🔺 توصیه حضرت آیتالله #مجتهدیتهرانی(رحمتاللهعلیه) به طلاب:
🔸 اگر میخواهی #علمت_برکت_داشته_باشد:
⏮ #استاد را #تعظیم_کن و به او #احترام بگذار.
◻️ اگر خدای نکرده غیبت استاد را بکنی یا آنطوری که اسلام فرموده است او را احترام و اکرام نکنی، دیگر به درد طلبگی هم نمیخوری و علمت برکت نخواهد داشت.
🔸 تجربه نیم قرن من ثابت کرده است که اگر اساتید از تو #ناراضی_باشند، #به_جایی_نخواهی_رسید؛ اگرچه در این راه #استقامت داشته باشی ولی با این وجود، خدمات شایانی نخواهی داشت و آثار باقیات الصالحات از خود به یادگار نخواهی گذاشت.
⏮ نکته مهم این است که #تعظیم_استاد، فقط تعظیم ظاهر نیست بلکه باید در باطن استاد را تعظیم نمایی و کوچکترین سوءظن به استاد نداشته باشی و کارهای استاد را به بهترین صورت توجیه کنی.
🔸 #سِر_توفیق_طلاب، #نداشتن_سوءظن_به_علما و #احترام_اساتید است.
⏪ کتاب #منیهالمرید، نوشته شهید ثانی(رحمتاللهعلیه) را حتماً بگیرید و بخوانید و عمل کنید.
📚 آدابالطلاب، ص 252.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
Baghare_008L.mp3
3.57M
✴️ #روشنای_راه
شماره 46
🎧 تفسیر صوتی سوره مبارکه #بقره
🎙 آیت الله #جوادی_آملی(دامت برکاته)
🔺 روزم را با روشنای سخن خدای مهربانم، مبارک می کنم.
◻️🔸◻️🔸◻️
✴️ همه چیز درباره آشنایی آیتالله سیدعلی خامنهای(مدظلهالعالی) با قرآن
⏮ #ویژگی_تفسیر_آیتالله_خامنهای
🔸 درسهای تفسیر قرآن آیتالله خامنهای دو ویژگی بارز داشت.
اول #بیدارگری_و_روشنگری و دیگری #حرکتبخشی_به_جامعه.
🎤 حجتالاسلاموالمسلمین مهدویراد این دو ویژگی را اینگونه توضیح میدهد:
◻️ #بیدارگری و #روشنگری یعنی #آیات جوری تفسیر و تصویر میشد که اگر کسی در این جلسه شرکت میکرد و به مباحث توجه داشت، وقتی از جلسه بیرون میآمد احساس میکرد نسبت به جلسه قبل یک #روشنی و #نگاه_جدید در #فکر او ایجاد شده است.
◻️ ویژگی دوم هم، تحرکآفرینی و حرکتبخشی به جامعه و #درگیرساختن_متن_جامعه و #زندگی_مردم با #آموزههای_قرآن بود.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
آداب طلبگی- جلسه چهارم.pdf
305.9K
🖇 موضوع فایل:
🔺 #آداب_طلبگی
خلاصه مباحث جلسه چهارم درس اخلاق
🎙 حجت الاسلام و المسلمین همتیان(دامت برکاته)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 توصیههای حضرت آیتالله #کوهستانی(رحمتاللهعلیه) به طلاب
🔹 #منبر و #روضه_سیدالشهداء(علیهالسلام) را ترک نکن.
🔸 #نماز_شب را ولو هفتهای یکبار، به جای آور.
🔹 #نماز_جماعت را اقامه کن؛ هرچند یک نفر به شما اقتدا نماید.
🔸 طلبهای که نماز شب نخواند و به #نماز_جعفرطیار (در هفته یکبار) اهتمام نداشته باشد، من او را #طلبه_کامل نمیدانم.
🔹 طلبه باید از #مکروهات اجتناب کند تا دیگران از محرمات بپرهیزند و به #مستحبات روی آورد تا مردم به واجبات اهمیت بدهند.
🔸 از بزرگترین قلهها با هزار زحمت و مشقت بالا رفتن بهتر از منت کشیدن است ولی منت پدر و مادر را کشیدن جهت #ادامه_تحصیل، عیبی که ندارد، بسیار هم بجا و شایسته است.
🔹 طلبه اگر نتوانست به حد بالایی از علم و سواد برسد حتماً باید #تقوا داشته باشد؛ چراکه همان تقوای او خدمت می کند.
🔸 آقایان اگر دنیا میخواهید لطفاً راه دیگری در پیش گیرید؛ در اینجا از دنیا خبری نیست؛ عمرتان را تلف نکنید و بروید و اگر آخرت را طالبید، بکوشید که با تنبلی به دست نمیآید.
🔹 تقوا پیشه کنید، خود را بسازید که شما باید #نمونه_فضیلت_جامعه باشید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
🔸 اگر ما #عمامهایها درست #نقش خود را بشناسیم و بتوانیم آن را #ایفا_کنیم، #دنیا_را_آباد_خواهیم_کرد.
◻️ ماها گاهی #کوتاهی_میکنیم؛ سراغ همان راههایی میرویم که #اهل_دنیا رفتهاند؛ آنگاه کار ما خراب میشود.
🔸 یک تاجر، یک زمیندار، یک زمینخوار، یک مقاطعهکار، چه عمامه سرش باشد، چه شاپو سرش باشد، چه کراوات ببندد، چه تسبیح دست بگیرد؛ بالاخره حقیقت او که فرق نمیکند؛ اما اگر عمامه سرمان گذاشتیم و دنبال همان کارهایی بودیم که پاپیون زنها و کراوات زنها و بقیه اهل دنیا دنبال آن هستند، ما هم مثل آنها هستیم. لباس که تغییر اساسی ایجاد نمیکند؛ باید دید #دل، جایگاهِ چیست. «دِه بُود آن، نه دِل که اندر وی
گاو و خر بینی و ضیاع و عقار»
دلی که به دنبال #تجملات و #زخارف_دنیاست، دیگر دل نیست؛ دکان زرگری است؛ هرچند شاعر میگوید دِه است.
📚 ۱۳۸۳/۱۰/۲۳
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
@dars_akhlaq .mp3
1.88M
📽 #سه_دقیقه_های_زندگی
🔺 #امتحان_سخت_مال
🎙 حضرت آیت الله مشکینی(رحمت الله علیه)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 #تحریفهای_شناختی و تاثیر آن در #زندگی_مشترک
شماره 3⃣
📒 این داستان:
⏮ #توجه_به_رابطه_بین_افکار_و_رفتارها
🔸 #اهمیت_افکار در زندگی ما آنقدر زیاد است که برخی از روان شناسان معتقدند #خطاهای_فکری و تحریف های شناختی می تواند بیشترین تاثیر را در #احساس _افسردگی شخص داشته باشد.
◻️ ما می توانیم از یک رویداد چند تفسیر داشته باشیم. اگر فکر ما #مثبت باشد، تفسیر ما نیز از آن رویداد مثبت خواهد بود و برعکس. مثلاً:
زهره دید اتاق همسرش به هم ریخته است. اولین فکری که به ذهن او آمد این بود که «سعید آدم کثیف و نامرتبی است»؛ اما او تصمیم گرفته بود افکارش را درست کند. بنابراین بیشتر دقت کرد و دید تا کنون فقط دو بار اتاق همسرش به هم ریخته بوده است؛ پس نباید به همسرش بگوید «آدم کثیف و نامرتب». بلکه باید بگوید «سعید بعضی وقت ها اتاقش را مرتب نمی کند».
🔸 شما می بینید تاثیر دو جمله «سعید آدم کثیف و نامرتبی است» و «سعید بعضی وقت ها اتاقش را مرتب نمی کنید» بر روان انسان بسیار متفاوت است.
⏮ توجه داشته باشید:
#رفتارهای_شما_پیامد_مستقیم_افکارتان_هستند.
🔺 #اصلاح_فکر= #اصلاح_رفتار
⏮ این داستان را با ما ادامه دهید...
🎙 سرکار خانم اکرم طهرانی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
🔺 #تکلیفی_بر_دوش_منتظران_ظهور
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ #انتظار [مهدی موعود]، #تکلیف بر دوش #انسان می گذارد.
🔸 وقتی انسان یقین دارد که یک چنین آیندهای هست؛ #باید_خود_را_آماده_کنند، باید #منتظر و #مترصد باشند.
📚 ۱۳۹۱/۷/۲۲
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim
◼️ سالروز شهادت و ایام سوگواری #خاتم_پیغام_بران، حضرت محمدمصطفی(صلی الله علیه و آله)، حضرت #کریم، امام حسن مجتبی و امام #رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا(علیهماالسلام) را محضر حضرت ولی عصر(ارواحنافداه) و شیعیانشان، تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
📲 eitaa.com/jz_tasnim