eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
23.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
620 ویدیو
198 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 فقط دریافت پیام: 👉 @adminmfeb 💥 برای درخواست تبادل اول بنر بفرستید. 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ باورهای شیطانی دوباره نسخه‌‌ی قربانی انسان را تجویز می‌کنند؛ اما این‌دفعه «شمن‌های معابد شیطانی» استادان دانشگاه‌ها و محققین مراکز تحقیقاتی هستند!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قربانی انسان در قرن ٢١ 1⃣ لینک زیر خبر از این می‌دهد که ۱۱ هزار نفر از محققین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا، بیانیه‌ی مشترکی داده، و اعلام کرده‌اند که تنها راه در برابر تغییرات آب و هوایی، کاهش شدید بشر است!! 👉 Earth Needs Fewer People to Beat the Climate Crisis, Scientists Say https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-05/scientists-call-for-population-control-in-mass-climate-alarm 2⃣ طبعاً این کاهش شدید تنها با قتل عام و یا عملی است. 3⃣ علت انقراض بسیاری از تمدن‌های تاریخی این بود که در بین آن‌ها رسم می‌شد، و به انحاء مختلف به روی می‌آوردند؛ و چاره‌ی هر مشکلی، ازجمله شیوع بیماری و یا عدم برداشت خوب محصولات کشاورزی، قربانی انسان در برابر بت‌ها بود! در بعضی از این تمدن‌ها به‌قدری در قربانی انسان افراط شد، که بدون هجوم دشمن خارجی، تمدن از بین می‌رفت و از صحنه روزگار محو می‌شد. 4⃣ اتفاقی که در دنیای معاصر در حال افتادن است، دقیقاً همان اتفاق تاریخی است. باورهای شیطانی دوباره همان نسخه‌‌ی قربانی انسان را تجویز می‌کنند؛ اما این‌دفعه «شمن‌های معابد شیطانی» استادان دانشگاه‌ها و محققین مراکز تحقیقاتی هستند!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز شنبه 🌞 ١٨ آبان ۱۳۹۸ هجری شمسی ☪ ١١ ربیع‌الاول ۱۴۴۱ هجری قمری ✝ ٩ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی 🕎 ١١ حشوان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ سالمرگ رئیس سازمان جهانی صهیونیسم و اولین رئیس‌جمهور اسرائیل (١٩۵٢م) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شاید اگر ادعا شود که وجود منحوس رژیم صهیونیستی، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه‌ی «حییم وایزمن» از عنفوان جوانی تا نزدیک مرگ است، ادعایی بی‌راه نباشد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ درباره‌ی حییم وایزمن   1⃣ در کنار لرد روچیلد، فعال‌ترین عضو جامعه‌ی یهودی بود که مسیر صدور اعلامیه بالفور را هموار کرد و در تنظیم این سند نقش اساسی داشت.   2⃣ وایزمن در مشی صهیونیستی خود مرید بود و رویه‌ی متفاوتی نسبت به در اسکان یهودیان به قصد تشکیل دولت داشت. 3⃣ وی برخلاف هرتزل خواستار تشکیل در فلسطین بود و گزینه‌های اوگاندا، آرژانتین یا مستعمرات دیگر انگلیس را برنمی‌تابید. در واقع او نمایندگی مخالفان هرتزل را در این مورد بر عهده داشت و شاید به همین دلیل هم بود که مرگ هرتزل در ۴۴ سالگی برای عده‌ی زیادی از محققین شک‌برانگیز است.   4⃣ سراسر ٧٧ سال زندگی او از ١٨٧۴ تا ١٩۵٢ مملو از فعالیت در عرصه علم و سیاست بود. زندگی او از تولد در یک خانواده پرجمعیت یهودی در روسیه آغاز و در ١١سالگی برای ادامه تحصیل به آلمان منتهی می‌شود. در سال ١٨٩٣ در برلین ضمن آشنایی با جنبش ، زمینه‌های نزدیکی به احد هاعام (آشر گینزبرگ) و بعداً تئودر هرتزل برایش فراهم می‌گردد. 5⃣ سپس در فرایبورگ سوئیس رحل اقامت می‌افکند و در همان‌جا در سال ١٨٩٩ همزمان با اوج‌گیری فعالیت‌های صهیونیستی پس از انتشار کتاب دولت یهود هرتزل و برپایی ، طرح دکترایش را ارایه می‌دهد.   6⃣ در سال ١٩٠۴ گویی پس از اطلاع از مرکز تصمیم‌سازی برای صهیونیسم به انگلیس مهاجرت می‌کند و در سال ١٩١٠ تابعیت آن را به دست می‌آورد. 7⃣ او پس از آن با ٣٨ سال فعالیت سیاسی آخرین تابعیت خود را در با نام موهوم کسب کرده و تنها فرصت آن را می‌یابد تا پس از این همه مهاجرت و تابعیت‌های مختلف، تنها ۴سال از ٧٧سال عمر خود را در آن سرزمین زندگی کند. (١) 8⃣ شاید اگر ادعا شود که وجود منحوس رژیم صهیونیستی، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه او از عنفوان جوانی تا نزدیک مرگ است، ادعایی بی‌راه نباشد. او در مورد آرمان خود برای صدور و بعد تشکیل دولت یهود اظهار می‌دارد که: 👈 امیدوارم که دولت یهود برپا شود ولی این کار فقط از طریق اعلامیه‌های سیاسی انجام نخواهد پذیرفت بلکه خون و عرق جبین یهودیان ضامن ایجاد آن است... [اعلامیه بالفور] کلید طلایی است که درهای فلسطین را خواهد گشود و این امکان را فراهم خواهد آورد تا تمام تلاش‌ها در این کشور متمرکز شوند... ما آرزومندیم در فلسطین شرایطی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجرایی فراهم آوریم که همزمان با رشد و توسعه کشور، بتوانیم مهاجران زیادی را در آن جا دهیم و نهایتاً جامعه‌ای در فلسطین تشکیل دهیم که همان‌قدر یهودی باشد که انگلستان انگلیسی یا امریکا امریکایی است. (٢)   📚 منابع: (١) جفری لوئیس، بالفور و وایزمن، ترجمه مهرداد ملایی، تهران، گروه مطالعات اندیشه‌ورزان آریا، ١٣٩۵، ص۶٧-٨٠ (٢) دیوید هرست، تفنگ و شاخه زیتون، ترجمه رحیم قاسمیان، بنیاد، ١٣٧٠، ص٣٧ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز یکشنبه 🌞 ١٩ آبان ۱۳۹۸ هجری شمسی ☪ ١٢ ربیع‌الاول ۱۴۴۱ هجری قمری ✝ ١٠ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی 🕎 ١٢ حشوان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری 1⃣ 🌺 میلاد پیامبر اکرم (ص) به‌روایت اهل‌سنت و آغاز هفته‌ی وحدت (سال عام الفیل) 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ محکومیت به‌عنوان شکلی از در سازمان ملل متحد (١٩٧۵م) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز دوشنبه 🌞 ٢٠ آبان ۱۳۹۸ هجری شمسی ☪ ١٣ ربیع‌الاول ۱۴۴۱ هجری قمری ✝ ١١ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی 🕎 ١٣ حشوان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری 1⃣ فتح توسط مسلمانان پس از نبردهای خونین با سپاهیان روم در عهد خلافت عمر بن خطاب (١۶ق) 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ با بسته شدنِ معاهده‌ی آتش‌بس و تسلیم آلمان در مقابل متفقین، رسماً رأس ساعت ۱۱ صبح به پایان رسید. (١٩١٨/١١/١١) هر ساله این واقعه با دو دقیقه سکوت گرامی داشته می‌شود! 2⃣ سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) مرگ رهبر پیشین خود را «با علت نامعلوم» تأیید و را به‌عنوان رئیس جدید خود انتخاب کرد. (٢٠٠۴م) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌐 ملتِ مسلمانِ پر جمعیت، توانمند و مترقی است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ داستان تکراری نفوذ (١) 🌐 رهبر معظم انقلاب، در تاریخ ١٢ آبان ١٣٩٨، در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند: 👈 «وجود انبوه جوانان در کشوری که این همه ظرفیّت کار و تلاش دارد، نعمت بزرگی است... سیاستی وجود دارد که این نعمت را از ملّت ایران سلب کند... نتیجه‌ی مسأله‌ی تحدید نسل، ده، پانزده سال دیگر این خواهد بود که شما دیگر کشور را متراکم از نسل جوان مشاهده نخواهید کرد... آن وقتی که دیگر کاری هم نمی‌شود کرد.» [1] ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌐 مسئولان زمینه‌های افزایش جمعیت را ایجاد کنند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ داستان تکراری نفوذ (٢) 1⃣ در ١٣ فروردین ٩٨، در دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان، از قول وزیر بهداشت، نقل شد که معظم‌له، وزیر را بعد از جلسه صدا زدند و درباره مسأله پیر شدن تذکر دادند. آقای نمکی نیز قول می‌دهد که وزارت بهداشت، پروژه‌ای ویژه را تهیه و ارائه کند. [2] 2⃣ در ادامه وزیر بهداشت در نامه‌ای به محضر ایشان (٢٠ مهر ٩٨)، کمی دیرهنگام ولی بالاخره بر اشتباه بودن فرمول‌ها و شاخص‌های محاسبه نرخ و غلط بودن سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای این ارزیابی‌های غلط، صحه گذاشت. نمکی در بخشی از نامه نوشت: ✍ «مهمترین مؤلفه‌ی ارزشیابی جمعیت، میزان باروری کل (TFR) است که در سال ١٣٩۵ این شاخص را ٢.٠١ اعلام نمودند، سپس با رایزنی‌هایی این عدد به ٢.١ ارتقا یافت! تحلیل علمی این رقم یعنی آن‌که مسئولین نظام نباید نگران باشند و ما به بالاتر از سطح جایگزینی رسیده‌ایم! اولین گام اینجانب و همکارانم تشکیک نسبت به این ارقام بود که می‌تواند حاصل یک اشتباه محاسباتی و یا خدای ناکرده محصول یک مبتنی بر نیات غیرمنطبق با مصالح ملی باشد. همزمان در تحقیقی بین‌المللی که مشاور عالی اینجانب نیز در آن همکاری داشتند؛ نرخ باروری کل به میزان ١.٧ به‌دست آمد که بسیار کمتر از سطح جانشینی بود. حاصل این تحقیق برای مقابله با مقالات نادرست قبلی در یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان (Lancet) چاپ و منتشر شد. در راستای اقناع علمی کارشناسان این عرصه در کشور، بحث‌های فراوانی صورت گرفت تا متفقاً عدد ١.٨۴ مورد توافق همگان قرار گرفت که باز هم بسیار کمتر از سطح جانشینی و مؤید صحت نگرانی عالمانه حضرتعالی است.» [3] ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ میمنت حسینی چاوشی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ داستان تکراری نفوذ (٣) 1⃣ در این میان، مقاله‌ی حسین مروتی، کارشناس امور جمعیتی که سال‌هاست مسأله را به‌صورت تخصصی دنبال می‌کند، در واکنش به نامه وزیر بهداشت، حائز نکات مهمی درباره نقش  در دستکاری آمار و ارائه‌ی اطلاعات غلط به مجموعه‌های سیاست‌گذاری بود. 2⃣ مروتی درباره نقش یکی از معاونان سابق وزارت بهداشت در سیاست‌گذاری‌های غلط در حوزه جمعیت نوشت: ✍ «به‌عنوان نمونه (معاون سابق وزارت بهداشت) در آذر ١٣٩٣ گفته بود که کشور در وضعیت «عروسی جمعیتی» است ولی ما مشغول عزاداری شده‌ایم! نهایتاً هم مدعی شده بود که اطلاعات پیش‌بینی سازمان ملل از جمعیت ایران به‌صورت ناقص به مقام معظم رهبری منتقل شده است! نهایتاً هم بر پایه‌ی همین اکاذیب و اشتباهات گفته بود: ارائه‌ی خدمات بهداشتی و اجرای برنامه ، موجب کشور نبوده است وخدمات باروری سالم باید تداوم یابد!!» 3⃣ او سپس به نام دو نفر اشاره کرد که در سال‌های اخیر، محور مطالعات جمعیتی و منبعِ اصلیِ دادنِ اطلاعات نادرست به مسئولان مربوط بوده‌اند: ✍ «آیا دکتر نمکی نمی‌داند چه‌کسانی آمارهای جمعیتی را دستکاری کرده‌اند؟... با اندکی جستجو می‌شود فهمید که محاسبه در دو سرشماری اخیر بر عهده دکتر  استاد جمعیت‌شناسی دانشگاه تهران، بوده است. اگر هم محاسبه نرخ باروری بر اساس داده‌های «مطالعه شاخص‌های سلامت و تغییرات جمعیتی» (DHS) صورت گرفته باشد، پای دکتر ؛ پژوهشگر جمعیت دانشگاه ملی استرالیا، در میان است.» 4⃣ مروتی سپس برخی ویژگی‌های مشترک این دو چهره را یادآور می‌شود که حسینی چاوشی و عباسی شوازی ویژگی‌های مشترک زیادی دارند ازجمله این‌که هر دو تحصیل‌کرده استرالیا هستند، هر دو در مقاطعی مورد حمایت یک تراست انگلیسی بوده‌اند، هر دو ارتباطات وثیقی با صندوق جمعیت سازمان ملل دارند و هر دو اکنون به دلیل اتهامات امنیتی تحت محاکمه و بر اساس شواهد و قرائن موجود، ممنوع‌الخروج هستند. [4] ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ محمدجلال عباسی شوازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ داستان تکراری نفوذ (۴) 1⃣ ، فرد دارای تابعیت استرالیا و پژوهشگر دانشگاه ملبورن، به لطف مسئولان مربوطه به تمامی جزئیات و آمارها و نقشه‌های جمعیتی کشور دسترسی داشت. این فرد در آذرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. اتهام او در حوزه سیاست‌گذاری جمعیتی کشور و ارائه‌ی آمار غلط و دستکاری‌شده حتی به سطوح بالای نظام عنوان شد. در همان مقطع، ، همکار چاووشی هم توسط دستگاه اطلاعاتی احضار و تحت بازجویی قرار گرفت. [5] 2⃣ لازم به ذکر است که بلافاصله بعد از بازداشت او و احضار و بازجویی همکارش، ، مشاور رسانه‌ای روحانی، در توئیتی کنایی خطاب به تشکیلات اطلاعاتی نوشت: ✍ «اجازه بدهند افتخار امنیتی کردن جمعیت‌شناسی به دیگران برسد، برای شما همان حوزه محیط زیست فعلاً کافی است.» 3⃣ این در حالی‌است که حجةالاسلام پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در همان مقطع انتشار خبر دستگیری تیم نفوذ در حوزه سیاست‌گذاری جمعیتی، توضیحاتی قابل تأمل ارائه داد که پرده از عمق این خیانت برمی‌داشت: 👈 «با توجه به این‌که بخشی از موضوع تهاجم به کشور موضوعات جمعیتی است و یک جنگ تمام‌عیار برای دشمن است؛ دشمن برای آن برنامه‌ریزی و برای کاهش آن کار منسجمی را اجرا می‌کند؛ امروز نرخ جایگزینی به عدد ۱/۶ تا ۱/۷ هم رسیده است... متأسفانه برخی از افراد برای مسئولان ما با مدل دیگری که در حقیقت دستکاری کردن در مدل اصلی بوده، آمارها را به‌صورتی نمایش دادند تا نرخ جایگزینی بالای ۲ درصد نشان داده شود. این موضوع در واقع بی‌خیالی و بی‌تفاوتی را در بین مسئولان ما تشدید کرد و بعضاً با همین سیاست که ما باید سیاست‌های کنترل جمعیتی را ادامه دهیم، وزارت بهداشت و درمان مسیر غلط خود را ادامه داد.» [6] ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ حسام‌الدین آشنا و تقدیر از عباسی شوازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ حسام‌الدین آشنا و تقدیر از عباسی شوازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز سه‌شنبه 🌞 ٢١ آبان ۱۳۹۸ هجری شمسی ☪ ١۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۱ هجری قمری ✝ ١٢ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی 🕎 ١۴ حشوان ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری 1⃣ قتل «کعب بن اشرف» یهودی، شاعر مفسد و فتنه‌انگیز، به امر پیامبر اکرم (ص) (٣ق) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بقایای قلعه کعب بن اشرف، شاعر زرسالار و فتنه‌گر یهودی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سرانجامِ یکی از سران یهود (١) 1⃣ کَعْب بن اَشرف از بزرگان و ثروتمندان یهود و از مخالفان پیامبر اکرم در مدینه، پدرش از اعراب بنی‌نَبهان از قبیلۀ طَیِّىء، و مادرش عَقیله، دختر ابوحُقَیق (از بزرگان بنی‌نَضیر) بود (ابن‌هشام، ج٢، ص١۶٠؛ طبرى، ج٢، ص۴٨٨؛ حلبى، ج٣، ص٢٢٣). پس از درگذشت پدر، مادرش وى را نزد برادران خود برد. کعب در میان پرورش یافت و را برگرفت. 2⃣ شاعری سخنور و به فَحْل فَصیح ملقّب بود (ابوالفرج اصفهانى؛ حلبى، همانجاها). وی را سیّدالاحبار نیز نامیده‌اند (ابن‌هشام، ج٣، ص٢١٠). او بسیار ثروتمند و سرآمد یهودیان حجاز بود (حلبى، همانجا). به‌روایتی، لفظ در آيۀ ۶٠ سوره نساء به کعب بن اشرف اشاره دارد (بلاذرى، ج١، ص٣٢٢). 3⃣ پس از پیروزی مسلمانان در ، کعب به‌قصد برانگيختن بر ضد مسلمانان به مکه رفت و در رثای كشتگان قریش شعر گفت. برخى مسلمانان اشعار او را با اشعار دیگرى پاسخ گفتند، از جمله حَسّان بن ثابت به‌دستور پيامبر، مکیانى را كه به وی پناه داده بودند، هجو گفت (واقدی، ج١، ص١٨۵-١٨٧؛ ابن‌هشام، ج٣، ص۵۵-۵٧؛ بلاذرى، ج١، ص۴۵١). کعب و ۴٠ یهودی كه وی را در اين سفر همراهى كرده بودند، با ۴٠ تن از مردان قریش در مکه بر ضد پیامبر هم‌پیمان شده بودند (دياربكری، ج١، ص۴۶٠). چون اشعار حسان به اطلاع مکیان رسید، کعب را از نزد خود راندند (بلاذرى، همانجا). کعب در بازگشت به مدینه نیز، اشعار توهین‌آمیزی در وصف سرود. او پیامبر و یارانش را نیز هجو می‌كرد و به آنان آزار می‌رساند و دیگران را علیه آنان تحریک می‌كرد (ابن‌هشام، ج٣، ص۵٨؛ ابن‌سعد، ج٢، ص٣٢؛ ابن‌كثیر، ج٢، جزء۴، ص٧). ✍ فاطمه احمدوند (با تلخیص) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بقایای قلعه کعب بن اشرف، شاعر زرسالار و فتنه‌گر یهودی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سرانجامِ یکی از سران یهود (٢) 4⃣ کعب بن اشرف، علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی بر ضد مسلمانان (وات، ص١٢٨-١٢٩)، مخالف فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آنان نیز بود. به‌هنگام برپایی بازار مسلمانان در محله بقیع‌الزُبیر مدینه، کعب طناب‌های بازار مسلمانان را برید. ازاین‌رو، به‌دستور پیامبر، مكان بازار را به جایی نزدیک مسجدالنبی منتقل كردند (سمهودى، ج٢، ص٧۴٧-٧۴٨). 5⃣ چون کعب از آزار پیامبر و یارانش دست‌بردار نبود (ابوالفرج اصفهانی، ج٢٢، ص٩۴)، پیامبر از مسلمانان خواست تا به شرّ و آزار وی پایان دهند. محمد بن مَسلَمه اعلام آمادگی نمود و به‌دستور پیامبر، با سعد بن مُعاذ در اين‌باره مشورت كرد. پس از آن، چند تن از اَوْس با وی همراه شدند كه از آن جمله عبّاد بن بِشر، ابونائله سِلکان بن سَلامه برادر رضاعی کعب، حارث بن اوس و ابوعَیْس بن جَبر بودند و پیامبر به آنان اجازۀ قتل كعب را داد (واقدی، ج١، ص١٨٧؛ ابن‌سعد، ج٢، ص٣٢). 6⃣ کعب بن اشرف در خارج از حصن خود، در حوالی شِعْب‌العَجوز، در بیرون مدینه، كشته شد (ابن‌سعد، ج٢، ص٣٢-٣٣؛ قس ابن‌حبیب، ص١۴۴-١۴۶؛ طبری، ج٢، ص۴٩٠؛ یاقوت، ذیل «شعب‌العجوز»). مورّخان از این رویداد با عنوان سَرِیّه یاد كرده و تاريخ وقوع آن را ١۴ ربیع‌الاول سال ٣ هجری ذكر كرده‌اند (واقدی، ج١، ص١٨٩؛ بلاذری، ج١، ص۴۵١؛ طبری، ج٢، ص۴٨٧؛ مسعودی، ص٢۴٣). 7⃣ شركت‌كنندگان در سریّه فوق پس از انجام مأموريت خود، نزد پیامبر رفتند و به آن حضرت مژده دادند. روز بعد، از این‌كه سرورشان كشته شده بود، هراسان نزد پیامبر رفتند. پیامبر كارهاى ناپسند و اشعار و آزار كعب را به آنان یادآوری كرد و آنان را به قرار صلحی دعوت نمود. ✍ فاطمه احمدوند (با تلخیص) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بقایای قلعه کعب بن اشرف، شاعر زرسالار و فتنه‌گر یهودی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 منابع: 🔸عبدالملك ابن‌هشام، السيرةالنبوية، چاپ مصطفى سّقا، ابراهيم بيارى و عبدالحفيظ شلبى قاهره 1936 🔸ابن‌سعد، بيروت؛ محمد ابن‌حبيب بغدادى، كتاب اسماءالمغتالين...، ضمن نوادر المخطوطات، مجموعه ششم، چاپ عبدالسلام هارون، قاهره 1374/1954 🔸ابوالفرج اصفهانى، كتاب الاغانى، چاپ احسان عباس، ابراهيم سعافين و بكرعباس، بيروت 1425ق/2004م 🔸ابوالفداء ابن‌كثير دمشقى، البداية و النهاية، چاپ احمد ابوملحم و ديگران، بيروت 1405/1985 🔸احمدبن يحيى بلاذرى، انساب الاشراف، چاپ محمود فردوس عظم، دمشق 1997م 🔸ابراهيم‌ بن احمد حلبى، السيرة الحلبية، چاپ عبداللّه محمد خليلى، بيروت 1422ق/2002م 🔸حسين‌بن محمد دياربكرى، تاريخ الخميس فى احوال انفس نفيس، بيروت دارصادر ]بي‌تا.[؛ عبدالرحمن سهيلى، الروض الانف، چاپ عبدالرحمن وكى، قاهره 1410ق/1990م 🔸نورالدين على سمهودى، وفاء الوفاء بأخبار دارالمصطفى، چاپ محمد محيي‌الدين عبدالحميد، بيروت 1374ق/1995م 🔸محمدبن جرير طبرى، تاريخ (بيروت)؛ مسعودى، تنبيه؛ محمدباقر نجفى، مدينه‌شناسى، كلن، 1363ش 🔸محمدبن عمر واقدى، كتاب‌المغازى، چاپ مارسدن جونس، قاهره 1966م 🔸ياقوت حموى؛  🔸william montgomery watt, Muhammad, prophet and statesmam, Oxford 1974.