eitaa logo
جرعه‌نوش
326 دنبال‌کننده
109 عکس
29 ویدیو
6 فایل
من جرعه‌نوشِ بزم تو بودم هزار سال کی ترک آب‌خورد کند طبع خوگرم سیاهه‌های علی احسان‌زاده @dastmalbaf
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا" (پس چون وقت اول فرا رسد، بندگان سخت جنگجو و نیرومند خود را بر شما برانگیزیم تا آن‌جا که در درون خانه‌های شما نیز جست‌وجو کنند. و این است.) (سوره اسراء، آیه ۵) روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ أَيْنَ مَا ثُقِفُوا إِلَّا بِحَبْلٍ مِنَ اللَّهِ وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الْمَسْكَنَةُ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ الْأَنْبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ ۚ ذَٰلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ" (آنها محکوم به ذلّت و خواری هستند به هر کجا که یافت شوند، مگر به دین خدا و عهد مسلمین درآیند. و آنان پیوسته مستحق خشم خدا و اسیر بدبختی و ذلّت شدند از این رو که به آیات خدا کافر شده و پیغمبران حق را به ناحق می‌کشتند، و این نابکاری‌ها به خاطر نافرمانی و ستمگری همیشه آنها بود.) (آل عمران، آیه ۱۱۲) روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ۚ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا ۖ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ" (اوست خدایی که کافران اهل کتاب را برای اولین بار از دیارشان بیرون کرد و هرگز شما مسلمین گمان نمی‌کردید که آن‌ها از دیار خود بیرون روند و آن‌ها هم حصارهای محکم خود را نگهبان خود از خدا می‌پنداشتند تا آن‌که [عذاب] خدا از آنجا که گمان نمی‌بردند بدان‌ها فرا رسید و در دلشان افکند تا به دست خود و به دست مؤمنان خانه‌هاشان را ویران می‌کردند. پس ای هوشیاران، پند و عبرت گیرید.) (سوره حشر، آیه ۲) فیلم: خبرنگار فلسطینی در میان خانه‌های خالی صهیونیست‌ها روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ... قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ۖ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ" (بگو: ای جماعت یهود، اگر می‌پندارید که شما با خدا پیوند دارید، نه مردم دیگر، پس تمنّای مرگ کنید اگر راست می‌گویید. ... بگو: مرگی که از آن می‌گریزید، شما را ملاقات خواهد کرد و سپس به سوی خدایی که دانای پیدا و پنهان است باز گردانده می‌شوید و او شما را به آن‌چه می‌کرده‌اید آگاه می‌سازد.) سوره جمعه، آیات ۶ و ۸ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
"گروه اجتماعی پرشماری که به نام اعیان شناخته می‌شد، نقش مهمی در سامان‌دهی مملکت و حفظ اقتدار و کیان آن داشت؛ قلمروی چنان پهناور که اداره‌ی آن از طریق دیوان‌سالاریِ متمرکز ناممکن بود. اعیان از یک سو به شمار می‌رفتند و از سوی دیگر، منصوب حکومت بودند و این موقعیتِ دوگانه، ایشان را در جایگاه و واسط مردم و حکومت قرار داده بود. این سازوکار، از سویی به دولت اجازه می‌داد ‌که به‌دور از عریض و طویل و پرهزینه، امور مناطق دورافتاده را اداره کند، و از سوی دیگر، اعیان و نهادهای سیاسی محلی را به پناهگاهی برای مردم در برابر ستم کارگزاران دولتی بدل می‌ساخت. این ساختاری است که در صفوی نیز وجود داشت و در نهادهای سیاسی چون کلانتر تجلی می‌یافت. اعیان، علاوه بر مناطق خود، وظیفه‌ی و تدارک قشون و نیروی نظامی مردمی را برای دفاع از حکومت و تمامیت عثمانی به دست داشتند. این امر، در زمان جنگ یا در زمان مواجهه با شورش‌های داخلی، به دولت عثمانی توان نظامی شگرفی می‌بخشید، بی‌آن‌که هزینه‌ی سنگین حفظ و نگه‌داری یک ارتش بزرگ دائمی و حرفه‌ای را بر او تحمیل کند. به تبع این کارکرد بود که در آغاز سده‌ی نوزدهم میلادی، اعیان، به رهبری علمدار مصطفی پاشا، دولت مرکزی را از مرگ قطعی نجات دادند؛ محمود دوم را به قدرت رسانیدند و تداوم حیات عثمانی را برای بیش از یک سده‌ی دیگر سبب شدند." (عبدالله شهبازی، زرسالاران یهودی و پارسی...، ج ۵ (آریستوکراسی مالی و فروپاشی نظام سنتی)، ص ۲۴۶) روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آخرین اثر مرحوم استاد ناصر طهماسب حسن روح‌الامین با انتشار این فیلم نوشت: 🔹به وقت مرگ چشمم را نبندید که چشم من به سیمای حسین است. 🔹اقای طهماسب،خودمون برات ختم میگیریم خودمون برات روضه میگیرم، حالا که بایکوتت کردن بی معرفتا.‌ ‎ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang
جرعه‌نوش
♨️آخرین اثر مرحوم استاد ناصر طهماسب حسن روح‌الامین با انتشار این فیلم نوشت: 🔹به وقت مرگ چشمم را نبن
چند روز قبل که خبر درگذشت و خاک‌سپاری او را شنیدم، شوکه شدم. در طول سال‌های اخیر که خیلی پیگیر مستندها بودم، با صدای گرم او هم انس گرفته بودم. آقا ناصر، غم نخور اگر کوچکی به تو توهین کرد. تو بزرگ بودی و ایستادی؛ معلوم است که از تو خواهند رنجید. الهی که با سید شهیدان محشور باشی روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
👨‍👧‍👦 برای بچه‌ها قصه بگویید 👈 ، بزرگ‌داشت هشت ماه ایستادگی مردم ایران در برابر است. 👣 نمی‌خواهم به ابعاد فتنه و حوادث ۸۸ بپردازم. فقط یک نکته را یادآوری می‌کنم: حوادث پیش و پس از انتخابات ۸۸، تاریخ انقلاب را به پیش و پس از خودش تقسیم کرد و بر آینده‌اش بسیار تاثیر گذاشت؛ آینده‌ای که امروز ماست. و ما اگر می‌خواهیم وضعیت خود را بشناسیم و شرایط جامعه‌مان را درک کنیم، و بر اساس آن شناخت، به حل معضلات بپردازیم، به یکی از مقدماتی که نیاز داریم، توجه به فتنه ۸۸ و تحلیل آن حوادث و نسبت‌یابی آن با امروز است. به همین جهت، جامعه‌ی ایران نباید فتنه ۸۸ را فراموش کند. علاوه بر آن‌که درس‌ها و عبرت‌های فراوانی هم در آن حوادث نهفته است که بازخوانیش می‌تواند ما را از آن‌ها بهره‌مند کند. این روزها با نوجوانان فراوانی سر و کار دارم که "هیچ" اطلاعی از این بخش مهم از تاریخ کشور و انقلاب ندارند، چه رسد به تحلیل آن. وقتی با آن‌ها در این باره سخن می‌گویم، انگار دارم داستان‌های قرون گذشته را تعریف می‌کنم. 🧔‍♂پدرها! 🧕مادرها! معلمان عزیز! مربیان زحمت‌کش! فقط داستان ساده‌ی سیر حوادث ۸۸ و اثرات بعدیش را برای نوجوانان و مخاطبان بی‌اطلاعتان بازخوانی کنید. همین. نگذارید حافظه‌ی تاریخی آینده‌سازان کشور از ریشه‌های امروز خالی باشد. 🖥 سری اول مستند را هم پیشنهاد می‌کنم؛ ببینید و ببینانید! روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
Felestin-Bakalam New.mp3
14.24M
بهترین هدیه‌ای که می‌تونستم برای تولدم بگیرم را برادران موشکی سپاه بهم دادند. تا باد چنین بادا! حالا اگر یکی از دوستان بود می‌گفت اینم از فاشیست بودنتونه😂 به هر حال، سالروز فرار شاه معدوم را به همه‌ی شما تبریک عرض می‌کنم 🌹و این سرود حماسی را از حاج ابوذر روحی بهتون تقدیم می‌کنم تا در این صبح موشکی💪 و میان اعیاد ماه مبارک رجب لذت ببرید 🎂 🇮🇷 روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
"دانشجویی از من سوال کرد: در مسئله‌ی عدالت، چرا خودتان وارد میدان نمی‌شوید؟ این توقعِ درستی نیست؛ ، غیر از مدیریت اجرایی کشور است. برای رهبری، وارد شدن در میدان، به صورت و است." (امام خامنه‌ای، ۲۲/ ۰۲/ ۱۳۸۲) روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
هدایت شده از بر پا
1_9875707664.pdf
14.77M
محتوای تواصی به مشارکت درباره ۲۴ خیلی از رفقایی که بنای تبلیغ و تواصی برای افزایش مشارکت در انتخابات یازده اسفند ۱۴۰۲ را دارند، پیگیر محتوای مناسب بودند. این همان نشریه ای است که قولش را داده بودم. به نظرم حتما یک نسخه فیزیکی یا مجازی آن را همراه داشته باشید. محتوای نشریه همان پرسشهایی است که عموما مرددین برای حضور در انتخابات مطرح میکنند. چرا رای بدهیم؟ رای دادیم چی شد؟ رای نمیدهیم که اعتراض کنیم. و خلاصه پرسشهایی از این دست. تلاش کرده ایم با دو‌ زاویه نگاه «عمیق» و‌ «کلان» به صحنه، مساله های متداول را پاسخ دهیم. سعی کنید این محتوا را به دست دیگران نیز برسانید. @ali_mahdiyan
روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
31.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حاج‌آقا چرا عصبانی می‌شی؟ واقعاً راسته؟
هدایت شده از روزنه
من از فدائیان رهبری هستم! مقام معنوی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در نگاه مرحوم آيت‌الله عبدالقائم شوشتری(ره) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از حضرت عالی جملات ویژه ای در تعظیم و تمجید حضرت آیت الله خامنه ای نقل شده است. رمز ارادت خاص حضرت عالی به ایشان چیست؟ ▫️من درباره حضرت آیت الله العظمی خامنه ای چه بگویم؟ هر چه بگویم عشق را شرح و بیان چون به عشق آیم خجل باشم از آن من ایشان را اولین بار در مدرسه فیضیه دیدم در اولین ملاقات که حتی با هم صحبت نکردیم من شیفته ایشان شدم ایشان را ساواک دستگیر تبعید کرد. ▫️یک مرد الهی به نام حاج آقا نور در تهران محله خاوران می نشست. من با او ملاقات داشتم برای من داستان عجیبی را از آیت الله خامنه ای نقل کرد. آقا خودشان به کسی نقل کرده بودند که در سنین چهارده پانزده سالگی در مشهد مقدس در صحن عتیق جلو حجره نشسته بودم. پیرمردی با ریش و ابروها و موی سر سفید آمد کنار من نشست و مؤدبانه سلام داد و گفت: سید قدر خود را بدان تو بسیار ترقی خواهی کرد. تو در آینده عالم حاکمی خواهی شد. تو مجتهد میشوی و تو مجتهد حاکمی خواهی شد. گفتم یعنی چه؟ آیا من مرجع تقلید میشوم؟ گفت: اری مرجع تقلید میشوی از مرجع هم بالاتر میشوی گفتم یعنی چه؟ فرمود: تو ترقی بسیاری خواهی کرد و من هم آن روز به دیدن شما خواهم آمد و به شما سلام خواهم داد. دیگر آن آقا را ندیدم تا وقتی که رئیس جمهور شدم با خود گفتم این همان پیشگویی ایشان بوده است. باز هم زمان گذشت بعد از رحلت امام خمینی بعد از چند روز آن پیرمرد به دیدن من آمد و گفت: «سید ما! سلام علیکم» و دیگر ندیدم و ندیدم و ندیدم. ▫️ارادت عمیقی به مقام عظمای ولایت آیت الله خامنه ای دارم. حضرت آیت الله خامنه ای از جنس أنبیا هستند از مرسلین هستند در افق بسیار بالایی هستند. ▫️من از فدائیان رهبری هستم. ایشان قطعا یکی از اولیای خدا بوده و از امدادهای غیبی حضرت ولی عصر علیه السلام برخوردارند. ▫️ایشان هم از لحاظ علوم حوزوی و عرفانی و هم از لحاظ سیاسی کامل هستند. اگر افرادی مثل ما امکان و درصد لغزششان صد باشد ایشان در حد یک است. ▫️بخشی از مصاحبه مکتوب مجله حاشیه با مرحوم آیت الله عبدالقائم شوشتری«رحمت الله علیه». مجله حاشیه،شماره25،اسفند1395. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
محمد (ص) در مکه مبعوث شد؛ برای سخت‌ترین و مهم‌ترین ماموریت تاریخ؛ و او تنهای تنها بود؛ آن‌چنان خداوند بارها در آیات کتاب خود که بر او می‌فرستاد او را دل‌داری می‌داد و امر به صبر و می‌کرد. در دوران سخت غربت مکه، کسانی خالصانه به خاتم پیامبران ایمان آوردند و بر یاریَش ایستادند. پیشاپیش آن‌ها چند نفر بودند؛ علی بن ابی‌طالب (ع)، بنت خویلد، دو عمویش ابوطالب و حمزه، و دیگر پسرعمویش جعفر بن ابی‌طالب، و دختر یگانه‌ی او فاطمه (س). هیچ کس به اندازه‌ی این یاران صادق، در نصرت رسول‌الله فداکاری و استواری نکرد. در حقیقت، اینان ستون خیمه‌ی هدایت شدند و مومنان تا قیامت به اینان مدیونند. ولی به‌جز امیرالمؤمنین (ع) و صدیقه طاهره (س)، یاد چندانی از بقیه‌ی این بزرگان تاریخ نمی‌شود و مهم‌تر، قدر زحمات طاقت‌فرسای آنان دانسته نمی‌شود. فردا سال‌روز رحلت بزرگترین همسر پیامبر خاتم و اولین زن مومن به اوست. کمی در میان این شلوغی‌ها از او یاد کنیم، قدرشناسی کنیم، به او متوسل شویم و او را به الگویی بی‌مانند در میان زنان جامعه تبدیل کنیم. عرض ادبی بود به امید نگاهی و شفاعتی. روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
اخبار این روزها مرا یاد شعری از امید مهدی‌نژاد انداخت، وقتی سال‌ها قبل گفته بود: تو ننگ عربی، سید حسن! نام تو را باید از فهرست اعراب شایسته خط بزنیم تو به جای آن‌که در ایوان ویلای ساحلی‌ات لم بدهی و چرت تابستانی‌ات را با دود قلیان مفرّح کنی تفنگ دست می‏گیری و از پشت تریبون المنار با نعره‌ها‌یت چرت ما را پاره می‏‌کنی تو هیچ شباهتی به اعراب بزرگ نداری، سید حسن! نه شکمت آن اندازه است که از پشت دشداشه‌ها‌ی سفید وقار عربی‌ت را نمایان کند نه چفیه و عقال داری تازه عمامه سیاه سرت می‏گذاری که ما را به یاد خمینی می‏اندازد که یک‌بار چرتمان را پاره کرده بود تو ننگ عربی، سید حسن! به جای آن‌که در حرم‌سرایت بگردی و رقص عربی ممالیک گرجی و اوکراینی‌ات را تماشا کنی تا فردا در بهشت برای مغازله با حوریان آماده باشی در مخفیگاهت که نمی‏دانیم کجاست؟! می‌نشینی و نهج‌البلاغه می‏خوانی تو کافر شده‌ای، سید حسن! و بر ماست که تو را به یهودیان اهل کتاب بسپاریم... فقط به رسم مردان بزرگ عرب صادق باش و بگو برد موشک‌ها‌یت به ریاض که نمی‏رسد؟! 🆔https://eitaa.com/jorenush
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ننگ بر ما که زنده‌ایم هنوز ┄┄┅┅┅❅❅┅┅┅┄┄ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
یادداشتی از حجت‌الاسلام براتی: برخی خبرها این‌قدر تلخ و ترسناک‌اند که آدم ساعت‌ها می‌نشیند نگاه می‌کند به امید تکذیب... دیشب الجزیره به نقل از یک شاهد عینی از حمله سربازان اسرائیلی به چند زن در محاصره بیمارستان شفا قتل و تجاوز آنها خبر داد... خبری که با اقدامات ابن هفته اخیر صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا مثل محاصره، دستگیری ۸۰۰ نفر و کشتار بیش از ۲۰۰ نفر چیز عجیبی نبود! اما فعلا خبرگزاری یا شخص مشهور دیگری این خبر رو کار نکرده، حماس هم صبح امروز برای بیمارستان شفا و اقدامات نسل کشی صهیونیست‌ها خطاب به جهانیان بیانیه صادر کرد اما اشاره به این موضوع نکرد. وزارت بهداشت غزه و هلال احمر غزه هم که معمولا به این اقدامات واکنش جدی نشون می‌دهند هم فعلا بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند همان بهتر که فکر کنیم خبر دقیق نیست، یا هنوز در حال بررسی است... انگار که درستی و غلطی‌اش برای تصور آنچه در غزه می‌گذرد فرقی دارد…! کشته و مفقودی ها به ۴۰+هزار نفر رسیده، کل شهدای فلسطین در تاریخ ۷۵ ساله بیش از ۵۰هزار نفر بود! مرگ کودکان از سوء تغذیه ۱۰۰+ نفر شده، بیش از ۲ میلیون نفر رسما گرسنگی می‌کشند و هزاران عددهای تکراری دیگر.... گویا تا الان نه تجاوزی بوده، نه دریدن پیکرها از قبرها، تانک‌ها و بمب‌ها بوده‌... روز ۱۷۰م‌ شد... دیگر همه‌چیز عادی‌تر از دیروز است... حالا دغدغه مسلمین جهان برای جزءهای عقب افتاده شان از ختم رمضانی قرآن بیش از نگرانی شان برای وعده های عقب افتاده غذایی در نوار غزه است. نگرانی زنان بسیاری از امت رسول‌الله برای انتخاب غذایی برای پخت سحری فردا بیشتر از نگرانی‌شان برای مادران غزه شده که گوشت‌های سوخته اطفال‌شان را در پلاستیک جمع می‌کنند. امروز صیام و گرسنگی مردان در سراسر بلاد اسلامی، آنها را به یاد ساعت‌های باقی مانده تا افطار می‌اندازد اما به یاد گرسنگی مسلمین غزه نه! والدین بچه‌های ناز لطیفی که هنوز به تکلیف نرسیده‌اند وقتی اندک زحمت و اذیت کودکشان در روزه ی کله گنجشکی را می‌بینند تاب نمی‌آورند و اصرار می‌کنند که غذا بخورد، ولی لحظه‌ای برای ماه‌ها گرسنگی اطفال غزاوی بغض نمی‌کنند. جوان‌ها کتب اخلاقی می‌خوانند، شیعیان ابوحمزه و سنیان رکعت به رکعت تراویح می‌خوانند، اما کسی برای نوامیس مسلمین زیر یوغ یهود فریادی برنمی‌کشد. قحطی شده امکانات پزشکی نیست. خانه‌ها تخریب شده، مساجد خاکستر شده. همه اما کنج محراب‌اند. جهان اسلام مرده و در تابوت خفته و حتی غیورمردی نیست که بر جنازه‌اش نماز بگذارد، نه دول اسلامی رگ غیرتی برای حمایت و نُطق‌کشیدن دارند و نه حتی عموم مسلمین مواسات و هم دردی با مسلمان‌های زیر بمب و آوار غزه‌یِ فراموش‌شده دارند. انگار که هرگز نبوده‌اند نه دیگر تیتر خبرهایند و نه موضوع یادداشت‌ها، نه در دعاهای جمعی مساجد می‌شود یافتشان و نه در محتوای مجازی تایم‌لاین جهان اسلام، سفره‌های افطار در پنجاه‌ودو مملکت اسلامی روی خون اطفال غزه پهن شده؛ انگار هیچ‌کس به یادشان نیست. هیچ‌کس! چه خوب گفته بود آن خبرنگار فلسطینی که این بدترین ماه رمضانی نیست که بر امت مسلمان می‌گذرد بلکه بدترین امت مسلمان است که ماه رمضان بر او می‌گذرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️«تلکَ قضیةٌ»، ترانــه‌ای در وصف مظلومیت یک ملت در دنیــای متناقض مـدرن! ✨آگـاهـے‌‌ _حتماً ببینید ✨ ‌🆔 @alqatreh
🔷کم و کیف انتقام از صهیونیست‌ها ✍ دکتر سید یاسر جبرائیلی 🔹 برخلاف تصورات برخی افراد، صهیونیست ها به هیچ وجه بنای کشاندن پای ایران به یک درگیری کامل را ندارند؛ چون ورود ایران به یک جنگ تمام عیار(All-out War)، شاید برای ایران هزینه سنگینی ایجاد کند، اما در مقابل به معنی پایان موجودیتی به نام اسرائیل خواهد بود. 🔹در چنین شرایطی، بهترین گزینه، عملیات در محدوده‌ای است که ایران آسیب ببیند، اما این آسیب به اندازه‌ای نباشد که تهران را تحریک به ورود به یک جنگ تمام عیار کند. این محدوده، در ادبیات استراتژیک با مفاهیمی نظیر Gary Zone یا Measures Short of War توضیح داده می‌شود. 🔹از اوایل دوره ترامپ، مفهومی در ادبیات اندیشکده‌های امنیتی آمریکا پردازش شد که برخی آن را Measures Short of War یا اقداماتی پایین‌تر از آستانه جنگ خواندند و برخی دیگر Gray Zone Strategy یا استراتژی منطقه خاکستری. موسسه رند در گزارشی مدعی شد که سه کشور ایران، چین و روسیه در حال وارد آوردن آسیب‌هایی به منافع آمریکا هستند که پایین تر از آستانه لازم برای آغاز یک جنگ تمام عیار (All-out War) توسط واشنگتن است. اما چون آمریکا سیاستش این است که یا دست به حمله تمام عیار نظامی بزند، یا از درگیری پرهیز کند، در برابر این ضربات منفعل شده است. لذا پیشنهاد کردند که واشنگتن شان و شئون ابرقدرتی را کنار بگذارد و دست به وارد آوردن ضربات نقطه‌ای در سطحی پائین تر از آستانه جنگ بزند. پس از شهادت حاج قاسم، موسسسه واشنگتن (Washington Insttute) این ترور را در چارچوب این سیاست جدید، یک عملیات موفق ارزیابی کرد و توصیه به تداوم آن نمود. 🔹به نظر می‌رسد امروز جمع‌بندی رژیم صهیونیستی این است که می‌تواند در منطقه خاکستری، اقداماتی پائین‌تر از آستانه جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، اما از یک جنگ تمام عیار نیز در امان بماند. 🔹در چنین شرایطی، اقتضای عقلانیت، اقدام متقابل در سطح مشابه است: فَمَن‌ِ اعتَدی‌ عَلَیکُم‌ فَاعتَدُوا عَلَیه‌ِ بِمِثل‌ِ مَا اعتَدی‌ عَلَیکُم‌. این سطح از پاسخ، این پیام را مخابره خواهد کرد که سیاست ایران برای پرهیز از ورود به جنگ تمام عیار، به معنی عدم تلافی اقداماتی پائین تر از آستانه جنگ نیست و ضربه بعدی، ضربه متقابل بعدی را در پی خواهد داشت. 🔹راقم این سطور معتقد است به همان دلیلی که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند با ایران وارد یک جنگ تمام عیار شوند، پاسخ ایران در سطحی مشابه با عملیات نظامی آنها، منجر به یک درگیری کامل نخواهد شد. اگر در چارچوب این ایده و این مفروضات تصمیم‌گیری می‌شد، شاید پاسخ به ترور حاج قاسم، نه موشک باران عین الاسد، که به هلاکت رساندن یک شخصیت نظامی همرده بود. آمریکا اگر توان و اراده و امکان حمله به ایران را داشت، نیازی به بهانه نداشت. رژیم صهیونیستی نیز چنین است. 🔹لذا نگارنده آن است که در اسرع وقت، یک عملیات مشابه در سطح مشابه علیه صهیونیست‌ها صورت گیرد. عدم اقدام در برابر این اقدامات پائین تر از آستانه جنگ، یک خطر جدی دارد و آن، تغییر پیوسته آستانه تحمل ایران است. اگر صهیونیست ها پاسخ جدی دریافت نکنند، نه تنها عملیات در منطقه خاکستری را ادامه خواهند داد، بلکه بر وسعت این منطقه نیز خواهند افزود. ⏪متن کامل در خبرگزاری ایسنا
انقلاب اسلامی ملّت ایران ... در هیچ معرکه‌ای حتّی با آمریکا و صدّام، گلوله‌ی اوّل را شلیک نکرده و در همه‌ی موارد، پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را فرود آورده است. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. با و در برابر زورگویان و گردن‌کشان و از مظلومان و دفاع کرده است. این و ، این و صراحت و ، این و منطقه‌ای جهان، مایه‌ی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد. (بخشی از بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی) ┄┄┅┅┅❅❅┅┅┅┄┄ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
«اگر یهودیان کشوری برپا کنند، رافضه بزرگ‌ترین یاور آن‌ها خواهند بود، زیرا آن‌ها همیشه از کفار حمایت می‌کنند.» ابن‌تیمیه چنین می‌گفت و با شیعیان را همچون جنگیدن با خوارج لازم می‌شمرد. امروزه، جهاد با یهودیان صهیونیست بر سر ، بطلان منطق ابن‌تیمیه را نشان داده و پیروان او را- که جماعت بزرگی از مسلمانان را شامل می‌شوند- به بازنگری در منطق امامیه وا داشته است. مسأله‌ی فلسطین توانسته بر برخی زخم‌های کهنه مرهم گذارد و شکاف‌هایی دیرین را ترمیم کند و حق‌جویان عالم را به اتحاد نزدیک کند. و این، از برکات و منطق الهی است. ┄┄┅┅┅❅❅┅┅┅┄┄ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداوند «ابراهیم» را دوست داشت 🔹بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی و تصاویری از تشییع میلیونی رئیسی عزیز و همراهانش بر دستان ملّت ایران 🔹چه کسی این سرمایه‌ی اجتماعی نظام را آورد در چشم دنیا؟ آقای رئیسی! ایشان کرد این کار را... @TasnimNews
جرعه‌نوش
خداوند «ابراهیم» را دوست داشت 🔹بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی و تصاویری از تشییع
⚡️ناگهان پرده برانداخته‌ای، یعنی چه؟ هنوز یک سال تا موعد انتخابات باقی مانده؛ چرا همه‌ی بیلبوردها در سراسر کشور، از تصاویر یک نفر پر شده؟ هزینه‌ی این‌همه بنر در کوچه و خیابان‌ها را از کجا می‌آید؟ چرا امام جمعه را خرج خود کرده‌اند؟ استاندار و وزیر را هم پای کار خود کشانده‌اند؟ صدا و سیما هم که بیش از یک هفته است همه‌اش از او و کارهایش می‌گوید. آخر چقدر تخلف انتخاباتی؟! ❔چه شد که سید ابراهیم رئیسی که «آیت‌الله قاتل» و «قصاب تهران»ش می‌خواندند و رسانه نداشت و عضو حزبی نبود و از نیرنگ سیاست‌بازان بهره نمی‌گرفت، ناگهان این‌چنین عزیز شد؟ خداوند سنت‌هایی دارد که قواعد تحولات زندگی ما انسان‌ها را شکل می‌دهند. اگر آن سنت‌ها را بشناسیم و نسبت به آن‌ها آگاهانه رفتار کنیم، فهم و تحلیل دقیق‌تری از آن‌چه می‌گذرد، خواهیم داشت. 🔸خداوند زمین را به بندگان صالحش به ارث می‌رساند. (انبياء: ۱۰۵) 🔸 را یاری کرده (روم: ۴۷)، از آنان دفاع می‌کند (حج: ۳۸) و نجاتشان می‌دهد. (يونس: ۱۰۳) 🔸خداوند نیکوکاران (بقرة: ۱۹۵؛ آل‏عمران: ۱۳۴ و ۱۴۸؛ مائدة: ۱۳ و ۹۳)، پرهیزکاران (آل‏عمران: ۷۶، توبة: ۴ و ۷)، عدالت‌پیشگان (مائدة: ۴۲؛ حجرات: ۹؛ ممتحنة: ۸)، پاکان (بقرة: ۲۲۲؛ التوبة: ۱۰۸)، صابران (آل‌عمران: ۱۴۶)، متوکلان (آل‌عمران: ۱۵۹) و جنگ‌آوران استوار در راه خود (صف: ۴) را دوست دارد. ⚫️ خداوند تجاوزگران (بقرة: ۱۹۰؛ مائدة: ۸۷؛ اعراف: ۵۵)، مفسدان (بقرة: ۲۰۵؛ مائدة: ۶۴؛ قصص: ۷۷)، کافران (بقرة: ۲۷۶؛ آل‌عمران: ۳۲؛ روم: ۴۵)، ظالمان (آل‌عمران: ۵۷ و ۱۴۰؛ شورى: ۴۰)، متکبران و خودستایان (نساء: ۳۶؛ لقمان: ۱۸؛ حديد: ۲۳)، زیاده‌روان و اسراف‌کاران (انعام: ۱۴۱؛ اعراف: ۳۱؛ انفال: ۵۸)، خیانت‌پیشگان (نساء: ۱۰۷؛ الحج: ۳۸)، پرگناهان (بقرة: ۲۷۶؛ نساء: ۱۰۷)، مستکبران (نحل: ۲۳) و آنان که فراوان کفران نعمت می‌کنند (حج: ۳۸) را دوست نمی‌دارد. 🔹خداوند برای کسانی که ایمان آورند و به صلاح رفتار کنند، در دل‌ها محبت خواهد افکند. (مریم: ۹۶) 🔸خداوند اجر اصلاح‌گران و نیکوکاران را از بین نخواهد برد. (اعراف: ۱۷۰؛ كهف: ۳۰) 🔹یاری، تنها از سوی خداوند است. (آل‌عمران: ۱۲۶؛ انفال: ۱۰) 🔸اگر مؤمنان خداوند را یاری کنند، خدا نیز آنان را یاری می‌کند و گام‌هایشان را استوار می‌سازد (محمد: ۷) و هر که خداوند را یاری کند، بی‌گمان از سوی او یاری خواهد شد که خداوند نیرومند شکست‌ناپذیر است. (حج: ۴۰) 🔹و خداوند بر یاری ستم‌دیدگان بسیار تواناست. (حج: ۳۹) 🔸اگر خداوند شما را یاری کند، کسی بر شما غالب نخواهد شد و اگر خوارتان سازد، کسی را یارای کمک‌رسانی به شما نیست. (آل‌عمران: ۱۶۰) 🔹بی‌تردید خداوند از مجرمان انتقام می‌گیرد. (سجدة: ۲۲؛ زخرف: ۴۱) 🔸و زمانی که یاری خداوند و پیروزی فرا رسد، مردمان فوج‌فوج در دین خدا داخل می‌شوند. (نصر، ۱-۲) 🔹عزت، تماماً از آن خداوند است (نساء: ۱۳۹؛ يونس: ۶۵) و فرستاده‌اش و مؤمنان به او (منافقون: ۸)، و او هر که را بخواهد عزیز می‌گرداند و آن که را بخواهد، ذلیل می‌سازد. (آل‌عمران: ۲۶) 🔸آن کس که جان خود را پاک نمود، رستگار می‌شود. (اعلى: ۱۴؛ شمس: ۹) 🔹و عاقبت از آنِ پرهیزکاران است. (اعراف: ۱۲۸؛ هود: ۴۹؛ طه: ۱۳۲؛ قصص: ۸۳) این‌ها و آیات فراوان دیگر، از کتاب محکم خداوند است و سنت‌هایی است که در سراسر حیات بشر جاری است. دنیای سیاست هم بخشی از همین عالم است و تدبیر همه را یک نفر در دست دارد؛ خدا. ما چه دانیم که آن مدبرالامور چه نقشه ریخته؛ «چه‌بسا چیزی را خوش ندارید و خداوند در آن خیر بسیار قرار می‌دهد» (نساء: ۱۹) و «همان برای شما بهتر باشد» (بقرة: ۲۱۶). ┄┄┅┅┅❅❅┅┅┅┄┄ روان تشنه‌ی ما را به جرعه‌ای دریاب: 🆔https://eitaa.com/jorenush