eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠 نشست "پیشرفت مردمی" ◀️ بخش دوم 🔻مباحث ارائه شده: 🔸فناوری مشارکت نخبگان در طراحی الگوی پیشرفت اسلا
ادامه 🔼 🔸دو نکته قبل از توضیح فرایند مسئله یابی باید دو نکته را اشاره کرد. 1️⃣ ابتدا باید دانست که مسئله چیست؟ مسئله یک گزاره جهت دار، صریح، محدود و ناظر به علت بروز معظل است که جهت گیری کلی راهکار و مسیر حل معظل را نشان می دهد. مسئله یک حرف همیشگی و در همه زمان ها و مکان ها درست نیست. مسئله یک گزاره بدیهی نیست. مسئله یک گزاره بی خطر که مورد توافق همگان هست، نیست.گاهی آرمان ها، رویکردها و یا جهت گیری ها به اشتباه به عنوان مسئله مطرح می شوند. به عنوان مثال می گوییم ما با مسئله فمنیسم مواجه هستیم. در حالی که فمنیسم یک رویکرد است نه یک مسئله. مسئله یک گزاره ناظر به علت ها و زنجیره علل است. تورم، فساد، اشتغال مسئله نیست. این ها موضوع هستند. مسئله یک گزاره است که دقیقا اختلاف ها در آن شکل می گیرد. ما درد داریم اما مسئله نداریم. تبدیل درد به مسئله نیازمند طی یک فرایند جدی است که بتواند جهت گیری کلی حل مسئله به ما بدهد. ما باید از طریق مبادی آگاهی بخشی و فضای احساسات، اراده های متکثر را به اراده واحد تبدیل کنیم و این مهم از خود مسئله شروع می شود. باید فرایند تبدیل درد به مسئله را ایجاد کنیم. مسئله از کلی به جزئی به دست نمی آید بلکه از پایین به بالا می آید. البته در آن موقف از فرایندکه درد به مسئله تبدیل می شود و درد بیان دار می شود، مبانی کاملا حاضر است. 2️⃣ مسئله بینابین نیاز و خواسته است. نقطه شروع اتصال با جامعه، نیازهای فعال آن است هرچند که باید به این نیاز ها تعمیق بخشید و به نیازهای اصیل و اصلی پل زد. فرایند مسئله یابی مسئله یابی نیازمند کار علمی، خلاقیت و ابتکار است. در مسئله یابی نیازمند شناخت مؤلّفه ها و عوامل دخیل و اصلی فرعی بودن آن ها هستیم. در مسئله اسیر مشهورات غلط هستیم. 🔸پیشنهاد فناوری برای مسئله یابی 1️⃣مصاحبه با نخبگان محلی برای پیدا کردن مسئله محله. علت شروع از نخبگان این است که تبدیل درد به یک گزاره نیازمند کار دانشی است و علت عدم رجوع به مردم این است که آن ها اسیر رسانه هستند. البته نخبگان هم از این اسارت مستثنی نیستند اما گفتگو با نخبگان در این مرحله کم آسیب تر از گفتگو با مردم است. 2️⃣ تهیه لیست اولیه از مسائل محله و طبقه بندی آن ها بر اساس مصاحبه های انجام شده با نخبگان. 3️⃣ به رای گذاشتن لیست اولیه در بین مردم. 🔸پیشنهاد فناوری برای حل مسئله 1️⃣ دعوت نخبگان برای ارائه راه حل های مسئله. 2️⃣ غربال اولیه راه حل ها. برخی از راه حل ها امکان ترمیم ندارد لذا این موارد را کنار می گذاریم. 3️⃣ راهبری ایده های ارائه شده از طریق ضرب کردن نخبگان ملی در توانمندسازی نخبگان محلی. 4️⃣برگزاری رویداد انتخاب بهترین راه حل ها توسط مردم. یک طرح باید با یک رویداد ویژه شود تا تبدیل به طرح اقدام شهر شود. 🔸پیشنهاد فناوری برای اثربخشی و تحقق 1️⃣ گفتمان سازی حداکثری بر اساس نظام اولویت مسئله ها و راه حلهای برتر به عنوان طرح اقدام شهر. 2️⃣ برج دیده بانی برای رصد و پایش فعالیتهای نهادها و مدیران شهری. 3️⃣ هدایت جریان مطالبه گری شهر بر اساس کارنامه خوانی نهادها و مدیران شهری. 4️⃣ طراحی فناوریهای اجتماعی مشارکت مردم بر اساس تقسیمات محله ای و تخصصها بر اساس طرح اقدام شهر. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠 نشست "پیشرفت مردمی" ◀️ بخش سوم 🔻مباحث ارائه شده: 🔸دوپیش نیاز مشارکت فراگیر نخبگان و مردم در پیشرف
🔰 خلاصه محتوای نشست پیشرفت مردمی ▫️ارائه دوم حجت الاسلام علی محمدی مناسبات نظری پیشرفت و توسعه عبارتند از: 1️⃣ الگوی گفتمان سازی و توانمند سازی هسته های پیشرفت منطقه ای. 2️⃣ فناوری مشارکت قاعده مند مردم و نخبگان در تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرا و نظارت. 3️⃣ فناوری مشارکت نخبگان در حل مسئله های ملی با تحفظ بر حقوق عامه مردم ، تجمیع ، تحلیل و تنظیم دیدگاهها. 🔸دو پیش نیاز مشارکت فراگیر نخبگان و مردم 1️⃣ الگوی کلان حل مسئله 🔺 ترسیم وضع مطلوب که به وسیله فلسفه و تفقه به معنای عام آن انجام می شود 🔺 توصیف وضعیت موجود 🔺 تجویز برنامه تحول و پیشرفت 2️⃣ نظریه های منسجم کننده تحقیقات مسئله محور 🔺 نظریه تمدن نوین اسلامی 🔺 نظریه هویت ایرانی اسلامی 🔺 نظریه پیشرفت اسلامی ایرانی چرا این سه نظریه؟ چون وقتی مبانی می خواهد در ریز موضوع ها و ریز مسئله ها اشراب شود ابتدا باید در کلان جامعه تطبیق شود. در واقع متناظر وضع مطلوب، تمدن نوین اسلامی است. متناظر وضع موجود، هویت ایرانی اسلامی است و متناظر با برنامه تحول از موجود به مطلوب، نظریه پیشرفت اسلامی ایرانی است. جریان عقلانیت پیشرفت نیازمند این دو پیش نیاز است. نیازمند یک نهاد هستیم که عقلانیت آمده را تجمیع و تحلیل کند و تنظیم را نیز انجام دهد. دائم باید این کار را انجام دهد. دو پیش نیاز این کار دو مورد مذکور است. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از دین و رسانه
📌 چند حبه شیرین امید 🖋 علیرضا قربانی رفیقی چند روز پیش می‌گفت: نا امید شده‌ایم، کمی‌ هم از امید بگو! از راهی که ‌می‌توان یافت یا ساخت. 🔹️از من بپرسید، ناامیدی آفت ذهن‌های ساده است؛ ذهن‌هایی که آنقدر هستی را ساده کرده‌اند که هیچ فرصتی در دل معادلاتش یافت نمی‌شود. یا از دریچه دیگر، ذهن‌هایی که تعادلی در نگاه ساختار-عاملی ندارند؛ یا همه چیز را معلول ساختار می‌بینند و به خود حق‌ عاجز بودن می‌دهند، یا در نقطه مقابل، همه‌چیز را قابل تغییر می‌دانند و بعد از چند برخورد با دیوارهای شیشه‌ای ساختارها، مایوس می‌شوند. ساختار که می‌گویم، منظورم عامِ عام است، از ساختارهای عیان و نیمه‌عیان اجتماعی، تا ساختارهای کاملا پنهان ذهنی و زبانی و غیره. 🔹️امید، پاداشی است که به ذهن‌های پیچیده و صبور می‌دهند. آدمی که هر روز فقط ۱ درصد از روز قبلش بهتر می‌شود، چقدر در پایان سال پیش افتاده؟ ذهن ساده این یک درصد را در ۳۶۵ روز سال ضرب می‌کند و می‌گوید ۳۶۵ درصد. ذهن نیمه‌پیچیده می‌گوید این محاسبه غلط است. مثلا از روز دوم به سوم، این "آدمِ یک‌درصد رشد کرده"، یک‌درصد رشد می‌کند، نه آدم روز اول. پس جواب درست، به توان ۳۶۵ رساندن عدد ۱.۰۱ است. حساب کنی می‌شود حدود ۳۷۰۰ درصد یعنی سی و هفت برابر روز اول! ️ ذهن پیچیده می‌داند که حتی این هم غلط است. کسی که ۱٪ رشد کرده، در روز دوم به انسانی دیگر با مهارت‌هایی دیگر با افقی دیگر، با مدل تفکر دیگر تبدیل شده که جهان را طور دیگری می‌بیند و جهان هم طور دیگری به او نگاه می‌کند. او در جهان فرصت‌های جدیدی می‌یابد و بقیه هم او در او فرصت‌های جدیدی برای تعامل می‌بینند. ذهن پیچیده بازی را مثل مار و پله می‌بیند، که گاهی یک خانه جلوتر رفتن، سرنوشت بازی را زیر و رو می‌کند. ذهن پیچیده می‌گوید فقط راه بیفت و هیچ محاسبه‌ای نکن؛ حتی اگر پایت شکسته، خودت را کشان‌کشان جلو ببر؛ جلوتر خبرهایی است که فقط با رفتن می‌توانی ببینی و درکشان کنی. 🔹️تتا اینجایش را خدا و پیغمبری‌ ننوشتم. ذهن خیلی پیچیده می‌گوید: راه که بیفتی، خدا به کار تو ضریب می‌‌دهد. راه بیفت و بگذار ردّ پایت بر زمین، نامه‌ درخواستی باشد که به خدا می‌نویسی. 🔹️یک کاری بکن، یک چیزی یاد بگیر، یک چیزی بنویس، یک چیزی بساز، یک زنگی بزن، یک قراری بگذار، یک کاری بکن. راه برو، فقط یک درصد راه برو. ایده‌ات را مسخره می‌کنند؟ یک نمونه ولو مسخره از آن بساز و بفرست برای صد نفر که ۹۹ نفرشان به تو بخندند. نمی‌دانم، یک کاری بکن، یک کار حتی مسخره. یک چیزی یاد بگیر ولو یک چیز کوچک. سر و پا یک تعادلی با هم دارند. بزرگ شدن سر نسبت به پا، قلم پا را می‌شکند؛ زیاد فکر کردن، گاهی وزنه می‌شود برای راه رفتن.. امید، پاداش ذهن‌های پیچیده و صبور است. 🔹️فقیر بود. آمده بود از پیامبرمان کمکی بگیرد. نشسته بود و منتظر بود که در فرصتی حرفش را بزند. آقا یک طوری که مثلاً مخاطبش عام است، فرمودند: "کسی که از ما چیزی بخواهد، به او می‌دهیم و کسی که بی‌نیازی نشان دهد، خدا بی‌نیازش می‌کند." مطلب را گرفت ولی بعدا همسرش گفت شاید برداشتت اشتباه باشد. دوباره برگشت و سه بار این ماجرا تکرار شد. فهمید ماجرا را. نه کاری بلد بود و نه‌ پولی داشت. رفت یک تبر قرض کرد. از کوه و دشت هیزم جمع کرد و آورد فروخت. یک مدتی بعد، تبر را خرید، بعدتر دوتا شتر خرید و همین‌طور روز به روز غنی‌تر شد. 🔹️راستش را بخواهید من باور نمی‌کنم کسی سراغ پیامبر ما بیاید و بعد آقا دست خالی برش گردانند. آقا کف دست او چند حبه شیرین "امید" گذاشتند. و این امید شد سرمایه اولیه تجارت او. می‌دانید کجایش برایم جالب است؟ اینکه "...خدا بی‌نیازش می‌کند..."، چطور در این داستان دارد رقم می‌خورد. خدا از طریق قدم‌های کوچکی که خودت برمی‌داری، بی‌نیازت می‌کند. امید پاداش ذهن‌های پیچیده و صبور است. امید پاداش دل‌های با ایمان است.. @dinrasaneh
🔰رویداد 🔴 تیزر نشست 💠ارائه حجت الاسلام نهاوندی فر 🔸سیر مفهوم "پیشرفت" در اندیشه مقام معظم رهبری 🎙صوت 📑گزارش مکتوب 💠ارائه حجت الاسلام محمدی 🔸فناوری مشارکت نخبگان در طراحی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی 🔸فناوری مشارکت قاعده مند مردم و نخبگان محلی در طراحی و اجرای نقشه پیشرفت منطقه ای 🎙صوت 📑گزارش مکتوب 🔸دوپیش نیاز مشارکت فراگیر نخبگان و مردم در پیشرفت اجتماعی: 1️⃣الگوی کلان حل مسئله 2️⃣سه کلان نظریه انسجام بخش "تمدن نوین اسلامی" ، "هویت ایرانی اسلامی" و "پیشرفت اسلامی ایرانی" 🎙صوت 📑گزارش مکتوب —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠 نشست "رهیافت هایی در تبیین مناسبات اندیشه پیشرفت با اندیشه توسعه" 🔻مباحث ارائه شده: 🔸"پیشرفت-توسع
🔰 خلاصه محتوای نشست رهیافت هایی در تبیین مناسبات اندیشه پیشرفت با اندیشه توسعه ▫️ارائه دکتر حمید ابدی مفهومی که با رجوع به آن تمامی عناصر محتوایی ما معنادار می شود، پیشرفت است و مفهومی که با رجوع به آن تمامی عناصر محتوایی غرب معنادار می شود، توسعه است. دوگانه واقعی و معنادار دهه پنجم انقلاب، دوگانه پیشرفت و توسعه است. اختلاف نظر اساسی ما با جریان غرب گرا، اختلاف کلامی (اعتقادی) است. این اختلافات کلامی موجب اختلاف در عمل و اداره می شوند. یعنی جریان غرب گرا سراغ توسعه با تمامی مختصات خاص آن و جریان انقلابی نیز به سراغ پیشرفت با تمامی مختصات آن می رود. در حال حاضر اختلافات از بحث های نظری به بحث های عملی سوق پیدا کرده است. جریان ها باید خودشان را در یک طرح عملی توضیح بدهند. جوانان جریان غرب گرا مانند جوانان جریان انقلابی در حال بازخوانی خود و گذشتگان خود هستند و جریان غرب گرا در حال رسیدن به نقطه مشترک و ایستادن به پای آن یعنی توسعه است. توسعه تنها مفهومی است که جریان غرب گرا می تواند با آن سرزنده باشد. هیچ مفهوم دیگری چنین کششی را برای آن ها ندارد. بعضی نیز در جریان انقلابی با مفهوم پیشرفت خود را سر زنده نگه داشته اند که این مفهوم برخلاف مفهوم عدالت، جنبه ایجابی دارد. الان تمدن غرب اگر بخواهد یک مفهوم را به عنوان نوک پیکان اهدافش مطرح کند توسعه است. لذا نام این هزاره را هزاره ی توسعه گذاشته اند که مقام معظم رهبری در سفر کرمان سال 84 به این مسئله اشاره کرده اند که "آن ها به چه حقی برای هزار سال تعیین و تکلیف می کنند؟!" اگر از منظر تمدنی و نه صرفا سیاسی به صحنه تقابلمان با غرب نگاه کنیم، تقابل ما با آن ها تقابل پیشرفت و توسعه است. حال با این مقدمه باید تفاوت توسعه و پیشرفت را بیان کرد و تنها نمی توان به بحث کلامی اکتفا کرد. باید در بستر یک طرح عمل و اقدام توضیح دهیم. 🔸تفاوت را با چند رهیافت می توان بیان کرد 1️⃣ رهیافت تاریخی: یعنی ببینیم نقطه شروع توسعه در جهان و به تبع آن در ایران کجا بوده است. در ایران از دوره ناصر الدین شاه با نوشته های ملکم خان بوده است. تا قبل از پهلوی دوم کلمه ای که برای توسعه به کار برده می شد، کلمه ترقی بود. ما می توانیم این دو خط را از زمان قاجار پی بگیریم تا مشروطه و بعد هم پهلوی و انقلاب. جریان مقابل چند سالی است که به تاریخ نگاری توسعه متوجه شده اند و کارهایی نیز انجام داده است. اما در تاریخ نگاری اندیشه پیشرفت، کار جدی وجود ندارد. 2️⃣ رهیافت اجتماعی: این رهیافت به دو شکل است. به این معنا که یا به دنبال تببین آسیب های اجتماعی می روند یا به دنبال تبیین آسیب های حکمرانی. هرکدام از جریان پیشرفت و توسعه با عقبه های ذهنی خودشان، آسیب های اجتماعی و آسیب های حکمرانی را تبیین می کنند. 3️⃣ رهیافت انسان شناختی: با این رهیافت بحث ها هویتی می شود. یعنی اساسا انسان ایرانی با تمام سرگذشتی که داشته است و با تمام ویژگی هایی که دارد با کدام طرح می تواند زندگی کند؟ توسعه یا پیشرفت؟ 4️⃣ رهیافت مفهومی (نظری): در این رهیافت به بیان خود مفهوم توسعه و پیشرفت می پردازیم. اینجا باید از خود مفهوم توسعه و پیشرفت یک تعریف فرامکتبی ارائه بدهیم. تبیین کنیم که اینها در یک نقطه مشترک هستند که هر دو دنبال تکامل می باشند. موجود، مطلوب و حرکت از موجود به مطلوب سه مرحله مشترک در توسعه و در پیشرفت است. سپس در هر کدام از این سه، تفاوت ها را توضیح دهیم. 🔸در رهیافت مفهومی، طبقات و لایه های مفهومی توسعه و پیشرفت را بررسی می کنیم 🔺سه لایه وجود دارد: اصول و ارزش ها، نظریه ها، الگو ها و مدل های عملی. هر کدام از این دو مفهوم بر کدام اصول و ارزشهایی استوارند؟ مثلا در اندیشه ی توسعه مالکیت خصوصی دارند و مصرفگرایی یک اصل است. بعد از گذشت از لایه اصول و ارزش ها، آن اصول و ارزش ها به شکل نظریه هایی در می آیند. مثل نظریه توسعه سیاسی و اقتصادی. بعد از لایه دوم، به الگوهایی تبدیل می شوند. هر دو جریان اسیر این الگو ها هستند و بدون توجه به عقبه های آن در حال تدبیر امور هستند. ادامه🔽 —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
💠 نشست "رهیافت هایی در تبیین مناسبات اندیشه پیشرفت با اندیشه توسعه" 🔻مباحث ارائه شده: 🔸"پیشرفت-توسع
ادامه 🔼 🔸بعد از بیان لایه ها، معتقدیم با همین وضع و دارایی هایی که داریم چند راه پیش روی ماست 1️⃣ اعراض از اندیشه ی توسعه در هر سه لایه. اگر چه به نظر می رسد این غایت خوبی باشد ولی راه خوبی نیست و فعلا هم ممکن نیست. 2️⃣ پیشنهاد خود توسعه گراها به ما این است که اصول و ارزشهای جهان شمول توسعه را بپذیریم و در لایه ی الگوهای عملی اقتضائات ایران را در نظر بگیریم. به نظر من این یک فریب و مکر بزرگ است. 3️⃣ ما باید در لایه ی اصول و ارزشها، حداکثرِ مرزبندی را انجام بدهیم . باید به شدت شفاف کنیم و اصلا نباید کوتاه بیاییم. ولی الان که نظریه نداریم باید یک ضرب از آن مبانی و اصول به سمت الگو ها برویم و الگوهای آنها ویرایش کنیم. مثلا الگوهای بودجه ریزی و غیره را ویرایش هایی بزنیم. این ویراستاری را باید مستمرا ادامه بدهیم. حتی جاهایی که میدان باز است الگوی جدید پیشنهاد بدهیم . در ادامه از این ویراستاری ها به نظریات و طرحهای مطلوب خودمان برسیم. نظر مختار ما همین است. 🔸خوانشهای مختلف کسانی که معتقد به الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی هستند و درصدد مرزبندی با اصول و ارزش های توسعه می باشد: 1️⃣ توسعه فاقد بعضی از ارزش های ما می باشد.گویا بعضی را دارد. توسعه رشد را دارد عدالت را ندارد. رفاه دارد ولی اخلاق را ندارد. 2️⃣ در چرخش توسعه، اصول اسلامی یک نقش حاشیه ای دارد. ساختارهای توسعه با اینکه می خواهند بومی بودن و تعاون و ...را داشته باشند ولی به نحوی است که بی اخلاقی را و مردمی نبودن و غیره را تئوریزه می کند. یعنی مفاهیمی را که از در بیرون می کنند از پنجره وارد می کنند. 3️⃣ ما اساسا با یک اشتراک لفظی مواجه هستیم. در اصول و ارزشها یک اشتراک لفظی وجود دارد . ما باید به کُنه تعریف این مفاهیم برویم. می گویند عدالت، باید بگوییم عدالت را چه می دانی؟ پایگاه عدالتت چیست؟ نقطه بنیادین تعریف عدالت از نظر شما چیست؟ این خوانش سوم اساسی تر است. اینها کار حوزه است که ذره بین بگذارد. مثلا مفهوم برکت را آقای میرمعزی کار کرده اند. ایشان توضیح داده اند که رشد اقتصادی در نظر توسعه گراها اصلا معادل برکت نیست. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 نشست "رهیافت هایی در تبیین مناسبات اندیشه پیشرفت با اندیشه توسعه" 💠ارائه دکتر حمید ابدی 🔸"پیشرفت-توسعه" دوگانه واقعی و معنادار گام دوم انقلاب 🔸لایه های نظری اندیشه پیشرفت و اندیشه توسعه 🔸مسیرهای پیش رو در نسبت میان اندیشه پیشرفت و اندیشه توسعه 🔸امتداد عملی اصول و ارزش های پیشرفت در حل مسئله 🔸و ... 🎙صوت 📑گزارش مکتوب —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🎞 نقد و بررسی مستند تمدن ▫️اثر نیل فرگوسن 🎥 همراه با اکران دو قسمت از این مستند 📆 پنج شنبه . 2 دی
🎞 نقد و بررسی مستند تمدن ▫️اثر نیل فرگوسن 🎥 همراه با اکران قسمت سه و چهار مستند 📆 پنج شنبه . 9 دی ماه ⏰ 7:30 تا 9:30 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بلوار جمهوری . میدان سپاه . بلوار شهید اخلاقی . بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان . پلاک ۱۲ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰تخفیف 50% به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت 💠 🌐برای خرید کتابها اینجا کلیک کنید. 📆 از تاریخ 9 الی 19 دی ماه —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴نشر حداکثری 🔰متن یادداشت استاد قنبریان را اینجا مشاهده فرمایید. 🔰ویدئو کلیپ یادداشت استاد قنبریان را از اینجا ببینید. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴 🔰کتاب درآمدی بر لایه های دانش 💠مؤلف: ح.فلاح شیروانی 🔗برای دریافت کتاب به صورت الکترونیکی اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰و ذکِّرهُم بِأَیّامِ الله ... 💠روایتی عرفانی از ایام الله شهادت سردار رشید اسلام 🌹بال ملخی تقدیم به ساحت قدسی آن شهید عزیز بخش اول بخش دوم بخش سوم .
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🎞 نقد و بررسی مستند تمدن ▫️اثر نیل فرگوسن 🎥 همراه با اکران قسمت سه و چهار مستند 📆 پنج شنبه . 9 دی
🎞 نقد و بررسی مستند تمدن ▫️اثر نیل فرگوسن 🎥 همراه با اکران دو قسمت آخر مستند 📆 چهارشنبه . 15 دی ماه ⏰ 9:30 تا 12 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بلوار جمهوری . میدان سپاه . بلوار شهید اخلاقی . بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان . پلاک ۱۲ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴 🔰کتاب حیات معرفتی مسلمان مسئول 💠مؤلف: ح.فلاح شیروانی - ح. آقانوری 🔗برای دریافت کتاب به صورت الکترونیکی اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔰تخفیف 50% به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت 💠#کتاب_الکترونیک 🌐برای خرید کتابها اینجا کلیک
🔴آخرین فرصت🔴 🔰تخفیف 50% به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت 💠 🌐برای خرید کتابها اینجا کلیک کنید. 📆 از تاریخ 9 الی 19 دی ماه —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴 🔰کتاب هوای ملکوت درنگی در غایت و کیفیت زندگی مؤمنانه 💠مؤلف: ح.فلاح شیروانی 🔗برای دریافت کتاب به صورت الکترونیکی اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴 🔰کتاب بینش علمی نگاه حوزوی به مقوله کسب دانش 💠مؤلف: ح.فلاح شیروانی 🔗برای دریافت کتاب به صورت الکترونیکی اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔴 🔰کتاب برنامه ریزی مأموریت گرا و برنامه ریزی منابع محور درنگی در تنوع گزینه های برنامه ریزی 💠مؤلف: ح.فلاح شیروانی 🔗برای دریافت کتاب به صورت الکترونیکی اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماموریت گرایی استاد پهلوانی (ره)! وقتی از ماموریت گرایی سخن میگوییم تحقیقا از چه چیزی سخن میگوییم؟!! نذر عجیب استاد سعادت پرور (ره)...!!! 🔗برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب برنامه ریزی مأموریت گرا اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
✅ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند : ✨ دوره مجازی 💢 با تدریس : استاد فلاح شیروانی (حفظه الله) 💠 با محوریت کتاب: روح توحید نفی عبودیت غیر خدا (اثر رهبر معظم انقلاب) 🔻 ویژه طلاب (برادر و خواهر) 🔺 به صورت تدریس آفلاین و جلسات جمع بندی آنلاین 🔻شروع دوره : ۱۲ بهمن 🔺 مهلت ثبت نام : تا ۱۰ بهمن ❗️ توضیح: فایل های ارائه به صورت تصویری استدیویی ضبط شده و میانگین ۳۰ دقیقه است و هفته ای ۴ فایل دیده می‌شود و یک جلسه پرسش و پاسخ و رفع اشکال با استادیاران که از شاگردان استاد هستند برگزار می‌شود. 🌐 لینک ثبت نام : https://b2n.ir/s54504 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰دیباچه 💠 وقتی اسلحه ای به سمت ما نشانه رود تمام وجودمان خطر را حس میکند و به فکر چاره افتاده و برای نجات تقلا می زنیم؛ ولی اگر جور دیگری ما را بخواهند بکشند چه؟ در این صورت متوجه نشده و می گوییم انشاءالله خبری نیست!!! 💠 وقتی در معرکه نبرد تمدنی هستیم پارامترهای تمدنی را به درستی نشناخته و کنش و طرح و نقشه فعالانه ای نداریم. ضعف درک تمدنی باعث شده سالها استضعاف مستکبران عالم را به جان بخریم. 💠 برخی ساده لوحانه «ملئت ظلماً و جوراً» را کاملا سطحی معنا کرده و مصادیق آن را صرفا سر بریدن انسانی مظلوم یا حتی بمباران ملتی مظلوم قلمداد میکنند اما باید پرسید این «پرشدگی» صرفا به معنای سطحی است یا معنای تمدنی دارد؟ 💠 واقعا باور داریم نظام سلطه چون در برابر تمام موجودیتش ایستاده ایم او هم میخواهد ریشه ما را از بیخ و بن بکند؟! 💠عقلانیت قرآن را قبول داریم یا آن را صرفا برای تزیین میخواهیم؟!! «وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ» 💠واقعا باور داریم ابلیس الابالسه اراده سد امداد الهی را دارد؟ امدادی که حق سبحانه فرمود: «وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ» 💠 اگر حوزه های علمیه از بینش تمدنی و درک نبردهای تمدنی برخوردار می بودند شاید قبل از آنکه دیر بشود علاج حادثه را دنبال میکردند. ◀️ در نشستی که ترتیب داده شده است بر آنیم که ابعاد نبرد تمدنی جمعیت را ولو به قدر روزنه ای بکاویم. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef67824