💌 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی_بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎙 حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی):
🔸 در #شان_روحانیت همین بس که در احادیث متقن، علمای دین به عنوان #ورثه_انبیاء شمرده شده اند.
📚 ۱۳۸۶/۲/۲۶
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
44.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻عضو گروه علمی تعلیم و تربیت جامعه الزهرا (سلام الله علیها) به مناسبت #روز_امور_تربیتی تصریح کرد:
🌹ضرورت تحول در روش های تربیتی
◽️تنها قله حقیقی برای رسیدن به آن، مکتب اسلام است که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و در ادامه ائمه معصومین (علیهم السلام) در طول ۲۵۰ سال مسیر دستیابی به قله را برای ما فراهم کردند.
🔸قله قطعی، ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (علیه السلام) است که می بایست در آن مسیر، حرکت پرتلاش و هوشمندانه ای داشته باشیم.
◽️اکنون ذیل توجهات حضرت ولی عصر (علیه السلام) و به برکت انقلاب اسلامی ایران، در مسیرهای منتهی به قله هستیم ولیکن مشکلات و سختی هایی در مسیر وجود دارد که از سوی مستکبران تشدید می گردد.
🔸مشکلاتی چون :
۱.تهاجمات فرهنگی
۲.تهاجمات رسانه ای و فضای مجازی
۳.گروه ها و فرقه های انحرافی
۴.شکاف نسل ها
◽️حکومت عدل الهی هم برخوردار از نیروهای انسانی است. آیا روش های تربیت فرزندانمان پاسخگوی مواجهه با ظهور است ؟
آیا روش های امروز ما متناسب با اقتضائات است یا با همان روش های قبلی در حرکت هستیم؟
🔸با توجه به تفاوت بین نسل ها، آیا لازم نیست در شیوه های آموزشی خود بازنگری داشته باشیم ؟
◽️باید متناسب با شرایط مخاطبان تغییر شیوه داشته باشیم ولیکن منطبق بر قرآن، سیره و سنت پیامبر اسلام و اهل بیت (علیهم السلام).
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🏷 یکی از جنود ابلیس، #یأس است.
◻️ در اموری که انسان باید با #امید_و_طُمَأنینه_و_ تصمیم عمل بکند، شیاطین، ایجاد یأس می کنند و با این ایجاد یأس، جوان های ما را در آن مسائلی که باید با تصمیم جدّی پیش ببرند گاهی سست می کنند.
🔸 من آن قدری که یاد دارم، از اول نهضت تا حالا که اینجا نشستم،
◻️ چه آن وقت که در حبس بودم،
◻️ و چه آن وقت که در تبعید به ترکیه بودم،
◻️ و چه آن وقت که در عراق بودم،
◻️ و چه آن وقت که به پاریس آمدم،
◻️ و چه آن وقت که شاه با آن طَمْطَراق ها و قدرتها بود،
◻️ و چه آن وقت که او رفت و بختیار شروع کرد،
#من_هیچ_وقت_مأیوس_از_مسائل_نبودم.
🎙 حضرت امام خمينی(رحمت الله علیه)
📚 صحیفه امام، ج ۹، ص ۱۸۱.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
29.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مدیر سرای حضرت خدیجه جامعه الزهرا (سلام الله علیهما) به مناسبت #روز_امور_تربیتی تصریح کرد:
🌹سهم کارگزاران و مدیران در رویش استعدادها
◽️حرکت نظام مند انسان در مسیر قرب الی الله توسط خداوند متعال فراهم شده است.
🔸دو حرکت در مسیر انسان بصورت نزولی و دفعی بر اساس خلقت و نهادینه سازی استعدادهای فطری و نیز حرکت صعودی و تدریجی جهت تکامل و سیر الی الله با فعلیت سازی قوه و استعداد ها وجود دارد.
◽️وظیفه زمینه سازان تربیت اعم از والدین، مربیان و مدیران، زمینه سازی جهت پرورش استعداد های بالقوه در افراد است .
🔸مدیریت به معنای شناسایی استعدادها و قوه ها و تلاش در جهت به فعلیت رساندن آن است.
◽️مدیران و کارگزاران حکومت اسلامی می بایست در راستای زمینه سازی ظهور، زمینه های رشد انسان ها در جایگاه امت و نقش آفرینی آنان در حکومت اسلامی فراهم کنند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
💌 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی_بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎙 حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی):
🔸عقیده راسخ دارم که:
◻️ #پیروزی_انقلاب_اسلامی در ایران، برخاسته از #وجهه_مردمی و #عمیق_علما در طول تاریخ بود.
◻️ و این وجهه را علما به خاطر #علم و #پارسایی پیدا کردند.
◻️ و ما هم باید #علم خودمان را تأمین کنیم و هم #پارسا باشیم، که این دو، #لازمه_توفیقات_آینده_روحانیت است.
📚 ۱۳۸۶/۲/۲۶
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
32.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مدیردفتر تدوین متون درسی جامعه الزهراء(سلاماللهعلیها) تبیین کرد:
🌹 نسبتسنجی نهاد تعلیم و تربیت با سایر نهادهای اجتماعی
◽️یکی از دغدغههای نظام اسلامی در تربیت اسلامی، بیان رابطه و نسبت بین حوزه و دانشگاه و حرکت در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه است و در سنوات اخیر، نسبت بین حوزه و آموزش و پرورش مورد بررسی است و بر این اساس ستادهای همکاری حوزه و دانشگاه و همکاری حوزه و آموزش عالی شکل گرفته است.
◽️در ابتدا اصل بر تبیین کارکرد نظام تعلیم و تربیت اسلامی است و بعد تبیین کارکردهای نهادها و سپس کارکرد نظام تعلیم و تربیت حوزه
🔹️ کارکردهای نظام تعلیم و تربیت حوزه به دو دسته تقسیم میشود؛
🔸️کارکردهای درون سازمانی
🔸️کارکردهای برون سازمانی
◽️نظام تعلیم و تربیتی حوزه رویکرد سیستمی دارد. دو رسالت برای برونداد سیستم در نظر گرفته میشود؛ کارکردهای برونسازمانی و کارکردهایی که برای حفظ و توسعه خود سیستم است.
🔸سیستم در درجه اول باید به حیات خود ادامه بدهد و کیفیت برنامههای درونی خود را ارتقا ببخشد تا بتواند در نقش بروندادی، موثرتر عمل نماید.
◽️اگر سیستم به ارتقای درون خود نپردازد، کارآمدی لازم در فعالیتهای برونسازمانی را ندارد.
🔹️ کارکردهای نظام تعلیم و تربیت حوزه عبارتند از؛
🔸️ کارکرد پژوهشی؛ پاسخگویی به مسائل و مشکلاتی است که جامعه با آمد دست و پنجه نرم میکند.
🔸کارکرد تبلیغی؛ تبدیل نتایج پژوهشی به سطوح قابل فهم برای بهرهبرداری مردم
🔸کارکرد اجرایی؛ تربیت مجریانی که نظام اسلامی به نیاز دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 در انجام کارها #فقط_به_خدا توجه داشته باشید.
🎙 حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
www.aeenzendegi.ir-mahdioon-jalaseh3.mp3
20.69M
🎧 باهم بشنویم.
💝 #خانواده_موفق
🎬 قسمت چهارم
🎙 دکتر سعید عزیزی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🌷 از مزار شهیدان، استمداد کنید!
◻️ #توسل به #اولیای_خدا را فراموش نکنید؛ حتی توسل به #شهدا.
🔸 اگر در جایی یک شهیدی دفن شده باشد، آدم نباید از او هم، غفلت کند؛ [باید] از روح او #استمداد_کند تا خدا به برکت او، هم #هدایتمان_کند و هم #توفیق_انجام_وظیفه به ما مرحمت کند.
🎙 آیت الله مصباح یزدی(رحمت الله علیه)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
از #ما
هیچ چیزی باقی نمی ماند؛
جز
خاطراتی که در آن،
دلیل #حال_خوب_آدمی
بوده ایم...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی_بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎙 حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ اگر امروز، #حوزه_علمیه از #اهمیت_تبلیغ و #حساسیت_تبلیغ و #مضاعف_بودن_وظیفه_تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضهای می شویم که جبرانش بهآسانی ممکن نیست؛ نمی گویم محال است؛ اما بهآسانی ممکن [نیست] و دچار #استحاله_فرهنگی می شویم.
🔸 اگر لاسمحالله، #استحاله_فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک ذرّه و دو ذرّه نیست.
◻️ امام، در یک مواردی مکرر می فرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلیای خواهد خورد که تا سال های متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است.
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
🌷 در آستانه ماه میهمانی خدا...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
از #عيب_های_دنيا
همين تو را بس
که
#نمی_ماند...
كفاكَ مِن عُيوبِ الدُّنيا ألاّ تَبقى...
🌷 امیرالمؤمنین(علیه السلام)
📚المواعظ العدديّة، ص ۶۰.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
یادمان باشد...
#ما
#خدایی_داریم که به جای همه،
برایمان
#جبران_می_کند...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ امام جعفر صادق(علیه السلام):
◼️ إذا ماتَ المؤمنُ الفَقيهُ ثُلِمَ في الإسلامِ ثُلمَةٌ لا يَسُدُّها شيءٌ.
درگذشت عالم بزرگوار، مرحوم آیتالله آقای حاج شیخ محمد امامی کاشانی(رحمتاللهعلیه)، عالم متقی و خدوم در طول سال های متمادی را به حوزه های علمیه، خاندان محترم و بازماندگان، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می کنیم.
◻️◼️◻️◼️◻️
◻️◼️◻️◼️
◻️◼️◻️
◻️◼️
◻️
🎙 آخرین پیام آیت الله امامی کاشانی(رحمت الله علیه) به طلاب
🔸 #روحانیای موفق خواهد بود که...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🎙 آیت الله بهجت(رحمت الله علیه):
◻️ #وداع از این دنیا برای ما بسیار نزدیک است ولی ما آن را بسیار دور میبینیم؛ وگرنه اینقدر باهم نزاع نداشتیم.
📚در محضر بهجت، ج ۲، ص ۲٠۹.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توصیهای به مبلغین
🎙 حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)
📚 ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
🌷 در آستانه ماه میهمانی خدا...
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 #بلا، #خوب_ها را از بدها جدا میکند.
◻️ همه در هم آمیختهایم، و این، خاصیت طبیعی یک #حرکت_آزاد است که
همه از یک حدی مساوی آغاز میکنیم.
#امکانات متفاوت یا مساوی فرقی نمیکند؛ چون #عمل یا #سرمایه را به حساب نمیآورند؛
#سعی را محاسبه می کنند.
🔸 آدمی از پایینترین مدارجش، همه باهم آمیختهاند.
◻️ دعوتی از رسول بلند شده، کسانی رو آوردهاند، اینها ممتاز نیستند.
⁉️ کی چقدر #توانایی داره؟
⁉️ چقدر #مایه میگذارد؟
⁉️ با چه #نیت_هایی آمدهاند؟
⁉️ چه #اهدافی را در سر میپرورند؟
⁉️ و چقدر برای آنچه که فهمیدند #شاکر هستند؟
اینها مشخص نیست.
آنچه که اینها را مشخص میکند:
#وجود_فتنه_و_بلاست.
آنچه که اینها را از هم تمییز میدهد و تفکیک می کند، این چنین شرایطی است.
✍ مرحوم علی صفائی حائری(رحمت الله علیه)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
#كینه
#حسادت
#بدخلقى
نداشته باشیم؛
چون هرکس اینها را داشته باشد،
#هیچ_وقت
#زندگی_خوشی
نخواهد داشت.
🌷 امیرالمؤمنین(علیه السلام)
📚 غرر الحكم، ح ۶۷۷۹.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯