eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ حفظه الله: { است.... صبح به قرآن نگاه می کنی یک چیز میفهمی، عصر چیز دیگری می فهمی. ⭕️ اصلا اگر نباشد خدا نمی گوید کن. ⭕️ اینکه به همه مهمان ها می گوید شاخه را بتکانید، پیداست هرکه بتکاند یک میوه ای گیرش می آید. {کیهان، 25 اردیبهشت 97} سلامتی ایشان صلوات @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
وارد بشوید در ضیافت الله! 🔴این ضیافت، همه‌اش است؛ ترک شهوات از قبیل خوردنیها، نوشیدنیها و جهات دیگری که شهوات انسان اقتضا می‌کند. خداوند دعوت کرده است ما را به اینکه شما باید وارد بشوید در این ؛و این ضیافت هم جز ترک، چیزی نیست؛ ترک هواها، ترک خودی ها، ترک منی ها، منیت ها. اگر ذره‌ای در انسان باشد،این به مهمانی وارد نشده است. {امام خمینی(ره)- ٢۷ اردیبهشت ۶۷}
🌟هر قدم هفتاد هزار حسنه برای نماز جماعت در مسجد 🌟اهميت نماز جماعت از ديد گاه پيامبر اعظم(ص): هرکس به قصد شرکت در به سوي مسجد حرکت نمايد، خداوند براي هر قدمي که بر مي دارد به او عطا مي کند وبه همان اندازه بر درجات او مي افزايد چنانچه در مسير رفت وبرگشت از دنيا برود، خداوند هفتاد هزار فرشته را مامور مي کند تا در روز قيامت مونس او باشند و فرمودند:در نماز جماعت حاضر شوید، اگر چه با دشواری و سختی باشد. 📚مکارم الاخلاق ج۲ ص ۳۷۵
🔴بصیرت چیست؟ 🔹️ تفاوت گرگ‌ها و موریانه‌ها 1️⃣ - وقتی گرگ حمله می‌کند،با صدای بلند حمله می‌کند؛ و فرصتی برای واکنش دارید. (فرار یا مقاومت) 2️⃣ -اما وقتی موریانه هجوم می‌آورد، از همان ابتدا بی سر و صدا و تنها به جان محصولات شما می‌افتد. زمان می‌برد تا به هدف برسد، اما بالاخره همه محصول تو را نابود می‌کند ⚠️ایستادن در برابر گرگ، "شجاعت"می‌خواهد و دفع خطر موریانه "بصیرت" 🔅بصیرت چیست؟؟؟؟؟؟ ⬅️بصیرت، سواد نیست - بینش است. ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی ممکن است همسرِ پیامبر، در برابرِ راهِ پیامبر ایستاده باشد؛ ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه نگاهت به «شخصیت»ها نباشد؛ بلکه همواره به «شاخص»ها چشم بدوزی؛ پس ملاک حق حقیقت است نه شخصیت ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی حتی مسجد، می‌تواند «مسجد ضِرار» باشد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید؛ ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه قرآنِ روی نیزه تو را از قرآنِ ناطق، منحرف نکند؛ ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بتوانی شترِ همسرِ رسول خدا را «پی» کنی و همزمان، حرمت حریم رسول الله (صلی الله علیه و آله) را نگه داری؛ ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی جانباز صفین (شمر) می‌تواند قاتل حسین (علیه السلام) در کربلا باشد؛ ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی‌توانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی، نباید از پا بنشینی؛ ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه نگذاری فتنه‌گران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند؛ ⬅️بصیرت؛ یعنی اینکه «مالک اشتر»ها را به تندروی و «ابوموسی اشعری»ها را به اعتدال، نشناسی؛ ⬅️بصیرت; یعنی اینکه بدانی «معاویه»ها، به سست عنصرهای سپاهِ امیرالمومنین (علیه السلام) " دل بسته‌اند؛ ⬅️بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ, تکرار می‌شود؛ نه با جزئیاتش؛ بلکه با خطوط کلی‌اش ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسبیل؛ نکات اخلاقی از علما ☘ 🔷حضرت امام خمینی رضوان الله علیه 🔸چاره ای نداریم که راه بیفتیم. هر روز تعویق بیندازید، مشکل‌تر می‌شود. نگذارید برای ایام پیری! 📌روزهای ماه مبارک رمضان ساعت :17 🗓سه شنبه اول ماه مبارک رمضان ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
مشروطه بخش اول.mp3
11.61M
🌀 بخش اول پادکست «مشروطه: از تولد تا مرگ» 🎧 فصل علمای مجاهد ♨️ آنچه امروز اول ماه رمضان خواهید شنید: 🔹 اهمیت دانستن مشروطه 🔹 قرارداد رژی (تالبوت) 🔹 نقش شیخ فضل‌الله در شناساندن میرزای شیرازی و نظرات او 🔹 سیدعلی اکبر فال اسیری علیه انگلیس شمشیر کشید! 〰️〰️〰️〰️〰️ 📌پادکست هر روز ساعت ۲۰:۳۰ ✅ دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
💠 دوگانه کاذب شریعت و معیشت !!! 🔹برخی بی بند و بارها و مکشفه ها و یا افرادی که نسبت به رعایت مسائل دینی حساسیت و دغدغه ندارند، دوگانه حجاب و اقتصاد یا و اختلاس و مانند آن را مطرح می کنند تا جمهوری اسلامی در مقوله حجاب و عفاف عقب نشینی کند. 🔹برخی افراد که اتفاقاً ادعای انقلابی گری دارند هم در این دوگانگی کاذب غرق می شوند و معیشت و اقتصاد و اختلاس را برجسته می کنند و به نوعی به حجاب و عفاف لگد می زنند! 🔹امام خمینی (ره) به دلیل حساسیت و تقید دینی و همچنین روح بلند و بصیرتی که داشت از همان ابتدای انقلاب_ با وجود برخی پیشنهادها و همچنین فشارهای بعضی خواص و عوام _ در دام دوگانگی کاذب شریعت و معیشت نیفتاد و حجاب و عفاف و اجرای شریعت را معلق بر اقتصاد و اختلاس و معیشت نکرد! هر کدام را در جای خودش دید. 👈 در همان سال های دهه ۶۰ هم نتیجه گرفت؛ نتیجه آن، حاکم شدن معنویت بر کشور و دور شدن فضای جامعه از برخی فسق و فجور ها و بی بند و باری های زمان شاه بود. 🔹رهبر معظم انقلاب نیز بارها تصمیم امام (ره) درباره الزام حجاب را با افتخار بیان کرده اند و نظرشان همان نظر امام (ره) است. منتها برخی خواص و مسئولین هنوز دچار ساده اندیشی هستند! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
🔴در ستایش اتفاقی که محفل در ورزشگاه آزادی رقم زد ▪️امیل دورکیم، پدر جامعه‌شناسی مناسک را ستایش می‌کند و آن را محل تولد جامعه انسانی می‌داند. دورکیم در مهم‌ترین اثرش درباره دین با استناد به داده‌های تجربی توضیح می‌دهد که مناسک به بازسازی و قوام اخلاقی افراد کمک می‌کند. ▪️دورکیم برای مناسک چهار کارکرد بیان می‌کند: ۱.انضباط بخش: انسان‌ها در مناسک از طریق تحمیل انضباط و خویشتنداری برای زندگی اجتماعی آماده می‌شوند. ۲.انسجام بخش: مناسک با گرد هم آوردن مردم، پیوندهای مشترک را ایجاد و تقویت می‌کند. ۳.حیات بخش: مناسک، میراث جمعی را احیاء و ابقاء می‌کند و ارزش‌های پایدار را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند. ۴.شادی بخش: دین در شکل جمعی آن با برانگیختن احساس اطمینان و تنها نبودن به انسان در مواجهه با فقدان‌ها و ناکامی‌ها مانند تجربه مرگ کمک می‌کند. ▪️واقعیت آن است که غرب‌زده‌های کم فهم و جامعه‌ستیز، علیه مناسک می‌گویند: «مناسک همان فرم از محتوا و معنا تهی شده است». معتقدند دین نباید حیات و بروز اجتماعی داشته باشد اما اگر دین در جامعه نباشد، جامعه جسمی مرده خواهد شد. 👤دکتر علیمردانی 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
📣 آمادگی ورود به شبهای قدر ♦️ رهبرمعظم انقلاب: در ماه رمضان دلهایتان را هرچه میتوانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لَیلَةُالقَدرِ خَیرٌ مِن اَلفِ شَهرٍ. تَنَزَّلُ المَلائِکَةُ وَ الرّوحُ. فِیها بِإذنِ رَبِّهِم مِن کُلِّ أمرٍ» شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل میکنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر میکنند. ⭐️ 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
*✅چرا برکت از زندگی می رود ؟* ✍استاد فاطمی نیا: مشاجره ها و نزاع ها، نور باطن را خاموش میکند. بسیاری از بی حالی ها و عدم نشاط ها به جهت مشاجرات است. کم منزلی داریم که درآن پرخاش و تندی نباشد! روزی چندتا پرخاش باشد، برکات را از منزل میبرد. حتی اگر حق هم با تو بود ، در امور جزیی وشخصی مشاجره نکن ، چون کدورت می آورد.مرحوم علامه جعفری از صاحب دلی نقل کرد: در موضوعی که گمان میکردم حق با من است ،داشتم با همسرم مشاجره میکردم؛ ناگهان صورت باطنی غضبم را نشانم دادند ! بسیار کریه وزشت بود! آن صورت نزدیکم آمد و گفت : کثیف! ساکت شو! همین که متنبه شدم فورا "دست همسرم را بوسیدم و عذرخواهی" کردم. 🌿 @Arefaneh
🔲بگیر ای مرگ عالم را در آغوش ✍حاج غلامرضا سازگار بگیر ای مرگ عالم را در آغوش که از فرق علی خون میزند جوش متاب ای مه متاب ای مه که امشب چراغ عمر مولا گشته خاموش به جز سجّاده و محراب خونین به هر جا بنگرم باشد سیه پوش در و دیوار مسجد را مشوئید مبادا تا شود این خون فراموش چه سان باور کنم مرگ علی را گمانم باز مولا رفته از هوش سزای آن همه خوبی همین بود که خون در سجده ریزد از سر و روش کجا رفت آن که رنج عالمی را چو قوت مستمندان برد بر دوش صدای واعلیا واعلیا رسد امشب زهر ویرانه بر گوش چو اطفال یتیم کوفه (میثم) گرفته زانوی ماتم در آغوش التماس دعا🙏
❇️ فرق پاک ساقی کوثر شکست. ضربت خوردن حضرت علی علیه‌السلام ✍محمد هدایتی احترام مسجد و منبر شکست آن دمی که مرتضی را سر شکست کشتی دین در دل بحر فتن در تلاطم ، گوئیا لنگر شکست   چون شنیدم ناله روح الامین در خیالم شد کز او شهپر شکست گفت والله در دل محراب عشق فرق میر مومنین حیدر شکست   از جفای تیغ کین در صبح دم فرق پاک ساقی کوثر شکست سر ز سجده بر گرفت آن نازنین لفظ الله گفت و لیک اکبر شکست خون سر پاشید در محراب عشق حرمت محراب پیغمبر شکست وا عجب شق القمر آمد پدید؟ یا که حیدر را سر انور شکست صبح صادق شاهد این فاجعه فرق شاه لا فتی، کافر شکست منهدم شد والله ارکان هدی عروه"الوثقی گسست اختر شکست هاله خون روی حیدر را گرفت مصطفی را حامی و یاور شکست از خطا زد ابن ملجم ضربتی از علی سر، حرمت داور شکست فزت رب الکعبه جاری بر زبان تا سر آن مرشد و سرور شکست کنز خلقت چون علی گوهر نداشت دست ظلمت از خطا گوهر شکست فاتح خیبر به خون غلطان شدی از احبا قلب پر آذر شکست ای صبا رو در بقیع و عرضه دار آنکه را پهلو به پشت در شکست خیز یا زهرا به سوی کوفه آی خود نگر که چون سر همسر شکست دلبر عالم ز پا افتاده است زین تعدی شیعه گشتی ورشکست خواند بنشسته نماز صبح خویش طاقت و قدرت از آن پیکر شکست ای (هدایت ) زین محن خون گریه کن فرق میر و رهبر اطهر شکست
🖌 خصومت مثلث طاغوت با حکمرانی علوی جامعه ایمانی همواره مبتلا به سه آفت خانمان سوز سیاسی و اجتماعی است: ( ۱ ) تنزّه طلبان خشک مقدس، ( ۲ ) پیمان شکنان بد عهد، ( ۳ ) قدرت طلبان ستم گر است. این سه جریان شوم مادامی‌که خطری تهدیدشان نکند با آسودگی خاطر سرگرم خشکاندن ریشه های دینی جامعه ایمانی هستند. اما وقتی احساس خطر کنند فرعون وار برآشفته شده کمر به تهدیدات احتمالی و بالفعل می بندند و در این راه، مثلث شوم طاغوت را پدید می آورند. ظهور مردان خداجوی طاغوت ستیز و شکل گیری نهضت و انقلاب دینی و بالاخره برآمدن حکمرانی ناب دینی مهم ترین تهدیدات برای این سه جریان مفسد است. هیچ متحجر عافیت طلب و پیمان شکن و اقتدارگرا یافت نمی شود که با این سه پدیده متعالی کنار آمده باشند. چنانکه در چهره نفاق با رسول خدا صلی الله علیه و آله کنار نیامدند و آشکارا با امام علی علیه السلام مخالفت کردند و درگیر شدند. این سه جریان فاسد در مدت ۲۵ سال کناره گیری و صبوری امام علی علیه السلام دست به فتنه گری و اغتشاش و افتراق جامعه نوپای اسلامی نزدند. اما به مجرد برآمدن حکمرانی علوی برآشفته شده هر یک بنا به ادبیات و گفتمان خاص خود برابر آن حضرت صف آرایی کردند و حکومت آن حضرت را با چالش های جدی روبرو ساختند. امام علی علیه السلام در خطبه معروف شقشقیه ( خ ۳ نهج‌البلاغه ) می فرماید به مجرد آن که زمام اداره جامعه اسلامی را به دست گرفتم سه جریان مفسد مارقین و ناکثین و قاسطین سر برآوردند و دست به کار ستیزه جویی و تضعیف حکومت اسلامی شدند. هر یک از دشمنان حکمرانی علوی خواسته نا مشروعی را مطالبه کردند؛ یک جریان ( طلحه و زبیر ) سهمی از قدرت، جریان دیگر ( معاویه ) تمام قدرت را می طلبید و جریان سوم ( خوارج ) با اساس حکمرانی مخالف بود: فَلَمَّا نَهَضْتُ بِالْأَمْرِ نَكَثَتْ طَائِفَةٌ وَ مَرَقَتْ أُخْرَى وَ قَسَطَ آخَرُونَ؛ اما همين كه به امر حکومت اقدام نمودم گروهى پيمان شكستند، و عده اى از مدار دين بيرون رفتند، و جمعى ديگر سر به راه طغيان نهادند. امام علیه السلام در بطلان هر سه جریان چنین استدلال می آورد که اینان دعوی ایمان به الله و آخرت را دارند ولی گویی این سخن خدا را نشنیده اند که اهل تقوی و آخرت در روی زمین برتری جو نیستند و مفسده به پا نمی کنند: " كَأَنَّهُمْ لَمْ يَسْمَعُوا اللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ : تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ ". ولی چنین نیست که این سخن خدا را نشنیده باشند بلکه آن را حفظ کرده اند؛ لکن دنیا در چشم شان از آخرت زیباتر آمده است و زیورهای دنیوی آنها را شیفته خود ساخته است:  " بَلَى وَ اللَّهِ لَقَدْ سَمِعُوهَا وَ وَعَوْهَا. وَ لَكِنَّهُمْ حَلِيَتِ الدُّنْيَا فِي أَعْيُنِهِمْ وَ رَاقَهُمْ زِبْرِجُهَا ". این طبیعی است که هر گاه حکمرانی علوی حسب تقدیر الهی برپا شود، این سه طایفه مفسده جو نیز مثلث شوم طاغوت را برپا می کنند و دست به کار براندازی از درون و برون نظام اسلامی می شوند. و البته بد عاقبت ترین این سه طایفه همانا جماعت خوارجی مسلکان هستند که نه دنیا را دارند و نه آخرت. بنابر این اگر در حکمرانی دینی وجود این سه جریان مفسد دنیا طلب را شناسایی نکنیم و یا آنکه مشاهده کردیم که هر سه طایفه از آن حکومت حمایت می کنند، باید در اسلامیت و علوی بودن آن حکمرانی تردید کرد. چنانکه در جمهوری اسلامی آشکارا شاهد شکل گیری و ستیز مثلث طاغوت با آن هستیم ✍ داود مهدوی زادگان @mahdavizadegan
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم‌السلام 📣 ⭕️ پاداش یک آیه = ختم قرآن عنْ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله قالَ: مَنْ تَلَا فِيهِ آيَةً مِنَ‏ الْقُرْآنِ‏، كَانَ‏ لَهُ‏ مِثْلُ‏ أَجْرِ مَنْ‏ خَتَمَ‏ الْقُرْآنَ فِي غَيْرِهِ مِنَ الشُّهُور. 📚امالی صدوق، ص95 ✅رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس در ماه رمضان، یک آیه از قرآن تلاوت کند،  پاداش کسی را خواهد داشت که در غیر ماه رمضان، قرآن را ختم کند. ✅قال الرضا علیه السلام: عَلَيْكُمْ بتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ فِي اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ مَا اسْتَطَعْتُمْ. 📚بحارالأنوار، ج96، ص380 حضرت رضا علیه السلام فرمود: شما را به تلاوت قرآن در شب و روزِ ماه رمضان به مقداری که می توانید، توصیه می کنم.
⭕️⭕️📣 حلال کنیم تا دعاهایمان آسمانی شود ❇️ وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا ۗ أَلَا تُحِبُّونَ أَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ
💐 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان در مدرسه عالی شهید مطهری: در شب قدر یکجا قرآن بر قلب نازنین نبی اکرم ص نازل شد و در دسترس بشر قرار گرفت واسطه فیض الهی وجود نازنین حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است. انسان با حبل الهی قرآن می تواند به تمام عوالم و مراتب هستی راه یابد. قرآن از عالم ملکوت و اسماء الهی پرده برداری می کند. ما با داشتن قرآن هیچ‌چیزی کم نداریم. قرآن و عترت جدائی ناپذیر هستند. القرآن مع علی و علی مع القرآن. لن یفترقا حتی یردا علی الحوض. قرآن است که شب قدر را تبدیل به شب قدر می سازد. و شب قدر عظمت خود را از آن گرفته است. و ما ادریک ما لیلة القدر! لیلة القدر خیر من الف شهر عظمت و شرافت آن همین بس که از هزار ماه برتر و بهتر است. طبق آیه شریفه قرآن، لیلة القدر متوقف نیست و در تمام سال ها استمرار دارد: «تنزل الملائکه و الروح فیها بإذن ربهم من کل امر» روح رئیس عالی ملائکه و نماد های لطف و رحمت الهی نازل و در تمام جهان منتشر می شوند. از لطائف این سوره آن است که ملائکه و رئیس عالی آنها بر چه کسی نازل می شوند آجال و ارزاق در این شب بطور برجسته مشخص و تعیین می شوند. ملائکه به دعای مؤمنان در این لیلة القدر آمین می گویند. لیلة القدر شب شناخت قدر امام و قرآن و قدر انسان است. چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن که این تازه براتم دادند برخی افراد بواسطه موانع شان محروم از فیض و درک این شب با عظمت هستند. این شب استغفار است . خدا ان‌شاءالله درک و فیض را برطرف کند. به امیرالمومنین که است موانع را بر طرف می کند.
دوش وقتِ سَحَر از غُصه نجاتم دادند واندر آن ظلمتِ شب آبِ حیاتم دادند بیخود از شَعْشَعِهٔ پرتوِ ذاتم کردند باده از جامِ تَجَلّیِ صفاتم دادند چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن که این تازه براتم دادند بعد از این رویِ من و آینهٔ وصفِ جمال که در آن جا خبر از جلوهٔ ذاتم دادند من اگر کامروا گشتم و خوشدل چه عجب؟ مستحق بودم و این‌ها به زکاتم دادند هاتف آن روز به من مژدهٔ این دولت داد که بِدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند این همه شهد و شکر کز سخنم می‌ریزد اجرِ صبریست کز آن شاخِ نباتم دادند همّتِ حافظ و انفاسِ سحرخیزان بود که ز بندِ غمِ ایّام نجاتم دادند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹کربلای غزه اثر تازهٔ حاج صادق آهنگران در حمایت از مردم غزه
🔴 کلید درک شب قدر 🔵 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🟢 مَن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد أدرَكَ لَيلَةَ القَدرِ. هر كه فاطمه «سلام الله علیها» را ، آن گونه كه سزاوار است ، بشناسد ، بى ترديد شب قدر را درک كرده است. منبع؛ بحارالأنوار ج ۴۳ ص ۶۵ صلی الله علیک یا فاطمةُ الزَّهرَاءُ یا بنتَ محمدٍ یا قرَّةَ عینِ الرَّسول یا سیدتنا و موْلاتنا إنا توَجهنا وَ استشفعنا وَ توَسلنا بکِ إلى اللَّه و قدَّمناک بین یدیْ حاجاتنا یا وَجیهةً عندَ اللَّه اشفعی لنا عندالله.
💌راز اجابت دعا عن ابراهیم بن هاشم: رَأَيتُ عَبدَاللّه ِ بنَ جُندَبٍ فِي المَوقِفِ ، فَلَم أرَ مَوقِفا كانَ أحسَنَ مِن مَوقِفِهِ؛ ما زالَ مادّا يَدَيهِ إلَى السَّماءِ ودُموعُهُ تَسيلُ عَلى خَدَّيهِ حَتّى تَبلُغَ الأَرضَ، فَلَمّا صَدَرَ النّاسُ قُلتُ لَهُ: يا أبا مُحَمَّدٍ، ما رَأَيتُ مَوقِفا قَطُّ أحسَنَ مِن مَوقِفِكَ . قالَ : وَاللّه ِ ما دَعَوتُ إلاّ لاِءِخواني ؛ وذلِكَ أنَّ أبَا الحَسَنِ موسى عليه السلامأخبَرَني أنَّ مَن دَعا لِأَخيهِ بِظَهرِ الغَيبِ نودِيَ مِنَ العَرشِ: «ولَكَ مِائَةُ ألفِ ضِعفٍ»، فَكَرِهتُ أن أدَعَ مِائَةَ ألفٍ مَضمونَةً لِواحِدَةٍ لا أدري تُستَجابُ أم لا. به نقل از ابراهيم بن هاشم: عبداللّه بن جُندَب را [در روز عَرَفه] در «توقّفگاه [عرفات]» ديدم . ايستادنى به اين زيبايى نديده بودم : يكسره دستانش را به سوى آسمان بركشيده بود و اشك هايش بر گونه هايش سرازير مى شد و به زمين مى رسيد. چون مردم به راه افتادند، به او گفتم : «اى ابامحمّد! ايستادنى به زيبايى ايستادن تو نديده بودم» . پاسخ داد: «به خدا سوگند، جز براى برادرانم دعا نمى‌كردم؛ چون امام كاظم عليه السلام مرا آگاه ساخت كه هر كه در غيابِ برادرش براى او دعا كند، از عرش، او را ندا مى‌دهند: براى تو صد هزار برابر آن است. لذا ناخوش داشتم كه صد هزار دعاى مستجاب را براى يك دعا كه نمى دانم مستجاب مى شود يا نه، واگذارم». 📧اصول کافی ج ۲ ص ۵۰۸ 💥 یکی از رازهای اجابت دعا این است که برای برادران و خواهران دینی خود دعا نماییم که یکی از بهترین روش‌ها برای اجابت دعاهای شخصی در شب قدر است.