هدایت شده از نهج البلاغهخوانی 📖
🔰میثم تمّار شاگرد مکتب امیرالمومنین علیه السلام
🔸میثم بن یحیی،غلام زنی از بنی اسد وعجمی تبار بود. امیرالمومنین علیه السلام او را خرید و آزاد ساخت. پس از آزادی از شاگردان و اصحاب خاص امیرالمومنین علیه السلام گشت و بدین ترتیب دریچه قلبش به روی معارف علوی گشوده شد و جان تشنهاش از زلال علوم علوی سیراب و با اسرار و رازهای نهانی امام آشنا گشت. از این رو،او حامل علمی شد که بجز فرشتگان مقرب،یا پیغمبر مرسل یابندهای که خداوند قلب او را با ایمان امتحان کرده، حامل آن نبودند. لقب تمّار (خرما فروش) را از این جهت به ایشان داده اند که در کوفه خرما می فروخت.
❇️ صاحب سرّ
🔸میثم صاحب سرّ مولا و محرم راز او و در خلوت و جلوت انیس امام بود و با روح خدایی او آشنا بود و علم اجل و منایا و بلایا را میدانست و او در نزد حضرت امیرالمومنین علیه السلام همانند سلمان در نزد پیامبرصلی الله علیه وآله بود.
❇️ علم تفسیر و تأویل قرآن
🔸میثم یکی از بزرگترین مفسران جهان اسلام میباشد که این علم را از امیرالمومنین علیه السلام آموخت، به حدی میثم در تنزیل، تفسیر و تأویل قرآن متبحر بود، که ابن عباس مفسر و شاگرد امیرالمومنین علیه السلام که تفسیرش اعجاب همگان را برمیانگیخت، وقتی در پای تفسیر و تأویل قرآن میثم نشست، دستور داد قلم و کاغذ برایش بیاورند تا سخنان میثم را درباره قرآن بنویسد.
❇️ فضایل میثم
🔸ایمان استوار، وارستگی از دنیا ،جهادی پایدار، اخلاص ،طرفداری از حق، شهامت وشجاعت، سخنوری، روایت احادیث وفضایل علوی، مدافع بودن و استقامت در راه ولایت، شهادت طلبی و... از جمله فضایل این شاگرد و دلداده امیرالمومنین علیه السلام است.
❇️ شهادت میثم
🔸میثم در سال ۶۰ ق. آخرین سفر را به مدینه رفت.و با مرقد رسول خدا صلی الله علیه وآله وداع نمود. پس از بازگشت به کوفه به دستور ابن زیاد دستگیر و زندانی شد. او را بر همان درختی دار زدند که حضرت امیرالمومنین علیه السلام خبرش را به او داده بود و نحوه شهادتش را گفته بود، میثم همراه نه نفر دیگر در یک روز به دار کشیده شد ولی محل دارهای آنان متفاوت بود و چنانکه امیرالمومنین علیه السلام به او فرموده بود، چوبه دار میثم از دیگران کوتاهتر و نزدیک منزلش بود، سه روز پس از شهادت میثم، دوستانش جسد مبارکش را دفن و بعدها برایش مقبرهای بنا کردند که امروز در نزدیکی کوفه مشهور است.
ارشاد شیخ مفید ج۱ ص۳۲۳
شرح ابن ابی الحدید ج ۲،ص۲۹۱
۲۲ ذی الحجه شهادت میثم بن یحیی تمار، دلداده وعاشق وشاگرد مکتب امیرالمومنین علیه السلام تسلیت باد.
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
علی(علیه السلام) که از صحابه نیست!
🔸️«فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللّهِ عَلَى الْكاذِبِینَ؛ پس بگو: بیایید پسرانمان و پسرانتان، و زنانمان و زنانتان، و خودهامان و خودهاتان را فراخوانیم؛ سپس مباهله كنیم و لعنت خدا را بر دروغ گویان قرار دهیم.»(آل عمران، ۶۱)
🔸️در مورد آیه شریفه مباهله یكى از مباحث این است كه...چرا با وجود این كه در آیه تعبیر «نسائنا» ذكر شده، پیغمبر(صلى الله علیه وآله) هیچ یك از همسرانش را نیاورد و به جاى آنها دختر خود را آورد؟
🔸️...اگر مقصود آیه این است كه خود پیامبر(صلى الله علیه وآله) همراه با همسران و فرزندانش در مباهله شركت كند، چرا آن حضرت نه تنها هیچ یك از همسران خود را نیاورد، بلكه حضرت على(علیه السلام) و حضرت فاطمه(علیها السلام) و فرزندان آن دو بزرگوار را براى مباهله آورد؟
🔸️روایات فراوانى به این مضمون نقل شده است كه این بزرگواران كسانى بودند كه دعاى آنها به اجابت مىرسید و اگر آنها دعا مىكردند، اهل باطل نابود مىشدند و فرد دیگرى صلاحیت این كار (حضور در این مباهله) را نداشت.
🔸️در این میان، حضرت على(علیه السلام) مصداق «انفسنا» است؛ یعنى فقط حضرت على(علیه السلام) است كه به منزله جان و نفس پیامبر(صلى الله علیه وآله) است. این فضیلت كه احدى با امیرالمؤمنین(علیه السلام) در آن شریك نبوده و نیست، بالاترین مقامى است كه پس از پیامبر(صلى الله علیه وآله) مىتوان براى كسى تصور كرد.
🔸️از یكى از علماى بزرگ اهل تسنن سؤال شد «كدام یك از صحابه پیغمبر(صلى الله علیه وآله) افضل از دیگران بودند؟» او در جواب، چند نفر از صحابه و خلفا را نام برد بدون این كه از حضرت على(علیه السلام) یادى كند.
🔸️به او گفتند چرا نامى از حضرت على(علیه السلام) نیاوردى؟ پاسخ داد: شما از صحابه سؤال كردید، نه از خود پیغمبر(صلى الله علیه وآله)؛ على(علیه السلام) «نفس النبى» و جان پیامبر(صلى الله علیه وآله) بود؛ و در ادامه براى شاهد سخن خود آیه مباهله را تلاوت كرد.
🔸️كسى كه به منزله جان پیغمبر(صلى الله علیه وآله) است، همان كسى است كه نور او و پیغمبر(صلى الله علیه وآله) یكى است. علماى شیعه و سنّى روایات زیادى را با این مضمون نقل كردهاند كه پیامبر(صلى الله علیه وآله) و على(علیه السلام) از نور واحدند.
(براى نمونه، ر.ك: بحارالانوار، ج ۱۵، باب 1، روایت ۱۲؛ ج ۱۶، باب ۶، روایت ۳۴؛ ج ۲۵، باب ۱، روایت ۵ و مناقب (ابن مغازلى)، ص ۸۸و ۱۳۰)
🔺️آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)، در پرتو ولایت، صفحه ۴۸
#مباهله
💠 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از پُرسون قزوین
با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه جدید شهر اقبالیه معرفی شد
https://purson.ir/fa/content/503174/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF
سلام شما مطمئنید همه اسکورت هستن؟
اهالی اون محل نیستن؟
هدایت شده از 🌪️نود سیاسی 🌪️
تعفنی به نام #اصلاحات!!!
البته این تعفن و لجن را جدیدا از بعضی به اصطلاح اصولیون هم داریم میشنویم.
⛔️محمد خاتمی:
احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست.
کیهان ۱۲/۶/۷۸
⛔️اکبرگنجی:
خمینی متعلق به موزه تاریخ است. ۲۴/۱/۷۹
⛔️محمد خاتمی:
اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است.۱۶/۸/۷۹
⛔️محمد خاتمی:
مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه مختلف حضور داشته باشند.
روزنامه همبستگی ۱۶/۸/۷۹
⛔️جهانبخش محبی نیا:
موسیقی و رقص و سکس باید شرعی شود.
آفتاب امروز ۳/۷/۷۸
⛔️عبدالکریم سروش:
خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است.
نشریه کیان
⛔️عبدالکریم سروش:
فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان میشود.
روزنامه نشاط ۱۲/۳/۷۸
⛔️عبدالکریم سروش:
ولایت پیامبر بعد از به کسی منتقل نشده است.
روزنامه صبح امروز ۱۶/۶/۷۸
⛔️ابراهیم اصغر زاده:
حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد.
آفتاب امروز ۲/۶/۷۸
⛔️محمد کاظم محمدی اصفهانی:
به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و اورا فتنه گر نامید.
روزنامه ایران ۲۴/۴/۷۹
⛔️محسن کدیور:
معصومین ع فقط در کلیات و اصول اسوه اند.
ماهنامه کیان بهمن ۷۷
⛔️محسن کدیور:
امروز خدا در جامعه هیچ کاره است.
نشریه پژوهش های قرآنی سال ۷۹
⛔️هاشم آقاجاری:
در حکومت های دینی، نه تنها دین افیون توده هاست که افیون حکومت ها نیز هست.۲۵/۱/۸۱
⛔️رجبعلی مزروعی:
حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است.
حریم ۲۳/۱۱/۷۸
⛔️محمد مجتهد شبستری:
فعل و قول معصوم حجت نیست.
کیان بهمن ۷۷
⛔️علیرضا علوی تبار:
ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است.
یا لثارات ۴/۳/۷۹
⛔️اکبر گنجی:
حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید.
مصاحبه با شبکه آلمانی ۲۴/۱/۷۹
⛔️محمد رضا خاتمی:
مبنای مشروعیت هر کاری فقط رأی مردم است.
جمهوری اسلامی ۸/۶/۷۹
⛔️بهاء الدین خرم شاهی:
کافر و بی دین هم خودی است.
صبح امروز ۲/۶/۷۸
⛔️عزت الله سحابی:
معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند.
روزنامه عصر آوارگان ۱۶/۱۰/۷۸
⛔️عطاالله مهاجرانی:
نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است.
روزنامه آریا ۱۶/۱/۷۹
⛔️سعید حجاریان:
تفکر فقیهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند.
روزنامه ایران ۳۱/۱/۷۸
⛔️احمد نراقی:
وحی برای انسان های بعد از زمان خود، قابل فهم نیست.
هفته نامه آبان، ۱۱/۱۰/۷۷
⛔️مقصود فراستخواه:
حقیقت ثابت نداریم، حتی در دست انبیاء و معصومین.۲۲/۶/۷۷
⛔️مقصود فراستخواه:
هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای آمیخته با ابتذال نیازدارد و گرنه از دل و دماغ می افتد.
۲/۸/۷۹
#جنگ_شناختی
#جنگ_ترکیبی
#جنگ_رسانه
@navad_siasi