eitaa logo
جنبش عَلَم
131 دنبال‌کننده
137 عکس
44 ویدیو
3 فایل
لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ #جنبش_عَلَم ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🔰 📌 آنچه در نشست سوم (بررسی مساله اسناد عادی از منظر فقه) گذشت. 🎙در گفت و گو با حجت الاسلام شاه‌نوش 💠 خلاصه مکتوب این جلسه به زودی در کانال جنبش علم، قرار خواهد گرفت. 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بررسی اسناد عادی - حجت الاسلام شاه‌نوش.mp3
4.49M
🎙 🔰 📌 نشست سوم: بررسی مسأله اسناد عادی از منظر 🔸 با حضور: 👤 حجت الاسلام شاه‌نوش مدیر سابق پژوهشکده حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه قضائیه 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ 🔴 مقصر اصلی کیست؟! به بهانه شهادت شهید دکتر فخری‌زاده و تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم توسط مجلس 🔹 در اسلام همان‌قدر که مقصر است، هم مقصر است. مظلوم چنانچه باشد(١)، مکلف است تا حق خود را از ظالم بستاند. حال اگر هویت دینی، انقلابی، ملی و علمی یک جامعه مورد تعدی و تجاوز دشمن قسم خورده‌ی قرار گیرد، تکلیف چیست؟ تکلیف را خدای متعال روشن نموده، «فَمَنِ اعْتَدَى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَيْكُمْ.»(٢) انتقامی سخت و متناسب. 🔹 ، تکلیفی الهی و مبتنی بر است. عقلانیتی که با ترس از غیرخدا مرزی آشکار دارد. بر مبنای همین عقلانیتِ برآمده از متن دین، اگر به تکلیف الهی یعنی عمل نکنیم، آثار شوم آن دامن‌گیر حرکت عمومی جامعه می‌شود و چه بسا روزی برسد که آرمان «به اهتزاز درآوردن پرچم لااله الا الله بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری»(٣) به مردمانی دیگر سپرده شود. (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ‏)(۴) 🔹 باید پذیرفت که مجلس تناسبی با ضربه‌ای که بر پیکره جامعه ما به واسطه شهادت شهید وارد آمد، نداشت. بدیهی است که مسائل نظامی شفافیت بردار نیست. اما اگر به مانند انتقام سختی که برای شهادت گرفته نشد، این بار هم دست ولی الهی جامعه برای عمل به امر پروردگار بسته شود، اولین مقصرش مسئولینی هستند که چنین زمینه و شرایطی را پدید آورده‌اند. در لایه‌ای عمیق‌تر عموم مردم، و در بنیادی‌ترین لایه نخبگان و علی الخصوص طلاب حوزه علمیه مقصران این هستند. 🔹 در بزرگوارمان ره آموخته‌ایم که اگر عموم ، نه از روی احساسات زودگذر، بلکه بر مبنای درک و فهمی ریشه‌دار، خواستار امری باشند و به دنبال آن درک عمیق، آمادگی تحمل هزینه‌های آن امر را داشته و از میدان خارج نشوند، قطعاً مطلوبِ مردم محقق خواهد شد. هیچ قدرتی از قدرت‌های مادی توان ایستادن دربرابر ملت را ندارد. این چنین اراده‌ای دیگر منتظر مسئولان ترسو یا دارای دستگاه محاسباتی مادی نمی‌ماند، مساله‌اش عمل به است و اگر لازم باشد مسئولین جاهل یا خائن را کنار می‌زند تا ندای خدای تعالی را لبیک گوید. 🔹 اما در ماجرای شهادت شهید فخری‌زاده ، مطالبه‌ی عمومی مردم نشد و حتی اگر مثل شهادت حاج قاسم، مطالبه‌ی عمومی صورت می‌گرفت، آیا روشن بود که تبعات و هزینه‌های انتقام سخت توسط مردم پذیرفته می‌شود؟ 🔹 حقیقت آن است که پاسخ مثبت باشد یا منفی، تفاوتی نمی‌کند؛ مادام که بنیادی‌ترین مقصر خود ما هستیم. بی‌گمان حرکت‌های اجتماعی را به صورت عمومی و فراگیر رقم زدن، فهم و ادراک عمیق را ضمیمه‌ی احساسات مردم کردن، در را ایجاد کردن، کار حوزه و روحانیت است. 🔹 و این باری است که سالها روی زمین مانده ‌... **************** (١) ر.ک: بیانات رهبری؛ ۵ تیر ٩٨ (٢) سوره مبارکه بقره؛ ١٩۴ (٣) ر.ک: امام خمینی؛ ٢٩ تیر ۶٧ (پیام قطعنامه) (۴) سوره مبارکه مائده؛ ۵۴ 📌 محمدسجاد بیگی، طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
بسم الله الرحمن الرحیم 💠 خلاصه جلسه مکتب امام ره 👤 استاد طلایی 🗓 تاریخ: ۴ آذر ٩٩ 🔸در جلسات قبل معنا و تفسیر و قیام للنفس و هم چنین مایز این دو از یکدیگر از نظر امام خمینی (ره) بیان شد. از کلمات امام فهمیده می شد که قیام لله اولا باید از لحاظ و ثانیا از نظر ، لله باشد و اگر این دو منتفی شد، قیام للنفس می شود.   ✅ در جلسه گذشته بحث بر سر این بود که لوازم قیام لله و للنفس چیست. انسان ذاتا موجودی است. کمال طلبی انسان هم بی حد و حصر است و انتها ندارد. یعنی اگر به یک کمال و منفعتی برسد، سیر نمی شود و دوباره در پی منفعت و کمال دیگر می رود. این مطلب تا زمانی که انسان به کمال اصلی و حقیقی که بی نهایت است و حد و حصر ندارد (که خداوند متعال است)، تمامی ندارد. انسان های که برای منافع مادی و دنیوی قیام می کنند و بر فرض مثال تشکیل می دهند، پس از چند وقت در پی منفعت جدیدی رفته و این منافع تعارض می کنند و به انسان ها به مشکل می ورند. 👈 در نهایت هم این قیام به شکست منجر می شود. اما اگر باشد، چون انسان ها به دنبال اراده الهی و اقامه آن می روند، به تعارض نمی رسند و شکستی هم ندارند. ❌ یک شبهه ای در مقام وجود دارد که طبق آیه "مَنْ كٰانَ يُرِيدُ الْحَيٰاةَ الدُّنْيٰا وَ زِينَتَهٰا نُوَفِّ إِلَيْهِمْ أَعْمٰالَهُمْ فِيهٰا وَ هُمْ فِيهٰا لٰا يُبْخَسُونَ" (هود ١۵) اگر گروهی برای منافع دنیوی و مقاصد حیوانی قیام کنند، خداوند انها را به هدفشان می رساند و به شکست نمی رسند. 👈در پاسخ می گوییم طبق ایه، خداوند انها را به انها می دهد و نه اهداف انها را. اعمال شان هم دارای تناقض است زیرا به دنبال منافع مادی بودند. پس لاجرم به شکست می رسند. 🔸طبق این بیانات، حکومت خواهی لازمه است. زیرا در صورت برپایی اراده الهی در همه شئون زندگی، یک سری از افراد در مقابل قیام کنندگان می ایستند و تقابل ایجاد می کنند. پس ایجاد حکومت برای این امر مهم لازم است. حضرت امام ایجاد را بدیهی می شمارند و صرف تصور آن را موجب تصدیق می دانند. 🔸لازمه بعدی، حرکت به سمت است. تمدن یعنی برپایی اراده الهی در تمامی شئون زندگی در منطقه ای وسیع. تفاوت تمدن و امپراطوری اینست که امپراطوری برای مقاصد سیاسی و فتح و فتوحات انجام می گیرد اما در تمدم، فرهنگ و اعتقادات و آداب و رسوم و ... نیز تغییر می کند. پس لازمه قیام لله تمدن خواهی است. 🔸 مساله ای هم در جواب یک پرسش گفته شد که لازمه ، اینست که هم رهبران قیام و هم مردم، غایت شان و نیت شان لله و صورت قیام هم برای خداوند باشد. ❌اگر رهبران برای خداوند متعال قیام کنند اما ملت اهداف دیگری داشته باشند، آن قیام، لله نیست. 📌 علیرضا فهیمی، طلبه سطح٢ حوزه علمیه مشکوه 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 🔻مسئول کشور می‌گوید کسی می‌خواهد لعن کند، واشنگتن را لعنت کند. ⁉️ رانت ارز، رانت خودرو، فاضلاب اهواز، مسائل حاشیه نشینی، به آمریکا چه ارتباطی دارد؟! حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam 🔸 ویدیو از صفحه اینستاگرامی @Mr_chaar
🔰 📌 نشست چهارم: بررسی فقهی مسأله اسناد عادی 🔸 با حضور: 👤 حجت الاسلام والمسلمین حائری؛ استاد سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم 🔹 زمان: چهارشنبه ٢۶ آذر؛ ساعت ١٨ 🔹 مکان: جلسه فقط به صورت مجازی در بستر اسکای‌روم و اینستاگرام برگزار می گردد. 🌐 پیوند اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/basij-meshkat 🌐 پیوند صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/jonbesh_alam?igshid=17uloeyva7afy 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
💠 محفل صمیمی طلاب تهران 🗣 مباحثه گروه‌های طلبگی با محوریت اندیشه امامین انقلاب (١) 🤲 توسل به اهل بیت عصمت سلام الله علیهم 🔰 گعده مشترک تمام گروه ها با حضور اندیشمندان و فعالان انقلاب اسلامی 🔻هر هفته، دوشنبه‌ها از نماز مغرب‌وعشاء 📍میدان بهارستان، مسجد المهدی عج ******* (١) هم‌اکنون دو حلقه مباحثاتی شکل گرفته است. یک حلقه با محوریت کتاب اندیشه اسلامی در قرآن، و حلقه دوم با محوریت کتاب (گزیده جلد٢١ صحیفه امام ره) 🆔 @jonbesh_alam
♨️ 📌 گفت‌وگوی دوم: نقش رسانه در عدالتخواهی 🔰 با حضور امین سلیمی (سردبیر خبرگزاری دانشجو) 🔹 زمان: یکشنبه ٣٠ آذر، ساعت ١۵ 🔹 مکان: جلسه به صورت حضوری در بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی و مجازی در بستر اسکای‌روم و اینستاگرام برگزار می گردد. 📍نشانی: خیابان آزادی، بعد از مسجد دانشگاه شریف، کوچه صادقی، پلاک۵، طبقه۴ 🌐 لینک اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/basij-meshkat 🌐 لینک صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/jonbesh_alam?igshid=17uloeyva7afy 🔸 🔸 لا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ 🆔 @jonbesh_alam
جنبش عَلَم
♨️ #گفت‌وگو_با_عدالتخواهان 📌 گفت‌وگوی دوم: نقش رسانه در عدالتخواهی 🔰 با حضور امین سلیمی (سردبیر خب
🔴 به دلیل بروز برخی مشکلات، جلسه آقای سلیمی، صرفا به صورت مجازی برگزار می‌گردد.
جنبش عَلَم
💠 محفل صمیمی طلاب تهران 🗣 مباحثه گروه‌های طلبگی با محوریت اندیشه امامین انقلاب (١) 🤲 توسل به اهل بی
بسم الله الرحمن الرحيم ❓ از چه انتظاری داریم؟ 💠 قدرت ، یکی از مهم ترین عناصر ایجاد تحولات اجتماعی است. به پیشینه فرهنگی و مذهبی مردم ایران که بنگریم، در می یابیم که هیچ صنفی مثل ، توانایی ایجاد گفتمان عمومی را ندارد و این یعنی توان بالقوه‌ و روحانیون برای این امر به مراتب بیشتر از سایر اصناف نخبگانی است. ⚠️ اما وقتی به واقعیت امروز جامعه مان نگاه می کنیم، روحانیت به گونه‌ای در میدان کنشگری اجتماعی حاضر شده است که گویا توجه درخوری به قدرت گفتمان سازی خویش ندارد. بی شک چنین غفلتی ریشه در فراموشی و ناآگاهی از بستر فرهنگی جامعه ایران دارد. ❓راه خروج از این غفلت هویتی چیست؟ طلاب جوان چه نقشی برای بازیابی هویت از یادرفته شان دارند؟ ✅ یکی از موثرترین راه‌ها، تشکیل محافل طلبگی است. محافلی که طلاب در کنار یکدیگر، پای سفره‌ بنشینند و ضمن پرداختن به مهم ترین چالش های انقلاب اسلامی، بر سر آنها با یکدیگر به گفت و گو بپردازند. محافلی که داشته باشد و به اندیشیدن و سخن گفتن خلاصه نشود و مهم تر از همه، محافلی برای توسل به ائمه اطهار علیهم السلام تا هدایت الهی را شامل حال جمع کنند. و در یک کلمه محافلی که سراسر تزریق کننده‌ی باشد و با استمرار هفتگی‌اش منجر به تثبیت این هویت و ثمرات واقعی در متن جامعه شود. 🔰 ان شاء الله را با دغدغه هایی که ذکر کردیم، از همین هفته آغاز می کنیم. برای شروع دو حلقه‌ی مباحثاتی داریم. یک حلقه با محوریت کتاب و حلقه دوم هم با محوریت کتاب (گزیده جلد٢١ صحیفه امام ره). 🤝 از همه برادران خودمان (که بی تعارف تاج سر ما هستند) دعوت می‌کنیم تا قدم رنجه نموده و تشریف فرما شوند. ⏳دوشنبه منتظر حضورتان برای مباحثات گرم هستیم. 🆔 @jonbesh_alam
هدایت شده از صراط مستقیم
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 بیانات مهم حضرت آیت الله تحریری در محکومیت خط تقابل با 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
📸 🔺 اولین هفته صمیمی طلاب تهران 🆔 @jonbesh_alam