eitaa logo
فرهنگی قرآنی غیرحضوری و مجازی
4.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
872 ویدیو
119 فایل
ارتباط با اداره فرهنگی قرآنی و حدیثی مرکز آموزش غیر حضوری و مجازی 02532112309 02532112318
مشاهده در ایتا
دانلود
افتتاح گروه طلاب حافظ قرآن مرکز غیرحضوری و مجازی جامعه الزهرا(س) خوش آمدید. ⚜این گروه با راهبری اساتید مجرب دوره های قرآنی در زمینه حفظ اداره میشود. 🔆هدف از ایجاداین گروه ارائه برنامه توسط استاد راهبر برای تثبیت محفوظات، پرسش و پاسخ و ایجاد گروهای هم مباحثه برای حفظ و.... می باشد. 🍃فقط کسانی عضو شوند که در راستای حفظ قرآن کریم محفوظات (از یک جزء تا 30 جزء) دارند. 📎لینک گروه : https://eitaa.com/joinchat/2892628447C956d394091 ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
🔆🔆🔆🔆🔆 به دلیل استقبال زیاد شما عزیزان ثبت نام دوره جدید کارگاه حفظ 4 ساله آغاز شد. ⏰زمان شروع دوره :وقتی تعداد به حد نصاب برسد. 💰 مبلغ :800000 ریال ⏰زمان اجرای کارگاه: متعاقبا اعلان خواهد شد. ✍نحوه ثبت نام :تماس با شماره های 02532112015 02532112318 🌐نحوه برگزاری :مجازی، انلاین 📎لینک ورود به کلاس: بعد از واریز وجه برای طلاب پیامک میشود. ❌ تکمیل ظرفیت ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
🔆🔆🔆🔆🔆 💎مرکز آموزش مجازی و غیرحضوری برگزار میکند. 💢اجرای طرح ظرفیت شناسی و استعداد یابی طلاب مرکز آموزش غیر حضوری و مجازی با هدف‌؛ ⚜شناسایی استعداد ها و ظرفیت های طلاب در عرصه های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی و پژوهشی و قرآنی ؛ ⚜ارائه خدمات مناسب در عرصه های مختلف فرهنگی و تربیتی و پژوهشی و قرآنی به صورت تخصصی و کارشناسی؛ ⚜حمایت و بهره مندی از توانمندی ها و تخصص های طلاب در رشته های مختلف فرهنگی و تربیتی و پژوهشی و قرآنی ؛ 🌐لطفا فرم زیر را پر کنید : http://builder.jz.ac.ir/home/farhangi.majazi ⚜برای وارد شدن به لینک نام کاربری و رمز عبور سامانه دانش پژوهان را وارد کنید. ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆🔆🔆🔆🔆 🎥 شباهت های قرآن کریم و امام حسین علیه السلام 🎤مرحوم استاد فاطمی‌نیا ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
Moharram1401.Ostad-Aali-05_YasDL.com.mp3
46.31M
⬛️شب پنجم محرم ◼️جلسه پنجم ▪️استاد عالی ⬇️⬇️⬇️ @jz2305
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤لطفاً خودتان را معرفی نمایید. بسم الله الرحمن الرحیم بنده زهره سروی هستم، متولد ۱۳۶۸، دکتری تخصصی مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران در گرایش نانوفناوری و در حال گذراندن دوره دکتری عمومی حکمرانی در دانشکده حکمرانی شهید بهشتی. سال ۱۴۰۱ به لطف و فضل خدا وارد حوزه جامعه الزهراء شدم و و در پایان ترم دوم تحصیلی قرار دارم. در حال حاضر نیز در مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف ان‌شاءالله مشغول خدمت هستم. 🎤با چه انگیزه ای وارد حوزه علمیه شدید؟ سال‌ها در مورد حضور و شرکت در دوره‌های حوزه علمیه فکر می‌کردم و بدین واسطه در دوره‌های حوزه‌ی دانشجویی شرکت کرده بودم. در آن زمان، نیاز مبرم به داشتن اطلاعاتی دینی در فضای حضور در دانشگاه، علت اصلی حضور ما در دوره‌های حوزه دانشجویی بود تا علاوه بر ظاهری که به لطف خدا از ما دیده می‌شد و فعالیت در بسیج دانشجویی، پایه‌های فکری قوی‌تری داشته و توانایی کنش موثر در فضای دانشجویی را داشته باشیم. دروس این حوزه، بسیار مختصر و ناظر به دوره‌ای فشرده و مقدماتی بود که اگرچه کمک شایانی در جریان فعالیت‌های دانشجویی داشت، منتهی پاسخگوی نیاز به تفقه و تعمق نبود. امروز و پس از گذشت سال‌ها از دوران کارشناسی و فعالیت‌های آن زمان، نیاز به اقدامی بزرگتر و گامی بلندتر برای زمینه‌سازی حکومت حضرت صاحب الزمان عج است. برای فعالیت و خدمت موثر به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در امتداد آن، حکومت حضرت صاحب الزمان عج، نیاز است که شناخت صحیحی و درستی و با تفقهی نسبت به مبانی دینی و اسلامی وجود داشته باشد. چرا که از مسئولین و کنشگران و زمینه‌سازان ظهور انتظار می‌رود که نه تنها خود عامل کامل به تمامی دستورات و فرامین الهی باشند، بلکه توانایی رشد و تربیت تمام زیرمجموعه و محیط اطراف خود را نیز پیدا کنند. فردی که در مسیر ظهور قدم گذارد، باید از فضای محدود نفس و دنیا فراتر رفته و جز لقاء الهی و فنای فی الله هدف دیگری نداشته باشد. برای این مسئله، لازم است که شناخت صحیحی و تأمل عمیقی نسبت به دین ایجاد شود که بهترین بستر آن فضای حوزه‌های علمیه است. فضای دروس ابتدایی و پیشرفته و اجتهاد در حوزه، به فرد کمک می‌کند تا در مسیر هدف خلقت تفقه کند، احکام الهی را به خوبی بشناسد و در مواقع ضروری دستگیر تمام جامعه و محیط اطرافش باشد. 🎤در مورد فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی کنونی و امور فرهنگی خود توضیحی بفرمایید. فعالیت فرهنگی از جمله فعالیت‌هایی است که نیاز به زمینه‌چینی و صبر و استقامت داشته و حتی در میان فعالان فرهنگی نیاز به بازتعریف دارد. ضمن آنکه موضوع فرهنگ، موضوعی است که به شدت با مسائل اجتماعی و اقتصادی مردم گره خورده است. با بررسی اجمالی موسسه‌های فرهنگی موفق (که عمدتا به معنای متداول ما مذهبی محسوب نمی‌شوند)، می‌توان مشاهده کرد که فضای کنونی جامعه و دنیا، از فضای تبلیغ مستقیم و امر و نهی مستقیم فاصله گرفته است و باید در قالب‌هایی نو، شکاف ایجاد شده بین مردم و نهاد فطرت آنها - که خدا و ائمه علیهم السلام باشند - را پر کرد. ضمن آنکه مخاطب‌شناسی اهمیت فراوانی دارد. مخاطب بین‌الملل، الزامات خاص خود را داشته و مخاطب داخلی، با تفکیک سن، محیط کنشگری و پیشینه‌ی دینی، نیاز به فعالیت متفاوتی خواهد داشت. تلاش بنده امروز نقش‌افرینی در فضای بین‌المللی و ترویج مفاهیم بلند دینی و فطری برای حقیقت‌جویان جهان و در کنار آن، تلاش در جهت ارتقاء سطح اقتصادی و مدلسازی و ایجاد الگو برای وحدت و بالا آوردن سطح کنش‌گری مردم در مسائل و مشکلات کشور است. این مسئله ابعاد گوناگونی دارد که از گفتمان‌سازی، آموزش و ایجاد ارتباط موثر با مخاطبین سطوح مختلف تا کارآفرینی و اشتغال‌زایی با هدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های بی‌نظیر مردمی - به خصوص اقشار ضعیف جامعه - را در برمی‌گیرد.
🎤عوامل موفقیت شما در امر فرهنگی تبلیغی چه بوده است؟ به نظرم این سوال، سوال درستی نیست. چرا که اصل و اساس در هر نوع فعالیتی، هدف و خلوص نیت است. در اسلام ما به تکلیف و وظیفه و پرهیز از نتیجه‌گرایی امر شدیم و وعده داده شدیم که اگر برای حرکت در مسیر خدا و خالص‌سازی وجودمان تلاش کنیم، خداوند اثربخشی را خواهد داشت که تنها اثر ماندگار، اثر الهی است. نمونه‌ی پررنگ و غیرقابل انکار آن، وجود و حضور جمهوری اسلامی ایران به برکت هدف الهی و خلوص نیت امام عظیم‌الشأنمان ره است. ایشان هرگز تا انتهای عمر پربرکتشان و حتی در وصیت‌نامه سیاسی-عبادی خود، هیچ چیز را منتسب به خود نکرده و غیر از وجود ائمه و ذات اقدس الهی، آینه‌ی هیچ تصویر دیگری نبودند. رهبر عزیز و غریب و بزرگ امروزمان نیز، با لطف حضرت ولی عصر عج، آیینه‌ی تام و تمام این مسئله هستند. برای امثال ما نیز مسیر و تکلیف را مشخص کرده‌اند، شناخت صحیح دین، عمل به تکالیف الهی، تهذیب و تلاش در مسیر خدا. قسمت پررنگی از آن در امروز، جهاد تبیین است که بر همه کنشگران در این عرصه، داشتن شناخت صحیحی از مبانی ضروری است تا بتوانند به مدد الهی جلوه‌گر صفت خداوند «تبیان لکل شیء» باشند.