eitaa logo
ایالت‌ متحده‌ محور مقاومت
183 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5.4هزار ویدیو
107 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‌. ♨️ عراقچی: مقاومت را رها نخواهیم کرد 🔹مقاومت قادر است به اسرائیل پاسخ دهد، نتانیاهو به هدفش در جنگ غزه که نابودی حماس بود نرسید و در لبنان هم با همین وضعیت روبه‌رو خواهد شد. 🔹حمایت‌های ما محدود به مسائل سیاسی و دیپلماتیک نخواهد بود و هر چه که لازم باشد برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد. 🔹ما هرگز از حمایت از مقاومت دست برنخواهیم داشت و در بیروت اعلام کردم که ایران مقاومت را رها نخواهد کرد. 🔹کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا از طریق کشورهای دیگر باز بوده و به‌طور غیرمستقیم تبادل نظر می‌کنیم. 🔹نقش عربستان سعودی در منطقه بسیار زیاد است و قطر کشوری تاثیرگذار است و ما در حال رایزنی با آنها برای توقف جنگ هستیم. @Lebanon313
۱۹ مهر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️روزنامه עברי עברי עבור «یدیعوت آحارونوت» تاکید کرد: 🔹در حملات موشکی حزب الله به شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی، 54 درصد خسارت به ساختمان های مسکونی و 11 درصد به ساختمان های عمومی وارد شده است. ✍۳۵ درصد باقی مونده به کجاشون خسارت زده که جرات ندارن بگن...؟!🙂 @Lebanon313
۱۹ مهر ۱۴۰۳
🔻تو لبنان چندتا دزد میرن تو خونه های آسیب دیده و دزدی میکردن، مردم اینجوری میبندنشون که دیگه از این غلطا نکنن
۱۹ مهر ۱۴۰۳
جنگ مستقیم ایران و اسرائیل شگفتی ماه اکتبر می‌شود؟ - @mrtahlilgar.mp3
8.35M
🔗 جنگ مستقیم ایران و اسرائیل شگفتی ماه اکتبر می‌شود؟ همه چیز درباره یک تصمیم تاریخی 🎙 سوال مهم این روزها برای خیلی ها این است که آیا تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی تا یک نبرد مستقیم بین هر دو پیش خواهد رفت؟! آیا سوپرایز مهم اکتبر حمله مستقیم و نبرد بین این دو خواهد بود؟! در این برنامه این مهم را مرور خواهیم کرد. ⭕️ اگر میتوانید از جبهه ی لبنان با واریز به حساب ذیل حمایت کنید، وگرنه با بازنشر این ویدئو دوستان دیگر را همراه کنید. شماره کارت: ۵۰۴۱۷۲۷۰۹۴۹۴۹۴۹۰ شماره شبا: ir ۵۱۰۷۰۰۰۱۰۰۰۱۲۸۸۸۸۷۷۷۷۰۰۵ بانک رسالت برای کمک به مردم لبنان 🇱🇧 بنیاد "خادمان مادر مهربان" ... 👇 🚀✈️🚀﷽🚀✈️🚀 https://eitaa.com/jhanmn .
۱۹ مهر ۱۴۰۳
🔻تو لبنان چندتا دزد میرن تو خونه های آسیب دیده و دزدی میکردن، مردم اینجوری میبندنشون که دیگه از این غلطا نکنن ... 👇 🚀✈️🚀﷽🚀✈️🚀 https://eitaa.com/jhanmn .
۱۹ مهر ۱۴۰۳
فَفَهَّمنَاهَا سُلَيمَانَ وكُلًّا آتَينَا حُكمًا وعِلمًا(أنبياء ٧٩) 🔶نهج السلامه، دانشگاه تربیت مشرب سلیمانی شدن است🔸 ای بسا کس را که صورت راه زد قصد صورت کرد و بر الله زد مولانا هرچه در عالم ظاهر پیدا می‌شود از عالم غیب و رحمت حقست وجوداً و حکماً. هرکه اصل "أَطِيعُوا اللَّهَ وأَطِيعُوا الرَّسُولَ وأُولِي الأَمرِ مِنكُم"(نساء ۵۹) را رعایت کرد میهمان وعده "أَنعَمَ اللَّهُ عَلَيهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ والصِّدِّيقِينَ والشُّهَدَاءِ والصَّالِحِين"(نساء ۶۹) خواهد شد، یعنی او متحقق به آیات قرآنی و متصف به اوصاف ربانی و متخلق به اخلاق الهی شده و همنشین انبیأ و اولیاء الهی است. و توفیق درک و چشیدن مقام ولایت و اذن نبوت انبایی را می یابد. آنکه مفتخر به رحمت ولایت شد بر عالم سفلی و علوی سلطنت خواهد یافت و حکمش در همه جا نافذ است. بعبارت دیگر آنی که میهمان نهج السلامه شد و ملک و ملکوتش یکی شد و "من کیستم؟" او به لطف رحمان و از طریق روح القدس به "او کیست؟" ملحق شد، اینک به مصداق "اذ رای نارا"(طه ۱۰) روح القدس را به نور ربانی رؤیت می‌کند، و دیگر از وابستگی و دلبستگی به تعلقات وجودی و محیطی رها شده و به اذن الله حقیقت "سخر لکم ما فی السموات و الأرض"(لقمان ۲۰) برایش تحقق می یابد، و جن و انس و باد و جماد و نبات و حیوانات همه همچون طیور ملکی و ملکوتی مطیعش می‌شوند. و زبان های عالمیان برایش مکشوف می‌شود و به انکشافات نوری و حضوری و شهودی در آفاق و انفس سیر کرده و امر "قل سیروا"(عنکبوت ۲۰) در همه جا برایش محقق می‌شود. و طبیبانه هم دردهای ملکی و ملکوتی همنوعانش را می بیند، و در پی تسکین آلام و برطرف کردن مشکلات و رفع ناهنجاری‌های فیزیکی و متافیزیکی مراتب وجودی افراد رفته و بقدر توانش مکافات مسیر زندگی و سختی‌هایی نشئات زندگانی ابناء بشری را به سرپنحه تدابیر اصلاح گرانه به عنایت حق مدیریت می‌کند. وقتی از حجاب من(نفس) و تن(بدن) رها شوی، محرم عوالم می شوی و من و تن دیگران مکشوف تو می‌شود. تشخیص افتراقی مدرکات حقانی و شیطانی. رؤیت انوار حق و استماع کلام او با خطوات شیاطین جنی و انسی تشخیص افتراقی دارد، آنجه الهی است را با تمام مدرکات وجودی و جمیع اعضاء و از جميع جهات می چشی، اما آنچه وهمانی است همان وسوسه حسی و وهمانی ابلیس است و نوری در وجودت بر نمی افروزد. وهم و فهم چیست؟ قبل پرداختن به عبارت "وهم و فهم" درباره علم انسان به حقایق اشیاء نکاتی بیان شود. در این مقوله راجع به علم انسان به حقایق اشیاء و نحوه دست یابی و ارتباط نفس به صور حقایق که از آن به صور عقلیه تعبیر می‌شود مطالبی ارائه می‌شود. الف. در کتب عرفانی، مثل تمهید و فصوص، مباحث صور عقلية اشياء مطرح شده است. صور عقلیه در موطن علم به اصطلاح آقایان عرفا به "اعیان ثابته" شهرت دارد. قید «ثابته»قیدی احترازی و برای احتراز از اعیان خارجیه است. اعیان ثابته همان صور علمیه اشیاء در صقع ربوبی اند، البته نه اینکه ذات حق سبحانه محل کثرات شده باشد، بلکه همۀ این صور به وجود احدی موجودند بدون اینکه این صور باعث کثرت در ذات شود. حکمای مشاء از اعیان ثابته به ماهیات تعبیر می‌کنند و عرفای اشراقی از آن به اعیان ثابته. بنابراین باید به فرهنگ قوم آشنا بود نه اینکه از كلمة اعیان ثابته آنها را دنبال کرد که پس معنای ثابته جز موجوده چیز دیگری است، زیرا آنها هم قاتلند که اعیان ثابته یعنی اعیان موجوده ولی برای احتراز از اعیان خارجیه، ثابته را اصطلاح کردند تا اشتباه نشود. ب. اصطلاح دیگر در کلمات حضرات عرفا "فیض اقدس و مقدس" است. فیض اقدس، یعنی صور علمیه و اعیان ثابته و فيض مقدس، یعنی موجودات خارجيه، یعنی هر چه از علم به عین آمده از قبیل فلک و ملک و عقل و انسان در «فهم» چندان زحمتی نداریم و در آن از چگونگی علم انسان بحث می شود که آیا به نحو عکس و انعکاس است و یا به نحو رشح و یا نظایر آنها. در عکس سخن این است که نفس ناطقة انسانی مرآتی است که به اندازه سعه و ضیق و به صفا و کدورت و طهارت و عدم طهارت خود متن هستی را در خود منعکس می‌کند؛ مثل آفتاب که در آینه منعکس می شود لذا اگر بین مرآت و آفتاب حاجب باشد شعاعی در آینه منعکس نمی‌شود، به همین خاطر اگر آفتاب حقایق و انوار صور عقلیه به مرآت نفس بتابد، از این تابش، عرض، شکل و شبح و صورت و عکس و مثال و سایه در موطن نفس ناطقه قرار می‌گیرد، پس این عکس به طور امر عارضی بر آینه نفس ناطقه قرار دارد و یا اینکه نور علم وقتی به نفس رسید عین نفس شده است. مراد از عین می تواند به هر دو معنای آن باشد؛ یعنی هم ذات نفس شود و نفس از آن ساخته شود و هم چشم نفس ناطقه شده و نفس با آن حقایق را در یابد. پس نفس ناطقه در این صورت با رسیدن به حقایق قوی تر و نورانی تر شده و درجه پیدا می‌کند "والَّذِينَ أُوتُوا العِلمَ دَرَجات"(مجادله ۱۱) (شرح فارسی الأسفار الاربعه، ج۳، ص۳۴۹) ⤵️2️⃣ ادامه
۱۹ مهر ۱۴۰۳
⤴️1️⃣ ادامه "نهج السلامه، دانشگاه تربیت مشرب سلیمانی شدن است" طبیب جامع نگر مشرب سلیمانی دارد. پزشکان از روی نشانه شناسی ها(سبمیولوژی) پی به دلایل و علل(اتیولوژی) سلامتی یا بیماری می‌برند. شنیدن و دیدن و لمس و تحسّس در مراتب ریز بینی و درشت بینی مواد دفعی و فعالیت اعضاء بصورت کمی و کیفی(مزاجی) بخشی از ابزار تشخیص در مکاتب طبی جزئی نگر و کلی نگر است. اما بدون رؤیت شرایط ملکوتی و متافیزیکی وجود اشخاص و اجتماع و فقط با درنظر گرفتن مباحث ملکی و فیزیکی نمی‌توان پی به علل واقعی ناهنجاری‌های باطنی و سوءمزاج های روحانی برد. طبیب طب جامعی که در دانشگاه نهج السلامه تربیت یافته باشد، بعلت توان عبور از فیزیک به متافیزیک خویش، امکان رؤیت ملکوت و ملک ناسوتی دیگران را بصورت فردی و اجتماعی می یابد. همانگونه که سلیمان نبی(ص) به اذن الله و عنایت روح القدس زبان طیور و مورچگان و باد و دیگر مخلوقات را می‌دانست، طبیب آشنا به ملکوت نیز با عنایت حق و در پی اعتدال مزاج و همتّش در ارتقای ارواح و قوای نباتی و حیوانی و نفسانی به روح ایمانی و تقرب به روح القدس، می‌تواند سلیمانی مشرب و عیسوی مرام شود، بقول شاعر : فیضِ روحُ‌القُدُس ار باز مدد فرماید دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می‌کرد همانگونه که یک پاتولوژیست آسیب سلولی را در زیر میکروسکوپ تشخیص می‌دهد و روانپزشک از روی رفتار بقدر فهمش هنجار یا ناهنجاری‌های شخصیتی را تشخیص می دهند و پزشک با دیدن و لمس و سمع و دق و بررسی علائم حیاتی تشخیص خود را از فیزیولوژی و پاتولوژی می‌دهد، و طبیب کل نگر با بررسی مزاج و گرفتن نبض مطالب بیشتری را در می یابد، "طبیب طب جامع" علاوه بر موارد یاد شده، با بررسی حالات و ملکات، و فطری یا غیر فطری بودن حرکت جوهری و توجه به مزاج و سوءمزاج های روحانی و جسمانی به درک زبان مراتب وجودی طبع و نفس و قلب و روح می‌پردازد. و می‌تواند سوءمزاج های روحانی و جسمانی در مراتب وجودی و دردهای جانکاه مسیر زندگی و بدبختی‌های نشئات زندگانی را به توفیق حق از روی علم و عمل و هنر اصلاح کرده و درد دردمندان را التیام داده و عذابهای سه‌گانه‌ی نار و قبر و حشر را به مدد "بداء" تدبیر نماید. این طبیب در کشور وجود، فهم و حکمت و همت سلیمانی دارد. اختیار و انتخاب. انسان در اعمالش اختیاری است یعنی مختار است، در خود اختیار مضطر و به تعبیری مجبور یعنی مجبول به این که حق تعالی او را مختار خلق کرده است و به عبارت معنی کوتاه تازی خلق مختاراً. پس انسان اختیارش ذاتی اوست که اختیار مرتبه ای از کمال وجودی او در مقام خلقت و تکوین اوست و ان شئت قلت مختار محض حق تعالی فاعل غير مختار چون مکروه و مجبور و صدور افعال طبیعی از طبایع حد متوسط بین مختار و غیر مختار انسان که در خود اختیار غیر مختار و در افعالش مختار و شاید که "لاجبر ولا تفويض بل امر بین الامرین" را بر این وجه حمل کرد. نظر عمده باید در تمیز بین ایجاد فعل و اسناد باشد. چه هر فعلی که در متن وجود است مر اهل عدل را عین شهود است که ایجاد است و اسناد است لابد بحول الله اقوم و اقعد ز حق است صحت ایجاد آن فعل به خلق است صحبت اسناد آن فعل (نکته ۶۴۸ هزارویک نکته) حقیقت نفس خویش را بشناسیم. انسان حقیقی همانی است که خدای متعال او را "نفس" نامید و فرمود: "و نفس و ما سواها"(شمس ۸). اگر این نفس مُقّر بر ربوبیت شد در مرتبه "احسن تقویم"(تین ۵)، است. و نفس اينچنينی از نظر فطری و ژنوتیپی واجد غریزه ای است که برای ادراک حقائق اشیا در عالم ملک و ملکوت مهیا و مستعد است. برای انسان حقیقی دو مبنای نظر در دو سوی ملکوت یا ملک است. ۱- یکی به سوی عالم ملکوت. که به این نظر علوم و معارف را از ملاء اعلا می گیرد و سخن می‌گوید و حدیث می‌کند و از ناحیه ذوات طاهره ملکوتيه الهام و وحی می‌گیرد و این قوه را "بصیرت" گویند و هر انسان راست که در مراتب بصیرت بر مدارج معارف تا به حضرت احدیت ارتقا یابد. ۲- نظر دوم به سوی عالم جسمانی است و به این نظر، در بدن تصرّف می‌کند و در این عالم محسوس تفکر می‌کند و با حواس پنجگانه محسوسات را مشاهده می‌نماید. بدین ترتیب او در تعقلش یا از علت(ملکوت علبا) به سوی معلول می‌آيد که به نظر اوّلی است و یا از معلول(ملک و ملکوت سفلی) به سوی علت می‌رود که به لحاظ تعلقش به مادون است. (ینبوع الحیوه، ص۳.۶) سبب ایجاد عالم چیست؟ به نقل از سقراط حکیم در تاریخ الحکمای قفطی سخنی بلند بدین صورت آمده، که، از او سوال می‌شود سبب ایجاد عالم چیست؟ می‌گوید: "جود حق تعالی" است. و به اعتبار فهم مولانا درباره لطف خدا با توجه‌ به فرمایش سقراط حکیم چنین آمده که: من نکردم خلق تا سودی کنم بلکه تا بر بندگان جودی کنم خدایا! جودمان ده تا به حقیقت جودت، در مسیر "انا الیه راجعون"، جوادی باشیم. آمین یا رب العالمین مشتاق فهمت سیّدعلی جوادی چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ 🚀✈️🚀﷽🚀✈️🚀 https://eitaa.com/jhanmn
۱۹ مهر ۱۴۰۳
❌ کمین ترکیبی قسام برای صهیونیست‌ها در جبالیا/ اشغالگران تار و‌ مار شدند 🔹گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس از کمین ترکیبی برای نیروهای اشغالگر صهیونیستی در جبالیا در شمال نوار غزه و وارد کردن ضربه سخت به آنها خبر داد. 🔹قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها گروهی از نیروهای پیاده دشمن متشکل از ۱۲ خودروی نظامی و یک کامیون حامل نظامیان صهیونیست را در کمینی که از قبل آماده شده بود، گرفتار کردند. 🔹قسام بیان کرد که به محض رسیدن نیروهای دشمن به محل کمین، مجاهدان این گردان‌ها کامیون حامل نظامیان اسرائیلی را با بمب شواظ، یک جیپ هامر را با بمب رعدیه و جیبی دیگر را با راکت تاندوم هدف قرار دادند سپس به سمت منطقه کمین پیش رفته و باقیمانده نیروهای اشغالگر را از پا درآوردند و گروهی از نظامیان اسرائیلی را هم که به سمت خانه‌ای در آن اطراف فرار کرده بودند با بمب ضد نفر هدف قرار داده و همه آنها را به هلاکت رسانده و مجروح کردند. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🔴 ... 👇 🚀✈️🚀﷽🚀✈️🚀 https://eitaa.com/jhanmn .
۱۹ مهر ۱۴۰۳
توییت کاربر عرب برای کسانی که حافظه شان ضعیف است: ۲۰۰۰ حمله اسرائیل به لبنان بین ۱۴ ژوئن ۱۹۶۸ تا ۲۱ دسامبر ۱۹۷۳ - (روزنامه لبنانی النهار، ۲۱ فوریه ۱۹۷۳) آن زمان ایران و انقلابش و خمینی و سپاه و حزب الله نبود! 🔴 ... 👇 🚀✈️🚀﷽🚀✈️🚀 https://eitaa.com/jhanmn .
۱۹ مهر ۱۴۰۳
📄 | به بهانه یک تحریف جوابیه مرکز تحقیقات صدا و سیما در پی انتشار یک گزارش آماری و شیطنت برخی رسانه‌ها ‌ 🔻در اردیبهشت ماه سال جاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با همکاری وزارت علوم اقدام به انجام یک نظرسنجی پیرامون وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دانشگاه های دولتی نمود. این نظرسنجی در بین ۲۲۵۰ نفر از دانشجویان مقاطع مختلف عمدتاً کارشناسی به صورت پیمایشی انجام شده است بخشی از نتایج این نظرسنجی که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد دانشجویان بخش عمده ای از اوقات فراغت خود را صرف گشت و گذار در فضای مجازی می کنند همچنین گوش دادن به موسیقی، معاشرت با دوستان، ورزش و ... در رتبه های بعدی فعالیتهای دانشجویان در اوقات فراغت قرار دارد. این نظرسنجی نشان می دهد اساسأ تماشای فیلم و سریال جایگاه قابل توجهی در پر کردن اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه های دولتی ندارد و در بعضی موارد حتی گوش دادن به پادکست بیش از تماشای فیلم و سریال اوقات فراغت دانشجویان را به خود اختصاص می دهد. حال در این نظرسنجی از این اندک دانشجویانی که اعلام کرده اند در اوقات فراغت خود فیلم و سریال تماشا می کنند پرسیده شده که از چه منبعی فیلم و سریال تماشا می کنند؟ و نتایج نشان می دهد پاسخگویان بیشتر از طریق دانلود و تماشا از طریق سایت های اینترنتی و بعد پلتفرم های نمایش داخلی و خارجی فیلم و سریال تماشا می کنند و تلویزیون در رتبه چهارم قرار دارد. انتشار این گزارش بهانه ای شد تا برخی از سایت ها و کانال ها بدون اشاره به کل این نظرسنجی و با تحریف بخش هایی از آن، رسانه ملی را زیر سوال ببرند. در این راستا ذکر چند نکته ضروری است: ▫️ اساسا الگوی مصرف رسانه ای یک قشر خاص مثلاً دانشجویان، قابل مقایسه با عموم مردم و تعمیم به کل جامعه ایران نیست. حتی خود ایسپا بعد از این شیطنت رسانه ای توضیح داد که این نظرسنجی در بین ۲۲۵۰ نفر دانشجو انجام شده و نتایج آن قابل تعمیم به کل جامعه نیست. ولی متاسفانه این بی اخلاقی رسانه ای ادامه یافت. ▫️البته این بی توجهی به واقعیات که نشان دهنده نیت تحریف گران است موضوع تازه ای نیست. در فروردین ماه یعنی چند روز قبل از اجرای این نظرسنجی دانشجویی، ایسپا در یک نظرسنجی از عموم مردم (نه یک قشر خاص مثل دانشجویان) میزان مخاطب رسانه ملی را حدود ۷۰ درصد اعلام کرد. ولی هیچ کدام از این سایت ها و کانال هایی که امروز به نتایج نظرسنجی ایسپا برای هجمه به رسانه ملی استناد می کنند، حاضر نشدند کوچکترین اشاره ای به این یافته داشته باشند!برای مخاطبان فهیم رسانه ها مبرهن است که چنین فعالیت هایی نه علمی است و نه اخلاقی. البته کاهش مخاطب تلویزیون در رقابت با فضای مجازی امری جهانی بوده و موضوع جدیدی نیست اما این جنس فعالیت ها به بهانه نقد مدیریت رسانه ملی مسبوق به سابقه نیست و بیانگر نیات خاص منتشر کنندگان این تحریفات است. کار رسانه ای صداقت و انصاف می خواهد و گرنه نتیجه می شود فریب افکار عمومی. روابط عمومی مرکز تحقیقات صدا و سیما 🔴 ... 👇 🚀✈️🚀﷽🚀✈️🚀 https://eitaa.com/jhanmn .
۱۹ مهر ۱۴۰۳