🎙 توصیههای آیتالله میرزا هاشم آملی(رحمتاللهعلیه):
◻️ هماره به یاد خدا باشید.
🔸 همواره به یاد امام زمان(علیهالسلام) باشید که او ناظر بر رفتار و کردار شماست.
◻️ همیشه با #وضو و #طهارت باشید.
🔸 #نماز_شب را از یاد نبرید که تمام پیامبران به مداوت آن سفارش کردهاند.
◻️ هرگز به #نامحرمان نظر نکنید.
#فقه، پاک است و در ظرف ناپاک جای نمیگیرد. کسی که میخواهد #فقیه_اهلبیت شود باید نفسش را پاک کند و خودش را اصلاح نماید. #دنیا قمارخانه نفس ناطقه است، مواظب باشید که:
⏮ #نفستان_را_نبازید.
📚 نور علم، ش ۵۲-۵۳، ص ۲۰۱.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
دیدار دوست.mp3
3.93M
📻 #عوامل_موثر_در_مرگ_آسان
🎙 حجت الاسلام و المسلمین عالی(دامت برکاته)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
Baghare_28L.mp3
3.53M
✴️ #روشنای_راه
شماره 67
🎧 تفسیر صوتی سوره مبارکه #بقره
🎙 آیت الله #جوادی_آملی(دامت برکاته)
🔺 روزم را با روشنای سخن خدای مهربانم، مبارک می کنم.
◻️🔸◻️🔸◻️
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ دشمن روزبهروز در ما #بیایمانی را تزریق میکند.
🔸 ما #معارفی در #قرآن داریم، مفاهیمی در قرآن داریم که این مفاهیم حقیقتاً #سازنده_زندگی_مقتدرانه و #عزتمندانه_امت_اسلامی است؛ حقیقتاً #مایه_نجات امت اسلامی از گرفتاریهاست؛ در قرآن این مفاهیم را داریم.
◻️ برای اینکه این مفاهیم مورد #عمل قرار بگیرد و #تحقق پیدا کند، اول باید این مفاهیم را جزو #بینات_افکار_جامعه_اسلامی قرار داد و کاری کرد که برای جامعه اسلامی، این مفاهیم، قطعی و روشن بشود که هیچچیزی جلوی آن را نتواند بگیرد.
🔴 ما در این مرحله هنوز گرفتاریم، ما در این مرحله هنوز مشکل داریم؛ باید کاری بکنیم که این مفاهیم در جامعه اسلامی تبدیل بشود به #مسلمات_فکری، به #رایجترین_افکار_مشترک بین همه #قشرهای_مردم؛ این کاری است که باید در زمینه قرآن انجام بگیرد.
📚 ۱۳۹۶/۲/۷
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 حضرت #خضر_نبی و #تقرب به امام زمان(ارواحنافداه)
🎙 حاج شیخ جعفر ناصری(دامت برکاته)
◻️ یکی از کسانی که مناسب است برای #تقرب به #امام_زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) با او علقه و ارتباط حاصل شود، #حضرت_خضر است.
🔸 انسان، با فرستادن #هدیه مانند قرائت قرآن، نماز و... مورد #عنایت آن بزرگوار قرار گرفته، به تدریج به سوی #جامع ترین_الگو پیش خواهد رفت.
◻️ آن بزرگوار، #موجودی_لطیف است؛ به قدری که طبق روایات، هرگاه یاد او شد، #باید_سلام_کرد؛ زیرا در مجلس حاضر می شود؛ یعنی لطافت و سعه او تا این حد است که در عین تعلق به جسم و بدن مادی، احاطه او بیش از نوع مجردات است.
🔸 البته باید دانست که ارتباط با این وجود عزیز نیز #رزقی_الهی است؛ چرا که ایشان مظهر اسم #یا_خفی از اسمای الهی در میان #اولیاست و میان #ائمه نیز وجود حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) مظهر این اسم هستند؛ اما در هر حال، این ارتباط، غیرممکن نیست.
◻️ این بزرگوار کمتر مورد توجه و توسل قرار می گیرند؛ لذا مناسب است با تقدیم هدایای معنوی، با ایشان انسی حاصل کرد و از آن، بهره ها برد.
🔸 هر وقت فراغتی حاصل می شود و نیز #باطناً_تمایلی در انسان دیده می شود، مناسب است با این تعبیر به آن بزرگوار درود فرستاد و عرض احترام کرد:
اللّهم صلّ علی عبدک و ولیّک خضر النبی.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
⁉️ #چگونه_انتقاد_كنيم تا #نتيجه_بگيريم؟
🎬 قسمت اول
◻️ #انتقاد، نوعی #هزینه_کردن از #سرمایه_عزت_نفس_خود و #مخاطب است.
⏮ مراقب باشید به جا و درست از آن استفاده کنیم تا ضمن #آثار_مطلوب، موجب #افزایش_سرمایه_عزت_نفس گوینده و شنونده باشد.
1⃣ انتقاد خود را #واضح و #مشخص بیان کنید.
انتقاد نامشخص و مبهم، جملاتی کلی است که احتمالاً برای بسیاری از مخاطبان، موجب آزردگی خاطر می شود.
ضمن اینکه فاقد اثر مطلوب است.
2⃣ #رفتار_مورد_انتقاد را مشخص کنید.
مخاطب بداند چه رفتار یا گفتاری مورد نقد شماست و دقیقاً چه چیزی نیاز به اصلاح دارد؟
3⃣ از #قابل_تغییر_بودن_اعمال_و_رفتار مورد انتقاد، اطمینان حاصل کنید.
انتقاد از ویژگی هایی که تغییر آن برای مخاطب مقدور نیست؛ به صورت نوعی غز زدن و اعتراض نمایان می شود.
4⃣ انتقاد را #قابل_فهم و با #دلیل، مطرح کنید.
انتقاد صریح و روشن بهتر است با دلایل کافی و قابل فهم و قبول برای شنونده همراه باشد.
5⃣ از #تحمیل_نظریات_خود بپرهیزید.
در صورتی که دلیل کافی داشته باشیم، نیازی به تحمیل نظر، پیش نمی آید.
⏮ این مطلب را با ما ادامه دهید...
👤 حجت الاسلام و المسلمین علی مخدوم(دامت برکاته)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🎙 حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه):
◻️ همه به سوی #دار_جزا خواهیم رفت؛ چه بهتر که #عمر_کوتاه را در راه #خدمت_به_اسلام و #مسلمین صرف کنیم تا در پیشگاه مقدس حق تبارک و تعالی سرافراز و در سلک خدمتگزاران درآییم.
📚 صحیفه نور، جلد ٢٢، صفحه ۶١.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 نماهنگ #جدایی
🎙 با نوای حاج مهدی رسولی
◻️🔸◻️🔸◻️
🖇 پیوست:
🔺 #انتظار_واقعی
👤 آیت الله مصباح یزدی(رحمت الله علیه):
🔸 انتظارى #واقعى و #باارزش است كه انسان براى #پيروزى_و_عظمت_اسلام و #گسترش آن، در انتظار فرج باشد و ظهور حضرت مهدى(ارواحنافداه) را بخواهد.
اين انتظار، باارزش و انتظارى واقعى است و روايات بر ارزش والاى آن دلالت دارد.
⏮ اگرچه در سايه #حكومت و #انقلاب جهانى حضرت حجت(ارواحنافداه) #امنيت و #آسايش و #وفور_نعمت و #نابودى_ظلم_و_ظالمان و از بين رفتن #فقر و #بدبختى حاصل مىشود لكن اينها نبايد #انگيره_اصلى_مؤمن براى انتظار فرج آن حضرت باشد.
📚 بر درگاه دوست، ص ۱۴۳.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 #عدم_اخلاص_در_تحصیل_علم
👤 آیتالله کوهستانی(رحمتاللهعلیه):
◻️ زمانی که در مشهد، در مدرسه میرزا جعفر مشغول تحصیل بودم، رفیقی داشتم به نام شیخمحمد که خیلی در درس و بحث، کوشا بود و از من بیشتر زحمت کشید.
🔸 روزی از وی پرسیدم:
شیخمحمد خیلی تلاش میکنی؛ چه قصدی داری؟
گفت: در محل ما شیخی است، میخواهم اینقدر ملا بشوم تا از او بالاتر و عالمتر بشوم.
◻️ به او گفتم:
تو به جایی نمیرسی؛ چون #نیت تو، #خالص_نیست. باید برای #رضای_خدا_درس_بخوانی؛ نه برای مقام.
🔸 مدتها بلکه سالها گذشت که خبری از او نداشتم تا اینکه پس از چند سال اقامت در نجف، به کوهستان آمدم و تشکیل حوزه دادم.
گاه برای زیارت امام رضا(علیهالسلام) به مشهد میرفتم. در یکی از این سفرها، روزی در بین راه مشهد، در قوچان پیاده شدم که در مسجد، نماز بخوانم.
در خیابان که قدم میزدم، چشمم به پیرمردی افتاد که کولهپشتی شبیه حمالها به دوشش داشت. کنار دیوار نشسته و تکیه داده بود. کمی به دقت او را نگریستم، آشنا به نظر آمد؛ احتمال دادم شیخمحمد مدرسه میرزا جعفر باشد.
◻️ در حالی که چرت میزد، به او گفتم: ای عمو! حالت چطور است؟ چشمش را باز کرد و به من خیره شد ولی مرا نشناخت. به او گفتم: تو شیخمحمد نیستی؟
گفت: چرا خودم هستم! شما کی هستی؟
گفتم: من شیخمحمد کوهستانی هستم. چرا اینطور و با این وضع شما را میبینم؟
جواب داد:
⏮ درست بود؛ همانطوری که شما فرموده بودید، درس را برای خدا نخواندم و به این حال گرفتار شدم. درسم را تمام کردم؛ به محل خود رفتم و در آنجا با شیخ اختلافمان شد. مردم بهخاطر اختلاف بین من و او، دو دسته شدند تا اینکه مرا از محل بیرون کردند. آمدم شهر؛ وضع من نگرفت و مجبور شدم لباسم را درآوردم؛ در حال حاضر داخل شهر، حمالی میکنم تا خرج زن و بچه خود را تأمین کنم.
📚 بر قله پارسایی، ص ۳۲۹.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim