eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
748 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ هیچ‌کدام از سه پیامبر یهودی اصلاح‌طلبان، یکدیگر را قبول نداشتند! ولی این مهم نبود، مهم این بود كه با این سه نفر بشود نظام را كوبيد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (3) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌ویكم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (2) 1⃣ در محافل آکادمیک غرب آراء با انتقادات ویرانگری رویاروی شد؛ مثلاً: 🔸 او را به عدم درک «خشونت ساختاری» متهم کرد؛ 🔸 نظریه‌اش درباره‌ی «ارعاب ایدئولوژیک» همخوانی تام و تمام با رژیم غاصب یافت که خود از پایه‌گذاران سیاسی‌اش بود؛ 🔸 فرضیه‌اش درباره و سرشت آزادی‌خواهانه یکسره غلط از آب درآمد و شاگردانش نیز به آن اذعان داشتند؛ 🔸 حتی سال‌ها بعد به اعتراف مجله بنیان تمام فرضیه‌هایش که استوار بر تعبیر او از «وضع بشر» بود، فرو ریخت؛ 🔸 و بهترین ستایش‌گران آرنت پروژه‌اش را خواندند، 2⃣ اما در كشور ما و در دوره آثارش به عنوان مرجعی معتبر برای دانشجویان رشته‌های تلقی گشت و همراه و ، در جمع یکی از «سه پیامبر یهودی» جای گرفت!! 3⃣ جالب است که هیچ‌کدام از این سه نفر، یکدیگر را قبول نداشتند. برای نمونه، برلین می‌گفت که «آرنت یاوه‌گویی است که هیچ متفکر جدی‌ای او را بر نمی‌تابد» اما با استناد به آراء سراپا متناقض آنان پیرامون «کمونیسم روسی»، یک نقد واحد را علیه در اقامه می‌کردند! حتی رشته‌های جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی در ایران را مدیون و دانسته‌اند؛ دو چهره‌ای که در زمره پیروان سیاسی آرنت بودند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص242و243 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ حسین بشیریه با تدریس در مراکزی مانند دانشگاه امام صادق (ع) و مؤسسه باقرالعلوم کوشید تا در میان نخبگان مذهبی هوادارانی بیابد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (4) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌ویكم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (2) 1⃣ پس از کوشش‌های و ، نظریه‌های یهودی توسط به حوزه جامعه‌شناسی و اندیشه‌ی سیاسی راه پیدا کرد. او از ابتدای دهه 1370 در ماهنامه اطلاعات سیاسی – اقتصادی (وابسته به موسسه اطلاعات) می‌نوشت. 2⃣ نخست با نگارش سلسله گفتارهایی تحت عنوان «اندیشه سیاسی در قرن بیستم» و سپس با تدریس در مراکزی مانند (ع) و کوشید تا مبانی ایدئولوژیک را در ذهن دانشجویان بگستراند و حتی در میان هوادارانی بیابد! 3⃣ سپس توانست تئوری‌هایش را تا درون جناح موسوم به در نفوذ دهد؛ جناحی نوپا با محوریتِ افرادی چون و (ناشر مجله نقد و نظر) در قم که بعدها با ادعای مبارزه علیه ، بودجه هنگفتی از نظام گرفتند و پشت میز مدیریت نشستند، اما به رواج اندیشه‌های یهودی و دیگر فلاسفه غربی پرداختند!! 4⃣ تحلیلگران این روزنامه مانند با حمایت ، مدیر در ستایش اصول ارمنی کتاب می‌نوشتند و دلداده‌ی روایت‌های حسین بشیریه از بودند!! 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص243و244 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ طه هاشمی با ادعای مبارزه علیه اصلاح‌طلبی سکولار، به رواج اندیشه‌های هانا آرنت یهودی پرداخت! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ محمدمهدی فقیهی با ادعای مبارزه علیه اصلاح‌طلبی سکولار، به رواج اندیشه‌های هانا آرنت یهودی پرداخت! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ عبدالکریم سروش در سخنرانی دانشگاه تهران تحت عنوان «مبانی نظری فاشیسم» جمهوری اسلامی را به سبب یهودستیزی یک نظام فاشیستی خواند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (5) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌ویكم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (2) 1⃣ در مهمترین کتاب خود با پرداختن به نقش یهودی در «انتقال کودکان یهودی از آلمان به فلسطین» چنین فعالیت‌هایی را بر شکل‌گیری تئوری سیاسی او موثر می‌داند. و با ارائه جمع‌بندی‌ای از آراء آرنت می‌نویسد: ✍ «اندیشه‌ی » خطری برای در حوزه‌ی زندگی سیاسی است و شرط آزادی، یعنی تنوع و تکثر، را از بین می‌برد. در مسلخ دعوای حقیقتِ مطلق، انسانیت و روابط انسانی قربانی می‌شود. و و ، بدین‌سان کار ویژه‌ی واحدی دارند… مانع تنوع عقاید می‌شوند. تا حقیقتی «ثابت» نشده است، «آزادی» هست. آنچه با زندگی انسان رابطه‌ای عمیق و نزدیک دارد، نه حقایق علمی و فلسفی و مذهبی (کلاً حقایق عقلانی)، بلکه حقایق واقعی و منفرد و تاریخی است. 2⃣ این، روایتِ از لب‌لباب اندیشه‌ی سیاسی است که گرچه هیچ‌یک از مبانی معرفتی آن نیست و به اذعان منتقدان شهیر، مفروضات غلطی در دل خود دارد، اما ایران را فریفت، آنان را به سوی و کشاند و در آخر به واداشت. از دهه 1360، اغلب نقدهای آنان به از تزهای منسوخ و بیانیه‌های سیاسی برآمد. 3⃣ البته و هیچ‌گاه نگفتند که با کدام مبانی عقلی، از ناتوانی و فلسفه برای ایجاد «رابطه‌ای عمیق با زندگی انسانی» دم می‌زنند. و هیچ‌گاه آشکار نشد که کدام مبانی علمی یا تجربه‌ی تاریخی، جواز تعمیم نظریه‌های نامعتبر آرنت را به فضای سیاسی ایران می‌دهد. 4⃣ هیچ‌گاه شرح ندادند که برپایه‌ی چه خبر و مصلحتی باید را به نفع کُشت یا چرا باید را به مسلخ آراء بُرد. فقط طوطی صفت، روخوانی و رونویسی می‌کردند؛ بدون شرح و نقدی. 5⃣ مثلاً، آرنت مسئله را برای توجیه «ضرورت سیاسی تاسیس » مدام به کار می‌برد و اساساً عناصر اندیشه‌اش در حول و حوش آن شکل گرفت. سال 1365، نیز با ارائه گفتاری در دانشگاه تهران تحت عنوان «مبانی نظری » آراء آرنت را تکرار کرد و را به سبب یک نظام فاشیستی خواند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص244و245 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ اکبر گنجی انقلاب اسلامی را فاشیستی معرفی کرده و از شکست ناگزیر این انقلاب سخن می‌گوید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (6) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌ویكم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (2) 1⃣ نظریات که حتی بدون ضمیمه نقدهای غربیان توسط ، و… به ایران راه یافت، کم‌کم به اندیشه حلقه‌ی موسوم به شکل می‌داد تا جایی که با پذیرش دو رکن اندیشه پیرامون «خشونت» و «انقلاب» می‌گوید: ✍ مشی من و دیگر دوستان ما این بود که می‌گفتیم باید از اول بنشینیم و روشن کنیم که آیا آنچه در حال وقوع است، جزء «عرضیات» انقلاب است یا «واقعیات» آن. من به این نتیجه رسیدم که «خشونت» جزء واقعیات است که انقلاب به تدریج این واقعیات را بسط داد. 2⃣ نیز که سخت دلداده‌ی آرنتِ بود، ابتدا در به اشاعه‌ی تفکر او و شاگرد برجسته‌اش درباره‌ی و مقایسه‌ی تطبیقی آن با ایران پرداخت! 3⃣ گنجی در نخستین سخنرانی خود پس از 1376 (مصادف با سالروز 30 خرداد 1360 و ورود سازمان منافقین به فاز جنگ مسلحانه) در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تعمیم نظریه‌های هانا آرنت به جامعه ایران خیلی صریح گفت: «جنبش فاشیستی، جنبشی است که با مخالف است.» 4⃣ گنجی البته هیچ‌گاه توضیح نداد كه: اگر هر مخالف یا منتقد از عمله و نحله‌ی باشد، پس دیگر فلسفه‌بافی درباره‌ی تکثّر و تنوّع عقاید چه معنایی دارد؟! گنجی سپس هم‌داستان با که «انقلاب اسلامی را انقلاب نمی‌داند» و مانند عزت‌الله فولادوند، از شکست ناگزیر این انقلاب سخن می‌گوید: ✍ هر «انقلاب کل‌گرایانه» که مدعی تغییر کل ساختارها باشد، لزوماً به می‌کشد و شکست می‌خورد. آرنت می‌گوید چون آن نمونه‌ها شکست خورده، پس آن‌ها انقلاب نیستند. پس انقلاب چیست؟ انقلابی که ادعایش محدود است. به هیچ چیز نمی‌خواهد دست بزند، فقط می‌خواهد ایجاد کند. به همین خاطر است که دکتر «سیدجواد طباطبایی» می‌گوید من انقلاب اسلامی را انقلاب نمی‌دانم، ولی انقلاب مشروطه را انقلاب می‌دانم. چون انقلاب مشروطه نمی‌گفت ما می‌خواهیم همه چیز را تغییر دهیم، بلکه می‌گفت ما فقط می‌خواهیم آزادی و حکومت قانون ایجاد کنیم. 5⃣ این گفتارها اغلب نشان از فقدان عقلانیتِ حداقلی در ذهن و روان صاحبانش دارد. چگونه می‌توان به استقرار از رهگذر یک انقلاب اندیشید، اما سازه‌های رژیم سابق را -که مولد بی‌قانونی و استبداد بودند- تغییر نداد؟! اگر نظامی فاقد شاخص‌هایی مانند آزادی و قانون است، لاجرم باید ساختارهای آن متناسب با آرمان‌های انقلابیون تغییر کند و چه بسا نیاز به «انقلاب کل‌گرایانه» ضرورت داشته باشد تا هدف‌های انقلابی تحقق یابد. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص245و246 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ با آغاز دهه 1380 هر قدر که شمارش معکوس پروژه کودتای مخملی نزدیکتر می‌شد، روزنامه‌های زنجیره‌ای به روند گسترش اندیشه‌های هانا آرنت شتاب بیشتری می‌دادند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 کتاب‌های سفارشی CIA در تهران (7) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت بیست‌ویكم) 🌐 سکولاریسم مقدس آمریکایی (2) 1⃣ از نیمه دوم دهه 1370 و با پیروزی در هفتمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، ترویج نظریه‌های یهودی به عنوان بخشی از پازل (جنگ‌های علم) علیه ریشه‌های معرفتی انقلاب اسلامی در روزنامه‌های اصلاح‌طلب شتاب گرفت. 2⃣ حزب کارگزاران سازندگی ایران بیشترین انرژی را صرف اجرای این پروژه کرد. ابتدا که با بودجه شهرداری تهران تغذیه مالی می‌شد، اما سخنگوی این حزب بود، از آبان 1376 با چاپ منظم مقالات ، ، و به شرح «فلسفه سیاسی آرنت» پرداخت و تبلیغ او را به عنوان پی‌گرفت. 3⃣ همین «خط سیاسی واحد» مانند یک «مأموریت ویژه» برای گسترش آراء آرنت توسط یک مترجم سکولار به نام در چندین روزنامه متفاوت پیگیری می‌شد. انصاری از پیروان سیاسی در پروژه «گذار به دموکراسی» است و سال 1379 کتاب «هانا آرنت و نقد فلسفه سیاسی» را توسط نشر مرکز به بازار نشر فرستاد. او نه تنها مقالاتش را در روزنامه‌های همشهری و نشاط و اعتماد منتشر می‌کرد، بلکه سلسله مقالاتی را برای معرفی این چهره صهیونیست در به چاپ رساند؛ روزنامه‌ای که به ظاهر موضع ایدئولوژیک سراپا متفاوتی با رسانه‌های اصلاح‌طلب از خود بروز می‌داد، ولی در عرصه اندیشه سیاسی غرب پیرو آنان بود! 4⃣ همان هنگام (خبرنگار رادیو دویچه وله) و (تئوریسین لائیکِ رادیو زمانه) همین خط سیاسی را در فصلنامه و ادامه می‌دادند و حتی با استفاده از نویسندگان ضدانقلاب مانند یا افرادی چون به اشاعه آراء آرنت دامن می‌زد. بهرام محیی اعتقاد داشت که گسترش آراء این می‌تواند یک مدل تحلیلی را برای «نفی انقلاب اسلامی» در ذهن مخاطبان بیافریند: 5⃣ با آغاز دهه 1380، هر قدر که آغاز شمارش معکوس پروژه نزدیک‌تر می‌شد، روزنامه‌های زنجیره‌ای نوروز، شرق، اعتماد، مردم‌سالاری، توسعه، دوران امروز و اعتماد ملی با نشر مقالاتی از محمدسعید حنایی کاشانی، محمدتقی قزلسفلی، حبیب‌الله فاضلی، بزرگمهر شرف الدین، فرزانه نصرآبادی، امید مهرگان، صالح نجفی، امین بزرگیان، مژگان مقتدر، علی نیان، پریسا رضایی، مسعود رفیعی، طالقانی، رسول نمازی، داوود نادمی، گیتی پورزکی و… به روند گسترش اندیشه‌های آرنت در حوزه انقلاب و شتاب بیشتری می‌دادند. این تیم سیاسی سکولار، آرنتِ را مانند یک بی‌بدیل به ایرانیان معرفی می‌کردند و تئوری‌های منسوخ وی را روشی برای گذار به می‌ستودند! 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص246-249 📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع: 👉 http://yon.ir/Bashiriyeh ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی: