eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5.5هزار ویدیو
542 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹مسئول محترم تذکر لسانی و بخشی از فرهنگ سازی در مورد برعهده من و امثال من. 🔹جلوگیری از تولید و توزیع شلوارک های قد۸۰ ، لباس های مانتونما ، شلوارهای پاره و بدن‌نما ، برخورد با سلبریتی های هنجارشکن در بحث پوشش ، ساماندهی به فضای مجازی و بخش عمده‌‌ی ، برعهده‌ی تو و امثال تو. ⁉️منصفانه تقسیم وظایف کردم؟ ✍ میلاد خورسندی 🎴به کانال 📡 بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3917480116Caff6227db3
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️مهدی طحانیان اسیر ۱۳ ساله ی ایرانی که بدلیل بی حجابی خبرنگار هندی از گفتگو با او سر باز میزند. سرانجام آن خبرنگار مجبور به سر کردن روسری ش میشود. هم اکنون او ۵۵ سال سن دارد. او را بردیم در میان مردم. عکس العمل مردم در مواجهه با این قهرمان را ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌قرار جنگ اگر باشد زمین کارزار ما تل آویو است، تهران نه! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 اینجا عرصه جهاد تبیین است و مرد میدان می‌خواهد! ⏪هنوز ۵ روز از فرمان صریح امام جامعه مبنی بر مهار تورم و رشد تولید نگذشته است که شاهدیم در اقدامی که بوی ولایت ستیزی می‌دهد قیمت پایه محصولات پتروشیمی ها ۳۰ درصد افزایش می یابد و نرخ گذاری هم بر مبنای دلار ۳۵ هزار تومان قرار میگیرد‌ ▪️عزیزانی که داعیه دار جهاد تبیین هستند و می‌خواهند شعار سوال رهبر انقلاب را محقق کنند به میدان بیایند. ▪️این اقدام مشکوک هم ضد تولید است چون مواد اولیه تولید افزایش شدید قیمت پیدا کرده است ، هم بشدت تورم زاست و هم باعث تثبیت آقایی دلار می‌شود . ▪️تا یک فاجعه تورمی دیگری رقم نخورده است و فرمان امام جامعه زمین نخورده است ،رسانه های انقلابی به روشنگری بپردازند و مانع اجرایی شدن این تصمیم مخرب شوند. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از حامد امامی نژاد⁦
کتاب همراه رمضان.pdf
2.21M
📚 ادعیه پرکاربرد 🔹ادعیه مشترکه 🔹دعاهای روزهای 🔹دعای سحر و ابوحمزه 👌 نسخه زیبای موبایلی با اندازه درشت ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💠 به نیستان بپیوندید👇 ═══✼🍃🌹🍃✼══ https://eitaa.com/joinchat/3269328942C73c0563e15
هدایت شده از حامد امامی نژاد⁦
1617619098_N2kO6.mp3
3.29M
چقدر حس فوق العاده ای داره الهی بتونیم شب های قدر را درک کنیم 🤲
هدایت شده از حامد امامی نژاد⁦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خدا جان، خدای عزیز، خدای ما، هستی ما، دارو ندار ما، همین شب اول دست هممون بگیر سخنرانی حاج آقا مجتبی تهرانی https://eitaa.com/joinchat/2855862588Ccd139362b5 کانال سخنرانان کشوری 👆👆
هدایت شده از حامد امامی نژاد⁦
هیچ کس از آخرین خداحافظی با خبر نیست ! با هم مهربان باشیم... @hamedemaminejhad🌹🌹
هدایت شده از حامد امامی نژاد⁦
💞 عصبانیت خود را با حرفهای تند همراه نکنید فرصتهای زیادی برای تعویض حالتان خواهید داشت اما هرگز فرصت تغییر گفته هایتان را نخواهید داشت @hamedemaminejhad🌹🌹
24.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقش روزه در پاکسازی و محافظت از بدن و جلوگیری از سرطان ⬅️ این کلیپ ۵ دقیقه ای رو حتماً ببیند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌––••✵🍀🌸🍀✵••– ––••✵🍀🌸🍀✵••––
هدایت شده از قاسم روانبخش
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷کار جالب و بدیع این دختر خانم برای تبلیغ حجاب را حتما ببینید 👆👆 👆🏻 🔸خانم ها مواظب باشید خون شهدا پایمال نشود http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
حال و هوای مردمان عهد قاجار در ماه رمضان / ۱‏ عبدالل‍ه مستوفی 🔹 «دیگر از اوقاتى كه ما خیلى مترصّدِ رسیدن آن بودیم، ماه رمضان بود. زیرا در این ماه، هم در وضع زندگى عمومى و خصوصى تغییراتى حاصل می‌گشت و مقصود اصلى ما كه تخفیف از ساعات مكتب باشد بیش‌تر از ماه محرّم و صفر بود؛ بالاختصاص كه از وقتى‏ كه من به سنّ تمیز رسیده بودم، این ماه در تابستان بود. هم خوراكى در خانه فراوان بود، و هم ما وقت بازى و تفریح زیادترى در اختیار خود داشتیم. 🔸 ... روزهاى جمعه و اِحیاها هم كه تعطیل بود، براى نماز جماعت، لَل‍ِه یا آخوند[مکتب‌مان] ما را به نماز جماعت هم می‌بردند و هر یك از من و برادرم را در یك طرف خود جا می‌دادند كه رسم نماز خواندن به جماعت را یاد بگیریم. 🔹 ماه رمضان، ماه قرآن‌‏خوانى است، بعضى بودند كه هر روز یك قرآن تمام می‌خواندند. ... بعضى از اهل خیر، قبل از ماه چندین جلد قرآن خریده، به این و آن می‌دادند. و بیش‌تر، زن‌ها و مردمان پول‌دارِ بی‌سواد به این خیرات اقدام می‌كردند تا حالا كه خود از قرآن‌خواندن محروم‌اند، وسیلهٔ قرائت براى سایرین تدارك كرده باشند. 🔸 كم‌تر كسى بود كه سواد داشته باشد و ماه رمضان‏ یك قرآن تمام ختم نكند. حتّى در میان عوام معروف بود كه هر كه قرآنى در ماه رمضان شروع كند و نیمه‌‏تمام گذارد، مقروض خواهد شد! 🔹 نوكرهاى ما همه گرَكانى و باسواد بودند و وقتى از پشت اطاق آن‌ها می‌گذشتى، صداى زمزمهٔ قرآن‌‏خوانى آن‌ها بلند بود. 🔸 مسجدها عموماً پر می‌شد. مردم از هر طبقه و هر صنف، نماز ظهر و عصر را به جماعت می‌خواندند. بعد از نماز، امام مسجد اگر از اهل فضل بود، خود به منبر می‌رفت و مردم را موعظه می‌كرد. چنان‌چه به‌اصطلاح دست منبر نداشت، واعظ دیگرى از واعظ‌هاى شهر دعوت شده بود كه بعد از نماز براى مردم موعظه كند. 🔹 روزهاى جمعه و اِحیاها به مناسبت تعطیل، مساجد پرجمعیّت‏‌تر از سایر روزها می‌شد. بعضى از مقدّسین هم بودند كه قبل از افطار به مسجد رفته، نماز مغرب و عشا را هم به جماعت می‌خواندند. و بعضى كه خیلى مقدّس بودند، صبح‌ها هم همین كار را می‌كردند؛ ولى صبح و مغرب و عشا دیگر بعد از نماز موعظه در كار نبود. زیرا احتیاج به خواب و خوراك، محلّى براى شنیدن وعظ باقى نمی‌گذاشت و مؤمن به عجله خود را به خانه می‌رساند كه سر سفرهٔ دراز، پهن، و یا در رختخوابِ پهن، دراز شود! 🔸 شب‌هاى ماه رمضان را به‌خصوص در تابستان، مردم تا صبح بیدار می‌ماندند و این كار در تمام طبقات مرسوم بود. بعضى مشغول عبادت و خواندن دعا و قرآن می‌شدند و براى درك ثواب هر شب تا صبح بیدار می‌ماندند. زمره‌‏اى، شب‌ها بیدار می‌ماندند كه صبح‌‏ها لامحاله تا نزدیك ظهر بتوانند بخوابند و اثر روزه در آن‌ها كم‌تر باشد. 🔹 بالأخره دستهٔ سومى هم بودند كه شب را به قمار صبح می‌كردند، و می‌گفتند: اگر به این سرگرمى مشغول نشوند، ناچارند بخوابند و روز، دیگر خواب نمی‌روند و روزه براى آن‌ها مشكل خواهد شد. این دسته، بیش‌تر اعیان‌زاده‌‏ها بودند، ولى روزه را در هر حال می‌گرفتند. و اگر اشخاصى بودند كه می‌خواستند طفره بروند، چون حتّى در خانهٔ خود هم جائى نداشتند كه روزه‌‏خورى كنند، ناچار بودند هم‌رنگ جماعت باشند. 🔸 مرحوم احمد منشور می‌گفت: با برادرم موقّر، شبى در مجلس قمار تا صبح مشغول بودیم. چون به سحرى نرسیدیم روزه را خورده، بعد به منزل آمدیم. خبر روزه‌‏خورىِ ما زودتر از خودمان به منزل رسیده بود! همین كه وارد شدیم، مادرم از ما رو گرفت! چند روز با ما مثل جذامی‌ها رفتار می‌كردند! قدغن شده بود [و] نوكر و خدمت‌كار دور و ور ما نمی‌آمدند. غذا كه براى ما می‌آوردند، در اطاق گذاشته فرار می‌كردند. ظرف‌هاى غذاى ما را علی‌حده و مخصوصاً در حضور ما كنار حوض خاك‌مال می‌كردند! تا بالأخره به وساطت برادرهاى بزرگ‌تر، ما را توبهٔ رسمى دادند. آن‌وقت ما را به عضویّت خانه پذیرفتند! 🔹 مسافرى كه بعد از ظهر به شهر وارد شده و روزه نبود، اگر از خانه بیرون می‌رفت، تا برگشتن به خانه لب‏‌خشك بود. ناخوش‌ها كه شرعاً باید روزهٔ خود را بخورند، در بیرون خانه هم‌رنگ جماعت بودند. اگر كسى پیدا می‌شد كه بخواهد خود را ناخوش قلمداد كرده و بدین‌وسیله روزه‌‏خورى كند، طبیبى كه تصدیق مرض بدهد ولو شفاهى و براى متقاعد كردن اهل خانه هم باشد، گیر نمی‌آورد! 🔸 اطبّاى آن دوره حتّى یهودی‌هاى آن‌ها، ولو براى روزه‌‏خورى هم، احترام تصدیق خود را داشتند و مثل امروز براى خواهش دوست و رفیق و جلب مادّه، تصدیق غیرواقع نمی‌كردند.» (عبدالل‍ه مستوفی؛ شرح زندگانی من، ج۱، ۳۲۷ - ۳۲۹)