10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️ اگر ما دو اهرم فشار خود را رها کنیم، چه تضمینی داریم برای اجرای تعهدات توسط دشمن؟
هستهای و تنگهی هرمز
بازرسان آژانس همه جاسوسن، هروقت اومدن ایران، اطلاعات جمعآوری کردن رفتن و دانشمندان رو ترور کردن، سایتهارو بمبارون کردن و...
بقیه نکات رو تو کلیپ ببینید
👤 نیما اکبرخانی؛ کارشناس مسائل نظامی
#مطالبه_شروط
.☫وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ ۗ☫
اَللّهُمَ عَجِّل♥️لِوَلیِّڪَ الفَرَج
👌شکست و مذاکره آمریکای مستأصل با اتحاد جماهیر اسلامی ایران
مقاومت بیش از 110 شب مردم در خیابانها و میادین شهرها و رزم جانانه رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن صلیبی/صهیونی موجب عقبنشینی خفت بار و فروریختن هیمنه امپراطوری فرعونی آمریکا گردید.
امریکایی که دم از نابودی و تسلیم ایران می زد با استیصال کامل مجبور شد به اراده ملت ایران تسلیم شود.
کارشناس و مجری اینترنشنال شاکی از ضعف ترامپ و آمریکا با عصبانیت فریاد زد:
«... در آغاز جنگ دونالد ترامپ از سرنگونی نظام حرف میزد. میگفت جنگ تمام نمیشود مگر اینکه ایران تسلیم بیقید و شرط بشود.... حالا اصلا دولت آمریکا محور مقاومت را به رسمیت شناخته! یعنی با ایران به عنوان جمهوری اسلامی ایران مذاکره نکرده، با اتحاد جماهیر اسلامی ایران مذاکره کرده!! در اسرائیل الان غوغایی شده که مواضع ترامپ نه تنها جنگ را به شکست کشانده بلکه حکومت ایران را در موضع قویتری قرار داده
است...»
دکتر علم صالح کارشناس شبکههای بیبیسی و VOA درباره برنده و بازنده جنگ 40روزه هم به مجری بیبیسی گفت:
«... اهدافی که آقای ترامپ و آقای نتانیاهو برای خود ترسیم کرده بودند،
اول سقوط نظام بود،
دوم تسلیم بدون قید و شرط نظام،
سوم منهدم کردن زیرساختهای صنعتی، نظامی و علمی ایران
و در نهایت از بین بردن تمامیت ارضی ایران....
اما ایران در حال حاضر خود تعیینکننده قیمت نفت در جهان است!
علاوهبر آن ایران حتی کارتهای آخر خودش را استفاده نکرد. حوثیها به راحتی میتوانستند بابالمندب را ببندند. یعنی علاوهبر تنگه هرمز به عنوان یک قدرت بازدارندگی که میتوانست آخرین ضربه باشد به اقتصاد جهانی...»
و تاکر کارلسون، مفسر و کارشناس سیاسی محافظهکار آمریکایی اعتراف نمود که ایران به ما آموخت قدرت آمریکا محدود است و اضافه کرد:
«... به رغم داشتن آن ارتش، با وجود ناوهای هواپیمابری که از ابتدا تا انتها ۱۲۰ میلیارد دلار برای به آب انداختن آنها هزینه شده است، ارتش ایالات متحده نتوانست تنگه هرمز را باز کند...
توهم ترامپ و نتانیاهو شکست خورد.
کارشناس بیبی سی درباره علت این عقبنشینی ترامپ به مجری شبکه فوق گفت:
«... فکر میکنم که آمریکا ابهتش شکسته شد و جمهوری اسلامی توانست آن افسانهای که ما میتوانیم آمریکا را شکست بدهیم، تا حدی عملی سازد. صد و چند روز طرفدارانش در کف خیابان، این ابهت را شکستند. در واقع با کشته شدن (شهادت) آقای خامنهای در ساعات اول، هم طرفداران و پایگاه اجتماعیاش به خیابان آمدند و هم توان نظامیاش که بازسازی شده بود، با ابزارها و اهرمهای جدید، بهکار گرفته و توانست در برابر آمریکا بایستد. فکر کنم آمریکا پیروز میدان نبوده و جمهوری اسلامی دست بالاتری داشته...»
اما جفری ساکس، کارشناس آمریکایی علت پیروزی ایران در برابر آمریکا را شکست توهم ترامپ و نتانیاهو دانست:
«...قرار بود این جنگ، یک غائله یک روزه باشد، در 28 فوریه 2026 قرار بود رهبر عالی ایران کشته شود، دولت سرنگون شود، ایران تحت کنترل درآید و همه چیز تمام شود. این توهم مشترک ترامپ و نتانیاهو بود. اما این توهم شکست خورد و تا الان آمریکا نتوانسته است ارادهاش را تحمیل کند، ایران تا همین لحظه توانایی تلافیجویی و ضربه متقابل خود را حفظ کرده است. تا زمانی که این افتضاح و فاجعه ادامه دارد، بحران انرژی در جهان نیز ادامه خواهد داشت...»
برای مطالعه بیشتر
https://kayhan.ir/001Ogx
لزوم پاسخ قاطعانه دستگاه دیپلماسی به اظهارات توهینآمیز مقامات آمریکایی
دستاوردهای «نقد» میدان را با وعدههای «نسیه» بر باد ندهید!
در حالی که اقتدار نقد میدان موازنه قدرت منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است، لفاظیهای توهینآمیز مقامات دغلباز آمریکایی و اصرار بر معامله با داراییهای ملّت ایران در قالب وعدههای نسیه، لزوم پاسخ صریح، انقلابی و قاطعانه دستگاه دیپلماسی را دوچندان کرده است.
بر اساس بند ۱۳ باید بندهای اوّل (خاتمه جنگ در همه جبههها از جمله لبنان)، بند چهارم (رفع محاصره دریایی)، بند پنجم (آغاز بازگشایی تنگه هرمز)، بند دهم (صدور اسقاطیههای تحریم فروش نفت، پتروشیمی و مشتقات ایران) و بند یازدهم (آغاز آزادسازی اموال) اتفاق بیفتد تا مذاکرات بعدی برای توافق نهائی آغاز شود. بنابراین، اگر بند ۱۳ با اولویت ماده یک درباره لبنان اجرا نشود، ایران تعهدات خود را بازگشتپذیر میداند.
کلاهبرداری واشنگتن با فروش نسیه ذرت!
یکی از خطرناکترین ابعاد این دور از تحرکات دیپلماتیک، برنامه طراحیشده آمریکا برای «نسیهفروشی» و کلاهبرداری اقتصادی است.
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، بامداد دوشنبه یکم تیر ۱۴۰۵ طی پیامی در شبکه ایکس نوشت:
«این میانجیگری خستگیناپذیر پاکستان و قطر باعث پیشرفتهای بزرگی برای پایان دادن به جنگ در لبنان شد. همچنین تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد، محاصره دریایی برداشته شد، برخی از داراییهای مسدود شده، آزاد شدند و طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرائی شد.»
آیا این ادعاهای اقای عراقچی محقق شده است؟
چرا ( OFAC) ( وزارت خزانهداری آمریکا) اطلاعیهای صادر نکرده است
اما این ادعا درباره معافیتهای فروش نفت در حالی است که OFAC (دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا) هیچ اطلاعیهای در این خصوص صادر نکرده است. در واقع، وعده اسقاط تحریمهای ایران تا این لحظه عملی نشده و هیچ اعلام رسمی در سایت وزارت خزانهداری آمریکا منتشر نشده است.
در مقابل، مقامات آمریکایی با صراحت از مدل «نسیهفروشی» و کالا در برابر دارایی سخن میگویند.
👌آیا مجوز گرفتن و نقد دادن و نسیه گرفتن و نظارت خارجی بر مصرف منابع ایران با قاعده نفی سبیل و نفی سلطه بیگانه مغایر نیست؟
جیدی ونس مدعی شد:«جرد کوشنر با همکاری مقامهای قطری طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن، در صورت آزادسازی داراییهای مسدودشده ایران، ایالات متحده و قطر بر نحوه مصرف این منابع نظارت خواهند داشت و باید آن را تایید کنند. این منابع مالی برای خرید محصولات کشاورزی آمریکایی از جمله سویا، ذرت و گندم اختصاص خواهد یافت تا در اختیار مردم ایران قرار گیرد؛ تا کشاورزان آمریکایی ثروتمندتر شوند!»
آمریکاییها میخواهند پول نقد و بلوکهشده ایران را که حق مسلم این ملت است، مسدود نگه دارند و در مقابل، ذرت و محصولات کشاورزی مازاد خود را به عنوان صدقه به ما بفروشند!
دنبال باجدهی ایران و ورود بازرسان آژانس و باز کردن چتر اطلاعاتی روی خطوط قرمز کشور اند
ماجرا به اینجا ختم نمیشود؛ اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، تعلیق موقت و ۶۰ روزه را شرطی کرده و آن را منوط به باجدهی ایران و ورود بازرسان آژانس نموده است. اسکات بسنت اعلام کرد:
«تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ و معاون رئیسجمهور، ما همچنان به امنتر و مرفهتر کردن جهان ادامه میدهیم. در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد و باز در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به کشورش شده است. به عنوان بخشی از این چارچوب، وزارت خزانهداری یک مجوز عمومی موقت ۶۰روزه صادر کرده است که تولید، تحویل و فروش نفت ایران را مجاز میکند.»
این یعنی نقد دادن و نسیه گرفتن! ورود بازرسان جاسوس آژانس و باز کردن چتر اطلاعاتی روی خطوط قرمز کشور در ازای یک مجوز معلق ۶۰روزه برای فروش نفت، چیزی جز یک خسارت محض دیگر مثل برجام نیست.
ترفند مبتنی بر مقاله فارن افرز
«ایران جنگ را برد، اما ممکن است صلح را ببازد»
انتشار مقالهای با عنوان «ایران جنگ را برد، اما ممکن است صلح را ببازد» در نشریه «فارن افرز» دقیقاً تاییدکننده همین ترفند است. این مقاله ترجمان تلاشی است برای اینکه زمین بازی را از میدان نبرد به میز مذاکره منتقل کند و دستاوردهای واقعی ملت را در پشت میزهای زوریخ دزدی کند.
مراقب کلاهبرداری واشنگتن و نقض قانون اساسی باشید
یکی از خطرناکترین ابعاد این دور از تحرکات دیپلماتیک، برنامه طراحیشده آمریکا برای «نسیهفروشی» و کلاهبرداری اقتصادی است.
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، بامداد دوشنبه یکم تیر ۱۴۰۵ طی پیامی در شبکه ایکس نوشت:
«این میانجیگری خستگیناپذیر پاکستان و قطر باعث پیشرفتهای بزرگی برای پایان دادن به جنگ در لبنان شد. همچنین تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد، محاصره دریایی برداشته شد، برخی از داراییهای مسدود شده، آزاد شدند و طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرائی شد.»
آیا این ادعاهای اقای عراقچی محقق شده است؟
چرا ( OFAC) ( وزارت خزانهداری آمریکا) اطلاعیهای صادر نکرده است
اما این ادعا درباره معافیتهای فروش نفت در حالی است که OFAC (دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا) هیچ اطلاعیهای در این خصوص صادر نکرده است. در واقع، وعده اسقاط تحریمهای ایران تا این لحظه عملی نشده و هیچ اعلام رسمی در سایت وزارت خزانهداری آمریکا منتشر نشده است.
در مقابل، مقامات آمریکایی با صراحت از مدل «نسیهفروشی» و کالا در برابر دارایی سخن میگویند.
👌آیا مجوز گرفتن و نقد دادن و نسیه گرفتن و نظارت خارجی بر مصرف منابع ایران با قاعده نفی سبیل و نفی سلطه بیگانه مغایر نیست؟
جیدی ونس مدعی شد:«جرد کوشنر با همکاری مقامهای قطری طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن، در صورت آزادسازی داراییهای مسدودشده ایران، ایالات متحده و قطر بر نحوه مصرف این منابع نظارت خواهند داشت و باید آن را تایید کنند. این منابع مالی برای خرید محصولات کشاورزی آمریکایی از جمله سویا، ذرت و گندم اختصاص خواهد یافت تا در اختیار مردم ایران قرار گیرد؛ تا کشاورزان آمریکایی ثروتمندتر شوند!»
آمریکاییها میخواهند پول نقد و بلوکهشده ایران را که حق مسلم این ملت است، مسدود نگه دارند و در مقابل، ذرت و محصولات کشاورزی مازاد خود را به عنوان صدقه به ما بفروشند!
دنبال باجدهی ایران و ورود بازرسان آژانس و باز کردن چتر اطلاعاتی روی خطوط قرمز کشور اند
ماجرا به اینجا ختم نمیشود؛ اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، تعلیق موقت و ۶۰ روزه را شرطی کرده و آن را منوط به باجدهی ایران و ورود بازرسان آژانس نموده است. اسکات بسنت اعلام کرد:
«تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ و معاون رئیسجمهور، ما همچنان به امنتر و مرفهتر کردن جهان ادامه میدهیم. در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد و باز در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی به کشورش شده است. به عنوان بخشی از این چارچوب، وزارت خزانهداری یک مجوز عمومی موقت ۶۰روزه صادر کرده است که تولید، تحویل و فروش نفت ایران را مجاز میکند.»
این یعنی نقد دادن و نسیه گرفتن! ورود بازرسان جاسوس آژانس و باز کردن چتر اطلاعاتی روی خطوط قرمز کشور در ازای یک مجوز معلق ۶۰روزه برای فروش نفت، چیزی جز یک خسارت محض دیگر مثل برجام نیست.
ترفند مبتنی بر مقاله فارن افرز
«ایران جنگ را برد، اما ممکن است صلح را ببازد»
انتشار مقالهای با عنوان «ایران جنگ را برد، اما ممکن است صلح را ببازد» در نشریه «فارن افرز» دقیقاً تاییدکننده همین ترفند است. این مقاله ترجمان تلاشی است برای اینکه زمین بازی را از میدان نبرد به میز مذاکره منتقل کند و دستاوردهای واقعی ملت را در پشت میزهای زوریخ دزدی کند.
The Trump administration temporarily lifted oil sanctions against Iran on Monday in a sharp reversal of U.S. policy that could provide Iran with an economic boon after years of having to sell at a discount to buyers who risked running afoul of the United States.
Treasury Secretary Scott Bessent said that the 60-day sanctions exemption, which authorizes the purchase of Iranian oil in U.S. dollars, giving Iran greater access to American currency, was the result of “ongoing productive” talks with Iran in Bürgenstock, Switzerland.
Vice President JD Vance, who has been leading the U.S. negotiating team in Bürgenstock, said that Tehran had agreed to allow United Nations inspectors to visit Iran’s nuclear sites. He called that development “a major milestone for the American people and the first step in permanently ending a nuclear weapons program in Iran.”
President Trump also made the claim, posting Monday on social media: “Everybody is fully aware that Iran will agree to have Major Weapons Inspections in order to ensure ‘Nuclear Honesty’ long into the future.”
But it was not clear if nuclear inspectors would travel to Iran. The U.N. nuclear watchdog, the International Atomic Energy Agency, did not immediately respond to the comments by Mr. Trump and Mr. Vance. And the spokesman for Iran’s foreign ministry, Esmail Baghaei, told Iran’s state news agency, IRNA, that Tehran had made “no new commitments” on nuclear inspections, and that any engagement with U.N. inspectors would take place “under existing
Iran has said it wants to charge “fees” in exchange for unspecified “services” it would provide in the waterway. Mr. Trump has said he wants the strait to be “permanently toll-free.”
https://www.nytimes.com/
ويژه نامه علوم تربيتي.pdf
حجم:
1M
❇️ویژه نامه« علوم تربیتی و جنگ رمضان» ❇️
10 اردیبهشت 1405
🟥عناوین :
🔺تربیت بهمثابه لانچر پرتاب موشک
دکتر حسن ملکی
🔺شاخصها و ویژگیهای مکتب تربیتی قائد شهید حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای ( ره)
دکتر مهدی واحدی
🔺تربیت حماسی به عنوان یک فعالیت انگیزه بخش
دکتر مریم برهمن
🔺تربیت یاران آینده عدالت جهانی
دکتر معصومه مقیمی
🔺اصول تربیت سیاسی موثر و بسترهای تحقق آن( با تاکید بر جنگ رمضان)
دکتر فاطمه وجدانی
🔺برنامه درسی پنهان مدارس، بسترساز تربیت مقاومتی
دکتر انسی کرامتی
🔺جنگ تحمیلی سوم؛ رویارویی دو جهانبینی و دو نظام فکری
دکتر مهدی امیری
🟣پذیرای یادداشت های تخصصی فرهیختگان دانشگاه و حوزه هستیم
در ایتا : @phd9898
در بله : @ABFatehi
🔸بسيج اساتيد دانشگاه علامه طباطبايي🔸
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️بیانیه مشترک ایران و عمان درباره مدیریت ناوبری در تنگه هرمز
در بخشی از متن این بیانیه آمده:
جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، بهعنوان دو کشور ساحلی تنگه هرمز، مجدداً بر تعهد خود نسبت به تضمین عبور ایمن از این آبراه، مطابق با مقررات مرتبط حقوق بینالملل تأکید کردند و در عین حال بر حاکمیت و حقوق حاکمه خود بر آبهای سرزمینی واقع در تنگه هرمز پای فشردند. دو طرف همچنین در چارچوب مفاد «یادداشت تفاهم اسلامآباد» درباره موضوعات مرتبط با تنگه هرمز به تبادل نظر پرداختند.
دو کشور توافق کردند؛ گفتوگوهای خود درباره این موضوع را از طریق تشکیل یک کمیته مشترک میان دو وزارت امور خارجه ادامه دهند تا درباره نحوه اداره آینده کشتیرانی در تنگه هرمز، خدمات مرتبطی که در این زمینه ارائه خواهد شد و همچنین هزینههای مربوط به این خدمات، مطابق با استانداردهای بینالمللی، به تفاهم برسند.
در همین راستا، طرفین همچنین توافق کردند با کشورهای ساحلی منطقه و نیز سایر طرفهای ذیربط، رایزنی و گفتوگوهایی انجام دهند.
طرفین تأکید کردند که تمامی ترتیبات مربوط به تنگه هرمز باید بهطور کامل حاکمیت و حقوق حاکمه دو کشور ساحلی را محترم بشمارد.
سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد خود نسبت به حفظ تنگه هرمز بهعنوان یک آبراه امن و باز برای کشتیرانی بینالمللی تأکید کردند. دو طرف همچنین اهمیت تداوم همکاریها برای ارتقای ایمنی دریانوردی، آزادی کشتیرانی و ثبات منطقهای را مورد تأکید قرار دادند.
🔰رسانه مستقل #پدرفتنه 👇
🆔 @pedarefetneh |
🆔 @pedarefetneh |
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فاز دوم کودتای اقتصادی!
✍🏻سپهر خلجی
🔹به این اظهارات خطرناک که در قالب نظرات کارشناسی اقتصادی مطرح میشود خوب دقت کنید!
🔹یعنی این جریان هیچ هنری برای حل مشکلات جز انداختن کشور در دور باطل گرانسازی و نابود کردن زندگی مردم ندارند. روند رهاسازی قیمتها از شهریور ۱۴۰۳ تا الان سند روشن این ادعاست. به شاخص مقایسهای قیمتها در این دو سال توجه کنید.
🔹ظاهرا فاز دوم کودتای اقتصادی در لایههای تصمیمساز در حال تئوریزه شدن است.
🔹فاز اول کودتای اقتصادی در اوایل دیماه سال قبل با افزایش قیمت بنزین، رها کردن نرخ ارز و کالاهای اساسی به صورت همزمان شروع شد که به جنگ و دخالت بیگانه و نهایتا شهادت امام عزیز و فرماندهان و مردم انجامید.
🔹در فاز دوم کودتای اقتصادی چه فاجعهای رقم خواهد خورد؟ به این مردم میداندار و مبعوث شده رحم کنید و دور باطل گرانسازی را متوقف کنید!
✅ @Rajanews_com
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻 معاون نیروی دریایی سپاه: در برابر زیادهخواهیهای دشمن خواهیم جنگید
🔹 ما تا آخرین لحظه در برابر هرگونه زیادهخواهی، پنجه در پنجه دشمن خواهیم جنگید و خیال ملت شریف ایران راحت باشد که فرزندان شما در نیروهای مسلح، با سلاحهای آماده و انگشتانی روی ماشه، حافظ امنیت و عزت این مرز و بوم هستند.
✅ @Rajanews_com
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️ ترامپ: ایران به طور کامل با بازرسیهای هستهای در بالاترین سطح تا آیندهای طولانی موافقت کرده است. این امر صداقت هستهای را تضمین میکند.
🔹اگر آنها با این امر موافقت نمیکردند، مذاکرات بیشتری در کار نبود! بر این اساس و سایر امتیازات عمدهای که ایران داده است، من موافقت کردهام که تنگه هرمز باز بماند، بدون اینکه محاصره دریایی بیشتری انجام شود.
🔹در صورت لزوم، برای بازگرداندن محاصره، که در حال حاضر بسیار بعید به نظر میرسد، تمام کشتیها در جای خود باقی میمانند.
📌 فوری سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی ایران
@fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
🔹دو کشور توافق کردند؛ گفتوگوهای خود درباره این موضوع را از طریق تشکیل یک کمیته مشترک میان دو وزارت امور خارجه ادامه دهند تا درباره نحوه اداره آینده کشتیرانی در تنگه هرمز، خدمات مرتبطی که در این زمینه ارائه خواهد شد و همچنین هزینههای مربوط به این خدمات، مطابق با استانداردهای بینالمللی، به تفاهم برسند. در همین راستا، طرفین همچنین توافق کردند با کشورهای ساحلی منطقه و نیز سایر طرفهای ذیربط، رایزنی و گفتوگوهایی انجام دهند.
🔹طرفین تأکید کردند که تمامی ترتیبات مربوط به تنگه هرمز باید بهطور کامل حاکمیت و حقوق حاکمه دو کشور ساحلی را محترم بشمارد.
🔹سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد خود نسبت به حفظ تنگه هرمز بهعنوان یک آبراه امن و باز برای کشتیرانی بینالمللی تأکید کردند. دو طرف همچنین اهمیت تداوم همکاریها برای ارتقای ایمنی دریانوردی، آزادی کشتیرانی و ثبات منطقهای را مورد تأکید قرار دادند.
📌 فوری سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی ایران
@fori_sarasari