فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐پیران و بزرگسالان برکت خانه اند
باید حرمت شان را نگه داشت.
خدا صبری دهد دلهای از جا رفتهی ما را ...
❇️برای سلامتی پیران موجود و رفتگان آسمانی صلوات💐💐
16.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مستند بلند« به بهانه آزادی» 🔵
🎞 "به بهانه آزادی" روایتی از آنچه که اتفاق افتاد.
⁉️⁉️اینکه روز دفن، روی قبر نوشته شد اسم تو #رمز می شود؟ حاکی از #سازماندهی و #نقشه_قبلی نبود؟
🧩اتفاقی که میخواست اسم رمزی باشد.
🔥#رمزی برای آشوب و مرگ و کشتار.
✂️#رمزی برای هرج و مرج و تجزیه ایران.
📌به بهانه آزادی بود اما ...
مستند بلند "به بهانه آزادی"
جدیدترین اثر #مهدی_نقویان.
💐تازهترین شماره کیهان فرهنگی
🔴هیاهوها، مانع افول تمدن غرب نیست
💐 حضور ملت، کودتای رسانه ای آمریکا را شکست داد
📌 شفافیت میدان، جبران نادمان، غربال خائنان
❇️ چیدن میوه های سند ۲۰۴۰ در اغتشاشات ۱۴۰۱
🎋 بزرگترین خدمت، پاسخ به چرایی خلقت
❇️شامل مصاحبه هایی با
دکتر گلشنی، مهندس عباس سلیمی نمین، دکتر اصلانی
و با مطالب و آثاری از:
حضرت آیتالله مصباح یزدی، آیت الله کعبی، حجتالاسلام والمسلمین دکتر مهدوی زادگان،
حجتالاسلام والمسلمین دکتر خسرو پناه، حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی رنجبر، حجت الاسلام محمود کشاورز، دکتر مهدی جمشیدی،استاد محمد ایمانی، قاسم غلامرضایی، طیبه محمدی مسجدلو
📣📣سرمقاله خواندنی «هیاهوها، مانع افول تمدن غرب نیست» با نگاهی به درگیری ماهوی تمدنی انقلاب و نظام سلطه، معتقد است ملت چشم به افق تمدنی نظام و زمینه سازی ظهور دوخته و از این هیاهوها نمی هراسد و هیاهوها و اغتشاشات مانع افول تمدن غرب نیست.
✳️مصاحبه ها و یادداشت های مختلف درباره ماهیت و ابعاد مختلف اغتشاشات در این شماره خواندنی است. مصاحبه «رمزگشایی از دو اندیشکده تأثیر گذار در انقلاب اسلامی» به ماجراهای شنیدنی و ناگفته ای از دو یار انقلابی مرحوم حاج حسن شایان فر و مرحوم حاج ابراهیم حاج محمد زاده می پردازد. و مطالب خواندنی دیگر....
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
🔆 سید منیرالدین حسینی الهاشمی: حضرت امام خمینی در جریان «حملۀ خونین عوامل رژیم شاه به مدرسۀ فیضیه»، به من فرمودند که: این ما بودیم که پیروز شدیم و این واقعه، به نفع اسلام تمام شد!
◀️ استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
«خبردار شدیم که امام دقایقی است از سخنرانی شدیداللحن علیه دستگاه حاکمه فارغ شدهاند. به آقای شیخ حسن صانعی گفتم: میخواهم با آقا ملاقات کنم. آقای صانعی گفت: امام تازه از سخنرانی فارغ شدهاند و خستهاند. گفتم: بفرمایید سید منیرالدین اینجاست و میخواهد شما را ببیند. آقای صانعی نزد امام رفت و بازگشت و گفت: بفرمایید. بنده وارد اندرونی منزل شدم و خدمت امام رسیدم. پدرِ عیال، که خدا رحمتش کند، همراه من بود و در حضور امام به دو مطلب اشاره کرد. نخست این که گفت: بنده با لرها از زمان مرحوم آقاسید نورالدین رابطه دارم. هرگاه که احساس خطر کرده، نیاز به اسلحه پیدا میکردیم، از این طریق عمل میکرد. در حال حاضر هم، این گروه بهشدت به شما ارادت دارند. اگر اجازه بدهید بنده میتوانم با عشایر و تفنگچیهای آنان تماس بگیرم تا علیه دستگاه حاکمه حرکتهای حرکت ایذایی انجام دهند!
حضرت امام اجازۀ این کار را ندادند.
بعد از آن، پدرخانمِ ما به حضرت امام گفت: فلانی (منظورش من بودم و به من اشاره کرد)، دیشب تا صبح خواب نداشت و مدام گریه میکرد. بنده در آن مقطع حدوداً شانزده-هفده سال سن داشتم. امام به من نگاه کردند و با قاطعیت گفتند: برای چه ناراحتی؟! سکوت کردم. امام سؤالشان را تکرار کردند و این تکرار به بار سوم هم کشید. گفتم: اینها به مدرسه فیضیه ریختهاند و همهچیز را بههم زدهاند!
در مقابلِ حضرت امام، میز تحریر کوچکی بود که کنار آن، میز کوچک دیگری قرار داشت. روی میز چند کتاب قرار گرفته بود، از جمله قرآنی که بالاتر از همه بود. امام با انگشت به قرآن اشاره کردند و گفتند: آیا معتقدی که این کتاب را خدا نازل کرده است؟ گفتم: بله! گفتند: هیچ تردیدی نداری؟ گفتم: خیر! گفتند: "ما به این کتاب عمل کردیم؛ چه پیروز شویم و چه شکست بخوریم، در هر حال پیروزیم و معنای اِحدَیالحُسنَیَین همین است!" قسمت آخر را امام با لحن بسیار عجیبی به زبان آوردهاند، لحنی بسیار نافذ که در عمق روح من اثر کرد. بعد افزودند: ما دیروز پیروز شدیم! اگر میخواستیم دیروز صدهزار مُبلّغ به سراسر کشور بفرستیم تا ماهیت شاه را برای مردم روشن کنند، و برای این منظور، صد میلیون خرج میکردیم، نمیتوانستیم ماهیت شاه را برای مردم روشن کنیم. اما شاه به دست خودش، هویت پلید خود را در یک محدودۀ وسیع به نمایش گذاشت و این امر به نفع اسلام تمام شد.
من وقتی وارد منزل امام شدم، مانند جوجۀ پروبالشکستهای بودم که در فصل سرما در آب یخ قرارش داده باشند! در بدو امر وقتی به تنهاییِ حضرت امام فکر کردم و به یاد مراجع تقلیدی افتادم که قبل از حضرت امام به بیوت ایشان مراجعه کرده و با در بسته مواجه شده بودیم، تأثّر و تحسّر تمام وجودم را فراگرفته بود. احساس میکردم که دستگاه جور در متفرق کردنِ مراجع از گرد حضرت امام به پیروزی دست یافته است؛ ولی وقتی حضرت امام با بیان نافذشان، آن چند کلمه را با من در میان گذاشتند، بهطور کلی تغییر روحیه دادم و وقتی از منزل امام خارج شدم، مانند افسری پیروز بودم؛ دست حضرت امام را بوسیدم و خارج شدم».
(منبع: خاطرات سید منیرالدین حسینی شیرازی، قم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی)
☑️ @AndisheMonir
💐در زلال اندیشه امام خامنهای:
#لعنت_خدا_بر_این_دهانهای_دروغگو
#محکومیّت_دشمن هم در این قضیّه [شاهچراغ] با خیلی از حوادث تروریستی دیگر کشور فرق دارد. یک وقت یک مجموعهی نظامی را میزنند، یک وقت یک مجموعهی سیاسی را میزنند؛ خب آن یک حرف است؛ یک وقت یک #مجموعهی_زائر را میزنند که نه محفل سیاسی است، نه محلّ رزم و دعوا است؛ محلّ زیارت است، محلّ انس با خدا است. از تهران، از همدان، از گیلان، از خود شیراز، از کهگیلویه و بویراحمد، از جاهای مختلف انسانها رفتهاند آنجا برای عرض نیاز، برای خلوت با خدا، برای خلوت با اولیای خدا و مورد این ظلم قرار گرفتهاند...
#لعنت_خدا_بر_این_دهانهای_دروغگو، بر این دلهای سیاه و شقی! این جور عمل میکنند، آن جور حرف میزنند. دربارهی حقوق بشر، دربارهی حقوق زن، دربارهی مسائل گوناگون انسانی، حرفشان این است، عملشان آن است؛ یعنی منافقِ کامل! و منافق، کافر است و کافر دشمن خدا است، عدوّالله است؛ اینها، هم کافرند، هم منافقند، هم دشمن خدایند.
اینها در این قضیّهی شاهچراغ رسوا شدند. ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
🔶 پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت ایام فاطمیه برگزار می کند:
🔎عنوان نشست:
هویت انسانی: با یا بدون جنسیت
🎙 با حضور:
خانم زهرا گنزالس
بانوی آمریکایی رهیافته به اسلام
📆زمان: یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ _ ساعت ۱۲
📌 مکان: سالن شورای پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
🌐 پیوند ورود به وبینار
https://vroom.um.ac.ir/iish
@fum_iish
🔴آقایان، به کجا چنین شتابان؟!
✍ حسین شریعتمداری
الف- این روزها، بار دیگر سخن از مذاکرات هستهای به میان آمده است و مسئولان محترم کشورمان برای ازسرگیری مذاکرات متوقف شده وین با گروه کشورهای ۱+۵ (بخوانید گروه مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان) اعلام آمادگی کردهاند. درباره علت توقف مذاکرات وین، پیشنهادات باجخواهانه آمریکا و اروپا و خواستههای جمهوری اسلامی ایران و این که قرار است مذاکرات از کجا آغاز شود و هر یک از دو سوی مذاکره روی کدام خواستهها اصرار دارند و...
https://kayhan.ir/fa/news/256365
❇️اگر جفرسون از گور بلند میشد.
✍جعفر بلوری
https://kayhan.ir/fa/news/256370
📣📣مکرون:
اعتقادی به تغییر نظام سیاسی ایران نداریم!
افشای اظهارات رئیسجمهور فرانسه در ملاقات با چند زن ضدانقلاب؛ مکرون:
اعتقادی به تغییر نظام سیاسی ایران نداریم!
روزنامه وطن امروز | شماره :3660 | تاریخ 1401/10/1
https://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/3660/1/258025/0
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🔴 علامه مصباح یزدی(ره)؛ الگوی علمی و عملی اسلامیسازی علوم انسانی
✍️ حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمدحسین شریفی
🔻آیتالله مصباح یزدی(ره) همچون بسیاری از اندیشمندان اسلامی و حتی پارهای از اندیشمندان غربی، به علوم انسانی موجود، نقد داشت و این علوم را نارسا و گرفتار کاستیهای بیشمار میدانست و معتقد بود علوم انسانیِ کنونی در شناخت حقایق مربوط به انسان، ناتوان است. #علامه_مصباح به مناسبتهای مختلف در اطراف نقصها و ضعفهای علوم انسانی موجود سخن میگفت:
1️⃣ اولاً: روش حاکم بر علوم انسانی غربی را روشی نارسا در دستیابی به مراد و مقصود میدانست. توضیح آنکه روش حاکم بر علوم انسانی موجود (یعنی روش تجربیِ کمّی، روش تجربی کیفی و روش تجربی تلفیقی) را در تحلیل و تبیین بسیاری از پدیدهها و کنشهای انسانی ناکارآمد میشمرد؛ البته معتقد بود که غربیها تا حدودی حق روش تجربی را ادا کرده و تلاشهای گستردهای در بهرهگیری از این روش داشتهاند. به همین دلیل، ایشان علوم انسانی موجود را به طور کلی کنار نمیزد، ولی آن را پرنقص و نیازمند اصلاح و بلکه تغییر میدانست.
2️⃣ ثانیاً: تأکید میکردند که علوم انسانی موجود مبتنی بر مبانی و اصول متافیزیکی نادرست است. برای نمونه، اصل «امکان تصادف» یا صدفه یکی از اصول بنیادین اندیشه داروینی است، درحالیکه بر اساس فلسفه اسلامی، بطلان اصل تصادف، امری واضح و مبرهن است. در نتیجه وقتی این اصل و پایه تفکر داروینی را از او بگیریم و باطل کنیم، شالوده نظریۀ تکامل #داروین فرو میریزد و به نتیجه نمیرسد؛ زیرا روشن است که اگر نظریهای مبتنی بر مبنایی نادرست باشد، با ابطال مبنا، آن نظریه هم باطل میشود.
3️⃣ و ثالثاً: معتقد بودند بسیاری از توصیههای علوم انسانی کنونی با ارزشهای اسلامی، ناهمخوان، ناسازگار و در تهافتاند. توضیح آنکه ایشان علوم انسانی را به دو بخش تقسیم میکرد: «علوم انسانی توصیفی» و «علوم انسانیِ توصیهای». پارهای از مبانی علوم انسانی توصیفی را در تعارض با مبانی اسلامی میدانست و البته تعارض علوم انسانی توصیهای با ارزشهای اسلامی را بسیار بیشتر و پررنگتر میشمرد.
🔻ایشان برای اسلامیسازی علوم انسانی انجام سه کار عمده را به صورت همزمان لازم میدانست و خود نیز در حد توان به انجام آنها همت داشت:
🔷 یک. در سطح معرفتی و بینشی، تبیین امکان تولید علم دینی، ضرورت آن و چگونگی آن را لازم میدانست.
🔷 دو. در سطح تربیتی، بر تربیت معرفتی و اخلاقی کنشگرایان علم تأکید داشت؛ یعنی معتقد بود که تحولگرایی باید در میان استادان و دانشجویان و متون درسی و مراکز مربوط به علوم انسانی رخ دهد. ایشان برای این کار نیز برنامههایی داشت؛ هم برنامه تحول اخلاقی و معرفتی برای استادان و دانشجویان و هم برنامه تغییر و تحول در متون درسی.
🔷 سه. بر ایجاد تحول در ساختارها، نظامات و برنامههای رسمی آموزشی در حوزه علوم انسانی تأکید داشت.
🔻در شمارههای بعدی درباره هر کدام از این سه برنامه تحولی علامه مصباح یزدی توضیحاتی اجمالی بیان خواهم کرد. ان شاالله
💠 کانال دکتر شریفی
🔰 @Ahmadhoseinsharifi
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627