هدایت شده از نیکزاد
باسمه تعالی
تحلیل برخی از افراد از مبارزات علیه نظام تحت شعار زن آزادی زندگی گذشته این است که این جریان پیروز شده است و به خواسته خود رسیده است که همان آزادی بیحجابی و بدحجابی و تعطیل کردن گشت ارشاد و فروکش کردن حساسیت نظام در برابر ولنگاری هاست.
در برابر این تحلیل می توان گفت در عین اینکه تا حدودی بهرهای از واقعیت دارد اما می توانیم
از منظر دیگر در کل ارزیابی مثبتی به آن داشته باشیم
اولاً شعار زن زندگی آزادی کلید رمز اغتشاشات برای مبارزه علیه نظام تا سرحد براندازی بود تبلیغات خارجی دشمن به خوبی گواه بر این امر بود و واقعاً آنها برای رسیدن به این هدف بسیار امیدوار بودند تقریبا فکر میکردند که کار نظام تمام است حتی برای طرفداران انقلاب و نظام باعث وحشت جدی شده بود.
الحمدلله در این امر مفتضحانه شکست خوردند نه تنها این امر اتفاق نیفتاد بلکه وضعیت نظام در عرض همین یک سال بسیار مستحکمتر و استوارتر و پیشرفتهتر و بازندهتر و موفقتر شده است.
ثانیا اعتماد مردم نسبت به اپوزیسیون و گروههای معاند بیرونی و بنگاههای خبری و به تعبیر دیگر مرجعیت آنها برای مردم به شدت تقلیل پیدا کرده است و قدرت تاثیرگذاری و خط دهی و جریان سازی آنها عملاً از دست رفته است.
در حقیقت اغتشاشات و جریانات چند ماهه سال گذشته تا به امروز حقیقت و ماهیت آن مجموعه را افشا و آشکار کرده است و بیهویتی و بیشخصیتی و بیاعتباری آنها را آفتابی کرده و در نهایت بصیرت و رشد و معرفت مردم را به مراتب بالاتر برده است. و این دستاورد بسیار بزرگ و مغتنم است.
ثالثا اغتشاشات و جریانات گذشته باعث کنار رفتن پرده نفاق و دورویی و تزویر جریانات داخلی و خواص شده است. در این تقلب احوال ماهیت آنها رو شده است و منویات و مقاصد آنها برملا گردیده است و مشخص شده است که خواسته آنها تا حد براندازی انقلاب و نظام است. و همین باعث مصونیت کشور و نظام از آسیب های آنها به ویژه مانع حضور آنها در مسئولیتها و پست های کلان نظام شده است.
رابعاً اقتدار حاکمیت برای دفاع از انقلاب و تظام و تونایی جمع کردن اغتشاشات و آشوب ها و همراه کردن توده مردم برای همراهی با نظام تقریباً برای همگان حتی برای دشمنان و معاندان داخلی و خارجی ثابت شده است. از این جهت آنها را دچار یأس و سرخوردگی و افسردگی نموده است.
خامسا آن جریانات باعث شده است که نظام به فکر برنامهریزی ریشهایتر و حساب شدهتر و موثرتر بیفتد آنگونه که مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان بلندپایه کشوری تصریح کردهاند با برنامهریزیهای انجام شده انشاءلله این بساط ولنگاری و ضد فرهنگی جمع خواهد شد.
نیکزاد
#تکبر
انسان وقتی فعلی انجام میدهد
الف- از خودش خوشش میاید که من چنین کار خوبی انجام دادم به آن در اصطلاح عُجب گفته می شود
ب-سپس در ذهن خویش چنین گمان می کند که از دیگران برتر است ودر خویش برتری نسبت به دیگران می بیند و به آن در اصطلاح غرور گفته می شود
ج-آنگاه این خود برتر بینی در بیرون خودش را نشان میدهد و در رفتا ر و سخن گفتن با مردم به گونه ای رفتار می کند یا حرف می زند که نشان دهد از دیگران برتر است که در اصطلاح به آن تکبر گفته میشود
و تکبر
۱-گاهی در برابر خداوند متعال که بدترین نوع تکبر است همانطور که فرعون و نمرود چنین بودند
۲- و زمانی در مقابل نبی اکرم صلی الله علیه واله وسلم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مانند ابو جهل ها و معاویه ها که مورد لعن خدا و رسولش قرار می گیرند
۳-گاهی در مقابل بندگان خداوند متعال است
و تکبر یک رذیلت اخلاقی است که نابودگراست
به تعبیر حضرت علی علیه السلام
نسبت به دیگران مانند حیوان درنده نباش چون یا مثل تو انسان هستند یا برادران دینی تو
لَاتَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمُ أَكْلَهُمْ فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ:
إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّيْنِ، أَوْ نَظِيْرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ،
(نهج البلاغه نامه ۵۳)
تکبر بدترین رذیله اخلاقی است که جایگاه متکبران در جهنم خواهد بود
ادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا فَبِئْسَ مَثْوَى الْمُتَكَبِّرِينَ ﴾ [غافر: 76]
زیرا کسی که تکبر بورزد بر دلش مهر خواهد خورد
یَطْبَعُ اللَّهُ عَلَی کُلِّ قَلْبِ مُتَکَبِّرٍ جَبَّارٍ ( غافر۳۵)
و کسی که بر قلبش مهر خورده باشد هرگز روی سعادت نخواهد دید
@jorenab
#عمل_انسان_در_قیامت
۱- وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَی کَمَا خَلَقْنَاکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَتَرَکْتُم مَّا خَوَّلْنَاکُمْ وَرَاءَ ظُهُورِکُمْ ۖ وَمَا نَرَی مَعَکُمْ شُفَعَاءَکُمُ الَّذِینَ زَعَمْتُمْ أَنَّهُمْ فِیکُمْ شُرَکَاءُ ۚ لَقَد تَّقَطَّعَ بَیْنَکُمْ وَضَلَّ عَنکُم مَّا کُنتُمْ تَزْعُمُونَ ( انعام:۹۴)
به تحقیق شما بنزد ما تنها آمدید همچنانکه در اول وهله که شما را خلق کردیم تنها بودید و آنچه را که ما بشما از روی تفضّل در دنیا عطا کرده ایم همه را پشت سرانداخته اید و آن بدکارانی که چنین می پنداشتید با شرکت می کنند نمی بینیم که با شما آمده باشند بتحقیق که بین شما و آنها بریدگی و شکاف ایجاد شده و آنچه را گمان می کردید که بفریاد شما برسد از شما فاصله گرفته و در وادی جدائی گم شده است.
۲-مشرکان عرب معتقد بودند که تکیه گاه آنها چهار چیز است و به آنها مباهات می کردند و چون هر چهار امری که به آن اعتقاد داشتند مادی بود بطور طبیعی مانند هر امر مادی دیگری فنا پذیر لذا خداوند متعال در این آیه شریفه در صدد نفی آن است می دانیم انسان دارای دو بعد است بعد مادی و بعد معنوی که حوائج بعد مادی بوسیله امور مادی تامین می شود و بعد مادی گرچه خود زوال پذیر است لکن اگر در مسیر درست و صحیح هدایت شود باعث می شود که بعد روحانی انسان نیز تقویت شود و چون آنچه می ماند و آنچه در قیامت پاسخگوست همین بعد معنوی است پس تلاش در جهت تقویت و تکامل آن در درجه بالای از اهمیت قرار دارد، قرآن کریم ابتدا در این پندار که امور مادی با همین خصوصیتی که دارند همیشگی هستند را نفی میکند سپس چگونگی تکامل بعد معنوی در این عالم را مطرح می کند آنگاه عاقبت دو دسته کسانی که تنها امور مادی و بعد دنیائی خویش را تقویت کردند و گروهی که بعد معنوی خود را تقویت نمودند می پردازد.
۳-در این آیه شریفه ابتداء پندار باطل مشرکان را به آنها گوشزد می کند آنها معتقد بودند آنچه برای انسان مهم است قوم و قبیله، مال و ثروت، ارباب و طاغوت و بتها هستند اینها باعث سعادت بشری می شوند قرآن کریم می فرماید
«ولقد جئمتونا فرادی کما خلقناکم اول مرّه » همانطور که در ابتدا و در رحم مادر تنها بودید الان هم در هنگام مرگ تنها هستید و هیچ چیزی همراه شما نیست.
«و ترکتم ما خوّلناکم وراء ظهورکم» هرچه مال به شما دادیم برای آنکه آنرا در طریقه درست مصرف کنید از آن سوء استفاده کردید همه آنها را ترک کردید و فرزندانی که شما به آنها افتخار می کردید اقوام و عشیره ای که در مقام سختی و عسرت به شما یاری برسانند کسی از آنها با شما نیست
«و ما نری معکم شفعاکم الذین زعمتم انهم فیکم شرکاء» هیچ کس از آنهاییکه خیال می کردید شفیع شما هستند گمان می کردید شریک شما هستند را نمی بینم پس کجا هستند، علت اینکه آنها الان در کنار شما نیستند برای چیست
« ولقد تقطع بینکم» برای این است که بین شما جدائی افتاد آنچه شما تا الان آنها را رفیق و شریک خود میدانستید مربوط به نشئه دیگر بود و آن نشئه دنیا انها به درد همانجا میخوردند اما اینجا عالم دیگری است نشئه دیگریست پس آنهایی که آنجا دیگر با شما نیستند بین شما و آنها جدائی افتاد
«و ضل عنکم ما کنتم تزعمون»« ضّل» یعنی گم شد می فرماید آنجا یعنی در دنیا چیزهائی داشتید خیال می کردید بدرد این عالم هم می خورد اما این پندار شما پندار باطلی است زیرا آنهائیکه گمان می کردید برای شما مفید باشد نمی بینید بعضی از آنها گم شدند و شما تنها هستید.
پس آنچه گمان می شد اگر در این دنیا مفید است در آخرت هم مفید خواهد بود این پنداری بیش نیست.
۴-مرحوم علامه طباطبائی ره در تفسیر شریف المیزان می فرماید« این آیه شریفه حقیقت زندگی انسانی را که بزودی برایش روشن می شود بیان میکند و به اینکه امور دنیوی چون تکثر اسباب و انتصار و کمک خواستن از اموال و اولاد و ازدواج و عشایر و شفاعت، اربابانی غیر خداوند هیچ گونه اثری در عالم معنی و تکوین ندارد پس انسان مانند سایر موجودات این عالم بسوی خداوند متعال در حرکت است.
انسان وقتی بدنیا آمد امور دنیوی و زینت حیات و اسباب ظاهری او را جذب می کند خیال می کند اگر به اینها تمسک پیدا کند خوب است لذا در این دنیا با این امور بازی می کند با این خیال خود را سرگرم می کند بگونه ای که او را از حق باز میدارد« و ما هذه الحیاه الدنیا الا لهو و لعب » اما وقتی انسان این بدن مادی را رها می کند می بیند آنچه او خیال می کرد برای او مفید است بدردش نمی خورد و آنها هم هیچ استقلالی ندارند.
(المیزان ج۷ص۲۸۶)
@jorenab
هدایت شده از خبرگزاری فارس
5.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب: قدر نیروهای مسلح را باید دانست
🔹نیروهای مسلح ما در دوران جنگ خیلی تلاش کردند و فداکاری های بزرگی در بخشهای مختلف صورت گرفت. نیروهای مسلح جزو نوامیس حتمی هر جامعه هستند.
🔹بدون نیروهای مسلح جامعه سر پا باقی نمیماند. نیروهای مسلح ایمنساز هستند.
🔹امنیت همه چیز یک کشور است؛ اگر امنیت نباشد علم، اقتصاد و راحتی نیست.
@Farsna