هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
💐 #میرسد_مردی_که_زنجیر_غلامان_بشکند
✳️چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما
#ای_جوانان_عجم جان من و جان شما
غوطهها زد در ضمیر زندگی اندیشهام
تا بدست آوردهام افکار پنهان شما
مهر و مه دیدم نگاهم برتر از پروین گذشت
ریختم طرح حرم در کافرستان شما
تا سنانش تیزتر گردد فرو پیچیدمش
شعلهای آشفته بود اندر بیابان شما
فکر رنگینم کند نذر تهیدستان شرق
پارهٔ لعلی که دارم از بدخشان شما
#میرسد_مردی_که_زنجیر_غلامان_بشکند
دیدهام از روزن دیوار زندان شما
حلقه گرد من زنید ای پیکران آب و گل
آتشی در سینه دارم از نیاکان شما
✍علامه محمد #اقبال_لاهوری شاعر، فیلسوف، سیاستمدار و متفکر پاکستانی
#میرسد_مردی_که_زنجیر_غلامان_بشکند
#امام_خمینی
#جمهوری_اسلامی
#انقلاب_زمینه_ساز_ظهور
#مردی_از_قم
#ای_جوانان_عجم
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
هدایت شده از صدای انقلاب
آفاق 1045 - هجمه تحريف.mp3
3.13M
📢صدای_انقلاب۳۵۰
🎙آفاق
💠هجمه تحریف
💠«تحریف» از روشهای دستکاری خبر و واقعیت است که امروزه بازیگران جنگ روانی و شناختی برای نفوذ ادراکی به صورت وسیع علیه انقلاب اسلامی استفاده میکنند. این روش میتواند جای شهید و جلاد را عوض کند.
💠معمولاً در تحریف یک خبر و واقعه سه اقدام پیوستاری در زنجیره انتقال صورت میگیرد: ابتدا بسیاری از جزئیات خبر یا حادثه حذف میشود. سپس هر بار که چنین خبری نقل میشود، میزان جزئیات آن (هر چند با کندی)، کاهش مییابد. سپس تحریفکنندگان همزمان تلاش میکنند شاخ و برگهایی را به خبر اضافه کنند و در نهایت با هنرمندی کاری میکنند که مخاطب با سهولت و سرعت بیشتری آن را جذب کند و بپذیرد.
#دکترسیامک_باقری
#آفاق
#صبح_صادق
#تحریف
#شهید
#رادیوصدای_انقلاب
#صدای_انقلاب
🆔 @sedayeenghelab_ir
هدایت شده از صدای انقلاب
4_5807554631898763067.mp3
8.4M
📢#صدای_انقلاب شماره ۳۶۶
🎙آیا مکتب امام(ره) تحریف میشود؟
💠 #دکتریدالله_جوانی
💠خطر تحریف مکاتب، اندیشهها و صاحبان هر مکتب و اندیشهای، از بزرگترین خطرها، آسیبها و آفاتی به شمار میآید که تاکنون بشر تجربه کرده و از رهگذر این تحریف، خسارتهای جبرانناپذیری را متحمل شده است....
#تحریف
#انقلاب
#امام_خمینی
#دشمن
#صدای_انقلاب
🆔 @sedayeenghelab_ir
💐در زلال اندیشه امام خامنهای
🎋 قیام لله زیربنای مکتب امام است
❇️ اگر بخواهیم زیربنای مکتب مبارزهی امام را و انقلاب امام را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همهی فعالیتهای ایشان، قیام لله بود، هدف قیام لله.
همانی که در یادداشت معروف ایشان در دوران جوانی در دفتر مرحوم وزیری یزدی رحمتاللهعلیه نوشتهاند:
(قل إنما أعظكم بواحدة ۖ أن تقوموا لله مثنى وفرادى ثم تتفكروا..) سوره سبأ - آيه ٤٦
✅ این قیام لله اندیشه قرآنی بسیار مستحکمی دارد... این قیام لله در هر دورهای ممکن است به نحوی باشد. قیام لله همیشه یک جور نیست. لکن در همه اینها هدف قیام لله یک چیز بیشتر نیست و آن اقامه حق و اقامه عدل و قسط و ترویج معنویت، در همه دورانها این است.
۱۴۰۱/۰۳/۱۴
🔴#تلنگر_به_مسئولان
💐در زلال اندیشه امام خامنهای
🎋 تاکید بر #نقش_فضای_مجازی
در ۱۴ خرداد
1⃣ امید بستن دشمنان به اعتراضات مردمی برای ضربه زدن به کشور… از طریق کار روانی و فعالیت در فضای مجازی و با پول، #مزدورپروری و انواع حیلهها…
2⃣ در فضای مجازی عدهای یا از روی #غفلت و یا بخاطر #پول، کارشان #القاءِ به بنبست رسیدن کشور است…
3⃣ زمان امام نه #اینترنت بود نه ماهوارهها به این شکل بود، آنجا امام میگفت دشمن با قلم با شما مبارزه میکند... امروز بحث #فضای_مجازی است. بحث ماهوارهها است. جنگ روانی است؛ #جنگ_روانی_همهگیر و همهجایی.
⬅️ نگذارید #جنگ_روانی دشمن در کشور تأثیر بگذارد.
#ولنگاری_فرهنگی
#جنگ_روانی
#القای_یأس
#نگذارید_مردم_را_مأیوس_کنند
#قدرشناسی_از_خدمتگزاران_به_مردم
#عاملان_خرابکاری_مجازات_شوند
#مسئولان_قوای_سه_گانه_به_داد_فضای_مجازی_برسید
#چرا_مطالبات_رهبری_را_عمل_نمیکنید.
#مدیریت_آری_ولنگاری_هرگز
#مدیریت_آری_انسداد_هرگز
📌متحجری گفت:
چرا من نمیتونم با بابام برم استادیوم....
❇️ظریفی گفت:
چون امثال تو دفعه اول با باباشون میرن و دفعات بعد با دوست پسرشون میرن و در هیجانات فوتبالی همون کارهای سخیف برخی هنرپیشه های_فاسد را انجام میدهند.
.
با حضور ضابطه مند خانم ها در ورزشگاه مخالف نیستم.
دکتر جهان بزرگی
.
🔴#روشهای_بیاثرسازی_جنگ_روانی_همهگیر
(متن تلخیص شده)
✍محمد لسانی، کارشناس و پژوهشگر رسانه
🎋 رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت امام خمینی ره خواستار افشای دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن شدند و تأکید کردند با توجه به اینکه امروز فضای مجازی و ماهوارهها همهگیر هستند نباید گذاشت این جنگ روانی بر مردم کشور اثرگذار شود.
🔔اما ما فعالان رسانه ای، دانشجویان و جوانان مجهز به فناوری های ارتباطی چگونه می توانیم سپر دفاع روانی را در مقابل این پیام های رسانه ای بر پا کنیم؟
⭕️علت یابی:
اصولا پیام های رسانه ای که فقط راوی یک اتفاق هستند، سعی در تحریک احساس دارند. بازشناسی علل واقعی نه علل واهی و جعلی می تواند مردم را برای حمایت از تغییر و اصلاح همراه کند
⭕️راهکاردهی:
هر وقت حادثه در رسانه روایت شد اما راهی برای عدم تکرار (در اتفاقات منفی) یا تکرارپذیری (در اتفاقات مثبت) آن گفته نشد یعنی رو به جلو حرکت نمی کنیم.
بازشناسی راهکارها می تواند پنجره عبور از وضعیت نامطلوب یا استقرار و تقویت در حالت مطلوب باشد.
⭕️بازشناسی خطاهای ذهن:
در حوزه علوم شناختی بر روی سوگیری های شناختی (Cognitive bias) تمرکز می شود. سوگیری های شناختی عملا باگ ها و اختلالات فرایند تفکر و نتیجه گیری منطقی هستند
باید ذهن خود را پرورش دهیم که از پل زدن و نتیجه گیری های ساده دوری گزیند.
باید ذهن را از حالت #اتوپایلوت و #منفعل به حالت #خودآگاه و در کنترل خود درآورد
⭕️#تقویت_تفکر_نقادانه :
هر پیام رسانه ای از اجزا و عناصری تشکیل شده است. #توجه_به_اجزای_یک_پیام_رسانه_ای می تواند دروغ یا اغراق را ثابت کند. چه کسی؟ کجا؟ کی؟ چگونه؟ چرا؟ چه چیزی را؟ به اجرا رسانده است؟
همین 6 سوال ساده (5W & H) خیلی از #جنگ_های_زرگری رسانه ای را رسوا می کند
#مغالطات پرکاربرد رسانه (تعمیم ناروا، توسل به مشاهیر، دست کاری در حد وسط، ادعای بی دلیل و ...) در استدلال پیام جاسازی می شود
⭕️صحت سنجی (FACT CHECKING) و بی اعتبارسازی (DEBUNKING):
در عصر شبکه های اجتماعی، یک تغییر شگرف رخ داده است. #سردبیر حذف شده است! هر کسی هر چه بگوید توسط کسی صحت سنجی نمی شود و همین یک زخم برای رشد میکروب ها در مجاری اطلاعاتی کافی است...
در حالی که در جهان بیش از 350 #گروه_فکت_چک کار می کنند و دهها کشور جهان، نظام های صحت سنجی را به راه انداخته اند اما در کشور ما هنوز اتفاق خاصی در کف خیابان مجازی نیفتاده است و صحت سنجی خبرها و بی اعتبارسازی اخبار و اطلاعات جعلی صورت نمی گیرد پس آستین همت بالا بزنید و #فکت_چکر_شوید!
⭕️منبع یابی:
نقاب را از چهره گوینده بردارید! هر پیام یک خالق دارد....توجه به منتشر کننده اولیه یا رد پای پیام می تواند ما را نسبت به هدف تولیدکننده آگاه کند.
⭕️دیدن تمام پازل:
تمرکز جنگ روانی بر #مسائل_جزئی و احساسی و فروافتادن در #تله_های_شناختی است. باید از بالا به منطقه حادثه نگاه کرد و یک کالک و نقشه از تمام میدان داشت....
در اتفاقاتی که علل و بسترهای متعدد دارند، #دیدن_کل_نقشه و عدم سطحی نگری در #نیفتادن_به_تقلیل مهم است.
⭕️ خنثی کردن تله ارجاع:
خلق الگوهای منفی در جنگ روانی معمول است و طراح این میدان رسانه ای ، با ارجاع مکرر به گفته ها یا کردار افراد یا مجموعه های خاص، در طی زمان #فاصله_عاطفی و شناختی شکل می دهد....
جایگزینی فرع با اصل، صدرنشینی اخبار سیاه یا منفی، از میدان به در کردن افراد/مجموعه ها/جریان ها با ایجاد فشار رسانه ای، دستبرد به بانک هواداران و حامیان و ... از منافع عامل جنگ روانی است. باید مراقب بود که ما را به تله ارجاع نیندازند و جبهه انقلاب را به عمل یا نظر چند نفر، محدود نکنند.
⭕️شکستن سکوت:
بیشترین کاربران در فضای مجازی کسانی هستند که می بینند و می خوانند اما نه نظر می دهند و نه می نویسند! این جماعت که با نام #کمین_کنندگان (Lurker) شناخته می شوند به خاطر #بی_عملی خود، جا را برای عرض اندام باطل باز می کنند و عملا در #سیاهی_لشکر_جبهه_دشمن نقش ایفا می کنند.
⭕️نظام گرفتن:
نظم میدان را فهمیدن و آرایش گرفتن به گونه ای که در یک رشته و ردیف قرار بگیرید. پس و پیش فرایندی و انسانی را حداقل خودتان باید بدانید. در فضای مجازی جواب گرافیک را با گرافیک، ویدیو را ویدیو، #ادعا_را_با_مثال_نقض_باید_داد.
از کجا محتوای مد نظر را پیدا کنم و استخر داده های من کجاست، مشاوران من چه کسانی هستند، کجا یا از طریق چه کسانی می توانم به تولیدات گرافیکی و ویدیویی برسم، از چه قابلیت های گوشی و از چه نرم افزارهای کاربردی می توانم استفاده کنم تا مستقل باشم و در میدان جنگ رسانه ای، #منتظر_تأمین_فشنگ_از_سایرین_نباشم.
اگر پاسخ این سوالات را دارید شما در میدان رسانه انقلاب اسلامی، نظام گرفته اید.
⭕️متن کامل در زیر:
http://fna.ir/1ou30l
هدایت شده از روزنه
سرود #سلامفرمانده و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ
[ص ۱ از ۲]
#اختصاصی|| صادق علیپور
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸سرود محبوب و پرنفوذ #سلام_فرمانده علاوه بر آنکه همدلیهای فراوانی را موجب شد، مخالفتهای جالبی را نیز با خود برانگیخته است. بسیار جالب خواهد بود اگر آرشیوی از این مخالفتها توسط کارشناسان رسانهای و مذهبی جمعآوری و سپس تحلیل گردد زیرا به نظر میرسد دم خروس بسیاری از تفکرات و جریانها و همچنین رسانههای خارجی و حتی داخلی، با همین سرود ساده اما پربسامد و تأثیرگذار بیرون زده است.
🔸از مخالفخوانیهای بیمبنای برخی خودیهای بیاطلاع و متحیر که بگذریم، یکی از لوسترین و بینمکترین مخالفتها، بهانه حمایت از حقوق کودکان بود!
مدعیان میگویند که نباید ایدئولوژی را به ذهن معصومانه کودکان تزریق کرد و آنان باید فارغ از باورهای مذهبی رشد یابند و اساساً کودکان درکی از این محتواها به صورت مطلوب ندارند و همین هم ارزش اشکها و احساسات آنها را زیر سؤال میبرد!
چنین چیزی نیز قبلتر بارها در مورد عزاداری و گریههای کودکان در مراسمهای مذهبی به خصوص محرم و صفر شنیده شده و میشود.
🔸تمنای آنها همواره چنین بوده که کودکان سراسر دنیا، در یک نظام آموزشی سکولار پرورش یابند که اتفاقاً برخلاف ادعای آنان خود متضمن یک ایدئولوژی بوده و بر شالوده آرمانها و تفکرات لیبرالی بنا شده است.
در این ایدئولوژی کودکان، باید با سیستم فکری مبتنی بر فرضیه تکامل و نه خلقت (متضمن انکار جنبههای مختلف الوهیت تا ربوبیت و حتی اصل وجود خدا) مأنوس شده و از لحاظ گرایشها و رفتار به سمت آزادی غریزهها سوق داده شوند که یکی از عیانترین نمودهای آن آزادی بی قید و بند (و حتی با اعمال فشار اجتماعی-رسانهای) در برقراری روابط مختلف جنسی است که تا مرز برخورداری از حق سقط جنین در دختران باردار زیر ۱۸ سال نیز رفته است!
این همان چیزی است که در ایران تلاش میشد تا با استمرار اجرای سند ۲۰۳۰ تحقق یابد و تنها با دستور رئیس دولت سیزدهم بود که متوقف شد و از این منظر باید به عنوان یکی از مطالبات اساسی برای محکومیت قضایی مقامات مرتبط با آن در دولتهای یازدهم و دوازهم مد نظر باشد.
🔸در هر صورت اکثر آنهایی که صدایشان علیه ایدئولوژی نهفته در سرود سلام فرمانده بلند شده است، یا حامی ایدئولوژی مستکبرانه و دیکتاتورمآبانه لیبرالها هستند و یا در بهترین حالت نسبت به آن سکوت میکنند.
ایدئولوژیای که رقص و روابط مختلط را برای کودکان توصیه میکند و نسبت به درک و آمادگی ذهنی آنها در این مورد حساسیتی نشان نمیدهد، اما از شیفتگی این کودکان نسبت به سوگواری اباعبدالله و آرمان ظهور صاحبالزمان نگران و مشوش میشود!
🔸این شیوه همیشگی لیبرالهاست؛ آنان از آزادی دم میزنند اما به محض آنکه رسانهای در مخالفت با آنان به جایگاهی برسد، آن را سانسور و بلکه حذف میکنند. از لزوم عدم دخالت سیاست در ورزش سخنفرسایی میکنند و تصمیم ورزشکارانِ با وجدانِ جهان در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی را محکوم و بلکه مجازات میکنند اما در دخالت دادن سیاست در ورزش در خلال جنگ اوکراین، سر از پا نمیشناسند و نه تنها تمامی ورزشکاران و باشگاههای یک کشور را به خاطر یک مسئله سیاسی از همه چیز محروم و حذف میکنند بلکه حتی روستبارانی را که در صحنههای ورزشی و هنری خارج از کشور خود، حاضر به موضعگیری علیه روسیه نشوند، از همه چیز ساقط میکنند.
🔸این استاندار دوگانه، استاندارد دائمی این مدعیان حقوق بشر و آزادی است و توقعی هم از آنان نیست که در عرصه آموزشها و حتی تولیدات رسانهای در مورد کودکان نیز از این خصلت شیطانی عقب بنشینند؛ همچنان که اعلام کردهاند کمپانیهای عظیم ساخت انیمیشن در ایالات متحده از این پس در گنجاندن شخصیتها و محتواهای همنجسگرایانه در تولیدات خود عزمی جدی خواهند داشت؛ به همان صورت که اسکار به صراحت از لزوم پرداخت به محتواهای همجنسگرایانه در فیلمهای ارسالی به خود خبر داده است. چنین چیزهایی به صورت آشکار نشان میدهد که حساسیت آنان نسبت به تزریق ایدئولوژی در ذهن کودکان و لزوم حمایت از حقوق کودکان چقدر صادقانه است!
@rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
سرود #سلامفرمانده و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ
[ص۲ از ۲]
🔸پروپاگاندای رسانهای استکبار و دنبالههای داخلی آنها بهتر است به جای دغدغه نسبت به سلام فرمانده، به این توجه کنند که در قبلهگاه آزادی و دموکراسی جهان لیبرال، ۱۹ کودک معصوم در یک مدرسه به رگبار بسته شدهاند! ضارب هم یک پسر ۱۸ ساله است که به راحتی توانسته با تهیه سلاح، از آزادیهای مشروع خود برای نقض بزرگترین حقوق تعدادی از کودکان معصوم یعنی حق حیات آنان استفاده کند! چیزی که اگر یک صدم آن در ایران اتفاق میافتاد، یک توفان رسانهای علیه تمامی ارکان نظام و دین به راه میانداختند. آیا این خروجی نظام فرهنگی و آموزشی مبتنی بر تفکر لیبرال نیست؟! آیا این همان چیزی نیست که در ایران نیز به صورت موریانهوار توسط مجذوبان بی عقل و منطق غرب تبلیغ میگردد و بعضاً نتایج فرهنگی و اجتماعی نامبارک آن را در ایران میبینیم؟
🔸سلام فرمانده، چیزی را دنبال میکند که برای جبهه حق در طول تاریخ بسیار مهم و برای جبهه باطل و استکبار بسیار هراس آور است و آن تربیت دینی کودکان و نهادینه کردن فرهنگِ انتظار و بلکه یاری ولی الله الاعظم میباشد. اساساً دلیل اصلی مخالفتها با این سرود نیز دست گذاشتن بر این شاهرگ حیاتی و مهم است همچنان که دلیل اصلی در مخالفت با جمهوری اسلامی توسط جبهه استکبار، عزم راسخ این نظام و ملت در اجتناب از ولایت طاغوت و تلاش برای کسب ولایت الله و ولی الله الاعظم(عج) و حرکت در جهت زمینهسازی ظهور بوده است. این همان خط اصلی مخالفت شیاطین و طواغیت با ولایت الله در طول تاریخ است! عجیب نیست که در سالهای اخیر، جریان سکولار حوزوی نیز برای زیر سوال بردن این مفهوم بنیادین شیعی دست به تولیداتی زده است!
🔸 سلام فرمانده این نوید بزرگ را میدهد که میتوان با اخلاص و صد البته تدبیر و برنامهریزی صحیح، بزرگترین ظرفیت انسانی موجود یعنی قلبهای پاک و فطرتهای دست نخورده کودکان معصوم را به سمت قطب و امام مخلوقات هدایت کرد و اساساً راز محبوبیت و نفوذ سلام فرمانده نیز همین ایجاد ارتباط میان فطرتهای پاک این کودکان با شخص بقیة الله الاعظم(عج) بوده است.
🔸این مطلب هرچند نویدآور است اما از طرفی:
🔹اولا نیازمند مراقبت جدی متولیان نیز میباشد تا با سهلانگاریها و بلکه خطرناکتر، با کارشکنیهای همیشگی جریان تحریف و نفوذ به چالش کشیده نشود.
🔹ثانیا نباید قانع بود و یا به چرخه تکرار افتاد. البته منظور، نسخههای بومی سلام فرمانده که به زبانهای مختلف در حال ترجمه و اجرا میباشد، نیست. این تولیدات قلب هر دلداده به مکتب اهل بیت را شاد ساخته و در رسوخ تفکر بنیادین موجود در ورای این سرود در امت اسلامی بسیار مؤثر است. منظور ادامه راه سلام فرمانده نه فقط در قالب راهبردی و جایگزین ناپذیرِ سرود بلکه در قالبهای پر تاثیر دیگر به خصوص انیمیشن میباشد؛ آن هم با محتوای صاحبالزمانی و آخرالزمانی و صد البته با قرائت فرقه ناجیه که بسیار پر ضرورت و پر اهمیت است.
@rozaneebefarda
هدایت شده از وضعیت انقلابی
📱چند موشک نقطهزن «سلام فرمانده» به جریانات انحرافی:
١.انجمن حجتیه سالها تلاش کرده و میکند که قرائتی غیرسیاسی و سکولار از «انتظار» ارائه دهد. «سلام فرمانده» این قرائت را با زبان هنر باطل کرد و پیوند انقلاب و انتظار را نشان داد.
٢. جریان غربزده سالها تلاش کرده بود که مذهب و مذهبیون را در اقلیت و انزوا نشان دهد. سلامِ مشهد، تهران، یزد، شیراز و... به «فرمانده» آن انگاره را باطل کرد.
٣. منابع یأسپراکنی سالها دهه شصت و هفتادیها را «نسل سوخته» خواندند، طبیعی بود که همانها دهه هشتاد و نودیها را «نسل از دست رفته» بخوانند. این حضرات فکرش را نمیکردند که از همان دهه هشتاد-نودیها تودهنی بخورند که خوردند.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 #بشنوید|| دعای آیتالله العظمی میرزا جواد تبریزی در حق آیتالله العظمی خامنهای
اختصاصی|| انتشار به مناسبت سالگرد رهبری آیتالله خامنهای
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️کسی که همه کارش ارجاع به خدا شد، او از چه چیز غصه میخورد.
▪️او رفت مقام پیدا کرد، شد رئیس؛ بگذار بشود
چرا نشود؟
▫️این رئیس شدن، والله تکلیف و مشقّت زیادی دارد، مسئولیت دارد.
▪️[بار مسئولیت] را ایشان برداشت، ما راحت شدیم.
▫️باید تأییدش کنیم، باید دعایش کنیم که [اوضاع] را نگه داشته است
▪️خداوند به دست او الآن یک عزّتی داده است.
🔶حاشیه روزنه
انتشار این صوت تاریخی در سالگرد ارتحال امام و انتخاب آیتالله العظمی خامنهای به رهبری و سالگرد قیام خونین ۱۵خرداد، مقارن شده با سالگرد ارتحال آیتالله العظمی تبریزی(۲۸ شوال).
از آغاز نهضت امام خمینی در دهه چهل تا کنون، همواره #سکولارهای_حوزوی تمام تلاش خود را جهت #تحریف دیدگاه بزرگان معاصر به کار بستهاند تا چنین القا کنند که امام و رهبری در مسیر انقلاب اسلامی، در اقلیت بوده و فاقد پشتوانه حوزوی (خصوصا در سطح مراجع و علما) بودهاند!
پروژه تحریفآمیز آن شیخ فراری فریبکار از اعضای ارشد حلقه شاگردان منتظری متأخر، بازنگاری آن پروژه استعماری به زبانی دیگر و قابل نشر در داخل و تلاش مذبوحانه برای القای اختلاف #فقیهان معاصر با #انقلاب و امام، تولیدات بنگاههای مطبوعاتی غربگرا(خاصه برخی رسانههای برجامی) و سرآخر هم برخی سران از برخی تشکلهای نوپدید حوزوی، همه سودای القای چنین دوگانگی کاذبی را دارند.
▫️دعوت به روزنه👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
الفلام و تهمت به امام در زمینه حفظ شاه!
#اختصاصی|| الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۳
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
نویسنده الف لام در روایتی ناروا و نادرست از دیدار سلیمان بهبودی (نماینده شاه) با امام خمینی، چنین آورده است:
بهبودی سلام شاه را رساند و اندكی درباره نظام ارباب و رعيتي گفت و از قول شاه ابراز داشت كاری كه میخواهيم بكنيم قانونی است؛ املاک را به زور نمیگيريم؛ میخريم.
آيتالله گفت كه خريد ملک ديگران به زور جايز نيست، اما دعوای ما درباره اين چيزها نيست. بلكه دو مطلب را بايد بگويم يكی اينكه شاه قرار بود ديگر ارتجاع سياه نگويد، ولی دوباره اين حرف را گفته است [!!!] دوم اینکه علم ... گفته است در این کار [تقسیم اراضی]، دولت جلودار نیست بلکه شخص اعلیحضرت جلودار است... بهتر بود در این قضیه هم علم جلو میآمد تا اگر ضربهای وارد شد شاه ضربه نخورد.(الف لام، ص236)
🔹ماجرا از این قرار است که در پی اعلام رفراندوم فرمایشی پيرامون مواد ششگانه موسوم به انقلاب سفید، شاه فردی به نام سليمان بهبودی را به عنوان نماينده رسمی خود به قم فرستاد تا انگيزه و انديشه خود را برای علما توضيح دهد و نظريههای آنان را نيز بشنود و تا سر حد امكان آنان را با رفراندوم شاه همراه سازد.
امام خمینی در اعلاميهای كه بعد از آن ديدار منتشر ساخت، محتوای مواضع اعلامی خود در اين ديدار (كه با صراحت مطرح كرده بود) را بازگو كرد و بندهايی از آن را برشمرد ليكن بنابر مدعای نويسنده الف لام، عمدهترين اشكالی كه امام در ديدار با سليمان بهبودی مطرح كرده و بر اساس آن با شاه مبارزه میکرد دو مطلب بوده است:
نخست اينكه شاه كلمه «ارتجاع سياه» را بر زبان نياورد!
دوم اينكه علم به جای شاه جلودار انجام رفراندوم شود تا اگر پيشنهاد شاه با بیاعتنايی و رأی منفی مردم رو به رو شد «شاه ضربه نخورد»!!
🔻نويسنده چنين القا كرده كه گويا امام خود را مصداق ارتجاع سياه میدانسته و از کاربست آن كلمه توسط شاه رنج میكشيده است!
دوم اينكه امام تا آن پايه شاه دوست بوده(!) كه شكست شاه در رفراندوم را نمیتوانسته است برتابد و بر خود هموار كند؛ از اين رو پافشاری داشته است كه علم مسئوليت رفراندوم را بر دوش بگيرد كه «شاه ضربه نخورد»!
ناگفته پیداست که امام نه تنها هیچ گرایشی به محمدرضای جنایتکار و رژیم طاغوتی وی نداشت بلکه از مدتها پیش از آغاز نهضت خویش درصدد براندازی آن رژیم منحوس بود.
به علاوه وارستگی روحی و اخلاقی ایشان، که نمونههایی از آن در ادامه خواهد آمد، ثابت میکند که امام خمینی اساسا توجهی به تهمتهای بیپایه به خود نداشت و به چیزی جز تکلیف الهی خویش نمیاندیشید.
🔹نظر امام خمینی پیرامون اصلاحات ارضی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آنچه به اسم قانون #اصلاحاتارضی درصدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است و آنچه بسیاری از مالکین بزرگ عمل کرده و می کنند و از عمل به قوانین اسلام راجع به حق فقرا خودداری می کنند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است.
اصل مالکیت در اسلام محترم است و هیچ مقامی حق ندارد ملک دیگری را بدون رضایت و طیب نفس او تصرف کند یا به دیگری انتقال دهد و تصرف در اموال غیر بدون رضایت او حرام و نماز خواندن در املاکی که به این نحو از مالک سلب شود باطل است و اصل حفظ حقوق فقراء و اجراء آن در اسلام محترم است و هیچ مالکی نمی تواند در آن تصرف کند و اگر حق فقرا را به طوری که شرع مطاع تعیین فرموده به آنها ندهند مرتکب گناه کبیره شده اند و اگر با آن اموال چیزی بخرند مالک نمی شوند و نماز آنها در آنچه حق فقراء به آن تعلق گرفته باطل است و فقیه جامع شرایط فتوا می تواند حق فقراء را از آنها بگیرد و به محل مقرر شرعی آن برساند.
والسلام علی من اتبع الهدی.
روح الله الموسوی الخمینی
(صحیفه امام، ج۲۱،ص۴۹۲)
🔹آنگونه که پیداست، مطالب مندرج در کتاب الفلام خمینی با مستندات تاریخی و نظرات قطعی امام خمینی، در #تعارض آشکار است؛
نویسنده مدعی میشود امام خمینی مشکلی با اصلاحات ارضی نداشته و به نماینده شاه اعلان کرده که 《دعوای ما درباره اين چيزها نيست》!!
در حالی که امام خمینی قانون اصلاحات ارضی را مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی دانستهاند!
🔻به راستی کدامین عقل سلیمی میتواند چنین انگارههای باطلی از جمله تهمت حفظ شاه را به امام خمینی نسبت دهد؟
🔻اگر این قبیل موارد مصداق تحریف امام نیست، پس تحریف چیست؟!
🔻و اگر این اثر مخدوش حاوی تهمتها و تحریف های ناروا علیه امام است، چرا کسی صدایی برنمیآورد و اثر بهبودی بعنوان سوگلی محافل فرهنگی و رسانهای، مورد تجلیل و تمجید واقع میشود؟!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐امام و نسل جوان
✳️شهید حاج قاسم سلیمانی:
امام آمد نسلی را انتخاب کرد، که انتخاب این نسل ریسک داشت
اما امام این ریسک را پذیرفت...
بلکه مهمترین دستاورد انقلاب ما همین بود و آن #اعتماد_به_نسل_جوان بود
هدایت شده از دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
🌺🌺🌺🌺ا🌷🌷🌷🌷🌷
قسمتی از شعر شاعر معاصر «صادقعلی رنجبر»
غدیر خبرگان شق القمر کرد / علی را والی اهل نظر کرد
مبادا از علی غافل بمانیم / مردد در حق و باطل بمانیم
مبادا در جمل با طلحه باشیم / مبادا چون زبیر از هم بپاشیم
مبادا چون خوارج جبهه گیریم / مبادا بی ولایت ما بمیریم
مبادا عمرو عاص مکر پیشه / به ترفندی زند تیشه به ریشه
مبادا بی بصیرت ره کنیم طی / کنیم تقدیس قرآن (بر) سر نی
مبادا معـرفت در ما بمیرد / خدا عمارها را هم بگیرد
مبادا مالک از رونق بیفتد / ابو موسی به جان حق بیفتد
مبادا با نگاههای دو پهلــــو / شویم دور از ولایت در فراسـو
مبادا خنجر از پشت خیانت / زنیم فرق علی را بی دیانت
مبادا با ولی صادق نباشیم / علی را شیعه ای لایق نباشیم
مبادا پای رفتن لنگ گردد / ولی را عرصه از ما تنگ گردد
مبادا "صادق" از او جا بمانی / ولی تنها و تو تنها بمانی
🌸🌸🌸🌸🌸🌹🌹🌸🌸🌸🌸