🔴مطالبهگریِ آرمانها #نیاز_مبرم
آنچه من بر آن تأکید میکنم، این است که ما امروز در جامعهمان #نیاز_مبرم داریم به اینکه آرمانها را مدام #تکرار کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این مطالبهگری خیلی چیز خوبی است.
#مطالبهگریِ_آرمانها از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت.
📌اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این مطالبهگریها مواجه نشود، قطعاً #ویرانگری خواهد کرد.
❇️یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها، طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی -که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند- و فضاهای #مدیریّتی؛ که در مواردی هم #متأسّفانه_بیتأثیر_نبوده.
📣 اینجا یک #لشکری_از_جوانهای_مؤمن و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این آرمانها که البتّه اینکه حالا چهجوری کمک کنند، جای بحث دارد؛
پس بنابراین، احتیاج است به یادآوری این آرمانها با همان زبانِ ویژهی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه شجاعانه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همینجور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزهی شجاعانهای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. اگرچه من بعضی حرفها را قبول ندارم امّا شجاعت را قبول دارم؛ این احساس #روحیهی_تهاجم را در جوان دانشجو و جوان انقلابی، من #کاملاً_قبول_دارم.
بایستی این ارزشها بهصورتِ صریح، هوشیارانه، #دائماً_مطالبه_بشود؛ [از سوی] جوانِ پای کار.۱۳۹۷/۰۳/۰۷
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=5399&p=20#69373
#لشکری_از_جوانهای_مؤمن
#فلسفه_وجودی_نظام
#تحقق_ارزشها
#مطالبهگریِ_آرمانها
#احکام_اسلام
#اعمال_حاکمیت_لازمه_تحقق_ارزشها
#نفوذ #تقی_زاده_های_امروزی
هدایت شده از تاملات حقوقی
هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
زمان برگزاری
آبان ماه ۱۴۰۲
محورهای اختصاصی کمیسیون فقه و حقوق اسلامی
https://icih.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b9%d8%b6%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%aa%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7-24/
https://icih.ir/
🔻رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند، اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
38.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴با دقت ببینید که شخصیت و زندگی و افکار رهبری جمهوری اسلامی چگونه است؟
⁉️ مخالفان انقلاب و اپوزیسیون درباره رهبری چه می گویند؟
📣انسان با هر دین و مذهب و گرایش و مکتبی باشد خوب است دیدن این فیلم را از دست ندهد
❇️تصدیق و تکذیب انسان باید بر اساس برهان باشد.
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️ علامت زندگی و طراوت نظام
⭕️ #محاکمه و #محکومیت افراد ناسالم و #خلع_ید آنها از #مسئولیت_های_کلیدی نظام، علامت #سلامت و #زنده_بودن_انقلاب و عامل طراوت و #شادابی_نظام اسلامی است.
رحمت خدا بر روح مطهر #شهيد_ديالمه که می گفت:
دریای انقلاب، هر زمان یک موج میزند، #یک_مشت_زباله را بیرون میریزد.
#انقلاب
#موج
#یک_مشت_زباله
#قوه_قضائیه
#مبارزه_با_مفاسد_اقتصادی
#مجلس_انقلابی_و_کارامد
#نظارت_مجلس
#استیضاح
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج
@taamolhoghooghi
کانال تاملات حقوقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هشدار جدی مرحوم علامه مصباح یزدی(رحمةالله علیه) :
دست های بسیار مرموز و قوی و با تجربهای در کار است که اهداف انقلاب ، راهبردها و راهکارهای انقلاب را تخریب کنند!
هرکس بدون حجاب وارد هیأت شد و گفت امام حسین من رو همین شکلی دعوت کرده!
در جواب بگید:👆🏻👆🏻
🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴
➖➖➖➖
🔗لینک کانال های شیخ قمی:
| کانال سخنرانی جهادتبیین | حمایت مالی| فهرست تمام سخنرانیهای |پیام به شیخ قمی|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما با جذب حداکثری موافقیم
اما نه با روش قبح زدایی از اعمال حرام
نه با تخریب جمهوری اسلامی
نه با تفسیر های سست و بی ارزش از حقیقت
افهم اسمع
دائکم الذنوب و دوائکم الاستغفار
به جای توجیه کشف حجاب
وعادی سازی اعمال قبیح و دعوت از مومنین برای پذیرش افراد گناهکار
روشتونرا عوض کنید
افراد گناهکار را با مهربانی به توبه دعوت کنید.
دینی که مفسرش مداح ها یا هنرپیشگان شوند
همین میشه دین به مدل سلبریتی ها
اسلام التقاطی سست مبنا و سکولار
افهم اسمع
کشفحجاب حرام سیاسی و شرعی است.
تامام.
📝شیخ قمی
عضو شوید
https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیأتها را کنسرت نکنید
مداح ها را خواننده نکنید
🗣آخوندم
https://eitaa.com/joinchat/991101158Cbae4e3411b
❇️پديده بيمرز جاهليت
✍محمدكاظم انبارلويي
1- خدا رحمت كند مرحوم استاد سيداكبر #پرورش را، او معتقد بود؛ «جاهليت» يك پديده بيمرز است.
جاهليت يك مفهوم است نه مربوط به يك زمان !
او براي پديده جاهليت 4 عامل را با اتكا به قرآن و روايات قائل بود.
الف- خودپرستي؛ جاهل كسي است كه خود را ميپرستد، به خود ميانديشد و خود را ميخواهد و ديگر هيچ! چنين انساني مدام در محراب خودپرستي است و عبادتش جز در معبد خودخواهي و خودگرايي نيست.
ب- دنياطلبي؛ از خصلتهاي ديگري كه جاهليت را پديدار ميكند عدم توجه به آخرت و گرايش شديد مادي است.
ج- رويگرداني از حكم خدا ؛ جاهل، حكم خدا را قبول ندارد دنبال حكم خود است.
قرآن ميگويد هر كس از ياد خدا وحكم خدا شب كور شد و خفاشگونه از تابش انوار حكومت الهي چشم فرو بست پيوسته شيطان را با او قرين ميكنيم.(زخرف آيه 36)
د- بيتقوايي؛ تقوا يعني خويشتن باني يعني مراقب خود بودن
جهل ، صفاي قلب و طهارت دل انسان را مكدر و او را به كافري، حقپوشي و گردنكشي و عصيان واميدارد.
2- ما امروز در حال عبور از يكي از گردنههاي جنگ سخت و نرم دشمن قرار داريم.
حريف انقلاب اسلامي به كفرگويي، قرآنسوزي و انديشهسوزي افتاده است از اتاق فكر غرب يك گفتمان علمي و منطقي براي مصاف با اسلام و انديشههاي تابناك پيامبر اعظم (ص) درنميآید. هيچ آرمان انساني، علم محور و حتي عدالتنما از انديشههاي مدرنيسم و پُستمدرن بيرون نميآيد. قرآن قرنها پيش در مقام تحدي ميفرمايد؛ اگر ميتوانيد مثل او را یا چند سوره يا حتي يك سوره مثل قرآن را بياوريد(سوره اسراء آیه 88 و سوره بقره آیه 23).
جريان جهالت آن زمان تلاش كردند چيزي نياوردند . جريان جهالت در عصر مدرن نهتنها قادر نيست وارد چنين تحدي بشود، بلكه صورت مسئله را با آتشزدن قرآن ميخواهد پاك كند. عجز و فروماندگي ، فروپاشي، ازهمگسيختگي و به همريختگي خود را زير اين آتش پنهان كند.
3- در مقابل جهالت به عنوان يك پديده بيمرز ،علم ، آگاهي، احترام به آموزههاي وحياني، معرفت، عرفان، ايمان به پرچمداري انبيا و اولياي الهي ايستاده است و غلبه در تاريخ با علم و آگاهي بوده است.
اين روزها مردم ايران و جهان به تماشاي بزرگترين و حماسيترين و زيباترين قطعه تاريخ اسلام يعني حادثه كربلا و روز عاشورا ايستادهاند.
ملتها حسين (ع) و خاندان پيامبر و اهل بيت را چراغ هدايت و كشتي نجات از جاهليت مدرن ميدانند. همه آنچه كه خداوند براي سعادت بشر توسط پيامبر اعظم اسلام آورده است در قرآن جمع شده است. قرآن يك بيانيه آزادي و رهايي از قيودات شيطاني و جاهلي است. به تعبير مقام معظم رهبري، غرب با قرآن سوزی از روي استيصال به يك امر خطرآفرين، توطئهآميز و تلخ روي آورده و در برابر مسلمانان آرايش جنگي گرفته است.
اين آرايش به زودي به هم ميريزد. خداوند در قرآن وعده فرموده ؛ ما قرآن را نازل كرديم و خود هم از آن حفاظت خواهيم كرد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (سوره حجرآیه 9 ).
4- فلسفه پديداري انقلاب اسلامي در ايران اسلامي آن است، بشريت را از خودپرستي، دنياطلبي جنونآميز، رويگرداني از حكم خدا و بيتقوايي نجات دهد. اين كار بزرگ با منطق امام حسين (ع) و معرفت الهي او و نمايش قدرت او در عاشورا و كربلا با راهبرد پيروزي خون بر شمشير صورت گرفته و صورت ميگيرد.
📣هيچ ارادهاي در تاريخ نتوانسته است جلوي گسترش اين معرفت الهي را بگيرد. اين روزها در شهرهاي ايران، بخشها و حتي روستاها غوغاست بزرگترين اجتماع انساني تشكيل ميشود. محور اصلي گفتمان آنها قيام عاشورا و كار بزرگ امام حسين (ع) و ياران باوفايش است. اين صحنهها مختص ايران نيست در همه كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نخبگان و مردم به تماشاي اين نمايش بزرگ، حماسي و الهي نشستهاند.