✡️ بن سلمان: دایهام یک یهودی اوانجلیست بود!! (3)
1️⃣ مایک اِوَنس افزود: «من در یک مراسم شام در کاخ سفید، این را به #جرد_کوشنر [داماد و مشاور یهودی ترامپ] گفتم، و گفتم در دوره دوم رئیسجمهور [این اتفاق میافتد]. او لبخند زد و گفت "چرا در دوره اول نه؟"»
2️⃣ اونس در بخشهای دیگری از این سخنرانی به انتقاد شدید از اوباما پرداخت و او و جریان «چپگرا» را عامل تضعیف رژیم صهیونیستی توصیف کرد. وی در مقابل به شدت از سیاستهای ترامپ تمجید کرد و گفت رئیسجمهور کنونی آمریکا دشمنان اسرائیل را «شر» میداند و با آنها مقابله میکند.
3️⃣ اشارهی #محمد_بن_سلمان به داشتن دایهای #یهودی در حالی است که گزارش شده وی ماههاست که مادرِ تنی خود را در کاخی در نقطهای نامشخص در عربستان سعودی تحت بازداشت خانگی قرار داده است!
4️⃣ بر اساس گزارش چند ماه پیش شبکه «انبیسی»، دلیل این اقدام بن سلمان این است که نگران بوده است که مادرش مخالف برنامههایش برای کسب قدرت باشد و با نفوذی که روی پادشاه دارد، شاید مانع از تحقق برنامههایش شود.
🌎 اندیشکده: ماجرای این «دایههای یهودی» هم از موارد جالب و خواندنی تاریخ است.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ «راهبه»ای بهدنبال تطهیر شوالیههای مسلمانکُش!
1️⃣ یک جریان فکری در سینمای #هالیوود، دائماً به دنبال القای این اندیشه به مخاطبان و علاقهمندان ژانر وحشت است که:
👈 اهریمن همواره از شرق طلوع میکند.
2️⃣ این اندیشه در فیلم قوی و شاخصی همچون #جنگیر (The Exorcist) وضوح شگفتآوری داشت، آنگاه که «پدر مارین» در مقابل مجسمهی #پازوزو (Pazuzu) در سرزمین نینوای عراق قرار گرفت،
3️⃣ و در ادامه برای مخاطب روشن شد اهریمنی که ریگن، دختربچه آمریکایی را تسخیر کرده، همان اهریمنی است که از شرق برخاسته است!
👇👇👇
1️⃣ فرمالیستهای افراطیِ داخلی که جریانِ غالب در مطبوعات رسمی کشور ما هستند، با همفکران ایدئولوژیکشان، اینگونه کدگشاییها را (که خودِ مؤلفان غربی هم بدان اذعان و اعتراف دارند) #توهم_توطئه میدانند.
2️⃣ اما با استناد به نشانههای غیرقابل انکار، میتوان روشن کرد که این فیلمهای استراتژیک #هالیوود، هرگز بدون پشتوانههای ایدئولوژیک خلق نمیشوند.
3️⃣ بیراه نبود که روزنامه #گاردین همزمان با اکران #جنگیر در انگلستان (دهه هفتاد) نوشت:
👈 «سینما تبدیل به کلیسا شد و حالا مردم میتوانند به سینما بیایند و با دیدن قدرت شیطان، ایمان خود را به خدا تقویت کنند»!
👇👇👇
1️⃣ از آن زمان تاکنون گونهی خاصی از #سینمای_وحشت بهدنبال آن است كه عظمتِ #شیطان را به مخاطبانش نشان دهد تا ایمان مخاطبان را به خدا تقویت کند!!
2️⃣ اما همزمان با اینکه مخاطبِ این فیلمها، «شرارت شیطان» را میبیند ولی حضور و عظمت خداوند را نمیبیند، تنها عنصرِ نمایشیِ چشمگیر، قدرتِ انسان مسیحی (اکثراً در قالب یک کشیش) است!
3️⃣ به این ترتیب، اغلب آثار اینچنینی، بهجای تبدیل شدن به فیلمهایی «ایمانبنیاد»، بیشتر به باورپذیریِ جایگاه پرقدرتِ شیطان یا اهریمنان مشابه کمک خواهند کرد!
4️⃣ در پسِ جدال خیر و شر، از منظر اغلب مؤلفانِ هنری غربی، خدا بر اساس تلقی نیچهای، یا مُرده و یا از ادارهی جهان انصراف داده است! به همین دلیل در این فیلمها، غلبهی #انسان_مسیحی بر پلیدی و اهریمن برجسته میشود تا ساحت انسانِ زمینیِ فناپذیر، جنبهای خداگونه پیدا کند.
👇👇👇
1️⃣ #شرقستیزی در آثاری با تم #جنگیری و اصرار بر این موتیف که #شیطان از شرق طلوع میکند، در سال 2014 و در فیلم «از شرّ شیطان نجاتمان ده» (Deliver Us From Evil) تکرار شد.
2️⃣ در روایت این فیلم، سرباز آمریکایی در عراق، توسط اهریمن #تسخیر میشود و به خاک آمریکا میرود!
3️⃣ و باز هم توسط کشیش گناهکار اما پرقدرتی، با تسلّط به قدرتهای انسانی و صرفاً با خواندن چند دعا، نهایتاً انسانِ تسخیرشده نجات پیدا میکند.
👇👇👇
1️⃣ با توجه به بنمایههای هیجانانگیز فیلمهایی از این دست، نه تنها در سالهای اخیر ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی با چنین تِمی متوقف نشده، بلکه بهشدت گسترش یافته و سالانه حداقل چند فیلم با محوریت #تسخیر و مبارزه با #شیطان ساخته میشود.
2️⃣ مجموعه فیلمهای #احضار یکی از این دست آثار است که قسمت سوم آن با عنوان #راهبه عرضه شده است.
3️⃣ فیلم راهبه مقدمه و سرآغاز فیلم احضار است و به زندگی کلیسایی و رشد قدّیسگونهی شخصیت «ایرنه» میپردازد.
4️⃣ ایرنه در ابتدا یک راهبه است، اما طی فرآیندی که بخشی از آن را در طیّ رخدادهای فیلم میبینیم، با تمسّک به خون مسیح، تبدیل به #جنگیر قهّاری میشود.
👇👇👇