eitaa logo
کافه سیاسی
2.4هزار دنبال‌کننده
23.7هزار عکس
14.2هزار ویدیو
451 فایل
ارتباط با ما از طریق @Mihan1357 در این کانال موضوعات تخصصی جریان شناسی و تحلیل های سیاسی روز را دنبال فرمایید. در تلگرام هم این کانال موجود می باشد. برخی مطالب کانال را در سایت آقای سعید میرزایی نویسنده در گوگل می توانید دنبال نمایید.
مشاهده در ایتا
دانلود
کدام را باور کنیم؟ آیا مقابله با بی حجابی توسط نهاد های مسئول نباید باشد؟! با وجود اینکه هدف از حمایت از حجاب اختیاری ، چیزی جز لختی نیست. در این اوضاع و احوالی که نگاه ها فقط به گشت ارشاد است ، چرا کسی از نهادهای مسئول مثل وزارت ارشاد ، آموزش و پرورش در دولت های مختلف، دانشگاه ها، حوزه ها و ... نمی پرسد شما در قبال فرهنگ سازی حجاب چه کرده اید؟ @kafesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پشت پرده حمله به حجاب توسط دشمنان چیست؟! 🔸در جنگ شهری، بُرد با کسی‌ست که بتواند زنان را روانه‌ی میدان کند! @kafesiasi
💠رسانه دلالان شده ای آقای مهاجری!؟ ✅روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود بدون آنکه سندی برای این مطلب داشته باشد، خبر از احتمال افزایش قیمت گوشت در آستانه محرم داد! معلوم نیست چرا رسانه های مخالف دولت به راحتی به رسانه های دلالان تبدیل شده و به نوعی ذهن ها را به گرانی تشویق می کنند!؟ جالب تر اینکه کسی هم با این افراد برخوردی نمی کند؟! @kafesiasi
✅ استفاده تصاویر قدیمی سه عالم دینی مطرح برای تطهیر حجاب اختیاری ✍ محسن کمالیان، پژوهشگر فرهنگ و روحانیت، در مطلبی که کانال های اصلاح طلبان منتشر کرده اند، مدعی شده است: آیت الله سیدمحمد حسن صدر، امام موسی صدر و آیت الله شهید بهشتی، هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند. 🔹تصاویر زیر از سه روحانیت صاحب نام: سید محمد (حسن) صدر، امام موسی صدر و شهید بهشتی را در حالی نشان می‌دهد که حتی در مجالس یا دیدارهایی رسمی و حکومتی، خانم‌های بی‌حجاب را محترمانه به حضور می‌پذیرفته‌اند. 🔸شکی نیست که هر سه بزرگوار، ضرورت حفظ حجاب شرعی را قبول داشتند؛ اما حجاب اجباری را چطور؟ تصاویر زیر گواه آن است که هیچ‌کدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند. ✅ پاسخ: 1⃣ این تصاویر مربوط به قبل از تصویب قانون حجاب در جمهوری اسلامی می باشد. 2⃣ این ادعا مانند این می ماند که بگوییم نعوذ بالله نبی مکرم اسلام (ص) با شراب موافق بودند! چرا که قبل از نزول آیات تحریم شراب خواری نزد مسلمانان ، برخی از آنان نزد پیامبر شراب خواری می کردند و پیامبر هم چیزی به آنان نمی فرمودند . ✍ سعید میرزایی @kafesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📎🔹 بررسی‌ها نشان داد صرفه‌جویی 12 میلیارد دلاری با جلوگیری از قاچاق 5 گروه کالایی 🔸 میزان قاچاق کالا تنها در پنج گروه کالایی حدود ۱۲ میلیارد دلار است که با احتساب هزینه 300 میلیون تومانی ایجاد شغل، در صورت مبارزه با آن، بودجه ایجاد بیش از یک‌میلیون شغل تأمین می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای رسمی اعلام‌شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حکایت از آن دارد که حدود 12 میلیارد و 500 میلیون دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و از سوی دیگر ارزش کالای قاچاق خارج‌شده از کشور نیز حدود چهار میلیارد و 600 میلیون دلار عنوان شده است. کنار هم قراردادن آمار اعلامی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئولان وزارت صمت و اتحادیه‌های کشور بیانگر آن است که فقط در پنج گروه کالایی شاهد عرضه 12 میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور هستیم. بر این‌ اساس در حوزه لوازم‌یدکی خودرو دو میلیارد و 500 میلیون دلار، لوازم آرایشی و بهداشتی به همین میزان، لوازم‌خانگی دو میلیارد، حوزه نساجی و پوشاک چهار میلیارد و 500 میلیون و در حوزه دخانیات 500 میلیون دلار کالای قاچاق در کشور عرضه می‌شود که با فرض دلار 26 هزار تومانی، معادل 312 هزار میلیارد تومان است. با اینکه هزینه ایجاد شغل در کشور متغیر است اما تحقیقات صورت‌گرفته نشان داده که به‌طور متوسط با 300 میلیون تومان سرمایه امکان ایجاد اشتغال حداقل برای یک نفر وجود دارد. با یک محاسبه ساده می‌توان گفت با کنترل کامل قاچاق در این پنج دسته می‌توان بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد. ازدیاد پوشاک استوک در بازار گفتنی است، اعضای اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و تشکل‌های نساجی با ارسال نامه‌ای به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کردند: «علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در رابطه با مبارزه با قاچاق پوشاک و منسوجات از سال 97 تاکنون و به جهت عدم رعایت استمرار در اجرای مرحله ابتدایی طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در سطح عرضه که شامل برندهای محرز پوشاک خارجی می‌شد، هم‌اکنون شاهد بازگشت سریع قاچاق به سطح عرضه و سرازیر شدن پوشاک استوک در بازار هستیم به‌گونه‌ای که طبق مشاهدات میدانی، در ماه‌های انتهایی سال 1400 و بازار شب عید، حجم پوشاک قاچاق در بازار به شدت گسترش یافته است.».. ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/246117 @kafesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃وقتی نشونه‌ای میبینی و میفهمی که خدا تو رو یادش نرفته... ✅از این دست ویدئو ها وقتی نمیذاریم ، گشت ارشاد هم برای بعضی‌ها غول میشه و همه ازش می ترسند. @kafesiasi
💠اتفاق مهمی که در دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب رخ داد. ✅«مهدی پیش‌بین» فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: بار دیگر تهران میزبان نشست ۳جانبه ایران، روسیه و ترکیه شده است؛ پوتین و اردوغان به تهران سفر کرده اند. در مورد این سفر حرف های زیادی زده می شود. یکی آن را بزرگترین اتفاق قرن می داند و دیگری بی ارزش می خواند. متاسفانه مثل همیشه در مورد این سفر مهم دعواهای سیاسی و جناحی داخلی پررنگ بوده و کمتر به واقعیت ماجرا توجه می شود. قدرت؛ تنها و تنها عاملی که باعث می شود یک کشور در عرصه بین الملل به منافع خود دست یابد. عوامل مختلف و زیادی در افزایش یا کاهش قدرت نقش ایفا می کنند. اما در اینجا مسئله ای که برای ما مهم است، ژئوپلتیک یا همان جغرافیای سیاسی است. «دانیل یرگین» مدیر شورای روابط خارجی و انجمن انرژی آمریکا، مسئله انرژی را از مهم ترین مولفه های قدرت برای کشورها می داند. به ویژه آنکه نیاز تمام کشورها روزبه روز به انرژی بیشتر شده و از طرفی دیگر منابع انرژی روزبه روز کمتر می شود. یرگین در کتاب خود که از نظر وال استریت ژورنال برترین کتاب سال شده است، معتقد است که با وجود کشف منابع سرشار از نفت و گاز در ایالات متحده، بازهم آمریکا به منابع خاور میانه وابستگی شدید دارد و در دنیای امروز با توجه به گسترش روز افزون چین به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده انرژی، کشورهایی که بتوانند فرمان انرژی جهان را در دست بگیرند، برنده هستند. نیاز به گفتن ندارد که در میان تجارت های جهانی، بیشترین سطح مبادلات در حوزه مبادلات انرژی است. بازهم نیاز به گفتن نیست که ایران ما منبع سرشار نفت و گاز بوده و روسیه نیز در حوزه گاز طبیعی در رتبه نخست جهان قرار دارد و ترکیه نیز با توجه به موقعیتی که دارد، از مراکز مهم انتقال انرژی در جهان است. سناتورهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱ معتقد بودند که تحریم های اقتصادی ایران به ویژه تحریم های نفتی، زمانی خودبه خود دچار فروپاشی می شوند که ایران با توجه به منابع سرشار، به عنوان یکی از بازیگران اصلی انرژی جهانی نقش آفرینی کند. در این میان ایران در یک همکاری و همبستگی منطقه ای با کشورهای آسیایی علاوه بر اینکه می تواند از شر تحریم ها خلاص شود، می تواند تعیین کننده نرخ مبادلات تجاری انرژی باشد. به زبان ساده؛ ایران می توان بگوید مبادلات انرژی با ارزی غیر از دلار انجام شود. همه می دانند که تحریم ها تنها در صورتی اثرگذار است که دلار به عنوان ارز تجاری مورد استفاده قرار گیرد و زمانی که بتوان از انحصار این ارز آمریکایی خارج شد، دیگر تحریم ها معنایی ندارد. ایران همیشه به دنبال رهایی از تحریم بوده و بارها راه مذاکره امتحان شد و نتیجه نداد. بد نیست یک بارهم راه تغییرات اقتصادی بین المللی براساس منطقه گرایی را تجربه کنیم. مانند تجربه موفق اتحادیه اروپا... @kafesiasi
درنگی برمسئله این روزهای حجاب پرویز امینی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه نوشت: 🔻مسئله پوشش و حجاب به لحاظ نظری بین هواداران دیدگاه‌های مختلفش، فیصله ناپذیر و تا حد قابل توجهی گفتگو ناپذیر نیز است و نمایندگان فکری مختلف قادر نیستند دیگران را به قبول دیدگاه خود قانع کنند. 🔻چرا که پوشش افراد، آگاهانه یا ناآگاهانه در تعریف افراد از سبک زندگی و زیست ایده آل آنها ریشه دارد و بنابراین مادام که افراد برتعریف خود از زندگی مطلوب پافشاری دارند، استدلال‌ها و شواهد دیگران، تاثیری بر انتخاب آنها نمی گذارد. 🔻در واقع نحوه مواجهه با مسئله حجاب، در فراتر از خود حجاب ریشه دارد و حجاب به عنوان یک نقطه نزاع فرهنگی اجتماعی که و اینک‌ ابعاد سیاسی و امنیتی نیز پیدا کرده است، سرزیر مسائل بنیادی‌تر و گسترده تری در جامعه ایران است. 🔻این مسائل فهرست بلندی شامل جابجایی ارزش‌ها، تضعیف سازمان توجیه، بدکارکردی‌ها و کژکارکردی‌های حکمرانی، تضعیف اتوریته و مرجعیت نظام حکمرانی در تعریف و باز تعریف‌ ارزش‌ها و هنجارها و سبک زندگی، ضعف و ناتوانی رو به تزاید دستگاه رسانه‌ای و آموزشی و تربیتی، رشد کثرت گرایی فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و قوی‌شدن پروژه و پروسه مدرنیزاسیون در ایران، شکل گیری مطالبات نیرومند زنان و تحول در نظام ارتباطی از طریق اینترنت و .... می‌شود. 🔻این مسائل نیز همچنان که پیداست،مسائلی نیست که بتوان به لحاظ هنجاری و کارکردی برآن فائق آمد یا دیت کم در کوتاه‌ مدت راهی به رهایی درباره آنها پیدا کرد. 🔻بنابراین علی‌رغم این‌که گفتگوهای معقول اطراف مختلف حجاب می‌تواند مفید باشد اما کمک‌ چندانی به حل‌ و‌ فصل مسئله پوشش در ایران به شکل عملی نخواهد کرد. ورود هیجانی، لشکرکشی‌های رسانه‌ای و مجازی، ورود بیگانگان و اپوزسیون به این مسئله، کمپین سازی، سیاسی کردن ماجرا و ابزار کردن برای پیشبرد مقاصد سیاسی...... بر گره‌های کور این ماجرا خواهد افزود و آن را بغرنج ‌تر خواهد کرد. 🔻اما پوشش به لحاظ عملی و پس از فراز و نشیب فراوان تا حد زیادی بلاموضوع شده است و کثیری از شهروندان ایرانی با پوشش‌های متفاوت از حجاب سفت و سخت تا حجاب قابل قبول تا‌کم حجاب و حتی بدحجاب در مراوده مسالمت آمیز با یکدیگرند که گاهی در یک خانواده نیز همه این سلایق حاضرند و این موضوع خللی در روابط خانوادگی آنها ایجاد نکرده است. 🔻حتی در برنامه‌هایی مثل جشن عید‌غدیر امسال که یک‌ مناسبت مذهبی است نیز، حضور توامان پوشش‌های مختلف در کنار‌هم و بدون حساسیت حاکی از این است که علی رغم پابرجا بودن اختلاف نظری درباره پوشش، به لحاظ عملی موضوعیت چندانی ندارد. 🔻حتی نظام سیاسی و دستگاه رسمی رسانه‌ای کشور این واقعیت درباره حجاب را پذیرفته‌ است و حضور خانم‌ها با حجابی که با استاندارد جمهوری اسلامی تفاوت دارد در برنامه‌هایی که مشارکت مردم برایش مهم‌است مثل راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی۲۲ بهمن، انتخابات، تشییع شهدا و... نه تنها دفع نمی‌کند بلکه ارزشمند و مایه فراگیری خود می‌داند. 🔻مسئله مثل این روزها از آنجایی به چالش تبدیل می‌شود که عده‌ای، نزاع را به سطح منتفی کردن کامل حجاب می‌کشانند و از یک نظم سیاسی دینی می‌خواهند که تنظیم‌ گری و نظارت خود بر روی پوشش در جامعه را به کل منتفی کند. نوعی بی طرفی و سکولاریزم عملی را اختیار کند. دوگانه سازی حجاب اجباری و اختیاری در این چارچوب معنادار است. 🔻این خواست حداکثری و رادیکال از یک نظم سیاسی دینی و دمیدن آن در فضای رسانه‌ای، سیاسی‌شدن آن‌ و بازشدن پای رسانه‌های اپوزسیون به این ماجرا، به ابراز حساسیت و واکنش س ی دیگر ماجرا دامن می‌زند و در برابر این واکنش رادیکال، گشت ارشاد به عنوان یک پاسخ رادیکال برای مرزبانی از خط قرمز پوشش به صحنه می‌اید. 🔻در واقع مطالبه سکولار از یک نظم سیاسی دینی به منتفی کردن مرزهای شرعی حجاب و واکنش گشت ارشادی به آن دو سوی رادیکالیزه کردن مسئله حجاب در وضعیت اجتماعی ایران امروز است که با منطق زندگی عملی اکثریت قریب به اتفاق مردم و روابط جاری آن‌ها نسبتی ندارد. 🔻اما درباره گشت ارشاد: گشت ارشاد شیوه‌ای در سازماندهی مسئله پوشش است که با عدم رضایت اکثریت مردم حتی قائلان و عاملان حجاب روبروست و همین مخالفت اجتماعی وجوه هنجاری این روش را تضعیف و منتفی می‌کند. 🔻علاوه بر بعد هنجاری، این روش سازماندهی حجاب در حالیکه کثیری از زنان جامعه،از پوشش استاندارد پیروی نمی‌کنند اولا ناممکن است ثانیا سیستم سیاسی را دچار تناقض می کند ثالثا در مردم و جامعه مثل ماجرای "دخترم مریضه" پمپاژ نفرت می‌کند. 🔻گشت ارشاد درست چیزی است که سویه سیاسی و سکولار ماجرا را تقویت و مشروع می‌کند. چرا که انزجار اجتماعی از آن سبب می‌شود، بخش‌های مختلف جامعه تا خود قائلان و عاملان حجاب را به نفع خود مصادره کنند و زیر پرچم خود معرفی کنند. @kafesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جعبه سیاه شش ماه پایانی دولت روحانی باز می شود؟/ با گزارش تفریغ ۱۴۰۰ می‌توان ادعاهای دولت قبل را قضاوت کرد 🔻مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کل کشور روز 29تیر از آماده‌شدن «گزارش تفریغ بودجه۱۴۰۰» برای ارائه به مجلس، شش‌ماه قبل از موعد قانونی آن خبر داد.  🔻در گزارش زودهنگامی که درمورد بودجه1400 به مجلس ارائه شده است از بین 50مورد احکامی که باید دستورالعمل و شیوه‌نامه پرداخت آن تصویب و ابلاغ می‌شد 28درصد در موعد مقرر انجام شده، 56درصد خارج از موعد مقرر بوده و 16درصد هم کلا تصویب نشده است. 🔻همواره احکامی در لوایح بودجه وجود داشته‌اند که بدون خروجی مشخصی هرساله تکرار می‌شده‌اند. مهم‌ترین دلیل این تکرار ارائه دیرموقع گزارش‌های تفریغ به مجلس و نبود فرصت کافی برای بررسی دقیق آن بوده است. 🔻در گزارش تفریغ بودجه سال1400 دیوان محاسبات اقدام به احصا این موارد کرده و آن را به مجلس ارائه داده است. فرصت چندماهه مجلس برای تنظیم لایحه بودجه1401 این امکان را به‌وجود آورده است که احکام تکراری و غیرکاربردی از لایحه حذف ‌شده و تکلیف اجرایی دولت نیز سبک‌تر شود. یکی دیگر از اقدامات موثر دیوان محاسبات، ارائه گزارش‌های تفریغ دوماهه است. 🔻درنتیجه این ارتباط و تبادل‌نظر دولت می‌تواند برای دوماه بعدی و دوماه بعدی آن اقدام به اصلاح ‌کند. نه اینکه برای این اقدام تا انتهای سال دست نگه دارد تا گزارش تفریغ سالیانه منتشر شود. به این ترتیب این رویه که دیوان محاسبات بعد از خرج منابع وارد عمل شود تا حدودی اصلاح شده است. کنار گذاشتن این روش و جایگزینی راهکار فعلی یعنی گزارش دوماهه باعث شده چهارچوب عملکردی دیوان محاسبات از درمان به پیشگیری تغییر پیدا کند، چهارچوبی که راه‌حل موثرتری برای بیماری‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود. 🔻یکی دیگر از اقدامات مثبت دیوان محاسبات درکنار ارائه زودهنگام گزارش‌های تفریغ ارائه کتابچه‌های موضوعی درمورد منابع و مصارف کشور است. در سال جاری دیوان محاسبات برای اولین‌بار، 20کتابچه را به پیوست گزارش تفریغ آماده کرده است که 18مورد آن مربوط به گزارش‌های‌ تحلیلی با موضوعات خاص می‌شود مانند برق، آب، مسکن، مالیات، تولید و اشتغال، ارز ترجیحی و.... @kafesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢قوه‌قضائیه: وحید اشتری ۵ بار بخشیده شده است 🔹اطلاعیه دادگستری تهران: دادنامه صادره برای وحید اشتری مربوط به چند پرونده اتهامی است. متهم در دادسرا از اثبات ادعاهای خود عاجز بوده و در روند تحقیقات قضایی نیز برای اثبات ادعاهایش مستنداتی ارائه نکرده است. 🔹اشتری حتی برای دفاع از خودش در جلسه دادگاه حاضر نشده است. او پیش از این نیز پرونده‌های قضایی متعدد و مشابهی داشته که بیشتر آن‌ها با اغماض و با هدف اصلاح متهم، منتهی به منع تعقیب شده است. اشتری حداقل در ۵ مورد با رافت اسلامی مواجه شده اما از فرصت‌های ارائه شده استفاده نکرده و بر اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است. 🔹در روزهای اخیر وحید اشتری به‌دلیل نشر اکاذیب و اتهام زدنِ بدون سند به افراد مختلف به دو سال حبس محکوم شده اما این حکم قابل واخواهی است. @kafesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢فصل الخطاب صحبت های صریح رهبری درباره حجاب و گشت ارشاد @kafesiasi
پاسخ در پایین 👇👇👇
کافه سیاسی
پاسخ در پایین 👇👇👇
🔴پاسخ قدیمی عطریانفر که می تواند خطاب به وکیل مدافع تاجزاده باشد : «شعارهای رادیکال هیچ مشکلی از مردم را حل نمی‌کند؛ اصلاحات ساختاری همان براندازی است/وقتی یک کسی اشتباه می‌کند مگر می‌شود با صرف یک عذرخواهی بپذیریم. تو غلط کردی، تو اشتباه کردی» محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران: 🔹[با اشاره به نظرات تاجزاده درباره اصلاحات ساختاری] شخصا با دیدگاه‌های تغییر ساختاری از این دستی که مطرح می‌شود، توافق چندانی ندارم چون اینها شعارهای ناشدنی و غیرممکن است. وقتی ما مبتنی بر این قانون اساسی انتخابات برگزار می‌کنیم، چگونه می‌توانیم در انتخاباتی شرکت کنیم که مدعی باشیم که پایه‌های حقوقی آن محل اشکال است. 🔹اینکه ما بخواهیم در پایه وضعیت موجود، شعارهای رادیکال بدهیم هیچ مشکلی از مردم را حل نمی‌کند. 🔹به دوستان خودمان به عزیزانی که در عرصه اصلاح‌طلبی فعالیت می‌کنند باید یک تذکر جدی و قاطع بدهیم که برای بازسازی اعتماد مردم در بزنگاه‌ها و در دقایق ۹۰ انتخاباتی نمی‌شود اعتماد مردم را بازگرداند. 🔹در حزب کارگزاران هیچگاه قائل یا قادر به تحریم نبودیم و هیچوقت باور هم نداریم. چون من همواره تحلیلم این بوده که ما در امر انتخابات، تا زمانی که به نظام سیاسی معتقدیم و باور داریم دو راه بیشتر ما نداریم؛ و اگر راه سوم شد، آن راه سوم؛ راه راهگشایی نیست که درون نظام با برپایی اعتقاد به نظام رخ بدهد. آن دو راه یا فعالیت یا انفعال. اگر از این نقطه خروج کردید که نخواستید منفعل باشید و نخواستید فعال باشید می‌شوید برانداز. 🔹جریانی که حرف از اصلاحات ساختاری می‌زند، به یک معنا تصویری از براندازی است. زمان، زمان تغییر در حوزه ساختارها نیست 🔹ما در سال ۷۳ تا ۷ح که چهار یا پنج سال از ابتدای دوره کارگزاران می‌گذشت بسیار فعال بودیم و نقش موثری هم در تحولات سیاسی داشتیم. واقعیتش این است که به خاطر برخی از تندروی‌هایی که از درون جبهه اصلاحات علیه کارگزاران شد، کارگزاران در یک شرایط مظلومیت به ناحقی قرار گرفت و عملا فعالیت‌های خودش را کاهش داد و عملا تضعیف شد. تضعیف نه توسط رقبا تضعیف توسط دوستان. دوستانی که بعد از گذر زمان فهمیدند چه اشتباه بزرگی کردند. 🔹آقای جهانگیری وقتی به مسئولیت معاونت اولی رسیدند و این مسئولیت را عهده‌دار شدند، از ریاست شورای مرکزی حزب استعفا دادند. خب چه ضرورتی داشت؟ آقای جهانگیری فرصتی برای حزب ندارند اگر مسئولی در یک موقعیتی نشست و پیامش به گفتمان سیاسی و ساختار سیاسی مرتبط با خودش این بود که من وقتی برای تو ندارم، در واقع دارد می‌گوید من به کار جمعی باور ندارم. 🔹علی‌رغم اینکه نظر دوستان کارگزاران این بود که آقای نجفی این مسئولیت را نپذیرد، اما پذیرفت. نکته دوم اینکه ایشان دچار یک خطای اخلاقی شد و هیچ قابل دفاع نیست. اتفاقی که صورت گرفت به هر حال مورد نقد جدی دوستانشان است در کارگزاران. من قبول ندارم برخی از روایت‌های افراطی که حالا مثلا سخن از این می‌کنند که این یک برنامه‌ای بوده یک طراحی در واقع ضداخلاقی علیه ایشان بوده. 🔹وقتی یک کسی یک بزرگی اشتباه می‌کند مگه می‌شود با صرف یک عذرخواهی بپذیریم. پاسخ ما این هستش که تو غلط کردی اشتباه کردی، تو حق اشتباه نداشتی. خطای تو و اشتباه تو هزینه‌های هنگفتی را به جا آورد. @kafesiasi
34.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال دختر خارجی از استاد رحیم‌پور ازغدی درباره دلیل حجاب داشتن مسلمانان @kafesiasi
کافه سیاسی
✅ استفاده تصاویر قدیمی سه عالم دینی مطرح برای تطهیر حجاب اختیاری ✍ محسن کمالیان، پژوهشگر فرهنگ و رو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مخالفت صریح شهید بهشتی با حجاب اختیاری ▪️یک جوان متدین است خودش چشمشو زیر بیاندازد، اگر خانم ها با هفت رقم آرایش و طنازی از این سو و آن سوی خیابون راه میرن اون آزاده اینم آزاده.... نه آقاجان؛ ما اینجور آزادی رو نفی میکنیم @kafesiasi
✅ قوانین پوشش در چند دانشگاه 🔸۱_ لباسی که بطور نامناسب اندام ها را نشان دهد مجاز نمی باشد 🔸۲_ رنگ کردن مو مجاز نمی باشد 🔸۳_ آرایش کردن مجاز نیست 🔸۴_ مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید وجوراب استفاده کنند 🔸۵_ موها رنگ طبیعی باید داشته باشد 🔸۶_ ریش بزی ممنوع 🔸۷_ سوئیت شرت ممنوع است 🔸۸_ دکمه های پیراهن بسته باشد 🔸۹_ هرگونه جواهرآلات به جز ساعت و یک جفت گوشواره برای بانوان مجازنمی باشد 🔸۱۰_ پوشش دانشجویان باید طوری باشد که باعث حواس پرتی خود و دیگران و مانع تمرکز بر روی درس نشود 🔸۱۱_ پوشیدن لباس لی برای بانوان ممنوع 🔸۱۲_ پوشیدن هرگونه تی شرت، لباس ورزشی، شلوارتنگ ممنوع 🔸۱۳_ لباس رسمی برای آقایان: پیراهن یقه دار و آستین دار، بدون کروات بهمراه جوراب 🔸۱۴_ لباس پاره و تنگ ممنوع 🔸۱۵_ لباس هایی که ترغیب به مصرف مشروبات الکلی بکند ممنوع است 🔸۱۶_ لباس ها باید داخل شلوار باشد و انقدر بلند باشد که درموقع نشستن و بلند کردن دست ها قسمت های توزده لباس بیرون نیاید 🔸۱۷_ اگر دانشجو نتواند پوشش خود را اصلاح کند با اولیاء او تماس خواهند گرفت تا برای او لباس مناسب بیاورند و او بیرون از کلاس خواهد ماند و غیبت خواهد خورد حدس میزنید این قوانین برای کدوم دانشگاه هاست؟ 🔻دانشگاه آزاد اسلامی؟ 🔻دانشگاه های دولتی؟ 🔻دانشگاه امام صادق؟ 🔻 دانشگاه الزهرا؟ 🔻حوزه علمیه قم؟ خیر..! 👇 این قوانین مربوط به این دانشگاه هاست: موارد ۱، ۲، ۳ 👈 دانشگاه گرین ویل آمریکای شمالی موارد ۴، ۵، ۶ 👈 دانشگاه آکسفورد انگلیس موارد ۷ تا ۱۰👈 کالج رابرت ترکیه موارد ۱۱، ۱۲، ۱۳👈 هاردین لیمونز آمریکا موارد ۱۴ تا ۱۷👈 دانشگاه ایالتی کالیفرنیا 📚منبع: کتاب "نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان" 🔹پس غربی ها هم اعتقاد دارن که پوشش میتونه باعث حواس پرتی دیگران بشه 🔹مشروبات الکلی مگه تو این کشورها بده که میگن رو لباس نباید تبلیغ بشه؟ مگه فقط تو اسلام این چیزا ممنوع نیست! 🔹چرا فقط تو دانشگاه ها این قوانین سخت پوشش رو لحاظ کردن؟ یعنی تو خیابون اگه باعث حواس پرتی و دل مشغولی دیگران بشن و رو کانون خانواده ها، جوان ها و نوجوان ها تاثیر منفی بذارن اشکالی نداره؟ 🔻راستی دانشجویان اعتراضی نمیکنن به این قوانین سخت اونم تو اون کشورها که مهد آزادی هست؟ @kafesiasi