🔹ساخت وساز بیت العدل جدید بهاییت در سرزمین های اشغالی؟؟!!!
🔸 سامانه اطلاع رسانی بهائیان از شروع عملیات ساختمانی تازه در شهر عکّا در فلسطین اشغالی رونمایی کرد که در آینده تحت عنوان آرامگاه عباس اَفندی (عبدالبهاء) یکی از رهبران بهایی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
البته گمانه زنی ها در مورد بیت العدل یا ساختمان دیگر کماکان باقی است و هویت کاربری دقیق این بنا مجلل هنوز مشخص نشده است.
🔸پیش از این نیز ساختمان های مجللی در شهرهای حیفا و عکّا با مجوز دولت صهیونیستی برای بهائیان ساخته شده است که از آن جمله میتوان به بنایی قبر ادعائی علی محمد شیرازی (باب)رهبر جریان بابیت و بهائیت، در دامنه کوه کِرمِل در شهر حیفا بنا شده است.
🔸 ناگفته نمی ماند که رژیم غاصب صهیونیستی آنگونه که به آئین مجعول بهائیت اجازه برپایی اماکن جدید مذهبی را داده است، هرگز به پیروان سایر ادیان و مذاهب بویژه پیروان دو دین اسلام و مسیحیت را نداده است.
#بهائیت
#فرق_انحرافی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
ماجرای جالب گفتوگوی شهید #محمدخانی با تکفیریها
یکی از بیسیمهای تکفیریها افتاد دست ما. سریع بیسیم را برداشتم. میخواستم بد و بیراه بگم
🌷عمار(شهید محمدخانی) آمد و گفت که دشمن را عصبانی نکن.
گفتم پس چی بگم به اینا؟!
🌷گفت: «بگو اگه شما مسلمونید، ما هم مسلمونیم. این گلولههایی که شما به سمت ما می زنید باید وسط اسرائیل فرود میومد...»
سوال کردند شما کی هستید و چرا با ما میجنگید؟
🌷گفت: «به اونها بگو ما همونهایی هستیم که صهیونیستها رو از لبنان بیرون کردیم.
ما همون هایی هستیم که آمریکایی ها رو از عراق بیرون کردیم.
ما لشکری هستیم از لشکر رسول الله...
هدف نهایی ما مبارزه با صهیونیستها و آزادی قبله اول مسلمون ها، مسجدالاقصی است...
..بحث و جدل ما ادامه پیدا کرد تا وقت اذان..
بعد از ظهر همان روز ۱۲ نفر از تکفیریها تسلیم ما شدند. میگفتند «از شما در ذهن ما یک کافر ساخته اند.»
کتاب «عمار حلب»، زندگینامهی
#شهید_محمدحسین_محمدخانی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
ماجرای جالب گفتوگوی شهید #محمدخانی با تکفیریها یکی از بیسیمهای تکفیریها افتاد دست ما. سریع بی
درباره این مطلب، یکی از اساتید نکته ای قابل ذکر را بیان کرده اند : سالی که مرسی در مصر به پیروزی رسید، توانستیم با جمعی از دوستان برای نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره به مصر سفر کنیم. در آن نمایشگاه بیش از سی کتاب یافتیم که عناوین آنها عبارت بودند از: رابطه پنهانی ایران و اسراییل علیه اسلام یا رابطه پنهانی ایران و آمریکا علیه فلسطین. همه هم از سوی دشمنان و مخالفان مخصوصا وهابی ها نوشته شده بود.
یکی از اساتید نیز نقل می کرد: جامعه شناس عربی به او گفته است. دنیای عرب هیچ گاه باور نکرد که ایران مخالف اسراییل است.
این آثار توسط وهابی ها نوشته می شود و توسط داعشی ها خوانده می شود و جهل باعث جنگی خانمانسوز در جهان اسلام می شود.
جهل مهم ترین دلیل دوری مسلمانان و پیروان مذاهب از یکدیگر است.
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🇸🇩باور نادرست ناصبی بودن فلسطینیان
🇸🇩 درست برعکس شایعاتی برخی رسانه های اسرائیل گرا در مورد مذهب مردم فلسطین پمپاژ می کنند، اکثر آنها پیرو فقه شافعی بوده و حتی محمدبن ادریس شافعی(متوفی۲۰۴) نیز متولد غزه بوده است.
فرقه نویسان تصریح کرده اند که در میان مذاهب اربعه فقهی، نزدیک ترین آنها به تشیع از جهت علاقه و احترام به اهل بیت(ع) شوافع هستند.
🇸🇩 شاهدی ديگر بر کذب بودن ادعای ناصبی بودن فلسطينيان، تسمیه نام دهها مسجد و اماکن مذهبي مزين به نامهای اهل بيت و بویژه فاطمه زهرا(س) در سرزمین فلسطین است؛ به گونه اي که در جريان جنگ 22 روزه غزه، اخباري مبني بر بمباران مساجدي به نامهای اهل بيت از جمله مسجد علي بن ابي طالب(ع) در محله الزيتون شهر غزه منتشر شد. گزارشاتی نیز از آتش کشیدن عمدی مسجدی با نام ابن تیمیه در این راستا وجود دارد.
🇸🇩 از سویی دیگر مواضع رهبران جهادي فلسطيني نيز به کرات شاهد اظهار قرابت ها به اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام و تشيع بوده ايم. مثلا انتشار کتاب «شيعه و سني؛ غوغای ساختگی» اثر دکتر فتحي شقاقي دبير کل و بنيانگذار جبهه جهاد اسلامي فلسطين در سال ۱۹۸۳ میلادی نشان میدهد که برخی از سران جبهه فلسطین نگاه مثبتی نسبت به اهل بیت ع و شيعيان دارند. کتاب اخیر با ترجمه مرحوم آیت الله سيد هادي خسروشاهي(ره) بارها منتشر شده است.
🇸🇩 بنابراین اتهام ناصبی بودن ساکنان سرزمین اشغالی به جهت شق عصای مسلمین و فراموشی مسئله اصلی جهان اسلام- که فلسطین است- منتشر شده تا با ترویج نزاع فرقه ای، دولت اشغالگر صهیونیست بتواند حاشیه امنی پیدا کند و مشغول جنایات خود در قدس شریف باشد.
📚 الموسوعة المیسرة فی الادیان و المذاهب المعاصرة، مانع بن حماد الجهنی، ج 2، ص ۱۲۴
#القدس_اقرب
#قدس_نزدیکتر_است
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
⚡️ناگفته هایی از طالبان(١)
🔴 تکفیر و تَکَتُّف
✍به قلم مهدی فرمانیان
🔹در جنگ شوروری با افغانستان، عده ای از جوانان عرب اهل سنت با گرایش فقهی مالکی از شمال آفریقا برای کمک به مجاهدان افغانی آمده بودند و در میان مبارزان پشتون حضور چشمگیری داشتند.
🔹این مجاهدان عرب دوشادوش مجاهدان افغانی علیه شوروی می جنگیدند و در گرماگرم جنگ، مباحثی بین آنها مطرح می شد.
🔹یکی از موضوعات اختلافی که خط مقدم جنگ علیه شوروی را تحت تاثیر خود قرار داده بود، نوع نماز خواندن مجاهدان مالکی مذهب شمال آفریقا بود. مالکی مذهبان تَکتُّف (دست بسته نماز خواندن) را سنت، اما غیر مستحب می دانستند و لذا با دست باز نماز می خوانند و از آن سو حنفی مذهبان افغانی با اینکه تکتف را مستحب می دانستند، اما دست باز خواندن مالکی مذهبان را نمی توانستند تحمل کنند، به گونه ای که این اختلاف جبهه های نبرد را تحت تاثیر شدید خود قرار داده بود.
🔹حنفی مذهبان افغانی می گفتند که باید مجاهدان مالکی مذهب، نماز را دست بسته بخوانند و مالکی مذهبان می گفتند که هر کس باید به فقه خود عمل کند.
🔹النهایه، نزاع مذهبی بالا گرفت و مجاهدان افغان و عرب بر روی یکدیگر اسلحه کشیدند. دکتر عبداللّه عزّام که رهبر عرب - افغان ها بود، صلاح را در این دید که به مالکی مذهبان دستور دهد که نماز را به صورت دست بسته بخوانند تا شر این غائله بخوابد. از دل این مجاهدان حنفی مذهب، طالبان متولد شد. طالبانی که یک اختلاف کوچک مستحبی را در میان خودِ اهل سنت تحمل نمی کند.
🔹بنابراین نباید از طالبان توقع داشته باشیم که با اقوام و مذاهب دیگر مدارا کند و مهربان باشد.
✔️طالبان این گونه اند...
باز هم در این زمینه خواهم نوشت...
#طالبان
#افغانستان
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
⚡️ناگفته هایی از طالبان(۲)
🔴 آشنایی با تفکرات مذهبی - قومیتی طالبان
✍️ به قلم مهدی فرمانیان
🔹 طالبان (طالب ها به گویش محلی) گروهی از شبه نظامیان روحانی هستند. آنها پشتون زبان و وابستگی فکری به مدارس علمیه دیوبندیه حیاتی(1)شمال پاکستان و جنوب افغانستان دارند.
1️⃣تفکرات مذهبی:
🔹طالب ها از نظر فقهی، حنفی مذهب و از نظر اعتقادی، ماتریدی – اشعری اند. این جنبش از نظر اخلاقی، صوفی مسلک اند؛ ولی تحت تاثیر آرای ابن تیمیه موسس مکتب سلفیه نیز قرار دارند. طالبان تقسیم بندی توحید و شرک و مفهوم عبادت ابن تیمیه را قبول دارند. بنابراین می توان طالبان را «حنفیانِ ماتریدی-اشعری با گرایشات صوفی» و طرفدار ابن تیمیه دانست.
✔️ نکته اینجاست که به دلیل این طیف متنوع آرای گوناگون در مدرسه دیوبندیه و به تبع آن طالبان می توان مکتب فکری آنها را "دوگانه های متناقض" نامید.
🔹از طرفی طالبان تفکرات ابن عربی - صوفی تاویل گرای معروف قرن هفتم - را قبول دارند و از سویی دیگر آرای ابن تیمیه - ظاهرگرای اهل حدیثی و ضد تفكرات ابن عربی - را نیز قبول دارند.
🔹طالب ها به پیروی از تصوف به قبور اولیاء اللّه احترام می گذارد و به تأسی از ابن تیمیه، استغاثه به اولیاء الهی را از مصادیق شرک می دانند. همچنین دیوبندیه در دوگانه "اجتهاد و تقلید"، روش تقلیدگرایانه احناف را انتخاب و در دوگانه "ماتریدی و اهل حدیث"، تفکر ماتریدیه را پذیرفته اند. آنان در دوگانه "تصوف و سلفی" همانند دیوبندیه، از هر دو تاثیر پذیرفته و گاه صوفی اند و زمانی سلفی.
✔️بنابراین طالبان را می توان هم صوفی، هم سلفی، هم ماتریدی، هم اهل حدیث، هم پیرو سلف، هم قائل به تقلید دانست و این یعنی یک «تناقض نمای به تمام معنا».
2️⃣ رسوم قومیتی:
🔹در کنار پذیرش مکتب فکری دیوبندیه، آداب و رسوم «قوم پشتون» نیز در تفکرات آنها حضور پررنگی دارد. پشتونها از نظر قومی مخالف اقوام دیگر موجود در کشور خود هستند و مخالفت افراطی با مذاهب دیگر در افغانستان از خصائص قومیتی پشتوان طالبانی است.
🔷 حضور سی ساله سلفیان جهادی و رهبران القاعده در کنار آنان و نبود امکانات لازم برای یک زندگی عادی در مناطق پشتون نشین و سوء استفاده شدید گروه های سپاه صحابه و اداره اطلاعات ارتش پاکستان از آنان، همه و همه دست به دست هم داده است و از طالبان، یک گروه جنجگوی خشن و بی رحم نسبت به دیگر اقوام و مذاهب، به وجود آورده است.
🔹در کنار این مسائل، نبود یک رهبر کاریزماتیک که همه گوش به فرمان او باشند و ورود جنگجویانی از کشورهای دیگر در کنار طالبان اوضاع را در افغانستان پیچیده تر کرده است.
باز هم در این زمینه خواهم نوشت...
(١). دیوبندیه حیاتی در مقابل مماتی معتقدند که پیامبر(ص) با بدن عنصری در قبر زنده ست لذا ارتباط با پیامبر(ص) ممکن است.
#طالبان
#افغانستان
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
⚡️ناگفته هایی از طالبان(۳)
🔴 تفاوت طالبان با وهابیت
✍ به قلم مهدی فرمانیان
🔹فهم این موضوع را با قصه ای شروع می کنم. در سالهای پیش روزی یکی از رهبران طالبان با اسامه بن لادن جلسه ای داشت. رهبر طالب به موقع در وقت ملاقات حاضر نشد و اسامه بن لادن به او گفت: "چرا شما پشتوها سر وقت نمی آیید و برای وقت دیگران ارزش قائل نیستید؟!!"
آن رهبر طالب در جواب گفت: "عذر می خواهم. فرزند معلولی دارم و رفته بودم سر مزار فلان ولی خدا تا شفایش را از او بگیرم. می دانم شما این کار را شرک می دانید، اما استغاثه از دیدگاه طالبان به شرط آنکه بداند رابطه ولی با خدا چگونه است، هیچ اشکالی ندارد."
در اینجا رهبر طالب به اسامه بن لادنی که وهابی بود و اکنون رهبر القاعده شده بود، این نکته را متذکر شد که استغاثه با شرط آنکه شرایطش رعایت شود، نزد ما جایز است، اگرچه نزد وهابیون شرک است.
💢 به طور خلاصه تفاوتهای وهابیت با طالبان را می توان در موارد ذیل دانست:
1⃣ وهابیت در اجتهاد و تقلید، بیشتر رویکرد اجتهادی دارند ولی طالبان، مقلد ابوحنیفه هستند و رویکرد تقلیدی دارند.
2⃣ وهابیت، ماتریدیه را یک فرقه انحرافی می داند، ولی طالبان از نظر اعتقادی ماتریدی _ اشعری هستند.
3⃣ وهابیت، صوفیان را مشرک و همه آداب و رسوم صوفیانه را بدعت و ابن عربی را ملحد، زندیق و کافر می داند، اما طالبان نگاه مثبتی به طرائق صوفیه دارند و ابن عربی را قبول دارند.
4⃣ هر دو تعریف عبادت ابن تیمیه را قبول دارند، اما در مصادیق اختلافات فراوانی دارند.
به نوعی می توان گفت طالبان بسیاری از اعمالی که وهابیت از مصادیق شرک و بدعت می دانند، با شرایطی قبول دارند که در قصه بالا بیان شد.
✔️نمونه بارز آن تخریب قبور توسط وهابیت و عدم تخریب قبور توسط طالبان است. طالبان تا کنون هیچ قبری را تخریب نکرده اند و سفر برای زیارت قبور را نیز مستحب می داند.
✔️البته طالبان عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) را بدعت دانسته و نسبت به استغاثه و نذر برای اولیاء الهی حساسیت نشان می دهند و آنرا شرک می دانند، اما مسلمانان را به خاطر این اعمال تکفیر نمی کنند.
🔻درباره موضع طالبان نسبت به شیعه و تفاوت آنان با داعش خواهم نوشت.
#طالبان
#افغانستان
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki