eitaa logo
موسسه جامعةالقرآن الکریم
2.9هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
🍂 کانال رسمی موسسه جامعة القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام 🍂 🌱 شامد: 1-1-695278-61-3-1 🌟 ارتباط با کانال: @jqkadmin 🌟 بانک تلاوت قرآن: http://www.tartil.org/
مشاهده در ایتا
دانلود
🍎🍏 ↫ طرز ساخت: پودر هسته سنجد ۳ واحد + برگ چقندر ۱ واحد، انجیر ۲ واحد، باقلا ۱ واحد. •↫ مواد فوق آسیاب و مخلوط شوند. ↫ طرز مصرف استخوان ساز(غبیرا): •↫هرشب قبل از خواب میل شود •↫افراد بالای ۷ سال یک قاشق مرباخوری •↫کودکان ۲ تا ۷ سال نصف قاشق مرباخوری •↫کودکان زیر ۲ سال یک چهارم‌قاشق‌مرباخوری 💐 @jqk_ir 💐
غذای وحدت قرآن آموزان به همراه مادران به مناسبت دهه کرامت. جامعه القرآن واحدخردسالان اهواز 💐 @jqk_ir 💐
🌺🍃🌺🍃 ومَنْ يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ 🔸و هر کس از حدودی که خدا تعیین نموده تجاوز کند به خود ستم می کند. 📖سوره_طلاق، آیه ۱ 💐 @jqk_ir 💐
مباحث ✨ اصحاب اخدود ✨ بُعد دیگر حادثه كه در گزارش قرآن برجسته شده، زمینه پیدایش آن است: «وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ»(سوره بروج/85، 8) با آمدن ادات استثنا پس از «ما»ى نافیه ضمن نفى صریح هر گونه انگیزه و زمینه سیاسى، اقتصادى و قومى منشأ نزاع دو گروه منحصراً تقابل كفر و ایمان معرفى مى‌شود و این كه كافران فقط به سبب ایمان به خداى یگانه از مؤمنان انتقام گرفتند؛ همچنین از آیه 8 بروج/85 برمى‌آید كه حادثه اخدود در زمان و جامعه‌اى رخ داده كه اختناق و استبداد كامل بر آن حاكم بوده و كمترین آزادى براى عقاید توحیدى وجود نداشته است. باورها و ارزش‌هاى كفرآلود و شرك‌آمیز، فرهنگ حاكم بوده و چنان در ذهن مردم و تار پود جامعه رسوخ كرده بوده است كه باورها و ارزش‌هاى توحیدى به شدت طرد و ناهنجار تلقى مى‌شده، به ‌گونه‌اى كه مؤمنان را مستوجب شدیدترین شكنجه‌ها و فجیع‌ترین نوع مرگ دانسته، كمترین ترحمى به آنان روا ‌نمى‌داشتند. قرآن با ذكر اوصافى براى خدایى كه مؤمنان مى‌پرستیدند به شكل غیرمستقیم، فرهنگ، فضاى اجتماعى یاد شده و برخورد كافران را تخطئه مى‌كند.(بروج/85،8‌ـ‌9) ✍️ادامه دارد... 💐 @jqk_ir 💐
دستاوردهای بین اللملی جامعه القرآن : کتابهای آموزشی موسسه جامعه القرآن الکریم در مراکز قرآنی کشمیر در کشور هندوستان تدریس میشود. 💐 @jqk_ir 💐
http://radioquran.ird1737103t14291239(web).mp3
زمان: حجم: 2.61M
🕯📖 تلاوت آیاتی از سوره اسراء با صدای ابوالعینین شعیشع 💐 @jqk_ir 💐
تنگدستی مقدَّر #امام_علی_علیه_السلام مَنْ ضُیِّقَ عَلَیْهِ فی ذاتِ یَدِهِ، فَلَمْ یَظُنَّ اَنَّ ذلِکَ حُسْنُ نَظَر مِنَ اللّهِ لَهُ فَقَدْ ضَیَّعَ مَاْمُولاً. وَ مَنْ وُسِّعَ عَلَیْهِ فی ذاتِ یَدِهِ فَلَمْ یَظُنَّ اَنَّ ذلِکَ اسْتِدْراجٌ مِنَ اللّهِ فَقَدْ اَمِنَ مَخُوفًا. هر که تنگدست شد و نپنداشت که این از لطف خدا به اوست، یک آرزو را ضایع کرده و هر که وسعت در مال یافت و نپنداشت که این یک غافلگیری از سوی خداست، در جای ترسناکی آسوده مانده است.
مقاصد و اهداف 🍃نامگذاری🍃 در سه آیه نخست این سوره از «حاقه» سخن گفته شده و به‌همین دلیل این سوره را الحاقه می‌نامند. مراد از حاقه روز قیامت است. حاقه از حق گرفته شده و به معنای آن چیزی است که حتمی، مقرر و واقعی است. 🍃ترتیب و محل نزول🍃 سوره حاقه، جزو سوره‌های مکی و در ترتیب نزول هفتاد و هشتمین سوره‌ای است که بر پیامبر(ص) نازل شده است. این سوره در چینش کنونی مُصحَف، شصت و نهمین سوره است[۲] و در جزء ۲۹ قرآن جای دارد. 🍃تعداد آیات و دیگر مشخصات🍃 سوره حاقه ۵۲ آیه، ۲۶۱ کلمه و ۱۱۳۳ حرف دارد و جزو سوره‌های مُفَصِّلات (دارای آیات کوتاه) است 💐 @jqk_ir 💐
#خوشگلیهای_واقعی 💐 @jqk_ir 💐
گرچه هیچ نشانه نیست اندر وادی بسیار امیدهاست در نومیدی ای دل مبر امید که در روضه ی جان خرما دهی ار نیز درخت بیدی 💐 @jqk_ir 💐
✨داد و نداد خدا برای امتحان است✨ فَأَمَّا الْانسَانُ إِذَا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبىِّ أَکْرَمَنِ(15) وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبىِّ أَهَانَنِ(16) کلاََّ ... (17- فجر) 🌹 هنگامى که پروردگار متعال انسان را براى آزمایش، اکرام می کند و نعمت می بخشد، او مغرور شده و مىگوید: خداوند مرا گرامى داشته است و هنگامى که براى امتحان روزى را بر او تنگ بگیرد مایوس شده و مىگوید: پروردگارم مرا خوار کرده است. هرگز چنین نیست که شما خیال مىکنید. ✍️ در این آیات، مساله امتحان که معیار ثواب و عقاب الهى است و مهمترین مساله زندگى انسان محسوب مىشود را مورد بحث قرار داده است. نخست می فرماید: انسان اینگونه است که چون مورد اکرام الهی قرار گیرد و بر نعمت های او افروده شود فورا این اقبال مادی را به حساب تقرب خود نزد خداوند گذاشته و از امتحان بودن این وضعیت موجود، غفلت می کند و نیز هنگامی که برای امتحان، قدری شرایط مادی اش سخت می شود بلافاصله این وضعیت پیش آمده را دلیل بر سقوط ارزش خود، نزد خدا دانسته و باز هم به امتحان بودن آن توجه نمی کند. در پایان این بخش با کلمه «کَلَّا» هر دو پندار را نفی می کند تا انسان را متوجه خطای در برداشتش کند و به او بفهماند که هر دو حالت برای امتحان اوست. 🔶 چند نکته 1-دارایی و نداری، نشانه قرب و بعد معنوی نسبت به خداوند متعال نیست. تنها ملاک در این زمینه، تقواست که فرمود: «یا أَیُّهَا النَّاسُ ... إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ؛ اى مردم! بىتردید گرامىترین شما نزد خدا، پرهیزکارترین شماست. یقیناً خدا دانا و آگاه است.» 2-دریافت نعمت و یا از دست دادن آن هر دو برای امتحان است که غفلت از می تواند انسان را به ورطه خطرناک غرور و یا کفر بکشاند. 3-همگان در حال ابتلا و امتحان هستند؛ مثلا آنکه سلامت است مبتلا به سلامت است و آنکه بیمار است مبتلا به بیماری است؛ هر دو در جلسه امتحان قرار دارند. 💐 @jqk_ir 💐
🌠 ره توشه آینده امام حسن مجتبی علیه السلام : یَابنَ آدَمَ... خُذْ مِمّا فی یَدَیْکَ لِما بَیْنَ یَدَیْکَ فَإنَّ المُؤمِنَ یَتَزَوَّدُ وَ الکافِرَ یَتَمَتَّعُ؛ ای پسر آدم! از آن چه در دست داری برای آن چه در پیش داری بهره گیر؛ زیرا مؤمن توشه بر می دارد و کافر خوشگذرانی می کند. 📚بحار الانوار، ج 75، ص 112 💐 @jqk_ir 💐