eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم 1⃣5⃣ پنجاه یکم 🔴🔴🔵🔵 ✅ 👈 👉✅ الف) وظایف عملی در زندگی شخصی 1️⃣ و توسل برای و ⏹ توجیه نسبت به ضرورت آن ⏹ برگزاری برنامه های دعا و توسل به قدر وسع 2️⃣ ، پاک و متعهدانه ⏹ نگاه جامع به تعهدات ⏹ برنامه‌ی کامل و تلاش متوازن 👈 زندگی را نمی‌گوییم یک‌ دینامیت وسطش بگذارید منفجر بشود خیر این خواسته‌ی مان نیست یک زندگی تمیز و منضبط داشته باشید ولی از درونش یک انقلاب هم دربیاید بیرون ان شاء الله ⏹ توجه به روح زندگی مؤمنانه و انقلابی ب) وظایف شناختی 1️⃣ خمینی (ره) ⚠️ من این فهرست را عرض می‌کنم یک‌بار فهرست را شما ببینید بعد این‌ها را باید بحث بکنیم. ⏹ خطوط کلی ⏹ مصادیق عینی امروزی ⏹ جمع آوری محصولات ⏹ مطالعه و جمع بندی ⏹ محافل بحث و گفتگو ⏹ مدونه های گویا 2️⃣ و کامل از ⚠️ اگر این را ندانید من بعید می‌دانم با صرف آن مباحث نظری مکتب امام به‌اندازه‌ی کافی انقلابی بشوید. ⏹ استراتژی های جهان کفر ⏹ طرحی که تحریف گران داخلی دارند ⏹ وضعیت جبهه ی انقلاب ⏹ برنامه های رهبری ⏹ تشکیل یک پایگاه مطالعه 3️⃣ بررسی راه‌های ⏹ تحلیل ها و راه حل های موجود را جمع کنیم ⏹ اقدامات قابل اعتنا را ببینیم ⏹ نگاه جامع را فراهم بکنیم 4️⃣ بررسی راه‌های 👈 بحث اصلی ما پیش برد مقاصد انقلاب است، نه مدام مقابله با این مقابله با آن، حضرت آقا دارد در تمام این بدبختی‌ها مراقب این نهال است که رشد کند و برود جلو، ایشان در کار پیش برد مقاصد انقلاب است. ◀️ برای این کار یک راه های همیشگی داریم و یک راه های اقتضائی ج) وظایف عملی در زندگی حوزوی ✅✅✅ تشکیل 👈 یک جمعیت قابل‌توجه موجه، آبرودار و پرکاری باید تشکیل بشود به‌عنوان جمعیت فضلای حامی رهبری، اگر این را نداشته باشید عزیزان آدم هایی که به شیطنت محض رسیده‌اند، خیلی طمع می‌کنند.یک فرمولی حضرت آقا دارد می‌فرماید: دشمن اگر طمع بکند هزینه برایتان درست می‌کند. ⏹ شناسایی و دسته بندی تمام اساتید و فضلای ولایی 👈 من مخاطبم الآن طلاب جوان است شما با هیچ‌کس کار نداشته باشید این را بسم‌الله بگویید راه بیندازید ⏹ توجیه اساتید نسبت به مخاطرات 👈یکی از عناصر مؤثر برای اثرگذاری روی اساتید شماها هستید؛ یعنی این را گاهی آدم نمی‌داند مثلاً شما می‌روید سه تا سؤال را مطرح می‌کنید برای استاد که بروید از او مشورت بگیرید واقعاً هم می‌روید مشورت می‌گیرید ؛ ولی آن استاد متأثر می‌شود. 👈 استاد می‌رود مثلاً در خزانه‌ی ذهن خودش می‌رود چرخ می‌زند یک سری مطالب جمع می‌کند می‌آید دو جمله‌ی انقلابی هم می‌گوید، بعد خودش شب می‌بینند که من یک‌طور دیگر شده‌ام! برای یک‌چند نفر یک خطبه‌ی حماسی خواندم یک‌طور دیگر شدم. این مدل‌های اثرگذاری را هم می‌توانید پیدا کنید و هوشمندانه و متدینانه و مؤمنانه و موقر دنبال کنید، باید این اتفاق بیفتد باید اساتید مخاطره را بدانند اگر بیست خط است مخاطره کل بیست خط را باید بدانند ⏹ دعوت به بروز حمایتی 👈 اساتید باید تحلیل های بروز وجدید برای حمایتی از حضرت آقا داشته باشند ⏹ تعریف های بروز های حمایتی فاخر و موجه 👈 حتی خود بروز را هم یک‌طوری دزدکی تلویحی یادش بدهید که مثلاً الآن وقت این است که یک بیانیه، الآن وقتش است که فلان ⏹ شکل دهی یک جمعیت ملی حامیان رهبری د) وظایف گفتمان سازی 1️⃣ ایجاد ⏹ تعیین جامعه ی مخاطب 👈 جامعه‌ی مخاطب را تعیین بکنیم: نخبگان، فضلا، طلاب فاضل ؛ازاینجا باید شروع کرد از طلاب فاضل بعد فضلا بعد نخبگان ⏹ نهایی‌سازی و ارائه محتوای مدون وگویا ⏹ تبیین و تکرار کردن 👈 خود حضرت آقا می‌فرماید: با تکرار می‌توانید گفتمان سازی کنید خودشان‌ هم خیلی تکرار می‌کنند ⏹ارزیابی 👈 و ارزیابی از اینکه چه‌کار کرده‌ایم؟ چه دارد می‌شود؟ ... 2️⃣ «» ⏹ محورهای شناختی 👈 کلیات الگوی توسعه ی غربی و مصادیقش چیست؟ 👈 نقدها و اشکالات ما به این الگوی توسعه چیست؟ 3️⃣ 4️⃣ تلاش جهت و... ادامه در پست بعدی http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
بسم الله الرحمن الرحیم 🏴اللّهُمَّ صَلِّ عَلى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خازِنِ العِلْمِ الدّ
🌹مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام را محضر حضرت ولیعصر عج و تمام موحدان و مستضعفان جهان تسلیت عرض میکند.🌹 مقام معظم رهبری: پویایی تشکیلات وکالت در عصر امام رضا و امام جواد علیهماالسلام در فضای خفقانی که به گفته‌ یکی از یاران علی بن موسی(ع): «از شمشیر هارون خون می‌چکید»(۱)، بزرگ‌ترین هنر امام معصوم و بزرگوار ما آن بود که توانست درخت تشیّع را از گزند توفانِ حادثه به سلامت بدارد و از پراکندگی و دل سردی یارانِ پدر بزرگوار مانع شود. با شیوه تقیّه آمیزِ شگفت آوری جان خود را که محور و روح جمعیت شیعیان بود حفظ کرد و در دوران قدرت مقتدرین خلفای بنی عباس و در دوران استقرار و ثبات کامل آن رژیم، مبارزات عمیق امامت را ادامه داد. در دوران امام رضا و امام جواد علیهماالسلام نیز فعالیت نهاد وکالت همچنان تداوم یافت. در دوران امام جواد(ع) کارگزاران و وکلای امام در بسیاری از ولایات مانند سیستان، بست، ری، کوفه و قم فعالیت داشتند.(۲) در چند سال آخر امامت ایشان، تشکیلات و فعالیت های وکلای امام جواد توسعه یافتند. امام نهم با شنیدن فرمان معتصم در خصوص احضار ایشان به بغداد، از نماینده خود « محمّد بن فرج»، خواست تا وجوهات شرعی را به فرزند ایشان، امام علی الهادی(ع) بدهد.(۳) ________________________ (۱) الکافی، ج ۸، ص ۲۵۷ (۲) اصول کافی، ج ۵، ص ۱۱۱ و ج ۱، ص ۵۴۸ (۳) المناقب ابن شهر آشوب، ج ۴، ص ۳۸۹ http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰سلسله جستارهای 4⃣4⃣ چهل وچهارم ♦️ شكّى نيست كه از ابعاد مختلف، يك شخصيت برجسته و ممتاز، يك يك ، يك ، يك ، يك که از لحاظ روحيّات، صاحب خصلت‌ها و خصوصيات ممتاز و كم‌نظير بود. همه‌ى اين‌ها شخصيت امام را در چشم مردمِ دوران خود او و دوران‌هاى بعد برجسته می‌كند؛ ليكن شخصيت امام بزرگوار ما در اين خصوصيات نيست. بُعد ديگر شخصيت او عبارت است از و روشنى كه او در اين كشور، در اين منطقه و در مقابل چشم همه‌ى مردم جهان آنها را بنياد كرد؛ براساس آن يك و اجتماعى به وجود آورد و را در دل عالم و ايجاد نمود. شخصيت امام از اصول اساسى او جدا نيست. در حقيقت، و خطوط برجسته‌ى را هم تشكيل می‌دهد. هرچه راجع به بگوييم، در واقع در باره‌ى سخن گفته‌ايم. 📝با کانال گفتمان سازی مکتب امام با اندیشه امام ٱشنا شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
📌سخرانی حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) در جمع مدیران کل سازمان تبلیغات کشور درباب بیانیه گام دوم http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
930028.pdf
422.9K
📝گام دوم، فصل صراحت انقلابی و تمدنی است. 🔺خلاصه بیانات استاد فلاح شیروانی در جمع مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی، روزنامه قدس. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
بیعت.mp3
5.21M
امروز کسی که با انقلاب و امام خمینی(ره) بیعت کند با پیامبر(ص) بیعت می کند 🌿 🔴 کسانی که نمی گذارند خط انقلابی امام(ره) کهنه شود با پیامبر(ص) بیعت می کنند 🔴 @khaneTolab http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
بسم الله الرحمن الرحیم به بهانه دیدار رهبری با جهادیها مدتی این مثنوی تاخیر شد ☘️ مدتها بود که سوال ذهنی من این بود که رهبری،اصلی ترین راهبردی را که برای گذار از شرایط فعلی انقلاب، دنبال می کنند چیست؟ فارغ از درگیریها و گرفتاریهای روزمره ای که دارند، طرح ایشان برای رفتن به مرحله بعدی انقلاب که به تعبیر خودشان مرحله دولت اسلامی است، چیست؟ بیانیه گام دوم، بخش مهمی از این مسیر را معین کرد، دیدار دانشجویی ماه رمضان سال گذشته هم، مساله را کاملا شفاف و روشن ساخت. ☘️مساله اصلی ما در دولت اسلامی داشتن مسئولینی است که انقلابی می اندیشند و به نظام اندیشه انقلاب واقعا متصل هستند، به ارزشها و آرمانهای انقلاب هم دل بسته اند و تعلق دارند، مسائل اصلی و کلیدی نظام و جامعه را هم می شناسند و برای حل آن تربیت شده اند. از سوی مردم هم مورد اعتماد هستند. مردم، آنها را می شناسند و کارآمدی شان را به عینه مشاهده کرده اند. ☘️ جوانان باید شانه هایشان را زیر بار تحقق دولت اسلامی ببینند، راهبردی را که ایشان در دیدار دانشجویی ماه رمضان امسال فرمودند، تشکیل جریانات خودجوش مردمی بود که این ها مسائل اصلی جامعه را فکر می کنند و برای آن چاره اندیشی می کنند. بنای حرکت انقلاب اسلامی در تمامی مراحل آن، مبتنی بر شکل گیری یک اراده پولادین ملی است، اراده ای که در تحقق آن نخبگان نقش اساسی دارند. این حرکتهای خودجوش برای حل مسائل کلیدی جامعه، نقش کلیدی ای در تحقق این اراده ملی در راستای شکل گیری دولت اسلامی دارند کما اینکه بهترین زمینه هستند برای تربیت نیروهایی که به درد دولت اسلامی می خورند. ☘️ دیدارهای شبهای جمعه رهبری با گروهها و جریانات مختلف را گامی از سوی شخص ایشان در این راستا می بینم.دیدارهای موثر و صمیمی که روح امید و کار را در دل جامعه از طریق این نخبگان پمپاژ می کند. 🌸🌸🌸 پیشنهاد من به نخبگان دانشگاهی و حوزوی، بچه های هیئات و مساجد، و .... این است که یک پیوستار نیروی انسانی، یک جریان اجتماعی ناظر به حل مسائل خرد و کلان جامعه شکل بدهید و این الگو را تبدیل به گفتمان رایج بین نخبگان و مردم کنید، این گردنه انقلاب هم رد شدنی است ان شاء الله https://eitaa.com/tamardom http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
2⃣5⃣📜 🤝🤝 ◀️👈 خیلی مهم است بتوانیم طیف نیروهای انقلابی را درباره‌ی یک اقدام رگ و ریشه دار به وفاق برسانیم، عزیزان الآن انصافاً در این مسئله خیلی داریم خسارت می‌بینیم و، هرکس می‌تواند در این راستا یک گامی بردارد نباید دریغ کند؛ 1️⃣ 👈👉 ◀️ ما خیلی آشفته هستیم وقتی طرف مقابل گفت که ما با دست‌بسته پیروز شدیم من این حرف را خیلی بی‌راه نمی‌دیدم، واقعاً با دست‌بسته پیروز شدند! این‌طرف ماشاءالله کرورکرور سرمایه و فرصت، منتها بسیار آشفته، روی چیزی متمرکز نیستند؛ وفاق‌های تئوریک شان کم است و به‌سرعت این ضعف خودش را نشان می‌دهند؛ مثلا در برابر رفتارهای درست و نادرست هم‌رزم‌های خودشان نمی‌دانند چه‌کار باید بکنند. 💡 رسالت ما در قبال رفع این مخاطره 👈 خودمان را گسترش بدهیم (رشد نعنایی) یعنی هرکسی خودش را بیشتر کند گستره جمع خودمان را بیشتر کنیم ، چیزی پدید بیاوریم به اسم نهضت گفتمان‌سازی . —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
♨️هم اکنون جلسه هم اندیشی ارتقای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بر بنیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 رهبرانقلاب: ناامیدی، سمّ است، هیچ بهانه‌ای مجوز ناامیدی نیست | ۹۸/۵/۱۶ 🔴امام خمینی(ره): یکی از جنود ابلیس «یاس» است. در اموری که انسان باید با امید و طُمَانینه و تصمیم عمل بکند شیاطین ایجاد یاس می‌کنند و با این ایجاد یاس جوانهای ما را در آن مسائلی که باید با تصمیم جدّی پیش ببرند گاهی سست می‌کنند | ۳۰ تیر ۱۳۵۸ 📥دریافت سایر کیفیت‌ها👇 http://yon.ir/FeB2O@EMAM_COM 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰سلسله جستارهای 5⃣4⃣ وپنجم ♦️ و ديگر تاريخ اسلام در يكى دو قرن اخير همين بود. امام وارد شد، وسط آمد، بود، با مردم حرف زد، اصول خود را براى مردم كرد و آنها را به و آگاهانه‌اى مثل ايمان خود رساند؛ آنگاه ايمان و انگيزه‌ى مردم و تعاليم اسلام، معركه را به سود حقّ و حقيقت تمام كرد. ديگران نمی‌توانستند و نتوانستند اين مرحله‌ى دشوار را پيش ببرند؛ اما امام توانست. ملت ايران به اين اصول اعتقاد پيدا كرد، ايمان آورد و در راه آن به مجاهدت پرداخت. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🏴شهادت جانگداز بنیان‌گذار نهضت علمی علوی و شکافنده علوم الهی، حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام تسلیت باد. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🏴شهادت جانگداز بنیان‌گذار نهضت علمی علوی و شکافنده علوم الهی، حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام تسلیت
💠رهبرانقلاب: ‼️مبارزه اصلی امام باقرالعلوم در طول ۱۹سال امامتشان، مبارزه با تحریف اسلام و معارف اسلامی بود و این مبارزه در دوران ایشان بیش از همیشه بود! ۶۶/۵/۹ ‼️چرا به ایشان باقرالعلوم میگویند؟! بخاطر اینکه ایشان حقایق اسلامی را که در پوستی از دروغ و تحریف پیچیده شده بود میشکافتند و آنرا در کام مشتاقان حقیقت میریختند! ۵۱/۱۱/۲۲ ‼️خودتان را عالم کنید. کشورتان و ملتتان را در قافله‌ی علم جلو ببرید. ما در این زمینه عقب ماندگی داریم. لعنت خدا بر آن کسانیکه اولویت علم و تحقیق را در این کشور نفهمیدند و کشور را عقب نگه داشتند! ۸۶/۶/۴ ‼️معلمان عزیز، اینطور نیست که فقط آموزش قرآن و دینی ثواب داشته باشد اما آموزش فیزیک نداشته باشد؛ آموزش هر علمی که برای جامعه مفیدتر، ثوابش بیشتر! ۷۴/۲/۱۳ ‼️در روایات ما در باب تعلیم علم این معنا مکرر تکرار شده است که عالمی که علم خود را کتمان میکند لعنت شده است، البته این فقط درباره علم دین نیست بلکه عالمی که علم پزشکی و مهندسی و... خود را از از دیگران کتمان کند و تعلیم ندهد، لعنت شده است! ۷۱/۲/۹ @Jahade_tabeini 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰کتابچه 💠اثر استاد «در سورۀ احزاب مشاهده می‌کنید: «وَ لَمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُم اِلّآ ایمانًا وَ تَسلیمًا.»(احزاب، 22) قضیّه‌ی احزاب قضیّۀ مهمّی بود؛ یعنی در مقام مقایسه، اگر بخواهیم جبهۀ امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، می‌شود جنگ احزاب. امروز خب مشاهده می‌کنید دیگر؛ همۀ دنیاپرستان و قدرت‌طلبان و جنایت‌کاران و اهل زور و ظلم و طغیان در سرتاسر عالم، در رده‌های مختلف اقتدار، در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند و حمله هم کرده‌اند و دارند از همۀ جوانب حمله هم می‌کنند؛ عین همین قضیّه در جنگ احزاب اتّفاق افتاد.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از دانشجویان، 12/4/95) 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🌟 معنای کلمه‌ها 🔺️ رهبر انقلاب: حتماً سعى کنید به #معانى این دعا توجّه کنید؛ دقّت کنید ببینید چه میگوید. نه اینکه بنشینید رویش فکر کنید ـ اینها فکر کردن نمیخواهد ـ فقط وقتى حرف میزنید، بدانید دارید با مخاطبى سخن میگویید، و معناى آن کلمه را بفهمید که چیست. ۱۳۷۲/۳/۵ 🌷 #روز_عرفه 💻 @Khamenei_ir
🌟 ساعت‌های بهشتی... 🔺️ رهبر انقلاب: #روز_عرفه هم نزدیک است؛ بعدازظهرِ این یک روز، یکى از آن ساعات بهشت است، اگر ما بتوانیم آن را درک بکنیم. بیخود نیست که یک شخصیّتى مثل حسین‌بن‌على با آن عظمت، آن نصفه‌روز را صرف میکند با آن #دعا. ۱۳۷۲/۳/۵ 💻 @Khamenei_ir
🌟 دعای پسر، شرح کلمات پدر 🔺️ رهبر انقلاب: و دعاى امام سجّاد (سلام اللّه علیه) در #روز_عرفه، مثل شرح دعاى امام حسین است؛ گویى این پسر یک ذیلى، تعلیقى، تبیین و شرحى براى کلمات پدر در ذیل دعا و با زبان #دعا نوشته؛ هر کدام یک طعمى دارد. ۱۳۷۲/۳/۵ 💻 @Khamenei_ir
📸لوح| بالاتر از ایثار جان 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اگر به حکمت مندرج در عید قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است. حضرت ابراهیم علیه‌السلام در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار به او داده بود. ۱۳۸۹/۰۸/۲۶ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴🔴🔵🔵 ✅ 👈👉✅ 2️⃣ ✅ نسبت ما و مسئولین در فرآیند 👈 سؤال: این گفتمان‌سازی چطور قرار است به‌کل بدنه‌ی اصول‌گرایی برسد که ما دیگر شاهد این همه تشتت در بین نیروهای انقلابی نباشیم؟ 👈 پاسخ استاد: این‌ها داخل بحث است؛ یک نکته‌ی خیلی ساده‌ای در ذهن من است و آن‌هم اینکه آن اتفاق‌های مهمی که در نظرمان هست موقعی می‌افتد که خود من از سرگردانی بیرون بیایم، فکر نکنید مشکل آن بیرون است، نه، مشکل در خود ما است؛ یعنی ما اگر سمت‌وسو پیدا بکنیم اصلاً تلقی‌تان این نباشد که اتفاق کوچکی افتاده است. معمولاً انسان‌ها موقفشان سرگردانی است، اگر یک تیم پیدا بشود که درباره‌ی یک نکته‌ای عازم باشند و تغییر ندهند دائماً هم آن را تقویتش بکنند، در 360 درجه‌ یک ویرایش می‌زنند؛ اگر هم حواسشان باشد و جزء وظایفشان بدانند که این محیط را هم تحت تأثیر قرار بدهند، آن موقع دیگر حتماً تحت تأثیر قرار می‌دهند. 👈 من فکر می‌کنم اولین حادثه‌ی مهمی که باید بیفتد این است که یک جمع مستعد حزب الهی مسئولیت‌ها و وظائف خودش را بفهمد خوب توجیه بشود، نه در حد دو سه جمله گلایه‌ای که ما معمولاً داریم این‌ها به درد نمی‌خورد، اگر ما نسبت به‌ضرورت‌ها و مخاطرات و راه‌های برون‌رفت توجیه بشویم مطمئن باشید روی خیلی‌ها می‌شود اثر گذاشت. شما باید یک جریانی را راه بیندازید و بروید به داد مردم و به داد این انقلاب برسید؛ 👈 اصلاً شاید این آدم‌ها را باید گذاشت کنار و اصلاً شاید اگر تجربه کرده باشید عِین اتلاف وقت است که شما بروید با این آدم حرف بزنید، آدمی که لابه‌لای اطلاعات فراوان به سرگردانی رسیده است! 👈 آن‌هایی که مستعدتر هستند آن‌ها را می‌رویم سراغشان و با آن‌ها و چندلایه‌ای که شکل می‌گیرد یک جریانی راه می‌افتد آن آدم‌هایی که معمولاً دیر می‌آیند آن‌ها هم می‌آیند ازاین‌جهت من به نظرم خیلی جای نگرانی نیست این حرکت را باید رقم زد خیلی چیزها را هم ما درباره‌ی محیط اصلاً خبر نداریم، نمی‌دانیم اگر تعامل کنیم تازه متوجه می‌شویم نمی‌دانستیم؛ محیط بسیار مستعد است ✔️ تأسیس 👈 یکی از استفاده‌هایی که از این آشنایی‌هایی که الآن باهم پیدا کردیم می شود کرد و حرفش را هم زدیم؛ ایجاد یک پایگاه شناخت است که آهسته‌آهسته برود به سمت یک پاتوق و همین‌طوری می‌تواند غنی‌سازی بشود، این را دیگر همه باید تلاش کنیم؛ ولی من اصرارم به این است که همه‌چیز دست خود طلبه‌ها باشد. 👈 ما باید بصیرت‌هایی که از این جنس و از جنس‌های دیگر هر جای کشور پدید آمده است هر طوری که مفیدتر است بکشیم در جمع خودمان بیاوریم. ان شاء الله اگر خود دوستان بسم‌الله بگویند و بیایند وسط می‌توانند تدبیر بکنند و آهسته‌آهسته یک جمع فرهیخته و آگاه و مسئول و متعهد و دردمند شکل می‌گیرد که اول برکاتش به حوزه می‌رسد و بعد هم به بیرون حوزه. ✅ آیا طرحی برای این جمع وجود دارد؟ 👈 سؤال: در ذهن شما طرحی برای این جمع هست؟ یا حالا کسی را می‌شناسید که در ذهنش این‌طور طرحی را ریخته باشد؟ 👈 پاسخ استاد: ببیند ایده‌های خرد و ایده‌های کلان متعددی در ذهن بنده هست؛ منتها خود این قضیه هم یک ایده است، من موقعی که به آن نگاه می‌کنم می‌بینم که ورود به این صحنه ‌یک حدی‌اش متوجه بنده است؛ مثلاً ورود در یک دسته‌ای از این نوع چاره‌اندیشی‌ها معلوم نیست وظیفه‌ی بنده باشد حتی شاید هم تجربه داشته باشید حتی اگر من بیایم اینجا وقت بگذارم مضر است. ✅ گفتمان‌سازی راه حلی نیرومند 👈 سؤال: این تجربه‌ی کار، ‌یک تجربه‌ی نویی که در خیلی از ما نیست، قیام‌های دانشجویی بعد از یک مدتی علی‌رغم اخلاص‌هایی که وجود داشته است علی‌رغم تلاش‌های زیادی که وجود داشته است قیام‌های ابتری شده است، این‌یک ترسی ایجاد می‌کند؛ یک احتیاط‌هایی هست که الآن بلند بشوید من هم می خواهم بلند شوم ولی دو تجربه گذشته را یک‌لحظه چشمم می‌افتد می‌گویم نه گویی الآن بلوغش نرسیده. 👈 پاسخ استاد: موضوعی که دارم مطرح می‌کنم این است که واقعاً یک پی اجتماعی ریخته بشود، نه این‌که الآن یک‌چیزی لازم است آن را دنبال بکنیم اصلاً صحبت الآن نیست؛ الآن دیگر شما تقریباً مهم‌ترین حربه‌‌تان گفتمان‌سازی است، حربه‌های قدرتمندتر از این ندارید شرایط به گونه‌ای است که از هر فضایی وارد بشوید به‌ اصطلاح شما را آچمز می‌کند، ولی این مسئله یک مسئله عمری برای ما طلبه‌ها است و اگر خود انقلاب را در نظر بگیریم این نیاز یک نیاز عمری است، خوب باید ورود بکنیم، پی خیلی محکمی برایش بریزیم و همین‌طوری این را بالا بیاوریم و تبدیل کنیم به یک‌رویه‌ی دائمی، یک چشمه‌ای زده بشود. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
💠مرکز مطالعات و گفتمانسازی مکتب امام ولادت حضرت امام هادی علیه السلام محضر حضرت ولیعصر عج و تمام موحدان و مستضعفان جهان تبریک عرض میکند.💠 گسترش شبکه‌های شیعه با مديريت امام هادی (علیه‌السلام) 🔺حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در شهر سامرا عده‌ای از بزرگان شیعه جمع شدند و حضرت هادی علیه السلام توانست آنها را اداره کند و به وسیله‌ی آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برساند. این شبکه‌های شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست را همین عده توانستند رواج بدهند و تعداد افراد مؤمن به این مکتب را زیادتر کنند. ۱۳۸۳/۰۵/۳۰ 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
در بیان امام خمینی ره 💢بخش اول💢 🔰 بر (آه و صد آه جگر سوز.......) آن چيزى كه موجب تأسف است، اين است كه مجال پيدا نكرد حضرت امير- سلام اللَّه عليه- نگذاشتند مجال پيدا بكند، كه آن حكومتى كه حكومت اللَّه است در دنيا به آن نحوى كه مى‏خواست، خود حضرت امير- سلام اللَّه عليه- مى‏خواست پياده كند تا دنيا بفهمد كه اسلام چى آورده است و چه شخصيت‏هايى دارد. در آن وقت كه حكومت دست ايشان نبود، كه مجال نبود، آن وقت هم كه حكومت دست ايشان آمد، باز مجال ندادند؛ سه تا جنگ بزرگ در زمان ايشان‏ افروختند و مجال اينكه يك حكومتى كه دلخواه او هست برقرار كند نشد، و اين را ما بايد تا آخر ابد از آن متأسف باشيم. اگر يك همچو مجالى براى ايشان پيدا مى‏شد، ا بود آن حكومت براى همه كسانى كه مى‏خواهند به عدالت و به امور الهى قيام كنند، الگو مى‏شد. ولى تأسف اين است كه نشد، و آن قدرى كه شد هم باز نورش متجلى است، و الآن هم همان اثر كمى كه از ايشان مانده است در باب حكومت، همان اثر كم هم معلوم است كه وضع بايد چه باشد. و تأسف ديگر اينكه مجال پيدا نكرد ايشان كه آن علومى كه در سينه ايشان بود «و هاهُنا عِلْماً جَمّاً» «إنَّ هاهنا عِلْماً جَمّاً» پيدا نكرد اشخاصى كه حَمَله آن علم باشند. و بلااشكال آن علمى كه ايشان حَمَلِه‏اش را پيدا نكرده‏ اند، آن ، است. و بايد همه عرفا تأسف بخورند بر اينكه اين مجال براى ايشان پيدا نشد كه آن اسرار را كه بايد افشا كند. 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#غدیر در بیان امام خمینی ره 💢بخش اول💢 🔰 #تاسف بر #فقدان(آه و صد آه جگر سوز.......) آن چيزى كه موجب
در بیان امام خمینی ره 💢بخش دوم💢 🔰 ‏ و ما در اين روز، اين روز مبارك كه از اعياد بزرگ اسلام است و به حسب نفوس ما بالاترين عيد است و نكته‏‌اش هم اين است كه اين ادامه نبوت است، ادامه آن معنويت رسول اللَّه است، ادامه آن حكومت الهى است، از اين جهت از همه اعياد بالاتر است. و ما در اين روز سعيد يكى از چيزهايى كه وارد شده است اين است كه بگوييم، بخوانيم: الْحَمْدُ للَّه الّذى‏ جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّكينَ بِوَلايَة امير الْمُؤمِنينَ وَ اهْلِ بَيْتِهِ . # تمسك_به_ولايت_اميرالمؤمنين چى هست؟ يعنى ما همين اين را بخوانيم و رد بشويم؟ آن هم تمسك به ولايت امير المؤمنين در روزى كه ولايت به همان معناى واقعى خودش بوده است، نه تمسك به محبت امير المؤمنين، تمسك به محبت اصلًا معنا هم ندارد، تمسك به مقام ولايت آن بزرگوار به اينكه گرچه ما و بشر نمیتواند به تمام معنا آن عدالت اجتماعى و عدالت حقيقى را كه حضرت امير قدرت بر پياده كردنش داشت، نمى‏توانيم ماها و هيچ كس، قدرت نداريم كه پياده كنيم، لكن اگر آن الگو پيدا شده بود و حالا هم ما بايد به يك مقدار كمى كه قدرت داريم تمسك كنيم. تمسك به مقام ولايت معنايش اين است كه،- يكى از معانى‏اش اين است كه- ما باشيم. كه و است، اين است كه چنانچه حكومت تشكيل شد، حكومت تمسكش به ولايت امير المؤمنين و اين است كه آن كه اميرالمؤمنين اجرا مى‏كرد، اين هم به اندازه قدرت خودش اجرا كند. 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .