eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 0⃣5⃣ پنجاهم 🔴🔴🔵🔵 ✅ 👈 👉✅ ✅✅✅ نیازمندی های ما 1️⃣ 2️⃣ حساسیت و 3️⃣ : هدف گذاری، راه برد نگاری و نقشه ی راه 4️⃣ و پیوسته 5️⃣ و ظرفیت ها ✅ ✅✅ و 1️⃣ و شعارها 2️⃣ سابقه ی () 3️⃣ و فرزانه‌ی انقلاب 4️⃣ اللهی و مؤمن 5️⃣ زمینه‌ی مذهبی مردم و همراهی با انقلاب 👈 این جزء باورهای حضرت آقا است مردم با انقلاب هیچ مشکلی نداشتند فریب می‌خورند حرفی نیست ولی انتخابشان انقلاب اسلامی است . 6️⃣ خمینی (ره) 7️⃣ ظرفیت 👈 یکی از سرمایه‌ها که با آن‌ها الآن کارداریم ظرفیت طلاب انقلابی است، طلاب انقلابی خیلی ظرفیت عظیمی هستند، باید دیده بشوند و باید رسالت و مسئولیتی در وضعیت فوق‌العاده خطرناک امروز برای این طایفه تعریف بشود، طلاب انقلابی کارهایی بزرگی می‌توانند بکنند، http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخن‌نگاشت | حماس در قلب حرکت فلسطین است 🔺️ رهبرانقلاب، امروز: در قلب حرکت فلسطین قرار دارد همانگونه که در قلب حرکت دنیای اسلام قرار گرفته است. ۹۸/۴/۳۱ 💻 @Khamenei_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰سلسله جستارهای ♦️3⃣4⃣ اين بود كه اين را ثابت كرد. اين حقيقت چيست؟ اين حقيقت اين است كه در و سياسى، عبارت از چيزهايى است كه ؛ مربوط به و و است. طبق اين اصل، آرايش قدرت‌ها و نيروهاى اثرگذار در تحوّلات اجتماعى، غير از آن چيزى است كه هميشه قدرتمداران و مستكبران عالم خواستند آن را نشان بدهند. قدرتمندان و مستكبران عالم اين‌طور خواستند تفهيم و ثابت كنند كه نتايج و تحولات بزرگ، به و و و و آنها مربوط است؛ كار عالم در دست آنهاست؛ اختيارات تحولات بشرى در پنجه‌هاى قدرت آنهاست؛ اما اين ثابت می‌كند كه بعكس؛ تحوّلات عالم، و انسانى، ، پيشرفت هاى بزرگ و حركت‌هاى عظيم، هيچ‌كدام در دست قدرت‌مندان و زورمداران عالم نيست؛ در اختيار سلاح و پول و تبليغات آنها نيست - اگرچه آنها اين‌طور وانمود كنند - در اختيار عوامل ديگرى است. همه‌ى اين عوامل به انسان‌ها، انسان‌ها، انسان‌ها، انسان‌ها و انسان‌ها برمی‌گردد كه بر سرنوشت بشر می‌تواند حكومت كند؛ می‌تواند حوادث بزرگ را به‌وجود بياورد. اين را قرآن مكرّر بيان كرده است؛ حوادث تاريخى، آن را تبيين و اثبات كرده است. http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ امام خمینی(ره): گمان نکنند که ما یک هستیم! 👊ما یک ملتی هستیم که با همین گریه ها، یک قدرت ۲۵۰۰ ساله را از بین بردیم. ✅ @EMAM_COM http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
بسم الله الرحمن الرحیم 1⃣5⃣ پنجاه یکم 🔴🔴🔵🔵 ✅ 👈 👉✅ الف) وظایف عملی در زندگی شخصی 1️⃣ و توسل برای و ⏹ توجیه نسبت به ضرورت آن ⏹ برگزاری برنامه های دعا و توسل به قدر وسع 2️⃣ ، پاک و متعهدانه ⏹ نگاه جامع به تعهدات ⏹ برنامه‌ی کامل و تلاش متوازن 👈 زندگی را نمی‌گوییم یک‌ دینامیت وسطش بگذارید منفجر بشود خیر این خواسته‌ی مان نیست یک زندگی تمیز و منضبط داشته باشید ولی از درونش یک انقلاب هم دربیاید بیرون ان شاء الله ⏹ توجه به روح زندگی مؤمنانه و انقلابی ب) وظایف شناختی 1️⃣ خمینی (ره) ⚠️ من این فهرست را عرض می‌کنم یک‌بار فهرست را شما ببینید بعد این‌ها را باید بحث بکنیم. ⏹ خطوط کلی ⏹ مصادیق عینی امروزی ⏹ جمع آوری محصولات ⏹ مطالعه و جمع بندی ⏹ محافل بحث و گفتگو ⏹ مدونه های گویا 2️⃣ و کامل از ⚠️ اگر این را ندانید من بعید می‌دانم با صرف آن مباحث نظری مکتب امام به‌اندازه‌ی کافی انقلابی بشوید. ⏹ استراتژی های جهان کفر ⏹ طرحی که تحریف گران داخلی دارند ⏹ وضعیت جبهه ی انقلاب ⏹ برنامه های رهبری ⏹ تشکیل یک پایگاه مطالعه 3️⃣ بررسی راه‌های ⏹ تحلیل ها و راه حل های موجود را جمع کنیم ⏹ اقدامات قابل اعتنا را ببینیم ⏹ نگاه جامع را فراهم بکنیم 4️⃣ بررسی راه‌های 👈 بحث اصلی ما پیش برد مقاصد انقلاب است، نه مدام مقابله با این مقابله با آن، حضرت آقا دارد در تمام این بدبختی‌ها مراقب این نهال است که رشد کند و برود جلو، ایشان در کار پیش برد مقاصد انقلاب است. ◀️ برای این کار یک راه های همیشگی داریم و یک راه های اقتضائی ج) وظایف عملی در زندگی حوزوی ✅✅✅ تشکیل 👈 یک جمعیت قابل‌توجه موجه، آبرودار و پرکاری باید تشکیل بشود به‌عنوان جمعیت فضلای حامی رهبری، اگر این را نداشته باشید عزیزان آدم هایی که به شیطنت محض رسیده‌اند، خیلی طمع می‌کنند.یک فرمولی حضرت آقا دارد می‌فرماید: دشمن اگر طمع بکند هزینه برایتان درست می‌کند. ⏹ شناسایی و دسته بندی تمام اساتید و فضلای ولایی 👈 من مخاطبم الآن طلاب جوان است شما با هیچ‌کس کار نداشته باشید این را بسم‌الله بگویید راه بیندازید ⏹ توجیه اساتید نسبت به مخاطرات 👈یکی از عناصر مؤثر برای اثرگذاری روی اساتید شماها هستید؛ یعنی این را گاهی آدم نمی‌داند مثلاً شما می‌روید سه تا سؤال را مطرح می‌کنید برای استاد که بروید از او مشورت بگیرید واقعاً هم می‌روید مشورت می‌گیرید ؛ ولی آن استاد متأثر می‌شود. 👈 استاد می‌رود مثلاً در خزانه‌ی ذهن خودش می‌رود چرخ می‌زند یک سری مطالب جمع می‌کند می‌آید دو جمله‌ی انقلابی هم می‌گوید، بعد خودش شب می‌بینند که من یک‌طور دیگر شده‌ام! برای یک‌چند نفر یک خطبه‌ی حماسی خواندم یک‌طور دیگر شدم. این مدل‌های اثرگذاری را هم می‌توانید پیدا کنید و هوشمندانه و متدینانه و مؤمنانه و موقر دنبال کنید، باید این اتفاق بیفتد باید اساتید مخاطره را بدانند اگر بیست خط است مخاطره کل بیست خط را باید بدانند ⏹ دعوت به بروز حمایتی 👈 اساتید باید تحلیل های بروز وجدید برای حمایتی از حضرت آقا داشته باشند ⏹ تعریف های بروز های حمایتی فاخر و موجه 👈 حتی خود بروز را هم یک‌طوری دزدکی تلویحی یادش بدهید که مثلاً الآن وقت این است که یک بیانیه، الآن وقتش است که فلان ⏹ شکل دهی یک جمعیت ملی حامیان رهبری د) وظایف گفتمان سازی 1️⃣ ایجاد ⏹ تعیین جامعه ی مخاطب 👈 جامعه‌ی مخاطب را تعیین بکنیم: نخبگان، فضلا، طلاب فاضل ؛ازاینجا باید شروع کرد از طلاب فاضل بعد فضلا بعد نخبگان ⏹ نهایی‌سازی و ارائه محتوای مدون وگویا ⏹ تبیین و تکرار کردن 👈 خود حضرت آقا می‌فرماید: با تکرار می‌توانید گفتمان سازی کنید خودشان‌ هم خیلی تکرار می‌کنند ⏹ارزیابی 👈 و ارزیابی از اینکه چه‌کار کرده‌ایم؟ چه دارد می‌شود؟ ... 2️⃣ «» ⏹ محورهای شناختی 👈 کلیات الگوی توسعه ی غربی و مصادیقش چیست؟ 👈 نقدها و اشکالات ما به این الگوی توسعه چیست؟ 3️⃣ 4️⃣ تلاش جهت و... ادامه در پست بعدی http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 🏴اللّهُمَّ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خازِنِ العِلْمِ الدّ
🌹مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام را محضر حضرت ولیعصر عج و تمام موحدان و مستضعفان جهان تسلیت عرض میکند.🌹 مقام معظم رهبری: پویایی تشکیلات وکالت در عصر امام رضا و امام جواد علیهماالسلام در فضای خفقانی که به گفته‌ یکی از یاران علی بن موسی(ع): «از شمشیر هارون خون می‌چکید»(۱)، بزرگ‌ترین هنر امام معصوم و بزرگوار ما آن بود که توانست درخت تشیّع را از گزند توفانِ حادثه به سلامت بدارد و از پراکندگی و دل سردی یارانِ پدر بزرگوار مانع شود. با شیوه تقیّه آمیزِ شگفت آوری جان خود را که محور و روح جمعیت شیعیان بود حفظ کرد و در دوران قدرت مقتدرین خلفای بنی عباس و در دوران استقرار و ثبات کامل آن رژیم، مبارزات عمیق امامت را ادامه داد. در دوران امام رضا و امام جواد علیهماالسلام نیز فعالیت نهاد وکالت همچنان تداوم یافت. در دوران امام جواد(ع) کارگزاران و وکلای امام در بسیاری از ولایات مانند سیستان، بست، ری، کوفه و قم فعالیت داشتند.(۲) در چند سال آخر امامت ایشان، تشکیلات و فعالیت های وکلای امام جواد توسعه یافتند. امام نهم با شنیدن فرمان معتصم در خصوص احضار ایشان به بغداد، از نماینده خود « محمّد بن فرج»، خواست تا وجوهات شرعی را به فرزند ایشان، امام علی الهادی(ع) بدهد.(۳) ________________________ (۱) الکافی، ج ۸، ص ۲۵۷ (۲) اصول کافی، ج ۵، ص ۱۱۱ و ج ۱، ص ۵۴۸ (۳) المناقب ابن شهر آشوب، ج ۴، ص ۳۸۹ http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰سلسله جستارهای 4⃣4⃣ چهل وچهارم ♦️ شكّى نيست كه از ابعاد مختلف، يك شخصيت برجسته و ممتاز، يك يك ، يك ، يك ، يك که از لحاظ روحيّات، صاحب خصلت‌ها و خصوصيات ممتاز و كم‌نظير بود. همه‌ى اين‌ها شخصيت امام را در چشم مردمِ دوران خود او و دوران‌هاى بعد برجسته می‌كند؛ ليكن شخصيت امام بزرگوار ما در اين خصوصيات نيست. بُعد ديگر شخصيت او عبارت است از و روشنى كه او در اين كشور، در اين منطقه و در مقابل چشم همه‌ى مردم جهان آنها را بنياد كرد؛ براساس آن يك و اجتماعى به وجود آورد و را در دل عالم و ايجاد نمود. شخصيت امام از اصول اساسى او جدا نيست. در حقيقت، و خطوط برجسته‌ى را هم تشكيل می‌دهد. هرچه راجع به بگوييم، در واقع در باره‌ى سخن گفته‌ايم. 📝با کانال گفتمان سازی مکتب امام با اندیشه امام ٱشنا شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
📌سخرانی حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) در جمع مدیران کل سازمان تبلیغات کشور درباب بیانیه گام دوم http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
930028.pdf
422.9K
📝گام دوم، فصل صراحت انقلابی و تمدنی است. 🔺خلاصه بیانات استاد فلاح شیروانی در جمع مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی، روزنامه قدس. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
بیعت.mp3
5.21M
امروز کسی که با انقلاب و امام خمینی(ره) بیعت کند با پیامبر(ص) بیعت می کند 🌿 🔴 کسانی که نمی گذارند خط انقلابی امام(ره) کهنه شود با پیامبر(ص) بیعت می کنند 🔴 @khaneTolab http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
بسم الله الرحمن الرحیم به بهانه دیدار رهبری با جهادیها مدتی این مثنوی تاخیر شد ☘️ مدتها بود که سوال ذهنی من این بود که رهبری،اصلی ترین راهبردی را که برای گذار از شرایط فعلی انقلاب، دنبال می کنند چیست؟ فارغ از درگیریها و گرفتاریهای روزمره ای که دارند، طرح ایشان برای رفتن به مرحله بعدی انقلاب که به تعبیر خودشان مرحله دولت اسلامی است، چیست؟ بیانیه گام دوم، بخش مهمی از این مسیر را معین کرد، دیدار دانشجویی ماه رمضان سال گذشته هم، مساله را کاملا شفاف و روشن ساخت. ☘️مساله اصلی ما در دولت اسلامی داشتن مسئولینی است که انقلابی می اندیشند و به نظام اندیشه انقلاب واقعا متصل هستند، به ارزشها و آرمانهای انقلاب هم دل بسته اند و تعلق دارند، مسائل اصلی و کلیدی نظام و جامعه را هم می شناسند و برای حل آن تربیت شده اند. از سوی مردم هم مورد اعتماد هستند. مردم، آنها را می شناسند و کارآمدی شان را به عینه مشاهده کرده اند. ☘️ جوانان باید شانه هایشان را زیر بار تحقق دولت اسلامی ببینند، راهبردی را که ایشان در دیدار دانشجویی ماه رمضان امسال فرمودند، تشکیل جریانات خودجوش مردمی بود که این ها مسائل اصلی جامعه را فکر می کنند و برای آن چاره اندیشی می کنند. بنای حرکت انقلاب اسلامی در تمامی مراحل آن، مبتنی بر شکل گیری یک اراده پولادین ملی است، اراده ای که در تحقق آن نخبگان نقش اساسی دارند. این حرکتهای خودجوش برای حل مسائل کلیدی جامعه، نقش کلیدی ای در تحقق این اراده ملی در راستای شکل گیری دولت اسلامی دارند کما اینکه بهترین زمینه هستند برای تربیت نیروهایی که به درد دولت اسلامی می خورند. ☘️ دیدارهای شبهای جمعه رهبری با گروهها و جریانات مختلف را گامی از سوی شخص ایشان در این راستا می بینم.دیدارهای موثر و صمیمی که روح امید و کار را در دل جامعه از طریق این نخبگان پمپاژ می کند. 🌸🌸🌸 پیشنهاد من به نخبگان دانشگاهی و حوزوی، بچه های هیئات و مساجد، و .... این است که یک پیوستار نیروی انسانی، یک جریان اجتماعی ناظر به حل مسائل خرد و کلان جامعه شکل بدهید و این الگو را تبدیل به گفتمان رایج بین نخبگان و مردم کنید، این گردنه انقلاب هم رد شدنی است ان شاء الله https://eitaa.com/tamardom http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
2⃣5⃣📜 🤝🤝 ◀️👈 خیلی مهم است بتوانیم طیف نیروهای انقلابی را درباره‌ی یک اقدام رگ و ریشه دار به وفاق برسانیم، عزیزان الآن انصافاً در این مسئله خیلی داریم خسارت می‌بینیم و، هرکس می‌تواند در این راستا یک گامی بردارد نباید دریغ کند؛ 1️⃣ 👈👉 ◀️ ما خیلی آشفته هستیم وقتی طرف مقابل گفت که ما با دست‌بسته پیروز شدیم من این حرف را خیلی بی‌راه نمی‌دیدم، واقعاً با دست‌بسته پیروز شدند! این‌طرف ماشاءالله کرورکرور سرمایه و فرصت، منتها بسیار آشفته، روی چیزی متمرکز نیستند؛ وفاق‌های تئوریک شان کم است و به‌سرعت این ضعف خودش را نشان می‌دهند؛ مثلا در برابر رفتارهای درست و نادرست هم‌رزم‌های خودشان نمی‌دانند چه‌کار باید بکنند. 💡 رسالت ما در قبال رفع این مخاطره 👈 خودمان را گسترش بدهیم (رشد نعنایی) یعنی هرکسی خودش را بیشتر کند گستره جمع خودمان را بیشتر کنیم ، چیزی پدید بیاوریم به اسم نهضت گفتمان‌سازی . —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
♨️هم اکنون جلسه هم اندیشی ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بر بنیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 رهبرانقلاب: ناامیدی، سمّ است، هیچ بهانه‌ای مجوز ناامیدی نیست | ۹۸/۵/۱۶ 🔴امام خمینی(ره): یکی از جنود ابلیس «یاس» است. در اموری که انسان باید با امید و طُمَانینه و تصمیم عمل بکند شیاطین ایجاد یاس می‌کنند و با این ایجاد یاس جوانهای ما را در آن مسائلی که باید با تصمیم جدّی پیش ببرند گاهی سست می‌کنند | ۳۰ تیر ۱۳۵۸ 📥دریافت سایر کیفیت‌ها👇 http://yon.ir/FeB2O@EMAM_COM 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰سلسله جستارهای 5⃣4⃣ وپنجم ♦️ و ديگر تاريخ اسلام در يكى دو قرن اخير همين بود. امام وارد شد، وسط آمد، بود، با مردم حرف زد، اصول خود را براى مردم كرد و آنها را به و آگاهانه‌اى مثل ايمان خود رساند؛ آنگاه ايمان و انگيزه‌ى مردم و تعاليم اسلام، معركه را به سود حقّ و حقيقت تمام كرد. ديگران نمی‌توانستند و نتوانستند اين مرحله‌ى دشوار را پيش ببرند؛ اما امام توانست. ملت ايران به اين اصول اعتقاد پيدا كرد، ايمان آورد و در راه آن به مجاهدت پرداخت. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🏴شهادت جانگداز بنیان‌گذار نهضت علمی علوی و شکافنده علوم الهی، حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام تسلیت باد. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🏴شهادت جانگداز بنیان‌گذار نهضت علمی علوی و شکافنده علوم الهی، حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام تسلیت
💠رهبرانقلاب: ‼️مبارزه اصلی امام باقرالعلوم در طول ۱۹سال امامتشان، مبارزه با تحریف اسلام و معارف اسلامی بود و این مبارزه در دوران ایشان بیش از همیشه بود! ۶۶/۵/۹ ‼️چرا به ایشان باقرالعلوم میگویند؟! بخاطر اینکه ایشان حقایق اسلامی را که در پوستی از دروغ و تحریف پیچیده شده بود میشکافتند و آنرا در کام مشتاقان حقیقت میریختند! ۵۱/۱۱/۲۲ ‼️خودتان را عالم کنید. کشورتان و ملتتان را در قافله‌ی علم جلو ببرید. ما در این زمینه عقب ماندگی داریم. لعنت خدا بر آن کسانیکه اولویت علم و تحقیق را در این کشور نفهمیدند و کشور را عقب نگه داشتند! ۸۶/۶/۴ ‼️معلمان عزیز، اینطور نیست که فقط آموزش قرآن و دینی ثواب داشته باشد اما آموزش فیزیک نداشته باشد؛ آموزش هر علمی که برای جامعه مفیدتر، ثوابش بیشتر! ۷۴/۲/۱۳ ‼️در روایات ما در باب تعلیم علم این معنا مکرر تکرار شده است که عالمی که علم خود را کتمان میکند لعنت شده است، البته این فقط درباره علم دین نیست بلکه عالمی که علم پزشکی و مهندسی و... خود را از از دیگران کتمان کند و تعلیم ندهد، لعنت شده است! ۷۱/۲/۹ @Jahade_tabeini 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰کتابچه 💠اثر استاد «در سورۀ احزاب مشاهده می‌کنید: «وَ لَمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُم اِلّآ ایمانًا وَ تَسلیمًا.»(احزاب، 22) قضیّه‌ی احزاب قضیّۀ مهمّی بود؛ یعنی در مقام مقایسه، اگر بخواهیم جبهۀ امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، می‌شود جنگ احزاب. امروز خب مشاهده می‌کنید دیگر؛ همۀ دنیاپرستان و قدرت‌طلبان و جنایت‌کاران و اهل زور و ظلم و طغیان در سرتاسر عالم، در رده‌های مختلف اقتدار، در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند و حمله هم کرده‌اند و دارند از همۀ جوانب حمله هم می‌کنند؛ عین همین قضیّه در جنگ احزاب اتّفاق افتاد.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از دانشجویان، 12/4/95) 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🌟 معنای کلمه‌ها 🔺️ رهبر انقلاب: حتماً سعى کنید به #معانى این دعا توجّه کنید؛ دقّت کنید ببینید چه میگوید. نه اینکه بنشینید رویش فکر کنید ـ اینها فکر کردن نمیخواهد ـ فقط وقتى حرف میزنید، بدانید دارید با مخاطبى سخن میگویید، و معناى آن کلمه را بفهمید که چیست. ۱۳۷۲/۳/۵ 🌷 #روز_عرفه 💻 @Khamenei_ir
🌟 ساعت‌های بهشتی... 🔺️ رهبر انقلاب: #روز_عرفه هم نزدیک است؛ بعدازظهرِ این یک روز، یکى از آن ساعات بهشت است، اگر ما بتوانیم آن را درک بکنیم. بیخود نیست که یک شخصیّتى مثل حسین‌بن‌على با آن عظمت، آن نصفه‌روز را صرف میکند با آن #دعا. ۱۳۷۲/۳/۵ 💻 @Khamenei_ir
🌟 دعای پسر، شرح کلمات پدر 🔺️ رهبر انقلاب: و دعاى امام سجّاد (سلام اللّه علیه) در #روز_عرفه، مثل شرح دعاى امام حسین است؛ گویى این پسر یک ذیلى، تعلیقى، تبیین و شرحى براى کلمات پدر در ذیل دعا و با زبان #دعا نوشته؛ هر کدام یک طعمى دارد. ۱۳۷۲/۳/۵ 💻 @Khamenei_ir