هدایت شده از مدارس وابسته به حوزه های علمیه
#سوال_۷
❓چطور میتونیم با #فرآیند_اخذ_مجوز، ظرفیت های #فضای_آموزشی و ظرفیت #نیروی_انسانی مدارس وابسته به حوزه آشنا بشیم؟
✅ روی هر کدوم از موارد #کلیک کنی توضیحات اون بخش رو میتونید به صورت تفصیلی بخونید.
الف_ ظرفیت های موجود برای تامین فضای آموزشی مدارس وابسته به حوزه های علمیه.
ب_فراید اجرایی صدور مجوز تاسیس مدارس وابسته به حوزه های علمیه.
ج_ظرفیت نیروی انسانی قابل استفاده در مدارس وابسته به حوزه های علمیه.
#فضای_آموزشی
#نیروی_انسانی
#فرایند_اخذ_مجوز
#مدارس_وابسته_به_حوزه
#ماه_مهر_۱۴۰۴
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید:
🆔@madarese_vabasteh
⚡️ واکنش برخی از نهادهای اسلام سیاسی و سنتی نسبت به هتک حرمت اخیر حاکمان سعودی در سرزمین وحی
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وآله وصحبه ومن والاه...
خداوند سبحان میفرماید:
(إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ الَّذِي جَعَلْنَاهُ لِلنَّاسِ سَوَاءً الْعَاكِفُ فِيهِ وَالْبَادِ ۚ وَمَن يُرِدْ فِيهِ بِإِلْحَادٍ بِظُلْمٍ نُّذِقْهُ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ)
(کسانی که کافر شدند و از راه خدا و مسجدالحرام، که برای همه مردم یکسان قرار داده شده است، بازمیدارند، خواه مقیم آن باشند یا بادیهنشین، و هر کس در آنجا قصد انحراف و ظلم داشته باشد، او را از عذابی دردناک میچشانیم.)
[حج: ۲۵]
و نیز میفرماید:
(ذَٰلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ )
(این است، و هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این از تقوای دلهاست.)
[حج: ۳۲]
ما و هر مسلمانی که به دین خود غیرت دارد، با نگرانی و تأثر عمیق شاهد رویدادهایی در سرزمین وحی هستیم؛ سرزمینی که قلب هر مسلمانی به سوی آن میتپد.
متأسفانه، این سرزمین مقدس امروز شاهد فساد اخلاقی، انتشار فحشا و بیعفتی، و برگزاری جشنها و محافلی است که در تاریخ این مکان حتی در جاهلیت سابقه نداشته است.
در کنار این فجایع، شاهد بازداشت و زندانی شدن علما، مبلغان و مصلحانی هستیم که این جشنها و محافل را محکوم کردهاند.
ثروت مسلمانان در این جشنها صرف کسانی میشود که در نشر فساد نقش دارند. اوضاع زمانی وخیمتر میشود که در این محافل، اشعاری خوانده میشود که به مقدسات مسلمانان توهین میکند و در نهایت، با اقداماتی چون به نمایش گذاشتن نمادی از کعبه، در حالی که زنان نیمهعریان اطراف آن میچرخند، به شعائر الهی استهزا میشود.
خداوند در قرآن کریم میفرماید:
﴿ إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴾
(کسانی که دوست دارند زشتی در میان کسانی که ایمان آوردهاند منتشر شود، برای آنان در دنیا و آخرت عذابی دردناک است، و خدا میداند و شما نمیدانید.)
[نور: ۱۹]
✔️ مواضع علمای امت:
١- ما با قاطعیت، برگزاری جشنوارههای فاسد در ریاض و سایر شهرها که به انتشار فحشا و بیعفتی منجر میشود، محکوم میکنیم.
٢- توهین به مقدسات مسلمانان و بازی با حرمت شعائر اسلامی را به شدت رد میکنیم.
٣- از همه علمای راستگو و مسلمانان غیور میخواهیم که این اقدامات توهینآمیز را محکوم کنند.
٤- از مقامات سعودی درخواست میکنیم علما و مبلغان را آزاد کرده و به آنها اجازه دهند وظیفه الهی خود در ابلاغ پیام خداوند و هدایت مردم را انجام دهند.
از خداوند سبحان مسئلت می کنیم که سرزمین حرمین را بیش از پیش مشرف و معزز گرداند و به اهل آن لطف و مهربانی نماید.
الحمد لله رب العالمین.
امضاکنندگان بیانیه:
١_ رابطة علماء المغرب العربي
٢_ الهيئة العالمية لأنصار النبي صلى الله عليه
٣_هيئة علماء فلسطين
٤_ منتدى العلماء
٥_دار الإفتاء الليبية
٦_ المجمع العلمي لعلماء أفغانستان
٧_ دار القرآن والحديث _ أمريكا
٨_ هيئة أمة واحدة
٩_ دار العلوم والمعرفة/ العراق_ الأنبار
١٠_ منظمة ملا جزيري للثقافة الإسلامية/ العراق _ كوردستان
١١_ الائتلاف العراقي لنصرة الأقصى
١٢_ اتحاد العلماء والمدارس الإسلامية في تركيا
١٤_ رابطة علماء أهل السنة
١٥_ جمعية النور الخيرية/ لبنان
١٦_ رابطة علماء الأزهر الشريف بالخارج
#اسلام_سلفی #وهابیت #اسلام_سکولار #بن_سلمان
#جلوه_بین_الملل
🏷 @jelvenews
🔻معاون آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش در مورد #فقر_یادگیری در مدرسه صحبت کرده و گفته:
🔷۴۰ درصد دانشآموزان فقر یادگیری دارند، یعنی دانشآموزان با وجود حضور در مدرسه مهارتهای پایه سواد را به درستی کسب نمیکنند این مهارتها شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن است.
👈 در جلسهای که در شیراز با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان داشتم در مورد #یادگیری صحبت کردم. هرم یادگیری بنجامین بلوم را بسیار مختصر توضیح دادم و با تقسیمبندی مخاطبین بر اساس نوع یادگیریشان، مدلی برای تعمیق یادگیری عرضه کردم.
حمید کثیری
#جلوه_تعلیم_و_تربیت
🏷 @jelvenews
سلام
عزیزانی که تمایل دارن در تولید محتوا برای کانال، کمک جهادی کنن، به ادمین پیام بدن.
🆔 @Jelveh_madreseh
بعضی دوستان سوال میپرسن قراره اتفاق خاصی بیفته؟!😂
با کمک شما بله.
ان شاء الله میخوایم تلاش کنیم جلوه تبدیل بشه به سکویی برای #تبیین_مسائل پیش روی تحقق تمدن نوین اسلامی و بریم به سمت پیشنهاد برای #حل_مسائل.
May 11