eitaa logo
جرعه نور
1.1هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
106 فایل
همراه گرامی شما می توانید پیشنهادات و یا انتقادات خود را به این آدرس ارسال فرمایید https://eitaa.com/jore_noor
مشاهده در ایتا
دانلود
• آنگاه که انسان به تفکر برسد و قادر به فکر کردن در باطن عالَم شود؛ همه جای جهان برایش محراب و حرم است، و در تمام لحظه ها خود را در آغوش خدا می‌بیند. دانلود رایگان کارگاه تفکر : media.montazer.ir/?p=23039
کارگاه تفکر ۱۳.mp3
10.04M
۱۳ آنچه در پادکست سیزدهم می‌شنوید : ـ چگونه می‌توان نعمت‌ها را دید و در آنها تفکر کرد؟ ـ چرا فکر انسان عموماً تمایل دارد به امورات مادی و برنامه‌های معمول زندگی مشغول بماند؟ ـ چه کسانی قادرند به باطن نعمات فکر کنند؟ و چه کسانی نمی‌توانند روی چنین افکاری متمرکز شوند؟ منبع پادکست : جلسه ۶ کارگاه تفکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"لاٰ حَولَ وَلاٰ قُوَّةَ اِلّاٰ بِاللّٰهِ الْعَلیٌِ الْعَظیم" 🖼 هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ  آغاز کنیم: 📖حدیث امروز: ✳️ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) : انسان بخاطر گناه از روزی محتوم محروم ماند و تقدیر جز به دعا بر نگردد و عمر جز به نیکوکاری دراز نشود. 📒 نهج الفصاحه ، حدیث۶۲۴ 🪧تقویم امروز: 📌 دوشنبه ☀️ ۱۴ آبان ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۲ جمادی‌الاولی ۱۴۴۶ هجری قمری 🎄 4 نوامبر 2024 میلادی 🔖مناسبت امروز: 📜روز فرهنگ عمومی ☘ روز مازندران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترتیل صفحه ای قرآن کریم استاد محمود خلیل الحصری کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/jore_noor
067.mp3
1.97M
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... صفحه ۶۷ کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/jore_noor
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... صفحه ۶۷ کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/jore_noor
•┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... -مفاهیم_قرآن_کریم صفحه ۶۷ کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/jore_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌅 ❇️پنج دقیقه با اکبـرالقـرّاء استاد مـصطـفیٰ اسمـاعـیـل (بسیار زیبا و معناگرا) 📖سوره مبارکه هــود ، آیات ۶۹ الیٰ ۷۲ 🎶مقام: «» 👌ببینید و بشنوید و لـذّت ببرید ... ؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
💠 آموزش دوره ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 🔸 🔸 . تاکنون با حدود ۷۰ درصد ترجمه ی قرآن کریم آشنا شده اید (با آشنایی لغات پرتکرار). ان شاالله با هم ادامه ی دوره را خواهیم گذراند. 🙏🌱 . 🔻🔻🔻 کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/jore_noor
🔹 درس پنجاه و دوم: بخش دوم #سطح_پیشرفته
 •┈✾🍀✿🥀جرعه نور🥀✿🍀✾... حکمت ۶۷ کانال 🇮🇷 جرعه نور🇮🇷 👇👇👇 https://eitaa.com/jore_noor
بخشش كم: امام(علیه السلام) در این سخن حکیمانه اش از محروم کردن نیازمندان به هر اندازه که ممکن باشد نهى مى کند و مى فرماید: «از بخشش کم حیا مکن، زیرا محروم کردن از آن هم کمتر است»; (لاَ تَسْتَحِ مِنْ إِعْطَاءِ الْقَلِیلِ، فَإِنَّ الْحِرْمَانَ أَقَلُّ مِنْهُ). بسیارند کسانى که معقتدند باید بخشش به مقدار قابل ملاحظه باشد و اگر انسان توان آن را نداشت، ترک کند، در حالى که بخشش کم (توأم با عذرخواهى و ادب) حد اقل دو فایده دارد: نخست این که در بسیارى از موارد همین مقدار حل مشکلى مى کند و دیگر این که دست رد به سینه درخواست کننده زدن نوعى اهانت است و این کار جلوى اهانت را مى گیرد. اضافه بر اینها روح سخاوت را در انسان در تمام حالات پرورش مى دهد. تعبیر به «إنَّ الْحِرْمانَ أقَلُّ مِنْهُ; محروم ساختن از آن کمتر است» نوعى کنایه و تشبیه است، زیرا محروم کردن قابل مقایسه با مقدار مالى که انسان مى بخشد نیست تا بگوییم این از آن کمتر است. امام(علیه السلام) در واقع محروم کردن را نیز نوعى بخشش بسیار کم محسوب کرده که هر بخششى از آن بیشتر است. در حدیثى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «هر کار نیکى صدقه اى محسوب مى شود خواه به غنى باشد یا فقیر، بنابراین صدقه را ترک نکنید هرچند به نیمى از یک دانه خرما باشد و خود را از آتش دوزخ دور دارید هرچند به نیمى از یک دانه خرما باشد، زیرا خداوند متعال این صدقه کوچک را براى صاحبش پرورش مى دهد، همان گونه که شما بچه اسب یا بچه شتر خود را پرورش مى دهید و در روز قیامت پرورش یافته آن را به او باز مى گرداند تا جایى که بزرگ تر از کوه عظیمى خواهد بود; «کُلُّ مَعْرُوف صَدَقَةٌ إِلَى غَنِیّ أَوْ فَقِیر فَتَصَدَّقُوا وَلَوْ بِشِقِّ تَمْرَة وَاتَّقُوا النَّارَ وَلَوْ بِشِقِّ التَّمْرَةِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ یُرَبِّیهَا لِصَاحِبِهَا کَمَا یُرَبِّی أَحَدُکُمْ فَلُوَّهُ أَوْ فَصِیلَهُ حَتَّى یُوَفِّیَهُ إِیَّاهَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ حَتَّى یَکُونَ أَعْظَمَ مِنَ الْجَبَلِ الْعَظِیمِ».(1) در گفتار حکیمانه 422 تعبیر دیگرى از همین موضوع مهم آمده است مى فرماید: «افْعَلُوا الْخَیْرَ وَلاَ تَحْقِرُوا مِنْهُ شَیْئاً; کار نیک را انجام دهید و هیچ مقدار از آن را کم مشمارید». مهم این است که انسان در انفاق خود، هرچند کم اخلاص داشته باشد. این خلوص نیت کم را بسیار و کوچک را بزرگ مى کند. شاهد این سخن داستانى است که در شأن نزول آیه 79 سوره توبه آمده است: لشکر اسلام براى مقابله احتمالى با دشمن در جنگ تبوک آماده مى شد. پیغمبر اکرم دستور به جمع آورى کمک هاى غذایى براى سربازان اسلام داد. هرکس به اندازه توانایى خود مقدارى خرما به عنوان زکات یا تبرع به مسجد مى آورد و کسانى که امکانات بیشترى داشتند مقدار فزون ترى مى آوردند. کارگر مسلمانى به نام «ابو عقیل انصارى» که از چاه هاى اطراف مدینه آب براى منازل مى آورد و با مبلغ مختصرى که از این کار دریافت مى کرد هزینه زندگى خانواده خود را در حد پایین تأمین مى کرد نیز به فکر کمک به ارتش اسلام افتاد و چون اندوخته اى نداشت گفت: یک شب را اضافه کار مى کنم و درآمد آن را خدمت پیامبر مى آورم. محصول کار شبانه او دو من خرما بود که یک من آن را براى خانواده خود گذارد و یک من را خدمت پیامبر آورد. منافقان عیب جو هنگامى که دیدند «ابو عقیل» مشتى خرماى خشکیده در دامن ریخته خدمت پیامبر مى آورد او را به باد مسخره و استهزا گرفتند و سخن ها گفتند. آیه شریفه نازل شد، کار «ابو عقیل» را کاملاً ستود و استهزا کنندگان را به عذاب الیم الهى تهدید کرد: «(اَلَّذِینَ یَلْمِزُونَ الْمُطوِّعِینَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ فِى الصَّدَقَتِ وَالَّذِینَ لایجِدُونَ إِلاّ جُهْدَهُمْ فَیَسخَرُونَ مِنهُمْ سَخِرَ اللَّهُ مِنهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ); کسانى که از صدقات مومنان اطاعت کار عیبجویى مى کنند، و آنهایى را که دسترسى جز به مقدار (ناچیز) توانائیشان ندارند مسخره مى نمایند خدا آنها را مسخره مى کند (کیفر استهزا کنندگان را به آنها مى دهد) و براى آنان عذاب دردناکى است».(2) ببخش مال و مترس از کسى که هرچه دهى *** جزاى آن به یکى ده ز دادگر یابى. البته گاه به هفتصد برابر و بیشتر مى رسد. : پیام امام امیر المومنین ( مکارم شیرازی )
استبرا 1 .مردان پس از ادرار، اگر کاری که به آن «استبرا» می گویند انجام دهند در صورتی که پس از آن رطوبتی از مجرای ادرار خارج شود که نداند بول است یا چیز دیگر، آن رطوبت محکوم به طهارت خواهد بود و بررسی و جستجو در این باره لازم نیست. 2 .استبرا واجب نیست و اگر موجب ضرر قابل توجه شود جایز هم نخواهد بود، البته اگر استبرا نکند و بعد از بول کردن، رطوبت مشتبه خارج شود حکم بول را دارد. .3 بهترین شیوه استبرا این است که بعد از قطع شدن ادرار، اگر مخرج مدفوع نجس شده، ابتدا آن را تطهیر کنند، بعد سه بار انگشت میانه دست چپ را از مخرج مدفوع تا بیخ آلت بکشند، و بعد شست را روی آلت و انگشت پهلوی شست را زیر آن بگذارند و سه بار تا سر آلت بکشند و پس از آن سه بار سر آلت را فشار دهندو سپس مخرج ادار را بشویند. 4 .تفاوتی بین استبرا قبل از تطهیر مخرج غایط و بعد از تطهیر آن، از نظر کیفیت وجود ندارد. 5 .هرگاه فردی بعد از خروج بول، استبرا کند و وضو بگیرد، و سپس رطوبتی که مردد بین بول و منی است از او خارج شود واجب است برای تحصیل یقین به طهارت از حدث، هم غسل کند و هم وضو بگیرد. اقسام رطوبت اقسام رطوبت هایی که گاهی از انسان خارج می شود: 1 .رطـوبتی که گاهی بعـد از خروج منی از انسـان خارج می شود و «وَذْی» نام دارد. 2 .رطوبتی که بعضی از اوقات بعد از بـول خارج می شود و «وَدْی» نام دارد. 3 .رطوبتی که بعد از ملاعبه زن و مرد با یکدیگــر خارج می شود و «مَذْی» نام دارد. همه رطوبت های فوق پاک است و باعث نقض (از بین رفتن) طهارت نمی شود. 📚 ✏️ مطابق با فتوای مقام معظم رهبری #️⃣
4_5875213629669769543.mp3
12.37M
🎙 📣 . 📚 باموضوع ..موجود بودن بهشت و جهنم ، خصوصیات بودن بهشت و جهنم حجت‌الاسلام ابدیت‌در‌پیش‌داریم‌خود‌را آماده‌کنیم...✅ "اٰللـٌّٰهًٌُمٓ صَلِّ عٓـلٰىٰ مُحَمَّدٍ وُاّلِ مُحَمَّدٍ وٓعٓجٓلِ فٓرٰجٰهٌٓمّ"💐