🔻معاون آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش در مورد #فقر_یادگیری در مدرسه صحبت کرده و گفته:
🔷۴۰ درصد دانشآموزان فقر یادگیری دارند، یعنی دانشآموزان با وجود حضور در مدرسه مهارتهای پایه سواد را به درستی کسب نمیکنند این مهارتها شامل خواندن، نوشتن، حساب کردن و سخن گفتن است.
👈 در جلسهای که در شیراز با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان داشتم در مورد #یادگیری صحبت کردم. هرم یادگیری بنجامین بلوم را بسیار مختصر توضیح دادم و با تقسیمبندی مخاطبین بر اساس نوع یادگیریشان، مدلی برای تعمیق یادگیری عرضه کردم.
حمید کثیری
#جلوه_تعلیم_و_تربیت
🏷 @jelvenews
سلام
عزیزانی که تمایل دارن در تولید محتوا برای کانال، کمک جهادی کنن، به ادمین پیام بدن.
🆔 @Jelveh_madreseh
بعضی دوستان سوال میپرسن قراره اتفاق خاصی بیفته؟!😂
با کمک شما بله.
ان شاء الله میخوایم تلاش کنیم جلوه تبدیل بشه به سکویی برای #تبیین_مسائل پیش روی تحقق تمدن نوین اسلامی و بریم به سمت پیشنهاد برای #حل_مسائل.
May 11
🌀 کانالهای مراجع عظام تقلید و برخی از علما و اساتید اخلاق در پیامرسان ایتا
📝 اساتید و علمای ربانی را اینجا دنبال کنید
🔆 حضرت امام خمینی قدس سره:
@Emam_com
🔆 آیت الله امام خامنهای:
@Khamenei_ir
@leader_ahkam
🔅 آیت الله مکارم شیرازی:
@Makarem_ir
🔅 آیت الله وحید خراسانی:
@Fatemyeh_ValiAsr
🔅 آیت الله نوری همدانی:
@noorihamedani
🔅 آیت الله جوادی آملی:
@daftar_ayatollah_javadi_amoli
🔅 آیت الله سبحانی:
@E_sobhani
🔅 آیت الله شبیری زنجانی:
@zanjani_net
🔅 نشر آثار آیت الله بهجت:
@bahjat_ir
🔅 نشر آثار آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی:
@seyedololama
🔅 آیت الله مظاهری (اصفهان):
@almazaheri
❇️ نشر افکار استاد شهید مطهری:
@motahari_ir
❇️ نشر افکار شهید آیت الله سید محمدباقر صدر:
@shahidsadr
❇️ نشر افکار مرحوم علامه عسکری:
@alaskari_farsi
@Allameaskari
❇️ نشر افکار مرحوم علامه جعفری:
@allameh_jafari
❇️ نشر افکار مرحوم آیت الله مصباح یزدی:
@mesbahyazdi_ir
❇️ نشر افکار استاد شهید هاشمی نژاد:
@shahid_hashemi_nejad
❇️ نشر افکار مرحوم آیت الله حائری شیرازی:
@haerishirazi
❇️ نشر افکار مرحوم استاد صفایی حائری (عین صاد):
@einsad
💠 نشر آثار استاد احمد عابدی:
@ahmad_aabedi
💠 استاد مفیدی:
@almabahes
💠 نشر آثار استاد شیخ جعفر ناصری (استاد اخلاق و عرفان قم):
@nasery_ir
💠 نشر آثار استاد سید یدالله یزدان پناه(استاد عرفان و اخلاق قم و تهران):
@ostad_yazdanpanah
💠 نشر آثار استاد شب زنده دار:
@pand_saadat
🔰 نشر آثار استاد مؤیدی (استاد اخلاق قم):
@OstadMoayyedi
🔰 نشر آثار استاد مجاهدی (قم):
@alfetrah
🔰 نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی و اعلام مراسمات (قم):
@adibi_larijani
@marasem_adibi
🔰 نشر آثار استاد فروغی (قم و تهران):
@forooghetohid
🔰 نشر آثار استاد تحریری (قم و تهران):
@seratemostaghim_ir
🔰 استاد سید احمد فقیهی (قم):
@faghihi_seyyed_ahmad
🔰 استاد سید رحیم توکل (قم و مازندران):
@ayatollahtavakkol
🔰 نشر آثار استاد جاودان (تهران):
@javedan_ir
🔰 استاد اخوان (تهران):
@akavan110
🔰 نشر آثار استادعابدینی (قم و تهران):
@Abedini
🔰 استاد رخشاد (اعلام جلسات):
@borhan_maaref
استاد ایوبی (قم و نجف آباد):
@ostadayoobi
🔰 استاد سید ابوالحسن مهدوی (اصفهان):
@ayatollahmahdavi_ir
🔰 استاد شیخ احمد ناصری (اصفهان):
@Nasery_Ahmad
🔰 نشر آثار استاد منفرد (تهران و ری):
@ostad_monfared
🔰 استاد ردائی (استان البرز و کرج):
@ayatolla_hossein_radaee
🔰 استاد الهی (قم و کرج):
@ostadelahi
🔰 نشر آثار استاد بنابی (تبریز و بناب):
@tabib_algoloob
🔰 استاد حدائق (شیراز):
@hadaegh
🔰 استاد صفایی بوشهری (بوشهر):
@Meeraj_ir
🏷 @jelvenews
جملات کلیدی از دیدار امروز حضرت آقا به انتخاب مجموعه تبیان ...
متن کامل بیانات را در 👈 اینجا بخوانید
صوت بیانات را از 👈 اینجا گوش دهید
🏷 @jelvenews
جلوه
🔻معاون آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش در مورد #فقر_یادگیری در مدرسه صحبت کرده و گفته: 🔷۴۰ درص
در مورد هرم یادگیری بلوم سوال پرسیده بودید. #میکرو_پادکست زیر رو گوش بدید. ۴ دقیقه است
👇👇
میکروپادکست سوم.mp3
11.74M
تا حالا اسم بنجامین بلوم به گوشتون خورده؟🤔
یکی از مهمترین روانشناسان تربیتی که نظراتش درباره یادگیری عمیق، میتونه برای معلما و والدین خیلی جذاب باشه.
توی این میکروپادکست، از هرم یادگیری معروفش صحبت کردیم و نگاهی ویژه به مراحل تعمیق یادگیری انداختیم
#میکرو_پادکست
#قسمت_سوم
#جلوه_تعلیم_و_تربیت
🏷 @jelvenews
هدایت شده از مدارس وابسته به حوزه های علمیه
#آئین_نامه_تاسیس_مدارس_هیئت_امنایی
🔻مصوبه هفتصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۱/۲/۱۳۸۸ با اعمال اصلاحیه 17/4/1398🔻
✅موضوع: آییننامه توسعه مشارکتهای مردمی به شیوه مدیریت #هیات_امنایی در مدارس
#مقدمه:
به استناد مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (به ویژه هدف عملیاتی 9) و زیرنظام راهبری و مدیریت و در راستای سیاست مدرسه محوری و ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و تربیی مدارس، توسعه مشارکتهای مردمی و خیّرین در احداث و اداره امور مدارس، تقویت نظام مدیریتی، مالی و اجرایی مدارس، مبنی برگسترش عدالت آموزشی، آیین نامه «توسعه مشارکتهای مردمی به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس» به شرح زیر به تصویب می رسد.
🔻ماده۱ـ مدارس دولتی و خیرساز واجد شرایط به درخواست شورای مدرسه وتأیید شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه به صورت هیات امنایی اداره میشوند.
🔹تبصره۱ـ مجوز هیات امنایی شدن مدارس، به صورت موافقت اصولی موقت و برای مدت یک سال صادر میشود و در صورت احراز استانداردهای لازم، به موافقت قطعی تبدیل میشود.
🔸تبصره۲ـ در مرکز استانهایی که بیش از یک منطقه یا ناحیه آموزشی وجود دارد، شورای آموزش و پرورش شهرستان در چارچوب این آییننامه و براساس سیاست های راهبردی خود میتواند تصمیم هیات امنایی شدن مدارس را به ادارات آموزش و پرورش مناطق یا نواحی ذیربط واگذار نماید.
🔹تبصره۳ـ در مدارسی که به صورت مجتمع آموزشی (شامل دورههای مختلف تحصیلی) اداره میشوند، صرفاً یک هیات امنا به عنوان « هیات امنای مجتمع» تشکیل میشود. از آنجا که برنامهها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی در درازمدت اثربخشی بیشتری خواهد داشت و مجتمعهای آموزشی سنوات بیشتری را برای ارائه خدمات تربیتی و آموزشی در اختیار دارند، لذا شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه میتواند، اختیارات بیشتری را به هیات امنای مجتمع تفویض نماید.
🔸تبصره۴ـ مدرسه خیرساز، مدرسهای است که حداقل نیمی از هزینههای احداث و تجهیز آن توسط خیّر یا خیرین تأمین شده باشد و خیّر یا خیرین تمایل به مشارکت در اداره امور مدرسه و استمرار حمایت مالی را داشته باشند. این مدرسه به پیشنهاد کتبی خیّر و تصویب شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه زیر نظر هیأت امنا اداره میشود. خیرینی که با تامین حداقل معادل نیمی از قیمت مدرسه دولتی موجود، تمایل به مشارکت در بازسازی، توسعه، تجهیز و اداره مدرسه را دارند، نیز مشمول این آییننامه میشوند.
🔹تبصره۵ ـ #مدرسه_هیئت_امنایی، #مدرسه_دولتی محسوب می شود که در چارچوب قوانین و مقررات و سیسات های وزارت آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش شهرستان/منطقه، فعالیت می کند.
#ادامه_دارد...
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید:
🆔@madarese_vabasteh
⚡️اوج گیری اختلاف دو طیف اسلام سیاسی در ترکیه
🔹 صبح امروز نشست سالیانه حزب سعادت، به عنوان یک حزب اسلامگرا و مخالف سرسخت حزب عدالت و توسعه برای انتخاب دبیر کل جدید (معرفی محمود آریکان بجای کارامولاوغلو) به صحنه شعار بر علیه حزب «عدالت و توسعه» و رهبر آن یعنی اردوغان تبدیل شد.
🔸 این اختلاف تا جایی بود که به محض ورود چند تن از اعضای اصلی حزب عدالت و توسعه به این نشست، شرکت کنندگان با هوو کردن این مهمانان، حزب عدالت و توسعه را «قاتل و شریک اسراییل در جنایات غزه» خطاب و خواستار پاک سازی ترکیه از حزب عدالت و توسعه شدند. با این تفصیل انتخابات آینده ترکیه بین اسلام گرایان سعادت و سکولارهای حزب جمهوری خلق با اردوغان خواهد بود.
✍️ پانوشت:
نجم الدین اربکان [پدر اسلام سیاسی ترکیه] سال ۱۹۸۷ حزب «رفاه» را تأسیس کرد. در سال ۱۹۹۸ این حزب منحل و حزب جدیدی با عنوان حزب «فضیلت» تاسیس شد. سال ۲۰۰۱ اختلاف نظر جدی بین دو جناح اسلام گرا پدید آمد. اصلاح طلبان و نوگرایان به رهبری اردوغانِ تکنوکرات حزب «عدالت و توسعه» را تأسیس و تاکنون بر اریکه قدرت تکیه زده اند. از آن سو سنتی ها و تا حدی ارتدوکس های اسلامگرا با تاسیس حزب «سعادت» مخالف و رقیب سیاست های عدالت و توسعه شدند.
🏷 #اسلام_سیاسی #حزب_عدالت_و_توسعه #حزب_سعادت #ترکیه
#جلوه_بین_الملل
🏷 @jelvenews
🔴 سی ان ان به نقل از یک منبع لبنانی: اعلام آتش بس در لبنان ممکن است ظرف 24 ساعت صورت گیرد.
#جلوه_مقاومت
🏷 @jelvenews
❓#سوال_8
🔻برای اینکه بتونیم با #شرایط_راه_اندازی_مدرسه_دولتی_هیئت_امنایی وابسته به حوزه آشنا بشیم، چکار کنیم؟
✅اساسنامه رو در شش بخش زیر مطالعه کنید.
برای ورود، روی هر بخش #کلیک کنید.
🔷بخش اول: ضوابط کلی
🔶بخش دوم: اعضای هیئت امنا
🔷بخش سوم: وظایف و اختیارات هیات امنا
🔶بخش چهارم: شرایط، مدیر، ارکان و منابع انسانی
🔷بخش پنجم: منابع مالی
🔶بخش ششم: دانش آموزان
#مدرسه_داری
#مدرسه_هیئت_امنایی
#مدارس_وابسته_به_حوزه
#ماه_مهر_۱۴۰۴
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
💢 کانال رسمی مدارس وابسته به حوزه را دنبال کنید:
🆔@madarese_vabasteh
#جلوه_مدرسه
🏷 @jelvenews