🔰 اختصاصی
مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم عرضه میکند:
🎙 صوت درس گفتار کتاب شریف «روح توحید نفی عبودیت غیر خدا»
▪️با رویکرد #امتداد_حکمت
💠استاد امین اسدپور
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
rouh tohid 007_Default_1586603055.mp3
13.01M
درسگفتار شرح کتاب شریف #روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا با رویکرد #امتداد_حکمت
استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین #اسدپور
جلسه 7
https://eitaa.com/Roohetohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
rouh tohid 008_Default_1586776078.mp3
12.95M
درسگفتار شرح کتاب شریف #روح_توحید_نفی_عبودیت_غیر_خدا با رویکرد #امتداد_حکمت
استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین #اسدپور
جلسه 8
https://eitaa.com/Roohetohid
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
مقام معظم رهبری:
قضیهی #فلسطین #کلید_رمز_آلود گشوده شدن #درهای_فرج به روی امت اسلامی است و همهی دنیای اسلام باید مسألهی فلسطین را مسألهی خود بدانند.
۱۳۸۵/۱/۲۵
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
🔺 پیام تصویری رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس:
۱- مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مسألهی فلسطینی و عربی، خطائی فاحش است.
۲- هدف مبارزه، آزادی همهی سرزمین فلسطین (از بحر تا نهر) و بازگشت همهی فلسطینیان به کشور خویش است.
۳- از اعتماد به دولتهای غربی و مجامع جهانیِ وابسته به آنها باید پرهیز کرد.
۴- راهاندازی جنگهای داخلی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است، بنا به فرموده امام خمینی: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا ــ و نیز البتّه دشمنِ صهیونیست ــ بکشید.
۵- سیاست عمده آمریکا، عادیسازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است. باید با ویروس دیرپای رژیم صهیونیستی مبارزه و آن را ازاله کرد.
۶- همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری دهند و دست او را پُر کنند.
۷- فلسطین باید با همهپرسی از همهی ادیان و اقوام فلسطینی اداره شود.
۹۹/۳/۲
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
🖌یادداشت وارده
📃 #حمیدرضا_شب_بویی
💠 بخش اول
بسمه تعالی
ظلم به حقوق بشر یا ظلمِ حقوق بشر؟!
در راستای اینکه چرا باید روز قدس به میدان بیاییم بخشی از پاسخ ها به این سمت می رود که ماباید علیه ظلمی که به مردم فلسطین شده به عنوان یک عمل انسانی بایستیم و فریاد مظلوم خواهی را بلند کنیم؛ این پاسخ معمولا در مدت 30 سال اخیر جمهوری اسلامی با شبهاتی روبه روشده است که تقریبا می توان اکثر آنها را به این صورت خلاصه کرد:
"اگر مخالفت شما با اسرائیل به عنوان ظلم به مردم فلسطین با فریاد و راهپیمایی بلند است چرا نسبت به ظلم به ملتهای مظلوم دیگر یک روز مجزا قرار نمی دهید؟ و هم چنین اگر به دنبال عدالت هستید اجازه دهید که جریان مخالف شما نیز راهپیمایی کند و حرفش را در مخالفت با شما فریاد زند و این همان «اخلاق عادلانه» است."
این اشکال را باید از لایه ای متفاوت از جواب مذکور پاسخ داد و بررسی کرد، هم چنین باید به سراغ هسته مرکزی سوال که همان «اخلاق عادلانه» است رفت و این کلیدواژه و مفهوم را با تمام لایه های بنیادینش مورد کنکاش قرار داد.
این کلید واژه متشکل از اولا، اخلاق و ثانیا عدالت است، عدالت را که می توان به اتفاق نظر همه عقلا، قرار گرفتن هر چیز در «جای خود» دانست اما اخلاق را شاید بتوان در مکاتب مختلف، تفسیری متفاوت از آن ارائه داد مثلا در وادی مکتب اسلام عمل کردن مطابق با رشد ارزش های انسانی و متعالی شدن کرامت انسانی تعریف میگردد، یعنی آن عملی که بتواند انسانیت را در پله های متعالی شدن حرکت دهد، عملی اخلاقی و مطابق با فطرت پاک بشری است. دراین تفسیر، اخلاق از گزاره های اعتباری صرف تشکیل نشده؛ بلکه هر گزاره اخلاقی به پشتوانه یک حقیقت شکل گرفته و اثر تکوینی خواهد داشت زیرا که مستقیما مرتبط با حقیقت انسانی تعریف می گردد.
در مقابل این تفسیر از اخلاق، گزاره های اخلاقی، اعتباریات محض هستند و اخلاق نه تنها که ارتباط با حقیقت بشری ندارد بلکه آن قدر اعتباری است که بشر به صلاح دید خودش برای جلوگیری ازیک نزاع قابل توجه، باید به هر وسیله ای قانون هایی قرار دهد تا باب نزاع به نفع بشر بسته شود. از لوازم منطقی این تفسیر از اخلاق، این است که هرآنچه در مخالفت با مبانی حاکمیتی بر بشریت قرار گیرد به ضرر بشریت باشد و باید برای مقابله با آن قوانینی وضع کرد زیرا که فلسفه شکل گیری حکومت حل تزاحمات بشری است پس ابتدایی ترین نفع بشر حفظ حاکمیت بر اوست درنتیجه اینجا حاکم، واضع اعتباریات اخلاقی می گردد به این معنا که قوانینی وضع می کند تا هرآنچه با مبانی حاکمیتی در تقابل باشد، تخلف محسوب گردد و با آن مقابله شود. حرکت مطابق با این قوانین، حرکتی اخلاقی و عادلانه بر اساس تفسیر دوم به حساب می آید.
فلسفه شکل گیری سازمان ملل و حقوق بشر فعلی، بر اساس تفسیر دوم از اخلاق است و الا اگر کسی تفسیر اول از اخلاق را بپذیرد به طور عقلی نمی تواند برای قوانینی که با حقیقت انسانی در ارتباط مستقیم است و اثر تکوینی دارد سازمان وضع قوانین تصور کند بلکه در تفسیر اول صرفا رجوع به منابع تکوینی وکشف و ابلاغ آن قوانین مطرح است و لاغیر. یعنی همین که شما به امور فطری و تکوینی رجوع کنید(حرکت) در مسیر رشد متعالی قرار گرفته اید و برداشتن موانع رشد در این مسیر از امور اخلاقی عادلانه شما به حساب می آید.
به طور خلاصه مقدمه فوق را اینگونه می توان جمع بندی کرد؛ در تفسیر اول از اخلاق، اخلاق عادلانه یک مفهوم مطابق با تکوین و حقیقت انسانی است و تحقق آن نیازمند تشکیل و پشتیبانی هیچ ارگان و سازمانی نیست بلکه همین که هر انسانی به فطرت و تکوین مراجعه کند و حقیقت انسانی را درک کند به سمت عدالت واقعی حرکت می کند؛ البته که پرواضح است رجوع به تکوین منطقا نیازمند یک حرکت است و این حرکت نیز به پشتوانه اولین تنبه به هر مصداق واقعی بشریت، متحقق می شود.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🖌یادداشت وارده 📃 #حمیدرضا_شب_بویی 💠 بخش اول بسمه تعالی ظلم به حقوق بشر یا ظلمِ حقوق بشر؟! در راست
🖌یادداشت وارده
📃 #حمیدرضا_شب_بویی
💠 بخش دوم
اما در تفسیر دوم ابتدا باید دید نزاع مطرح شده از کدام دسته نزاع های تقسیم بندی شده سازمان حقوق بشر است که قطعا اگر از جنس نزاع های مبنایی آنها قرار گرفته باشد، به قطع یقین برای آن قوانین کنترلی و بالاتر تهاجمی وضع شده است و بعد از مشخص شدن آن باید مطابق با قوانین آنها حرکت کرد تا عملی اخلاقی و عادلانه داشته باشیم.
مسئله فلسطین و نزاع مطرح شده از طرف جمهوری اسلامی اتفاقا از آن دسته نزاع هایی است که سازمان حقوق بشر برای آن قوانینی تهاجمی و مقابله ای وضع کرده است که همین قوانین نشان دهنده این است که نزاع مطرح شده از دسته تقابل های مبنایی اندیشه ی حاکم بر این سازمان می باشد.
اگر مطلب فوق را با یک جستجوی ساده در کنار این گزاره قرار دهیم که «اندیشه شکل دهنده و حاکم بر سازمان حقوق بشر چیست؟»، پازل تحلیل کامل است و نتیجه روشن و واضح می گردد.
موسسین این سازمان بین المللی در سال 1944 میلادی(1323 هـ.ش)، آمریکا، شوروی، بریتانیا و فرانسه هستند و با همین گزاره باید پذیرفت که اندیشه حاکمیتی بر این سازمان، آن قوانینی است که با مبانی سرمایه داری و لیبرالی حاکم بر این چند کشور تزاحم نداشته باشد.
جالب اینجا است که از شروع شکل گیری سازمان ملل(حقوق بشر) تا سال 1988، کشوری به نام فلسطین به رسمت شناخته نشده با اینکه در این مدت اسرائیل که از حیث شکل گیری بعد از فلسطین قرار دارد، به عنوان یکی از کشورهای عضو این سازمان فعالیت رسمی داشته است و اتفاقا در این 44 سال نزاع اصلی سازمان حقوق بشر حل مشکل به رسمت شناختن یا نشناختن فلسطین درکنار اسرائیل بوده است.(توجه کنید که حتی در مدت زمان همین نزاع نیز هیچ بار مطرح نشده که آیا باید اسرائیل را به رسمیت پذیرفت یا خیر یعنی پیش فرض سازمان ملل رسمیت داشتن اسرائیل به عنوان یک کشور است) نتیجه اینکه در سال 1988 فلسطین بعد از 44 سال در کنار اسرائیل به در سازمان ملل به رسمیت شناخته می شود.
در این میان حکومت جمهوری اسلامی ایران که از سال 1978 میلادی(1357هـ.ش) به صورت رسمی فعالیت خود را شروع کرد و اتفاقا اولین حکومتی است که تفسیر اول از اخلاق را پذیرفته و علنا اعلام می کند با همین تفسیر از اخلاق حکومت خود را شکل داده است و اشکالات اساسی خود را نیز به تفسیر دوم از اخلاق مطرح می کند و اعلام می دارد که بزرگترین ظلم به تاریخ بشریت همین است که اجازه ندهیم انسان به تکوین و حقیقت انسانی رجوع کند و بخواهیم تمام انسان ها را به قوانینی اعتباری برای ثروت اندوزی و قدرت طلبی عده ای سرمایه دار ذبح مثلا اخلاقی کنیم، رسما پرچم دار نزاع اصلی به رسمیت نشناختن اسرائیل به عنوان اولین مطرح کننده در کشورهای دنیا گردید.
« رژیمی که امروز در فلسطین بر سرِ کار است، رژیمی است که با زور، با حیله و ترفند و با فشار روی کار آمده است؛ در این کسی شک ندارد. صهیونیستها با مسالمت نیامدهاند؛ مقداری با حیله و ترفند و مقداری با زور سلاح و فشار بر سرکار آمدند ؛ لذا یک رژیم تحمیلی دارند. خیلی خوب؛ مردم فلسطین جمع شوند، رأی بدهند و نوع رژیمی را که در این کشور باید حاکم باشد، انتخاب کنند. آن رژیم و آن دولت، تشکیل شود و درباره کسانی که بعد از سال ۱۹۴۸ به سرزمین فلسطین آمدهاند، تصمیمگیری کند؛ هر چه تصمیم گرفت. اگر تصمیم گرفت بمانند، پس بمانند، اگر هم تصمیم گرفت بروند، پس بروند. این، هم آراءِ مردم است، هم دمکراسی است، هم حقوق بشر است، هم منطبق با منطق فعلی دنیاست. این راه حل. خوب؛ این راه حل باید اجرا شود.»
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🖌یادداشت وارده 📃 #حمیدرضا_شب_بویی 💠 بخش دوم اما در تفسیر دوم ابتدا باید دید نزاع مطرح شده از کدام
🖌یادداشت وارده
📃 #حمیدرضا_شب_بویی
💠 بخش سوم
این شد که مهم ترین ورود جمهوری اسلامی در 40 سال شکل گیری حکومت اسلامی، مسئله فلسطین و محو شدن اسرائیل از صحنه روزگار به عنوان بزرگترین ظالم بشری در دنیا شکل گرفت . این مطلب با اندک مراجعه ای به اندیشه بنیان گذار انقلاب اسلامی قابل پیگیری است:
امام خمینی در 26 آذر 58 یعنی در همان ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی در مصاحبه با خبرنگاران خارجی اینگونه مطرح می کند: « اگر اين را حكومتها هم ادراك بكنند، بفهمند كه اسلام وضعش چطورى است، به نظر مىرسد كه گرايش پيدا بكنند. بله، ممكن است كه يك كسى هم از بس هواى نفس دارد با عدالت هم مخالف باشد. نخواهد عدالت اصلش در دنيا پيدا بشود. چنانچه حريف ما الآن در امريكا اين طورى است كه با عدالت اصلش مخالف است. با حقوق بشر مخالف است. مىگويد حقوق بشر! ادعا زياد است، لكن وقتى كه انسان بررسى مىكند در حالاتشان، بررسى مىكند در برنامههايشان، مىبيند كه آن قضيه سازمان حقوق بشر و نمىدانم- شوراى امنيت و اينها يك چيزهايى است كه قدرتمندان درست كردند كه اين ضعفا را هر كارى مىخواهند بكنند. و هر بلايى مىخواهند سرشان درآورند. و بعد آنهايى كه آنجا نشستهاند به اسم حقوق بشر و چه، وقتى كه مطالبشان آنجا برود آنها را محكوم كنند و آنها را حاكم كنند.»
امام در همین مصاحبه، مثال نقضی مطرح می کنند مبنی بر اینکه عمل سازمان حقوق بشر معارض با هر عقل سلیمی است: « به حسب همه قوانين عالم، به حسب عقل، به حسب قوانين، يك كسى[محمدرضا پهلوی] كه به يك ملتى ظلم كرده و مال يك ملتى را از بين برده و هدر داده و تمام حيثيت يك ملت را از بين برده است، اين را بدهيد اينجا ما محاكمهاش مىخواهيم بكنيم، حالا ملاحظه خواهيد كرد كه هر جا كه يك جمعيتى باشد، يك سازمانى باشد، سازمان بين المللى- نمىدانم- شوراى امنيت، سازمان حقوق بشر، هر جايى يك همچو جمعيتى باشد، ما را محكوم مىكنند.»
مجددا امام راحل در 4 بهمن 1360 اشکالات اساسی به سازمان حقوق بشر و تفسیر دوم از اخلاق را در جمع اقشار مختلف مردم اینگونه مطرح می کنند: «آن وقت اين سازمانهايى كه خود، ساخته خود نيستند و از ملتها نيستند، بلكه چند تا دولت بزرگ اينها را درست كردهاند، يك وقت مىبينى كه همه يك بساطى درست مىكنند، يك صورتى درست مىكنند، با هم چه مىكنند و يك دسته زيادترى رأى به آن طرف مىدهند و بعد هم امريكا مىآيد وتو مىكند. اين از آن حكومت جنگل بدتر است، حكومت جنگل باز جنگلى است. حكومت جنگل حكومت قلدرى است، لكن اينها حكومت مىكنند و بدتر از جنگل عمل مىكنند و به خورد ملتها مىخواهند بدهند كه سازمان حقوق بشر ما داريم، سازمان ملل متحد ما داريم. همان معنايى كه در جنگل بايد حاصل بشود بدتر از او را در امريكا و شوروى مىكنند و بعد سازمان بين المللى هم مىآيد يك مانورى مىدهد و يك بساطى درست مىكند، رأى هم يك عدهاى بر خلاف مىدهند، همه هم بر خلاف مىدهند، لكن همه هم مىدانند كه اين رأى بر خلاف، اثرى ندارد. وقتى همه اينها مىدانند رأى بر خلاف، اثر ندارد براى اينكه امريكا ايستاده و با يك «نه» تمام مىشود، اين كار لغوى نيست كه اينها مىكنند؟ كى را مىخواهند بازى بدهند؟ اصل اساس اين را خود اينها درست كردهاند، اساس اين سازمانها ساخته خود اينهاست. اگر ساخته خود اينها نبود، به چه مناسبت بايد يك كشورى يا چند تا كشور قلدر حق وتو داشته باشند؟»
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🖌یادداشت وارده 📃 #حمیدرضا_شب_بویی 💠 بخش سوم این شد که مهم ترین ورود جمهوری اسلامی در 40 سال شکل گ
🖌یادداشت وارده
📃 #حمیدرضا_شب_بویی
💠 بخش چهارم و پایانی
همان طور که گذشت در تفسیر اول از اخلاق عادلانه، رجوع به تکوین و فطرت بشری کفایت می کند که مصداق ظلم شناخته شود و چون بشریت، کمال انسانی را در مخالفت با ظلم می بیند تا بتواند در بستر عدالت، رشد متعالی داشته باشد، حرکت استکبار ستیزی را رقم می زند. و حرکت در بستر استکبار ستیزی با این توضیح،عملی اخلاقی و عادلانه برمبنای اسلام به حساب می آید.
در استراتژی های استکبارستیزی که مصداق اتم آن در وضعیت فعلی، مسئله فلسطین است، رهبر انقلاب بارها راهبردهای جدی را مطرح می کنند:
«حقوق بشری که غرب میگوید بر مبنای غلطی تنظیم شده و لازم است حقوق بشر اسلامی با پایههای متقن و عقلانی در افکار عمومی جهان و مجامع حقوقی تبیین و پیگیری شود. 9/4/95»
« باید در همهی زمینهها ازجمله حقوق بشر، تروریسم و جنایات جنگی در مقابل غرب حالت هجومی داشته باشیم. 19/12/95»
« ادّعاهای دروغ شیطان اکبر را افشا کنیم. شیطان اکبر آمریکا است؛ اینها ادّعاهای دروغی دارند، این ادّعاها باید افشا بشود. یکی از این ادّعاها مسئلهی حقوق بشر است. ضدّ حقوق بشرند و از حقوق بشر دَم میزنند و مدام نام حقوق بشر را میآورند و آن را مطرح میکنند، درحالیکه کارهایی که اینها میکنند ضدّ حقوق بشر است. 26/10/96»
راهبردهایی که رهبر انقلاب برای رسیدن به عدالت واقعی مطرح میکنند تماما از یک استراتژی تهاجمی خبر میدهد که اتفاقا این استراتژی حول محور «افشاسازی» چرخ می زند.
افشای یک ظلم در تفسیر اول از اخلاق دقیقا همان تنبه و ایجاد حرکت اولیه برای بشریت بر پایه مبانی حقوق بشر اسلامی را رقم می زند. یعنی راهپیمایی روز قدس طبق اخلاق عادلانه برای تمام کسانی که اسلام را پذیرفته اند یک روز بین المللی اسلامی محسوب می شود چرا که با محوریت افشا سازی ظلم و راه اندازی یک استکبارستیزی جهانی علیه بزرگترین مصداق ظلم بشری در زمان حاضر است به این صورت که می توان یک تهاجم سنگین و موثر در مقابل ظالم داشت.
اکنون میتوان به بعضی جملات دیگر رهبر انقلاب با این رویکرد مراجعه کرد و فهم کرد که چرا روزقدس برای جامعه اسلامی اینقدر اهمیت دارد تا حدی که یوم الله نامیده می شود:
« روز قدس، یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بینالمللیِ اسلامی است.۱۳۹۰/۰۶/۰۲»
« روز قدس نشان دهنده ی صف بندی حق و باطل، صف بندی عدل در مقابل ظلم است.۱۳۸۸/۰۶/۲۹»
« روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ بلکه روز امت اسلامی است.۱۳۸۸/۰۶/۲۹»
« روز قدس یکی از آن جلوه های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است.۱۳۸۷/۰۷/۱۰»
« روز قدس بسیار مهم است. صرفاً این نیست که ما از یک ملّت مظلومی که از میهن خود و از خانهِی خود رانده شده داریم دفاع میکنیم؛ ما در واقع داریم با این کارمان با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه میکنیم. امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است؛ حقیقتی بسیار گستردهتر از مسئلهی فلسطین. امروز مبارزهی با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است. همچنانکه میبینید شما که علیه رژیم صهیونیستی حرف میزنید، آن مسئول و سیاستمدار آمریکایی، احساس دشمنی و خصومت با شما میکند؛ احساس میکند که به او ضربه زدهاید؛ واقع قضیّه هم همین است. بنابراین روز قدس را باید بزرگ دانست، راهپیمایی روز قدس هم خیلی مهم است.۱۳۹۶/۰۳/۳۱»
و نهایتا به عنوان جمله نهایی می توان اینگونه عنوان کرد که سازمان حقوق بشر، ظلم بزرگ به حقوق بشر است و بر طبق مبانی اسلام اولین مرتبه اخلاق عادلانه ایجاب میکند که برای شکل گیری یک حرکت جهانی ظلم ستیز و استکبارستیز با هدف رشد متعالی انسانیت، باید ظلم این مستکبرین را افشا کرد و با تمام قدرت فریاد زد که تمام قدرت یعنی هرچه حضور بیشتر و پررنگ تر باشد فریاد شما به گوش تعداد بیشتری از بشریت آماده حرکت خواهد رسید. راهپیمایی روزقدس برای تمامی ملت های مسلمان یوم الله است زیرا که فریاد زدن در این راهپیمایی ساده توانسته است خط مقدم جبهه مقابله با استکبار جهت افشاسازی دست ظالمان در سراسر عالم را پر کند وزور گویان عالم را به لرزه و رعب وا دارد.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام برای اداره هر چه بهتر کانال دعوت به همکاری می نماید
چنانچه از عزیزان مخاطب کانال کسانی هستند که مایل به همکاری در موارد ذیل هستند لطفا به حساب کاربری ذیل پیام بدهند:
حساب کاربری:
🌐@Sammmostafa
موارد همکاری:
▪️ ادمین تبادل
▪️ گرافیست
▪️ انیماتور
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
📃یادداشت وارده: حجت الاسلام حمزه وطن فدا
چند جمله ای درباره #جنبش_مستضعفان_امریکایی
🔺این ایام که داریم ابعاد گوناگون محتوای توحید را از زاویه مطالعه و قضاوت درباره انسان میخوانیم
مصادف است با جنبش اعتراضی سیاه پوستان آمریکایی
🔺چه قدر انسان دوست دارد گوشی تیز کند ، از ظاهر این حوادث بگذرد و به قلب این مظلومین نفوذ کند و عمق فریاد سالهای سال، قرن های قرن محرومیت و تحقیر و ظلمی که برشان رفته است را بجوید و بشنود، همدردانه کنارشان بنشیند و فراز فراز دعای ندبه را ضجه بزند و مویه کند.
🔺با شعار توحید و عدالت، سر به خدا بسپارد و دست به دستشان بدهد و پا به پایشان در کوچه پس کوچه های امریکا ، تبر به دوش، بتکده به بتکده را ویران سازد و در جرعه جرعه های اضطرار، حضرت فرج را صدا کند...
🔹ای کاش دوست تر بودیم با همه مستضعفان ، این فرزندان عزیز خمینی
🔹ای کاش هسته های مقاومتمان مرزها را بیش از این در نوردیده بود
🔹ای کاش برادران خود را در هر رنگ و لباس، در هر سبک و نژاد ، در هر رسم و مرام، بیشتر میشناختیم
🔹ای کاش میتوانستیم و آماده تر بودیم تا همه برادرانمان را سر سفره قیام امام و امت ایران مهمان کنیم.
✅حال که قدری دست مان کوتاه است از فشردن دست های ایشان حضور قاسم سلیمانی وار در کنارشان
این برادرانمان ، این مستضعفان ، این مستعدین قیام و ارث زمین را از دعای خود محروم نکنیم.
🌀در ذیل فیلم و متن ترجمه سخنرانی #مارتین_لوتر_کینگ ، رهبر جنبش حقوق مدنی امریکایی های افریقایی تبار در سال 1963 را با عنوان #من_رویایی_در_سر_دارم را تقدیم میکنم.
خواندن این متن تاریخی و گوش کردن به این صوت پر طنین در این روزها، تصویر روشن تری از معنا و قدمت این سیل سیاه خروشان در خیابان های امریکا به دست مان میدهد.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فیلم سخنرانی #مارتین_لوتر_کینگ با عنوان #من_رویایی_در_سر_دارم.
💠 مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکاییهای آفریقاییتبار بود. وی در گردهمایی عدالت خواهانه و آزادی جویانه ی بزرگی با حضور 250 هزار از مردم آمریکا سخنرای طوفنده و پر طنینی دارد به نام "من رویایی در سر دارم" که دیدن و شنیدنش ما را به تصویری واضح تر از معنا و قدمت جنبش اعتراضی این روز های آمریکا میرساند.
💠دیگر اینکه، او پنج سال بعد از سخنرانی ترور شد!
📌این سخنرانی به زبان انگلیسی است ، متن ترجمه در ذیل آمده است.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
رویایی دارم - مارتین لوتر کینگ.docx
746K
💠متن ترجمه سخنرانی #مارتین_لوتر_کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی امریکایی های آفریقایی تبار، با عنوان #من_رویایی_در_سر_دارم در سال 1963
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
«دنیای بی امام رحمهالله» سوگنامهای است در فراق امام خمینی رحمهالله.
«بسیار سخت است باور کردن این حقیقت تلخ؛ بسیار سخت بود برای ما در طول سالهای گذشته تصور آن دنیایی که در آن امام نباشد؛ آن جهان بیروحی، آن فضای افسردهای، آن زندگی غمانگیزی که در آن امام و رهبر و مراد و معلم و مرشد و پدر و امید ما حضور نداشته باشد.
همه چیز از او روئید. همه چیز بود، او نبود در روزگاری و ما هیچ چیز نداشتیم. همین ایران بود، همین ملت بود، همین موقعیت جغرافیایی بود، همین فقه بود، همین قرآن بود، همین نهج البلاغه بود، اما او نبود، هیچ چیز نبود، هیچ چیزی نداشتیم، بعد او پدید آمد. قدم در صحنه گذاشت؛ مثل وجودی که ماهیات رو هستی میبخشد، تحقق میبخشد؛ مثل روحی که به کالبدی دمیده میشود و اجزای آن کالبد را زنده میسازد، ما را زنده کرد.
پروردگارا! ما در این مصیبت به تو پناه میبریم، از تو تسلا میجوییم، از تو کمک میخواهیم و به تو شکوه میکنیم.
ای بقیّةاللّه، ای حجةبنالحسنالعسکری! تسلیت این مصیبت بزرگ را به تو عرض میکنیم.»
بیانات در مراسم دیدار و بیعت گروه کثیری از جانبازان و دستاندرکاران احداث مرقد امام(ره)
خطبههای نمازجمعهی تهران ۱۳۶۸/۰۴/۲۳
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
13910310_4274_192k_2.mp3
6.86M
بشنوید: دنیای بی امام...
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
🔰 لوح | بعثت خمینی
🔻رهبر انقلاب: امام خمینی (ره) عیناً به نسخهی بعثت پیغمبر (ص) عمل کرد؛ معارف همان معارف است؛ ارزشها همانها است؛ احکام هم همانها است؛ و حرکت به سمت تحقّق آنها. ۹۹/۱/۳
💻 @Khamenei_ir
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بشنوید: دنیای بی امام... —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://ei
💠شهیدصدر درباره امام خمینی چه گفت؟
🔻یادداشتی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)
🔹آنچه از شهید صدر درباره امام خمینی(ره) معروف شده، جملهای است که از اولین روزهای پیروزی انقلاب از شاگردان شهیدصدر در ایران نقل شد و شهرت یافت: «ذوبوا فی الامام الخمینی کما ذاب هو فی الاسلام».
اما این همه آنچه شهیدصدر درباره امام خمینی گفته، نیست. در نامهها و نوشتههای شهید صدر تعابیر گوناگونی درباره انقلاب اسلامی ایران و بهطور ویژه امام خمینی(ره) وجود دارد که بیانگر مفاهیم ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
🔸شهید صدر پس از ورود امام خمینی به ایران در ١۶ بهمن ١٣۵٧ پیام تبریکی به ایشان صادر کرده و در بخشی از آن چنین میگوید:
حضرت آیة الله العظمى الإمام المجاهد الخمینى دامظله این نامه را به حضرتعالى در یکى از حساسترین لحظات تاریخ اسلام مىنویسم تا بدین وسیله اعتماد و مباهات بىنهایت خود را به پیروزىهاى بزرگ ملت مسلمان ایران اظهار کنم؛ پیروزىهاى پىدرپى و چشمگیرى که با رهبرى خردمندانه آن حضرت صورت گرفت و برنامه نجاتبخش اسلامى را بهجاى دو تمدن و ایدئولوژى متقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت؛ پیروزى شکوهمندى که با همت بلند ملت مسلمان ایران به رهبرى حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامى را از لوث شبح طاغوت زمان پاک کرد و شرافت و کرامت جریحهدارشدۀ ملت مسلمان ایران را از نو احیاء و زنده کرد… در این هنگام که با امید و دعاى فراوان از درگاه الهى چشمبهراه مراحل بعدى پیروزى این نهضت عظیم اسلامى هستیم، همۀ وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامى مىگذاریم و از خداوند متعال خواستاریم که بر عمر و عزت آن حضرت بیفزاید و آرزوهاى دیرینه و بزرگ ما را در سایۀ مرجعیت و رهبرى آن حضرت محقّق بفرماید، انشاءالله.🔹شهید صدر در کتاب اسلام راهبر زندگی که آن را از اساس برای جمهوری اسلامی ایران نوشته، به تحلیلی جامع از نقش انقلاب ایران در تاریخ معاصر اسلام و نیز رهبری امام خمینی پرداخته است. افزونبراین در خاطرات و گفتههای شفاهی که از شهید صدر نقل شده است، تعابیر بسیار بلندی درباره انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی نقل شده است. یکی از معروفترین این تعابیر که چند تن از شاگردان شهید صدر در مجالس مختلف از او شنیدهاند، این عبارت مشهور است: «اگر امام خمینی به من دستور دهد که به روستایی در ایران بروم و در آن فعالیت کنم، ذرهای درنگ نمیکنم». 🔸در پایان به یک عبارت از گفتوگوی شهید صدر با سید حسن شبّر بسنده میکنیم: «امام خمینی حفظهالله هیبت استعمار جهانی را درهم شکسته است و پس از انقلاب امام، دیگر کشورهایی که خود را ابرقدرت میدانستند، ابرقدرت نخواهند ماند. پس از این، ابرقدرت حکومتی است که اسلام بهپا خواهد کرد و ایران هستۀ اولیۀ این حکومت را شکل میدهد». 📌برای دیدن متن کامل یادداشت و بیانات شهید صدر درباره امام خمینی(ره)اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙🚨شما رهبر بشوید...
🔻صدایی که تا لحظاتی دیگر میشنوید، برای اولین بار منتشر میشود؛
این فایل صوتی، حاوی سخنانی است که حضرت آیتالله خامنهای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی در سال آخر عمر امام بیان میکنند؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان میگویند «شما رهبر بشوید».
متن این روایت در خلال متون، کتاب روایت رهبری منتشر شده است.
🔻حضرت امام خمینی در مهرماه ۶۷، یعنی قریب به شش ماه مانده به رویدادهای فروردین ۶۸ که به عزل آیتالله منتظری از رهبری آینده نظام و انقلاب انجامید، در جلسهای با سران قوا (آقایان خامنهای، هاشمی، موسوی، موسوی اردبیلی) و حاج سید احمد خمینی، ضمن تاکید مجدد بر کنار گذاشتن آقای منتظری، رهبری آیتالله خامنهای را پیشنهاد داده بودند.
💻 @khamenei_ir
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
🗃 #پرونده | #امام_دل_ها
😍 این روزها که صحبت از امام خمینی(ره) بیش از بقیه ایام سال است؛ فرصت خوبی است برای شما که میخواهید از ایشان بیشتر بدانید.
❤️ نو+جوان به مناسبت رحلت امام (ره) پیشنهاد میکند تا پرونده «امام دلها» را مرور کنید. 👇
🔰 صفحه اصلی پرونده
http://nojavan.khamenei.ir/folder?hgt=1102
🗞 جزوه | امام دشمن شکن
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12240
🎥 تماشایی | دکترین مقاومت امام
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?video&ctyu=12926
🖼 دیدنی | تحریف امام
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=17042
🗞 جزوه | از تبار علی
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12241
🖼 دیدنی | امام جاودانه
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12245
🎧 شنیدنی | امام این است
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?audio&ctyu=17158
🖼 دیدنی | انس با امام
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=17043
🖼 دیدنی | راه اینجاست
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12246
🖼 نکته | چرا مردم به حرکت امام خمینی پیوستند؟
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=12244
🎧 شنیدنی | راهت ادامه دارد
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?audio&ctyu=17147
🖼 دیدنی | تکیه بر خدا
http://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=17038
💫 نوجوان، انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_Khamenei
▪️طبیعتش این است...
◻️ رهبر انقلاب اسلامی: اینکه یک پلیسی با خونسردی ، زانویش را بگذارد روی گردنِ یک سیاهپوست و نگه دارد و فشار بدهد تا جان بدهد، چیز جدیدی نیست؛طبیعتِ آمریکایی این است؛ کاری است که آمریکاییها با افغانستان، عراق، سوریه و با خیلی از کشورها کردهاند؛ اینکه حالا مردم شعار میدهند «نمیتوانیم نَفَس بکشیم»حرف دل همه ملّتهایی است که آمریکا در آنجا ظالمانه وارد شده و اقدام کرده است.99/3/14
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
🖌 یادداشت وارده
🔰حجت الاسلام و المسلمین اسدالله زاده
‼️ پدر رومینا اشرافی متهم ردیف اول یا دوم؟
پس از انتشار خبر قتل رومینا اشرافی توسط پدرش به خاطر ارتباطی نامشروع، شاهد تحلیل ها و موضع گیری های مختلفی از سوی افراد و گروه های مختلفی در این چند هفته ی أخیر بودیم. از جنبش های حمایت از حقوق زنان بگیرید تا سلبریتی ها و افرادی که پای فیلم خانه ی پدری را وسط کشیدند. البته هیچ انسان متدینی که بویی از اسلام برده باشد هیچ گاه از حرکت پدر دفاع نمی کند، و ما نیز منکر قبح فعلی و فاعلی این عمل نیستیم لکن نکته ی حائز اهمیت حمله هایی است که به بهانه ی این عمل بر فقه و شریعت و قانون و اصل غیرت صورت گرفته است. جالب آنجاست که حتی کسانی که با اصل حکم قصاص مخالف بودند، حالا پرچم دار تقاضای قصاص پدر مقتوله شده اند. اکنون مجال پرداختن به همه ی بحث ها حول این موضوع نیست. اما به نظر حقیر بایستی به چند نقطه برای روشن تر شدن فضای بحث توجه کرد:
✅ نکته ی اول:
وظیفه ی قانون و قانون گذار، حفظ مصلحت نوعی است. بدان معنی که قانون وظیفه دارد صلاح عموم انسان های جامعه را تعمیم کند، فلذا اگر موردی خاص به خاطر قانون صدمه ببیند، نمی توان آن را به پای قانون نوشت (و به اصطلاح قصد اولی قانونگذار نیست بلکه قصد او ثانیا و بالعرض بدان تعلق گدفته است). برای مثال اگر شما فیلم هیس دختر ها فریاد نمی زنند را مشاهده کرده باشید، در فیلم تعریض خیلی آشکاری به قانون قصاص می زند و جوری با احساسات مخاطب بازی می کند که در پایان فیلم در اصل قانون قصاص شک می کند با آنکه موضوع فیلم چیز دیگری بود و برای امر دیگری پی ریزی شده بود. بنده همیشه این مثال را برای این فیلم می زنم که چراغ قرمز برای مدیریت ترافیک شهری امری ضروری و لازم است و برای پی بردن به اهمیت آن تنها کافی است یک ساعت برق چهار راه های شلوغ را قطع کنیم تا مشاهده کنیم چه ولوله ای به پا می شود. حال شما برای نقد چراغ قرمز بیایید فیلم بسازید و در آن دانشمندی نخبه و فردی بسیار خدوم به جامعه را به تصویر بکشید که بایستی فورا به بیمارستان مراجعه کند اما به خاطر یک چراغ قرمز طولانی جان خود را در مسیر از دست می دهد. روشن است که این مورد خاص نمی تواند نقدی بر چراغ قرمز تلقی گردد.
✅ نکته ی دوم:
بایستی قوانین شرعی در کنار هم و به صورت یک مجموعه دیده شود. برای مثال شما وقتی به یک نقاشی بسیار زیبا می نگیرید هنگامی تک تک اجزای نقاشی زیبایی اش را به شما می نمایاند که به جزء در دل کل توجه کنید والا اگر به هر یک از اجزاء به صورت منفرد نظر بیافکنید، هیچ جزئی به تنهایی نظر شما را جلب نمی کند بلکه نازیبا می نماید. برای مثال در محل بحث ما بایستی حکم عدم قصاص والد به خاطر قتل ولدش در کنار سایر اخلاقیات و احکام پدر و مادر و فرزندان و فلسفه ی حکم قصاص و ... بررسی شود، یعنی در ناموس اسلام اولا پدر و مادر چه جایگاهی دارند، چه وظایفی نسبت به فرزندان بر گردنشان است و چه حقی برگردن آنها دارند و ثانیا اصلا اصل وضع قانون قصاص برای چیست؟ اگر تشفی خاطر است دل چه کسی قرار است تشفی پیدا کند؟ اگر جلوگیری از خونریزی بیشتری است این به چه نحوی صورت می گیرد؟ و اگر برای بازداری از ارتکاب قتل توسط سائر افراد است آیا در محل بحث این موضوعیت پیدا می کند یا خیر؟ یعنی آیا پدران برای کشتن فرزندان اناث خود مشوقی دارند که اکنون بیاییم با این قانون جلوی آن را بگیریم یا خیر؟ به نظر اگر به پاسخ این سوال ها خوب و با دقت توجه شود، درک این حکم فقهی بسیار آسان تر می گردد.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🖌 یادداشت وارده 🔰حجت الاسلام و المسلمین اسدالله زاده ‼️ پدر رومینا اشرافی متهم ردیف اول یا دوم؟
✅ نکته ی سوم: اما مهم ترین نکته ای که در خصوص این اتفاق دلخراش بایستی به آن توجه کرد و به نظر بنده مغفول مانده است، عوض شدن متهم ردیف اول و ردیف دوم است. هیچ شکی در مجرم بودن پدر مقتوله نیست، لکن به نظر می رسد متهمان ردیف اول در این پرونده اشخاص دیگری هستند. آن زمان که روشنفکران و غرب زده ها در غالب فیلم و رمان و داستان و نشریات و ... فرهنگ دینی و اصل غیرت و جایگاه پدر و مادر و خانواده و شوهر و ازدواج و امثال ذلک را برای به دست آوردن آزادی فردی و احقاق حقوق زنان در قامت فرنگی آن مورد اتهام و سوال و نقد قرار دادند بایستی چنین روزهایی را مشاهده می کردند. نشان دادن پدر و مادر به عنوان موانع آزادی و لذت جویی نسل جوان، برچسب زدن به والدین به عنوان نفهمیدن نسل جدید و نیازهای آن و جانبداری از نسل جوان در قالب الفاظی چون حقوق و آزادی طلایه دار چنین اتفاقاتی بود. کجایند افرادی که برای این نسل فیلم گیس بریده و دختری با کفش های کتانی و پوپک و مش ماشالله و طبقه ی هساث ها ساختند و معتقدات عموم جامعه را به چالش کشیدند و بین نسل قدیم و نسل جدید گسلی ایجاد نمودند. بنده فکر نکنم عموم ایشان درک صحیحی از رابطه ی پدر و فرزندی داشته باشند. شما خود را جای پدری بگذارید که دخترش به قدری از او فاصله گرفته و دور شده است که دیگر او را از خود احساس نمی کند. فرزندی که از شیره ی جان پدر و مادر تغذیه کرده است و تمام هستیش را مدیون ایشان است پس از رسیدن به سن نوجوانی و جوانی علم مخالفت بلند می کند و با پدر و مادر دشمنی می ورزد و معتقدات آنها را به چالش می کشد. ببینید که این عمل چقدر باید به پدری فشار آورده باشد که راضی بشود دختر خود را به مسلخ ببرد. آری، اسلام این ویژگی را دارد که همیشه جانب پدر و مادر و نگه می دارد، و بایستی پدر و مادر بود و پدر و مادر شد تا فهمید که حق پدر و مادر به راستی چیست و چرا اسلام جانب والدین را نگه میدارد. بنده مدافع پدر رومینا اشرافی نیستم و نخواهم بود، چرا که بایستی خصم ظالم بود، اما نبایستی فراموش کرد که ظالمین اصلی کسانی هستند که این فرهنگ را برای ما اینگونه رقم زدند و فرزندان را از پدر و مادرها جدا ساختند و عوان ایشان نیز کسانی هستند که برای آنها کف زدند و سیمرغ ها دادند و در بیان و بنان از ایشان حمایت نمودند.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
🔰 اختصاصی
مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم عرضه میکند:
🎙 صوت درس گفتار کتاب شریف «روح توحید نفی عبودیت غیر خدا»
▪️با رویکرد #امتداد_حکمت
💠استاد امین اسدپور
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.