Haj Meysam MotieeShab05Moharram1404[05].mp3
زمان:
حجم:
7.05M
▪️درد دلی با شهدا (نوحه سنتی)
🎙 بانوای: حاج میثم مطیعی
#نواهای_عاشورایی
https://eitaa.com/jz_ghafeleh
🎥 روایت ضبط تصویری با جناب آقای حدادی
دلنوشت تصویری از یک گفتوگوی تمدنی
دوربین آماده بود، نور تنظیم، صدا چک شد؛ اما آنچه مهم بود، نه تنظیم فنی، بلکه آمادگی دل برای شنیدن صدای کاروان بود.
آقای مهندس حدادی آرام نشست، ولی نگاهش پر از حرکت بود، شبیه کسی که هنوز مسیر عمودها را در چشم دارد. گفتوگو شروع شد؛ نه با آمار و برنامه، بلکه با روایت.
گفتند:
«کاروان همپای قافله فقط قرار نیست زائر را از نقطهای به نقطهای ببرد؛ قرار است دلها را از زیارت عبور دهد، به روایت برساند.»
از شکلگیری ستاد گفتند، از دغدغه تربیت، از مسئولیت رسانه، از اینکه هر طلبه خواهر یک راوی بالقوه است.
از اینکه باید کاری کنیم که حتی یک دلنوشته ساده، بتواند صدای زنانهی عاشورا و اربعین شود.
ایشان گویی می خواستند بگویند:
«این دوربینها، اگر خوب بچرخند، روایت اربعین را از حوزه علمیه بیرون میبرند؛ نه برای دیده شدن، بلکه برای اثر گذاشتن.»
در بخشی از مصاحبه، نگاهی به تیم رسانه انداختند، پرسیدند:
«آیا روایتهایی که ثبت میکنید، طعم ایمان دارند؟ عطر تربیت دارند؟ رنگ تمدن اربعینی را به خود گرفته اند؟»
و انگار همه فهمیدند که امسال، ضبط فقط ثبت تصویر نیست؛ ثبت آیندهی روایت است.
صدایش در قاب بود، اما حرفهایش در دلها پیچید.
ما فقط مصاحبه نکردیم؛ مروری بود بر اینکه چرا میرویم، چگونه روایت میکنیم، و قرار است کجا بمانیم در تاریخ، نه در مسیر.
وقتی ضبط تمام شد، کسی نگفت «کات»،
چون قصه هنوز ادامه دارد...
✍🏻به روایت «زائر واژهها»، از دل کاروان همپای قافله ۹، جامعة الزهراء (سلاماللهعلیها)
#زائر_واژه_ها
#قاب_روایت
https://eitaa.com/jz_ghafeleh
💠فراز هفتم
🥀 «و لعن الله امة دفعتکم عن مقامکم»
🔹 تفسیر: این فراز اشاره به نفرین کسانی دارد که اهلبیت علیهمالسلام را از حق طبیعی و الهی خود در امامت و خلافت کنار زدند. این اقدام، ریشه بسیاری از انحرافات تاریخی و زمینهساز فاجعه عاشورا شد. این فراز تأکید میکند که ظلم فقط در به شهادت رساندن امام حسین علیهالسلام خلاصه نمیشود بلکه انحراف مسیر امت و کنار زدن امامان حق، ظلم بزرگتری است که پیامدهای آن تا امروز ادامه دارد. با خواندن این فراز، موضع خود را در مقابل هر ظلمی که مانع ولایت و امامت حق شود، روشن میکنیم.
🔹 منبع: شرح زیارت عاشورا، آیتالله جوادی آملی؛ شرح استاد رفیعی.
💥 پیام: اهمیت ولایت اهلبیت و ایستادگی در مقابل جریانهایی که ولایت را کنار میزنند.
✍زهره امانی
https://eitaa.com/jz_ghafeleh
هم پای قافله ۹
🎥 روایت ضبط تصویری با جناب آقای حدادی دلنوشت تصویری از یک گفتوگوی تمدنی دوربین آماده بود، نور
🎥 ادامه ضبط تصویری جلسه رئیس همپای قافله با اعضای کارگروه رسانه
کادر هنوز تنظیم نشده بود، اما نگاهها ثابت بودند. قاب دوربین، صورت را میدید؛ اما دلهای ما، واژههایی را که قرار بود گفته شود.
جلسه با کارگروه رسانه آغاز شد؛ هرکسی صدا و تصویر را چک میکرد، اما بیشتر از آن، اطمینان از رسالتش را در دل مرور میکرد.
صندلیها ساده بودند، اما حس نشستنشینی، شبیه جلسهای سرنوشتساز بود.
آقای حدادی، نه با هیبت مدیریتی، بلکه با طمأنینه راوی سخن آغاز کردند و قبل از آنکه ضبط رسمی شروع شود، نگاهی انداختند به گروه و گفتند:
«هرکدامتان اینجا فقط مسئول تولید محتوا نیستید؛ شما خادم روایتی هستید که قرار است صدا شود، تصویر شود، اثر شود.»
ضبط آغاز شد. صدا روشن، تصویر شفاف.
اما حرفها، از صدا هم واضحتر بودند.
گفت:
«در این کاروان، هیچ زائری نباید فقط مصرفکننده روایت باشد؛ باید خودش تولیدکننده معنا باشد.»
و تأکید کرد که رسانه باید از دل تربیت بجوشد؛ از تجربههای جمعی ، از ارتباطات عمیق بین فردی، از روایتهای خام، از لحظات ناب.
نه ویراستههای بیرونی، نه متنهای کارگاهی و کلیشه ای که از دل نباشد.
در اتاق، گاهی فقط چشمها حرف میزدند.
یکی با دفترچه، لحظهبهلحظه ایدهها را ثبت میکرد.
دیگری تمام توجه اش به ضبط بود.
و یکی با سخنان ایشان، عمودها را در ذهنش مرور می کرد و نهایتا گفت:
«میخواهم پلان روایت از عمود یک را همین حالا در ذهن بچینم.»
در میان صحبتها، سؤالها هم جاری بود:
چگونه روایت کنیم؟
چطور چادر مادر، تبدیل به قاب تصویر شود؟
آیا روایتگری طلبه با دیگر فرهنگ ها، جلوهای از تمدنسازی نیست؟
ضبط که تمام شد، همه نفس کشیدند؛ اما ضبط در دلها هنوز ادامه داشت.
و آقای حدادی با لحن آرام، اما کوبنده گفت:
«حرفهایتان تصویر شدند؛ حالا وقت آن است که تصویرها، حرف شوند.»
ما از جلسه خارج نشدیم؛ فقط وارد مرحله دیگری از روایت شدیم...
✍🏻به روایت «زائر واژهها»، از دل کاروان همپای قافله ۹، جامعة الزهراء (سلاماللهعلیها)
#زائر_واژه_ها
#قاب_روایت
https://eitaa.com/jz_ghafeleh
26.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آموزش کاربردی زبان عربی
🚩 ویژه اربعین
🔹آشنایی و احوالپرسی(3)
🔸 قسمت چهارم
#اربعین
#آموزش
https://eitaa.com/jz_ghafeleh