eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 آینده است. 🔔نکته ها و درس های مهم 🔹 دست بازیکنان تیم ملی درد نکند تلاش خود را بویژه در دور دوم کردند که بازنده نباشند. قل لن یصیبنا الا ما کتب الله لنا هو مولینا و علی الله فلیتوکل المتوکلین. 🔹 جریان انقلابی نباید جزئی نگر باشد و کلان تحلیل سیاسی عزت و اقتدار ایران را فراموش کند و پازل دشمنان و خودفروختگان بی وطن را دنبال کند. 🔹 در زمین دشمن بازی نکنیم و به مطالب و عناصر مزدور و وطن فروش ضریب ندهیم. به مطالب وطن فروش ها، دقیقا همان چیزی است که رسانه ها و دشمنان ضدایران می‌خواهند؛ هم تصاویر و مطالب آنها را خودمان پخش نکنیم و هم به دیگران تذکر بدهیم که عامل بی مزد جیره خواران غرب نشوند. 🔹بازی فوتبال و اساسا هرگونه بازی ورزشی طبیعت برد و باخت دارد؛ (إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ)، دقیقا به همین اندازه که این بار بازی را واگذار کردیم و ضد انقلاب خوشحال شد، دقیقا به همین اندازه وقتی بازی را در تقابل با ولز بردیم، دشمنان عصبانی شدند؛ در هر دو جا تیم ملی ایران، تیم ملت بودند و هستند. 🔹 به جای پرداختن به تبعات یک شکست قابل انتظار در یک‌ بازی فوتبال، به عرصه های رویارویی ایران با آمریکا در سال‌های اخیر بپردازیم و اين موقعیت را به فرصتی برای تبیین و مقایسه توانمندی های علمی و تکنولوژیکی و نظامی ایران در مواجهه با آمریکا و متحدانش تبدیل کنیم. 🔴🎋 آخرین توصیه رهبری در دیدار با را به یاد داشته باشید: وَ لا‌ تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین 👆 شان نزول این آیه بعد از شکست در جنگ بوده ، خدا به سربازان اسلام میگه نه سستی کنید و نه ناراحت ، شما برترید اگر داشته باشید. 🎋❇️إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ ۚ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنكُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ  اگر (در میدان احد،) به شما جراحتی رسید (و ضربه‌ای وارد شد)، به آن جمعیّت نیز (در میدان بدر)، جراحتی همانند آن وارد گردید. و ما این روزها(ی پیروزی و شکست) را در میان مردم می‌گردانیم؛ (-و این خاصیّت زندگی دنیاست-) تا خدا، افرادی را که ایمان آورده‌اند، بداند (و شناخته شوند)؛ و خداوند از میان شما، شاهدانی بگیرد. و خدا ظالمان را دوست نمی‌دارد. اگر (در جنگ احد) به شما جراحتى مى‏رسد، پس قطعاً به گروه كفّار نیز (در جنگ بدر) زخمى همانند آن رسیده است. و ما روزها(ى شكست و پیروزى) را در میان مردم مى‏گردانیم تا خداوند (با امتحان) كسانى را كه ایمان آورده‏اند، معلوم دارد و از شما گواهانى (بر دیگران) بگیرد و خداوند ستمگران را دوست نمى‏دارد. (گرچه گاهى به ظاهر پیروز شوند) ✅نکته ها و درس ها: این آیه (إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ )ضمن دلدارى به مسلمانان، و آن اینكه اگر شما به منظور حقّ و براى هدفى الهى متحمّل ضرر جانى شده‏اید، دشمنان شما نیز كشته و مجروح داده‏اند. اگر شما امروز در احد پیروز نشده‏اید، دشمنان شما نیز دیروز در بدر شكست خورده‏اند، پس در سختى‏ها بردبار باشید ۱)مسلمانان نباید در صبر وبردبارى از كفّار كمتر باشند. «فقد مسّ القوم قرح مثله» ۲)حوادث تلخ و شیرین، پایدار نیست و می گذرد. «تلك الایام نداولها بین الناس» ۳) در جنگ‏ها و فراز و نشیب‏هاى زندگى، اهل ایمان از مدّعیان ایمان باز شناخته مى‏شوند. «لیعلم اللّه الّذین آمنوا» 👌 برای یک ایرانی مسلمان، ناامیدی معنایی ندارد و آینده است. 🔰انقلابی باید قوی باشد 🔰
هدایت شده از harizavi_ir
🔔🔴با تحقیقات بعمل آمده مشخص شده یک ایرانی-اسرائیلی اداره اکانت های اجاره‌ای سلبریتی ها از جمله علی کریمی را برعهده دارد، این فرد بارها در محافل مختلف از ایران سخن گفته است
🌻آیت‌الله مجتهدی تهرانی(رضوان الله علیه)🌻 🎄امام باقر (ع) به شخصی فرمودند: 🌾«اگر اراده کردی که بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه کن، 🎄اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت، 🌾و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی! 🎄و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، محشور می‌شود». 🌾در دوره آخرالزمان قلب مؤمن آب میشود؛ زیرا گناه را می‌بیند و استطاعات تغییر وضع را ندارد.🌾🎄🌾
❇️کتاب نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی کتاب بسیار خوبی برای همه دانش آموزان و دانشجویان و اساتید و معلمان است و روشهای مختلف مطالعه و تحقیق خلاصه نویسی و مقاله نویسی و یادداشت برداری و... را توضیح داده است 💐مولف در کتاب حاضر به معرفی مجموعه ای از «روش ها» پرداخته است: روش مطالعه، روش خلاصه نویسی، روش تندخوانی، خطابه و سخنوری، روش تحقیق، روش تدریس و کلاسداری، روش ترجمه، روش یادداشت برداری، روش نگارش و روش کتابشناسی. 🎋این مجموعه از روش ها، اغلب به صورت فشرده و به شکل متن آموزشی تدوین گشته و قبلاً بارها توسط نویسنده تدریس شده است. ✅ درباره هریک از موضوعات این مجموعه، کتاب های متعدد و گاهی مفصل نگاشته شده است. (تعدادی کتاب و منبع در پایان هریک از بخش های ده گانه این کتاب، معرفی شده که درباره آن موضوع است.) ⭕️مباحث این کتاب، که چندین موضوع را دربردارد، طبیعی است که فشرده و خالی از تمرین های عملی و توضیحات مبسوط باشد تا حجم آن زیاد نشود. یادداشت برداری هم مثل سایر چیز ها یک هنر و روش قابل یادگیری است
هدایت شده از مسجد فائق
01.9.5_2.mp3
3.55M
🔹️ قرائت زیارت امین الله 📆 شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ 📍مسجد فائق 🔊 🆔️ @masjed_faegh
هدایت شده از مسجد فائق
01.9.5.mp3
2.69M
🔹️ اهل وَلا چو روی به سوی خدا کنند اول به جان گمشده خود دعا کنند ای یوسف زمانه خدا را برون خرام تا با نظاره درد دل خود دوا کنند 📆 شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ 📍مسجد فائق 🔊 🆔️ @masjed_faegh
حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» و نهضت نرم‌افزاری.mp3
16.69M
📝 عنوان : حضرت زینب«سلام‌الله‌علیها» و نهضت نرم‌افزاری 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🎙 📖 متن مورد بحث : https://eitaa.com/matalebevijeh/12193 〰️〰️ 💬 @Matalebevijeh
🔻تکه‌هایی از نکته‌های تحلیلی در مناظره: فروپاشیِ جنبش دانشجوییِ تجدّدی 🖊 مهدی جمشیدی ۱- دانشگاه و دانشجو، یک کلّیّت یکپارچه و همگون نیست و نباید دربارۀ آن، قضاوت‌ عام کرد. دست‌کم می‌توان سه لایه را در دانشگاه شناسایی کرد: یکی «لایۀ بی‌طرف‌ها و وسط‌نشینان» که همیشه بوده‌اند و نوپدید نیستند و به فراتر از زندگی روزمرّۀ خویش نمی‌اندیشند و بیش از خود را نمی‌بینند؛ دیگری «لایۀ نیروهای تجدّدی و غرب‌اندیش» که از اوایل دهۀ هفتاد، به وجود آمدند و هویّت خویش را در هندسۀ درآمیختن سنّت و تجدّد تعریف کردند و حتّی در قالب لیبرالیسم و مارکسیسم و فمینیسم و قومیّت‌گرایی، به‌کلّی از سنّت دینی بریدند؛ و سرانجام، «نیروهای مؤمنِ انقلابی» که همزاد انقلاب هستند و به همان اصالت‌های اوّلیّه و روایت نخستین از انقلاب و ارزش‌های آن معتقد هستند و یک هویّتِ ریشه‌دارِ مستمر داشته‌اند. ۲- جنبش دانشجوییِ تجدّدی، دچار «انسداد فکر و نظریه»، «فقدان رهبر و مغز طرّاح»، و «فقر هوادار و بدنۀ دانشجویی» شده است. ‌چیزی در دست ندارد جز «چاقو» و «انگشتش به‌مثابه نشانۀ جنسی»، و سخنی هم ندارد جز «فحاشی‌های بی‌سابقه» و «رکیک‌گویی‌های بی‌شرمانه»، و آینده‌ای هم تصوّر نکرده است جز «ابتذال اخلاقی» و «ولنگاری جنسی». البتّه از ابتدا نیز تا حدی این‌چنین بود و می‌کوشید با ترجمه و تقلیدِ دست‌چندمِ شبه‌روشنفکرانه، ضعف خویش را پنهان کند، امّا امروز، حتّی توان گرته‌برداریِ طوطی‌وار را نیز ندارد. همچنان که جریان «اصلاحاتِ تجدّدی»، مُرده و می‌خواهد با کج‌روایت، خود را زنده و بانشاط نشان بدهد، شاخۀ دانشجویی آن نیز که مقلّد و دنباله‌رو بود، از رمق افتاده و دیگر بضاعتی ندارد. نه‌فقط «زایش فکری» ندارد، بلکه قادر به «تکرار گذشته» نیز نیست. اینان از آرمان‌های معطوف به ایدئولوژیِ لیبرال-دموکراسی در دهۀ هفتاد و هشتاد که بر روی «آزادی» و «مردم‌سالاری» و «حقوق فردی» و «گفتگوی جهانی» و ... بود، به مطالبۀ «کشف حجاب» و «غذاخوری مختلط» و ... رسیده‌اند. این سقوط، نه‌تنها «سقوط اخلاقی و معنوی» است، بلکه «انحطاط فکری» و «تنزّل ایدئولوژیک» نیز هست. سقفِ آرمان‌های اینان، این اندازه کوتاه و خواسته‌های‌شان حقیر و پَست شده است. «خیابانی‌شدن» به معنی هرزه و هرجایی شدن، مفهومی است که می‌تواند هویّت فرهنگیِ این پاره از جنبش دانشجویی را توصیف کند؛ نوعی لمپنیسمِ عریان و به‌شدّت مبتذل، همۀ وجود آنها را درگیر خود کرده و از آنها، چهرۀ «اراذل و اوباش» یا «ناکسانِ بی‌ریشه» را ساخته است. ۳- در مقابل، پارۀ انقلابی از جنبش دانشجویی به کمال و وزانت بیشتر رسیده است. کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ انقلابی، «انقلابی‌گری» و «مقاومت» و «عدالت» و «جهادی‌اندیشی» و «پیشرفت» و «ایران قوی» و «حلقه‌های میانی» و «روایت» و «تمدّن‌سازی» و «پیچ تاریخی» است و کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ تجدّدی، «کشف حجاب» و «بدن‌نمایی» و «برهنگی» و «غذاخوریِ مشترک» و «فحاشی» و «هم‌باشی» و «هم‌جنس‌بازی». تاریخِ «حیاتِ هویّتی» این دو بخش، به این «نقطۀ شفاف» رسیده است و اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌توان به قضاوت نشست. جنبش دانشجوییِ انقلابی از آیت‌الله خامنه‌ای الهام گرفت و اندیشه‌اش را شنید و پی گرفت و «دغدغه‌های متعالی» و «آرمان‌های تمدّنی» دست یافت، و جنبش دانشجوییِ تجدّدی، آن بیراهه را رفت و این‌گونه خوار و زار شد. در یک سو، «قانون» و «شرع» و «اخلاق» و «واقعیّت» قرار دارد و در سوی دیگر، «اغتشاش» و «سکولاریسم» و «برهنگی» و «کج‌روایت». در یک سو، «تبیین» و «مباحثه» و «مناظره» و «گفتگو» وجود دارد و در سوی دیگر، «کُشته‌سازی» و «انسان‌سوزی» و «فحاشی» و «دروغ‌پراکنی». ۴- جریان اغتشاش، «ظرفیّت اجتماعیِ» جنبش دانشجوییِ تجدّدی را آشکار کرد و ما اینک از حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها فراتر رفتیم و دریافتیم که «واقعیّتِ نهان» چیست. آن‌همه غوغا و هیاهوی روایی، با این‌چنین استقبال بی‌مایه و نحیفی روبرو شد؛ چنان‌که در دانشگاه‌های چند هزار نفری، تنها جماعت‌هایی با حجم پانصد نفر به جریان اغتشاش پیوستند. این «واقعیّتِ آشکارشده»، بسیار تعیین‌کننده است و نشان می‌دهد «روند عمومیِ دانشگاه»، چه سمت‌وسویی دارد و چه رویش‌ها و ریزش‌هایی رخ داده است. اینک مشخص شده است که ما با یک «اقلّیّتِ پُرمدعا» روبرو هستیم که فقط «صدای بلند» دارند و می‌خواهند با «نعره‌زدن»، خود را غالب کنند و اگر به نعره‌های‌شان بی‌اعتنایی شد، «رکیک‌گویی» کنند و حرمت اخلاق را نادیده بگیرند و زشت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فحاشی‌ها را در دانشگاه به نمایش بگذارند. به‌این‌ترتیب، هم «اقلّی» و «اندک» بودن‌شان نمایان شد و هم «هتاک» و «بی‌اخلاق» بودن‌شان. آیا نظام جمهوری اسلامی باید تسلیم این «اقلّیّتِ مطلق» شود و در برابر «مطالبه‌های فرومایه»، سر تعظیم فرو آورد؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻 عدالت و حجاب؛ معیشت یا سبک زندگی؟! ✒ مهدی جمشیدی ۱- در طول دهه‌های اخیر، آنچنان بر روی «عدالت اقتصادی» تکیه شده است که «عدالت»، منحصر به قلمرو اقتصاد شده است و چنانچه کسی از «عدالت فرهنگی» سخن به میان آورد، گویا نسبت ناموجّهی میان «عدالت» و «فرهنگ» برقرار کرده است. این در حالی است که عدالت، قلمروهای مختلفی را در بر می‌گیرد و از این جمله، فرهنگ است. انحصار عدالت به اقتصاد، خودش مصداق بی‌عدالتی و حاکی از «مظلومیّت فرهنگ» است. ۲- نه‌فقط عدالت، منحصر به اقتصاد نیست، بلکه «مهم‌ترین» و «اساسی‌ترین» قلمرو عدالت، قلمرو فرهنگ است؛ چراکه بر اساس نظریۀ «اصالت فرهنگ»، این فرهنگ است که باید «کانون» و «مدار» جامعۀ اسلامی شمرده شود و امر «زیرساختی» و «بنیادین» قلمداد شود. سیاست و اقتصاد و حوزه‌های دیگر، همگی در حکم روبنا هستند و متأثّر از فرهنگ. ازاین‌رو، گشودگی در حوزۀ فرهنگ و استقرار عدالت در آن، موجبات گشایش در حوزه‌های دیگر را نیز فراهم خواهد ساخت. ۳- روشن است که در دورۀ پسانقلاب با وجود گشایش‌های بزرگ در زمینۀ عدالت اقتصادی، همچنان گرفتار «تبعیض» و «بی‌عدالتی» هستیم و سیاست‌های دولت‌های تکنوکرات و لیبرال نیز بر این عقب‌ماندگی افزودند، بلکه علّت اصلی آن هستند. اگر در تفکّر نیروها و جریان‌های سیاسی‌ای که دولت‌ها را در اختیار خویش گرفتند، عدالت همچون نقطۀ کانونی و امر صدرنشین بود و سیاست‌ها بر اساس آن سنجیده می‌شدند، امروز بسیار پیشتر بودیم و شکاف‌ها و فاصله‌های طبقاتی، کمتر بودند. ازاین‌رو، جامعۀ ما درگیر تبعیض و بی‌عدالتی است. براین‌اساس، برخی تحلیل‌گران نیز معتقدند که «نقطۀ شروعِ» اصلاح فرهنگی و بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگ، استقرار عدالت در اقتصاد است و اگر معضل بی‌عدالتیِ معیشتی برطرف شود، خودبه‌خود، بخش عمده‌ای از مسیر اصلاح و بازسازی فرهنگی پیموده خواهد شد و جامعه با ارزش‌های اسلامی و انقلابی، بیش از گذشته، همراه و همدل خواهد شد. ۴- گفته شد که برخی تصوّر می‌کنند که کجی‌ها و انحراف‌های فرهنگی، برآمده از فقدان عدالت در حوزۀ اقتصاد هستند. این نظر، اگر «عام» و «کلّی» باشد، خطاست؛ زیرا بسیاری از لغزش‌ها و خطاهای فرهنگی، برآمده از فقر و تبعیض اقتصادی نیست، بلکه حتّی شاید بتوان گفت که کج‌روی‌های فرهنگی در میان «طبقۀ مرفه و اشرافی»، بسیار بیشتر از سایر طبقه‌های اجتماعی است. امّا چنانچه گفته شود که معضلات اقتصادی می‌تواند زمینه‌ساز انحراف فرهنگی شود، ربط علّیِ معتبری برقرار شده است. چون ساحت‌ها و عرصه‌های مختلف زندگی انسان بر یکدیگر اثر می‌گذارند و تنها «استقلال نسبی» از یکدیگر دارند، روشن است که تنگناهای اقتصادی و معیشتی می‌توانند فرد را از ارزش‌های رسمی گریزان کنند و از او یک هنجارشکن و جامعه‌ستیز بسازند. دراین‌حال، باید بخشی از راه‌حلِ حوزۀ فرهنگ را در حوزۀ اقتصاد جُست و با «علاج معیشت»، ارزش‌های فرهنگی را حاکم گردانید. ۵- در لایۀ نهفتۀ تحلیل اقتصاداندیش، این پیش‌فرض وجود دارد که هنجارشکنی‌های فرهنگی، برخاسته از نوعی «لجاجتِ معیشتی» و «دهن‌کجی اقتصادی» هستند و آنان که به ارزش‌ها پایبند نیستند، در حقیقت از «زبان فرهنگ»، در حال بازگوکردن «اعتراضِ اقتصادیِ» خویش هستند. امّا در این تحلیل‌ها، رد پایی از «نفوذ سبک زندگیِ غربی در جامعۀ ایران» به چشم نمی‌خورد و این امر در نظر گرفته نمی‌شود که بخش‌های از جامعۀ ایران، گرفتار «سبک زندگیِ تجدّدی» شده‌اند و پاره‌ای از ارزش‌ها را برنمی‌تابند. این افراد، چه‌بسا نه‌فقط گرفتار «معضلات اقتصادی» نیستند، بلکه حتّی از نظر سیاسی نیز با نظام جمهوری اسلامی، موافق هستند و در پی «مخالفت سیاسی» نیستند؛ بلکه مسأله این است که از «لحاظ فرهنگی»، ارزش‌های دیگری را پذیرفته‌اند و تا حدّی و از جنبه‌هایی، در جبهۀ مقابلِ ارزش‌های فرهنگیِ نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند. بنابراین، مسأله را باید در «سبک زندگی» نیز جستجو کرد و از این زاویه هم به واقعیّت اجتماعی نگریست. تحلیل‌های رقیب، نمی‌توانند خلاء‌ها و تناقض‌های پیش‌گفته را توضیح بدهند و «معنای موجّه» برای کنش‌های هنجارشکنانه بیافرینند. ۶- درعین‌حال، روشن است که اصلاح و بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگ، در شرایط «ثبات اقتصادی» و «گشایش معیشتی»، بهتر و بیشتر به سرانجام می‌رسد و از حجم «مقاومت‌ها» و «مخالفت‌ها» می‌کاهد. ازاین‌رو، باید هرچه در توان داریم را برای عبور از تلاطم‌ها و نوسان‌های اقتصادی به میدان بیاوریم و از این طریق، «زمینۀ بیرونی» و «بستر غیرفرهنگی» را برای بازسازیِ فرهنگی، فراهم گردانیم. البتّه نباید در انتظار آیندۀ آرمانی نشست و تصوّر کرد که باید شرایط معیشتی، بسیار مساعد و هموار باشند، بلکه باید نسبی نگاه کرد و در چهارچوب سطح و حدی از رونق و اطمینان معیشتی، دردهای فرهنگی را نیز علاج کرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻تکه‌هایی از نکته‌های تحلیلی در مناظره: فروپاشیِ جنبش دانشجوییِ تجدّدی 🖊 مهدی جمشیدی ۱- دانشگاه و دانشجو، یک کلّیّت یکپارچه و همگون نیست و نباید دربارۀ آن، قضاوت‌ عام کرد. دست‌کم می‌توان سه لایه را در دانشگاه شناسایی کرد: یکی «لایۀ بی‌طرف‌ها و وسط‌نشینان» که همیشه بوده‌اند و نوپدید نیستند و به فراتر از زندگی روزمرّۀ خویش نمی‌اندیشند و بیش از خود را نمی‌بینند؛ دیگری «لایۀ نیروهای تجدّدی و غرب‌اندیش» که از اوایل دهۀ هفتاد، به وجود آمدند و هویّت خویش را در هندسۀ درآمیختن سنّت و تجدّد تعریف کردند و حتّی در قالب لیبرالیسم و مارکسیسم و فمینیسم و قومیّت‌گرایی، به‌کلّی از سنّت دینی بریدند؛ و سرانجام، «نیروهای مؤمنِ انقلابی» که همزاد انقلاب هستند و به همان اصالت‌های اوّلیّه و روایت نخستین از انقلاب و ارزش‌های آن معتقد هستند و یک هویّتِ ریشه‌دارِ مستمر داشته‌اند. ۲- جنبش دانشجوییِ تجدّدی، دچار «انسداد فکر و نظریه»، «فقدان رهبر و مغز طرّاح»، و «فقر هوادار و بدنۀ دانشجویی» شده است. ‌چیزی در دست ندارد جز «چاقو» و «انگشتش به‌مثابه نشانۀ جنسی»، و سخنی هم ندارد جز «فحاشی‌های بی‌سابقه» و «رکیک‌گویی‌های بی‌شرمانه»، و آینده‌ای هم تصوّر نکرده است جز «ابتذال اخلاقی» و «ولنگاری جنسی». البتّه از ابتدا نیز تا حدی این‌چنین بود و می‌کوشید با ترجمه و تقلیدِ دست‌چندمِ شبه‌روشنفکرانه، ضعف خویش را پنهان کند، امّا امروز، حتّی توان گرته‌برداریِ طوطی‌وار را نیز ندارد. همچنان که جریان «اصلاحاتِ تجدّدی»، مُرده و می‌خواهد با کج‌روایت، خود را زنده و بانشاط نشان بدهد، شاخۀ دانشجویی آن نیز که مقلّد و دنباله‌رو بود، از رمق افتاده و دیگر بضاعتی ندارد. نه‌فقط «زایش فکری» ندارد، بلکه قادر به «تکرار گذشته» نیز نیست. اینان از آرمان‌های معطوف به ایدئولوژیِ لیبرال-دموکراسی در دهۀ هفتاد و هشتاد که بر روی «آزادی» و «مردم‌سالاری» و «حقوق فردی» و «گفتگوی جهانی» و ... بود، به مطالبۀ «کشف حجاب» و «غذاخوری مختلط» و ... رسیده‌اند. این سقوط، نه‌تنها «سقوط اخلاقی و معنوی» است، بلکه «انحطاط فکری» و «تنزّل ایدئولوژیک» نیز هست. سقفِ آرمان‌های اینان، این اندازه کوتاه و خواسته‌های‌شان حقیر و پَست شده است. «خیابانی‌شدن» به معنی هرزه و هرجایی شدن، مفهومی است که می‌تواند هویّت فرهنگیِ این پاره از جنبش دانشجویی را توصیف کند؛ نوعی لمپنیسمِ عریان و به‌شدّت مبتذل، همۀ وجود آنها را درگیر خود کرده و از آنها، چهرۀ «اراذل و اوباش» یا «ناکسانِ بی‌ریشه» را ساخته است. ۳- در مقابل، پارۀ انقلابی از جنبش دانشجویی به کمال و وزانت بیشتر رسیده است. کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ انقلابی، «انقلابی‌گری» و «مقاومت» و «عدالت» و «جهادی‌اندیشی» و «پیشرفت» و «ایران قوی» و «حلقه‌های میانی» و «روایت» و «تمدّن‌سازی» و «پیچ تاریخی» است و کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ تجدّدی، «کشف حجاب» و «بدن‌نمایی» و «برهنگی» و «غذاخوریِ مشترک» و «فحاشی» و «هم‌باشی» و «هم‌جنس‌بازی». تاریخِ «حیاتِ هویّتی» این دو بخش، به این «نقطۀ شفاف» رسیده است و اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌توان به قضاوت نشست. جنبش دانشجوییِ انقلابی از آیت‌الله خامنه‌ای الهام گرفت و اندیشه‌اش را شنید و پی گرفت و «دغدغه‌های متعالی» و «آرمان‌های تمدّنی» دست یافت، و جنبش دانشجوییِ تجدّدی، آن بیراهه را رفت و این‌گونه خوار و زار شد. در یک سو، «قانون» و «شرع» و «اخلاق» و «واقعیّت» قرار دارد و در سوی دیگر، «اغتشاش» و «سکولاریسم» و «برهنگی» و «کج‌روایت». در یک سو، «تبیین» و «مباحثه» و «مناظره» و «گفتگو» وجود دارد و در سوی دیگر، «کُشته‌سازی» و «انسان‌سوزی» و «فحاشی» و «دروغ‌پراکنی». ۴- جریان اغتشاش، «ظرفیّت اجتماعیِ» جنبش دانشجوییِ تجدّدی را آشکار کرد و ما اینک از حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها فراتر رفتیم و دریافتیم که «واقعیّتِ نهان» چیست. آن‌همه غوغا و هیاهوی روایی، با این‌چنین استقبال بی‌مایه و نحیفی روبرو شد؛ چنان‌که در دانشگاه‌های چند هزار نفری، تنها جماعت‌هایی با حجم پانصد نفر به جریان اغتشاش پیوستند. این «واقعیّتِ آشکارشده»، بسیار تعیین‌کننده است و نشان می‌دهد «روند عمومیِ دانشگاه»، چه سمت‌وسویی دارد و چه رویش‌ها و ریزش‌هایی رخ داده است. اینک مشخص شده است که ما با یک «اقلّیّتِ پُرمدعا» روبرو هستیم که فقط «صدای بلند» دارند و می‌خواهند با «نعره‌زدن»، خود را غالب کنند و اگر به نعره‌های‌شان بی‌اعتنایی شد، «رکیک‌گویی» کنند و حرمت اخلاق را نادیده بگیرند و زشت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فحاشی‌ها را در دانشگاه به نمایش بگذارند. به‌این‌ترتیب، هم «اقلّی» و «اندک» بودن‌شان نمایان شد و هم «هتاک» و «بی‌اخلاق» بودن‌شان. آیا نظام جمهوری اسلامی باید تسلیم این «اقلّیّتِ مطلق» شود و در برابر «مطالبه‌های فرومایه»، سر تعظیم فرو آورد؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از مهدوی زادگان
◀️ توهین دین ستیزان را به پای دینداری ننویسیم داود مهدوی زادگان ✔️ حقوق دان حوزوی در جریان اغتشاشات چند هفته اخیر چنین گفته است: " هرگز در تاریخ نمی‌توان‌ کسی را بخشید که به آیت الله العظمی صافی گلپایگانی جرأت توهین داشته باشد و بعد هم در موسسات مهمی که با بودجه این مملکت اداره می‌شود، پست بگیرد" ( سایت جماران ). ✔️ قطعا باید حرمت ساحت مرجعیت دینی حفظ شود. نباید گذاشت جهال کوچک و بزرگ توهین کنند و مقام بگیرند. لکن ضمن احترام به گوینده این سخن، با ایشان یک دنیا حرف و سخن است و انتظار شنیدن پاسخ های منطقی و خدا پسندانه و غیر غرض ورزانه داریم. ✔️ بدون تردید بالاتر از مرجعیت دینی، خود خدا و اسلام و قرآن و مسجد است. اغتشاش‌گران در چند هفته اخیر بی شرمانه ترین و بی سابقه ترین توهین ها و هتاکی ها را نسبت به مقدسات انجام دادند. قرآن و مساجد را آتش زدند و قبرستان شهدا را اهانت کردند. باورهای دینی را به سخره گرفتند. برخی از معممین را مجروح کردند و عمامه پرانی به راه انداختند. ای بسا که اگر خود ایشان را هم در خیابان مشاهده می کردند، از جسارت اغتشاشگران مصون نمی ماند. ولی چرا ایشان برابر این حجم بی سابقه از توهین هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد و فقط به مورد مرجع مرحوم التفات می کند. بگذریم که در همان مورد هم اهانتی نبوده است. آیا آن کسانی که در چهار گوشه تهران سر و گوش آب می دهند و برای ایشان خبر می آورند، در باره فجایع جنایت بار آشوب طلبان به ایشان اطلاع رسانی نمی کنند. اگر چنین باشد که باید مخبرانش را عوض کند و از افراد امین و صادق خبر بگیرد. ✔️ حضرت آیت الله حقوق دان می داند که مرجعیت دینی منحصر در مرحوم آیت الله صافی ره نبوده و نیست. ولی فقیه، مرجع تقلید امت مسلمان است. اشرار خیابان در این شصت هفتاد روز، چه توهین ها و گستاخی ها که به ساحت معنوی ولی فقیه نکردند. اما از حضرت آیت الله هیچ عکس العملی در جهت تقبیح و محکوم کردن اعمال بی شرمانه آنان مشاهده نشد! ✔️ متأسفانه جناب ایشان نه فقط حاضر نیست رفتار فاجعه بار و خشونت آمیز اغتشاشگران را ببیند بلکه در آسیب شناسی مساله، آدرس غلط داده، دینداری جاهلانه را مقصر می داند. در حالی که دینداری جاهلانه اقدام به آتش زدن قرآن و مسجد و ضرب و جرح روحانیون نمی کند. ایشان با وجودی که در زمانه سلطه جهل نا مقدس به سر می بریم، آسیب های اجتماعی را به جهل مقدس نسبت می دهد( ! ) آیا اعمال دین ستیزانه آشوب طلبانِ از خدا بی خبر، ناشی از جهل مقدس است؟! به راستی ایشان چه کسی را به " خود را بخواب زدن" متهم می کند؟! چرا این جماعت حاضر نیست در رویکرد نادرست سه دهه گذشته خود تجدید نظر کند؟! تا کی می خواهند در تولید نفرت در دل مردم علیه حکومت اسلامی نقش داشته باشند؟! 10 آذر 1401 @mahdavizadegan
هدایت شده از سربازان ولایت
بنی امیه لعنت الله علیه جوری جنگ روانی راه انداخته بودند که سالها در منبرها نعوذبالله لعن مولای متقیان علی علیه السلام گفته می شد و زمانی که حضرت در محراب به شهادت رسیدند، مردم میگفتند: مگر علی نماز میخواند😳😳🤔🤔🤔 جوری راه انداخته بودند که امام حسن علیه السلام تنها شدند و مجبور به صلح با معاویه شدند😞 جوری راه انداخته بودند که وقتی شنیدند امام حسین علیه السلام در روز واقعه کربلا نماز می خوانند گفتند مگر حسین نماز می خواند😳😳 و اگر های حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام نبود معلوم نبود مردم الان چه باوری داشتند🤔🤔 بله عملیات روانی در محیطی که بدست منافقین آلوده شده است خطرات عمیقی دارد ........ مواظب منافقینی که در نزدیکی ما هستند باشیم منافق نه شاخ دارد و نه، دُم...... خوب را بد جلوه می‌دهد بد را خوب😔 در لباس و ظاهری متدین کاری می‌کند که جلوی پیشرفت‌ها را بگیرد و کارشکنی می‌کند...... 🌹 🌹 🇮🇷 ما را در پیام رسان ایتا و سروش به ادرس 🦋 @sarbazane_velayat_esf 🦋 دنبال کنید
هدایت شده از بصیرت عمار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 خوب به این ویدئو نگاه کنید 🔹 این اگر روضه نیست چیه؟😭 🔹 اعترافات یکی از قاتلین شهید عجمیان،چقدر این ذکر مصیبت آشناست... 🔹 لعنت به زن زندگی آزادیتون 🆔@khabaresan
هدایت شده از بصیرت عمار
📛 یه موقع فک نکنید زامبیا فقط تو فیلمهای تخیلی ان ها ! اعترافات اینارو بخونید تا بفهمید زامبیای قبل اینا سوء تفاهم بودن ! ⚠️ در جلسه دادگاه متهمان شهادت سیدروح الله عجمیان چه گذشت؟ متهم حسینی:  🔹به اندازه دو بند انگشت دو مرتبه چاقوی خود را به بدن شهید عجمیان فشار دادم و در مرتبه سوم کمی به داخل بدن وی وارد کردم. متهم کرمی: 🔹من با دست چپم دستم را روی شانه شهید انداختم و با یک سنگ به سرش ضربه زدم. سنگ وقتی به سرش خورد خرد شد. بعد از اینکه سنگی به سر شهید زدم سه ضربه با مشت به سرش کوبیدم... وقتی وضعیت خلوت شد یک ضربه به شهید زدم و فرد دیگری با چاقو به دنده چپ شهید ضربه وارد کرد. متهم فرزام نیا: 🔹دو ضربه چاقو را به پیکر شهید از ناحیه پشت کتف راستش وارد کردم، یکی از ضربات به وی وارد شد و ضربه دوم هم به دست کسی که پیکر شهید را بر زمین می‌کشید اصابت کرد..پس از وارد کردن ضربات چاقو فرار کردم. پن؛ اومدم نسبت حیوان بدم بهشون دیدم این اهانت آشکار به هر حیوانیه. ✍مسیحا 🆔@khabaresan
هدایت شده از بصیرت عمار
الا لعنه الله علی القوم الظالمین ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸رئیسی با علمای کردستان دیدار کرد 🔹زئیس جمهور پس از اقامه نماز جماعت، با جمعی از علمای اهل سنت و شیعه استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.
هدایت شده از علی مشکینی
482936_143[1].mp3
17.6M
💥 روش مدیریتی ولایت برای پیشرفت جامعه مومنین ❇️ بسیاری از رازهای حکومت ولایی رو در این صوت میتونید متوجه بشید... استاد پناهیان 🌷@IslamlifeStyles
♨️آیت الله نوری همدانی: رهبر انقلاب با همان سیره و رویه حضرت امام انقلاب را در مقابل دشمنان حفظ کردند ◻️انقلاب اسلامی یک جریان پویا و سرزنده است و هرگز کهنه نخواهد شد. ◻️باید توجه داشت تا زمانی که فقر و جهل و بی عدالتی در جامعه وجود دارد کار تمام نشده است. ◻️بنده در دیدار با مسئولان همواره توجه به مردم را گوشزد کرده‌ام، چرا که ستون این انقلاب همین مردم هستند. متاسفانه مردم با گرانی و سختی معیشت روبرو هستند، امروز آنچه مهم است مردم هستند، و باید مسئولان به این موضوع عنایت ویژه‌ای داشته باشند. ◻️امروز باید از رهبری پشتیبانی نمود علما و طلاب و فضلا بدانند راه، راه دشواری است این مسیر سختی‌های فراوانی دارد ولی بزرگان ما تحمل کردند. 🔹حضرت آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید جهان اسلام در درس خارج خود در مسجد اعظم قم  اسلام و فرهنگ تشیع، مردم و ولایت فقیه را سه رکن انقلاب اسلامی برشمردند و گفتند: ما معتقدیم هدایت جامعه بر عهده پیامبر، امام و قائم مقام امام است؛ یعنی یک فقیه جامع الشرائط و آیت الله خامنه ای بعد از امام با درایت و عقلانیت و تقوا و علمیت سی و چند سال این نظام را در مقابل دشمنان حفظ کرد. 🔹بعد از امام راحل حضرت آیت الله خامنه ای با همان سیره و رویه امام راحل این انقلاب را حفظ و حراست کرد که این کار کار آسانی نبود، هر روز دشمن با فتنه انگیزی و طرح نقشه های جدید و دسیسه های گوناگن سعی در ضربه زدن به انقلاب را داشته اما مدیریت و رهبری ایشان تمام این فتنه ها را خنثی کرد، امروز باید از رهبری پشتیبانی کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔 دعوت مادر طلبه شهید «آرمان علی‌وردی» از دختران انقلاب | در ورزشگاه شیرودی منتظریم 📌مادر شهید «آرمان علی‌وردی» از بانوان و دختران دعوت کرد که روز پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ با شرکت در اجتماع بزرگ «دختران انقلاب» ادامه دهنده راه شهدا باشند. ◻️ وقتی آرمان شنید چادر از سر دختران کشیده اند یک لحظه آرام و قرار نداشت و می‌‎گفت «با نشستن من و امثال من که کاری پیش نمی‌‎رود».
هدایت شده از 🌎 سیاست و دیانت 🌎
🌠☫﷽☫🌠 تصاویری از دیدار رئیس‌جمهور با خانواده‌ شهدا و قربانیان اغتشاشات ‌کردستان 🎊 فتــ🇺🇸ـنـــ🇬🇧ــ️ـه ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ╔═••⚬🇮🇷⚬••══╗ @SiasatoDianat ╚══••⚬🌍⚬••═╝