eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
748 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ مهاجمان صندوق گمشدهٔ هالیوود در تقابل با کتب آسمانی (١) 🎬 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت نهم) 1⃣ از مهم‌ترین باورهایی است که در میان تمامی تفکرات خدامحور وجود دارد و عبارت است از ایمان به سلسله‌ای از کتاب‌های آسمانی که به‌واسطهٔ انبیاء از حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم (ص) برای بشر نازل شده‌اند. 2⃣ به‌سبب اهمیتی که در هدایت بشر به‌سوی سعادت و تکامل معنوی دارند، همواره مورد حقد و کینهٔ تفکرات اومانیستی واقع گردیده و عرصهٔ دیگری از تقابل میان دو تفکر و را هویدا می‌سازند. 3⃣ نخستین ورود به حوزهٔ ترسیم صحف انبیای الهی و ارائهٔ فُرمی بصری از تعالیم کتب آسمانی را می‌توان در اثر معروف به کارگردانی و با سرمایه‌گذاری کمپانی فاکس قرن بیستم در سال ۱۹۶۶ ملاحظه نمود. 4⃣ فیلم «کتاب آفرینش» سعی در تفسیر اومانیستی جریان دارد و تمرکز اصلی خود را معطوف ترسیم جاه‌طلبی و اتوریته خالقِ بشر ساخته و بشر را محکومِ قدرت‌طلبی خداوند معرفی می‌کند! و این همه را به‌عنوان برداشتی برآمده از ، به خورد مخاطبان می‌دهد! 5⃣ فیلم، به‌صورت غیرمستقیم به مخاطبان خود می‌قبولاند که کتب آسمانی نه تنها نمی‌توانند انسان را به و تعالی رهنمون سازند، بلکه اصولاً خاطرات خداوند از نحوهٔ بوده و کارویژهٔ اصلی‌شان، تبیین چگونگی پرستشِ چنین خدای خشن و زورگویی است!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مهاجمان صندوق گمشدهٔ هالیوود در تقابل با کتب آسمانی (٢) 🎬 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت نهم) 1⃣ فیلم «خروج: خدایان و پادشاهان» ساختهٔ سال ٢٠١۴ را می‌توان از جمله به‌روزترین تولیدات صنعت در تقابل با ایمان به وجود کتاب الهی معرفی نمود. 2⃣ کارگردان تلاش کرده تا تفسیری جدید از سِفر خروج ارائه داده و ماجرای رسالت حضرت موسی (ع) و هدایت قوم بنی‌‌اسرائیل را مبتنی بر آموزه‌های لیبرالیستی بازتعریف نماید. 3⃣ این رویکرد سبب می‌شود تا در فیلم، حضرت موسی (ع) شخصیتی دچار ترسیم شده و معجزات عظیم ایشان، بالأخص صحنهٔ شکافته شدن دریا با توجیه علمی و به‌عنوان به تصویر کشیده شود! 4⃣ البته ریدلی اسکات با انتخاب به‌عنوان بازیگر نقش موسی، بزرگترین اشتباه هنری خود را مرتکب گردید و این اشتباه را با انتخاب بازیگران ضعیف و معلوم‌الحالی نظیر به اوج رساند و بزرگترین ورشکستگی سینمایی را در کارنامه‌ی هنری خود رقم زد. 5⃣ فیلم، در موعد اکران با تلخ‌ترین استقبال منتقدان سینمایی مواجه گردد و در مجموع، ریزش و عدم همراهی مخاطبان را برای این اثر سینمایی به ارمغان آورد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مهاجمان صندوق گمشدهٔ هالیوود در تقابل با کتب آسمانی (٣) 🎬 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت نهم) 1⃣ اما در تقابل با ایمان به وجود کتاب الهی رویکرد ویژهٔ دیگری نیز برگزیده که ترسیم و ارائهٔ تخیلات و موهومات بَشری و حقنهٔ آن به‌عنوان کتب آسمانی و صحف انبیای الهی می‌باشد! اقدامی ویژه که می‌توان در آثاری همچون پی (Pi) و رمز داوینچی و… ملاحظه نمود. 2⃣ فیلم بر بستری توهمی، ایمان به وجود را در ذهن مخاطبان خود می‌زداید و باورمندان به تفکر خدامحور را تشویق می‌کند تا به کشفیّاتی راز و رمز گونه از مشغول شوند؛ کشفیّاتی که مبتنی بر آن، آموزه‌های هدایت بخش و الهی این کتب به فراموشی سپرده می‌شود. 3⃣ رمز داوینچی به کارگردانی در سال ۲۰۰۶م، مبتنی بر کتابی با همین عنوان تولید گردید و در فرایندی دراماتیک، اقدام به ارائهٔ تصویری سینمایی از تئوری ملحدانهٔ نمود. 4⃣ این تئوری با طرح ازدواج حضرت عیسی با سعی می‌کند تا ضمن زدودن شخصیت رسالتی ایشان، اصل آموزه‌های الهی ایشان را زیر سؤال برده و ماهیت کتاب آسمانی ایشان را امری توهّمی و برآمده از دُکان‌هایی نظیر کلیسای کاتولیک و واتیکان معرفی نماید. 5⃣ بر اساس فیلم، واتیکان سعی در پنهان کردنِ قضایا داشته و تمام همّت خود را معطوفِ الهی جلوه دادنِ امور بَشری کرده و با مکر و حلیه و با استفاده از غفلت مردم، تفکر خدامحور را در میان جامعه گسترش می‌دهد!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آنچه خواندید تنها خلاصه‌ای بود از یک مقالهٔ جذاب و خواندنی. متن کامل نهمین قسمت از سلسله مقالات «تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی» با عنوان «مهاجمان صندوق گمشده هالیوود در تقابل با کتب آسمانی» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/12855 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : چهارشنبه 🌞 ١٠ دی ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ١۵ جمادی‌الاولی ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٣٠ دسامبر ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ١۵ طِوِت ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ تولد امپراتور رم (٣٩م). تیتوس شورشیان را شکست داده و آرامش و اقتدار روم در سرزمین فلسطین را بازگرداند. وی را با خاک یکسان کرد. 📚 بیشتر بدانیم: 📖 رومیان و یهود : تخریب دوم مسجد 👉 http://jscenter.ir/jewish-history/israelites/1352 2⃣ پس از سرکوب گستردهٔ مخالفان، حزب که نام خود را به حزب اتحاد شوروی تغییر داده بود، تأسیس کشور اتحاد جماهیر سوسیالیستی را اعلام کرد (١٩٢٢م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 یهودیان و هولوکاست بلشویکی 👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/8017 3⃣ برقراری رابطه دیپلماتیک و (١٩٩٣م) 📚 بیشتر بدانیم: 📖 واتیکان و کلیسای کاتولیک در کنترل روچیلدها 👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/10522 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ ماجرای دو عقوبت یهود در سورهٔ اسراء 🕋 وَ قَضَیْنا إلى‏ بَنِی إسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَ لَتَعلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً (۴) فَإذا جاءَ وَعْدُ اُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا اُولِی بَأسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً (۵) ثُمَّ رَدَدْنا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَ أمْدَدْناکُمْ بِأمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ جَعَلْناکُمْ أکْثَرَ نَفِیراً (۶) إنْ أحْسَنْتُمْ أحْسَنْتُمْ لِأنْفُسِکُمْ وَ إنْ أسَأتُمْ فَلَها فَإذا جاءَ وَعْدُ الآخِرَةِ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِیراً (٧) عَسى‏ رَبُّکُمْ أنْ یَرْحَمَکُمْ وَ إنْ عُدْتُمْ عُدْنا وَ جَعَلْنا جَهَنَّمَ لِلْکافِرِینَ حَصِیراً (٨) 🌺 و برای‌ بنی‌اسرائیل‌ در کتاب‌ (تورات‌) حکم کردیم‌ که ‌محققاً‌ شما دو نوبت‌ در (این) زمین‌ فساد کرده‌ و گردن‌کشی‌ بزرگی‌ می‌کنید (۴) پس‌ هنگامی‌‌که‌ موعد اول‌ رسید بر شما مخلوقاتی‌ از خودمان‌ را که‌ بسیار زورمندند برانگیختیم‌، پس (شما را) در میان‌ شهرها جست‌وجو (و تعاقب‌) کردند و این‌ وعده‌ به انجام رسید (۵) سپس‌ (اوضاع‌) برای‌ شما برگشت تا بر آن‌ها بتازید، و با اموال‌ و پسران‌ بر شما امداد کنیم‌ و شما را در نفرات‌ کثرت‌ بخشیم (۶) (پس) اگر نیکی‌ کنید به‌ سود خویش‌ نیکی‌ کرده‌اید و اگر بدی‌ کنید پس‌ (عقوبت‌ آن‌) بر‌ خودتان‌ است. هنگامی‌که‌ وعدهٔ دیگر (دوم‌) آمد، پس برای‌ آن‌ است‌ که‌ (از اندوه‌) روی شما‌ را زشت‌ گردانند و برای‌ آن‌که‌ وارد مسجد (الاقصی‌) شوند چنان‌که‌ نوبت‌ اول‌ بدان‌ داخل‌ شده‌ بودند و برای‌ آن‌که‌ بر آن‌چه‌ دست‌ یابند نابودش کنند، نابود کردنی (٧) شاید پروردگارتان‌ بر شما رحم‌ آورَد و اگر بازمی‌گشتید (توبه‌ می‌کردید) ما هم‌ باز می‌گشتیم‌ (به‌ شما اقبال می‌کردیم‌)، و (البته) جهنم‌ را زندان‌ کافران‌ ساخته‌ایم‌ (٨) 1⃣ در خصوص این‌که عقوبت‌های خدای تعالی در آیات نخستین سورهٔ إسراء آیا واقع شده است یا نه، در میان علما و مفسران قرآن اختلاف نظرهایی دیده می‌شود. 2⃣ برخی از ایشان معتقدند هر دو عقوبت پیش از ظهور اسلام واقع شده است. عده‌ای نیز فقط به واقع شدن عقوبت اول قائلند، و جمعی نیز می‌گویند این دو عقوبت مربوط به جنگ‌های آخرالزمان است و لذا هیچ‌کدام از آنها تاکنون رخ نداده است. 3⃣ اما باید گفت‌ که‌ آنچه‌ خدای‌ تعالی‌ تحذیر داده‌ بود، رخ‌ داده‌ و دشمنان در دو نوبت‌ این‌ قوم‌ را نیز تخریب‌ کرده‌اند. به این ترتیب خداوند به یهود فهمانده است که عبادت آنها را نمی‌خواهد و این زمین مقدس را به اقوامی که بهتر از آنها باشند خواهد داد. و بدین‌ترتیب، شش قرن بعد، با ورود‌ اسلام‌ به فلسطین مسجدی بر زمین‌ مقدس آن‌ معبد‌ ساخته‌ شد. ✍ نویسنده: امیر اهوارکی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 دلایل مفسران برای عدم وقوع دو عقوبت 📖 آنچه باعث شده است تا عده‌ای از محققان علی‌رغم تمام دلایل و شواهد موجود در متن آیات، به عدم وقوع آن افساد و عقوبت‌ها قائل شوند تنها دو دلیل است: 1⃣ نخست، احادیثی است که در ذیل این آیات نقل می‌شود. در این احادیث، این آیات به تاریخ اسلام ربط یافته و مصداق آن فساد‌ها را نیز در و امثالهم دانسته، و این‌که عقوبت‌های خداوند بر و دخول در مسجد نیز به‌دست حضرت قائم (عج) و یاران مؤمن او صورت خواهد گرفت. 2⃣ دلیل دوم عبارت «عِباداً لَنا» در آیهٔ پنجم است که ظاهراً به «بندگان خوب خداوند» و احتمالاً به یاران حضرت صاحب الزمان (عج) اشاره دارد. 💥 رد دلیل اول 👈 پیروان این نظر، میان و قرآن خلط کرده‌اند. چرا که این روایات شریف همان‌طور که از متنشان پیداست در بیان «تأویل» این آیات بوده‌اند. (توضیح بیشتر را در متن مقاله در سایت اندیشکده پی بگیرید.) 💥 رد دلیل دوم 1⃣ همان‌طور که علامه طباطبایی در تفسیر المیزان و آیت‌الله جوادی آملی در درس خارجِ تفسیر خود در ذیل این آیات تأکید کرده‌اند، عبارت «عِباداً لَنا» بر مؤمن بودن آن «عباد» دلالت ندارد و کفّار نیز در واقع «بندگان» خدای تعالی به حساب می‌آیند. 2⃣ ضمن این‌که لازم نیست مجازات الهی همیشه به‌دست مؤمنان صورت گیرد، آن‌هم در مثل این آیه، که این بندگان را به وصف «بأس و شدت خونریزی» توصیف نموده است. 3⃣ علاوه بر این‌که در آیات فوق مذکور است که آن بر هرچه دست یابند آن را ویران می‌کنند. این از آداب مؤمنان نیست که در جهاد با کفار، زنان و کودکان و پیران را بکشند یا بناها را ویران نموده و درختان را قطع کنند. ✍ نویسنده: امیر اهوارکی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter