#آیه_صادقین
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ،
«اى كسانى كه ايمان آوردهايد تقوى پيشه كنيد و با صادقين باشيد»
🌹✍
🔹جناب سلمان عرض كرد: يا رسول اللَّه، آيا اين آيه عموميّت دارد يا به عدّه خاصّى مربوط است؟ حضرت فرمود: امرشدگان همه مؤمنين هستند كه به اين مطلب دستور داده شدهاند، ولى «صادقين» مخصوص برادرم #علی و اوصياء من بعد از او تا روز قيامت است.»
📚 اسرار آلمحمد (ع) ترجمه کتاب سلیم/۲۹۷
❄️ @jqk_ir ❄️
#تلنگر
این روزها چقدر شبیه بنی اسرائیلی ها شده ایم❗️
آنجا که تا دیروز هیچ دختری حاضر نبود بخاطر امر الله حجابی بپوشد,اما امروز بخاطر ترس از ویروسی کوچک حتی حاضر است نقاب هم بزند
و آنجا که وقتی حرف از نماز میشد,میگفتیم چه کسی حوصله دارد روزی پنج بار وضو بگیرد و نماز بخواند,اما امروز بخاطر ترس از ویروسی کوچک حاضریم روزی پنج بار به حمام برویم و بیست بار هم دست و صورت را بشوریم
تا دیروز فاز روشنفکری و بی خدایی مان گوش همه را کر کرده بود,اما امروز از ترس ویروسی کوچک در به در به دنبال دعایی میگردیم که ما را از این بیماری حفظ کند. غافل از اینکه بی کرونا یا با کرونا به زودی و جایی در همین نزدیکی باید بسوی الله متعال برگردیم...
❄️ @jqk_ir ❄️
16.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ✔️
💫 ویدیویی نادر و کمتر دیده شده از تلاوت سُوَر فتح و حجرات توسط الشیخ محمود على البنا در سال 1979
❄️ @jqk_ir ❄️
#شان_نزول_مقاصد_اهداف_سوره_انشراح
🍃آیات مشهور🍃
«فإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا»
🌷🍃
در تفسیر این آیه آمده است محتوای این آیه اختصاص به پیامبر(ص) و زمان آن حضرت ندارد، بلکه به صورت قاعدهای کلی است که به انسانهای مؤمن نوید آسانی و گشایش میدهد. نکتهای که در این آیه وجود دارد این است که قرآن میگوید در همان زمان که سختی وجود دارد، آسانی هم هست، نه آنکه آسانی بعد از سختی بیاید.این آیه جزو ضرب المثلهای قرآنی به شمار رفته است. اشعاری در فارسی وجود دارد که از این آیه استفاده کردهاند یا از آن اقتباس شدهاند:
ابنیمین:
مده دل زدست ازغمى هست و خوفى
که آید دو چندانت شادی و یُسرا
نه ایزد چنین گفت در وحىِ مُنزَل
«مَعَ العُسْرِ یُسْرا»، «مَعَ الیُسْرِ عُسْرا»
قاآنی:
یزدان به نبی گفته که در عسر بود یسر
وین نکته برِ نفس سلیم است مسلّم
❄️ @jqk_ir ❄️
🎁 چیزی براتون ارسال می کنیم که لذت ببرید❗️
قول بدین برا همه خیلی دعا کنید
روی نوشته زیر انگشت بزن 👇
www.imamali.net/vtour
⬅️ وارد حرم شدید توجه کنید روی هر فلشی که کلیک میکنید يه مقدار صبر کنید تصویر شفاف ميشه. ودر هر صحن باچرخش و عقب جلو کردن میتوان کاملا زیارت کرد
هر جای حرم که دوست داريد زیارت کنید.
التماس دعا🙏
#سلام_مجازی
❄️ @jqk_ir ❄️
نام ما را بنويسيد، پريشان علی
شيعهی مملكت و خطه سلمان علی
🎉🎊🎈🎉🎊🎈
تا رسيدم دم ايوان نجف فهميدم
نه فقط شاه نجف، شاه جهان است علی
💐ولادت با سعادت شاه مردان مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر بر عموم دوستداران و پیروان راستین حضرتش تبریک و تهنیت باد💐
❄️ @jqk_ir ❄️
ای فاطمه! نام این مولود را #علی بگذار، که خدای علی #اعلی می فرماید: من او را از نام خود جدا کردم و به ادب خود ادب آموختم و بر مشکلات علم خویش او را واقف ساختم.
🕋🕊
کعبه، در هلهله فرشتگان، برای میلاد عشق لحظه شماری می کرد؛ میلاد علی مظهر تمام عشق و صفا و تفسیر بلند عدالت و شجاعت.
☀️مولا! ولادت تو، آفتابی ترین روز تاریخ بود که روشنایی روز را خجل کرد.
❄️ @jqk_ir ❄️
#پاسخ_به_شبهات
🔺🔻
اگر این آیه (انَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسولُهُ وَ الَّذينَ امَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعونَ) در مورد حضرت علی نازل شده پس چرا به صورت جمع آمده در حالی که اگر در مورد حضرت علی بود از لفظ ( امنوا - یقیمون – یوتون – راکعون) استفاده نمی شد بلکه از لفظ مفرد استفاده می شد⁉️
🖌👇
آيه كريمه فوق مطلب را به شكلى بيان میکند كه عموميّت بردار نيست و به هيچ وجه نمیتوان احتمال داد كه اين آيه نيز در صدد بيان ولاء اثباتى عامّ است؛ زيرا قرآن در اينجا در صدد بيان يك قانون كلّى نيست، نمیخواهد استحباب يا وجوب اداى زكات در حال ركوع را بيان كند ، بلكه اشاره است به عمل واقع شده اى كه فردى در خارج انجام داده و اكنون قرآن عمل را معرّف آن فرد قرار داده و به نحو كنايه، حكمى را كه همان ولايت خاصّ است اثبات میکند. اين سبك سخن كه يك حادثه شخصى مربوط به فرد معيّن به لفظ جمع بيان شود در قرآن بینظير نيست، مثلًا میفرمايد:
🔸يَقولونَ لَئِنْ رَجَعْنا الَى الْمَدينَةِ لَيُخْرِجَنَّ الْأعَزُّ مِنْهَا الاذَلَّ
🔹میگويند اگر به مدينه برگشتيم، عزيزتر خوارتر را بيرون میکند.
👈در اينجا نيز قرآن به داستان واقع شده اى اشاره كرده، میفرمايد: «يقولون» با اينكه گوينده يك نفر- عبد اللّه بن ابىّ- بيش نبوده است؛ كما اينكه در عرف امروز ما نيز اين مطلب متداول است، میگوييم: «میگويند چنين و چنان» با اينكه گوينده يك نفر بيش نيست.
❄️ @jqk_ir ❄️