eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
746 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
7.4هزار ویدیو
645 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️👌مسئولان را کمک فکری دهید : آنچه مردم از مسئولان عزیز انتظار دارند، ارائه «راهکار» و «نسخه» مبتنی بر تشخیص دقیق و اقدام است. لذا همه نخبگان باید به آنها کمک فکری کنند و با تشکیل هیأت اندیشه ورز و تهیه پاسخ لازم و طرح مشخص عملیاتی انها را یاری کنند. 👌در شرایطی که به تعبیر حضرت امام شهید در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب عوامل دشمن و کانون‌های فکر و توطئه خارجی با صد زبان برای القای فکر و ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان، تصمیم سازان و تصمیم گیران و افکار عمومی داخلی تلاش می کنند، نخبگان و اساتید دلسوز و وطنخواه و تشکلهای مردمی و انقلابی هم نباید میدان را در این زمینه فکری رها کنند. تجویز ها و نسخه نویسی ها بر مبنای تشخیص است . نسخه های گمراه ساز از تشخیص های ناصحیح سرچشمه می گیرد. باید تجویز ها و نسخه های راهگشا را برای خود مسئولان و یا دفاتر آنها ارسال کرد و با شماره و تاریخ ثبت کرد و یا در گروه های تخصصی فضای مجازی و مطبوعات مردمی و ملی و سراسری منتشر کرد. روز قیامت باید جواب دهیم چرا تکلیف مان را انجام ندادیم. تلنگر بیداری آماده انتشار مطالب کلیدی و راهگشا برای مسئولان است. بسم الله، این گوی و این میدان! شمع شب افروز چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
شباهت عجیب ترامپ به پنگوئن ها حسین شریعتمداری ۱- تاکنون فقط در برنامه‌های تلویزیونی خودمان، صدها فیلم مستند از زندگی پنگوئن‌ها پخش شده است. بنابراین بعید است که راه رفتن پنگوئن‌ها را ندیده باشید. پنگوئن‌ها پرندگان بی‌پروازی هستند که در مقایسه با سایر حیوانات، از قدرت و توان بسیار کمتری برخوردارند ولی حتماً دقت کرده‌اید که وقتی روی برف‌های قطب جنوب راه می‌روند، دست‌های خود (یعنی همان بال‌هایشان‌) را به گونه‌ای با فاصله از بدنشان حرکت می‌دهند که به راه رفتن باباشَمل‌های قدیم، یعنی همان بزن و بهادرهای کلاه شاپویی تهران خودمان شبیه است! طوری راه می‌روند که انگار چندتا شیر و ببر و پلنگ را لت و پار کرده‌اند و حالا دارند می‌روند برای رفع خستگی تنی به آب بزنند! لاف‌های گزاف ترامپ و قُمپز در‌کردن‌های همه روزه‌اش، به راه رفتن همان پنگوئن‌ها شبیه است. ۲- همزمان با مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پلید و کودک‌خوار آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز، علیه ایران و مسئولان کشورمان زبان به اهانت و تهدید گشوده است‌؛ «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی نمی‌توانید به کشور خودتان برگردید.»!‌... «‌اگر مجبور باشیم، ممکن است تنگه را تصاحب کنیم‌»!... «ایران باید فوراً جلوی گروه‌های نیابتی خود را در لبنان که درحال ایجاد دردسر هستند، بگیرد‌»! و‌... ظاهراً ترامپ فراموش کرده و یا خودش را به فراموشی زده که با چه لاف‌های گزافی دست به حمله زده و چند روز بعد، با چه حقارتی به گدائی آتش‌بس آمده بود! نعره‌ها و تهدیدهای ترامپ به قول امام راحلمان در توصیف تهدید‌های رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ترجمان وحشتی است که از شکست سخت در مقابله با ایران به جانش افتاده است. می‌خواهد شکست در میدان را با رجز‌خوانی و قُمپز در میز مذاکره تاخت بزند. ۳- کمترین پاسخ به تهدیدهای ترامپ، تحقیر این عنصر بی‌شخصیت و ترک میز مذاکره است که خوشبختانه از سوی هیئت مذاکره‌کننده کشورمان صورت گرفته و به رئیس‌جمهور احمق و پلید آمریکا فهمانده‌اند که حقیر‌تر و پست‌تر از آن است که طرف مذاکره مردان و زنان بلند همت و پاکباخته ایران اسلامی باشد. اگرچه حتی در صورت ادامه مذاکره نیز سزاوار نبوده و نیست که بدون انتقام خون پاک رهبر شهیدمان، شهید سلیمانی و صدها شهید دیگر این مرز و بوم ‌گریبان کثیف او را رها کنیم و رها نخواهیم کرد! ۴- تهدیدهای توخالی ولی پر سر و صدای ترامپ به وضوح نشان می‌دهد که بیشترین ضربه را از بسته بودن تنگه هرمز متحمل شده است و با تاسف باید گفت که اگر در بستن تنگه هرمز کمترین نرمشی نشان نمی‌دادیم و اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز این هدیه بزرگ الهی و اهرم قدرتمند را در حد و اندازه دریافت عوارض که کمترین دستاورد آن است پائين نمی‌آوردیم، دهان کثیف ترامپ به تهدید و اهانت باز نمی‌شد. اکنون وقت آن است که؛ اول: تنگه باب‌المندب را هم به روی کشورهای متخاصم ببندیم. فاصله ما تا باب‌المندب ۲۳۰۰ کیلومتر است و موشک‌هایمان بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر برد دارند. دوم: کابل‌های اینترنتی زیر آب در خلیج‌فارس «شاهراه‌های فیبر نوری بین‌المللی» هستند؛ یعنی همان ستون فقرات اینترنت جهانی که بیشتر ارتباطات اینترنت، تماس‌های بین‌المللی، تراکنش‌های بانکی، سرویس‌های ابری و حتی ارتباطات هوش مصنوعی و دیتاسنترها از همین کابل‌ها عبور می‌کند. ایران می‌تواند و باید در مقابل تهدید‌های ترامپ، از عبور این کابل‌ها جلوگیری کند و حتی اقدام به قطع آنها نماید. سوم: دریافت حق عبور (ترانزیت‌) از تمامی شناورها بدون استثناء. چهارم: بستن تنگه به روی شناورهای آمریکایی و متحدان آن تا شکست کامل آنها و الزام به پرداخت غرامت. پنجم: بعد از شکست آمریکا و ‌متحدانش در جنگ نیز‌، بایستی تا دریافت خسارت‌های وارده از آمریکا و متحدان غربی و ‌عربی آن‌، برچیده شدن پایگاه‌های آمریکا از منطقه و در صدر آن کشتن ترامپ و دار و دسته جنایتکارش‌، تنگه هرمز را به روی آنها بسته نگه ‌داریم. ششم: مصادره تمام شناورهای متعلق به رژیم صهیونیستی و یا حامل نفت و کالا برای این رژیم منحوس. https://kayhan.ir/001Ogp ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
شباهت عجیب ترامپ به پنگوئن ها حسین شریعتمداری ۱- تاکنون فقط در برنامه‌های تلویزیونی خودمان، صدها فیلم مستند از زندگی پنگوئن‌ها پخش شده است. بنابراین بعید است که راه رفتن پنگوئن‌ها را ندیده باشید. پنگوئن‌ها پرندگان بی‌پروازی هستند که در مقایسه با سایر حیوانات، از قدرت و توان بسیار کمتری برخوردارند ولی حتماً دقت کرده‌اید که وقتی روی برف‌های قطب جنوب راه می‌روند، دست‌های خود (یعنی همان بال‌هایشان‌) را به گونه‌ای با فاصله از بدنشان حرکت می‌دهند که به راه رفتن باباشَمل‌های قدیم، یعنی همان بزن و بهادرهای کلاه شاپویی تهران خودمان شبیه است! طوری راه می‌روند که انگار چندتا شیر و ببر و پلنگ را لت و پار کرده‌اند و حالا دارند می‌روند برای رفع خستگی تنی به آب بزنند! لاف‌های گزاف ترامپ و قُمپز در‌کردن‌های همه روزه‌اش، به راه رفتن همان پنگوئن‌ها شبیه است. ۲- همزمان با مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پلید و کودک‌خوار آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز، علیه ایران و مسئولان کشورمان زبان به اهانت و تهدید گشوده است‌؛ «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی نمی‌توانید به کشور خودتان برگردید.»!‌... «‌اگر مجبور باشیم، ممکن است تنگه را تصاحب کنیم‌»!... «ایران باید فوراً جلوی گروه‌های نیابتی خود را در لبنان که درحال ایجاد دردسر هستند، بگیرد‌»! و‌... ظاهراً ترامپ فراموش کرده و یا خودش را به فراموشی زده که با چه لاف‌های گزافی دست به حمله زده و چند روز بعد، با چه حقارتی به گدائی آتش‌بس آمده بود! نعره‌ها و تهدیدهای ترامپ به قول امام راحلمان در توصیف تهدید‌های رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ترجمان وحشتی است که از شکست سخت در مقابله با ایران به جانش افتاده است. می‌خواهد شکست در میدان را با رجز‌خوانی و قُمپز در میز مذاکره تاخت بزند. ۳- کمترین پاسخ به تهدیدهای ترامپ، تحقیر این عنصر بی‌شخصیت و ترک میز مذاکره است که خوشبختانه از سوی هیئت مذاکره‌کننده کشورمان صورت گرفته و به رئیس‌جمهور احمق و پلید آمریکا فهمانده‌اند که حقیر‌تر و پست‌تر از آن است که طرف مذاکره مردان و زنان بلند همت و پاکباخته ایران اسلامی باشد. اگرچه حتی در صورت ادامه مذاکره نیز سزاوار نبوده و نیست که بدون انتقام خون پاک رهبر شهیدمان، شهید سلیمانی و صدها شهید دیگر این مرز و بوم ‌گریبان کثیف او را رها کنیم و رها نخواهیم کرد! ۴- تهدیدهای توخالی ولی پر سر و صدای ترامپ به وضوح نشان می‌دهد که بیشترین ضربه را از بسته بودن تنگه هرمز متحمل شده است و با تاسف باید گفت که اگر در بستن تنگه هرمز کمترین نرمشی نشان نمی‌دادیم و اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز این هدیه بزرگ الهی و اهرم قدرتمند را در حد و اندازه دریافت عوارض که کمترین دستاورد آن است پائين نمی‌آوردیم، دهان کثیف ترامپ به تهدید و اهانت باز نمی‌شد. اکنون وقت آن است که؛ اول: تنگه باب‌المندب را هم به روی کشورهای متخاصم ببندیم. فاصله ما تا باب‌المندب ۲۳۰۰ کیلومتر است و موشک‌هایمان بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر برد دارند. دوم: کابل‌های اینترنتی زیر آب در خلیج‌فارس «شاهراه‌های فیبر نوری بین‌المللی» هستند؛ یعنی همان ستون فقرات اینترنت جهانی که بیشتر ارتباطات اینترنت، تماس‌های بین‌المللی، تراکنش‌های بانکی، سرویس‌های ابری و حتی ارتباطات هوش مصنوعی و دیتاسنترها از همین کابل‌ها عبور می‌کند. ایران می‌تواند و باید در مقابل تهدید‌های ترامپ، از عبور این کابل‌ها جلوگیری کند و حتی اقدام به قطع آنها نماید. سوم: دریافت حق عبور (ترانزیت‌) از تمامی شناورها بدون استثناء. چهارم: بستن تنگه به روی شناورهای آمریکایی و متحدان آن تا شکست کامل آنها و الزام به پرداخت غرامت. پنجم: بعد از شکست آمریکا و ‌متحدانش در جنگ نیز‌، بایستی تا دریافت خسارت‌های وارده از آمریکا و متحدان غربی و ‌عربی آن‌، برچیده شدن پایگاه‌های آمریکا از منطقه و در صدر آن کشتن ترامپ و دار و دسته جنایتکارش‌، تنگه هرمز را به روی آنها بسته نگه ‌داریم. ششم: مصادره تمام شناورهای متعلق به رژیم صهیونیستی و یا حامل نفت و کالا برای این رژیم منحوس. https://kayhan.ir/001Ogp ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
پیروزی علی‌الاصول و تفاهم‌نامه ناپایدار محمد ایمانی 1) تعبیر «یادداشت تفاهم»، یک مسامحه لفظی است وگرنه تفاهم با شیطان، هیچ معنایی ندارد. از نظر حقوقی، توافقی که متضمن «تعهدات اجرائی الزام‌آور» برای طرفین باشد، نامش قرارداد و موافقت‌نامه است، نه تفاهم‌نامه. از منظر دیپلماسی و آداب توافق هم، مذاکره و چانه‌زنی، مرحله ماقبل توافق است و اگر توافق، محکم و دقیق باشد، منطقاً نیازی نیست تا مجدداً مذاکره انجام گیرد و توقف نقض بند اول توافق در موضوع خاتمه جنگ، مطالبه شود. منطقاً در مذاکرات سنجیده و دقیق، اهرم قدرت و فشار خود (در اینجا انسداد تنگه هرمز) را همان ابتدا و پیش از اجرای اولین تعهد طرف مقابل (توقف جنگ و احترام به تمامیت ارضی لبنان) تعلیق نمی‌کنید تا دشمن مستأصل، نفس تازه کند و از مخمصه بگریزد. نمونه‌هایی از این دست در ماجرای تفاهم‌نامه، فراوان است و احتمالاً هرچه جلوتر برویم، به اعتبار خلل و فرج فراوان در متن و سوءنیت طرف آمریکایی، نقض‌ها بیشتر خواهد شد. 2) ما دقیقاً و با جزئیات، نمی‌دانیم که چرا رهبر انقلاب در پیام عمومی اخیر فرمودند در مسیر رسیدن به تفاهم‌نامه، «علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم». اما روند نقض تعهدات دشمن در زمینه عدم توقف جنگ، عدم آزادی اموال مسدود در همان زمان شروع اجرای تفاهم‌نامه، و عدم توقف تهدیدات، می‌تواند توضیحی ولو محدود و ناقص در این‌باره باشد. همچنین، روشن می‌کند که چرا تاکید فرموددند: «از باب تعهّدی که رئیس‌‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌‌خواهی کند، زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌ شده خواهیم بود». 3) ملت ما، داغدار رهبر شهید و مدیران و فرماندهان و دانش‌آموزان و شهروندان شهید جنگ است. این داغ، فراموش نخواهد شد. ملت ما از مظلومیت ولایت فقیه- در متن مظلومیت امامت معصومین علیهم‌السلام- بی‌خبر نیست. اما به حقانیت و اقتدار و استحکام نظام ولایت و امامت هم ایمان دارد. و چون ایمان دارد، در جنگ مهیب 40روزه (بلکه 114روزه)، با وجود همه مصائب بزرگ، خم به ابرو نیاورده و دشمن را از نفس انداخته است. همچنان، خامنه‌ای حکیم است که حکمرانی می‌کند وگرنه، دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو بعد از همه محاسبات دقیق، نباید به مذلّت می‌افتادند و استفراغ روح خود را دوباره می‌خوردند. مگر نه اینکه این دو شرور خبیث، همان آغاز جنگ گفتند کار ایران و جمهوری اسلامی ظرف دو تا سه روز تمام است؟ و مگر نه اینکه به تازگی با لحنی انکار‌آمیز گفته‌اند: «به تغییر رژیم اعتقاد ندارم؛ هرگز نتیجه نمی‌‌دهد»(ترامپ) و «سرنگونی جمهوری اسلامی هرگز از اهداف رسمی جنگ نبوده است. نمی‌‌توان زمانی برای سقوط حکومت پیش‌بینی کرد»(نتانیاهو)؟! 4) هیچ توافق و تفاهمی نمی‌تواند ننگی را که دو نیرنگ‌باز آمریکایی- صهیونیستی به بار آوردند، کمرنگ کند. ...چند ارزیابی محافل غربی درباره سرنوشت ترامپ را هم مرور کنید: 11) اعتبار و ارزش تفاهم‌نامه، به امضا نیست، به دفع تهدید دشمن و مطالبه تاوان و غرامت خسارت‌هاست. اگر بتواند، معتبر است؛ و الّا فلا. هنر، در تعهد دادن به دشمن نیست، بلکه در عمل به تعهدات داده شده به رهبری و مردم، و پایبندکردن دشمن به تعهداتش است. باید دقت داشت که تنگه هرمز، به خاطر تهدید موجودیتی، و جنایات بی‌سابقه دشمن بسته شده و عِدل و عوض محاصره دریایی نیست. بنابراین، بازگشایی آن قبل از رفع تهدید موجودیتی و تاوان دادن طرف متجاوز، نقض غرض و اشتباهی بزرگ است. حالا هم که آمریکا در حال نقض تعهدات است، تنگه باید با قاطعیت بسته شود. 12) یک نگرانی مهم این است که برخی متولیان مذاکره و تفاهم نامه، دچار خطای محاسباتی فاحش شوند و به تصور اینکه در حال پیگیری آزادسازی اموال بلوکه هستند، دچار انفعال و تردید شوند و از مطالبه قاطع اجرای بند اول کوتاه بیایند. این در حالی است که طبق تفاهم‌نامه، باید اموال بلوکه به محض اجرا، آزاد شده باشد نه اینکه از نو، نیازمند مذاکره فرسایشی جدید باشد! آمریکا در برجام با وعده‌فروشی و شیرینی آدامسی، طرف ایرانی را به میز مذاکره چسباند تا نتواند اعتراض قاطع کند، از پای میز برخیزد و اجرای یک‌طرفه توافق را متوقف کند! آن عبرت را نباید دوباره آزمود. گرفتار شدن در گروکشی و عملیات فریب دشمن، او را برای نقض تعهدات و ایراد خسارات جدید گستاخ می‌کند. دشمن، در حال آزمودن عزم و اراده ماست. اراده قاطعی را که او را عقب راند، باید به همچنان به کاربست و معطل وعده و وعید‌ها نشد. متن کامل در زیر https://kayhan.ir/001Ogm
تازه‌ترین شماره کیهان فرهنگی با گفت‌و‌گوهای ویژه درباره خاطراتی از «امام شهید حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای»، «نفوذ و خطای محاسباتی خواص» و «پیشرفت علمی کشور» و نیز موضوعات متنوع دیگر چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. همچنین می‌خوانیم:«متجاوز را رها نمی‌کنیم!، فلسفه وجودی سازمان ملل چیست؟» «شما مردم، در 22 دی کودتا را سرکوب کردید» رهنمودهای امام سیدمجتبی حسینی‌خامنه‌ای/ «نظام تقنینی در سایه ولایت فقیه» گفتاری از حضرت آیت‌الله مصباح یزدی/ «مشارکت مردم در چارچوب دین» از دکتر حمیدپارسانیا/ «ترور امام شهید و ضرورت بازخوانی حقوق بین‌الملل» نوشته دکتر عباسعلی کدخدایی/ «پیروزی نظامی سرآغاز شکست فرهنگی دشمن» نوشته دکتر هادی حسین‌خانی/ «الگوی تمدن‌ساز زن مسلمان از نگاه امام شهید» نوشته دکتر فرشته روح‌افزا/ «نقش زبان در تداوم هویت ایرانی – اسلامی» از دکتر مهدی جبرائیلی‌تبریزی/ «بعثت اجتماعی؛ زمینه‌ ساز شکل گیری دولت اسلامی» به قلم دکتر سعید عبدالملکی/ «اقتصاد نامشروع غرب زیر گام‌های قدرتمند ایران» نوشته آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی/ «تنگه هرمز پیش و پسا جنگ ندارد» به قلم استاد حسین شریعتمداری/ «40 دستاورد و پیامد میدانی جنگ تحمیلی سوم» از دکتر ابراهیم کارخانه‌ای/ «روایت اول» را تقدیم دشمن نکنید! نوشته سیده آزاده‌ امامی/ «گرانی»؛ سازی ناکوک از قاسم غلامرضایی/ «توکل، تعهد، تلاش، تدبیر» «آیت‌الله شاه‌‌آبادی بزرگ، روح مبارزه با ظلم را در امام خمینی(ره) تیزتر کرد» (نقدو بررسی کتاب آقا‌روح‌الله) نوشته رمضانعلی ابراهیم‌زاده‌گرجی / «نبرد در سه جبهه » از طیبه محمدی مسجدلو و...
هدایت شده از روشنای تبیین
🔰 علی الاصول | ۱ 🔹علی الاصول یعنی: «امام بزرگوار ما فرمود: آمریکا بزرگ است؛ واقعاً این تعبیر، تعبیر فوق‌العاده‌ای است. ... تجربه به ما نشان داد که ما در هیچ مسئله‌ای نمیتوانیم [با او] مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم. انسان گاهی با دشمن هم حرف میزند امّا دشمنی که به حرف خودش پایبند باشد و انسان بتواند اعتماد کند که او به هر دلیلی زیر قول خود و زیر تعهّدات خود نخواهد زد. با این دشمن میشود حرف هم زد، بله؛ امّا وقتی ثابت شد که دشمن، دشمن نابکار است، دشمنی است که در عمل، از نقض عهد هیچ ابائی ندارد و نقض عهد میکند، بعد هم وقتی میگوییم آقا چرا [نقض عهد] کردی، باز لبخند میزند، باز زبان چرب و نرم را باز میکند و یک جوری توجیه میکند، با این [دشمن‌] نمیشود وارد مذاکره شد. اینکه بنده سالها است دائم تکرار میکنم که با آمریکا مذاکره نمیکنیم علّتش این است.» (۱۳۹۵/۰۵/۱۱) 🔸اما: «نظام جمهوری اسلامی درباره‌ی موضوعات خاصّی که بداند، با این برای رفع شرّ او و برای حلّ مشکل، مذاکره میکند.» ( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹) 🌹روشنای تبیین | عضو شوید.👇 https://eitaa.com/joinchat/2137587722C603b2cd06b
خطای نابخشودنی امام شهید در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب : «همه راه حل‌ها در داخل کشور است. این‌که کسی گمان کند «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علت تحریم هم مقاومت ضد استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است، پس راه حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت زدگان داخلی صادر می‌شود اما منشأ آن کانون‌های فکر و توطئه خارجی است که با صد زبان به تصمیم سازان و تصمیم گیران و افکار عمومی داخلی القا می‌شود.» https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=41673&nt=4&year=1397&tid=1650#73998
🎄قال الإمام الجواد عليه السلام : 🌷مَن أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ فَإن كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّه ِ فَقَد عَبَدَ اللّه َ وإن كانَ النّاطِقُ يَنطِقُ عَن لِسانِ إبليسَ فَقَد عَبَدَ إبليسَ؛ 🌾هركه گوش به گفته سخنگويى دهد ، در واقع او را پرستيده است؛ اگر [آن سخنگو] از خدا بگويد، خدا را پرستيده و اگر از شيطان بگويد، شيطان را پرستيده است. 📚 تحف العقول، ص ۴۵۵ .
🔴این را همه باید بدانند باذن الله تعالی ✊۱) ما حتماً متجاوزین تبهکاری که کشور ما را مورد حمله قرار دادند را رها نمی‌کنیم. ❇️۲) حتماً غرامت تک‌تک صدمات وارد شده و خون‌بهای شهیدان و دیه‌ جانبازان این جنگ را طلب خواهیم کرد 👌۳) و حتماً مدیریت تنگه هرمز را به مرحله جدیدی وارد خواهیم نمود. ✅۴)ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچ‌وجه از حقوق حقّه خود دست نمی‌کشیم 🇵🇸۵) و در این جهت همه جبهه مقاومت را به‌طور یکپارچه در نظر داریم. ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
🔴 برادرانه با تیم مذاکره‌کننده کشورمان ✍حسین شریعتمداری ۱- ابتدا به اظهارات دو تن از مقامات بلند‌پایه آمریکایی که دیروز و بعد از مذاکرات ژنو بر زبان و قلم آورده‌اند توجه کنید؛ * «جی‌دی ونس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری می‌گوید‌: «‌ایران موافقت کرده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به کشور بازگرداند. بازرسان هسته‌ای احتمالاً این هفته کار خود را آغاز خواهند کرد‌»! * «‌اسکات بسنت‌»، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «‌در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورش شده است‌»! و البته در ادامه می‌گوید: «‌در ازای ورود بازرسان آژانس، تحریم نفتی ایران موقتا لغو شده است‌».  ۲- حالا فقط به چند نمونه از اخبار و اسنادی که به انگیزه و اهداف دشمن از ورود بازرسان آژانس و بازرسی‌های آنها اشاره می‌کند نیز نگاهی بیندازید! * «آنتونی بلینکن »، وزیر خارجه دولت جو بایدن سه هفته بعد از جنگ رمضان در مصاحبه‌ای می‌گوید: «‌تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اشتباه بزرگی بود‌» و تاکید می‌کند که: ‌«اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود، اکنون آدرس و مشخصات اهداف نظامی بیشتری از ایران را برای بمباران در اختیار داشتیم»! * سال ۲۰۱۲، «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «ما چشم داریم و می‌توانیم برنامه ایران را زیر نظر بگیریم.» و هنگامی که از او می‌پرسند؛ منظور شما از این «چشم‌ها» چیست؟ می‌گوید: «بازرسان آژانس‌، آنها اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و نظامی ایران را در اختیار ما قرار می‌دهند‌»! * «جاشوا رونر» استاد دانشگاه و نویسنده وابسته به اندیشکده بروکینگز می‌گوید: «حضور بازرسان آژانس در ایران فرصتی طلایی برای کسب اطلاعات از دیگر حوزه‌های علمی و صنعتی ایران نیز هست»! * «اسکات ریتر» بازرس سابق سازمان ملل و تحلیلگر امنیتی آمریکایی، پس از جنگ 12 روزه در مصاحبه‌ای با «پرس تی‌وی» صراحتاً گروسی را مسئول خون شهدای هسته‌ای ایران دانسته و تاکید می‌کند: «اطلاعات حساس فنی و مکانی که از طریق بازرسی‌های آژانس به‌دست آمد، مستقیماً در عملیات ترور نخبگان ایرانی مورد استفاده قرار گرفت‌»! و ... ۳- روز بیستم خردادماه امسال، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رساند. در این قطعنامه که از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه شده و به تصویب رسیده است، از ایران خواسته‌اند تا به بازرسان آژانس اجازه دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و ذخایر اورانیوم داده شود! این درخواست آژانس در حالی است که؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان تعدادی از مراکز هسته‌ای ‌ایران را بمباران کرده و شماری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان را به شهادت رسانده‌اند و ترامپ در جریان جنگ اخیر بارها اعلام کرده است که درپی حمله به مراکز هسته‌ای ایران است و رژیم صهیونیستی انکار نمی‌کند که شناسائی و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در دستور کار داشته و دارد‌!  ۴- اکنون این پرسش از تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان در میان است که آیا اظهارات جی‌دی ونس، معاون ترامپ و اسکات بسنت وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اجازه ورود بازرسان آژانس و گشایش تنگه هرمز را تایید می‌فرمائيد؟! اگر پاسختان منفی است و اظهار‌نظر آنها را غیر‌واقعی می‌دانید، چرا در مقابل آن سکوت کرده و تکذیب نمی‌کنید؟! و اما، اگر اظهارات آنها صحت دارد که باید پرسید مگر از انگیزه آنها برای ورود بازرسان آژانس و کسب اطلاعات از مراکز حساس اتمی و نظامی کشورمان خبر ندارید؟! به یقین می‌دانید که گشایش تنگه هرمز به منزله خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل حمله دشمنان است؟! و اما، بدیهی است که دست‌اندرکاران محترم تیم کشورمان اولاً از اخبار و گزارش‌هائی که از سوی مقامات رسمی و بلند‌پایه آمریکایی منتشر می‌شود باخبرند و ثانیاً از تعارض و تقابل آنچه دشمن ادعا می‌کند با خطوط قرمز رسماً اعلام شده ایران اسلامی بی‌خبر نیستند. از این روی انتظار آن است که اگر ادعای دشمن را غیر‌واقعی می‌دانند، چرا بی‌درنگ آن را تکذیب نمی‌کنند؟! و چنانچه -خدای نخواسته- ادعای آنها واقعیت دارد، باید در مسیر حرکت خود دقت بیشتری به خرج داده و تجدید نظر بفرمایند. با عرض پوزش.  . ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷
🔴امانی سفیر سابق ایران در لبنان در مصاحبه با شبکه مرکزی خبر: خط قرمز لبنان و شناسایی غیرمستقیم رژیم جعلی صهیونیستی نشست سه جانبه امریکا، لبنان و رژیم صهیونی بطور غیرمستقیم شناسایی غیرمستقیم رژیم محسوب می شود. این خط قرمزی بوده است که تاکنون برای دولت لبنان وجود داشته است. آمریکا و رژیم صهیونی در کلیه جنایات علیه ایران و لبنان همدست اند راهبرد مشترک هر دو نابودی لبنان و ایران است ولی به لحاظ تاکتیکی الان ترامپ از نتانیاهو میخواهد صبر کند تا آمریکا بتواند از مرحله مذاکره با ایران عبور کند. ۳شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵
🔴امام شهید در بیان امام حاضر یک هنر بزرگ ایشان که کمتر مورد توجه قرار میگیرد، هنر تربیت و پرورش اجتماع از طریق ساخت افکار و روحیات و عواطف توده‌های عظیم مردم و گروههای اجتماعی بود. هنر دیگر ایشان نهادسازی‌های هدفمندی بود که بخصوص در سالهای ابتدائی دوران زعامت و رهبری خود با نظر به افقهای دور دست، به آن اقدام کردند. هنر دیگر ایشان اقدام به قدرتمندسازی ساختار نظامی کشور بود که ملت ایران در دو جنگ تحمیلی اخیر از آثار مثبت آن مطّلع و بهره‌مند شدند. همچنین قدرت ابداع و ابتکار در ابعاد مختلف اعم از علمی و راهبردی و سیاستگذاری، از دیگر هنرهای ایشان بود که شمّه‌ای از آن در تدوین سیاستهای کلی نظام منعکس میباشد. و نیز قدرت خلق معانی از طریق ساخت به‌هنگام واژگان و ترکیبهای بدیعی که هر یک انبوهی از معانی را خلق و حمل میکرد و از آن، گفتمان عمومی عمل می‌آمد. از جمله، هنری که در اثر صیقل خوردن روح بلند ایشان در شداید و امتحانات و ابتلائات و به‌خاطر صبر و استقامت در مسیر حق حاصل شده بود، هنر پیش‌بینی حوادث دوردست بود که اَلمُؤمِنُ یَنْظُرُ بِنورِ الله. ✍فرازهایی از پیام امام سید مجتبی خامنه‌ای ⭕️ لطفاً آخرین حلقه نباشید کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://ble.ir/jedbie/ https://eitaa.com/jedbie 🌷✊🇮🇷🇵🇸✊🌷