✡️ بن سلمان: دایهام یک یهودی اوانجلیست بود!! (3)
1️⃣ مایک اِوَنس افزود: «من در یک مراسم شام در کاخ سفید، این را به #جرد_کوشنر [داماد و مشاور یهودی ترامپ] گفتم، و گفتم در دوره دوم رئیسجمهور [این اتفاق میافتد]. او لبخند زد و گفت "چرا در دوره اول نه؟"»
2️⃣ اونس در بخشهای دیگری از این سخنرانی به انتقاد شدید از اوباما پرداخت و او و جریان «چپگرا» را عامل تضعیف رژیم صهیونیستی توصیف کرد. وی در مقابل به شدت از سیاستهای ترامپ تمجید کرد و گفت رئیسجمهور کنونی آمریکا دشمنان اسرائیل را «شر» میداند و با آنها مقابله میکند.
3️⃣ اشارهی #محمد_بن_سلمان به داشتن دایهای #یهودی در حالی است که گزارش شده وی ماههاست که مادرِ تنی خود را در کاخی در نقطهای نامشخص در عربستان سعودی تحت بازداشت خانگی قرار داده است!
4️⃣ بر اساس گزارش چند ماه پیش شبکه «انبیسی»، دلیل این اقدام بن سلمان این است که نگران بوده است که مادرش مخالف برنامههایش برای کسب قدرت باشد و با نفوذی که روی پادشاه دارد، شاید مانع از تحقق برنامههایش شود.
🌎 اندیشکده: ماجرای این «دایههای یهودی» هم از موارد جالب و خواندنی تاریخ است.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ «راهبه»ای بهدنبال تطهیر شوالیههای مسلمانکُش!
1️⃣ یک جریان فکری در سینمای #هالیوود، دائماً به دنبال القای این اندیشه به مخاطبان و علاقهمندان ژانر وحشت است که:
👈 اهریمن همواره از شرق طلوع میکند.
2️⃣ این اندیشه در فیلم قوی و شاخصی همچون #جنگیر (The Exorcist) وضوح شگفتآوری داشت، آنگاه که «پدر مارین» در مقابل مجسمهی #پازوزو (Pazuzu) در سرزمین نینوای عراق قرار گرفت،
3️⃣ و در ادامه برای مخاطب روشن شد اهریمنی که ریگن، دختربچه آمریکایی را تسخیر کرده، همان اهریمنی است که از شرق برخاسته است!
👇👇👇
1️⃣ فرمالیستهای افراطیِ داخلی که جریانِ غالب در مطبوعات رسمی کشور ما هستند، با همفکران ایدئولوژیکشان، اینگونه کدگشاییها را (که خودِ مؤلفان غربی هم بدان اذعان و اعتراف دارند) #توهم_توطئه میدانند.
2️⃣ اما با استناد به نشانههای غیرقابل انکار، میتوان روشن کرد که این فیلمهای استراتژیک #هالیوود، هرگز بدون پشتوانههای ایدئولوژیک خلق نمیشوند.
3️⃣ بیراه نبود که روزنامه #گاردین همزمان با اکران #جنگیر در انگلستان (دهه هفتاد) نوشت:
👈 «سینما تبدیل به کلیسا شد و حالا مردم میتوانند به سینما بیایند و با دیدن قدرت شیطان، ایمان خود را به خدا تقویت کنند»!
👇👇👇
1️⃣ از آن زمان تاکنون گونهی خاصی از #سینمای_وحشت بهدنبال آن است كه عظمتِ #شیطان را به مخاطبانش نشان دهد تا ایمان مخاطبان را به خدا تقویت کند!!
2️⃣ اما همزمان با اینکه مخاطبِ این فیلمها، «شرارت شیطان» را میبیند ولی حضور و عظمت خداوند را نمیبیند، تنها عنصرِ نمایشیِ چشمگیر، قدرتِ انسان مسیحی (اکثراً در قالب یک کشیش) است!
3️⃣ به این ترتیب، اغلب آثار اینچنینی، بهجای تبدیل شدن به فیلمهایی «ایمانبنیاد»، بیشتر به باورپذیریِ جایگاه پرقدرتِ شیطان یا اهریمنان مشابه کمک خواهند کرد!
4️⃣ در پسِ جدال خیر و شر، از منظر اغلب مؤلفانِ هنری غربی، خدا بر اساس تلقی نیچهای، یا مُرده و یا از ادارهی جهان انصراف داده است! به همین دلیل در این فیلمها، غلبهی #انسان_مسیحی بر پلیدی و اهریمن برجسته میشود تا ساحت انسانِ زمینیِ فناپذیر، جنبهای خداگونه پیدا کند.
👇👇👇
1️⃣ #شرقستیزی در آثاری با تم #جنگیری و اصرار بر این موتیف که #شیطان از شرق طلوع میکند، در سال 2014 و در فیلم «از شرّ شیطان نجاتمان ده» (Deliver Us From Evil) تکرار شد.
2️⃣ در روایت این فیلم، سرباز آمریکایی در عراق، توسط اهریمن #تسخیر میشود و به خاک آمریکا میرود!
3️⃣ و باز هم توسط کشیش گناهکار اما پرقدرتی، با تسلّط به قدرتهای انسانی و صرفاً با خواندن چند دعا، نهایتاً انسانِ تسخیرشده نجات پیدا میکند.
👇👇👇
1️⃣ با توجه به بنمایههای هیجانانگیز فیلمهایی از این دست، نه تنها در سالهای اخیر ساخت آثار تلویزیونی و سینمایی با چنین تِمی متوقف نشده، بلکه بهشدت گسترش یافته و سالانه حداقل چند فیلم با محوریت #تسخیر و مبارزه با #شیطان ساخته میشود.
2️⃣ مجموعه فیلمهای #احضار یکی از این دست آثار است که قسمت سوم آن با عنوان #راهبه عرضه شده است.
3️⃣ فیلم راهبه مقدمه و سرآغاز فیلم احضار است و به زندگی کلیسایی و رشد قدّیسگونهی شخصیت «ایرنه» میپردازد.
4️⃣ ایرنه در ابتدا یک راهبه است، اما طی فرآیندی که بخشی از آن را در طیّ رخدادهای فیلم میبینیم، با تمسّک به خون مسیح، تبدیل به #جنگیر قهّاری میشود.
👇👇👇
1️⃣ #اهریمن بار دیگر از #شرق طلوع میکند، اما اینبار شرقِ اهریمنی، شرقِ اروپاست، همانجا که بهصورت سمبلیک «دراکولای برام استوکر» از آن برخاست.
2️⃣ روایت فیلم #راهبه در روستایی در هوندارا، در جنوب غربی #ترانسیلوانیا در نزدیکی کوههای پونا روزا میگذرد، در واقع خاستگاه اهریمنیِ «والاکِ» از جهنم گریخته را به محل زندگی اسطورهی باستانی #دراکولا نزدیک کردهاند.
3️⃣ مسئله مهمی که در مورد فیلم «راهبه» مطرح است، این است که آیا این فیلم اثری «ایمانبنیاد» بهشمار میآید، یا شبیه همان آثاری است که قدرتِ «انسان مسیحی» را برجسته میکند؟
4️⃣ حقیقت این است كه با اغراقهای نمایشیِ موجود در آثاری نظیر #احضار (The Conjuring)، #آنابل (Annabelle) و #راهبه (The Nun) که هر سه از یک خانواده هستند، مخاطب ایمان بیشتری نسبت به #شیطان پیدا میکند!
👇👇👇
1️⃣ عصر ما مشهور به عصر انکار خداست. عصری که برخی نئوآتئیستها در جهان غرب معتقدند خداوند از هدایت بشر ناامید شده و دیگر هیچ بشری نماینده او در کره زمین نخواهد بود! در نتیجه غرق شدن در #لیبرالیسم و اعتقاد به #آزادیِ بی حد و حصر بشری، تنها نسخهی حیاتبخش انسان است!
2️⃣ در عصری كه در آن برخی از «کوچ خداوند به مکان دیگر» سخن میگویند و معتقدند دورانی را پشت سر میگذاریم که دوران «سکوت خداوند» است، #هالیوود با دستمایه قرار دادن گونهی وحشت، حتی خداناباوران را نسبت به قدرت و عظمت #شیطان مجاب میکند!
3️⃣ در این شرایط است كه میبینیم، همزمان با اینكه مسئولان و مدیران فرهنگی نظام جمهوری اسلامی، حتی از رسانههای رسمی نظام قائل به آگاهیرسانی دربارهی این مصادیق نیستند، فیلمهای همخانواده #احضار در ایران طرفداران گستردهای پیدا میکنند!
4️⃣ در آسیبشناسی فرامتنیِ محبوبیّت فیلم احضار و اسپینآفی همچون #آنابل و سرآغاز روایت این فیلم در قالب #راهبه، باید به این مورد اشاره کرد که یک تفکر انحرافی در صداوسیما در نیمه دهه هشتاد، ژانر ترسناک مسیحی را با دستمایههای خرافی «محفل زرگنده» آمیختند، که به تولیداتی نظیر «او یک فرشته بود»، «اغما» و «پنج کیلومتر تا بهشت» منجر شد.
5️⃣ در «راهبه» کفر نمایشی جذاب، مرزشکنی میکند. در صحنههای نخستین فیلم، در بخشی از کلیسا، تابلویی را با عنوان «خدا اینجا پایان مییابد» میبینیم.
👇👇👇
1️⃣ در مجموعه فیلمهای #جنگیری حتی تا بیست سال قبل، این انسان بود که مورد تهاجم و تسخیر قرار میگرفت ولی اکنون غیر از انسان، کلیسا و حتی #قلمرو_پروردگار مورد هجوم و تسخیر است!
2️⃣ به عبارت دیگر، اگر تا قبل از مجموعههایی نظیر «احضار»، «آنابل» و «راهبه»، در اغلب فیلمهای با محوریت #تسخیر، این «انسان» بود که هدف قرار میگرفت، اما در این فیلم با «جغرافیای اهریمنی» روبهرو هستیم.
3️⃣ همین اشاره، وسعت و افزایش قدرت شیاطینی را به رخ میکشد که در روایتهای اسطورهای و افسانهای «خردهشیاطین» محسوب میشوند و هنوز قدرت و عظمت #شیطانِ اصلی کمتر در مجموعههای اینچنینی نمایش داده شده است!
👇👇👇
1️⃣ وقتی تاریخچه صومعه را در فیلم #راهبه میشنویم، متوجه میشویم که در «قرون وسطی» مکان فعلیِ صومعه، قلعهی بزرگی بوده که توسط یک دوک ساخته شده.
2️⃣ دوک میخواست «حکومت شیطانی» خود را از طریق گشودن «دریچهای از جهنم» احیا کند، لذا «والاک» (اهریمن بزرگ در فیلم) را احضار کرد، اما حین احضار توسط #شوالیههای_صلیبی کشته شد.
3️⃣ شوالیههای صلیبی با گوی بلورینی که حاوی «خون عیسی مسیح» است، دریچه را مسدود میکنند، اما بمبگذاری در طول جنگ جهانی دوم موجب ایجاد شکافی شد تا این منفذ مجدداً گشوده شود!
4️⃣ ارائهی #خون_عیسی توسط «شوالیههای صلیبی» نیز، از بحثهای خاص و چالشبرانگیز فیلم است. شوالیههای صلیبی نهتنها قدّیس نبودند، بلکه تاریخ از آنان بهعنوان مسلمانکُشترین افراد یاد میکند.
5️⃣ در واقع فیلم با نمایش این صحنه به دنبال تطهیر این شوالیههای مسلمانکُش است. غافل از اینكه چنین افرادی هرگز با یک صحنهی نمایشی و با همراه داشتنِ خون حضرت عیسی (ع) مقدّس نخواهند شد!
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ سهشنبه 4 تیرماه 1398 #علینقی_عالیخانی درگذشت. سایتهای معلومالحال، خبر درگذشت وی را با عناوینی همچون: «وزیر اقتصاد نامدار ایرانی»، «معمار اقتصاد صنعتی ایران»، «وزیر اقتصاد دوره طلایی ایران معاصر» پوشش دادند. جالب اینكه در ماههای اخیر نیز برخی رسانههای وابسته به تکنوکراتها و نزدیکان #حزب_کارگزاران_سازندگی به انحاء مختلف سعی در قهرمانسازی از این وزیر اقتصاد، رئیس دانشگاه تهران و رئیس بنیاد پهلوی نموده بودند.
👈 اما علینقی عالیخانی کیست؟
👈 با ما همراه شوید:
.
✡️ ردپای #شبکه_زیتون در رسانههای تکنوکرات (1)
1️⃣ #علینقی_عالیخانی فرزند عابدین در بهمن 1307 در تهران بهدنیا آمد. پدر وی درجهدار قزاق و مرتبط با رضاخان بود. همین آشنایی سبب شد از سال 1315 تا اخراج شاه از ایران (شهریور1320) ریاست املاک او را در تاکستان قزوین عهدهدار گردد. همین سِمَت باعث شد تا در این منطقه به او لقب نایب نیز بدهند. پس از آن متصدی املاک مادر محمدرضا پهلوی (ملکه مادر) شد.
2️⃣ علینقی عالیخانی از دوستان و آشنایان صمیمی #تیمور_بختیار رئیس وقت #ساواک بود. وی پس از مدتی به عضویت ساواک درآمد و همواره ارتباط خود را با این سازمان حفظ کرد و از آن در ارتقاء کاری و تشکیلاتی خود بهره برد.
3️⃣ عالیخانی پس از بازگشت به ایران ابتدا بهعنوان کارمند به استخدام ساواک درآمد. سمت او در ساواک مشاور در امور اقتصادی بود و گزارشهای اقتصادی هفتگی ساواک را برای مقامات عالیرتبه و بهویژه شاه تهیه میکرد. گفته میشود شاه از طریق همین گزارشها با او آشنایی یافت.
4️⃣ عالیخانی در خاطرات خود درباره روابط استراتژیک ایران و #اسرائیل و کنفرانسهای محرمانه میان ایران، ترکیه و اسرائیل در اواخر دهه 50 میلادی هم مطالبی را مطرح کرده به دفاع از نقش و جایگاه اسرائیل و ضرورت ارتقای روابط ایران با رژیم صهیونیستی پرداخته است!
5️⃣ او مینویسد: من تقریباً در تمام روابط اقتصادی که ایران با اسرائیل پیدا کرد، حضور نزدیک داشتم… اسرائیل برای ما مفید بود و هست و خواهد بود.
✍️ نویسنده: حسین قاسمی
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 yon.ir/Alikhani
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter