8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵خواندن سرود سلام فرمانده توسط ۵ هزار دانش آموز دختر مدارس شاهد مشهد در حرم مطهر رضوی
🔹دختران دانش آموز مشهدی پاسخ محکمی به اغتشاشگران دادند و بر دهان یاوه گویان و رسانه های معاند زدند
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دربارۀ حالِ کنونیِ عزتالله ضرغامی
🖋 مهدی جمشیدی
۱. ما با یک «نسلِ مدیریّتیِ فرسوده» مواجه هستیم که خسته شدهاند، کم آوردهاند، بیش از این نمیتوانند، و شاید نمیخواهند مسیر انقلاب را ادامه بدهند. ازاینرو، «تظاهر به روشنفکری» میکنند تا شاید بدنۀ اجتماعی بیابند و کیسهای برای آیندۀ سیاسیشان بدوزند. تصوّر کردهاند که مسیر قدرت، از رهگذر «چنگکشیدن به چهرۀ ارزشها» میگذرد و هرچه که «سیمای منتقدانه» از خود بتراشند و سخن باطل ببافند، بازار مخاطبشان، داغتر و پُررونقتر خواهد شد. همان راهی را میروند که عدّهای رفتند و چند صباحی بر کرسی قدرت تکیه دادند و اینک خانهنشین و متروک و مطرود هستند. مثال عینیاش علی لاریجانی. عاقبت خوشرقصیهایش برای جریان غیرانقلابی جز این شد که اکنون خاکسترنشین است و ورشکسته سیاسی به شمار میآید؟!
۲. اینان به این اندازه از حضور در قدرت، راضی نیستند. بیشتروبیشتر میخواهند. دیدید که چگونه صف کشیدند برای ریاستجمهوری. گویا بازنشستگی ندارند؛ اگرچه در قدرت هم که بودند، «نشسته بر کرسی» بودند، نه «ایستاده در میدان». چرخۀ باطل ساختهاند و سیری ندارند. معدۀ قدرتخواهیشان، بیاندازه اتساعپذیر است. اگر آیتالله خامنهای از «چرخش قدرت» سخن نمیگفت و در بیانیۀ گام دوّم انقلاب، «جوانان مؤمنِ انقلابی» را به عرصۀ حکمرانی فرانمیخواند، بیش از اینها گرفتار این جماعتِ تکراری و تمامنشدنی میبودیم.
۳. کمکم دارند «ریزش» میکنند. چیزهای که میگویند، نشانگر «اتّفاقات باطنی»اشان است. امّا مسأله این است که سقوطِ «خودشان» را به «جامعه» نسبت میدهند و در لفافۀ «جانبداری از جامعه»، آن را «متهم» میکنند؛ متهم به عبور از ارزشهای دینی و تفکّر انقلابی. میگویند جامعه، دیگر کشش انقلابی ندارد و از راه رفته، بازگشته؛ میگویند جامعه، دچار تغییر ارزشی شده؛ میگویند جامعه با انقلاب، زاویه پیدا کرده است. حال آن که این اوصاف و احکام، جملگی بازگویی حال درونیِ خودِ اینان است و نه جامعه. «خودشان» را توصیف میکنند، امّا رندانه و زیرکانه، سقوط و ریزش خودشان را به «جامعه» نسبت میدهند. شدهاند «زبان جامعه». میهراسند از اینکه بگویند «ما» استحاله شدهایم. میخواهند جامعه را نیز در انحطاط فکریِ خویش، «سهیم» و «شریک» کنند تا هم خود را توجیه کنند و هم دستاویزی برای فشار بر حاکمیّت بیایند. همان سخن حجاریان است؛ فشار از پایین ... .
۴. هنوز درنیافتهاند که مردم، الگوی مدیریّتیِ «حاجقاسم سلیمانی» را میپسندند که با وجود حضور چهلساله «در قدرت»، هیچگاه «بر قدرت» نشد و ایدئولوژی انقلابیاش رقیق نگشت. نمیفهمند «عیانسازی وابستگی به ارزشها»، فضیلت نه نقطۀ ضعف. البتّه حتّی برای توجیه خویش، دست تصرّف و تحریف به سوی حاجقاسم نیز دراز کردند تا او را «غیرانقلابی» و «منتقد» جلوه بدهند، امّا در همان آغاز راه، آیتالله خامنهای برآشفت و گفت عدّهای سعی نکنند وی را «زاویهدار با انقلاب» و «بریدۀ از ارزشها» نشان بدهند؛ چراکه وی یک «انقلابی اصیل و ریشهدار» بود. حاجقاسم، آکندۀ از «محبّت» و «خوشبینی» و «ملاطفت» بود، امّا برای «جذب مخاطب به سوی ارزشها»، نه برای «سیّالسازی ارزشها» و «نسبیکردن مرزهای انقلابی». درونِ حاجقاسم، سرشار از «جزمیّت» و «قطعیّت» بود، ولی در عین حال، «گفتگو» و «مدارا» میکرد و اهتمام بر «جذب» داشت. در آنجا نیز که حس میکرد کسانی بهطور عامدانه در پی «تقابل با انقلاب» هستند، ابرو در هم میکشید و چشم میدراند و با عتاب و تلخی سخن میگفت؛ چنانکه با حسن روحانی چنین کرد و او را به عقب راند. حاجقاسم سلیمانی، هم «دافعه» داشت و هم «جاذبه».
۵. جملهای که ضرغامی نوشته، وی را در وادی «خواص اغواگر» نشانده است. میخواهد «واقعیّت اجتماعی» را تحریف کند؛ همان واقعیّتی که مردم در متن آن زندگی میکنند؛ آن هم در اوج جنگ روایتها. در واقع، مرتکب خیانت جنگی شده و از پشت، خنجر زده است. چون میداند «بازی روایت»، کارساز و فتنهافکن است، بر آن است که «بازیسازی» کند و خود را به «دیگریهای گذشته»، نزدیک سازد. در پی «جایابیِ جدید» است برای آیندهای که دور نیست. نیاز دارد به چهرۀ تازه و متفاوت با گذشته. این «نیاز سیاسی»اش را درک میکنم، و نهفقط من، که هر مخاطبی میفهمد او در چه مداری و با چه هدفی به حرکت درآمده است. ازاینرو، کسی او را «باور» نخواهد کرد و این مواضع، حاصلی نخواهد داشت جز فروغلتیدن در مرداب انزوای سیاسی و حاشیهنشینیِ اجتماعی. گوارای وجودش اینهمه بیتدبیری در تدبیر خویش.
۶. بسیجیها و انتظامیها در خطّ مقدّمِ نبرد، مظلومانه در خون خویش غوطهور میشوند و اینان در پشت جبهه، گرای پیشروی و نقطهزنی به رسانههای دشمن میدهند.
آقای رئیسی، قصد عزلِ این منصوبِ نابجا را نداری؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻در دفاع از استاد کچویان:
فرهیختهستیزیِ نافرهیختگان
🖋 مهدی جمشیدی
۱. سردبیر روزنامۀ «فرهیختگان»، آقای مسعود فروغی، در یادداشتی با عنوان «جناب کچویان! اقناع پیشکش، آتش را زیاد نکنید» مدّعی شده است که استاد کچویان در گفتگوی خویش با شبکۀ افق، همۀ کسانی را که شعار «زن، زندگی، آزادی» میدهند به «هرزگی» و «فحشا» متهم کرده است؛ چون ایشان گفته است که از شعار «زن، زندگی، آزادی»، «زن، هرزگی، فحشا» را میخواهند. بهنظرم چنانچه «پیشداوریهای غیرمعرفتی» و «سوگیریهای لجوجانه» را کنار بگذاریم و صادقانه به سخن ایشان بنگریم، بهروشنی درخواهیم یافت که مقصود ایشان، بیان خواستِ «تکتک» کسانیکه این شعار را در خیابان سرمیدهند نیست، بلکه این «خواست»، به طرّاحان این شعار و همچنین آن عدّهای که در خیابان در پی هرزگی و فحشا هستند بازمیگردد، نه «همگان». بسیارند کسانی که فهم سیاسی و درک اجتماعی ندارند و از خاستگاه این شعار و زنجیرۀ فرهنگیِ تعریفشده در پشت آن بیخبرند و فقط یک «هیجانِ ناگهانی»، آنها را به صحنه کشانده است. چنین کسانی، اهل هرزگی و فحشا نیستند. این تفسیر، آنقدر «بدیهی» است که تفسیر دیگری جز آن را فقط با «جوزدگی» یا «غرضورزی» میتوان توجیه کرد.
۲. استاد کچویان با مطرحکردن این «مفاهیمِ جایگزین»، به دنبال آن است که «واقعیّتِ نهفته» را برای مخاطب، آشکار سازد و به او تفهیم کند که الفاظ «زندگی» و «آزادی»، پوششها و لعابهایی هستند برای «هوسبازی» و «لذّتپرستی»، و چنانچه این زنجیره ادامه یابد، پرده از این واقعیّتها برداشته خواهد شد. ایشان در همین «نقطۀ آغاز»، سرنوشت و فرجام را بیان میکند تا مخاطب جوان، آگاه شود که این «راه»، به کدام «مقصد» میرسد. طرّاحان این شعار، با زیرکی دریافتهاند که باید در مراحل آغازین، مفاهیم «خنثی» و «چندپهلو» بیافرینند تا بتوانند یک «چتر کلّی» ایجاد کنند که بسیاری از جوانان با «ذهنیّتهای خویش»، و نه بر اساس «دلالت واقعیِ این مفاهیم»، خویش را در زیر آن تعریف کنند و با آن همصدا شوند. امّا پس از اینکه بدنۀ اجتماعی در راستای این شعار بسیج شد و حرکت و جریان به راه افتاد، بهتدریج، خویشتنِ واقعیشان را عیان میکنند. «متفکّرِ عاقبتاندیش»، میکوشد شعارها و نمادها و گفتهها را در همین مرحلۀ ابتدایی، «واسازی» کند و مخاطب را با واقعیّتهایی که چندی بعد آشکار خواهند شد، روبرو نماید. روشن است که این منطق، مخاطب جوان را دچار «تردید» میکند و به وادی «پرسش» و «تأمّل» میافکند و احساسش را مهار میکند.
۳. دو بند پیشین، بر اساس خوشبینی نگاشته نشده است و چهبسا مخاطب از غلظت و شدّت آن تعجب کند. این برداشت، درست است و دلیلش نیز این است که «روزنامۀ فرهیختگان»، در مسیری غلتیده است که من آن را «شبهانقلابیگریِ متمایل به لیبرالیسم» میخوانم. مواضع این روزنامه نشان میدهد که پای یک «خطّ» در میان است و بناست با پرچم جبهه و جریان «انقلاب»، همان استدلالهای فسیلشدۀ «جریان روشنفکریِ شبهدینی»، تکرار شود. انقلابی که اینها از آن سخن میگویند، بیشتر به «اصلاح» شبیه است تا «انقلاب». در ماجرای طرح تنظیمگری فضای مجازی، هرچه که در توان داشتند را برای تخریب این طرح و مسدود کردن باب «نفوذ غرب» بهکار بستند و شعلهها افروختند. من این جریان را «خطرناک» قلمداد میکنم و معتقدم روایت اینان از انقلاب و انقلابیگری، آغشته به «تحریف» و «ناراستی» است. رندانه میخواهند «چهرۀ روشنفکرانه» از خویش بسازند. اگر جریان چپ، سالها کوشش کرد که از امام خمینی، تصویرسازیِ لیبرالی کند، اینان نیز ارائۀ «روایت لیبرالی از آیتالله خامنهای» را در دستورکار خویش قرار دادهاند. چیزهایی که این روزها مینویسند، «تحریف نظرات رهبر انقلاب» است. «مواجهۀ گزینشی» میکنند تا خویش را اثبات کنند و حقیقت را در چاه کجروایت حبس کنند. سردبیر که این اندازه بیربط و معوج بنویسد، حساب باقی روشن است. به «مهدی فضائلی» استناد کردهاند تا نظر «رهبر انقلاب»، آشکار شود! عجبا! چه زبانی «گویاتر» و «رساتر» از زبان رهبر انقلاب؟! ایشان محتاج «سخنگو» و «زبان مکمّل» نیست. هرچه لازم بوده و هست را خود گفته و تصریح کرده است که حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی»، از جمله کشف حجاب، جلوگیری کند! امّا روزنامۀ فرهیختگان، این پاره از تفکّر ایشان را «حذف» میکند تا از آب گلآلود، ماهی خویش را صید کند. این بازیِ غیراخلاقی با تفکّر رهبر انقلاب، روا نیست. اعتبارزدایی از متفکّری همچون استاد کچویان که در تمام ایران، نظیر ندارد و کارنامهاش، سرشار از خدمات و حسنات به انقلاب است، جفای ناجوانمردانهای است. میخواهند «صدای دشمن» را در جبهۀ انقلاب، طنینانداز کنند و با «مسألهسازیهای دروغین»، توان ما را بفرسایند. جنگ روایتها، این اندازه «درونی» و «نزدیک» شده است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از امیدها و دغدغهها*
⭕️ موافق بازگشت آرامش هستید؟
🔹 آقایان رئیسی و اژهای!
🔹در روزهای اخیر میلیونها نفر از والدین دانشجویان و دانشآموزان به خاطر ناامنی و آشوبهای ایجاد شده در دانشگاهها و سطح شهرها و نگرانی بابت سلامت فرزندان شان نصفهجان شدند ...
🔹خانوادههای حافظان امنیت (پلیس، سپاه، بسیج، نیروهای امنیتی و ...) لحظه به لحظه در انتظار تلخ خبر شهادت یا جراحت عزیزانشان پیر شده و برخی برای همیشه داغدار جگرگوشههایشان شدند ...
🔹 فعالان اقتصادی، کاسبان جزء و تولیدکنندگان آسیب پدیده از بحران کرونا دوباره به ورطهی رکود افتادند ...
🔹روح و روان مردم خسته از مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی زیر پای آشوبطلبان داعشی، لگدمال شد ...
🔹داغ دل خانوادههای شهدا و امت حزبالله با شنیدن و دیدن اهانتهای وقیحانه آشوبگران به مقدسات، تازه شد ...
🔹و فرصتهای اقتصادی ایجاد شده در داخل و خارج کشور جهت بهبود وضعیت اشتغال و درآمد ملی مورد تهدید قرار گرفت ...
🔹 و مهمتر از همه نادیده گرفتن خطوط قرمز شرعی و اخلاقی و بیحجابی گستاخانه و عامدانه توسط اغتشاشگران، به امری عادی تبدیل شد!
▪️و همهی اینها به عدم قاطعیت نهادهای بالادستی در مقابله با آشوبها و جدی نگرفتن مقولهی "امنیت" و حفاظت از آن باز میگردد:
▪️چون آشوبگران به رافت اسلامی حاکم بر عدلیه دلگرمند و از مجازات نمیترسند و مطمئن هستند که اندکی پس از خاتمهی آشوب، دلسوزان سیاسی برای رهایی آنها از پیگردهای قانونی با هم مسابقه خواهند داد!
❇️ اگر فکر میکنید زمان ایجاد امنیت در کشور فرارسیده و مردم حق دارند در آرامش به کار و زندگی خود برسند لطفا محاکمه و مجازات شدید آشوبگران را از همین ایام شروع کرده و با هرگونه دلسوزی برای طراحان و عوامل ایجاد آشوب مقابله کنید و در قانونمند کردن فضای مجازی تسریع بفرمایید!
🔹 و بیاد داشته باشید که:
توبهی گرگ مرگ است و ترحم بر خائنین به ملت و ناقضان امنیت، به معنی مشارکت و همدلی با آنان محسوب میشود!!
دکتر #کوشکی
جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
هدایت شده از صابرین نیــوز
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 دانشگاه تهران | حرفهای تکان دهنده دانشجوها:
🔹 با جماعتی طرف بودیم که فحش می دهند و به جای حرف زدن پیراهن پاره می کردند.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
5.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
استاد فرهیخته و بسیجی، دکتر رضا روستا آزاد، رئیس اسبق دانشگاه صنعتیشریف که عمری را صرف مجاهدت در دفاع از انقلاباسلامی در صحنههای مختلف علمی و سیاسی نمود، دعوت حق را لبیک گفت.
درگذشت این استاد شریف را به جامعه علمی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت میگوییم.
دکتر رضا روستا آزاد استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و از سال ۱۳۸۹ به مدت چهار سال رییس این دانشگاه بود
وی فارغالتحصیل رتبه اول دبیرستان خوارزمی، حائز رتبه ۲۷ کنکور سراسری ریاضی فیزیک در سال ۱۳۵۸ و فارغالتحصیل رتبه اول در هر سه مقطع کارشناسی (صنعتی اصفهان)، کارشناسی ارشد (UETU ترکیه) و دکتری (Waterloo کانادا) بودهاست.
از فعالیتهای علمی وی میتوان به انجام ۳۹ پروژه پژوهشی، انتشار ۴۳ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ۶۸ مقاله در کنفرانسهای معتبر داخلی و خارجی، و بیش از ۸۰ راهنمایی و مشاوره پایاننامههای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اشاره کرد.
دکتر رضا روستا آزاد در دوره ریاست بر دانشگاه شریف توانست بیشترین امتیاز را در عرصه ی ارتباط با صنعت و پژوهش کسب نماید. و نیز توانست رتبه
دانشگاه صنعتی شریف را در بین همهی دانشگاههای جهان امروز در سال ۲۰۱۵ در بازهی ۳۵۰-۳۰۰ و در سال ۲۰۱۴ در بازهی ۲۷۵-۲۵۰ رتبه بندی برساند.
مرحوم دکتر روستا در دوره مسیولیت خود در دانشگاه صنعتی شریف در یک برنامه منسجم، جوانان عزیز دانشجو را در دوره کارشناسی به مبانی پیشرفته و امروزی دانش مجهز نموده و سپس در دوره تحصیلات تکمیلی بستر مناسبی از پژوهش فناوری و ارتباط با صنعت در اختیار ایشان قرار میدهد تا بتوانند در مرز دانش تولید علم نمایند و همزمان در حوزهی کاربرد توفیق خدمت به کشور و مردم عزیزمان را بیایند
دکتر روستا آزاد بعنوان یک استاد متدین و متعهد همواره در خدمت به انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فرو گذار نبود و در راستای کاربردی کردن تحقیقات دانشگاهی در جهت رفع مشکلات کشور و انقلاب اسلامی همواره پیشرو بود وی در این راستا سالیانی مسیولیت معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور را برعهده داشت و نیز در مسئولیت بسیج اساتید تهران بزرگ در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزید.
وی در کارنامه فعالیت سیاسی خود از موسسین اساتید ایران اسلامی در دهه ۸۰ و از موسسین و نیز عضو هیات مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در دهه ۹۰ بود.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
هدایت شده از بیداری ملت
9.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اغتشاشات محصول چه بود؟
از آموزش اغتشاش در بازیهای رایانهای تا استیلایِ دشمن در بستر فضای مجازی 😱
صحبتهای جنجالیِ
📢 حجت الاسلام محمد کهوند
▫️کارشناس رسانه و بازیهای ویدیویی
#پیشنهاد_دانلود
🔴به پویش مردمی #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺🌺🌺 دشمن بداند، دوستان بدانند:
جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده است...
«ما به آنها سیلی خواهیم زد.»
این کلیپ حضرت آقا رو ببینید👌👌👌
#سیلی
4.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐 #آرامش رزمندگان در خط مقدم، نشانی است از طمأنینه قلبی و #ایمان راسخ به ادامه راهی روشن
به گونه ای که انسان فراموش می کند اینجا صحنه جنگ است و تانک های دشمن صف کشیده اند.
❇️مانایی و پایایی انقلاب و نظام اسلامی به همین ایمان های راسخ متکی بوده و هست.
...و چه زیبا روایتیست از زبان راوی شهید دفاع مقدس، شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی ره
💐شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا الفاتحه مع الصلوات
#شهید_آوینی
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#لبیک_یا_خامنه_ای
من دوست دارم
بال وپرم را🦋
هم کشورم را
هم رهبرم را🇮🇷
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄
#سرود_کودکان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#تا_انقلاب_مهدی_عج_کابوس_دشمنانیم
┄═❁๑🍃๑🌺๑🍃๑❁═┄