⁉️ آیا #نه_گفتن، بیاحترامی به مخاطب است؟
◻️ مادامی که درخواستی را با #متانت، #صداقت و #احترام رد میکنید، مسئولیت عکسالعمل طرف مقابل به عهده شما نیست.
🔸 اگر شخصی پس از این که درخواستش را رد کردید، بازهم اصرار کرد، به خود یادآور شوید که اصرار این فرد ربطی به #حق_انتخابهای_شما ندارد.
خصلت بعضی از آدمها این است که حرفشان را تحمیل میکنند.
⏮ مادامی که نسبت به طرف مقابلم احترام قائلم، با #نه_گفتنم، مسئول بروز هیچگونه رنجشی نیستم.
◻️ در عین حال به خاطر داشته باشید گاهی اصرار طرف مقابل به سبب دلسوزی و آگاهی از جوانبی است که ممکن است از آن بی اطلاع باشیم.(مثل برخی اصرارهای والدین و یا معلم) در چنین مواردی سرعت در نه گفتن، معقول به نظر نمی رسد.
📚هنر نه گفتن
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📨 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎥 نماهنگ
#نقشه_جامع_هویت_زن_در_اسلام
🎙 در بیان حضرت امام خامنهای(مدظله العالی)
◻️ نقشه جامع هویّت زن در منطق اسلام این است:
🔸 #مادر_خوب،
🔸 #همسر_خوب،
🔸 #مجاهد_فیسبیلالله،
در عین حال
🔸 کدبانو،
🔸 مدیر خانه،
🔸 و در عین حال عابد و بنده خدای متعال.
⏮ و در نهایت، فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نشان داد که زن می تواند به #رتبه_عالی_عصمت برسد.
📚 ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 #نور_محشر
🎙 آیت الله جوادی آملی(دامت برکاته):
◻️ ذیل این آیه که فرمود:
﴿وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیتُهُمْ بِإیمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ﴾،
در تفسیر روایی کنز الدقائق دارد که ابن عباس می گوید: ﴿وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ اتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیتُهُمْ بِإِیمانٍ أَلْحَقْنا بِهِمْ ذُرِّیتَهُمْ﴾، «قال: نزلت فی النّبی(صلّی اللَّه علیه و آله و سلم) و علی و فاطمة و الحسن و الحسین(علیهم السّلام)»؛ یعنی مصداق کاملش اینها هستند.
🔸 آنگاه درباره زمانی که وجود مبارک حضرت زهرا(سلام الله علیها) در قیامت دارد عبور می کند، می فرماید:
«عن الإمام جعفر ابن محمّد الصّادق، عن أبیه(علیهما السّلام) قال: إذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ نَادَی مُنَادٍ: یَا مَعْشَرَ الْخَلائِقِ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ».
◻️ یک ﴿قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ﴾ در دنیا داریم، خب این حکم تکلیفی است و مربوط به شریعت است؛ اما آنجا که سخن از شریعت نیست، محرم و نامحرم نیست، آنجا یک نظام تکوینی است؛ لذا این «غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ» یعنی #نمی_توانید_ببینید؛ نه اینکه بر شما واجب است که چشم را ببندید بلکه یعنی این #نور نمی گذارد شما ببینید! این چه مقامی است؟! «غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ»، چرا؟ «حَتَّی تَمُرَّ فَاطِمَةُ علیها السَّلاَمُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیهِ وَ آله».
◾️◻️◾️◻️◾️
◾️◻️◾️◻️
◾️◻️◾️
◾️◻️
◾️
◼️ آجرک الله یا بقیه الله...
ایام شهادت #سیده_نساء_العالمین، #ام_ابیها، #کوثر_نبی و #آرام_دل_علی، #صدیقه_شهیده، حضرت فاطمه زهرا(علیهم السلام) را محضر حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنافداه) و عارفان و شیعیان حضرتش، تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
💌 #مهرانه
💟 خانم عزیز!
⛔️ #دستوری_حرف_زدن_ممنوع
◻️ خانمها دقت کنید یکی از #قالب_های_کلامی که برای مردان، خوشایند نیست و #اقتدار آنها را خدشهدار میکند، دستوری و تحکّمی حرف زدن است.
🔸بهترین کار این است که جملات امری یا دستوری خود را به #مشورت_و_نظرخواهی تبدیل کنید یا اینکه با قالب خواهش و طلب کمک با او صحبت کنید.
👈 مثلا:
به جای اینکه به همسرتان بگویید:
کمد رو #بذار این طرف اتاق!
بگویید:
◻️ نظرت چیه کمد رو #بذاریم اینجا؟،
◻️ #خواهشاً اگه می تونی کمد رو برام بذار اینور اتاق،
◻️ می شه #کمکم کنی کمد رو بذاریم اینور اتاق
و جملات دیگری که از دستوری بودن و تحکّمی حرف زدن، فاصله دارد.
🌷 اقتدار همسرتان را حفظ کرده و محبوبیّت خود را با اینگونه #زیبا_صحبت_کردن، بیشتر کنید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
📨 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎙 حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه):
◻️ #انقلاب_اسلامی_ایران برای خداست و از اوّل هم برای خدا بوده است.
الله اکبر بوده است و تا آخر هم همین است.
📚 صحیفه نور، ج ١۶، ص ٧٠.
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 #حُسن_خلق فقط لبخندزدن نیست!
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ قال رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم):
طوبی لمَن حَسُن مع الناس خُلقُه و بذَل لهم معونتَه و عدل عنهم شرّه.
📚 الشافی، ص ۸۲۱۰
🔸 خُلق در اینجا طبعا به معنای #اخلاقِ_رفتاری است؛ یعنی برخورد او با مردم، برخوردِ ناشی ازً حُسن اخلاق باشد؛ تندی، تلخی، جفا، بی اعتنایی نسبت به امر مردم در او وجود نداشته باشد.
⏮ حُسن خلق فقط #لبخند_زدن نیست؛ اگرچه لبخند زدن هم یکی از اجزاء حُسن خلق است.
◻️ علاوه بر این، #کمک_هم_به_مردم_بکند؛ چه کمکِ مالی، چه کمکِ آبروئی، چه احیاناً کمک بدنی و جسمی.
🔸 خوشا به حال کسی که شرش را هم از آنها باز بدارد؛ چون هر انسانی یک شری هم دارد. ماها منشأ شرور هم هستیم، ممکن است منشأ خیرات هم باشیم.
⛔️ اخلاقمان بد است،
⛔️ غضب غلبه میکند،
⛔️ امیال گوناگون غلبه میکند،
⛔️ خودخواهیها غلبه میکند.
اینها در رفتار بیرونی ما بروز و ظهور پیدا می کند.
◻️ این بروز و ظهور را از #مؤمنین، از مردم باز بداریم. نگذاریم آنچه از شرور نفس برمیخیزد، از برخی از غرائز غلط ما، از بعضی از صفات و ضعفهای اخلاقیِ ما، نگذاریم که این روی مردم سرریز بشود، به آنها ضرر برساند.
📚 ۱۳۹۱/۸/۸
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
📢 درس اخلاق اساتید جامعهالزهراء(سلاماللهعلیها) برگزار میشود.
🎙 سخنران:
حجه الاسلام حسینخانی(دامت برکاته)
🔖 موضوع:
#نقش_اساتید_در_تربیت_طلاب
🗓 یکشنبه، ۲۰ آذر
⏰ ساعت ۱۱ تا ۱۲
🏢 آموزشگاه امام رضا(علیهالسلام)، ساختمان شهید بهشتی(رحمت الله علیه)، طبقه سوم، سالن جلسات
◻️🔸◻️🔸◻️
◻️🔸◻️🔸
◻️🔸◻️
◻️🔸
◻️
🖇 #پیوست
🎙 آیت الله علیرضا اعرافی(دامت برکاته):
◻️ نبی مکرم اسلام، #طبیبی است که به دنبال #هدایتگری است و برای هدایتگری منتظر نمیماند، و این، نشانگر این مسئله است که هدایتگری در عمق جان ایشان رسوخ کرده و میداند که از چه ابزاری استفاده کند.
🔸 #تربیت_و_هدایتگری اساتید، آمیزهای از جان آنهاست و اینکه ما میگوییم نقشه جامع استادی در سنت حوزه شامل تعلیم، تربیت، هدایت، مشاوره، راهنمایی، حمایت و درمانگری است، به همین معنا است؛ زیرا #طبابت_و_ارشاد در اعماق جان یک استاد قرار گرفته و هیچگاه از او جدا نمیشود و جزء هویت او اوست.
◻️ هویت انسان روحانی و معلم، #روح_هویتی است که هیچگاه از او جدا نمیشود، عرض نیست و با عمق جان او مأنوس شده است و این الگویی است که در نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) تجلی کرد و بهتبع استاد در فضای حوزه علمیه این راه را بپیماید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
📢 درس اخلاق عمومی طلاب جامعهالزهراء(سلاماللهعلیها) برگزار میشود.
👤 با حضور:
🎙 سرکار خانم ریحانه حقانی
معاون پژوهش
🎙 سرکار خانم رویا باقری
مدیر مراکز تخصصی
جامعه الزهراء(سلام الله علیها)
🔖 موضوع:
پرسش و پاسخ با موضوع #مسائل_و_چالش_های_پژوهش از دیدگاه طلاب
🗓 یکشنبه، ۲۰ آذر
⏰ ساعت ۱۱ تا ۱۲
🏢 تالار بیداری اسلامی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ به مناسبت ایام فاطمیه
🎥 نماهنگ #بهار_خونه_ما
🎙 با نوای: مهدی رسولی
🥀🍃🥀🍃🥀
🥀🍃🥀🍃
🥀🍃🥀
🥀🍃
🥀
🎙 آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری(دامت برکاته):
◻️ در درگیری با #طواغیت، خداوند به پیامبر(صلی الله علیه و آله)، #لیله_القدر را عطا کرد.
🔸 روایت داریم که یک شأن نزول سوره قدر این بود که حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) رؤیایی دیدند و غصه دار بودند که از موضع خلافت ایشان می خواهند مردم را به قهقرا برگردانند.
جبرئیل آمد و این سوره را آورد: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی لَیلَةِ الْقَدْرِ...»؛ ما به شما لیله القدر دادیم.
◻️ در روایات، #لیله_القدر به حضرت زهرا(سلام الله علیها) تفسیر شده است؛ یعنی #ظهور_نبوت نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) و تحققش در این عالم و غلبه اش بر دشمنان حضرت، با این لیله القدر است.
صدبار هم این روضه اگر خوانده شود باز
سخت است به والله بیان در و دیوار...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
📨 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎙 حضرت امام خامنهای(مدظله العالی):
◼️ از بُعد #مجاهدت و حضور در #صحنه_تصمیمگیریهای_عظیم_اجتماعی،
فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در قلّه قرار دارد؛ یعنی بعد از رحلت پیغمبر، در قضیه خلافت، زهرای اطهر(سلاماللهعلیها)،
◽️با همه وجود
◽️ با سخنش
◽️ با علمش
◽️ با تلاشش
◽️ با همه جسمش
وارد میدان شد.
📚 ۱۳۷۲/۰۹/۱۷
◼️ زندگی #جهادی فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، بسیار عظیم، بینظیر و یک نقطه درخشان و استثنایی است.
📚 ۱۳۶۸/۱۰/۲۶
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
🥀 به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه شهیده(سلام الله علیها)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
📨 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ اگر #خدا_را_نصرت_کنید، خدا هم شما را نصرت خواهد کرد؛ اگر در راه خدا قدمی بردارید، خداوند متعال هم شما را دهها و صدها قدم جلو خواهد برد.
این، اصل قرآنی و یک حقیقت است؛ یک #قانونی_الهی است.
🔸 #نصرت_خدا به معنای #نصرت_دین اوست.
دین خدا، فقط طهارت و نجاست نیست، فقط اعمال ظاهری دینی نیست؛ #دین_خدا یعنی #برنامه_سعادت_بشر_در_دنیا_و_آخرت.
◻️ این برنامه همانطور که ضامن #رشد_و_اعتلای_معنوی جوامع بشری است، ضامن زنده کردن #استعدادهای_فکری و رشد دادن به شخصیت و تواناییهای آنها هم هست.
دین خدا همچنانی که به معنویت نظر دارد، به زندگی دنیایی انسان هم نظر دارد و برای خوشبختی انسان برنامه دارد.
🔸 #نصرت_خدای_متعال در واقع معنایش این است که در جهت #احیای_سنتهای_الهی قدم برداریم؛ در طبیعت و جامعه اثر بگذاریم؛ در بیدار کردن فطرتها اثر بگذاریم؛ برای نجات انسان از مجموعه عوامل بدبختی و تیرهروزی تلاش کنیم.
◀️ این، نصرت ماست برای دین خدا.
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🎙 آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری(دامت برکاته):
◻️ #جریان_غربگرا در زیرِ پوست دولتهای مختلف، از بخشی از نسل جوان ما #هویتزدایی کردند.
🔸 #رسالت_هیئات_مذهبی در #بازسازی_هویتی و #هویتسازی برای نسل جوان بر محور #درگیری_تمدنی است.
◻️ #تربیتِ_انسان_منتظر_و_انقلابی، کار هیئات است. اگر کسی برای امام حسین گریه نکند، در راه خدا هم نخواهد جنگید و هزینه نخواهد داد.
🔸 هیئت اگر #هویت_مهدوی و #هویت_انقلابی به جوانان بدهد، مطالبه آن جوان، اینقدر تنزل پیدا نمیکند که درخواست سِلف مشترک یا فوتبال مشترک و... داشته باشد!
◻️ جریان غربپذیر و غربگرا با نفوذ در جریانهای مختلف(اعم از چپ یا راست)، میخواهند نگذارند مردم ایران #مأموریت_تاریخی خود را عمل کنند؛ آنها میخواهند #عصر_ظهور را به #رؤیای_آمریکایی تبدیل کنند.
🔸 مطالبات مردمی باید #زبان_هیئت پیدا کند. مردم نه ایمانِ بدون نان میخواهند و نه ولنگاری میخواهند. مطالبات مردم را با ادبیات «ایمانی و فقهی و انقلابی» مطالبه و پیگیری کنید، نه با ادبیات «براندازانه یا غیرمنصفانه یا سخیف».
🥀 به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه شهیده(سلام الله علیها)
صدبار هم این روضه اگر خوانده شود باز
سخت است به والله بیان در و دیوار...
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
از آیت الله مرندی(رحمت الله علیه)
در مورد دلیل گریه های بلندشان در نیمه شب ها
پرسیدند.
فرمود:
اگر از عالم برزخ خبر داشتید،
خواب به چشمانتان نمی آمد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
⛔️ همیشه اینطور نخواهید ماند!
🎙 حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد(دامت برکاته):
◻️ #فرصت_ها از دست رفت و ما توان کار جدی نداریم.
من به شما عرض می کنم که گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که خیلی از کارها را نمی توان انجام داد.
الآن با اینکه من زیاد پیر به حساب نمی آیم؛ اما سطح هشیاری و توان قبل را ندارم.
قبلاً گاهی کل شب را بیدار می نشستم و احساس مشکل نمی کردم؛ اما الآن کشش قبل را ندارم. شرایط جوری می شود که انسان حتی نمی تواند بنشیند فکر کند.
🔸 #وقت_می_گذرد و همانند کسی می شود که سرمایه اش در کنار رودخانه است. بخشی را استفاده می کند و در مقطعی، بخشی از آن را آب می برد. #سرمایه_عمر ما را آب دارد می برد و ما تماشا می کنیم و نمی توانیم کاری کنیم.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔺 فرزندانتان را برای #سربازی_امام_زمان تربیت کنید.
🌷 شهید مصطفی ردانی پور:
◻️ آرزویم پیاده شدن احکام اسلام و بیداری مسلمین و گسترش حکومت اسلام و سرنگونی مستکبرین، فرج حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) و شهادت در رکابش [است].
🌷 برادران و خواهران!
به یاد خدا باشید و زندگی خود را با اسلام، وفق دهید. از اسلام پیروی کنید و فرزندانتان را برای #خدمت_به_جامعه_اسلامی و #سربازی_امام_زمان(عجل الله تعالی فرجه) تربیت کنید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯
📨 بازخوانی #هویت_و_ماموریت_طلبه_ای که می خواهد #انقلابی بماند.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 #مثل_زنبور_عسل
🎙 حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی):
◻️ بنده یک وقتی تشبیه کردم این #حرکت_طلّاب را در آن روز، در سطح عظیم کشور به آنچه در این آیه شریفه آمده است:
وَ اَوحیٰ رَبُّکَ اِلَی النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ، ثُمَّ کُلی مِن کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخرُجُ مِن بُطونِها شَراب مُختَلِفٌ اَلوانُه فیه.
🔸 گفتم هم #عسل داشتند، هم #نیش داشتند؛ مثل زنبور عسل.
◻️ طلبه آن روز، هم می رفت مردم را هشیار می کرد، بیدار می کرد و جوان را سیراب می کرد از #معارف_انقلاب و #مبارزه_در_راه_خدا و در #راه_اسلام، هم نیش خودش را به آن که باید بزند، می زد؛ این، واقعیّت قضیّه است.
🔸 این، #وظیفه_حوزه بود، و کاری بود که انجام داد. آن روز آن کار را باید می کرد، امروز هم که بحمدالله نظام اسلامی به وجود آمده، تشکیل شده، ما منتظریم که #دولت_اسلامیِ به معنای واقعی و سپس #جامعه_اسلامیِ به معنای واقعی و سپس #تمدّن_اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، #حوزه_علمیّه مسئولیّت های متناسب با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد.
⁉️ چه کار باید بکنید؟
باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و مباحث فکری شماست.
📚 ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
#خودسازی_طلبگی
#درس، #عبادت، #اخلاق و #حضور_اجتماعی
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🖊 بعون الله و توفیقه
❇️ اداره کل امور تربیتی
╭━━━⊰◇⊱━━━╮
eitaa.com/jz_tasnim
╰━━━⊰◇⊱━━━╯