✡ نقش خطیر بنیاد کارنگی در جنگ جهانی غذا (3)
☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت دهم
1⃣ سایت #بنیاد_کارنگی دربارهی توان دانشی این نهاد مینویسد:
✍ امروزه، دانشمندان کارنگی در خط مقدم کشف علمی هستند… محققان کارنگی در زمینههای زیستشناسی گیاهی، زیستشناسی رشد، زمین و علوم سیارهای، نجوم و محیطزیست جهانی رهبر هستند. آنها بهدنبال پاسخ به سؤال در مورد ساختار جهان، تشکیل منظومه شمسی و دیگر سیستمهای سیارهای، رفتار و تحولات مواد در شرایط سخت، منشأ حیات، عملکرد ژن، و توسعه موجودات از تخم تکسلولی تا بالغ هستند.
2⃣ در ابتدای قرن بیستم این مطالعات در حوزه #ژنتیک_انسانی خلاصه نمیشد و #ژنتیک_گیاهی را نیز در بر میگرفت.
3⃣ سرمایهداران آمریکایی دریافته بودند تسلط بر ژنتیک موجودات زنده میتواند تسلط آنان بر «حیات» در کره زمین را تقویت کند.
4⃣ مجله معتبر «تایم» در تاریخ 10 ژوئن 1929 در گزارشی در خصوص شرایط دپارتمان ژنتیک مؤسسه کارنگی در آن زمان مینویسد:
✍ #چارلز_بندیکت_داونپورت، استاد دانشگاه شیکاگو در سال 1904، ایدهی ایجاد یک «مرکز تکامل تجربی» را مطرح کرد. در آن سال مؤسسه کارنگی مسئولیت ایجاد این مرکز در «کولد اسپرینگ هاربر» را به او سپرد که ربع قرن پیش از آن تشکیل شده بود. اولین کار این مؤسسه در حوزه گیاهان و حیوانات بود.
5⃣ این گزارش همچنین از دو مؤسسه تحقیقات ژنتیک دیگر آن زمان با نامهای «انجمن تحقیقات اصلاح نژاد» (تأسیس:1913) و «انجمن اصلاح نژاد آمریکایی» (تأسیس:1925) نام میبرد.
📖 متن مقاله به همراه مستندات:
👉 goo.gl/K5kV4p
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #جنگ_جهانی_غذا
✡ نقش خطیر بنیاد کارنگی در جنگ جهانی غذا (4)
☠ پرونده ویژه «جنگ جهانی غذا»؛ قسمت دهم
1⃣ کتابخانه #بنیاد_کارنگی در خصوص گروه ژنتیک این بنیاد تاریخچهای مشابه منتشر کرد. در بخشی از این تاریخچه میخوانیم:
✍ «این مجموعه طی قرن بیستم، نقشی محوری در ظهور #ژنتیک_مولکولی ایفا کرد.»
2⃣ اخیراً یکی از افراد خانواده فورد فاش کرد که برنامه 1904 بنیاد کارنگی برای #تغییرات_ژنتیکی در انسانها توسط #راکفلرها تأمین مالی شده است!
3⃣ مسئولیت بنیاد کارنگی هماکنون بر عهدهی #ویلیام_برنز سیاستمدار شناختهشده آمریکایی و معاون وزیر خارجه سابق آمریکاست؛ او در مذاکرات #برجام نقشی فعال ایفا کرد!
4⃣ درباره نقش این بنیاد در #کشاورزی جهان میتوان گفت كه در ابتدای قرن بیستم نقش این بنیاد در شکلگیری و تسریع فرآیندهای دانشی مربوط به حوزه #ژنتیک_گیاهی بسیار حساس و خطیر بوده است.
5⃣ در عین حال با توجه به اِشراف و گسترده شدن چتر نهادهای همتراز در دهههای بعد، و همچنین علاقهی این اندیشکده به تمرکز و تأثیرگذاری در مناسبات سیاسی بینالمللی، هماکنون نقش مستقیم این بنیاد در حوزه کشاورزی جهان نقشی کمرنگ است.
📖 متن مقاله به همراه مستندات:
👉 goo.gl/K5kV4p
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #جنگ_جهانی_غذا
✡ در سایت «انجمن کلیمیان تهران» درباره تورات میخوانیم:
✍ «تورا [تورات] را مشه [حضرت موسی] به بنياسرائيل طي 40 سال (2488-2448 عبري) اقامت در بيابان آموزش داد كه داراي 5845 پاسوق (آيه) و 187 فصل میباشد. و این 187 فصل را به 54 #پاراشا (بخش هفتگی) تقسیم کردهاند و هر هفته در روز شبات يك یا دو پاراشا از روی تورای کاشر (معتبر) (تورایی كه بر پوست حيوان حلالگوشت و با دست نوشته شده) قرائت ميشود كه ما بدينوسيله در طول يك سال، حداقل يك بار تورا را به طور كامل ميخوانيم تا تعاليم آن را فراگرفته و اجرا نماييم.»
🗓 در تقویم کلیمی نیز (همانطور كه در عكس بالا میبینید)، امروز (سهشنبه 22 آبان 1397) به قرائت قسمتی از پاراشای تُولِدُوت اختصاص دارد كه ماجرای براخا(بركت)نمودنِ حضرت یعقوب توسط پدرش حضرت اسحاق را نقل میكند. بههمین مناسبت، امشب به دو ماجرا پیرامون حضرت یعقوب و برادرش عیسو میپردازیم.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ سیاست دوگانه خلفا در نقل حدیث نبوی و نقل اسرائیلیات!
1⃣ گرچه همگان بر سیاستِ «منع نقل و تدوین حدیث نبوی (ص)» توسط خلفا واقفند، اما نکتهای که توجه کافی به آن نشده، عملکرد متناقض خلیفهی دوم در اینباره است.
2⃣ #عمر_بن_خطاب از یکسو به بهانهی جلوگیری از مخلوط شدن و مشتبه شدن کلام پیامبر (ص) با قرآن، مانع نقل و تدوین حدیث نبوی میشد، اما از سوی دیگر در دوران وی، یهودیانِ بهظاهر مسلمان، آزادانه فرصت نقل #اسرائیلیات را یافتند، حتی شخصِ خلیفه دوم از آنها این اسرائیلیات را نقل مینمود و به دیگران نیز اجازهی نقل میداد!
3⃣ #ابن_کثیر دمشقی در تفسیر خویش، پس از بیان این سخنِ #ابوهریره به نقل از #كعبالاحبار که: «فرزندِ ذبیح و قربانیِ حضرت ابراهیم، اسحاق بود نه اسماعیل»! میگوید:
📖 و هذه الأقوال (و اللّه أعلم) كلها مأخوذة عن كعب الأحبار، فإنّه لمّا أسلم فی الدولة العمریة، جعل یحدث عمر رضی اللّه عنه عن كتبه قدیماً، فربما استمع له عمر رضی اللّه عنه، فترخص الناس فی استماع ما عنده و نقلوا ما عنده عنه غثها و سمینها...
📚 ابن كثير، تفسير ابن كثير، ج7، ص32، دار المعرفة، بيروت.
✍ این سخنان (كه خداوند نسبت به آنها آگاهتر است) از كعب الاحبار گرفته شده است كه وی در حكومت عمر، اسلام آورده و برای او از كتابهای قدیم خود روایت نقل میكرد و عمر هم به روایات او گوش فرا میداد! و این باعث شد تا كسانی كه در آنجا حضور داشته و اجازهی شنیدن این روایات را داشتند همانها را بدون توجه به راست و دروغ بودنش برای دیگران نقل كنند...
4⃣ و حتی خود ابن کثیر نیز از این عمل خلیفه برآشفته شده، در ادامه مینویسد:
📖 و ليس لهذه الأمة (والله أعلم) حاجة إلى حرف واحد مما عنده.
📚 ابن كثير، تفسير ابن كثير، ج7، ص32و33، دار المعرفة، بيروت.
✍ و این امّت هیچ نیازی حتی به یک حرف از آنچه کعب میدانست، ندارد (و خداوند داناتر است).
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (1)
1⃣ #حاج_میرزا_علینقی_کاشانی از تجّار متموّل ایران در سالهای پس از جنگ جهانی دوم است. آنگونه که #عینالسلطنه نوشته، او، مانند برخی تجّار دیگر آن زمان، در سالهای ۱۳۲۰-۱۳۲۴، در زمانی که ایران تحت اشغال ارتشهای متفقین بود، از طریق بحران مالی زمان جنگ، ثروتی انبوه به دست آورد.
2⃣ قهرمان میرزا سالور (عینالسلطنه) در ۵ تیر ۱۳۲۴، حدود دو ماه قبل از پایان جنگ دوم جهانی (۲ سپتامبر ۱۹۴۵/ ۱۱ شهریور ۱۳۲۴)، نوشت:
📝 باغ مرحوم نبیلالسلطنه، که چهار هزار ذرع است جنب باغ من و رعیتی است عمارت مختصری دارد، «حاجی علینقی کاشی» به مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان خریداری و قرب سیصد چهارصد هزار تومان خرج بنای عمارت نموده.
🔸 هیچ بنایی را به این مفصلی و به این سرعت من ندیده بودم به اتمام برسد. این کاشانی از دولتِ سرِ یک کارخانهی نخریسی در سمنان کارش به اینجا رسیده که ذرعی چهل تومان باغ تجریش بخرد. در حالی که این باغ پسکوچه [است] و آب روان هم ندارد.
🔸 این قبیل تجّار تازه چرخ [تازه به دوران رسیده] زیاد شده[اند] و بیمحابا بدون تعمّق ملک میخرند، عمارت میسازند و تا دهن باز کنی فلان باغ، خانه، ملک، دکان فروشی است، مثل ریگ پول میدهند.
📚 روزنامه خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
3⃣ و در ۴ مرداد ۱۳۲۴ افزود:
📝 گفتند، در روزنامه هم بود، همسایهی شمیران من «حاجی علینقی کاشانی» در این ایام که انحصار پنبه بههم خورد پانصد هزار تومان منافع برد. (باغ به این گرانی نخرد؟)
🔸 نمازی، باز همسایهی دورتر من، سال قبل در دو معاملهی کتیرا و چای از هریک ششصد هزار تومان برد. تا امسال چقدر برده باشد خدا عالم است.
🔸 قمار هم بین اینها از زنانه و مردانه رواجی دارد که شبی پانزده و شانزده الی سی هزار تومان برد و باخت میشود. شبی یکهزار و دویست تومان به صاحبخانه و مجلس میدهند بساط را راه بیندازد. توپ پانصد و هزار تومان میبندند. عبدالعلی خان [خواجهنوری] میگفت در کلوپ ایران شبی صد هزار تومان بردوباخت میشود.
📚 روزنامه خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۷۳
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (2)
1⃣ فروشندهی باغ فوق به #حاج_علینقی_کاشانی، که پسکوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، بهنحوی که #عینالسلطنه را متحیّر کرد، «میرزا ابراهیمخان نبیلالسلطنه» است که بعدها پسرش، #فضلالله_نبیل، رئیس دفتر #فرح_پهلوی شد و دخترش، #زهرا_نبیل، سناتور. #نبیلالسلطنه و فرزندانش از #بهائیان سرشناس بودند.
2⃣ این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحرانهای مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری بهمنظور تبادل غیرقانونی پول (#پولشویی) شبیه است.
3⃣ علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانهی ریسمانریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانهی فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که #حاج_میرزا_آقا_فامیلی، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمانریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور #رضاشاه افتتاح شد.
4⃣ احداث این کارخانه در #سمنان به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین #آرادان و #سرخه بود که در آن زمان مرغوبترین پنبه ایران بهشمار میرفت. بخش مهمی از زارعین این اراضی از طوایف شبان #سنگسر بودند که از زمان صفویه بهتدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوهی زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند.
5⃣ عینالسلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است:
📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایفالحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را).
📚 روزنامه خاطرات عینالسلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (3)
1⃣ سی و سه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار، #عینالسلطنه در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق./ ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت:
📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاهآباد رسیدیم. اسبها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت میکنند. باد میآمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس #عباس_افندی [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عملهجات را از #بابیها گرفته بود. حالیه هم باز همانها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاقها است.
📚 روزنامه خاطرات عینالسلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹
2⃣ تصور میکنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوقالذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده میشد.
3⃣ با توجه به اسنادی که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند اطلاعات دقیقتری دربارهی «حاج علینقی کاشانی» و شرکایش، و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشتهای عینالسلطنه را مستند و کامل کند.
4⃣ #حاج_علینقی_کاشانی در سالهای پسین میکوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آنگونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود وجاهت کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز میکرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيتاللهالعظمی بروجردی، «وجوهاتی» میداد. ورّاث مادی و معنویِ اینگونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته میکنند و دربارهی منشاء و سازوکار #کسب_ثروت خاندان خود سکوت میکنند!
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (4)
1⃣ سرگذشت #حاج_علینقی_کاشانی ما را به نتایجی شگفت میرساند.
2⃣ این تأمل نشان میدهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود #محمود_احمدینژاد و سپس انتقال دولت به #حسن_روحانی، توسط افرادی رقم خورده که به منطقهی کشت پنبه فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که به خاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانهی خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقهی فوق در انتهای همین نوشته)
3⃣ محمود احمدینژاد اصالتاً از طایفه #صباغیان_سنگسر مهاجر به #آرادان است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه #فریدون_سنگسر (مهاجر به #سرخه) و از جانب مادر از طایفه #پیوندی_سنگسر است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) #محمدجواد_ظریف است.
4⃣ قریب به شش ماه پیش، در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷/ ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم:
📝 «در سالهای ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایرهی جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی.
📝 آن زمان برای هیچکس قابل تصور نبود که در آیندهی دور از دو خانوادهی ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان #سنگسر (مهدیشهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را به دست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگترین تأثیرات را خواهند گذارد.»
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎯 توضیحات تکمیلی درباره یادداشت «مثلت برمودا در ایران»
1⃣ در یادداشت فوق در پی اثبات بهائی بودن «حاج علینقی کاشانی» نبودم بلکه یافتههای خود را درباره جایگاه حیرتانگیز منطقهی «آرادان - سُرخه - سنگسر» در تحولات اخیر ایران، از سال ۱۳۸۴ تا امروز (دولتهای محمود احمدینژاد و حسن روحانی)، بیان کردم.
2⃣ یادداشت فوق فقط نشان میدهد که «حاج علینقی کاشانی» با کانون مالی- سیاسی معینی ارتباط و شراکت داشته که در منطقه سمنان نفوذ فراوان داشت و، اگر «میر علینقی کاشانی» ذکر شده در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق./ ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. عینالسلطنه همان «حاج علینقی کاشانی» باشد، این ارتباطات بسیار قدیمی بوده.
3⃣ آنچه فرضیهی یکی بودن «حاج علینقی کاشانی» سال ۱۳۲۴ ش. و «میر علینقی کاشانی» سال ۱۲۹۱ ش. را تقویت میکند نامهای است به محمد مسعود، منتشره در روزنامه مرد امروز (شماره ۶۰، مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۲۵، ص۷)، از فردی با نام مستعار «ب. ب.» که در آن حاج علینقی کاشانی را «حاج میر علینقی کاشانی» خوانده و مسعود را به رشوهگیری و سکوت درباره او متهم کرده. این نامه نشان میدهد که حاج علینقی کاشانی به «میر علینقی کاشانی» نیز مشهور بوده.
4⃣ در روزنامه خاطرات عینالسلطنه فرد دیگری بنام «حاج علینقی کاشانی» دیده میشود که در یادداشت یکشنبه، ۲۴ ربیعالثانی ۱۳۲۴ ق./ ۱۷ ژوئن ۱۹۰۶ م. از او با عنوان «مرحوم حاج علینقی کاشانی» یاد شده یعنی در سال پایانی سلطنت مظفرالدین شاه مرحوم بوده. عینالسلطنه درباره این حاج علینقی کاشانی مینویسد:
📝 «این کاروانسراها را تا مشهد مقدس همه را مرحوم حاجی علینقی کاشانی تعمیر کرده. خدایش رحمت کند، بسیار زحمت کشیده و مصارف کرده است.» (روزنامه خاطرات عینالسلطنه، ج۲، صص ۱۶۵۱- ۱۶۵۲)
5⃣ از حاج علینقی کاشانی فوقالذکر موقوفاتی بر جا است که فهرست آن در سال ۱۳۰۱ ق./ ۱۸۸۳ م.، ده سال قبل از قتل ناصرالدینشاه، منتشر شده با مشخصات زیر: صورت موقوفات حاج علینقی کاشانی، تهران: ۱۳۰۱ ق.، دارالطباعه سید آقا میر باقر رازی. روشن است که این حاج علینقی کاشانی را نباید با حاج میر علینقی کاشانی، که در سال ۱۳۲۵ ش. زنده بود، یکی دانست.
✍ عبدالله شهبازی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ رسانهها چطور جهان را کنترل و مدیریت میکنند؟!
🎯 پنج فیلتر رسانههای جمعی از دید نوام چامسکی!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود (1)
🎯 افسانه 500 ساله نوستراداموس
1⃣ یکی از تمهیدات فراماسونریِ تحت استیلای #یهود مبتلا کردن مردمان جهان به #خرافهپرستی و #خرافهگرایی بوده است.
2⃣ حجم تلاش و سرمایهگذاری تشکیلات #فراماسونری برای نفوذ دادن خرافاتی که زایلکننده قدرت تعقّل و تفکّر تودهها بوده و آنها را به انفعالی رامکننده در برابر حوادث پیرامون جامعه میکشاند بهاندازهای بزرگ بوده است که حتی توانسته بشر غربی امروزی مدعی عقلانیت و دانش و تفکر را نیز به بازیچه بگیرد (مانند هجوم اروپاییان به روستایی در فرانسه برای در امان ماندن از نابودی 21 دسامبر 2012 و بسیاری موارد دیگر).
3⃣ شعبدهبازیِ روزهای پایانی سال 2012 تنها یکی از پروژههای فراماسونری یهود برای بازی با عقاید و باورهای آخرالزمانی مردم جهان و لوث کردن موضوعات پیرامون آن همچون ظهور منجی آخرالزمان و حکومت جهانی عدالت بود که با سرمایهگذاری چندین ساله و میلیونها دلاریِ اختصاصیافته از سوی #زرسالاران_یهودی پیگیری شد.
4⃣ یکی از مراجع عمدهی فراماسونری در پیشگوییهای جهانی، یهودیِ کابالیستی بهنام #نوسترآداموس است که با توجه به زندگی او، شهرت و زندهماندن نام و یاد او در تاریخ به خودیِ خود موضوع مشکوک و عجیبی به نظر میرسد. البته استفاده مکرر فراماسونری یهود از پیشگوییهای او برای توجیه اتفاقات جهانی، خود نشانگر وجود حقایق پشتپرده فراوانی است.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/jJ9nMs
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود (2)
🎯 خانواده، تحصیلات و علاقهمندیها
1⃣ میشل نوتردامی که به #نوستراداموس شهرت یافته است فرزند یک خانواده #یهودی ساکن فرانسه بود. او در 21 دسامبر 1503 میلادی متولد شد و در دوم ژوئیه 1566 با به جا گذاشتن ثروت خوبی برای اطرافیانش مرد.
2⃣ همچون اکثر یهودیان، خانواده میشل نیز به نوعی با نظام اقتصادی وقت در ارتباط بودند. خانواده های پدری و مادری او به گردآوری #مالیات از روستاییان اشتغال داشتند و از قِبَل این رانتخواری شرایط خوبی را برای خود ساخته بودند.
3⃣ پدر او پس از ازدواج با یک زن کاتولیک «در ظاهر» به مسیحیت گرویده بود ولی فرزندانش از جمله میشل را برای تربیت بر اساس #آیین_یهود به پدربزرگ سپرد. پدر بزرگ نیز در تربیت میشل بر اساس خصلت یهودیان سنگ تمام گذاشت.
4⃣ میشل به یکی از شغل های موروثی یهودیان روی آورد و به عطاری و #پزشکی و معالجه بیماران پرداخت و چند سال بعد طبق وصیت پدربزرگش برای تحصیل طب وارد دانشگاه مونپلیه شد.
5⃣ نوستراداموس تحت تربیت پدربزرگ به #سحر و #جادو علاقه فراوانی پیدا کرده بود و به نجوم و ریاضیات نیز دلبستگی خاصی داشت. برای تکمیل آنچه که از پدربزرگ یاد گرفته بود مدتی را در ایتالیا گذراند و از محافل یهودی آنجا تعالیم #کابالا یا #عرفان_یهودی را آموخت.
6⃣ در ۱۵۵۰ میلادی میشل نخستین تقویم نجومی خود را که در آن پیشگوییهایی درباره اوضاع جوّی سال بعد انجام شده بود؛ منتشر کرد. این تقویم با استقبال فراوانی مواجه شد و از نظر مالی برای میشل خوب تمام شد.
7⃣ شاید انگیزه نوشتن پیشگوییهایی برای 500 سال بعد بازار داغ فروش این نوع اقلام در اروپای قبل از رنسانس بوده است. در نتیجه، آمیزهای از سحر، تعالیم کابالایی یهود، قدرت سرودن شعر، حرص جمعآوری ثروت و نیز خواص تخدیری گیاهان در وجود میشل احوالاتی را به وجود آورد که او با سفر به شمال شرق فرانسه در دیری به نام اوروال ساکن شد و رباعیات پیشگویی خود را در آنجا نوشت.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/jJ9nMs
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود (3)
🎯 بهدنبال پول و نفوذ به کانون قدرت
1⃣ بدون نفوذ به #کانون_قدرت، میشل در اهتمام به یکی از مهمترین اهداف و روش کار #یهودیان کوتاهی کرده بود. برخی از اطرافیان پدری و مادری میشل قبلاً توانسته بودند به جمع اشراف و صاحبمنصبان وقت وارد شوند. سالنامههای نجومی بهانهی خوبی برای معرفی میشل به دربار، نجیبزادگان و دیگر اشخاص مهم بود.
2⃣ زنان درباری و اشراف پس از شنیدن مهارت میشل در #پیشگویی و #سحر و #جادو، برای کسب اطلاع از تعداد معشوقههای آشکار و نهان شوهران هوسبازشان مشتاق بودند. در نتیجه تقاضای #طالعبینی و اظهارنظر در مورد آینده بهسوی نوستراداموس سرازیر شد.
3⃣ کارهای #نوستراداموس از سال ۱۵۵۰ تا زمان مرگش هرساله منتشر میشدند و علاوه بر اشاعهی نام و آوازهاش ثروت هم برای او میآوردند. در واقع رازِ تبلیغ و جاودانهسازیِ میشل را از همینجا باید پیگیری کرد. گروهی وجود داشتهاند که با تبلیغ و شناساندن میشل در جمع اشراف، او را برای مقاصد بعدی آماده میکردهاند و الا او نه پزشک حاذقی بود و نه در هیچیک از علاقهمندیهایش از جمله ادبیات و ریاضیات به جایی رسیده بود.
4⃣ رهبران #کابالا برای خرافهپردازی و #نفوذ به دربار پادشاهان و بزرگان نیاز به موضوعی خارقالعاده داشتند که انحصاری بوده و در توان هر کسی هم نباشد. سحر، جادو و پیشگویی دستآویز خوبی بود. با این حال میشل نمیتوانست خارج از چارچوب ارکان قدرت و بدون پرداخت حق آنها به فعالیتهای خود ادامه دهد.
5⃣ شهرت نوستراداموس که با تبلیغات و حمایتهای گسترده محافل کابالایی یهود بهدست آمده بود بالاخره کار خود را کرد و #کاترین_مدیچی ملکه فرانسه و پسرش شارل نهم، او را بهعنوان پزشک، مشاور و منجم به دربار فراخواندند.
6⃣ نوستراداموس به ثروتاندوزی و کسب قدرت در دربار ادامه داد و بعد از مرگ همسرش با یک بیوه ثروتمند به نام «آن پونسارد» ازدواج کرد. میشل و آن در سایه حمایتهای دربار توانستند در عرض یک سال، یک سیزدهم سهام پروژه عظیم کانال آبیاری منطقه بی آب سالون از آب رودخانه دورانس را به دست آورند.
7⃣ ارتقاء میشل در دربار فرانسه همچنان ادامه داشت و اینبار ملکه کاترین، همسر هنری دوم پادشاه فرانسه او را به پاریس فرا خواند. نوستراداموس از این زمان به بعد توانست به مرکزیترین منابع قدرت وقت نفوذ کند بهطوری که هنگام مرگش در سال ۱۵۶۶ مشاور و پزشک مخصوص پادشاه بود.
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/jJ9nMs
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter