eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
544 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔔 تفکیک قوا در فقه و حقوق اساسی ⭕️✍حجت الاسلام و المسلمین علی ابوالفضلی 🎋 پژوهشگر و دانشجوی مقطع دکتری حقوق عمومی و نیز دارای دکتری سطح ۴ 🔴با دیباچه عضو خبرگان رهبری ⭕️ناشر برجسته حقوقی کشور، انتشارات دادگستر/۱۴۰۱ 💐تفکیک قوا به عنوان ابزاری برای مهار قدرت وجلوگیری از فساد سیاسی ناشی از آن نظریه ای است که در اکثر قوانین اساسی دنیا مقرر شده است. ❇️آیا این نظریه در مرحله نظری دارای مبانی استوار و در عرصه عمل برخوردار از کارآمدی لازم است؟ ❇️ آیا توانسته مانع سوءاستفاده از قدرت در نظام های سیاسی جهان شود؟ ❇️واقعا ماهیت قدرت چیست و مهار آن چگونه امکان پذیر است؟ ❇️آیا قدرت مطلق، مطلقا و به خودی خود فساد آفرین است یا اینگونه نیست و صرفا جنبه ابزاری دارد و فساد آن با کاربست صرف روش تفکیک قوا از میان نمی رود؟ 🔰نویسنده کتاب حاضر با تلاش های پژوهشگرانه خویش در صدد پاسخ به اینگونه سوالات بر آمده است. 🌐تلفن انتشارات دادگستر : ۰۲۱۸۸۹۰۴۴۶۵ ۰۲۱۸۸۹۰۵۴۶۰ نمابر: ۰۲۱۸۸۹۱۰۳۳۳ @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ شعبده‌بازی رسانه‌ای برای افکارعمومی ✍برخورد هلیکوپتر نظامی و هواپیمای مسافربری آمریکایی؛ حادثه‌ای شبیه هواپیمای اوکراینی، البته نه در شرایط جنگی! ⁉️مقصر حادثه کدام است؛ هلیکوپتر یا هواپیما ⁉️کدام تیتر، حقیقت را بیان می‌کند «برخورد هلیکوپتر با هواپیما» یا «برخورد هواپیما با هلیکوپتر» ✍از فیلم حادثه به وضوح مشخص است: درحالیکه هواپیما در خط خود حرکت می‌کند، ناگهان یک هلیکوپتر نظامی بخاطر پرواز در ارتفاع غیرمجاز، از پهلو به آن می‌زند! ولی رسانه‌های غربی و معاند ترجیح می‌دهند، حقیقت را طور دیگری جلوه دهند و ذهنیت مخاطب را دستکاری کنند! لذا خبری از پوشش لحظه‌به‌لحظه تصاویر جنازه‌ها و خانواده‌های داغدیدگان نیست، سلبریتی‌های آمریکایی دهن‌گشادی نمی‌کنند و زخم‌زبان نمی‌زنند، کسی هم تاکنون خواستار استعفای وزیر دفاع و فرمانده ارتش آمریکا نشده! 🖋 🆔 @pedarefetneh | پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh | پدرفتنه
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام 📖 قال الإمام الکاظم عليه السلام: اِسْتَحْيـُوا مِنَ اللّه ِ فى سـَرائِـرِكُمْ كَما تَسْتَحْيُونَ مِنَ النّاسِ فى عَلانِيَتِكُمْ. 📜 امام کاظم علیه السلام می فرمایند: در پنهان هايتان از خداوند شرم كنيد، همـچـنان كـه در آشـكارِ خـود از مـردم خـجالت مى كشيد. 📚 تحف العقول، ص ۳۹۴
🔴 : هر شخصی کار خودش را خوب انجام بدهد ما این است که اولاً هر کاری که محوَّل به ماست خوب انجام بدهیم. محصلید خوب تحصیل کنید. معلمید خوب تعلیم کنید. استادید خوب استادی کنید. کارگرید خوب کار بکن. کشاورزید خوب کشاورزی بکن. ملایی خوب ملایی بکن. هر چی هستی، همان کاری که به تو محوَّل است او را خوب انجام بده. اگر یک ملتی یک همچه برایش پیدا شد که هر شخصی کار خودش را خوب انجام بدهد، یک ملت می‌شود. . 📚صحیفه امام جلد ۱۰ ص ۳۹۳
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ذلت به روایت تصویر عارف: خیال آقای ترامپ راحت باشد ما سراغ سلاح هسته‌ای نمیریم خدا را شکر که مسئولانی داریم که همگی خیلی سریع نگرانی‌های آقای ترامپ را رفع می‌کنند تا آب تو دلش تکون نخوره شهید رئیسی روحت شاد | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔴دانشجو، جامعه و رسالت ها ❇️دو عنصر اصلى در تربیت دانشجو هست، که هیچکدام نبایستى مغفولٌ عنه بماند؛ اگر مغفولٌ عنه ماند، ما ضرر خواهیم کرد: یکى عنصر علم و تحقیق و کارایى علمى و جوشیدن استعدادهاى علمى و این قبیل چیزهاست؛ یکى هم عبارت است از روحیه و تدین و حرکت صحیح و سالم سازى معنوى و روحى دانشجو. در دانشگاه ها، این دو عنصر بایستى بدون تفکیک از یکدیگر، با قدرت و با ظرفیت کامل کشور، تعقیب بشود... دانشگاهى که نتواند علم و تحقیق را به دانشجو منتقل بکند، و نتواند دانشجو را یک عالم، یک استاد، یک صاحب صلاحیت، یک مبتکر، و بالاخره یک مدیر بالفعل براى بخشى از بخش هاى بى شمار اداره جامعه بسازد، آن دانشگاه، دیگر دانشگاه نیست. در این زمینه، مسئله استاد، مسئله کتاب درسى، فضاى آموزشى، آزمایشگاه و مجلات علمى هست؛ از این چیزهایى که دائم ورد زبان ماهاست و همه ما هم آن را دنبال مى کنیم. عنصر دوم، عبارت است از روحیه و تدین و حرکت صحیح و سالم سازى معنوى و روحى دانشجو ... در فضاى عمومى دانشگاهى کشور، به این نکته دوم یعنى مسئله روحیه و تدین و آگاهى دانشجو و بیرون آوردن او از حالت یک عنصر علمى بى جهت و بى هدف، به سمت یک عنصر علمى جهت دار توجه کافى وجود ندارد. انسان با کامپیوتر متفاوت است. به کامپیوتر برنامه مى دهند، آن هم برایشان جواب مسئله را حاضر مى کند؛ اما انسان که اینطور نیست. انسان خودش برنامه خودش را تنظیم مى کند؛ خودش تصمیم مى گیرد و خودش جهت گیرى پیدا مى کند. اگر ما از این جهت دوم غفلت بکنیم، دانشگاه همان چیزى خواهد شد که در بیانات امام، مکرر در مکرر نسبت به آن هشدار داده شده است. 📚( در دیدار با اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى، 20/9/1370.) 📣یک انسان نخبه زمانى سربلند است که بتواند در بهبود اوضاع کشور و ملت خودش نقش ایفا کند.  ✅باید مشکل را حل کرد. در بخش هایى که خلأ وجود دارد، هرچه مى توانید، کمک کنید تا خلأ برطرف شود. ✅یکى دیگر از آفات، به دام احزاب و گروه ها افتادن است؛ که این را قبلاً هم گفتم. مواظب باشید؛ اختاپوس خطرناک احزاب و گروه هاى مختلف به سراغتان نیاید و شما را به دام نیندازد. ✅یکى دیگر از آفات مهم جنبش دانشجویى، سطحى شدن است. عزیزان من! از سطحى اندیشى به شدت پرهیز کنید. خصوصیت دانشجو، تعمق و تدقیق است. هر حرفى را که مى شنوید، رویش فکر و دقت کنید. چرا در اسلام هست که یک ساعت فکر کردن، ارزشش از عبادت سال ها بیشتر است؟ نباید سطحى بود. به هر شعارى، به هر حرف گرمى، به هر دهان گرمى، به هر نقلى، نمى شود اعتماد کرد؛ باید فکر کرد. اساس قضایا فکر است. ✅یکى از آفات این جنبش، پشت کردن به آرمان ها، فراموش کردن آرمان ها و از یاد بردن آرمان هاست ... . کشورهاى معروف بزرگى هستند که از این که ملتى این جا وجود دارد که با همه قدرت در مقابل افزون طلبى آمریکایى ها به صراحت حرف مى زند، آن ها احساس هیجان مى کنند و خوشحال اند! در چنین شرایطى، حالا یک عده بیایند به عنوان دانشجو، نقطه مقابل حرکت شانزده آذر را عَلَم بکنند؛ یعنى گرایش به آمریکا تحت عناوین بسیار پوچ و سست و غیرمنطقى و غیرمستدل؛ این پشت کردن به جنبش دانشجویى است؛ این اصلاً جنبش دانشجویى نیست؛ ✅در محیط بده بستان هاى اجتماعى، هر کسى هر حرفى که مى زند، مواظب است ببیند از این حرف چه گیرش مى آید و چه از دست مى دهد؛ حالا بسته به این است که چه قدر زرنگ، چه قدر پشت هم انداز و چه قدر عاقل باشد یا در نقطه مقابلش قرار گرفته باشد تا چیزى از دست بدهد، یا چیزى به دست بیاورد؛ اما در محیط حرکت دانشجویى، نه؛ حرف را براى خوب بودنش، براى درست بودنش، براى جاذبه داشتنش براى خود و براى حقیقت بیان مى کنند و دنبال و تعقیب مى کنند. ✅دانشجو، جوان و آزاد فکر است. به طور طبیعى حسّاس و احساساتى است. ممکن است تحت تأثیر هر حرف پر هیجان، یا حرف خوش ظاهرى قرار گیرد. باید به این توجه داشته باشید. این یک نقطه ضعف است. ✅کسانى داشتیم که عالم و متدین بودند؛ ولى نداشتن فهم و آگاهى و شعور سیاسى، موجب شد که جزو یکى از مهره هاى همان رژیم فاسد و ضدّ دینْ بشوند. پس، دانشجو بایستى آگاهى و فهم و درک سیاسى داشته باشد، مباحث سیاسى را بداند؛ آنچه در جهان مى گذرد، بداند. ممکن است فردى به حدّ اعلاى علم هم برسد، خیلى هم متدین باشد، اما دشمن او را به قیمت بسیار ارزانى بخرد!  ✅چون محیط دانشجویى، محیط احساسات است ـ جوان احساساتى است ـ همیشه یک عده رند ناقلاى کمین گرفته، مایل اند که اگر بتوانند، براى کارهاى مختلف، از این مجموعه حسّاس آماده به تحرّک استفاده اى بکنند ... ✅حسّاس و قابل اشتعال و زود پذیر بودن و نرم و لطیف بودن روح و دل جوان، مثل یک شمشیر دو لب است. هم تفکرات صحیح مى توانند این فرصت را مورد بهره بردارى قرار بدهند.... هم تفکرات و روش هاى غلط.
🔴مطالبه‌گریِ آرمانها آنچه من بر آن تأکید میکنم، این است که ما امروز در جامعه‌مان داریم به اینکه آرمانها را مدام کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این مطالبه‌گری خیلی چیز خوبی است. از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت. 📌اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این مطالبه‌گری‌ها مواجه نشود، قطعاً خواهد کرد. ❇️یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها‌، طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی -که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند- و فضاهای ؛ که در مواردی هم . 📣 اینجا یک و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این آرمانها که البتّه اینکه حالا چه‌جوری کمک کنند، جای بحث دارد؛ پس بنابراین، احتیاج است به یادآوری این آرمانها با همان زبانِ ویژه‌ی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه شجاعانه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همین‌جور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزه‌ی شجاعانه‌ای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. اگرچه من بعضی حرفها را قبول ندارم امّا شجاعت را قبول دارم؛ این احساس را در جوان دانشجو و جوان انقلابی، من . بایستی این ارزشها به‌صورتِ صریح، هوشیارانه، ؛ [از سوی] جوانِ پای کار.۱۳۹۷/۰۳/۰۷ https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=5399&p=20#69373
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️👌تمام تعهدات بین‌المللی را یک طرفه نقض کرده بعد میگه بیا با هم مذاکره کنیم!! تو که اهل مذاکره ای چرا همین تعهدات مکتوب را زیرش می زنی؟! ایران که مذاکره کرده، ایران که به تعهد خودش عمل کرده! از کجا معلوم ما دوباره با شما حرف بزنیم و دوباره زیرش نزنی؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سخنان روشنگر آقای پزشکیان علیه مذاکره در مقام نایب رییسی مجلس: ⁉️مذاکره! آمریکا یکطرفه زیر تمام تعهدات بین المللی می زند و آنها را اجرا نمی‌کنه، بعد باز می‌گوید بیایید مذاکره کنیم! ایران که مذاکره کرده، تمام تعهداتش را عمل کرده؛ از کجا معلوم دوباره مذاکره کنیم و شما زیر تعهدات نزنید؟ در مقابل ظلم شما خواهیم ایستاد و سر خم نخواهیم کرد! 👌رک: 📌 !... https://kayhan.ir/001H2z https://eitaa.com/jedbie/29365 ⭕️روحانی: ؟ شما مذاکره دیروز را علنا زیر پا می‌گذارید؟ https://eitaa.com/jedbie/29364 https://eitaa.com/jedbie/29403 ! https://eitaa.com/jedbie/29405
🔴 ! کبهان نوشت؛ رهبر معظم انقلاب در سخنانی در سال ۱۴۰۱ ابتدا از کسانی که به قول ایشان «‌ادّعای فهم سیاسی هم می‌کنند» ولی راه‌حل مشکلات را در مذاکره با آمریکا می‌دانند! گلایه می‌کنند و سپس در بیانی حکیمانه و خطاب به آنها می‌فرمایند: «خب با آمریکا چه جوری مشکل حل می‌شود؟ این سؤال واقعی است، جدّی است. نمی‌خواهیم با هم دعوا کنیم، سؤال می‌کنیم: مشکل با آمریکا چه جوری حل می‌شود؟ با نشستن و مذاکره کردن و از آمریکا تعهّد گرفتن مشکل حل می‌شود؟ [اینکه] بنشینیم با آمریکا مذاکره کنیم، تعهّد بگیریم که شما باید فلان کارها را بکنید، فلان کارها را نکنید، مشکل حل می‌شود؟ در قضیّه ، سر قضیّه‌ آزادی گروگان‌ها در سال ۶۰، شما نشستید با آمریکا صحبت کردید. بنده آن وقت نماینده‌ مجلس بودم -البتّه در مجلس نبودم، در جبهه بودم، اهواز بودم- همان وقت این‌جا در تهران همین حضرات نشستند به واسطه الجزایر و بدون رودررویی با آمریکایی‌ها صحبت کردند -‌البتّه مصوّبه‌ مجلس بود، کار غیر‌قانونی‌ای نبود- قرارداد گذاشتند، تعهّدهای متعدّدی گرفتند که ثروت‌های ما را آزاد کنید، تحریم‌های ما را بردارید، در امور داخلی کشور ما دخالت نکنید، و ما هم از این طرف گروگان‌ها را آزاد می‌کنیم. گروگان‌ها را آزاد کردیم، ⁉️آیا آمریکا به آن تعهّدات عمل کرد؟ ⁉️آیا آمریکا تحریم را برداشت؟ ⁉️آیا آمریکا ثروت‌های مسدودشده‌ ما را به ما پس داد؟ نه، آمریکا به تعهّد عمل نمی‌کند؛ خیلی خب، این هم مذاکره و نشستن با آمریکا. یا در برجام؛ گفتند که [اگر] شما فعّالیّت صنعتی هسته‌ای را کم کنید -حالا جرأت نکردند بگویند تعطیلِ تعطیل- به این مقدار فروکاهی کنید، ما این کارها را انجام می‌دهیم؛ تحریم‌ها را برمی‌داریم، این کار را می‌کنیم، آن کار را می‌کنیم؛ کردند این کارها را؟ نکردند دیگر. مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند‌». ۷- و در ادامه همان سخنان می‌فرمایند: « بله، مشکل ما را با آمریکا یک چیز حل می‌کند؛ چه چیزی؟ به آمریکا باج بدهیم، نه یک بار، آمریکایی‌ها به یک بار باج هم قانع نیستند، امروز باج بدهیم، فردا می‌آیند یک باج دیگر می‌خواهند، [باز باید] باج بدهیم، پس‌فردا می‌آیند یک باج دیگر می‌خواهند، [باز باید] باج بدهیم. امروز می‌گویند هسته‌ای را تعطیل کنید - ... بعد می‌گویند بساط هسته‌ای را برچینید- بعد می‌گویند قانون اساسی را عوض کنید، بعد می‌گویند شورای نگهبان را بردارید، . اگر بخواهید مشکلتان با آمریکا حل بشود، باید این کار را بکنید، مرتّب باج بدهید. آمریکا اینها را می‌خواهد: ... که یک چنین باجی بدهد؟ من نمی‌گویم [طرفدار] جمهوری اسلامی، ممکن است یکی جمهوری اسلامی را هم قبول نداشته باشد امّا ایرانی باشد، غیرت ایرانی داشته باشد؛ [او هم] حاضر نیست این باج‌ها را بدهد. آمریکا به کمتر از این قانع نیست؛ چرا نمی‌فهمند؟ با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند. اگر حاضرید باج بدهید، نه یک بار، نه دو بار، پشت سر هم، در همه‌ مسائل اساسی، و از همه‌ خطوط قرمزتان عبور کنید، بله، آن وقت آمریکا با شما دیگر کاری ندارد، مثل دوران پهلوی‌! !