ان شاءالله جلسه شرح کتاب #شذرات_المعارف شنبه نوزدهم آبان بعد از نماز صبح و دعای عهد به همراه نرمش صبحگاهی در مسجد امام رضا(ع) پردیسان برگزار خواهد شد.
کلام انقلابی-استاد فلاح شیروانی:
❓❓❓ چرا شذارت می خوانیم؟ ❓❓❓
🔷 ما برای اینکه بتوانیم فرصت های و سرمایه های در اختیار خودمان را درست استفاده بکنیم به خصوص در این مقطع بسیار حاصلخیز از حیات اسلامی شیعی خودمان نیازمند یک #اندیشه_و_تئوری_پاسخگو و دکترین جمع کننده هستیم؛ از این جهت الان به لحاظ ذهنی منفعل هستیم، انفعال ما از اینجا شروع می شود.
🔷 ما مسبوق به انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که با طرح دیدگاه و ایده های امام، مدرسه و #مکتب_امام شکل گرفت، برای خودش ارکان هویتی قائل بود، از این ارکان حراست کرد، برای خودش انضباطی قائل بود و آن را خیلی تغییر ندارد و جا به جا نکرد، و بر اساس این سو گیری و قبله و آن ارکان و اجزاء دیگر و انضباط ها تحلیلی ازمحیط داشت، سرمایه هایی را تشخیص داد و با این ها ارتباط گرفت تا یک ویرایش اساسی به حیات اجتماعی ما زد؛ ما مسبوق به این حادثه و آن مائده هستیم؛ یعنی ما به نام انقلابی اسلامی مبارک ایران سر سفره یک فکر نشسته ایم. #فکر_حضرت_امام!
🔷 ما از خواندن مثل شذرات هدفمان دستیابی به این #اندیشه_و_طرح_اصلاحی_اجتماعی است.
🔷 اصلا بحث امام است، ما اگر از شذرات شروع کردیم به خاطر اینکه فکر می کنیم مرجع فکری امام مرحوم آقای شاه ابادی است. می خواهیم بفهمیم چطوری اندیشه امام شکل گرفته است. البته باید برایمان معلوم بشود که چقدر امام استفاده کرده است، شاید از خود همین بحث برایمان معلوم بشود که آقای شاه ابادی اینطوری فکر می کرده امام آمده این ویرایش ها را زده است و ما هم باید الهام بگیریم و ویرایش هایی بزنیم.
🔷 ما کارمان خود امام است، این کمک بزرگی است که شما بتوانید ارکان یک فکر را بتوانید یک جوری بفهمید که خودتان دیگر به نطق در بیاید و بقیه اش را هم بتوانید بگویید، این که بتوانید این فکر چطوری شکل گرفته است، حتی بیش از این ها تاریحچه دورتری هم دنبال کرد و این تاریخ نزدیک به امام است.
🔘 بخشی از بیانات استاد #فلاح در جلسات ماه مبارک رمضان امسال 🔘
📢📢📢📢
🔷 ادامه جلسات شرح کتاب «#شذرات_المعارف» استاد فلاح به همراه نرمش صبحگاهی
🕠زمان: شنبه تا پنج شنبه بعد از نماز صبح و دعای قرائت دعای عهد (تقریبا 20 دقیقه بعد از اذان صبح)
🔘 مکان: پردیسان، بلوار بهشت، مسجد امام رضا علیه السلام
🔴 توضیح: تا کنون 59 جلسه برگزار شده است.
⚠️ زمان هر جلسه حدود ۲۰ دقیقه است.
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
🌾
#مثلث_شناخت_و_آگاهی
#در_مدار_انقلاب
❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#مثلث_شناخت_و_آگاهی #در_مدار_انقلاب ❗️دوستان خود را به کانال کلام انقلابی دعوت نکنید❗️ https://eita
بسم الله الرحمن الرحیم
1⃣بخش اول: در #مدار_انقلاب
باور ماست که #مکتب_امام اکسیر اعظم و کبریت احمر عصر ماست.
امروز انقلابی گری معنای سخت و صعبی پیدا کرده است.
🔰امروز نه هر افراطی و نه هر تفریطی انقلابی گری نیست. این چارچوب سازی های رسانه ای هستند که معنای مورد نظرشان در باب انقلابی گری را به ما تحمیل می کنند و نه آن معنای حقیقی انقلابی گری. فقدان بصیرت و تحیر و سرگردانی جز دوری هر چه بیشتر از مدار انقلاب رهاورد دیگری برای ما ندارد
امام صادق علیه السلام می فرمایند:
💠الْعَامِلُ عَلَى غَيْرِ بَصِيرَةٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ لَا يَزِيدُهُ سُرْعَةُ السَّيْرِ إِلَّا بُعْداً عَنِ الطَّرِيقِ💠
اگر ما میخواهیم عاملیتها و فعالیتهایمان را به سود انقلاب رقم بزنیم لازم است در مدار انقلاب قرار بگیریم؛ برای این منظور لازم گامهای ذیل را بپیماییم:
1⃣#فهم:
ما برای آنکه در مدار انقلاب قرار بگیریم لازم است درکی اصیل و عمیق و گسترده از #مکتب_امام کسب کنیم.
مواجهه ناشیانه ما با #مکتب_امام مصداق بیان ذیل حضرت امیر علیه السلام است:
💠و رَجُلٌ ثَالِثٌ سَمِعَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (ص) شَيْئاً يَأْمُرُ بِهِ ثُمَّ إِنَّهُ نَهَى عَنْهُ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ أَوْ سَمِعَهُ يَنْهَى عَنْ شَيْءٍ ثُمَّ أَمَرَ بِهِ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ فَحَفِظَ الْمَنْسُوخَ وَ لَمْ يَحْفَظِ النَّاسِخ💠خطبه 210
شخص سومی از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیده است که ایشان به چیزی امر میکردهاند اما نمیداند که بعدا پیامبر از همان چیز نهی کردهاند! یا از پیامبر شنیده است که ایشان از چیزی نهی کردهاند اما نمیداند که ایشان بعدا به همان چیز امر کردهاند خلاصه آنکه منسوخ را حفظ کرده اما ناسخ را حفظ نکرده...!
ما درکی منظومه وار از #مکتب_امام نداشته و نداریم و این مهم لازمه قطعی و ضروری انقلابیگری امروز ماست.
2⃣#ایمان
پس از فهم ،مسئله باور، ایمان و تعهدی ویژه به آنچه که شناخته ایم و درک کرده ایم مطرح میشود. وضعیت ما به گونه ایست که شعارهایی را در صدر انقلاب فریاد زده ایم اما این شعارها در طول این 4دهه به دلیل فقدان رسیدگی دانشی و بینشی دچار تردیده شده است!
بر این اساس همه جامعه ایمانی خاصه امت حزب الله مخاطب آیه ذیل هستند:
💠 أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ💠
نظام ارزشهای انقلاب و#مکتب_امام بایستی برای ما درونی شده و به فرهنگی غالب بدل شود. بر این اساس ضرورت دارد به موارد ذیل بیندیشیم:
💡خلق ادبیاتی فطری، شورانگیز و ایمان زا
💡هدف گرفتن تحریض های انقلابی به واسطه رقم زدن برنامه های مؤثر فرهنگی ترویجی تبلیغی
💡سامان دادن ارتباطات و شبکه ها و پیوندهای انقلابی میان نسلی سرشار از حس مسئولیت
💡رقم زدن هسته های تخصصی پشتیبان این باورها به منظور تغذیه دانشی و بینشی برای جلوگیری از شعار زدگی و حفظ عمق و ژرفای معرفتی
3⃣#عمل
هر عصر و زمانه ای عمل صالح متناسب با خودش را میخواهد. شهید مطهری در این باره می گوید:
💠🔸 اجتماع بشری گاه آنچنان جامد و ساکن و اسیر عاداتِ دست و پاگیر میشود که نیازمند به نیرویی است که زنجیرها را از او برگیرد و او را به حرکت آورد، و گاه آنچنان هوس نوخواهی پیدا میکند که سنن و نوامیس خلقت را فراموش میکند. گاه غرق در غرور و تکبّر و خودخواهی میشود و نیرویی ضرورت پیدا میکند که او را در جهت زهد و ریاضت و ترک خودبینی و رعایت حدود خود و حقوق دیگران براند، و گاه آنچنان به سستی و لاقیدی و ستمکشی خو میکند که جز با بیدار کردن «منش» و شخصیت و احساس احقاق حقوق، چاره نمیتوان کرد.
🔸 بدیهی است که تندروی یا کندروی یا انحراف به راست یا چپ، هر کدام برنامهٔ مخصوص به خود دارد. برای جامعهٔ منحرف به راست، نیروی اصلاح کننده باید متمایل به چپ باشد و بر عکس.
این است که دوای یک زمان و یک دوره و یک قوم، برای زمان دیگر و قوم دیگر، درد و بلای مزمن است و این است راز اینکه رسالتها مختلف و احیاناً به صورت ظاهر، متضاد جلوه میکند:
یکی پیامبر جنگ میشود و دیگری پیامبر صلح، یکی پیامبر محبّت میشود و دیگری پیامبر خشونت و صلابت، یکی پیامبر انقلابی و دیگری پیامبر محافظه کار، یکی پیامبر گریان و دیگری پیامبر خندان. راز موقّت بودن تعلیمات این گونه پیامبران همین است.💠
پیشبرد عملی باورها و انجام وظیفه، بهترین مفسر آنهاست.
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 1⃣بخش اول: در #مدار_انقلاب باور ماست که #مکتب_امام اکسیر اعظم و کبریت احمر
بسم الله الرحمن الرحیم
2⃣بخش دوم: فضیلت #پرچمداری و #علمداری
🔰در یادداشت پیشین سعی شد گامهای ضروری صیرورت و حرکت حیات انقلابی تا قرار گرفتن در #مدار_انقلاب تشریح و تبیین شود. لازم به تکمیل است که اگر فهم و باور انقلابی راقی، قویم و غنی ای شکل نگیرد، حاشا و کلا که عمل انقلابی ما از این وضعیت رقّت انگیز خارج شود.
🔰پیش از این بیان شد که #مکتب_امام میتواند اکسیر اعظم و کبریت احمر زمانه کنونی ما باشد به شرط آنکه به جای اینکه این سخن را به سخره گرفته و آنرا استهزاء کنیم کمی به حال رقت انگیز خود نظر افکنده و کمی درنگ کنیم که ذهن و فکر ما از چه چیزی تغذیه می کند.
🔰اگر چه هدف از ارسال رسل اقامه قسط توسط ناس و مردم بیان شده(1) و این مردم هستند که حقیقتا بایستی قسط را اقامه کنند اما بایستی توجه داشت که عرصه قیام و نهضت هماره #قوامین و #علمداران و #شهدایی را داشته که وظیفه خطیر راهبری، هدایت و در نهایت اتمام حجت را بر عباد خداوند را داشته اند:
💠يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ 💠(مائده/آیه8)
💠ياأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ 💠(نساء/آیه135)
🔰به تعبیر قرآن، هماره کسانی بوده اند که به خاطر معیّت و تبعیّت از انبیاء و اولیاء در به چالش کشیدن نظام سلطه و دستگاه استکبار و پایداری در صراط حق اسوه دیگر بندگان بوده اند:
💠قدْ کانَتْ لَکُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ في إِبْراهيمَ وَ الَّذينَ مَعَهُ إِذْ قالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآؤُا مِنْکُمْ وَ مِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ کَفَرْنا بِکُمْ وَ بَدا بَيْنَنا وَ بَيْنَکُمُ الْعَداوَةُ وَ الْبَغْضاءُ أَبَداً حَتَّي تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ💠
🔰کسانی که در معیّت با ولی زمانه خود به مقام و مرتبت اسوگی رسیده اند همان کسانی هستند که شاهد و گواه و حجت خداوند بر دیگران هستند و همان کسانیاند که همانند پارههای آهن(کزبر الحدید) بر سر آرمان قیام قسط پایداری ورزیده اند. ایشان همان کسانی هستند که با رشادت های خود سقف دارایی های بشر را شکافته و عصری نوین و سبیل و راهی جدید در میان ظلمات به سوی نور برای بشریت می گشایند. ایشان همان اولوالعزم های عصر و زمانه خویش هستند.
🔰حضرت امیر علیه السلام در بیان شیوای خود معیارهایی دقیق و عزیز برای رسیدن به این مرتبت ذکر می کنند:
💠و لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا
أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ
وَ الْعِلْمِ بِمَوَاقِعِ [بِمَوَاضِعِ] الْحَقِّ
فَامْضُوا لِمَا تُؤْمَرُونَ بِهِ وَ قِفُوا عِنْدَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ
وَ لَا تَعْجَلُوا فِي أَمْرٍ حَتَّى تَتَبَيَّنُوا فَإِنَّ لَنَا مَعَ كُلِّ أَمْرٍ تُنْكِرُونَهُ غِيَرا💠
حضرت در این بیان بصیرت(شناخت میدان و واقعیت های صحنه)، علم به مواضع حق(داشتن اندیشه و معرفت اسلامی) و تبعیت از اوامر و نواهی(معیت در طرح و نقشه و دستورات ولی) را در بستر صبر و پایداری سرّ فضیلت علمداری بیان می کنند.
🔰💠🔰اگر ما بخواهیم که #مکتب_امام به گفتمانی قطعی در بین مردم ایران و بلکه منطقه تبدیل شود یقینا کسانی بایستی مسئولیت خطیر #علمداری و #طلایه_داری این مهم را بر عهده بگیرند و بر اساس بیان نورانی حضرت امیر علیه السلام سه ضلع اندیشه و علم اسلامی، بصیرت و شناخت میدان و فهم و شناخت فرمان ولی(2) جامعه لوازم قطعی فضیلت #علمداری است.
حسن ختام این منزل با بیانی از رهبری خواهد بود:
💠امروز #پرچم دست شما است...
کدام پرچم؟
پرچم « #گفتمان_نوین_اسلامی»
که برای سعادت بشریّت کارگشا و رهنما است.
این را همه بدانند؛
گفتمان اسلامی برای همهی انسانها و برای انسانیّت راهگشا است.
این گفتمان،دراختیار #جوانانِ امروز است؛
این #گفتمان_نو و پُرکشش و پُرجاذبه را انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگوار ما بهوجود آورد، آن را در اختیار این ملّت قرار داد.💠۱۳۹۴/۰۲/۳
پ.ن:
1.لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ (حدید/آیه 16)
2.سه ضلع(اندیشه، میدان، فرمان) را مثلث شناخت و آگاهی عنوان داده ایم.
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 2⃣بخش دوم: فضیلت #پرچمداری و #علمداری 🔰در یادداشت پیشین سعی شد گامهای ضروری
بسم الله الرحمن الرحیم
3⃣بخش سوم: #مثلث_شناخت_و_آگاهی
🔰در یادداشت پیشین سعی شد به واسطه رهنمود نورانی حضرت امیر علیه السلام در باب مختصات فضیلت علمداری، الگویی مفهومی استخراج شود. این الگوی مفهومی را #مثلث_شناخت_و_آگاهی نام نهادیم. در این یادداشت برآنیم تا این الگوی مفهومی را بیش از پیش توضیح دهیم.
سه ضلع #مثلث_شناخت_و_آگاهی:
✅اندیشه / شناخت و فهم : «الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ»
✅میدان / آگاهی و بصیرت : «البصر»
✅فرمان / هدایت : « فَامْضُوا لِمَا تُؤْمَرُونَ بِهِ وَ قِفُوا عِنْدَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ وَ لَا تَعْجَلُوا فِي أَمْرٍ حَتَّى تَتَبَيَّنُوا»
💢#اندیشه
اندیشۀ اسلامی امروز ما که تغذیه کنندۀ حیات اجتماعی نوین ماست از چند لایۀ نظری برخوردار است که به نظر می رسد نارساییها در همۀ این لایه ها توزیع شده است و هر نارسایی اثر مخصوص خود را نشان می دهد و زهر خود را می ریزد.
#لایه_های_نظری_نهضت:
ما در بررسی هایی که داشتیم دسته بندی ذیل را پیشنهاد می کنیم(1):
1⃣لایۀ مبانی فکری اسلامی
2⃣لایۀ بینشی
3⃣لایۀ اندیشۀ اجتماعی
4⃣لایۀ اندیشۀ راهبردی
ما با بسط این نگاه می توانیم قدری روشنتر، دقیقتر و کاراتر سراغ تحلیل وضعیت نظری امروز برویم.
💢#فرمان
• در زمان ما والی جامعه ولی فقیه است. اگر اعتقاد به ولی فقیه نباشد که اساساً مشکل اعتقادی پیش آمده است.
• اما پس از اعتقاد به ولایت فقیه و حتی شخص ولی فقیه، ممکن است مشکل دیگری نیز پدید بیاید: نفهمیدن عمق واقعیّت «ولایت فقیه» و نفهمیدن اندیشه، تدبیر و اقدامات ولی فقیه؛
• این دو نارسایی و دو معضل واقعاً خسارتزا، آسیبزا و طبعاً خطرناک است. سرّ ناآمادگی جامعۀ اسلامی نیز همین است والا با همین میزان سرمایۀ انسانی که در ایران و جوامع اسلامی به چشم میخورد و آمادۀ فداکاری در راه حق هستند میشد جریان اصلاحی جهانی به راه انداخت و حق را بر کرسی حکومت جهانی نشاند.
• ما معتقدیم شکوفایی واقعی زندگی انسانی وامدار ظهور و حضور امام زمان عج است. همه میدانیم که مشکل ظهور امام غایب خود ما هستیم و این همان ناآمادگی جامعۀ اسلامی برای پذیرش هدایت مترقی الهی است.
• علی ای حال موانع متعددی برای درک رهبری هست که مسلما یکی از آنها در افق نظری و بینشی مشترک با ایشان قرار نداشتن و دیگری برای ایشان وقت و حساب ویژه کنار نگذاشتن و به سخنان و اعمال ایشان به اندازه کافی نیاندیشیدن است.
• اگر ایشان را درک کنیم و متناسب با فرمان او کار و حرکت تعریف کنیم، از رهگذر این هماهنگی و تشدید انرژی زیادی آزاد شده و سرمایه عظیمی در اختیار انقلاب قرار میگیرد.
💢#میدان
◊ درک واقعیت انقلاب و عینیت توفنده جاری که عصر جدیدی را پدید آورده و مشغول ویرایش حیات بشری و چالش با نظام سلطه طولانی استکباری معاصر است از ضرورتهای امروز ماست.
اگر از روند انقلاب و تطوراتی که داشته و اموری را که جابجا کرده و ضربه هایی که خورده و علل آنها و عاملین آنها و نتیجه طرز نگاهها و ... تحلیل واضح نداشته باشیم بسیاری از حوادث امروز و صف بندیهای موجود را هم به درستی درک نمیکنیم. اگر درکی روشن بینانه و کل نگر و البته وصل به عینیت از تهدیدهای امروز و فردای نهضت و هندسه و آرایش آنها، و فرصتهای آن و ضرورتهایی که متوجه آن است، نداشته باشیم توان تدبیرهای راهبردی نیز نخواهیم داشت.
◊ اگر ما نیروهای انقلاب این زحمتها را به جان نخریم و به بهانه مردمی بودن و در صحنه بودن(که به جای خود، دغدغهها، بلکه راهبردها و حتی معیارهای فاخر و لازمی است) از زیر آن شانه خالی کنیم، این ضعف در گستره این انقلاب مظلوم از هیچ طریقی تامین نخواهد شد.
اکنون با این ضعف مواجهیم و فقدان تحلیلهای جامع، واقعبینانه و انقلابی توان هدایت ظرفیتهای عظیم اجتماعی را از نخبگان حتی گرفته است.
◊ در تحلیلهای ما سه مطلوبیت قابل تعریف و مورد نیاز است:
☑️تحلیلها از افق حادثه های خرد خارج شده در افق حادثه عظیم و بدون مرزی به نام انقلاب قرار بگیرد.
☑️نگاه تحلیلی محدود به بعد سیاسی نشود و تلاش بر این باشد که به تدریج نگاه جامعی در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و ... به واقعیت انقلاب و حیات اجتماعی امروز بشود.
☑️از منظر مکتب امام به تحلیل حوادث پرداخته شود. از این منظر، گاه معنای حوادث تغییر میکند و نظام حساسیتها برهم میریزد.
مؤلفه های #میدان را می توان موراد ذیل بر شمرد:
1⃣روندپژوهی تطورات انقلاب اسلامی
2⃣هندسه تهدیدهای امروز و استراتژیهای جهان کفر و ائمه جهان کفر
3⃣چالش و ضرورتهای راهبردی و تمدنی نهضت
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
.
نیازهای نظری نهضت.pdf
150.7K
شرح مبسوط لایه های نظری نهضت را در این فایل مطالعه کنید
.
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
معرفی مستند #دکترین_شوک #استراتژیهای_جهان_کفر #نبرد_اقتصادی #ملئت_ظلما_و_جورا .
بسم الله الرحمن الرحیم
⁉️وقتی سخن از ملئت ظلما و جورا میکنیم دقیقا چه تصویری در ذهنمان پدید می آید؟
⁉️آیا تا به حال از خود پرسیده اید آمریکا به عنوان تجسد جنود جهل که ریاکارانه مدعی جنود عقل است چگونه بشریت را به ورطه نابودی کشانده است؟
⁉️آیا از خود پرسیده اید ابعاد شیطنت آمریکا به عنوان مصداق اتم استکبار و راس نظام سلطه در جنگ های اقتصادی و روانی چه بوده است؟
💠#معرفی مستند
✅ میخواهم یکی از بهترین مستندهایی که تا کنون دیدهام را معرفی کنم.
مستندی که با اطلاعات بسیار خود به بهترین شکل ممکن نقاب از چهره آمریکا برمیدارد و باید اعتراف کنم تا کنون هیچ مستندی در این زمنیه به این قوت ندیده بودم.
✅ مستند "دکترین شوک" برگرفته از کتابی به همین نام نوشته «نائومی کلاین»، از شخصیتهای برجسته "جنبش ۹۹ درصدی مردم آمریکا" موسوم به "جنبش والاستریت" است.
✅در این مستند اجرای سیاست کلی "جریان سرمایهدارای پشت صحنه آمریکا" با الگوی اقتصاد لیبرالی "فریدمن" توضیح داده میشود، الگویی که مبتنی بر وارد نمودن شوکهای مختلف اقتصادی، نظامی، سیاسی و خلاصه استفاده از هر نوع شوک برای خارج نمودن سرمایهها از دست توده مردم و جریان دادن آن به سوی قشر محدود ابرسرمایهدار است.
✅ مستند «دکترین شوک» نشان میدهد که چگونه جریان سرمایهداری در حالی که همواره شعار آزادی و دموکراسی سر دادهاند، با استفاده از جنگ و کودتا و توطئه، اهداف خود را در کشورهایی مثل شیلی، برزیل، اروگوئه، آرژانتین و… دنبال کردهاند.
✅ این مستند همچنین مشکلاتی را که سیاستهای بازار آزاد برای جوامع ایجاد میکند نشان میدهد.
از جمله این مشکلات میتوان به عمیقتر شدن شکاف طبقاتی، بروز بحرانها و بیثباتیهای اقتصادی و ضعیف شدن هرچه بیشتر اقشار فقیر در کنار حذف حداکثری حمایتهای اجتماعی اشاره کرد.
👈حوادثی مثل «کودتای یلستین در روسیه پس از فروپاشی جماهیر شوروی»، «حمله انگلستان به جزایر فالکلند در دوره تاچر»، «حملات یازده سپتامبر» و «جنگ عراق»، همگی نمونههایی از شوکهای ایجاد شده برای اسقرار و مستحکم نمودن نظام لیبرالیسم هستند که در این مستند به آنها اشاره میشود.
❗️#عبرت: با دیدن این مستند تنها و تنها رقیقه ای از تفسیر تجربی ملئت ظلما و جورا آشنا می شوید!!!
🙏#درخواست: شما هم با معرفی این مستند حداقل به یک نفر در ثواب مجاهدت با طواغیت و نمایش باطن پلشت و زشت دستگاه استکبار شریک شوید.
لینک دانلود👇
🌐http://simafekr.tv/video/20933/
https://eitaa.com/sharh_hal
https://eitaa.com/Kalam_Enghelabi
#مثلث_شناخت_وآگاهی
#میدان_انقلاب
پرونده #استراتژیهای_جهان_کفر
#دکترین_شوک
.
970822-ج.61-شذرات.mp3
10.35M
🔊 #صوت شصت و یکم-#شذرات_المعارف
970823-ج.62-شذرات.mp3
5.94M
🔊 #صوت جلسه شصت و دوم-#شذرات_المعارف
970826-ج.63-شذرات.mp3
9.34M
🔊 #صوت جلسه شصت و سوم-#شذرات_المعارف
🔊 #صوت جلسه شصت و چهارم-#شذرات_المعارف
🔊 #صوت جلسه شصت و پنجم-#شذرات_المعارف
🔊 #صوت جلسه شصت و ششم-#شذرات_المعارف
🔊 #صوت جلسه شصت و هفتم-#شذرات_المعارف
970906-ج.68-شذرات.mp3
12.53M
🔊 #صوت جلسه شصت و هشتم-#شذرات_المعارف
970907-ج.69-شذرات.mp3
12.79M
🔊 #صوت جلسه شصت و نهم-#شذرات_المعارف
970908-ج.70-شذرات.mp3
11.93M
🔊 #صوت جلسه هفتادم-#شذرات_المعارف
متن پیاده شده شذرات- جلسات 64 تا 67.pdf
479.2K
متن پیاده شده #شذرات_المعارف جلسات 64 تا 67