هدایت شده از تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
https://virasty.com/Bagherzadeh/1690703543935219343
رفاعه نباشیم
رفاعه در جنگ جمل و صفین شرکت داشت.
در زمان حکومت علی(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما در کربلا حاضر نبود.
پس از واقعه عاشورا در صف توابین به خونخواهی حسین(ع) قیام کرد.
وقتی توابین شکست خوردند، در پی مختار آمد تا با او به هدف دست یابد.
اما نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، او را ترک کرد. رفاعه مختار را خائن به قیام میدانست.
و در نهایت به صف شمر پیوست با این توجیه که او شمشیر برای مختاری تیز کرده بود که از او خوشش نمی آمد و حتی به صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود، از لج مختار! و امید داشت از قاتلان پسر فاطمه(س) انتقام گیرد !!!
#لجاجت_سیاسی
✅ کانال «بنام رَبّ»
https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh
هدایت شده از تاملات حقوقی
📣#فقه_پویا را در رادیوی معارف
همین #الان بشنوید
📣مناظره و تحلیل روشنگرانه ،منطقی، محكم، مستدل و حقوقی دو تن از اساتید حقوق عمومی درباره ابعاد #لایحه_غیر_ضروری عفاف و حجاب را بشنوید.
#خلأ_قانون_نداریم
#قانون_داریم
#دکتر_اصلانی
#دکتر_محمدی
« در جامعهی اسلامی اجازه داده نمیشود و نباید داده بشود که در #ملأ_عام، کسانی به #حیثیتهای_دینی مردم اهانت کنند و آن را #هتک نمایند. چه مرکزی باید جلوی اینها را بگیرد؟ نیروی انتظامی »
https://khl.ink/f/2561
🌷نهضت حسینی ادامه دارد
ماهیت خروج امام خمینی ره در پانزده خرداد ۴۲ که منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد فرمایش اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.
✍دکتر داود مهدوی زادگان
امام حسین علیه السلام در جای جای مسیر خروج نورانیش از مدینه تا کربلا حتی در روز عاشورا، هدف از قیامش را برای عام و خاص توضیح داد تا کسی نتواند قیام خونین آن حضرت را تحریف و تصرف کند. امام در قسمتی از وصیتنامه اش به برادر خود محمد بن حنفیه چنین می فرماید:
" وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی ص أُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أَسِیرَ بِسِیرَةِ جَدِّی وَ أَبِی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ "؛ و همانا من براى سرکشى و خود پسندی و تکبر و فساد کردن و ظلم نمودن خارج نشدم [قیام نکردم]. و به تحقیق که من برای اصلاح و درست کردن [کارها] در میان امت جدم قیام کردم و می خواهم به نیکی سفارش و از بدی نهی کنم و مطابق سیره جدم رسول خدا و پدرم على بن ابى طالب علیهم السّلام رفتار می نمایم. ( بحارالأنوار، علامه مجلسی ج۴۴ ص ۳۲۹ ؛ المناقب، ابن شهر آشوب، ج ۴، ص ۸۹ )
این فرمایش امام حسین علیه السلام از آن زمان تا کنون الهام بخش خدا جویان زیادی بوده است. بی تردید یکی از آن خدا جویان مرحوم امام خمینی ره است. امام راحل با تأسی به نهضت عاشورا قیام کرد و به پشتوانه مردم دیندار و اخلاق مدار ایران توانست حکومت اسلامی را جایگزین حاکمیت طاغوت کند...
⭕️متن کامل در زیر
https://www.farsnews.ir/news/14020508000238/
هدایت شده از احمد جهان بزرگی
.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان:
۱- برخورد با یک مجتمع اقامتی گیلان به خاطر هنجار شکنی.
۲- تعطیلی یک رستوران به علت هنجار شکنی در تبلیغات فضای مجازی و دستگیری متصدی ۴۲ ساله آن.
پلیس نظارت بر اماکن عمومی
.
⭕️ سیاستگذاری های نادرست، مانعی بزرگ در برابر توسعه فناوری و حل مشکلات کشور توسط دانشگاه ها!!
🔄 برای بررسی بهتر و ریشه یابی این مشکل، لازم است مرز علوم و مهندسی را به درستی بشناسیم تا معین کنیم کدامیک وظیفه تولید علم و کدامیک وظیفه تبدیل علم را بر عهده دارند؟
🔹به منظور پاسخ به این سوال ابتدا باید به این سوال کلیدی پاسخ دهیم که تفاوت بین دانشمند و مهندس چیست؟ آلبرت اینشتین این تفاوت را این گونه شرح می دهد:
"دانشمندان آن چه را که قبلا وجود دارد بررسی می کنند و مهندسان چیزی را خلق می کنند که هرگز وجود نداشته است".
به عبارتی دیگر، دانشمندان به دنبال کشف "آنچه که در طبیعت وجود دارد" می باشند و مهندسان به دنبال طراحی، ساخت و تولید " آن چه که باید باشد" هستند. یعنی مهندسان تلاش می کنند که با تبدیل علم به طراحی، ساخت، محصول و فناوری، مشکلات جامعه و به ویژه صنایع را حل نمایند. معمولا دستاورد برجسته "علم" کشف است و دستاورد برجسته "مهندسی" اختراع، فناوری یا تولید محصول می باشد. فعالیت های مهندسی در طول فعالیت های علم قرار دارند؛ تا علم در قالب کشف به اختراع و نهایتا به فناوری و محصول تبدیل شود و به اشتغالزایی، صادرات و شکوفایی اقتصادی بیانجامند. به بیانی دیگر، تولید علم توسط رشته های طبقه علوم انجام می شود و تبدیل علم توسط رشته های طبقه مهندسی صورت می گیرد.
⛔️ تمرکز یک دانشمند بر انجام آزمایش ها و محاسبات نظری با هدف توسعه تئوری ها و دستیابی به نظریه ها از طریق روش علمی (Scientific method) است. در روش علمی دانشمند فعالیت پژوهشی خود را از مشاهده آغاز می نماید و با فرضیه پردازی و انجام آزمون ها نظریات خود را ارائه می دهد و برای بهره گیری از نظرات اصلاحی سایر پژوهشگران در سطح دنیا نتایج به صورت مقالات به چاپ می رسند. اما مهندسان عمدتا وظیفه استفاده از علم تولید شده توسط رشته های طبقه علوم را با تمرکز بر نیازها و مشکلات جامعه و صنایع در جهت کاربرد در جهان واقعی دارند؛ بنابراین، اطلاق عنوان دانشمند بر مهندس غیر منطقی و غیر قابل قبول است.
❌ اخیرا برخی مسوولان وزارت علوم اظهار کرده اند که وظیفه اصلی وزارت علوم تربیت دانشمند است. این نگاه به کارکرد دانشگاه نادرست است و به تحریف رسالت نهاد علم به ویژه رسالت علوم کاربردی و رشته های فنی و مهندسی می انجامد. زیرا مرز علم و مهندسی کاملا مشخص است؛ مهندسی زیر مجموعه علوم نیست و مهندس یک دانشمند نیست بلکه یک فناور است و جایگاه فناور بسیار والا و برجسته است.
⁉️ با این تفاصیل و با وجود این تفاوت آشکار بین علم و مهندسی، حجم زیاد تولید علم (مقالات) فاقد کاربرد توسط مهندسان در دانشگاه های کشور بر چه مبنایی و چگونه قابل توجیه است؟ اگر نظام آموزش عالی کشور دانشمند را برای تولید علم و مهندس را برای تبدیل علم به فناوری تربیت می کند؛ چرا نهاد علم کشور به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سیاستگذاری های غیر منطقی و ناصحیح در زمینه علم و فناوری عملا متولیان اصلی فناوری در دانشگاه ها (رشته های فنی و مهندسی) را به سمت تولید پژوهش های غیر فناورانه منتج به مقاله (تولید علم) جهت دهی می کند؟
🔀 باید پذیرفت که تولید علم وظیفه اصلی رشته های مهندسی نیست و تبدیل علم به محصول یا فناوری رسالت و وظیفه اصلی رشته های مهندسی می باشد. این قبیل آدرس دهی ها و جهت دهی های نامعقول به فعالیت های علمی و فناوری در دانشگاه ها و تاکید بر اینکه رشته های کاربردی و مهندسی نیز همانند علوم پایه وظیفه تولید علم را دارند موجب سردرگمی و همپوشانی پژوهشی رشته های مختلف شده است و خواهد شد و با تداوم این سیاست گذاری ها و ریل گذاری ها عملا رشته های مهندسی و کاربردی از اهداف اصلی خود منحرف خواهند شد و به موازی کاری با دانشکده های علوم پایه یا رشته های دارای ماهیت غیر کاربردی می پردازند.
✅ لذا ضرورت دارد متولیان نهاد علم کشور به فوریت با بازنگری سیاست ها این مشکلات را برطرف نمایند.
اما در صورتی که بر تداوم سیاست های خود اصرار دارند پیشنهاد می شود که در اسرع وقت نام دانشکده های فنی و مهندسی را به دانشکده های علوم (۲) تغییر دهند تا حداقل عنوان دانشکده ها و محتوای پژوهش های آن متفاوت نباشد.
👈 پینوشت: مشابه این مشکل در دیگر رشته های کاربردی مثل مدیریت نیز وجود دارد که به عاملی برای متراکم شدن مسائل و ناکارآمدیها در نظام حکمرانی کشور و در نتیجه بروز بحرانهای مختلف و نارضایتی مردم تبدیل شده است. همانطور که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی فرمودند «تا دانشگاه ما اصلاح نشود؛ مملکت اصلاح نمی شود» بنابراین تا سیاستگذاریها در نهاد علم کشور اصلاح نشود؛ امیدی به ایجاد اصلاحات بنیادین در دیگر بخشهای کشور نمی رود.
🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه
@hokmrani_masoulaneh
💐در زلال اندیشه امام خمینی ره
📌اشتباه سپردن #پستها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به #اسلام_ناب محمدی نداشتهاند
«من به #طلاب عزیز هشدار میدهم که علاوه بر اینکه باید مواظب القائات روحانی نماها و مقدس مآبها باشند، از تجربه تلخ روی کارآمدن #انقلابی_نماها و به ظاهر عقلای قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکردهاند عبرت بگیرند که مبادا گذشته تفکر و خیانت آنان فراموش و دلسوزیهای بیمورد و ساده اندیشیها سبب مراجعت آنان به پستهای کلیدی و #سرنوشت_ساز نظام شود
من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف میکنم که بعض تصمیمات اول انقلاب در سپردن #پستها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به #اسلام_ناب محمدی نداشتهاند، #اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمیرود، گر چه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الآن هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی امریکای جهانخوار قناعت نمیکنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند.امروز هیچ تأسفی نمیخوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبودهاند.
انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب #اعتمادهای فراوان
خود را به گروهها و #لیبرالها میخوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همه اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید.»
#امام_خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 شیعگی یعنی قیام کربلا...
امر به معروف، #نهی_از_منکر است
شیعه ی بی امر و بی نهی، ابتر است
گفت مولا: کل ارض کربلا
شیعه یعنی غربت و رنج و بلا
✅ محمدرضا آقاسی، شیعهنامه
کاشان - عاشورای ۱۳۷۴
✳️شريفترين فريضهها كدام است؟
«انَّ الْامْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْي عَنِ الْمُنْكَرِ فَريضَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ»
[امر به معروف و نهى از منكر] فريضه بزرگى است كه ساير فرايض به وسيله آن بپا مىشود.
#چالش_تحمیلی
#فلسفه_وجودی_نظام
#لایحه_حجاب
#مقابله_میدانی_با_ضد_ارزشها
#رسوبسازی
⁉️چند پرسش درباره متن جدید لایحه عفاف (نکته)
✍ حسین شریعتمداری
....متن لایحه موسوم به «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منتشر شده است. آقای محمدتقی نقدعلی، عضو محترم کمیسیون یادشده به خبرگزاری فارس گفت «گزارش نهایی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب تهیه و تدوین شده که پس از تقدیم به هیئت رئیسه مجلس، جهت بررسی و تصویب نهایی، در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت».
درباره این لایحه که در۷۰ ماده تهیه و تنظیم شده، پرسشها و ابهاماتی هست که پاسخ مسئولان محترم میتواند برطرفکننده و یا اصلاحکننده آنها باشد. و اما در این وجیزه تنها به طرح چند پرسش کوتاه بسنده میکنیم. بخوانید!
۱- در حالی که در دو ماده ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی و قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که عفت عمومی را جریحهدار میکند، تکلیف قانونی مراجع ذیربط به وضوح و با صراحت مطرح شده است، تهیه و تدوین لایحه جدید چه ضرورتی داشته است؟!
۲- ممکن است گفته شود که پیدایش پدیده پلشت
کشف حجاب در ماههای اخیر، تهیه لایحه جدید را ضروری کرده است! که به عنوان دومین سؤال باید پرسید چرا نمیفرمائید پدیده کشف حجاب به علت بیتوجهی مسئولان دستاندرکار به قوانین موجود بوده است؟! مگر در قوانین موجود برای مقابله با بیحجابی احکام مشخص و روشنی وجود ندارد؟! آیا به این قانون عمل شده است و نتیجه نداده است؟! بدیهی است که بیتوجهی به قانون، با هنجارشکنی نیز همراه خواهد بود. ضمن آن که مسئولان و مراکز یاد شده با خودداری از اجرای قوانین موجود، مرتکب « ترک فعل» نیز شدهاند!
۳- اگر چه مواردی از لایحه بهگونهای مثبت اصلاح شده است ولی برخی از مفاد لایحه کماکان مبهم است و به نظر نمیرسد از بازدارندگی لازم برخوردار باشد، از جمله اینکه لایحه درخصوص پیشگیری از کشف حجاب بعد از تذکرات اول و دوم و... یا درباره چگونگی ابلاغ تذکر و... ساکت است!
۴- کاش تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب به این پرسش اساسی پاسخ میدادند که لایحه اخیر نسبت به قوانین موجود و در مقایسه با آن چه امتیاز و مزیت ویژهای دارد که تهیه و تدوین آن را ضروری دانستهاند؟!
۵- #نقش_بسیج_و_سپاه به عنوان ضابطان قانونی دستگاه قضائی در کجای لایحه آمده است؟! و آیا آنگونه که در لایحه آمده است، #وظیفه_بسیج در آموزش عمومی امر به معروف و نهی از منکر خلاصه میشود و یا #مقابله_با_منکرات و هنجارشکنیها؟!
۶- و بالاخره با عرض پوزش باید گفت؛ متن طولانی و ۷۰ مادهای لایحه میتواند، نوعی #سردرگمی درپی داشته باشد. از طولانینویسی «متن مطول» در تدوین قراردادها و متون رسمی به عنوان یک لغزشگاه خطرناک یاد میکنند. چرا که وقتی متن یک قرارداد و یا یک لایحه طولانی و پُر کلمه باشد، میتواند مراجعهکننده را با خطا در برداشت -و حتی سوءاستفاده از متن- مواجه کند.
⭕️متن کامل در زیر:
https://kayhan.ir/fa/news/270196
1.29M
صوت استادتقوی درباره لزوم بررسی بیشتر نکات نسخه جدید لایحه حجاب وعفاف
● با تشکر از همه عزیزانی که برای تدوین این لایحه زحمت کشیدند.
۱.عبارت "نداشتن مفسده" و "احتمال تاثیر"، حذف یا اصلاح شوند.
۲.قید مهربانی
۳.حبس و شلاق حتی اسمش هم نباشد؟
۴.سگ گردانی هم باید دیده شود.
۵.سن شرعی رعایت حجاب ۹ سال است.
به نمایندگان مجلس و مسئولان دلسوز منتقل بفرمایید اجرتون با امام حسین علیه السلام
انتشارحداکثری =صدقه جاریه
هدایت شده از تاملات حقوقی
#لایحه_جدید_چه_ضرورتی_داشته_است؟!
⁉️چند پرسش درباره متن جدید لایحه عفاف (نکته)
✍ حسین شریعتمداری
❇️۱- در حالی که در دو ماده ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی و قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که عفت عمومی را جریحهدار میکند، تکلیف قانونی مراجع ذیربط به وضوح و با صراحت مطرح شده است، تهیه و تدوین #لایحه_جدید_چه_ضرورتی_داشته_است؟!
۲- ممکن است گفته شود که پیدایش پدیده پلشت کشف حجاب در ماههای اخیر، تهیه لایحه جدید را ضروری کرده است!
چرا نمیفرمائید پدیده #کشف_حجاب_به_علت_بیتوجهی_مسئولان_دستاندرکار_به_قوانین_موجود_بوده_است؟!
مگر در #قوانین_موجود برای #مقابله_با_بیحجابی احکام مشخص و روشنی وجود ندارد؟! آیا به این قانون عمل شده است و نتیجه نداده است؟!
بدیهی است که #بیتوجهی_به_قانون، با هنجارشکنی نیز همراه خواهد بود. ضمن آن که مسئولان و مراکز یاد شده با خودداری از اجرای قوانین موجود، مرتکب « ترک فعل» نیز شدهاند!
۳- اگر چه مواردی از لایحه بهگونهای مثبت اصلاح شده است ولی برخی از مفاد لایحه کماکان مبهم است و به نظر نمیرسد از #بازدارندگی لازم برخوردار باشد،
⭕️متن کامل در زیر:
https://kayhan.ir/fa/news/270196
#لایحه_جدید_چه_ضرورتی_داشته_است؟!
#کشف_حجاب_به_علت_بیتوجهی_مسئولان_دستاندرکار_به_قوانین_موجود_بوده
❇️واکنش حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور پر شور مردم در محرم امسال و #مطالبات_سه_گانه.
🌷شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی رضوان الله علیه:
🎄انسانها هميشه در معرض خواستهای گمراهكنندهاند!
🌾مگر اینکه انسان با افزايش قدرت استقامت و خودداری در خود، بتواند در برابر هر شری، خودی نشان دهد و با هر جذبه، مجذوب نگردد و به هر ندا پاسخ نگويد.
🎄در هنگام طغيان يك هوس نامشروع، به خويشتن برگردد. عقل خود را بهكار اندازد. آينده را بنگرد و نتيجه نهايی را در نظر گيرد كه مبادا فدای يك خواست زودگذر شود.
🌾برای بهدست آوردن اين قدرتِ مقاومت، بايد در مواردی با خواستها و لذات نفس، درافتاد، تا كم كم برای آدمی زمينه مقاومت را فراهم سازد.
🍁روزه ميتواند بدين منظور، كمك شايانی كند و آدمی را مقاوم بار آورد.
📚 بنیاد فرهنگی هفتم تیر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا نباید محصول خودمان را ارتقا نبخشیم؟
چرا خودروهای ضعیف را جایگزین پیکان کردیم؟ و پیکان را ارتقا ندادیم؟
📌ویدیویی از مقایسه بدنه پیکان با خودروی داخلی دنا پلاس صفر کیلومتر که مورد توجه کاربران شبکههای اجتماعی قرار گرفته است
پيكان نخستین خودروی تولید ایران اولين بار در سال ۱۳۴۶ توسط شرکت ایران ناسیونال (ایرانخودرو) و گروه صنعتی روتس(مالک کارخانه تالبوت) تولید و به بازار عرضه شد
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴چند پرسش درباره متن جدید لایحه عفاف (نکته)
♦️متن لایحه موسوم به «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منتشر شده است. آقای محمدتقی نقدعلی، عضو محترم کمیسیون یادشده به خبرگزاری فارس گفت «گزارش نهایی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب تهیه و تدوین شده که پس از تقدیم به هیئت رئیسه مجلس، جهت بررسی و تصویب نهایی، در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت». درباره این لایحه که در۷۰ ماده تهیه و تنظیم شده، پرسشها و ابهاماتی هست که پاسخ مسئولان محترم میتواند برطرفکننده و یا اصلاحکننده آنها باشد. و اما در این وجیزه تنها به طرح چند پرسش کوتاه بسنده میکنیم. بخوانید!
۱- در حالی که در دو ماده ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی و قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که عفت عمومی را جریحهدار میکند، تکلیف قانونی مراجع ذیربط به وضوح و با صراحت مطرح شده است، تهیه و تدوین لایحه جدید چه ضرورتی داشته است؟!
۲- ممکن است گفته شود که پیدایش پدیده پلشت
کشف حجاب در ماههای اخیر، تهیه لایحه جدید را ضروری کرده است! که به عنوان دومین سؤال باید پرسید چرا نمیفرمائید پدیده کشف حجاب به علت بیتوجهی مسئولان دستاندرکار به قوانین موجود بوده است؟! مگر در قوانین موجود برای مقابله با بیحجابی احکام مشخص و روشنی وجود ندارد؟! آیا به این قانون عمل شده است و نتیجه نداده است؟! بدیهی است که بیتوجهی به قانون، با هنجارشکنی نیز همراه خواهد بود. ضمن آن که مسئولان و مراکز یاد شده با خودداری از اجرای قوانین موجود، مرتکب « ترک فعل» نیز شدهاند!
۳- اگر چه مواردی از لایحه بهگونهای مثبت اصلاح شده است ولی برخی از مفاد لایحه کماکان مبهم است و به نظر نمیرسد از بازدارندگی لازم برخوردار باشد، از جمله اینکه لایحه درخصوص پیشگیری از کشف حجاب بعد از تذکرات اول و دوم و... یا درباره چگونگی ابلاغ تذکر و... ساکت است!
۴- کاش تهیهکنندگان لایحه عفاف و حجاب به این پرسش اساسی پاسخ میدادند که لایحه اخیر نسبت به قوانین موجود و در مقایسه با آن چه امتیاز و مزیت ویژهای دارد که تهیه و تدوین آن را ضروری دانستهاند؟!
۵- نقش بسیج و سپاه به عنوان ضابطان قانونی دستگاه قضائی در کجای لایحه آمده است؟! و آیا آنگونه که در لایحه آمده است، وظیفه بسیج در آموزش عمومی امر به معروف و نهی از منکر خلاصه میشود و یا مقابله با منکرات و هنجارشکنیها؟!
۶- و بالاخره با عرض پوزش باید گفت؛ متن طولانی و ۷۰ مادهای لایحه میتواند، نوعی سردرگمی درپی داشته باشد. از طولانینویسی «متن مطول» در تدوین قراردادها و متون رسمی به عنوان یک لغزشگاه خطرناک یاد میکنند. چرا که وقتی متن یک قرارداد و یا یک لایحه طولانی و پُر کلمه باشد، میتواند مراجعهکننده را با خطا در برداشت -و حتی سوءاستفاده از متن- مواجه کند.
از حضرت امیر علیهالسلام است که «إِذَا ازْدَحَمَ آلْجَوَابُ خَفِیَ الصَّوَابُ.... هنگامى که جوابها انبوه و فراوان باشد، حق مخفى میشود». به عنوان مثال میتوان به متن برجام اشاره کرد که ۵۴۴۲ کلمه بود و جناب آقای ظریف که اصلیترین عضو مذاکرهکننده و ریاست مذاکرات را بر عهده داشت متوجه کلمه SUSPENSION (تعلیق) در متن برجام نشده است و ابراز میدارد «من در مجلس گفتم که کلمه SUSPENSION در برجام نیست و این اشتباه از من بود»! حالا به متن لایحه عفاف و حجاب مراجعه کنید. موضوع این لایحه در مقایسه با برجام، کم دامنهتر است ولی در ۷۰ ماده و ۸۸۳۶ کلمه (یعنی نزدیک به دو برابر متن برجام) تهیه و نگاشته شده است... تعجبآور نیست؟ هست!
✍حسین شریعتمداری
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔴مطالبهگریِ آرمانها #نیاز_مبرم
آنچه من بر آن تأکید میکنم، این است که ما امروز در جامعهمان #نیاز_مبرم داریم به اینکه آرمانها را مدام #تکرار کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این مطالبهگری خیلی چیز خوبی است.
#مطالبهگریِ_آرمانها از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت.
📌اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این مطالبهگریها مواجه نشود، قطعاً #ویرانگری خواهد کرد.
❇️یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها، طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی -که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند- و فضاهای #مدیریّتی؛ که در مواردی هم #متأسّفانه_بیتأثیر_نبوده.
📣 اینجا یک #لشکری_از_جوانهای_مؤمن و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این آرمانها که البتّه اینکه حالا چهجوری کمک کنند، جای بحث دارد؛
پس بنابراین، احتیاج است به یادآوری این آرمانها با همان زبانِ ویژهی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه شجاعانه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همینجور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزهی شجاعانهای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. اگرچه من بعضی حرفها را قبول ندارم امّا شجاعت را قبول دارم؛ این احساس #روحیهی_تهاجم را در جوان دانشجو و جوان انقلابی، من #کاملاً_قبول_دارم.
بایستی این ارزشها بهصورتِ صریح، هوشیارانه، #دائماً_مطالبه_بشود؛ [از سوی] جوانِ پای کار.۱۳۹۷/۰۳/۰۷
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=5399&p=20#69373
#لشکری_از_جوانهای_مؤمن
#فلسفه_وجودی_نظام
#تحقق_ارزشها
#مطالبهگریِ_آرمانها
#احکام_اسلام
#اعمال_حاکمیت_لازمه_تحقق_ارزشها
#نفوذ #تقی_زاده_های_امروزی
هدایت شده از دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
🔻آذر منصوری: لایحه حجابوعفاف اعلام جنگ با جامعه است
آذر منصوری دبیرکل غیر قانونی و سگ باز جبهه اصلاحات که معتقد است «مبتی بودن قوانین جامعه بر احکام اسلام پذیرفتنی نیست» [بیانیه کنگره یازدهم حزب مشارکت] در روزنامه اعتماد نوشت:
لایحه حجابوعفاف نه تنها توجیهگر رفتارهای سلبی است که تا فاجعه مرگ مهسا اعمال میشد، بلکه مجموعهای گسترده از مجازاتها را برای به اصطلاح متخلفان در نظر گرفته که به تعبیر بسیاری از دلسوزان کشور به مثابه اعلام جنگ با جامعه است».
امام خمینی:هرگاه دشمن کفت چیزی به صلاحتان نیست ، حتما بدانید به صلاحتان است.
.
پروتکلهای دانشوران صهیون.pdf
541.3K
🔴پروتکلهای دانشوران صهیون.pdf'
کتابی خواندنی درباره توطئه های جریان صهیونیسم بین الملل
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹جوانانی که در قامت علی اکبر(علی علیه السلام) رفتند ولی در قامت علی اصغر(علیه السلام) به کشور بازگشتند
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
❤️تصویری زیباوقدیمی ازمبارزات سید مقاومت سیدحسن نصرالله(حفظ الله) درسرزمین لبنان قهرمان...
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴غفلت علمای صدر مشروطه از غربزدگان
♦️امام خامنه ای :باید دشمنیها را شناخت. مشکل ما این است. اینکه بنده مسئلهی بصیرت را برای خواص تکرار میکنم، به خاطر این است. گاهی اوقات غفلت میشود از دشمنیهائی که با اساس دارد میشود؛ اینها را حمل میکنند به مسائل جزئی. ما در صدر مشروطه هم متأسفانه همین معنا را داشتیم.
♦️ در صدر مشروطه هم علمای بزرگی بودند - که من اسم نمیآورم؛ همه میشناسید، معروفند - که اینها ندیدند توطئهای را که آن روز غربزدگان و به اصطلاح روشنفکرانی که تحت تأثیر غرب بودند، مغلوب تفکرات غرب بودند، طراحی میکردند؛ توجه نکردند که حرفهائی که اینها دارند در مجلس شورای ملىِ آن زمان میزنند، یا در مطبوعاتشان مینویسند، مبارزهی با اسلام است؛ این را توجه نکردند، مماشات کردند.
♦️نتیجه این شد که کسی که میدانست و میفهمید - مثل مرحوم شیخ فضلاللَّه نوری - جلوی چشم آنها به دار زده شد و اینها حساسیتی پیدا نکردند؛ بعد خود آنهائی هم که به این حساسیت اهمیت و بها نداده بودند، بعد از شیخ فضلاللَّه مورد تعرض و تطاول و تهتک آنها قرار گرفتند و سیلی آنها را خوردند؛ بعضی جانشان را از دست دادند، بعضی آبرویشان را از دست دادند. این اشتباهی است که آنجا انجام گرفت؛ این اشتباه را ما نباید انجام بدهیم.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇮🇷
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴#حساسیت_زدایی در مقابل انحراف و حمل بر صحت و خوش باوری علما، رمز کامیابی انگلستان در#انحراف_مشروطیت
چه شد که غربیها، مشخصاً انگلیسیها، در این مسئله کامیاب شدند... که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود.
اینها توانستند...علما را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند
حرفهایی را که از سوی روشنفکرها و بهوسیلهی عمال حکومت گفته میشد و وعدههایی را که داده میشد #حمل_بر_صحت_میکردند.
اینطور میگفتند که: شما دارید عجله میکنید؛ سوءظن دارید؛ اینها قصد بدی ندارند؛ اینها هم هدفشان دین است!
انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند.
یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار #خوشباوری و #حُسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند.
امام اشتباه نکرد که هدفی را که اتخاذ کرده بود، در سایهی تنبیه و ظاهرسازیهای شعارهای دیگران گم کند و فراموش کند.این،اساس کار موفقیت امام بود که مستقیم به طرف هدف پیش رفت؛متأسفانه این کار را زعمای روحانی و مشروطه نکردند و برایشان غفلت ایجاد شد؛ فلذا اختلاف شد.
اختلاف که به وجود آمد، آنها تسلط پیدا کردند. وقتی قدرت دست آنها آمد، دیگر کاری نمیشد کرد
📣اگر میخواهیم از تجربهی مشروطیت استفاده کنیم، #نباید_بگذاریم_این_اشتباه_تکرار_شود؛ یعنی بایستی آن هدفی را که انقلاب اسلامی ترسیم کرده، صریح و بدون هیچگونه مجامله در نظر داشته باشیم.
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=3338
#انحراف_مشروطه
#عادی_سازی_انقلاب
تا بشکنند این ساقههای ارغوانی را
کشتند اول با قساوت باغبانی را
از عطر این بوته، جهانی تا ابد مست است
گل_بوته ای که بر نمی تابد خزانی را
آه از غروبی که به خونی پاک آغشته است،
آبستن است اندوههایی ناگهانی را...
آه ای کسی که به هوای چند تا سکه،
با کام تشنه ذبح کردی آسمانی را،
میخواستی بر شیشه عمرش بکوبانی،
اما شکستی شیشه ی عطری جهانی را...
#زهرا_علیدوستی(آرزو)