eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
746 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ از آن زمان تاکنون گونه‌ی خاصی از به‌دنبال آن است كه عظمتِ را به مخاطبانش نشان دهد تا ایمان مخاطبان را به خدا تقویت کند!! 2️⃣ اما همزمان با اینکه مخاطبِ این فیلم‌ها، «شرارت شیطان» را می‌بیند ولی حضور و عظمت خداوند را نمی‌بیند، تنها عنصرِ نمایشیِ چشم‌گیر، قدرتِ انسان مسیحی (اکثراً در قالب یک کشیش) است! 3️⃣ به این ترتیب، اغلب آثار این‌چنینی، به‌جای تبدیل شدن به فیلم‌هایی «ایمان‌بنیاد»، بیشتر به باورپذیریِ جایگاه پرقدرتِ شیطان یا اهریمنان مشابه کمک خواهند کرد! 4️⃣ در پسِ جدال خیر و شر، از منظر اغلب مؤلفانِ هنری غربی، خدا بر اساس تلقی نیچه‌ای، یا مُرده و یا از اداره‌ی جهان انصراف داده است! به همین دلیل در این فیلم‌ها، غلبه‌ی بر پلیدی و اهریمن برجسته می‌شود تا ساحت انسانِ زمینیِ فناپذیر، جنبه‌ای خداگونه پیدا کند. 👇👇👇
✡️ سربازی که در حال خدمت در عراق توسط شیطان تسخیر شده است! (صحنه‌ای از فیلم از شر شیطان نجاتمان ده) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ در آثاری با تم و اصرار بر این موتیف که از شرق طلوع می‌کند، در سال 2014 و در فیلم «از شرّ شیطان نجاتمان ده» (Deliver Us From Evil) تکرار‌ شد. 2️⃣ در روایت این فیلم، سرباز آمریکایی در عراق، توسط اهریمن می‌شود و به خاک آمریکا می‌رود! 3️⃣ و باز هم توسط کشیش گناه‌کار اما پرقدرتی، با تسلّط به قدرت‌های انسانی و صرفاً با خواندن چند دعا، نهایتاً انسانِ تسخیرشده نجات پیدا می‌کند. 👇👇👇
✡️ پوستر فیلم «راهبه» از سِری فیلم‌های «احضار» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ با توجه به بن‌مایه‌های هیجان‌انگیز فیلم‌هایی از این دست، نه تنها در سال‌های اخیر ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی با چنین تِمی متوقف نشده، بلکه به‌شدت گسترش یافته و سالانه حداقل چند فیلم با محوریت و مبارزه با ساخته می‌شود. 2️⃣ مجموعه فیلم‌های یکی از این دست آثار است که قسمت سوم آن با عنوان عرضه شده است. 3️⃣ فیلم راهبه مقدمه و سرآغاز فیلم احضار است و به زندگی کلیسایی و رشد قدّیس‌گونه‌ی شخصیت «ایرنه» می‌پردازد. 4️⃣ ایرنه در ابتدا یک راهبه است، اما طی فرآیندی که بخشی از آن را در طیّ رخدادهای فیلم می‌بینیم، با تمسّک به خون مسیح، تبدیل به قهّاری می‌شود. 👇👇👇
✡️ نمایی از فیلم «دراکولای برام استوکر» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ بار دیگر از طلوع می‌کند، اما این‌بار شرقِ اهریمنی، شرقِ اروپاست، همان‌جا که به‌صورت سمبلیک «دراکولای برام استوکر» از آن برخاست. 2️⃣ روایت فیلم در روستایی در هوندارا، در جنوب غربی در نزدیکی کوه‌های پونا روزا می‌گذرد، در واقع خاستگاه اهریمنیِ «والاکِ» از جهنم گریخته را به محل زندگی اسطوره‌ی باستانی نزدیک کرده‌اند. 3️⃣ مسئله مهمی که در مورد فیلم «راهبه» مطرح است، این است که آیا این فیلم اثری «ایمان‌بنیاد» به‌شمار می‌آید، یا شبیه همان آثاری است که قدرتِ «انسان مسیحی» را برجسته می‌کند؟ 4️⃣ حقیقت این است كه با اغراق‌های نمایشیِ موجود در آثاری نظیر (The Conjuring)، (Annabelle) و (The Nun) که هر سه از یک خانواده هستند، مخاطب ایمان بیشتری نسبت به پیدا می‌کند! 👇👇👇
✡️ نمایی از فیلم راهبه – خدا اینجا پایان می‌یابد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ عصر ما مشهور به عصر انکار خداست. عصری که برخی نئوآتئیست‌ها در جهان غرب معتقدند خداوند از هدایت بشر ناامید شده و دیگر هیچ بشری نماینده او در کره زمین نخواهد بود! در نتیجه غرق شدن در و اعتقاد به بی حد و حصر بشری، تنها نسخه‌ی حیات‌بخش انسان است! 2️⃣ در عصری كه در آن برخی از «کوچ خداوند به مکان دیگر» سخن می‌گویند و معتقدند دورانی را پشت سر می‌گذاریم که دوران «سکوت خداوند» است، با دستمایه قرار دادن گونه‌ی وحشت، حتی خداناباوران را نسبت به قدرت و عظمت مجاب می‌کند! 3️⃣ در این شرایط است كه می‌بینیم، همزمان با این‌كه مسئولان و مدیران فرهنگی نظام جمهوری اسلامی، حتی از رسانه‌های رسمی نظام قائل به آگاهی‌رسانی درباره‌ی این مصادیق نیستند، فیلم‌های هم‌خانواده در ایران طرفداران گسترده‌ای پیدا می‌کنند! 4️⃣ در آسیب‌شناسی فرامتنیِ محبوبیّت فیلم احضار و اسپین‌آفی همچون و سرآغاز روایت این فیلم در قالب ، باید به این مورد اشاره کرد که یک تفکر انحرافی در صداوسیما در نیمه دهه هشتاد، ژانر ترسناک مسیحی را با دستمایه‌های خرافی «محفل زرگنده» آمیختند، که به تولیداتی نظیر «او یک فرشته بود»، «اغما» و «پنج کیلومتر تا بهشت» منجر شد. 5️⃣ در «راهبه» کفر نمایشی جذاب، مرزشکنی می‌کند. در صحنه‌های نخستین فیلم، در بخشی از کلیسا، تابلویی را با عنوان «خدا اینجا پایان می‌یابد» می‌بینیم. 👇👇👇
✡️ اگر تا قبل از این، در اغلب فیلم‌های با محوریت تسخیر، این «انسان» بود که هدف قرار می‌گرفت، اما در فیلم «راهبه» با «جغرافیای اهریمنی» روبه‌رو هستیم! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ در مجموعه فیلم‌های حتی تا بیست سال قبل، این انسان بود که مورد تهاجم و تسخیر قرار می‌گرفت ولی اکنون غیر از انسان، کلیسا و حتی مورد هجوم و تسخیر است! 2️⃣ به عبارت دیگر، اگر تا قبل از مجموعه‌هایی نظیر «احضار»، «آنابل» و «راهبه»، در اغلب فیلم‌های با محوریت ، این «انسان» بود که هدف قرار می‌گرفت، اما در این فیلم با «جغرافیای اهریمنی» روبه‌رو هستیم. 3️⃣ همین اشاره، وسعت و افزایش قدرت شیاطینی را به رخ می‌کشد که در روایت‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای «خرده‌شیاطین» محسوب می‌شوند و هنوز قدرت و عظمت اصلی کمتر در مجموعه‌های این‌چنینی نمایش داده شده است! 👇👇👇
✡️ نمایی از فیلم راهبه - ورود شوالیه‌های صلیبی برای جلوگیری از احیای حکومت شیطان! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter