✡ پروژه یوژنیکس چیست؟ (1)
🎯 طرحی برای نازا کردن زنان و مقطوعالنسل کردن مردان
1⃣ موضوع کشتار خاموش ساکنان زمین و به حداقل رساندن این جمعیت و غلبه دادن جماعتی خاص بر عموم مردم، جزء برنامههای دائمی سران مخفی و مؤسسان حکومت جهانی بوده است.
2⃣ تباه شدن حرث و نسل، آلودگی آب و نان، تحمیل غذا و داروی رنگین، اما مسموم در کنار بسیاری از ترفندها، عمر عمومی ساکنان زمین را به 50% عمر طبیعی کاهش داده است.
3⃣ سران سازمانهای مخفی و مدیریت رژیم صهیونستی از همه حیلهها برای این منظور بهره جستند. آنها با طرح #پروژه_یوژنیکس یا همان علم #بهنژادی همه تلاش خود را مصروف #عقیمسازی مردم جهان، ممانعت از تولد و کنترل زاد و ولد کردند و با همه قوا این پروژه را بر کشورهای شرقی و مذهبی تحمیل نمودند.
4⃣ مهندسی #ژنتیک علم جدیدی است که با دستکاری در اساس طبیعت، موجودات گیاهی و حیوانی و دخل و تصرف در ژنها و حتی وارد ساختن ژنهای سایر موجودات در دانههای زراعی به تولید محصولات جدید مبادرت میورزد.
5⃣ محصولاتی که در صورت و شکل ظاهری مشابهتی کامل با محصول اصلی دارند اما با حمل مولکولهای جدید در خود، پیامدهای غیرمنتظره و مطالعه نشدهای را خواهند داشت که یکی از پیامدهای جدی و خطرناک آن عقیم کردن زنان و مردان، سرطانی کردن سلولها و نیز ایجاد اختلالات شدید روحی و روانی در افراد است.
🔹 ادامه دارد...
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ پروژه یوژنیکس چیست؟ (2)
🎯 بنیانگذاران صهیونیستی پروژه یوژنیکس یا همان دروغ بزرگ انقلاب سبز
✡ بنیاد صهیونیستی #راکفلر ، #بیل_گیتس بنیانگذار مایکروسافت و چند شرکت فراملیتی در زمره سرمایهگذاران اصلی این پروژه شیطانیاند. آنها این پروژه را در دهه 1970 میلادی با عنوان و به بهانه #انقلاب_سبز برای تغییر ژنتیکی بذرها و تخمهای گیاهی آغاز کردهاند.
🌐 خزانه و انبار بذرها و تخمهای قیامت
1⃣ یکی از اهداف #پروژه_یوژنیکس جمعآوری کلیه گونههای مختلف بذر و دانه خوراکی مورد نیاز کشاورزان همچون گندم، برنج و ذرت و نگهداری انحصاری و منجمد شده این دانههای بومی در دپوی تخم و بذر، در جزیرهای دورافتاده در مجمعالجزایر #سوالبارد نروژ در ۱۰۰ کیلومتری از قطب شمال و در داخل یک کوه است. برنامهریزی شده است تا در خزانه و انبار بذرها و تخمهای قیامت سه میلیون تخم و بذر نباتی و گیاهی ذخیره گردد.
2⃣ بعد از دپوی دانههای بومی در انبار قیامت بذرهای دستکاری شده ژنتیکی و محصولات غذاییای که تغییر ژنتیکی پیدا کردهاند در بین کشاورزان و مردم مستضعف توزیع میگردد و بدین ترتیب کشاورزان ناگزیر به خرید بذری میشوند که تنها برای یک بار قدرت زایش دارند و بنابراین هرساله کشاورزان در هنگام کشت، ناگزیر به خرید دانههای بذر جدید میشوند و با این برنامهریزی، مواد گیاهی و حیوانی دستکاری شده هرساله با ساختارهای جدیدتر و البته خطرناکتر در سبد غذایی مردم قرار میگیرد.
3⃣ به عنوان نمونه شرکت بیوتکنولوژیکی Epicyte اعلام کرد “به روش مهندسی ژنتیکی، ذرتی را تولید نموده است که کشنده اسپرم و عقیمکننده مردان می باشد.” وزارت کشاورزی آمریکا، حامی تولید ذرت عقیمکننده بود.
4⃣ در پروژه یوژنیکس یا همان علم #بهنژادی پروژهها و برنامههای متنوعی به کار گرفته شده است، از جمله «عقیم و نازا کردن» زنانی که عموماً در سنین باروری قرار دارند، «مقطوعالنسل کردن» مردان، به اجرا گذاردن برنامههایی از قبیل #تنظیم_خانواده و شعارهایی مثل: جمعیّت کمتر و زندگی بهتر (!)، عمومی و اجباری کردن کشت بذرها و دانههای تغییر ژنتیک داده شده (GMO) که دارای اثرات مخرّب و مرگآوری بر محیط زیست و سلامتی و حیات انسان است، مثل پروژههای تولید «ذرّت عقیم کننده» و «برنج سرطانزا» به عنوان دستآورد مهندسی ژنتیک، دستکاری ژنتیکی DNA حیوانات و تغییر ماهیّت طبیعی آنها و در نتیجه «بیماریزا نمودن گوشت و محصولات لبنی و گوشتی» حاصل از آنها که حامل بسیاری از بیماریهای کشنده و مرگ آفرین، مثل #سرطان_پروستات در مردان و #سرطان_سینه در زنان، به عنوان حاصل اینگونه اقدامات ژنتیکی اعلام شده است، تولید داروهای مرگ آفرین، یا تعبیه نمودن مواد عقیمکننده در داروها، تولید و فروش بیماریها! و… همه و همه نقشههای شومی است که #رژیم_صهیونیستی در سر میپروراند.
📖 متن کامل مقاله بههمراه عکسهای مرتبط:
👉 http://yon.ir/eugenics
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡😈 #فرانسیس_گالتون (Francis Galton) بنیانگذار علم #بهنژادی ( #یوژنیک : eugenics ) یا همان #اصلاح_نژاد_انسان و پسرعمهی #چارلز_داروین است.
1⃣ در این علم! اعتقاد بر این است که برخی از نژادها بر برخی دیگر برتری دارند.
2⃣ و البته بدیهی است كه منظور از #نژاد_برتر همان #نژاد_یهود است!
3⃣ و اینكه برای تحقق پروژه #ایجاد_نسل_برتر چارهای جز #انعدام_نژادی نیست!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مهندس مهران؛ شعبدهای از یهود (1)
🎯 خاطرهای از فرزند شهید امیرتوکل کامبوزیا
1⃣ سقف یکی از اتاقهای مجاور کتابخانه سوراخ بود. یکبار از پدر پرسیدم: این سوراخ برای چیست؟ پدر گفت: جای شلیک گلوله است!
2⃣ تعجب من بیشتر شد. پدر گفت: داستان عجیبی دارد. شما اسم خیابان مهران در شهر زاهدان را شنیدهای؟ گفتم: بله، یکی از خیابانهای شهر زاهدان، به نام مهران در بین اهالی محل مشهور است. اما مهران کیست؟
3⃣ پدر نشست روی صندلی و گفت: امان از مکر و حیله یهود. امان از دشمنی این قوم هزار چهره. بعد ادامه داد: از اولین کسانی که با حکم استانداری و فرمانداری به زاهدان وارد شد، شخصی به نام مهندس مهران بود.
4⃣ او در دهه بیست وارد شهر شد و مشغول فعالیت بود. بعد از مدتی به دیدن من آمد. او با یک جیپ نظامی همراه با دو محافظ خودش، مرتب به اینجا میآمد و از من میخواست تا برایش از یهود و صهیونیسم بگویم.
5⃣ من هم با دلیل و مدرک، به بررسی خیانتهای این قوم پلید میپرداختم. مهندس مهران در سکوتی کامل، تمام مطالب مرا مینوشت و هیچ نظری اعلام نمیکرد. او فقط شنونده بود و با استقبال، این بحثها را دنبال میکرد.
6⃣ شاید ده سال به همین صورت گذشت. هر هفته چند بار به دیدن من میآمد. من هم خوشحال بودم که یک مسئول مملکتی، اینگونه به این بحثها علاقهمند است.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ #یهودیان_مخفی
✡ دانشمندی همانند استادِ شهید امیرتوکل کامبوزیا از طریق وکالت و کشاورزی امرار معاش میكرد تا به کسی وابسته نباشد. در عکس فوق، استاد (سمت چپ) در کنار دکتر نیّری كه كار وکالت او و یازده متهم دیگر از انقلابیون را در سال 1342 به خوبی انجام داد و آنها را تبرئه كرد، دیده میشود. دکتر امیرحسین کامبوزیا (ناقل داستان ما) نیز در تصویر حضور دارد (نوجوانی كه کلاه بر سر دارد).
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ مهندس مهران؛ شعبدهای از یهود (2)
🎯 خاطرهای از فرزند شهید امیرتوکل کامبوزیا
1⃣ یک روز ظهر، وقتی بحث ما تمام شد، مهندس مهران گفت: اگر مشکلی نیست من به اتاق مجاور میروم تا عبادت کنم. من خوشحال شدم که ایشان اهل نماز اول وقت است. برای همین تجدید وضو کردم و رفتم که در همان اتاق، نماز بخوانم.
2⃣ با تعجب دیدم که مهران، یک کلاه کوچک بر سرش گذاشته و رو به سمت بیتالمقدس، ذکری را تکرار میکند و سرش را بالا و پایین میبرد!
3⃣ از تعجب دهانم باز مانده بود. یعنی این انسانی که ده سال است از من در مورد یهود اطلاعات میگیرد، خودش یهودی است؟!
4⃣ من همیشه یک قبضه کلت کمری همراه داشتم. بلافاصله اسلحه را در آوردم و مسلح کردم. بهمحض اینکه میخواستم شلیک کنم، یک از محافظین او به من حمله کرد و گلوله به سقف اصابت کرد.
5⃣ مهران به سمت من آمد و گفت: فکر کردی من بیکار بودم که ده سال این مسیر را به این دهات بیایم؟ من فقط میآمدم تا اطلاعات تو را بهعنوان یک محقق در مورد یهود به دست بیاورم. بعد هم با محافظینش به سوی زاهدان رفت.
6⃣ پدر ادامه داد: مهندس مهران فردای آن روز از زاهدان و از ایران رفت و دیگر کسی او را ندید!!
📚 منبع: کتاب «کامبوزیا»، زندگینامه و خاطرات دانشمند شهید امیرتوکل کامبوزیا، انتشارات شهید ابراهیم هادی، چاپ اول 1397، صص82-83، به نقل از: دکتر امیرحسین کامبوزیا
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ #یهودیان_مخفی
✡ همدان و پدیدهی بهائیان یهودی (1)
1⃣ #همدان یکی از کانونهای اصلی گسترش #بابیگری و #بهائیگری در سراسر ایران است.
2⃣ بابیگری و بهائیگری در همدان بهوسیله جامعهی متنفّذ و منسجم #یهودی این شهر اشاعه داده شد.
3⃣ فضلالله مهتدی، معروف به صبحی، مبلّغ پیشین بهائی، مینویسد: «همدان اکثر بهائیانش یهودیاند.» بهنوشته حسن نیکو، در همدان که مرکز مهم #بهائیان است، به استثنای سه چهار نفر همگی #یهودی_بهائی هستند.
4⃣ در سال 1316 ق. سرشناسترین بهائیان همدان، که بهوسیله مظفرالملک حاکم وقت، بازداشت شدند عبارت بودند از:
👈 دایی روبین، حاجی یاری، حاجی موسی مبین، حاجی سلیمان طبیب، آقا سلیمان بن آقا موسی، حاجی مهدی بن آقا رفائیل، حاجی مهدی بن آقا یاری، آقا سلیمان زرگر که «کلاً از اَحبّای اسرائیل بودند.»
5⃣ از دیگر بهائیان سرشناس همدان، که همگی #یهودیالاصل بودند، باید به افراد زیر اشاره کرد:
👈 میرزا ابراهیم و برادرش حافظ الصحه، حاج یوحنای حافظی، حکیم عزیز، حاجی حکیم هارون، حاجی حکیم موسی، حکیم یوسف، حاجی قلندر، حکیم الی و حکیم هارون، آقا علی کلیمی، آقا روبین و پسرش میرزا حبیبالله، شمسالاطباء اسرائیلی همدانی، آقا یهودا، میرزا یوسف بن آقا ابراهیم.
6⃣ بر بنیاد همین جامعهی «یهودی - بهائی» بود که مدرسهی آمریکائی همدان تأسیس شد.
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ #یهودیان_مخفی
✡ همدان و پدیدهی بهائیان یهودی (2)
🎯 برخی از خاندانهای یهودیِ بهائیشدهی #همدان عبارتند از:
👈 آزاده، اتحادیه (از نسل حکیم دانیال)، اخوان صفا (از نسل میرزا مهدی اخوان الصفا)، ارجمند (از نسل حاجی مهدی ارجمند بن آقا رفائیل، مؤلف کتاب گلشن حقایق)، باهر (از نسل حاجی میرزا طاهر)، برجیس (از نسل حکیم یعقوب)، جاوید (از نسل حاجی یهودا معروف به حاجی شکرالله جاوید)، حافظی (از نسل حاجی یوحنا خان)، رفعت (از نسل میرزا آقا جان طبیب)، ساجد (از نسل میرزا آشور یا آشر)، سراج (از نسل دکتر یوسف سراج)، شایان (از نسل میرزا یحیی شایان برادر کوچک میرزا سلیمان جاوید)، صمیمی (از نسل میرزا حبیبالله صمیمی)، صنیعی (از نسل میرزا آقا جان. اسدالله صنیعی آجودان مخصوص محمدرضا پهلوی در دوره ولیعهدی که بعداً به درجه سپهبدی رسید از این خانواده است)، عبدی (از نسل میرزا فرجالله عبدی)، عطار (از نسل حاجی حبیبالله عطار همدانی)، علاقهبند (از نسل آقا یهودا علاقهبند)، عهدیه (یکی از اعضای این خاندان زن حسینقلی خان نظامالسلطنه مافی شد)، فیروز، گرانفر (از نسل موشه پسر حاجی لالهزار)، لالهزار و لالهزاری (از نسل حاجی لالهزار)، مؤید (از نسل حبیب مؤید)، متحده (از نسل میرزا یعقوب متحده)، متحدین (از نسل میرزا محمدرضا جدیدالاسلام)، مشهود (از نسل میرزا یوسف مشهود)، ممتازی (از نسل نورالدین ممتازی برادر میرزا یعقوب متحده)، میثاقیه (از نسل آقا یهودا میثاقیه)، یوسفیان (از نسل میرزا یوسف بن آقا ابراهیم). خانواده کحالزاده نیز احتمالاً از یهودیان همدان است زیرا همسر دکتر حسین خان کحال، که اوّلین نشریه اختصاصی زنان ایران را بهنام دانش در 1328 ق. منتشر کرد، دختر میرزا یعقوب همدانی (میرزا محمد حکیمباشی) بود.
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ #یهودیان_مخفی
✡ همدان و پدیدهی بهائیان یهودی (3)
1⃣ «یهودیانِ بهائیِ همدان» نقش مهمی در اشاعهی #بهائیگری در سایر مناطق داشتند.
2⃣ برای مثال، باید به میرزا ابراهیم اسرائیلی همدانی (اتحادیه)، صاحب داروخانه اتحادیه رشت و عضو محفل روحانی رشت، در گیلان و نقش حاجی موسی همدانی در اراک اشاره کرد.
3⃣ حتی در ارمنستان (ایروان) نیز بهائیگری بهوسیله یک یهودیِ همدانی (میرزا آقا جان طبیب اسرائیلی) اشاعه یافت.
4⃣ از سایر #بهائیان_همدان، که یا مسلمانتبارند و یا تبار ایشان برای نگارنده روشن نشد، میتوان به خانوادههای زیر اشاره کرد: پروین (از نسل حاج ابراهیم پروین دندانساز)، درویش (از نسل میرزا حسین خان درویش از بابیان اوّلیه)، توکل (از نسل حاجی محمدعلی تویسرکانی)، حصاری (از نسل محمدعلی حصاری)، دانش (از نسل عبدالحسین خان دینارآبادی)، درخشانی (از نسل حبیبالله درخشانی)، فانی (از نسل عزتالله فانی از بهائیان بهار همدان)، قوام (از نسل سید مهدی قوام).
5⃣ در روستاهای همدان نیز تعدادی #بهائی سکونت داشتند. در این میان بهویژه باید به روستای امزاجرد اشاره کرد که تعداد کثیری بهائی داشت در حدی که به احداث #حظیرةالقدس دست زدند. در دوران ناصری، بهائی مقتدر این روستا داوود قلی بیگ، از سران فرقه نصیریان (علیاللهی)، بود؛ و در دوران احمدشاه کدخدای قریه بهائی بود. در سال 1329 امزاجرد 435 نفر سکنه داشت. عبدالحسین خان دینارآبادی (نیای خاندان دانش)، مالک روستای دینارآباد، نیز بهائی بود. در سال 1329 این روستا 560 نفر سکنه داشت.
6⃣ در روستاهای احمدآباد و صحنه نیز از زمان ناصری تعداد قابل توجهی از بابیان و بهائیان بودند. صحنه همان روستایی است که #قرةالعین دو روز در آن توقف کرد و اهالی را تبلیغ نمود.
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ #یهودیان_مخفی
✡ همدان و پدیدهی بهائیان یهودی (4)
1⃣ از شخصیتهای مهم #بهائی همدان باید به صدرالصدور و سیدمهدی قوام همدانی اشاره کرد:
2⃣ حاجی سیداحمد صدرالعلما پسر حاجی سیدابوالقاسم صدرالعلمای همدانی، مباشر امور کتابت شرعیه حاجی میرزا هادی مجتهد همدانی، بود. سیداحمد برای تحصیل به نجف رفت و سپس در مدرسه خان مروی تهران مستقر شد. در سال 1316 ق. در همدان بهوسیله حکیم موسی، طبیب #یهودی، به #بهائیت گروید! به تهران بازگشت و در مدرسه مروی به تدریس و تحصیل پرداخت و لقب صدرالعلمای پدرش به او رسید. او سپس به طریقت شاهنعمتاللهی وارد شد و در این فرقه به مقام پیر دلیل، که نایب و قائممقام پیر طریقت است، دست یافت. حاجی صدر در سال 1325 ق. در تهران درگذشت. او از سوی عباس افندی به #صدرالصدور ملقّب بود.
3⃣ سیدمهدی قوام همدانی به یک خانواده روحانی مقیم کردستان تعلق داشت. در سال 1318 ق. بهوسیله داییاش، آقا صادق، بهائی شد. قوام از مبلّغین فعال بهائی بود و گروهی را بهائی کرد. مدتی در سلک علمای دینی سنندج بود.
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
#⃣ #یهودیان_مخفی
✡ تابوشکنی به سبک سینمای رضا قزاق (1)
🎬 تابوشکنی مرحلهای در سینمای ایران (قسمت دوم)
1⃣ با نگاهی به تاریخ اجتماعی اوایل قرن چهاردهم ایران، میتوان بهصورت جدی بر این مسئله تأکید داشت که حتی جامعهی آن روزهای ایران با نمایشهای بیپروا که با #سبک_زندگی اسلامی و ایرانی او سازگار نبود و در بسیاری از موارد همراه با #تابوشکنی بود؛ مشکل جدی داشته است.
2⃣ بر این اساس مخالفت جامعه و زیست ایرانی و اسلامی با پدیدهی #سینما و موضوعات تابوشکنانه آن در چنان حدی بود که بهعنوان مثال در آغاز دوران دوبله فارسی فیلمها که برای نخستین بار توسط #اسماعیل_کوشان (Esmail Koushan) و برای فیلم سینمایی «دختر فراری» که محصول سینمای فرانسه بود و مراحل فنّی آن تحت امتیاز استودیوی تازه تأسیس او با عنوان «میترا فیلم»، در استودیویی موسوم به «سس فیلم» در استانبول ترکیه انجام شد، حتی برای گویندگی نقشهای زنان که به هیچوجه چهره و هویت شخص گوینده و دوبلور مشخص نمیشد هم، دختران و بانوان ایرانی حاضر به همکاری نشدند تا آنجا که اسماعیل کوشان ناگزیر از زنان ترک که کمی فارسی میدانستند، استفاده کرد که نتیجهی کار مضحک و مسخره از آب درآمد.
3⃣ #اسماعیل_حریرفروش، که بعدها به تبعیت از عمویش فامیل خود را به کوشان تغییر داد؛ در اسفند سال ۱۲۹۳، در تهران متولد شد و در ۱۴ تیر ۱۳۶۲، در همین شهر درگذشت. وی که بعد از پایان تحصیلات متوسطه به آلمان رفته بود، همزمان با تحصیل در رشته اقتصاد به تحصیل در رشته روابط عمومی تلویزیون و سینما نیز مشغول شد و همین امر موجب شد تا وی در سال ۱۳۲۴، به وین رفته و با خرید دو فیلم سینمایی فرانسوی و اسپانیایی، با عنوان #دختر_فراری و #زن_سنگدل به ترکیه رفته و فعالیت رسمی هنری خود را با حضور در استودیو «سس فیلم» کشور ترکیه و دوبله فیلم سینمایی دختر فراری، به زبان فارسی آغاز نماید.
✍ سید وصال مهدوی
📖 متن مقاله در سایت اندیشکده:
👉 goo.gl/GBrBms
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ «دختر فراری» نخستین اثر سینمایی دوبله شده به زبان فارسی، به کارگردانی هنری دکوئن و محصول سال ۱۹۴۱ سینمای فرانسه بود كه عنوان اصلی آن، یعنی «نخستین وعده دیدار»، توسط دکتر اسماعیل کوشان تغییر پیدا نموده و تحت عنوان «دختر فراری» در سینما کریستال تهران بر روی پرده رفت!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تابوشکنی به سبک سینمای رضا قزاق (2)
🎬 تابوشکنی مرحلهای در سینمای ایران (قسمت دوم)
1⃣ دکتر #اسماعیل_کوشان در سال ۱۳۲۵، بنابر توصیه دوست نزدیک خود، یعنی #اسدالله_رشیدیان که یکی از اصلیترین عوامل اطلاعاتی اینتلیجنس سرویس – اسآیاس (SIS) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا – سیآیاِی (CIA) در ایران بود و در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، نقش بسیار اساسی داشت و بعداً هم از عناصر مهم دوره دوم تاریخ #سینمای_ایران خصوصاً با تأسیس مؤسسه سینما تئاتر رکس بهشمار آمد، به کار تولید #سینما روی آورد و با همکاری عدهای از سرمایهداران شاخص عصر پهلوی، از جمله #اسفندیار_یگانگی و #طاهر_ضیایی، که هر دو نفر از رؤسای #کلوپ_روتاری وابسته به تشکیلات #فراماسونری در ایران بودند، اقدام به تأسیس استودیویی با عنوان میترا فیلم در ایران نمود.
2⃣ در این رابطه و در پاسخ به نقدی که دربارهی فیلم سینمایی #دختر_فراری چاپ شد، میترا فیلم جوابیهای انتشار داد که از فحوای این جوابیه، نوع برخورد زنان مسلمان و جامعه ایران با مقوله سینما در آن زمان روشنتر میشود:
📝 … چون متأسفانه هنوز دوشیزگان و بانوان ایرانی به اهمیت #هنرپیشگی واقف نبوده و هنرپیشگی را کاری رکیک و برخلاف شرافت و حیثیت میدانند، مجبوراً از چند نفر غیر ایرانی که حتی یک کلمه هم فارسی نمیدانستند استفاده کرده و با یاد دادن کلمه به کلمه به آنها موفق شدند این فیلم را به طوری که ملاحظه شد، تهیه نمایند…
3⃣ به این ترتیب میبایست دختر فراری را بهعنوان نخستین اثر سینمایی دوبله شده به زبان فارسی در تاریخ صنعت سینمای ایران معرفی نمود؛ اثری سینمایی به کارگردانی #هنری_دکوئن (Henri Decoin) که محصول سال ۱۹۴۱ صنعت سینمای فرانسه بود و حتی عنوان اصلی آن، یعنی «نخستین وعده دیدار» (Premier rendez-vous)، توسط دکتر اسماعیل کوشان تغییر پیدا نموده و تحت عنوان فیلم سینمایی دختر فراری برای نخستین بار در سینما کریستال تهران بر روی پرده سینما رفت و در طی ۶ هفته نمایش، توانست به موفقیت فروشی بیش از ۲ میلیون ریال با بلیطهایی به قیمتهای ۸ ریال، ۱۰ ریال و ۱۲ ریال، دست پیدا نماید.
✍ سید وصال مهدوی
📖 متن مقاله در سایت اندیشکده:
👉 goo.gl/GBrBms
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ «فایرفلای» که در ایران تحت عنوان «جاسوسه کاستیل» پخش شد، اثری به کارگردانی «رابرت زی. لنرد» بود که در سال ۱۹۳۷ در آمریکا تولید شد و تنها بهسبب حضور آوازهخوان و رقاصه مشهور آن دوران سینمای جهان، یعنی «جانت مکدانلد»، بهعنوان یکی از تولیدات برجسته کمپانی «مترو گلدوین مایر» شناخته میشد!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تابوشکنی به سبک سینمای رضا قزاق (3)
🎬 تابوشکنی مرحلهای در سینمای ایران (قسمت دوم)
1⃣ این تابوشکنیها پیدرپی ادامه پیدا میکند و در مرحلهی بعد باید شاهد این تابوشکنیها در فیلمهای خارجیای باشیم که روی پرده سالنهای ابتدایی سینمای آن روزها نمایش داده میشدند و بهعنوان مثال یکی از آثار مشهور سینمایی آن دوران، بهنام #فایرفلای (The Firefly) بود که در ایران تحت عنوان #جاسوسه_کاستیل منتشر گردید و زندگی و فعالیتهای جاسوسی یک زن، را برای مخاطبان سینمای ایران به نمایش میگذاشت.
2⃣ فایرفلای (The Firefly) اثر سینمایی شاخصی به کارگردانی #رابرت_زی_لنرد (Robert Z. Leonard) بود که در سال ۱۹۳۷ میلادی در صنعت سینمای آمریکا تولید گردید و تنها بهسبب حضور آوازهخوان و رقاصهی مشهور آن دوران سینمای جهان، یعنی #جانت_مکدانلد (Jeanette Anna MacDonald)، بهعنوان یکی از تولیدات برجسته کمپانی #مترو_گلدوین_مایر (Metro-Goldwyn-Mayer) شناخته میشد؛ که البته برای مشخص شدن محتوای این فیلم کافی است به آگهی تبلیغاتی این فیلم توجه شود:
📝 … ژانت ماکدونالد در فیلم جاسوسه کاستیل میرقصد، با تبسم شیرین و آواز نمکین خود قلب همگان را جلب میکند. ناطق به زبان فرانسه، شیرینترین فیلم، سراپا موزیک و محصول کارخانه مشهور مترو گلدوین مایر….
3⃣ ایجاد جاذبه برای دفع تقابل با #تابوشکنی آثار دوبله شده سینمایی بهنحوی است که بهعنوان نمونه یک خبرنگار سینمایینویس در روزنامه اطلاعات ۱۲ اسفند ۱۳۱۸، اینچنین در مدح حرکات مبتذل و تابوشکنانه رقاصهی خارجی فیلم سینمایی برای مخاطب مسلمان ایرانی قلمفرسایی میکند:
📝 … ژانت مکدونالد که با ایفای رل نینا ماریا، منتهای زبردستی خود را به خرج داده و با آوازهای روحپرور و حرکات دلفریب خود، عموم بینندگان را مات و مبهوت میسازد. به قسمیکه هنگام آواز خواندن، دل از تمام شنوندگان میرباید و آنان را به عالم دیگری سوق میدهد که در آنجا جز از زیبایی و عشق از چیز دیگری خبری نیست…
✍ سید وصال مهدوی
📖 متن مقاله در سایت اندیشکده:
👉 goo.gl/GBrBms
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ تابوشکنی به سبک سینمای رضا قزاق (4)
🎬 تابوشکنی مرحلهای در سینمای ایران (قسمت دوم)
1⃣ به مرور زمان و با حمایتهای گستردهی #حکومت_پهلوی، جریان پویای #تابوشکنی در جامعه اسلامی ایران، از گویندگی فیلمهای خارجی به دنیای تصاویر در یک فیلم غیرایرانی و با یک بازیگر خارجی کشیده میشود تا شرایط را برای گامهای بعدی خود مهیا کند.
2⃣ اینگونه است که فیلم سینمایی #حاجی_آقا_آکتور_سینما محصول سال ۱۳۱۰، به کارگردانی #اوانس_اوهانیانس (Ovanes Ohanian)، که عنواندارِ دومین فیلم صامت تولید شده در صنعت #سینمای_ایران است را میتوان بهعنوان اثری پیشرو در این زمینه معرفی نمود؛ اثری شاخص که مستقیماً باورها و اعتقادات دینی و ملی ایرانیان را نشانه رفته است و نمایش عمومی آن در ایران با انتقادات بسیاری مواجه گردید.
3⃣ در این میان یکی از مهمترین نوشتههای انتقادی نسبت به این اثر سینمایی در این دوره متعلق به نویسندهای با عنوان مستعار «غ مقدم» بود که در شماره ۱۴۴۴ روزنامه اطلاعات مورخ ۲۶ مهر ۱۳۱۰ به چاپ رسید و طی آن نویسنده بهصراحت در نقد این اثر سینمایی نوشته است:
📝 #سینما، هرچند که نواقص آزادی آن نسبت به سایرین (کافه و تئاتر) کمتر است ولی یقیناً آن نیز از نقطه نظر اخلاقی با این وضعیت فعلی خوب نبوده و محتاج به اصلاحاتی است… ورود انواع و اقسام فیلمها که جز تخریب افکار مردم نتیجه دیگری ندارد، چه فائده دارد؟ معمولاً جوانان ما هنگام خروج از سینماها، جز یک درس عشقی، حکایات و روایات مهمل چیز دیگری نمیآموزند…
4⃣ تأکیدهای مدام منتقدان فرهنگی و سینمایی کشور در آن مقطع زمانی، بر این مهم که محتوای فیلمهای آن دوره با وضعیت کشور و هنجارهای جامعه اسلامی ایران در تضاد است را میبایست بهعنوان دلیلی روشن بر عزم جدی متولیان صنعت سینمای ایران در عصر #پهلوی و یا بهتر است بگوییم شاغلین و فعالین عرصهی سینمای ایران، در دوران پهلوی اول و دوم از برای تغییر #سبک_زندگی مردم مسلمان ایران قلمداد نمود.
✍ سید وصال مهدوی
📖 متن مقاله در سایت اندیشکده:
👉 goo.gl/GBrBms
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter