eitaa logo
جنبش عَلَم
132 دنبال‌کننده
137 عکس
44 ویدیو
3 فایل
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ #جنبش_عَلَم ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
15.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🔹 روایت دوم: چه کسی شایسته مدیریت حرکت تحولی است؟ 🔻 حجت الاسلام تقی‌زاده، طلبه دوره دوم حوزهٔ علمیهٔ مشکوه، مشغول به تحصیل در مقطع خارج فقه، استاد حوزهٔ علمیهٔ مشکوه و مسئول مرکز راهبری برهان، از ویژگی‌های مدیر یک حرکت تحولی می‌گوید. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ♨️ 📌 رئوس مطالب گعده پنجم: بایسته‌های عدالتخواهی طلبگی، در نظام امت و امامت 🔰 با حضور حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ چکیده گعده پنجم (بایسته‌های عدالتخواهی طلبگی، در نظام امت و امامت) با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان. 🔻 بخش ١ از ٣ در این جلسه می‌خواهیم در را به لحاظ و در اندیشه یک اندیشمند انقلاب اسلامی یعنی رهبر معظم انقلاب، بررسی کنیم. 💠 پیرامون : یک: عدم تنزل از عدالت خواهی الهیاتی به باید هر چه مخالف با توحید و اسلام است، ولو اینکه قانون شده باشد، کنار گذاشته شود. عدالتخواهی حقوقی خودش را ذیل قوانین موجود ترسیم میکند و پسا قانون مطالبه‌گری می کند؛ بر همین اساس مفسدان برای خودشان زمینه‌ی قانونی را فراهم می‌کنند. در عدالتخواهی الهیاتی بر قانون چتر می‌اندازد و مسیطر بر آن است. چنین تنزلی شکل گیری است. مرجئه‌ قائل بود که با ولایت حضرت علی علیه السلام، بهشت تضمین است و عمل اشخاص مهم نیست. امروز،‌ نسبتِ نظام و ولی‌فقیه را در این پازل تعریف می‌کند. یعنی عیوب دستگاه حاکمیت را چون ذیل ولی الهی هست، نادیده می‌گیرد. درحالیکه طبق روایات در نظام ولایت، اگرچه گناه توده‌های مردم راحت‌تر آمرزیده می‌شود اما عذاب افراد موجود در دستگاه حاکمیت دوچندان است. یعنی و ولی الهی در صورت لغزش، عذابی مضاعف خواهند داشت. دو: عدم تنزل از عدالت خواهی به ! طبق بیان شهید مطهری، عدالت مقیاس برداشت از دین است. یعنی عدالت در سلسله طولی احکام باید دیده شود. این تنزل هم ایجاد است. حالت اشعری‌گری به این صورت است که عدالتخواهی را پس از قانون ببینیم. عدالت را در سلسله علل قوانین و مسیطر بر آنها تعریف نکنیم. حال آنکه باید قوانین را با عدالت بسنجیم. ممکن است اشکالی مطرح بشود که ما در امروز، امثال و را نداریم و لذا در این عدالتخواهی (که مقیاس فهم دین و مسیطر بر قوانین باشد) افرادی از میدان انقلاب خارج می‌شوند! در پاسخ باید گفت که اولا هم باید شرایط ورود امثال بهشتی و مطهری را فراهم کرد و ثانیا آسیب اشعری‌گری به مراتب بیشتر است. 📌 ادامه دارد ‌... 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ مجموعه یادداشت 🔻 بخش دوم 🔸 «خدمت وظیفه عمومی، خدمت واقعاً مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد. هم خانواده‌ها و هم آحاد جوانان، باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق و علاقه به آن بشتابند». 🔸 قطعا از ویژه ترین فرصت ها برای تامین بنیه دفاعی و جلوگیری از تهدیدات دشمنان است. برنامه ریزی مناسب و اجرای موفق آن، باعث بهره وری مناسب و حداکثری از نیروی انسانی، رشد و بالندگی جوانان در این مدت و تقویت نیروی دفاعی و نظامی کشور می‌شود. ❌ اما متاسفانه این قانون متناسب با مشکلات و معضلات حال حاضر کشور برنامه ریزی نشده و به جای اصلاح طرح شاهد اقداماتی قهقرایی هستیم. حدود دو ماه پیش مدت به ۲۴ ماه افزایش پیدا کرد که طبعا چنین این عقب‌گردی موجب دلسردی فعالان این حوزه، نسبت به اصلاح این قانون می‌گردد. 🔸 واضح بودن نواقص و معایب این طرح سبب شده تا ۹۰ درصد کشورها یا آن را تغییر دهند و یا به فکر تغییر آن باشند. اما در کشور ما، متاسفانه بعد از گذشت یک قرن، در این قانون تغییر به سزایی صورت نگرفته است. ❌ از مشکلات سربازی اجباری می توان موارد زیر را شمرد: ✅ امنیت محور بودن و غفلت از ابعاد فرهنگی و ارزشی. (در خدمت سربازی وجهه همت در نوع آموزش ها نظامی و امنیتی می‌باشد و آنچنان که شایسته است از این ظرفیت عظیم برای انتقال معارف اسلام ناب استفاده نمی‌گردد.) ✅ به تاخیر افتادن سن ازدواج با وجود اینکه نمودار سنی جمعیت کشور به سمت پیری می‌رود. ✅ مشکلات اقتصادی و معیشتی سربازان. (این مسأله تنها در ارتباط با سربازان متاهل نیست بلکه در مواردی مجردین هم توانایی فراهم کردن حداقل های اقتصادی را ندارند.) ✅ طولانی بودن غیر منطقی این دوره که باعث به هدر رفتن عمر، استعداد، نشاط و پویایی و همچنین منجر به اتلاف فرصت‌های اقتصادی و شغلی می‌شود. ✅ این معایب، بدون در نظر گرفتن رفتارهای نامناسب با سربازان وظیفه و کاهش منزلت اجتماعی، تغذیه نامناسب، مشکلات بهداشتی و ... بیان گردید. ❌ با همه ی این نواقص و همچنین نخبگان و جامعه برای این قانون، اراده‌ای درخور از سوی مسئولین مربوطه برای این اصلاح مشهود نیست. عموم جامعه انتظار دارد تا عمر و استعداد جوانان اهمییت بیشتری برای مسئولین داشته باشد. 🔸 در یادداشت بعدی، راه کارهایی برای اصلاح این قانون ارائه می دهیم ان‌شاءالله. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ چکیده گعده پنجم (بایسته‌های عدالتخواهی طلبگی، در نظام امت و امامت) با حضور حجت الاسلام و المسلمین قنبریان 🔻 بخش ٢ از ٣ 💠 پیرامون : ❓سوال محوری: نسبت یک جنبش عدالتخواه با نظام سیاسی موجود چیست؟ ✅ پاسخ اجمالی: باید درون نظام امت و امامت و ناظر بر نظم سیاسی و دیوان سالاری برای ارزشهای انقلاب فعالیت کنیم. 🔹نظریه نظام انقلابی: «نهضت و نظام» یا «انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی» یا «هویت حقیقی و ساخت حقوقی»، اینها دوگانه‌هایی هستند که نباید از هم جدا شوند. (یا نظام یا جمهوری اسلامی) به مانند جسم و (یا نهضت یا انقلاب) به مثابه روح آن جسم است. نهضت و انقلاب و ولایت فقیه و هویت حقیقی و ...، آرمان‌های ما هستند اما شخص ولی فقیه و بیت و قانون و مسئولین و ... جزء نظام و جمهوری اسلامی و ساخت حقوقی هستند. اینها آرمان ما نیستند. جسمی هستند که باید از آن روح جدا نشوند. باید مدام رصد و نقد شوند. لذا خبرگان بر رهبری نظارت دارند. 🔹در نسبتی که میان نهضت و نظام بر قرار است ممکن است چندگونه تحلیل شکل بگیرد: اول؛ اینکه بین انقلاب و جمهوری اسلامی چنان فاصله‌ای احساس کنیم که گویی این دو به تضاد رسیده‌اند، در این صورت اپوزوسیون می‌شویم. اما حضرت آقا معتقدند چنین تضادی شکل نگرفته است. دوم؛ انقلاب و نظام را یک چیز ببینیم. در این صورت محافظه‌کار می‌شویم. حضرت آقا این نگاه را قتلگاه انقلاب می‌داند. سوم؛ انقلاب و نظام را مثل روح و بدن ببینیم. باید از هر دو محافظت کرده و به تعالی هر دو کمک کنیم. حرکت از وضع موجود به سوی آرمان‌ها به نحو کون و فساد نیست، نیاز به انقلاب در انقلاب نداریم، بلکه تحقق این امر به نحو صور متبدله‌ی صدرا است و به نظر ما عدالتخواهی صحیح هم همین است. 🔹 نتیجه اینکه باید از درون نظام امام و امت و ناظر بر دیوان سالاری موجود فعالیت کرد و ذیل این حرکت نظام انقلابی را زنده نگهداشت. 📌 ادامه دارد ‌... 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
🔰 در میدانِ عدالت 📌 نشست اول: بررسی مسأله اسناد عادی 🔸 با حضور: 👤 محمد طاهرنژاد 👤 امیرحسین حاجی‌زاده 🔹 زمان: چهارشنبه ٢٨ آبان؛ ساعت ١٣ 🔹 مکان: جلسه فقط به صورت مجازی در بستر اسکای‌روم و اینستاگرام برگزار می گردد. 🌐 پیوند اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/meshkat-boede3 🌐 پیوند صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/jonbesh_alam?igshid=17uloeyva7afy 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم ♨️ چرا مساله اسناد عادی مهم است؟ 📈 بر اساس آمارهای اعلامی نهادهای مسئول، درصد قابل توجهی از مالکیت‌ اموال غیرمنقول در کشور، به موجب اسناد رسمی شناسایی نشده است. ⚠️ انتقال این نوع مالکیت به ناچار به صورت و انجام می‌گیرد. فقدان نظارت حکومت بر این نقل و انتقالات علاوه بر بروز آسیب‌هایی چون ، و قوه‌ی قضائیه، موجب راکدتر شدن فضای به دلیل تزلزل حقوق مالکیت شده است. ⚠️ تا جایی که طبق گزارش شاخص بین‌المللی حقوق مالکیت(IPRI) رتبه ایران در زیرشاخصPPP (صیانت از مالکیت فیزیکی رسمی در دادگاه) در سال ٢٠١٩ در میان ١٢٧ کشور جهان، ٩۵ و در بین ١۵ کشور منطقه ١٢ برآورد شده است. ☑️ وجود این مسئله در حالی است که در چند سال اخیر طیف وسیعی از نخبگان بر این امر اجماع دارند که تغییر رویکرد در این مسئله ضرورت دارد. ❌ اما تلاش‌های مکرر مجلس برای و «مشروط کردن انتقال مالکیت به ثبت رسمی» با مخالفت شورای نگهبان به دلیل مواجه شده است.‌ ✅ بی‌ شک انتظار می‌رود تا برای رفع این چالش‌ها از ظرفیت‌های خود و اساتید حوزه‌های علمیه استفاده نمایند. 📌 در نشست اول از مجموعه نشست‌های ، میزبان دو تن از پژوهشگران اندیشکده هستیم و ان شاء الله به بررسی اصل مساله و برخی راه حل‌های آن خواهیم پرداخت ان شاء الله. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
🔺 پنجمین جلسه از دوره نیمه تخصصی به صورت برخط، با حضور استاد طلایی برگزار گردید. 🔰 جهت ثبت‌نام، نام، نام‌خانوادگی و محل تحصیل خود را به آیدی @alam_admin ارسال فرمایید. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بررسی مساله اسناد عادی.mp3
19.19M
🎙 🔰 📌 نشست اول: بررسی مسأله اسناد عادی 🔸 با حضور: 👤 محمد طاهرنژاد 👤 امیرحسین حاجی‌زاده 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 🔻ولایت الهی عامل بخشودگی گناه مردم یا حاکمان؟! حجت الاسلام والمسلمین قنبریان 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 نوشدارو کافی نیست، گرچه لازم است. ✍ یادداشت شورای مرکزی جنبش عَلَم پيرامون حادثه اسف‌بار بندرعباس. ◾️سرپناه یک زن و فرزندش در تخریب شد. خبر و تصاویر به شدت دردآور بود و چه بسا مصداقی از «لَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً» می‌توانست باشد. چندی پیش شبیه این ماجرا برای ، با وضعیتی اسفناک رخ داد. 🔹 در ماجرای اخیر، وعده بودن تمام هزینه‌های درمان بانوی بندرعباسی و همچنین تامین زمین برای ایشان داده شده است. امیدواریم که محقق شود، اما ریشه چنین وقایعی چیست؟ چرا در حکومتی که هدفش است، شاهد این چنین ای از سوی مامورین شهرداری یک شهر هستیم؟! 🔻معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس میگوید: «پیش از این، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز و نا امن که بستر رودخانه بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.» 🔹 اگر حقیقتا مساله ساکنان این سرپناه بود، الان نه تنها با این شاهد خودسوزی این بانو و آسیب جسمی او هستیم، بلکه باید در دادگاه عدل الهی پاسخگوی فریادها و ناله های کودک بی‌گناهش، و جریحه‌ای که بر قلب او وارد کرده‌ایم باشیم. 🔻معاون شهردار گفته: «طبق دستور شهردار، تکلیف شده که علاوه برپرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.» 🔹 عجیب است! آیا اندکی در آن اداره فخیمه وجود نداشته، تا تامین زمین و مسکن را پیش از تخریب عهده دار شوند؟ حتما باید بیافرینیم و پس از آن مدیریت بحران کنیم؟! 🔹 بی شک اگر قانونی مغایر با است، باید را تغییر داد، اما مادامی که قانون تغییر نکرده، آیا باید استفاده از و را بر خود حرام کنند و در چنین از خود به نمایش بگذارند؟! 🔹 بگذریم که حضرت امام ره در سال ۵٨ در پیام مربوط به افتتاح حساب ١٠٠، فرموده بود که «نظام اسلام چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد؛ و این از حد اقل [حقوق‌] هر فرد است که باید داشته باشد. مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند.» و این یعنی اصل بی خانه بودن را و می‌دانستند، چه رسد به تخریب تنها سرپناهشان. 🔻رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفته: «به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.» 🔹 البته موظف به تامین این حمایت‌هاست لکن اینها مساله را حل نمی‌کند. باید چنین اتفاقات تلخی در دیگر نقاط کشور به فکر چاره باشیم و ریشه‌های این مسئله را یافته و سپس به حل آن بپردازیم. همچنین با کسانی که به خود اجازه می‌دهند اینچنین با محرومین و ولی نعمتان ما رفتار کنند، هزینه این عمل را در جامعه افزایش دهیم تا بار دیگر شاهد چنین رفتارهای غیر دینی در حکومت دینی نباشیم. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🔰 📌 آنچه در نشست اول (بررسی مساله اسناد عادی) گذشت. 🎙در گفت و گو با محمدطاهرنژاد و امیرحسین حاجی‌زاده 🎧 صوت کامل این نشست را در کانال جنبش عَلَم در پیام‌رسان‌های بله، ایتا و تلگرام بشنوید. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam