eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
745 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ بار دیگر از طلوع می‌کند، اما این‌بار شرقِ اهریمنی، شرقِ اروپاست، همان‌جا که به‌صورت سمبلیک «دراکولای برام استوکر» از آن برخاست. 2️⃣ روایت فیلم در روستایی در هوندارا، در جنوب غربی در نزدیکی کوه‌های پونا روزا می‌گذرد، در واقع خاستگاه اهریمنیِ «والاکِ» از جهنم گریخته را به محل زندگی اسطوره‌ی باستانی نزدیک کرده‌اند. 3️⃣ مسئله مهمی که در مورد فیلم «راهبه» مطرح است، این است که آیا این فیلم اثری «ایمان‌بنیاد» به‌شمار می‌آید، یا شبیه همان آثاری است که قدرتِ «انسان مسیحی» را برجسته می‌کند؟ 4️⃣ حقیقت این است كه با اغراق‌های نمایشیِ موجود در آثاری نظیر (The Conjuring)، (Annabelle) و (The Nun) که هر سه از یک خانواده هستند، مخاطب ایمان بیشتری نسبت به پیدا می‌کند! 👇👇👇
✡️ نمایی از فیلم راهبه – خدا اینجا پایان می‌یابد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ عصر ما مشهور به عصر انکار خداست. عصری که برخی نئوآتئیست‌ها در جهان غرب معتقدند خداوند از هدایت بشر ناامید شده و دیگر هیچ بشری نماینده او در کره زمین نخواهد بود! در نتیجه غرق شدن در و اعتقاد به بی حد و حصر بشری، تنها نسخه‌ی حیات‌بخش انسان است! 2️⃣ در عصری كه در آن برخی از «کوچ خداوند به مکان دیگر» سخن می‌گویند و معتقدند دورانی را پشت سر می‌گذاریم که دوران «سکوت خداوند» است، با دستمایه قرار دادن گونه‌ی وحشت، حتی خداناباوران را نسبت به قدرت و عظمت مجاب می‌کند! 3️⃣ در این شرایط است كه می‌بینیم، همزمان با این‌كه مسئولان و مدیران فرهنگی نظام جمهوری اسلامی، حتی از رسانه‌های رسمی نظام قائل به آگاهی‌رسانی درباره‌ی این مصادیق نیستند، فیلم‌های هم‌خانواده در ایران طرفداران گسترده‌ای پیدا می‌کنند! 4️⃣ در آسیب‌شناسی فرامتنیِ محبوبیّت فیلم احضار و اسپین‌آفی همچون و سرآغاز روایت این فیلم در قالب ، باید به این مورد اشاره کرد که یک تفکر انحرافی در صداوسیما در نیمه دهه هشتاد، ژانر ترسناک مسیحی را با دستمایه‌های خرافی «محفل زرگنده» آمیختند، که به تولیداتی نظیر «او یک فرشته بود»، «اغما» و «پنج کیلومتر تا بهشت» منجر شد. 5️⃣ در «راهبه» کفر نمایشی جذاب، مرزشکنی می‌کند. در صحنه‌های نخستین فیلم، در بخشی از کلیسا، تابلویی را با عنوان «خدا اینجا پایان می‌یابد» می‌بینیم. 👇👇👇
✡️ اگر تا قبل از این، در اغلب فیلم‌های با محوریت تسخیر، این «انسان» بود که هدف قرار می‌گرفت، اما در فیلم «راهبه» با «جغرافیای اهریمنی» روبه‌رو هستیم! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ در مجموعه فیلم‌های حتی تا بیست سال قبل، این انسان بود که مورد تهاجم و تسخیر قرار می‌گرفت ولی اکنون غیر از انسان، کلیسا و حتی مورد هجوم و تسخیر است! 2️⃣ به عبارت دیگر، اگر تا قبل از مجموعه‌هایی نظیر «احضار»، «آنابل» و «راهبه»، در اغلب فیلم‌های با محوریت ، این «انسان» بود که هدف قرار می‌گرفت، اما در این فیلم با «جغرافیای اهریمنی» روبه‌رو هستیم. 3️⃣ همین اشاره، وسعت و افزایش قدرت شیاطینی را به رخ می‌کشد که در روایت‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای «خرده‌شیاطین» محسوب می‌شوند و هنوز قدرت و عظمت اصلی کمتر در مجموعه‌های این‌چنینی نمایش داده شده است! 👇👇👇
✡️ نمایی از فیلم راهبه - ورود شوالیه‌های صلیبی برای جلوگیری از احیای حکومت شیطان! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1️⃣ وقتی تاریخچه صومعه را در فیلم می‌شنویم، متوجه می‌شویم که در «قرون وسطی» مکان فعلیِ صومعه، قلعه‌‌ی بزرگی بوده که توسط یک دوک ساخته شده. 2️⃣ دوک می‌خواست «حکومت شیطانی» خود را از طریق گشودن «دریچه‌ای از جهنم» احیا کند، لذا «والاک» (اهریمن بزرگ در فیلم) را احضار کرد، اما حین احضار توسط کشته شد. 3️⃣ شوالیه‌های صلیبی با گوی بلورینی که حاوی «خون عیسی مسیح» است، دریچه را مسدود می‌کنند، اما بمب‌گذاری در طول جنگ جهانی دوم موجب ایجاد شکافی شد تا این منفذ مجدداً گشوده شود! 4️⃣ ارائه‌ی توسط «شوالیه‌های صلیبی» نیز، از بحث‌های خاص و چالش‌‌برانگیز فیلم است. شوالیه‌های صلیبی نه‌تنها قدّیس نبودند، بلکه تاریخ از آنان به‌عنوان مسلمان‌کُش‌ترین افراد یاد می‌کند. 5️⃣ در واقع فیلم با نمایش این صحنه به دنبال تطهیر این شوالیه‌های مسلمان‌کُش است. غافل از این‌كه چنین افرادی هرگز با یک صحنه‌ی نمایشی و با همراه داشتنِ خون حضرت عیسی (ع) مقدّس نخواهند شد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌇 خون عیسی - نمایی از فیلم راهبه 🌐 متن كامل مقاله را اینجا بخوانید: 👉 yon.ir/TheNUN ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ ردپای «شبکه زیتون» در رسانه‌های تکنوکرات! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ سه‌شنبه 4 تیرماه 1398 درگذشت. سایت‌های معلوم‌الحال، خبر درگذشت وی را با عناوینی همچون: «وزیر اقتصاد نامدار ایرانی»، «معمار اقتصاد صنعتی ایران»، «وزیر اقتصاد دوره طلایی ایران معاصر» پوشش دادند. جالب این‌كه در ماه‌های اخیر نیز برخی رسانه‌های وابسته به تکنوکرات‌ها و نزدیکان به انحاء مختلف سعی در قهرمان‌سازی از این وزیر اقتصاد، رئیس دانشگاه تهران و رئیس بنیاد پهلوی نموده بودند. 👈 اما علینقی عالیخانی کیست؟ 👈 با ما همراه شوید: .
✡️ رسانه‌های وابسته به تکنوکرات‌ها و نزدیکان حزب کارگزاران سازندگی به انحاء مختلف سعی در قهرمان‌سازی از علینقی عالیخانی، وزیر اقتصاد، رئیس دانشگاه تهران و رئیس بنیاد پهلوی دارند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ ردپای در رسانه‌های تکنوکرات (1) 1️⃣ فرزند عابدین در بهمن 1307 در تهران به‌دنیا آمد. پدر وی درجه‌دار قزاق و مرتبط با رضاخان بود. همین آشنایی سبب شد از سال 1315 تا اخراج شاه از ایران (شهریور1320) ریاست املاک او را در تاکستان قزوین عهده‌دار گردد. همین سِمَت باعث شد تا در این منطقه به او لقب نایب نیز بدهند. پس از آن متصدی املاک مادر محمدرضا پهلوی (ملکه مادر) شد. 2️⃣ علینقی عالیخانی از دوستان و آشنایان صمیمی رئیس وقت بود. وی پس از مدتی به عضویت ساواک درآمد و همواره ارتباط خود را با این سازمان حفظ کرد و از آن در ارتقاء کاری و تشکیلاتی خود بهره برد. 3️⃣ عالیخانی پس از بازگشت به ایران ابتدا به‌عنوان کارمند به استخدام ساواک درآمد. سمت او در ساواک مشاور در امور اقتصادی بود و گزارش‌های اقتصادی هفتگی ساواک را برای مقامات عالی‌رتبه و به‌ویژه شاه تهیه می‌کرد. گفته می‌شود شاه از طریق همین گزارش‌ها با او آشنایی یافت. 4️⃣ عالیخانی در خاطرات خود درباره روابط استراتژیک ایران و و کنفرانس‌های محرمانه میان ایران، ترکیه و اسرائیل در اواخر دهه 50 میلادی هم مطالبی را مطرح کرده به دفاع از نقش و جایگاه اسرائیل و ضرورت ارتقای روابط ایران با رژیم صهیونیستی پرداخته است! 5️⃣ او می‌نویسد: من تقریباً در تمام روابط اقتصادی که ایران با اسرائیل پیدا کرد، حضور نزدیک داشتم… اسرائیل برای ما مفید بود و هست و خواهد بود. ✍️ نویسنده: حسین قاسمی 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 yon.ir/Alikhani ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter