eitaa logo
ایالت‌ متحده‌ مقاومت
184 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
4.9هزار ویدیو
101 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📌نتانیاهو حتما با توافق جدید ایران و غرب مخالفت میکنه مثل داستان ترور شهید هنیه چراکه این توافق ممکنه منجر به پذیرش راهکار دو دولتی در فلسطین بشه و اسرائیل هرگز زیر بار این مساله هم نخواهد رفت این درحالی هستش که هنوز مشخص نیست آینده غزه چگونه خواهد بود و اسرائیل امنیت و اداره آن را به چه کسی خواهد داد برنامه هسته ای ایران هم مساله مهم دیگه ای که نتانیاهو میخواد با روش خودش جلو بره ابوقاسم ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
علی رغم اعلام آتش بس در جنوب لبنان اما منابع محلی می گویند ماشین های زرهی اسرائیل وارد مناطقی در شهرک خیام شدند که نتوانستند در جنگ بدست بگیرند علی رغم ورود ارتش لبنان و مردم به مناطق مسکونی جنوب لبنان اما ارتش اسرائیل در حال نقض مکرر آتش در برخی نقاط جنوب لبنان هست ارتش اسرائیل در مدت ۶۰ روز آتش بس باید نیروهای خود را تدریجا از مواضعی که در جنوب لبنان تصرف کردند خارج کند ابوقاسم ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
الجزیره به نقل از تروریست ها می گوید گروه های ترویستی از دروازه غربی موفق به ورود به شهر حلب شدند تا به الان شاهد مقاومت جدی ارتش سوریه و محور مقاومت نبودیم ابوقاسم ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منابع محلی از عقب نشینی ارتش سوریه از برخی محله های غرب حلب خبر می دهند. حضور گله ای تروریست ها کاملا در تصاویر مشخص است ابوقاسم ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
حلب در آستانه سقوط کامل تحولات حلب و ادلب عادی نیست پیشروی های ۴۸ ساعت گذشته تروریست ها در شهری که ماه‌ها برای آزاد سازی آن وقت گذاشته شد و خون ها ریخته شد خارج از محاسبات متعارف نظامی است. ابوقاسم ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
بر اساس آخرین تحولات میدانی، ترویست ها بدون مقاومت خاصی به مرکز شهر حلب رسیدند
🔥 سفیانی اولین علامت اصلی ظهور ✍ در روایات شیعه و اهل سنت، به عنوان اولین علامت از امام مهدی علیه‌السلام، شمرده شده ✍ سفیانی از نسل بنی امیه و از فرزندان ابوسفیان است که در سالِ ظهور امام مهدی، از منطقه‌ی در منطقه‌ی شامات (سوریه) خروج و شورش خواهد کرد. ✍ سفیانی از لحظه‌ی شورش تا مرگ خود، جمعا پانزده ماه فعالیت خواهد کرد. سفیانی شش ماه می‌جنگد و نُه ماه هم بر الکور الخمس (مناطق پنجگانه) در منطقه شام و حکومت خواهد کرد. ✍ سفیانی به عنوان بزرگترین دشمن علیه‌السلام، پس از تسلط بر ، با حمله به عراق و حجاز، به قتل و کشتار می‌پردازد. ✍ سفیانی البته بعد از درگیری در بزرگترین جنگ در خاک سوریه موسوم به ، به عنوان طرف پیروز این جنگ، وارد عراق، میشود. ✍ سفیانی به فتوحات برق آسا ادامه می‌دهد تا اینکه در منطقه بیداء در بین مکه و مدینه، لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، در زمین فرو رفته و میشود. ✍ سفیانی بعد از عقب‌نشینی از و حجاز و شام، در نبرد توسط امام مهدی، جنگ در به قتل میرسد. سفیانی، در این جنگ از پشتیبانی رومی‌ها (غرب) و یهودی‌ها (باقیمانده‌ی اسرائیل) برخوردار است. ✍ به این ترتیب، دشمن اصلی امام عصر از بین رفته و لشکریان امام مهدی، پیروزمندانه وارد شده و آزاد میشود. و اندکی بعد برای همیشه، بساط جبهه‌ی مستکبرین برچیده میشود. ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
🔥 قطعی بودن ⚠️ سفیانی مشمول نمیشود! ✍ در روایات اسلامی به حتمی بودن خروج اشاره شده؛ اين مطلب در روايات معتبری با تعابير مختلف مثل: محتوم، لابدّ‌‌منه، حتم من الله، لابدّ ان یکون، لایکون قائم إلا بسفیانی، من قبل قیام القائم، خمس قبل قیام القائم و خمس علامات محتومات، بيان شده 📚 امام سجاد عليه‌السلام: إنّ أمر القائم حتم من الله و أمر السفیانی حتم من الله و لایکون قائم إلا بسفیانی [حمیری، قرب الاسناد حمیری ص ۳۷۴ حدیث ۱۳۲۹] 🔺 قائم از جانب خداوند قطعی‌ست و خروج سفیانی نیز قطعی است. هرگز قیام قائم بدون سفیانی نخواهد بود. 📚 امام صادق علیه‌السلام: السفیانی من المحتوم و خروجه فی رجب [کمال‌الدین شیخ صدوق ج ۲ ص ۶۵۰] 🔺 سفیانی از علائم حتمی است و قیام او در خواهد بود. 📚 از امام باقر عليه‌السلام در تفسیر آیه ۲ سوره انعام (ثم قضی اجلا و اجل مسمی عنده) نقل شده: آنها دو اجل‌ هستند: و تغییرناپذير و و مشروط. حمران پرسید: اجل محتوم چیست؟ فرمود: اجلی که جز آن نخواهد شد. حمران عرض کرد: اجل موقوف و مشروط چیست؟ فرمود: آنچه اراده‌ی خداوند در آن راه دارد و قابل تقدیم و تاخیر و برطرف شدن است. حمران عرض کرد: امیدوارم از علایم موقوف و مشروطی باشد که در آن راه دارد! امام فرمودند: به خدا سوگند که چنین نیست، او از است. [بحارالانوار مجلسی جلد ۵۲ صفحه ۲۴۹] ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش اول) ✍ تنها اشکال به حتمی بودن در روایات مربوط به ، مستند به روایتی از امام جواد علیه‌السلام در کتاب الغیبۀ نعمانی می‌باشد: 📚 ابوهاشم می‌گوید که نزد امام جواد عليه‌السلام بودیم. از و روایاتی که بر اساس آن، خروج او حتمی خواهد بود، سخن به میان آمد. به حضرت عرض کردم: آیا خداوند در هم میکند؟ فرمود: آری. عرض کردیم: می‌ترسیم در قائم نیز بداء نماید! فرمود: قیام قائم عليه‌السلام از وعده‌های الهی است و خداوند خُلف وعده نمیکند! [الغیبه نعمانی صفحه ۴۲۱] ✍ در پاسخ باید گفت: این روایت، با انبوه معتبری که بر حتمی بودن و تغییر ناپذیریِ خروج سفیانی دلالت دارند، قدرت تعارض ندارد. ✍ این روایت، تنها در کتاب الغیبه نعمانی ذکر شده و خبر واحد منفرد است، اما در مقابل، روایاتی که خروج سفیانی را از علایم حتمی میدانند، مستفیض و بلکه نزدیک به تواتر هستند. ✍ همچنین ممکن است این روایت در شرایط خاصی مثل صادر شده باشد. حتی خود مرحوم نعمانی بعد از نقل این روایت در کتاب خویش، احادیث سفیانی را جزو احادیث متواتر، شمرده [الغيبة نعمانی ترجمه فهرى، صفحه ۳۳۲] ✍ بنابراین نظریه‌ی تحقق بداء در علائم حتمی و اصلی ظهور، طرفداران اندکی دارد. ♨️↙️ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─
❌ علائم حتمی ظهور ممکن است باعث شوند؟! خیر! برخی به روایتی از امام جواد علیه‌السلام استناد میکنند که بله ممکن است حتی علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور هم مشمول بدا شوند! اما واقعیت ماجرا (بخش دوم) ✍ بداء، یکی از اعتقادات است. بدان معنا که خدواند تغییراتی را در برخی امور ایجاد می‌کند که تصور ما بر قطعی بودن آنهاست. در واقع تغییری در علم الهی به وجود نمی‌آید، بلکه تغییر در اطلاع و آگاهی ما ایجاد می‌شود. ✅ در بررسی روایت یاد شده در کتاب الغیبۀ نعمانی از امام جواد مبنی بر امکان در ، سه نظر مطرح می‌شود: 1⃣ دیدگاه اول: عدم پذیرش امکان بداء 📌 معتقدین به این نظریه اعتقاد دارند که روایت موجود به دلایل زیر، قابل استناد نیست: 🔹 نقل شده از امام جواد درباره‌ی امکان بداء در علائم پنجگانه‌ی اصلی ظهور، است. [مستدرکات علم رجال الحدیث ج ۶ ص ۴۲۲] 🔹 حتی اگر روایت از نظر سندی صحیح باشد، با انبوه روایات معتبر که بر حتمی بودن و تغییرناپذیری از منطقه شام () دلالت دارند، قدرت تعارض ندارد. 🔹 این روایت، خبر واحد است و در مقابل روایاتی که را از می‌­د‌‌انند، مستفیض و نزدیک به تواتر [منتخب الاثر مرحوم صافی گلپایگانی ج ۳ ص ۸۸] هستند، نمی‌تواند معارضه کند. 🔹 حتی اگر از ضعف سندی این روایت چشم‌پوشی کنیم، ممکن است این روایت در شرایط خاصی مثل صادر شده باشد. ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ 🚀✈️🚀✈️🚀 🔥🔥🔥 https://eitaa.com/jhanmn ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─