فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا مرز مشترک ایران و ارمنستان ، مهم و استراتژیک است و آذربایجان دنبال چیست ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقشه صدام آذربایجان برای ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمریکا هم مانند کشتی تایتانیک ، غرق خواهد شد.
🌹 امام باقر عليه الصلوة و السلام:
زمانی بر مردم میآید که امام و پیشوای آنان غیبت میکند؛ پس خوشا به حال کسانی که در آن زمان بر فرمان ما استوار و ثابت قدم باشند.
بحارالأنوار: ج ۵۲، ص ۱۴۵
🌸 امام جعفرصادق علیه الصلوة و السلام فرمودند:
هُوَ مُفرِّجُ الكُرَبِ عَن شیعَتِه بَعد ضَنكٍ شَدیدٍ وَ بَلاءٍ طَویل.
تنها مهدی ( سلام الله علیه ) است که تنگناهای طاقتفرسا و غمها و گرفتاریها طولانی مدت را از دل شیعیانش برطرف مینماید.
🔴 اللهم عجل لولیک الفرج والعافیةوالنصر
الزامالناصب، ص ١٣٨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترک معصیت بالاترین ذکر است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از نظر وهابی های آل سعود ملعون ، احترام گذاشتن به قبور پیامبر و ائمه و بوسیدن ضریح آنان شرک است ولی احترام به قبر رئیس جمهور کافر آمریکا و بوسیدن دست و پای پادشاه ، شرک نیست !!!!
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عادی سازی یا #نرمالیزاسیون، مهمترین شگرد متقلبانه شبکه تروریستی عنترنشنال برای فریب افکار مخاطبان خود !
❇️عوامل موفقیت عادی سازی و #نرمالیزاسیون:
۱_#حساسیتزدایی
۲_#بالا_بردن_آستانه_تحمل_مردم یعنی
یا آدم ها را بی حس می کنند یا پوست کلفت!
⭕️تعقیب عادی سازی عنترنشنال در پنج محور:
عادی سازی اخبار بی کیفیت
عادی سازی تجزیه طلبی
عادی سازی جنبشهای خیابانی
چهره زشت و خشن عربستان سعودی
عادی سازی جنگ و تحریم
آگاهی کاذب در گذشته و امروز.docx
19.1K
💐« آگاهی کاذب در گذشته و امروز »
✍دکتر داود مهدوی زادگان
🔹 ....دنیای مدرن شده امروز بیش از گذشته گرفتار #آگاهی_کاذب گشته است. اگر در گذشته جماعتی خاص مبتلا به آگاهی کاذب می شدند، امروزه این ابتلا جهانی شده است. به اقتباس از فرموده امام علی علیه السلام، باید گفت که آگاهی های کاذب مردم جهان از باطل بیش از آگاهی از حق است.
آنقدر که از روی کذب، باطل را می شناسیم، حق را از روی حق نمی شناسیم. به همین خاطر، بیش از آنکه در صدد ابطال باطل باشیم، در صدد ابطال حق بر می آییم.
🔹باید مراجع و فضاهای تولید #آگاهی_کاذب را شناخت و برای مردم آشکار ساخت. مسلماً #روشنفکر_نمایان و #روحانی_نماهایی که روشنگری و دین را به مثابه متاع دنیوی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر مردم عرضه می کنند، از جمله مراجع اصلی تولید آگاهی کاذب هستند. تا وقتی این جماعت در شهرها و بلاد اسلامی و غیر اسلامی فعال اند و اهل نظر درباره آنها روشنگری و تبیین گری نکنند و « جهاد تبیین » را تکلیف شرعی و عقلی خود ندانند ، مردم از #آگاهی_صادق محروم می مانند.
⭕️ کانال دکترداود مهدوی زادگان
استاد فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و ریاست سازمان سمت( تدوین کتب علوم انسانی) :
👇👇👇
@mahdavizadegan
📌نتیجه استفاده نکردن از نعمت گوش و عقل
لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِي أَصْحَابِ السَّعِيرِ (ملک/۱۰)
و گویند: اگر ما در دنیا (سخن انبیا) میشنیدیم یا به دستور عقل رفتار میکردیم (امروز) از دوزخیان نبودیم.
🔻دغدغۀ بنیادین تحوّل
🖊 مهدی جمشیدی
۱. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خویش، برای چندین بار بر مسألۀ «تحوّل» تأکید کردند و دربارۀ آن از زوایای دیگری سخن گفتند. شاید بیش از یک دهه است که ایشان به تحوّل میاندیشند و بر آن اصرار دارند. این امر نشان میدهد برخلاف کسانی که بازاندیشی را یک «ضرورت پسااغتشاشی» و برخاسته از «فشار ناخواستۀ بیرونی» تصوّر میکنند، این امر قدمتی بسیار فراتر از حادثۀ سال گذشته دارد. برخی تلاش دارند که از اغتشاشهای سال گذشته، یک نقطۀ عطف بسازند و دربارۀ ابعاد آن مبالغه کنند و به این واسطه، نظام را در بنبست و گرفتار تنگنای نفسگیر معرفی کنند. این در حالی است که حیات انقلاب، آمیختۀ با حوادثی از این دست بوده است و از همان سالهای آغازین دهۀ شصت، بدنۀ جریان متجدّد در شاخههای مارکسیستی یا لیبرالیستیاش، تلاش کردهاند که انقلاب را دچار تنش و توقف و اضمحلال کنند. تجربههای پیشین، بسیار خطرناکتر و دشوارتر بودند و با این حال، هیچیک نتوانستند انقلاب را به حاشیه ببرند و جامعه را با خود همراه و همداستان کنند. تجربۀ اخیر از هر جهت، بسیار فروتر و نازلتر از همۀ آنها بود و ازاینرو، انقلاب آن را نیز پشت سر نهاد و بهسلامت، عبور کرد. اگر بنا بود حادثههای اینچنینی یک لحظۀ مهلک تاریخی و همچون نقطۀ عطف شمرده شوند، باید برای برخی از تجربههای سهمگین گذشته، این منزلت در نظر گرفته میشد. بدین جهت، اغتشاشهای سال گذشته، مبدأ و منشأ دغدغۀ اساسی تحوّل نیستند و تحوّل، «ریشۀ عمیق» و «ماهیّت خودانگیخته» دارد.
۲. مسألهای که مولّد تحوّل بوده و آن را ضرورتی و بایستنی ساخته است، حضور و حیات برخی اختلالهای حاکمیّتی و اجتماعی هستند که عبور از دهههای گذشته و اندوختن تجربهها و مشاهدۀ واقعیّتهای میدانی و عینی، آنها را آشکار کرده است. این خصوصیّت هر ساختار سیاسی است که با گذشت زمان و حرکت در امتداد راهی که برای خود در نظر گرفته است، هم با ضعفها و کاستیهای خود آشنا میشود و هم چهبسا گرفتار برخی چالشها و معضلات میشود. دراینحال، نباید محافظهکارانه به حفظ وضع موجود اندیشید و از تحوّل هراسید، بلکه باید در هر لحظه از صیرورتهای حاکمیّتی و اجتماعی، خویش را با غایات و خطّ اصیل انقلاب سنجید و خلاءها و خلافها را شناسایی کرد و آنها را برچید. آغشتهشدن به پارهای از نقصانها و ناکارآمدیها، چندان دور از انتظار نیست و هر حرکت انسانی، چه فردی و چه اجتماعی، خواهناخواه ترکیبی از تجربههای تلخ و شیرین و افتوخیزها است، امّا بیاعتنایی به خودانتقادی مستمر و زدودن ضعفها، آفتی است که جان و جوهر انقلاب را میفرساید و آن را به پوستهای بیهویّت تبدیل میکند. ازاینرو، هم در پیش گرفتن طریق «مماشات» و «توجیه» خطاست و هم «ناامیدسازی» و «القای بنبست». حاکمیّت و جامعه دچار برخی آفتها هستند، امّا هرگز گرفتار ارتجاع و استحاله و فروپاشی نشدهاند و در انتهای کوچۀ بنبست، ننشستهاند، بلکه به نقصهای خود تنبّه و توجّه یافتهاند و در حال تولید «ارادۀ قاطع» برای رقمزدن تحوّل هستند.
۳. حاجت به تحوّل، برآمده از «خودآگاهی تاریخیِ» ما است و حیات و هوشیاریمان را نشان میدهد، نه افول و سقوطمان را. ما در مرحلۀ «خودانتقادی» و «خویشترمیمی» قرار داریم و میخواهیم ارزشهای اساسی انقلاب را در درون خویش، بازسازی و بازتولید کنیم. جالب اینکه انقلاب، آنچنان بر حال و وضع جمعی ما سایه افکنده که ما هم کاستیهای خود را در افق معناییِ انقلاب، مییابیم و میفهمیم و هم راه علاج را در چهارچوب تفکّر انقلابی طلب میکنیم. «عهد انقلابی»، همچنان پابرجا و غالب است و مسلّطترین و عمومیترین خودفهمیِ تاریخی ما است. همین امر از تداوم و تفوّق انقلاب حکایت میکند و از امتداد یافتن تاریخ انقلابی سخن میگوید. پس تحوّل، انقلابزاد است نه انقلابخیز. تحوّل، در برابر انقلاب و بیگانه از انقلاب نیست و نمیخواهد از انقلاب، عبور کند و دیگریِ انقلاب را به رسمیّت بشناسد، بلکه اینچنین تحوّلی، تولّد دوبارۀ خود انقلاب است؛ به این معنی که ارزشهای انقلابی، یک بار برای همیشه محقّق نمیشوند، بلکه باید در هر دورهای، دوباره و چندباره به آنها بازگشت و آنها را طلبید و خود را بر اساس اقتضاهای آنها روزآمد کرد. نظریۀ «نظام انقلابی»، از همین امر حکایت میکند که باید میان «ایستایی نظام» و «پویایی انقلاب»، جمع برقرار کرد و «شدنهای انقلابی» را بر شانۀ «مدار نظام»، تعریف و تطبیق نمود.
🖇 متن کامل در روزنامۀ ایران:
https://irannewspaper.ir/8154/1/11205
https://virasty.com/Mahdijamshidi
🖇تکمله:
۱. همهی زنان مکشفه، «قصد معارضه» با نظام اسلامی را ندارند، اما کشف حجاب بهعنوان یک «کنش نمادین» که از سوی دشمن - برای معارضه با نظام طراحی شده - از طرف خود دشمن نیز «معنا» شده است.
۲. «معنای نماد» نیز در اختیار استفادهکننده از نماد نیست، بلکه امری «اجتماعی» و «توافقی» است و معنای متفاوتی که یک فرد برای آن در نظر میگیرد، حرمت انجام این کنش نمادینشده از سوی دشمن را برطرف نمیکند.
۳. پس این کنش به طور مستقل از قصد و نیت کنشگر - دستکم در «قاببندی روایی کنونی» - به معنای همجبههگی و همراهی با دشمنان اسلام و انقلاب است؛ چه زن مکشفه بخواهد و چه نخواهد. او در زمین دشمن بازی میکند و در «ظاهر» و به لحاظ «نمادین»، گوش به فرمان دشمن است.
۴. همچنین «حرمت دوچندان»، عقوبت اخروی مضاعف نیز در پی خواهد داشت؛ چون در اینجا دو حرام قطعی، جمع شدهاند.
۵. پیداست که هیچ میل و خواست و لذتی، ارزش «مخالفت با خدا» را ندارد؛ حتی سلطنت بر عالم، چه رسد به کشف حجاب که فقط عطش تبرج و دیدهشدن زن را برآورده میسازد و بدن زن را به امر دسترسپذیر و خیابانی تبدیل فرومیکاهد.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻درسهای نمایندگان کنگرۀ آمریکا برای لیبرالهای ایرانی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، دوگانۀ «حاکمیّت» و «مردم» نساختند و نگفتند که حضور در شبکههای اجتماعیِ بیگانه را باید به «انتخاب خودِ مردم» واگذار کرد و ما به عنوان کسانی که در حاکمیّت هستیم، نباید در این روند طبیعی، «مداخله» کنیم و بخواهیم به آن جهت بدهیم. آنها مردم را «در برابر حاکمیّت»، تصویر و توصیف نکردند و به این طریق، حاکمیّت را «منفعل» و «بیعمل» نساختند. آنها آشکارا «به جای مردم» تصمیم میگرفتند و «به جای مردم» سخن میگفتند، درحالیکه «انتخاب مردم»، همان بود که در «عمل» انجام داده بودند؛ یعنی حضور گسترده در مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک. این حضور عملیِ مردم، هرگز مجوزی برای «عقبنشینی» و «انفعال» نمایندگان کنگرۀ آمریکا نشد و در درون آنها، «تعارض منافع» ایجاد نکرد که خود را در مقابل مردم قرار ندهند. آنها مدعی نشدند که چنین منطقی، موجبات «شکاف دولت و ملّت» را فراهم میآورد و جامعه را تحریک میکند و میشوراند.
۲. نمایندگان کنگرۀ آمریکا به عنوان «تکثّر سلایق» و «تعدّد علایق» در جامعه، اجازه ندادند که جامعه با انتخابهای خودش تنها بماند و هیچ «هدایت» و «جهتدهی» و «اثرگذاریِ» حاکمیّتی در میان نباشد، بلکه آشکار از تهدیدها و چالشهای حضور در شبکۀ اجتماعی تیکتاک سخن گفتند و با وجود «مقبولیّت» این شبکه در آمریکا، وجود آن را یک خطر بزرگ شمردند. آنها بهرسمیّتشناختن دیگریها و تنوّعها را به معنی «عدمسیاستگذاری» و «خلاءتدبیر» معنا نکردند و مسیر «ولبودنِ فضای مجازی» را در پیش نگرفتند.
۳. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، بسیار به «امنیّت ملّی» ارجاع دادند و همۀ مطلوبهای دیگر خود را در سایۀ آن تفسیر کردند و هیچ تناقض و تعارضی را با آن برنتافتند. امنیّت ملّی، در رأس همۀ مقدّسات آنهاست و هیچ امری از نظر اهمّیّت و اولویت، در کنار آن نیست. آنها نهتنها از «ارجاعدادن به امنیّت»، شرمنده و سرافکنده نبودند، بلکه چنان قاطع و راسخ سخن میگفتند که گویا به کتاب مقدّس استناد میکردند. در آنجا، «استدلال امنیّتی» همچون یک نقطۀ ضعف و در برابر رویکردهای دیگر نیست. آنها حتّی «لیبرال-دموکراسی» را نیز در سایۀ امنیّت پذیرفتهاند و با آن مقیّد و محدود کردهاند.
۴. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، همواره مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک را به «دولت چین» نسبت دادند و تلاش میکردند «دست توطئۀ چین» را در این شبکۀ اجتماعی عیان سازند و ثابت کنند که این شبکۀ اجتماعی، «مستقل» و «بیطرف» نیست، بلکه سیاستهای دولت چین را در آمریکا عملیاتی میکند. اینان هم به «نظریۀ توطئه» باور داشتند و هم به «وجود دشمن» و هم «خنثینبودن شبکههای اجتماعی». دشمنانگاریِ چین در این جلسه به حدّی بود که مخاطب احساس میکرد دولت چین، «شر مطلق» و «شیطان محض» است و هر لحظه در کمین است تا به دولت آمریکا، ضربه بزند. نه سخنی از «تعامل» در میان بود و نه حرفی از «خوشبینی». آنان در عمق وجودشان، «نگران» و «دغدغهمند» بودند که مبادا دست پنهانِ دولت چین از آستین شبکۀ اجتماعی تیکتاک برآید و دولت و جامعه را در آمریکا دچار اختلال کند.
۵. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، آن هنگام که میخواستند به دولت چین اشاره کنند و از آن نام ببرند، تعبیر «دولت کمونیست چین» را تکرار میکردند و این یعنی به مسأله، «نگاه ایدئولوژیک» دارند و «ایدئولوژی کمونیستی» را یک چالش مهلک برای خود میشمارند. آنها در نزاع ایدئولوژیها، بیطرف نبودند و نمیگفتند در نظر ما، آنچه که اهمّیّت دارد «منافع ملّی» است و نه «ایدئولوژی». آنها از مواضعشان، «ایدئولوژیزدایی» نکرده بودند.
۶. نمایندگان کنگرۀ آمریکا، هرگز از «موضع فروتر» - و حتّی برابر - با مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک سخن نگفتند و با او عکس یادگاریِ حقارتآمیز نگرفتند، بلکه بارها و بارها، او و سخنان و دولتش را «تحقیر» کردند و به او اجازۀ چندانی برای پاسخگویی ندارند. آنها نشان دادند که اینجا، خاک آمریکا و کنگرۀ آمریکا است و ما حقّ داریم نسبت به این شبکۀ اجتماعی، «اِعمال حکمرانی» کنیم و تو نیز باید همچون «یک متهم»، توضیح بدهی و بازی زیرکانه و رندانه را کنار بنهی. آنها میدانستند که دو سوّم از جوانانشان نسبت به شبکۀ اجتماعی تیکتاک، «وابسته» و «شرطی» شدهاند، امّا با این حال، از «موضع ضعف» سخن نگفتند و حتّی چانهزنی نیز نکردند. اقتدار آنها در سطحی بود که مدیر شبکۀ اجتماعی تیکتاک جرأت نکرد فروتری وضع طرف آمریکایی را از نظر اجتماعی به رخ آنها بکشد و از این طریق، عرض اندام کند.
🖇 متن کامل در:
https://tn.ai/2875531
* #رمضان #زمان
💠 تشتت، مانع بهرهمندی از ماه رمضان
🔻ماه مبارکِ رمضان، بهار قرآن است. فرصتهاي بيشماري براي عمل به اين کتابِ آسماني در اختيار ماست. امور موهوم و آشفتگي فکر و اشتغال بيجا به امور مختلف، ما را از بهرهمنديِ بيشتر از اين ماه محروم ميکند و اين زيان بزرگی است. اگر فقط به يکي از زواياي قرآن بنگريد، در مییابید که اين کتابِ آسماني براي بهرهوري از زمان، چه اسطورههاي فکريِ بزرگي به انسانها بخشيده و چه فرصتهايي فراهم کرده است.
🔸 زمان، ظرفِ عملِ صالح و آيينه عمل و اعتقاد است؛ يعني انعکاسدهنده ارکانِ اصليِ تجسمِ عالَمِ غيب است. عقايد و اعمال، به عالم غيب انتقال مييابند و زمان، ظرفي است که شخص و شخصيت و عمل وي در آن منعکس ميشود و به عالم غيب ميرسد. در زمان، همهچيز حاضر است: وَ وَجَدُوا ما عَمِلُوا حاضِراً (کهف/49)
(منبع: نرمافزار الهادی← مراقبات ماهرمضان)
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #شب_قدر
💠 تلاش و همت برای درک لیله القدر
🔻شب قدر ، شب سرنوشت است و مقدرات انسان در این شب معین می شود. لطف الهی، در آن، به مراتب بیشتر از زمانهای دیگر است، تا اندازه ای که می تواند تمام عمر، بلکه تمام هویت آدمی را تحت تأثیر قرار دهد...
🔸 یکی از زمینه های اصلی در بهره بردن از نسیم های رحمت الهی، تشنه کامی و طلب از جانب انسان سالک است. طبق سخن منسوب به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، کسی که چیزی را طلب کند و برای دستیابی به آن تلاش بنماید، لاجرم به آن دست مییابد.
گفت پیغمبر اگر کوبی دری / عاقبت زان در برون آید سری ...
🔹 قدم اول، این است که فرد بفهمد ماه مبارک رمضانی هست، روزه ای هست، لیلة القدری هست و باید پیوندی در این فصل برقرار کرد. اگر آن پیوند باشد، برکات زیادی به انسان می رسد، به شرطی که درها بسته نباشد.
🔸 کسی که طالب نیست، مانند ظرفی است که دهانه آن بسته باشد و در دریای زلال قرار گیرد که ذره ای آب در آن نفوذ نمی کند. گاهی ما مشغول زندگی هستیم و درهای دلمان به روی آن نسیم بسته است؛ لذا بهره نمی بریم...
🔹 اگر به این نکته واقف باشیم که بزرگ ترین تاجی که ممکن است در ماه رمضان بر سر کسی گذاشته شود، تاج درک لیلة القدر است و نیز برکات لیلة القدر را متفاوت از زمانهای دیگر بدانیم، بی تردید، سعی و تلاش ما در راستای دستیابی به این برکات، دگرگون خواهد شد.
(منبع: نرمافزار الهادی← مراقبات ماهرمضان)
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
🔻در روایات اهلبیت علیهم السلام و در ادعیه ماه مبارک رمضان، از روز اول، اهمیت درک #شب_قدر تذکر داده شده و از درگاه خداوند متعال از روز اول طلب درک این شب می شود، تا انگیزه استفاده در انسان ایجاد شده، از خواب غفلت بیدار گردد و فضیلت این شب را از دست ندهد.
▪️در کلمات بزرگان اخلاق، از جمله مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در مراقبههای ماه مبارک رمضان چنین رسیده است:
از مهمترین دعاها در ماه رمضان، دعای زیاد برای توفیق عبادت شب قدر و شب عید فطر است.
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
🔸این مبلغ را نذر شما کردم🔸
📝#خاطره دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر
🔹 مدتی بعد از آنکه پدر امامت جمعه را رها کردند، در قم رحل اقامت گزیدند. متاسفانه بعضاً هم تنها بودند! گاه گداری من و بچه ها سری می زدیم ...
به واسطه ی بیماری ای که داشتند رژیم غذایی سختی هم گرفته بودند و مثلاً بین گوشتها فقط مجاز به خوردن شکمبه گوسفند بودند بلکه مداومت به آن مانند یک دارو .
خب شکمبه ها را هم به جهت ارزان تر شدن و هم به جهت تمایل شخصیشان، پاک نکرده می گرفتند و خودشان پاک می کردند. از نیمه های شب چند ساعتی به حمام زیر زمین میرفتند و آنها رو خوبِ خوب تمیز می کردند و بار می گذاشتند و صبح، چنانچه همچو منی مهمانشان بود، با هم می خوردیم ...
🔹 در این ایام، اموراتشان هم نوعاً از سخنرانی هایی که دعوت می شدند می گذشت. پاکت سخنرانی را هم در جیب بالای قبایشان می گذاشتند. من هم به رسم فضولی، بعضاً پاکت را چک می کردم تا ببینم وسعت دخل و خرج به چه میزان است؟
این بار در پاکت فقط یک تراول پنجاهی بود و میبایست تا سخنرانی بعدی با همین مبلغ مدیریت میکردیم ... بماند.
🔹یک روز صبح گفتند: فردا جلسۀ کمیسیون خبرگان دارم و میخواهم یک حمام اساسی بروم. تو هم میای؟! اول استقبال نکردم ...
بعد ادامه دادند، در یکی از کوچه های فرعی گذر خان، یک حمام عمومی قدیمی هست. قبلاً یکبار تنهایی رفتم؛ خوب دَم می شود، دلاک کار بلدی هم دارد. احساس کردم تنهایی سختشان است که بروند؛ پذیرفتم همراهیشان کنم.
بقچه ای از حوله، لباس و صابون فلهای با خود بردیم. وقتی وارد شدیم، روی در نوشته بود: «هزینه هر نفر، دو هزار و پانصد تومان». پیش قدم شدم و حساب کردم.
پدر راست می گفت. آنچنان حمام دم داشت که گویی به سونای بخار رفته ایم. دلاک پیرِ کار بلد هم روی هر نفر قریب نیم ساعت تا سه ربع ساعت وقت می گذاشت! حمام خیلی خیلی خوبی بود. آدم واقعاً احساس سبکی و نشاط میکرد.
🔹 در وقت خارج شدن، دم در به من گفتند انعام دلاک را حساب کردی؟ گفتم نه! گفتند: صدایش کن. پیرمرد را صدا کردم آمد. پدر دست در جیب کرد و همان پاکت تراول پنجاهی را به او داد! او تراول را گرفت، بوسید، بر چشم گذاشت و نگاهی به بالا کرد و رفت. من هاج و واج و متعجب به پدر نگاه می کردم. گفتم زیاد ندادید؟ گفتند نه! بعد مکث کردند و گفتند: مگر چقدر بود؟ گفتم پنجاه تومان؛ و این هر آنچه بود که در پاکت داشتید!
نگاهی تیز و تند کردند. پنج یا پنجاه؟ پنجاه!!
نچ ریزی گفتند و برگشتند بسمت حمام. چند قدم نرفته، توقف کردند، برگشتند نگاهی به بالا کردند، بعد به سمت من آمدند. گفتند: «دیگه امیدوار شده، نمیشه کاریش کرد، بریم»
🔹 وارد گذر خان شدیم به فکر مخارج تا شب بودم. هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که کسی از حجرهای با لهجه غلیظ اصفهانی بلند داد زد: «حَجا آقا! حَجا آقا! خودش را دوان دوان بما رساند و رو به من کرد و گفت: «آقای حائری شیرازی هستند؟» گفتم: بله. گفت: «حاج آقا یه دقه صبر کنید»! رفت و از میز دکان، پاکتی آورد و به پدر داد.
پدر با نگاهی تند گفت: «من وجوهات نمی گیرم!»
گفت: «وجوهات نیست، نذر است».
گفتند: «نذر؟»
گفت: «دیروز برای باری که داشتم، در گمرک مرز اشکالی پیش آمد. شما همان موقع در شبکه قرآن مشغول صحبت بودید. مال، خراب شدنی بود. نگاهی به بالا کردم که اگر مشکل همین الان حل شود، مبلغی را به شما بدهم. همان موقع، حل شد و شما امروز از این جا رد شدید!!»
پدر متبسم شد. رو به من کرد که پاکت را بگیر. گرفتم. خداحافظی کردیم و راه افتادیم.
🔹در حین حرکت، آرام در گوشم گفتند: «بشمارش!! »
من هم شمردم. ده تا تراول پنجاه هزار تومانی بود.
بعد بدون آنکه چیزی بگویم، درِ گوشم گفتند: «ده تا بود؟!» بعد این آیه را خواندند: «مَن جَاءَ بِالحَسنَةِ فَلَهُ عَشرُ أَمْثَالِهَا» ...
نگاهی به بالا کردند و گفتند: «خدا بیحساب میدهد. به هرکه اهل حساب و کتاب باشد با نشانه میدهد که بفهمی مال اوست نه دیگری. آنرا در جیبت بگذار تا به اهلش بدهیم»
@haerishirazi
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🎥 در راستای اجرای قانون؛ عدم ارائه خدمات به هنجارشکنان در یک پمپ بنزین در زنجان و فرودگاه مهرآباد
✅ @Rajanews
✍️ بیانیه محققان اقتصاد اسلامی به مناسبت سال «مهار تورم و رشد تولید»
◻️ محققان اقتصاد اسلامی به مناسبت سال «مهار تورم و رشد تولید» بیانه ای صادر کردند ودر آن آمده است:
متأسفانه بذر تورم سال جاری با اتخاذ سیاستهای نامناسب ارزی در سال گذشته کاشته شده است.
◻️ درحالیکه ما در جنگ تمامعیار اقتصادی قرار داریم، نظام اجرایی ما از فقدان اقدامات متناسب با اقتصاد مقاومتی و نبود اتاق جنگ منسجم رنج میبرد.
🔻پیشنهادها:
🔹زمینه قانونی جلوگیری از خلق پول بانکهای خصوصی فراهم و اجرائی شود
🔹 تنها یک نرخ برای واردات کالاهای اساسی، حداکثر ۲۸.۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی تعیین شود.
🔹از کاربرد واژه غیر نی «بازار آزاد ارز»، به دلیل انحصار این بازار، اجتناب شده و بانک مرکزی از رسمیتبخشی به این بازار پرهیز کند.
🔹 نظارت دقیق بر بازگشت بهموقع و ۱۰۰ درصدی ارز مؤسسات و نهادهای صادرکننده، بهویژه پالایشگاهها، پتروشیمیها، فولادیها و شرکتهای بزرگ
🔹 نسبت به رشد تولید نهادههای ارزبر، مانند نهادههای دامی، دانههای روغنی و مواد اولیه دارو برنامهریزی شود
🔹 دلار به صورت تدریجی در تبادل مالی کشور با کشورهای دیگر حذف و جایگزین شود.
🔹فروش دلاری محصولات پالایشگاهها، پتروشیمیها و فولادیها به تولیدکنندگان داخلی اصلاح شود.
🔹 واگذاری یکونیم میلیون قطعه زمین تا حداکثر شش ماه در دستور کار قرار گیرد.
🔹 مالیات بازدارنده بر فعالیتهای غیرمولد، بهویژه در حوزه خریدوفروش سفتهبازانه ارز، طلا، اتومبیل و مسکن وضع شود.
🔹 با حفظ گروه موجود اقتصادی ـ اجرائی در دولت، موفقیت چشمگیر در مهار تورم و تغییر اساسی در رشد تولید بعید به نظر میرسد. ازاینرو، تغییر در تصمیم سازان و مجریان تصمیم ضروری است.
متن کامل بیانیه + اسامی👇
https://hawzahnews.com/xcbr9
@hawzahnews| حوزهنیوز
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بعد از انقلاب یکبار بانکهای خصوصی تعطیل شدند اما در دهه هفتاد با فریبکاری دوباره آرامآرام احیا شدند.
🔸نرخ بهره باید صفر شود تا بانکداری بدون ربا محقق شود
🔹باید مثل امام، به جای اصلاح در چارچوب، چارچوبها را تغییر دهیم!
💠 @profderakhshan
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔴 شورای رقابت: خودرو گران نشود تولید تعطیل میشود!
⏪این مکتب بترسان و #گران_کن چرا دست از سر مردم برنمیدارد؟
چرا شورای رقابت فقط بلد است گرانکند؟
چه کسی گفته ضرر خودروساز انحصارگر باید از محل جیب مردم تامین شود؟
چه کسی گفته تولید خودرو در این کشور در انحصار این دو خودروساز باشد؟
چرا مجوز تولید به تولیدکنندهگان جدید نمیدهید؟
چرا خودروهای ساخته شده توسط نخبگان این کشور را پلاک نمیکنید؟
چرا پیگیر گرانی مواداولیه خودروسازها نمیشوید؟
چرا خودروساز باید فولاد و پلاستیکاش که در ایران تولید شده را دلاری بخرد؟
چرا زیربار گرانسازیهای مصنوعی برای پر کردن جیب اغنیا میروید؟
چرا #مهار_تورم از راه #رشد_تولید را محقق نمیکنید؟
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎋#سرودهای_پر_مضمون و شورآفرین و #تشکیل_گروه_سرود
آقا بیا، آقا بیا!
ای یوسف زهرا س بیا!
مهدی بیا! ای آخرین یادگار علی،
ایستاده ایم در رکاب ولی.
🔔 الحمدلله #نسل_جوان #دهه_هشتادی و #دهه_نودی، چه #سرودهای_پر_مضمون، حماسی و روحبخش و شورآفرینی میخوانند.
آفرین به #صدا_و_سیما که این سرودهای روح بخش و حماسی را پخش می کند.
📣مربیان در مدارس و کانون های فرهنگی مساجد و بسیج میتوانند با شناسایی جوانان خوش صدا و مستعد و #تشکیل_گروه_سرود مانند گذشته جهت بخش و نقش آفرین باشند.
✳️ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
#نسل_جوان
#دهه_هشتادی
#دهه_نودی
#محفل
#تشکیل_گروه_سرود
#سرودهای_پر_مضمون
💐شریعت و تقنین در کشورهای اسلامی.
✍دکتر سید ابراهیم حسینی
انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
بیش از یک چهارم کشورها را دنیای اسلام تشکیل میدهد. اما شریعت اسلامی تا چه اندازه بر مناسبات آنها، به ویژه در قانونگذاری، حاکمیت دارد؟
در این کتـاب، ضمن بررسی انتـقادی دیدگاه های مطرح دربـاره شریعت و تقنیـن در کشورهای اسلامی، و اثبات نظریة ابتناء، وضعیت موجود و مطلوب با تـأکید بر کشورهای ایـران، عربستان و پاکستان بررسی، و برای اصلاح روند، پیشنهادهایی ارائه شده است.
🔴💐ضرورت تبیین و ...
جنگ ترکیبی دشمن مستلزم جهاد ترکیبی انقلابیون است.
یکجانبه نگری یقینا جواب نمی دهد بویژه در تبیین. به همین علت رهبری معظم انقلاب، بر حرام شرعی و سیاسی و قانونی بودن حجاب تصریح و تاکید کردند.
📣نظام حقوقی و قانونی کشور ما مثل همه کشورها، بر مبانی و زیرساختهای فرهنگی و نظام ارزشی ویژه خودش استوار است که باید مورد تبیین و ترویج قرار گیرد.
نظام های دیگر سکولار هستند و دین و آموزه های آن حق دخالت در عرصه سیاست و حکومت ندارد.
لذا از این حیث قابل مقایسه با کشور ما نیستند. در کشورهای به اصطلاح اسلامی حاکمیت سکولار است و شریعت جایگاهی ندارد صرفا دم از رعایت اسلام در احوال شخصیه می زنند و این حداکثر کاری است که کرده اند.
کتاب دکتر سید ابراهیم حسینی این موضوع را بررسی کرده اند که علاقمندان میتوانند به آن مراجعه نمایند.
نگاهی به بررسی لایحه «ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار»
نمایندگان مجلس رد پای سند استعمار فرهنگی در لایحه «پیشگیری از آسیبدیدگی زنان» را دیدهاند؟!
https://kayhan.ir/fa/news/261813
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴نگاهی به بررسی لایحه «ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار»
⁉️آیا نمایندگان مجلس رد پای سند استعمار فرهنگی در لایحه «پیشگیری از آسیبدیدگی زنان» را دیدهاند؟!
❇️...برای قانونگذاری در حوزه #زنان پیش از این اقداماتی در کشور انجام شده است. معاونت زنان #دولت_دوازدهم، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تدوین و راهی مجلس کرد که به دلیل شباهتهای موجود با طرح صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت ادغام شد و پس از اصلاحات مکرر اکنون با عنوان لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» به صورت یک لایحه قانونی در مجلس طی مسیر میکند.لایحه مذکور علیرغم #اشکالات_شکلی، #اشکالات_محتوایی متعدد دارد که اجمالا به برخی از آنان در این مقاله اشاره میشود:
...مواد قانونی لایحه پیرامون رفع ظلم در خانواده، نتوانسته #خلا_موجود در قوانین خانواده را پوشش دهد
...روح حاکم به لایحه قانونی، #بیتوجه_به_کانون_خانواده و صرفا متمرکز بر جداسازی و دور کردن بزه دیده از محیط و فرد آسیب زا است
...پیشگیری از خشونت از طریق #رفع_عوامل زمینهساز خشونت، مطلقا در این لایحه مورد توجه قرار نگرفته است و غالبا تمرکز بر روی تسهیل مداخلات قانونی است در حالی که رفع عوامل زمینهساز خشونت کاملا علمی است.
...لایحه #بودجه_محور میباشد و هزینه سنگین به دولت تحمیل میکند.
...این لایحه بدون ذکر مصادیق و راهکارها، تماما #تدوین_دستورالعملها و ضوابط و #تعیین_شاخصها را به دستگاهها و نهادها واگذار کرده است و عملا نحوه اجرای لایحه به #سلیقهها سپرده شده است
...#ابهام_تعاریف در لایحه مسئلهای قابل چشم پوشی نیست، اصطلاحات آزادیهای قانونی، توانمندسازی زنان (empowerment of women) و حمایت اقتصادی از زنان، کلیدواژههایی است که در عرصه بینالمللی تعاریف، مفاهیم و مصادیق خاص خود و بعضا ضد اسلامی و ضد خانواده دارد. اگر در این لایحه قانونی، چارچوب معینی برای این اصطلاحات تعریف نشود و تعریف مشخصی از آنها ارائه نگردد، زمینه برای اجرای اسناد متعدد بینالمللی که مخالف سبک زندگی ایرانی-اسلامی هستند، آماده میشود.
و.....
📣مطلب دقیق و خواندنی بالا را از دست ندهید.
⭕️متن کامل در زیر:
https://kayhan.ir/fa/news/261813