eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.5هزار ویدیو
542 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تاملات حقوقی
انتقاد صاحبنظران حوزه و دانشگاه از انحصار در تدوین «طرح جدید بانکداری اسلامی» جمعی از صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی اقتصاد اسلامی در نامه‌ای ضمن مطرح کردن ‌اشکالات مهم طرح جدید بانکداری اسلامی بر ضرورت استفاده از نظرات کارشناسان حوزه اقتصاد و پرهیز از تعجیل برای تصویب این طرح تاکید کردند. در این نامه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: طرح جامع بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و به گفته یکی از اعضای این کمیسیون « با توجه به تخصصی بودن مواد 200 گانه طرح مذکور روند تصویب آن در صحن علنی مجلس زمان زیادی می‌طلبد و از این رو تقاضای تفویض اختیار تصویب آزمایشی طرح مذکور در کمیسیون اقتصادی توسط جمعی از نمایندگان مجلس با توجه به اصل 85 قانون اساسی ارائه شده است.» با وجود نقدها و ایرادهای مختلفی که مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی بر این طرح گرفتند، تهیه‌کنندگان آن همچنان بر تصویبش اصرار داشتند تا اینکه اخیراً با کمال شگفتی خبردار شدیم که این طرح با تغییرات زیاد و با عنوان «طرح جامع بانکداری اسلامی» قرار است به وسیله کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شود و به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته شود.  با وجود زحماتی که برای این طرح کشیده شده است در تصویب آن عجله می‌شود و لازم است کار اساسی در این مورد صورت گیرد. آیا عجله در تصویب این طرح به این اهمیت آیا به صلاح کشور است؟ پیشفرض اصلی تهیه‌کنندگان طرح مذکور، ناموفق بودن اجرای قانون عملیات بانکداری بدون ربا در سی و چهار سال گذشته بوده است. سؤال بسیار مهم این است که آیا طرح «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» موجب انطباق با موازین اسلامی و اصلاح نظام بانکی خواهد شد؟ لازم به ذکر است نسخه قبلی طرح موسوم به «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» که در 4 مهرماه 95 از سوی همین طراحان آماده شده بود و طرح حاضر اصلاح شده همان طرح است، در چندین مجموعه علمی حوزوی و دانشگاهی از جمله انجمن اقتصاد اسلامی حوزه، مرکز فقهی ائمه اطهارعلیهم‌السلام، مؤسسه امام خمینی رحمه‌الله‌علیه، دانشگاه خوارزمی تهران و دانشگاه شهید بهشتی در قالب نشست‌های کارشناسی ارائه شده بود، اما نتوانست نظرات نخبگان را جلب نماید و نقدهای جدی و اساسی بر آن وارد شد. نقدها چنان جدی و فراگیر بود که حتی نتوانست توافق نسبی نخبگان حوزوی و دانشگاهی را به‌دست آورد، اما طرح « قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» که تا این لحظه در این قبیل مجامع در معرض آراء گذاشته نشده و نظرات صاحبنظران اخذ نشده است، چرا چنین شتابزده قرار است تصویب شود؟ با توجه به وجود گرایشهای مختلف در مورد بانکداری اسلامی در بین صاحبنظران اقتصاد اسلامی چرا اختیار بررسی و تصمیم گیری در رابطه با موضوعی به این اهمیت، فقط به تعدادی محدود از یک گرایش سپرده شده است؟ پیشنهاد ما این است گروهی از خبرگان حوزوی و دانشگاهی متخصص در اقتصاد اسلامی تشکیل شده و از سویی به طور دقیق ریشه‌ها و علل عدم موفقیت اجرای قانون عملیات بانکداری بدون ربا در سی و چهار سال گذشته را بررسی کنند و از جانب دیگر در مورد قابلیت طرح «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» برای اصلاح و رفع ناکارآمدی قانون فعلی بانکداری، ارزیابی و داوری درستی را صورت دهند و نتایج آن به مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح طرح منعکس گردد. گفتنی است اساتید نام آشنایی از حوزه و دانشگاه همچون سید حسین میرمعزی، علی معصومی‌نیا، سید کاظم رجایی، پرویز داوودی، حسین صمصامی و... این بیانیه را امضاء کرده‌اند.
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
📸دلنوشته حاج قاسم سلیمانی برای "۲۳ نفر" پس از حضور در لوکیشن فیلم سینمایی "۲۳ نفر":جان من فدای شما که جانتان را سپر اسلام کردید 📡, @tasnimnews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩سردار سلیمانی: غیرت، شجاعت و دینداری؛ علاج کشور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در حاشیه مراسم آغاز فیلمبرداری «بیست و سه نفر»: 🔹️وقتی که جنگ سی و سه روزه انجام گرفت، یک خانم مسیحی که خواننده بود، اما زن منصفی بود، از آنچه در لبنان اتفاق افتاد، خیلی متأثر شد و جمله‌ای گفت که خیلی تکان دهنده بود، وی گفت ما باید عبای سیدحسن نصرالله را بگیریم و پاره‌های آن را به بدن فرزندانمان بزنیم تا آن‌ها غیرت دفاع از مملکتشان را پیدا کند. 🔹️به نظرم اگر بتوانیم تکه‌های پیراهن آن 23 نفر را پیدا کنیم و گَرد پای آن‌ها یا همین تکه‌های پیراهن آن‌ها را بر بدن فرزندانمان بزنیم و آن غیرت، نشاط و معنویتی که آن‌ها وقت اعزام به جبهه داشتند؛ بسیار خوب است. 🔹️یک وقتی آخر جنگ من خیلی از رزمنده‌ها را می‌دیدم که می‌رفتند از جای کفش بچه‌هایی که بالای سد می‌رفتند در خاکریز، در سنگر، خاک جمع می‌کردند و توشه می‌کردند و خیلی‌ها آن را آوردند. 🔹️یک صحنه‌ای همواره در یادم است، زمانی تصمیم گرفتیم در جبهه هر کسی زیر 15 سال است بازگردانیم، نشسته بودم در چادر در سدِ دِز، دیدم فردی کوچک و اهل زابل بود، تیربار روی شانه اش گذاشته، خشاب را دور کمر و گردنش پیچیده است، کلاه آهنی اش خیلی بزرگتر از سرش بود و روی چشمانش را پوشانده بود، پوتین نیز بزرگ‌تر از پایش بود و بند آن را دور پایش بسته بود، پیش من آمد و گریه کرد، من متأثر شدم گفتم چرا گریه می‌کنی؟ گفت می‌خواهم با هر کسی که شما می‌گویید مسابقه دهم، هر تپه‌ای که گفتید، می‌روم و تیراندازی می‌کنم؛ دستور دادید مرا برگردانند، من نمی‌خواهم برگردم. 🔹️معتقدم اگر گَرد آن افراد را به اکسیر تبدیل کنیم و به ملت و کشور بپاشانیم، تا آن اکسیری که در وجود آن‌ها بود و در زندان‌های بعثی اینگونه خودنمایی کردند و باعث افتخار ابدی ایران شد، به دیگران نیز منتقل شود. 🔹️اکسیر غیرت، معنویت، شهامت، شجاعت و دینداری علاج اصلی خانواده‌ها، ملت کشور و جوان‌های ماست به همین دلیل مقام معظم رهبری به رغم اینکه ولی فقیه است هم عمامه پیغمبر را بر سر دارند و هم چفیه جبهه را بر گردن دارند و مهمترین کتاب‌هایی که مورد تفقد قرار می‌دهند کتاب‌های جبهه است، ایشان می‌خواهند ما‌ را به تجربه موفق واقعی و راستینی که در ملت ما اتفاق افتاده است، توجه دهند. http://tn.ai/1845072 📡, @tasnimnews
🔴جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران بعد از نمازجمعه امروز تهران در اعتراض به تصویب لوایح مربوط به FATF تجمع کردند. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از KHAMENEI.IR
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | به رهبری حسین علیه‌السلام رهبرانقلاب: گسترش عزاداری‌ها نشاندهنده یک جریانی است که به رهبری حسین‌بن‌علی(ع) دارد در دنیا پیش میرود؛ و گره‌های ملّتها را باز خواهد کرد. 🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.: 🎥 گر‌انی ار‌ز دستور دو‌لت بوده دکتر راغفر (اقتصاددان حامی روحانی در انتخابات) در برنامه زنده پایش در تلویزیون، این حقیقت را برملا میکند. 🔺کانال حمید رسایی🔻 Eitaa.com/rasaee
♻️جامعه شناسی کوفه ی سال 61 هجری در سال 61 هجری، همه چیز به ظاهر درست و طبیعی بود و توده مردم و افکار عمومی، اوضاع را چندان غیرطبیعی نمی دیدند. شهر، شهر اسلام بود و نبود. مردم، مسلمان بودند و نبودند. حکومت، دینی بود و نبود. «بود»، به این معنا که در مجالس، حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود؛ «نبود»، به این معنا که بیشتر احکام حکومتی اسلام و در رأس آن، اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی، ترک شده بود. در حاشیه همین شهر اسلامی بود که گردن حسین بن علی (ع) را زدند و دختران بنیانگذار و مؤسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند. ⁉️مسئله شما و ما این است که چه شد شهر اسلامی، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد؟ ⁉️آیا فرهنگ کوفه سال 40 هجری یکباره به فرهنگ کوفه سال 61 هجری بدل شد؟ ❇️استاد حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی «با عقل در عاشورا» 🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅 ✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
امام کسی بود که می‌گفت اگر دیدید آمریکا در سراسر جهان و خود آمریکا شروع به مسجدسازی کرد‼️ باز هم مرگ بر آمریکا یادتان نرود⛔️ ✅ کانال نشر آثار استاد رحیم پور ازغدی👇 @Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از احادیث و آیات
💚امام صادق(ع) : شیعیان ما در شادی های ما شاد و در حزن و اندوه ما محزون و غمگین هستند 📗کامل الزیارات. باب۳۲، ص۱۰۱ 🏴شهادت امام سجاد(ع) 🏴تسلیت عرض می کنم
امام خامنه‌ای: 🔺 ️کسانی که مسئولیت این بخش را، «بخش ارتباطات» را دارند، به این مطلب درست توجه کنند؛ ما در جلسات حضوری هم تأکید کردیم؛ گفتیم این‌ها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن، راحت، خود را علیه این مردم به کار ببرد. وظیفه‌ی خود را بدانند و با جدیت عمل کنند. ۹۷/۷/۱۲ جبهه ✌ به‌نظر شما مسئولین «بخش ارتباطات» که آقا تأکید کردند «ابزاری برای دشمن» شده‌اند که «راحت سلاح شیمیایی خود را علیه مردم به‌کار ببرد»، دقیقاً چه کسی هستند؟ @jebheh