15.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داستان شنیدنی مرحوم فاطمی نیا در مورد کسی که از ترس ریا، نماز شب را نخواند...
18.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 این کلیپ رو ببینید و حتماً تو گروه هایی که عضوید ارسال کنید، شاید جوانی از جوانان این مرز و بوم این کلیپ رو دید و دیدگاهش تغییر پیدا کرد.
✍ مبادا کوتاهی کنیم و روز قیامت جوابی برای امام و شهدا نداشته باشیم...😔
❌ لعن های کذایی
👈 دستور عجیب میرزای شیرازی بزرگ !
حاج آقا رضا صدر از حاج انصاری مرحوم، واعظ معروف و ایشان از مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل میکرده:
دریکی از ملاقاتهای عمومی میرزای بزرگ شیرازی میبینند که نظر ایشان به یک شخص معین معطوف است. هرچه اشخاص جلو می آیند و بعد از دستبوسی میرزا میروند، بازهم توجه میرزا به همان شخص و همان نقطه است؛
تا اینکه بالاخره نوبت به آن شخص موردنظر میرزا میرسد و می آید دست میرزا را می بوسد. میرزا از او سؤال میکند
اهل کجایی؟
میگوید: اهل کربلا.
می پرسد برای چه اینجا آمده ای؟
میگوید: آمده ام تا در سامرا درس بخوانم.
میرزا میفرماید: من به شما حکم میکنم که همین حالا مراجعت کنید به کربلا و شهریه و حقوقی هم که در اینجا به طلبه ها داده میشود در کربلا به شما داده می شود و همین حالا برگردید.
میرزا نوکرش را صدا میزند و به او میگوید: قطار کی حرکت میکند؟
میگوید مثلاً نیم ساعت دیگر.
می فرماید این آقا را الآن ببرید پای قطار و آنجا باشید تا ایشان مشرف شوند کربلا و بعد مراجعت کنید.
نیم ساعت بعد میرزا مرتب می پرسد: خادم نیامد؟
همینطور منتظر بوده و دقیقه شماری میکرده که خادم برگردد.
بالاخره خادم برمیگردد، میرزا میگوید: او را راه انداختی؟
میگوید بله.
میگوید: خودت آنجا بودی موقع حرکت قطار؟
میگوید بله.
میگوید: قطعی شد حرکتش؟
میگوید: بله.
میرزا خیلی استنطاق میکند تا قطعی شود که آن شخص به کربلا برگشته است. بعداً بعضی از اصحاب از ایشان می پرسند: چرا این شخص را با این اهتمام به کربلا برگرداندید؟
◀️میرزا میفرماید: «از خصوصیات این شخص فهمیدم که اگر در اینجا بماند کار دست ما می دهد و از آن لعن های کذایی می خواند و ما که زحمت کشیدیم مشکله اختلاف بین شیعه و سنی را به زحمت حل کردیم، او با یک عملش ممکن است این زحمات را از بین ببرد، یک لعن در حرم بخواند و تمام این زحمات به هدر رود».
بعد که خود آن شخص را دیده بودند، گفته بود: خوش انصاف میرزا، نگذاشت اقلاً یک لعنی بخوانیم!
📚منبع:
آیت الله العظمی شبیری زنجانی، جرعه ای از دریا، ج ۱، ص ۱۱۹-۱۲۰
📌تاریخچه #شهادت بر #ولایت امیرمؤمنان علی(ع) در #اذان
لازم به ذکر است که از نظر شیعیان شهادت بر #ولایت امیرمؤمنان علی(ع) در #اذان از باب جزئیت در اذان نیست؛ بلکه از باب تقرب و تهیت به امیرمؤمنان علی اظهار می گردد؛ چنانکه شیخ صدوق(م381ق) نیز در همان اوائل عصر غیبت کبرا بر آن تذکر داده است.
در #حلب سیف الدوله حمدانی بعد از تأسیس دولت #حمدانیان، دستور داد تا برای اولین بار جمله "محمد و علی خیر البشر" که برگرفته از کلام رسول خدا درباره منزلت امیرمؤمنان #علی است، در وسط #اذان گفته شود و به صورت یک سنت درآمد.
در سال 296 قمری ابوعبدالله شیعی نیز دستور داد تا در اذان «حی علی خیرالعمل و علیٌ خیرالبشر» گفته شود.
افزون بر #قَرامطه حلب در اظهار "اَشهَدُ انَّ علیّاً ولی المؤمنین،" شیعیان امامی مذهب عصر آل بُوَیه نیز «اَشهَدُ انَّ علیّاً وَلِی الله» را در اذان خود اعلام کردند.
بنابر گزارش ابن کثر(م774ق) سنی، بیشتر مردم #شام نیز در سال 366 قمری "حی علی خیرالعمل" را در اذان اظهار می کردند.
در سال 443 قمری نیز #شیعیان محله #کرخ_بغداد «اشهد انَّ علیّا ولی الله» را در اذان خود اعلام کردند. برخی نیز بر سر در خانه ها و #مساجد خود این فراز را با طلا نوشتند.
📚بلاذری، أنساب الأشراف، ج2، ص103؛
📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج3، ص493.
📚ابن عدیم، بغیه الطلب فی تاریخ حلب، ج2، ص476- 475، 944
📚ابن حماد، اخبار ملوک بنی عبید و سیرتهم، ج1، ص50.
📚ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج11، ص270.
📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج1، ص290.
📚ابن جوزی، المنتظم فی التاریخ الامم و الملوک، ج15، ص329، ص335؛
📚مقریزی، المواعظ و الاعتبار بذکر خطط و آثار، ج2، ص271، ص274.
📌تأکید اهل بیت(ع) بر کیفیت صلوات
امام حسن #مجتبی(ع) صلوات را اینگونه می فرستاد:
«اللَّهُمَ صَلِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلی آلِ مُحَمَّد.»
امام #سجاد(ع) نیز بعد از واقعه #عاشورا مکرر جمله
"اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد،" را استعمال می کرد.
فخر رازی(م606ق) می نویسد:
اهل تسنن، "صلوات الله عليه و عليه الصلاة و السلام" را جز برای رسول خدا(ص) به کار نمی برند، اما #شیعیان آنها را برای #علی و اولاد او بیان می کنند.»
📚قندوزی، ینابیع الموده لذوی القربی، ج1، ص41.
📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج1، ص373.
📚فخرالدین رازی، مفاتیح الغیب، ج16، ص136.
📌چه کسانی امت پیامبر اعظم(ص) هستند؟
قال رسول اكرم صلى الله عليه و آله:
لَا تَزَالُ أُمَّتِي بِخَيْرٍ مَا تَحَابُّوا وَ تَهَادَوْا وَ أَدَّوُا الْأَمَانَة.
رسول الله فرمود:
⬅️امّت من تا هنگامى كه يكديگر را #دوست بدارند و محبت بورزند،
⬅️به يكديگر #هديه دهند،
⬅️و #امانتدارى كنند،
در خير و خوبى خواهند بود.
📚شیخ صدوق، عيون اخبار الرضا، ج2، ص29.
➖فضیلت تراشی برای خلیفه غاصب در قضیه غار
🛑جرت عادة الشيعة في الكرخ و باب الطاق بنصب القباب و تعليق الثياب و إظهار الزينة في يوم الغدير، و إشعال النيران في ليلته ، و نحر جمل في صبيحته، فأرادت الطائفة الأخرى من أهل السنة أن تعمل في مقابلة هذا شيئا فادعت أن اليوم الثامن من يوم الغدير كان اليوم الّذي حصل فيه النبي صلى اللَّه عليه و سلّم في الغار و أبو بكر معه، فعملت فيه مثل ما عملت الشيعة في يوم الغدير
🔰 ابن جوزی از علماء اهل تسنن نقل میکند:
رسم شیعیان در کرخ و باب الطاق این بود که در روز غدیر گنبد برافراشتند و زینت خود را عیان میکردند و در شب غدیر آتش میافروختند و شتر ذبح میکردند
و در مقابل شیعیان؛ گروه دیگری از اهل سنت ادعاء کردند که هشت بعد از غدیر یعنی روز بیست و ششم ذی الحجه روز ورود ابابکر با پیامبر صلیالله علیهوآله به غار است و در این روز اعمالی که شیعیان در روز غدیر انجام میداند، انجام میدادند.
(ورود به غار اصلا در ۲۶ ذی الحجه نبوده)
📚:المنتظم في تاريخ الأمم ج 15ص14
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لزوم حفظ عزت نفس در کلام #استاد_شهید_مطهری
📌حفظ #وحدت_اجتماعی واجب است.
امیرمؤمنان #علی(ع) درباره حفظ وحدت اجتماعی خطاب به #ابوموسی_اشعری نوشت:
«بدان، در #امت_اسلام، هیچکس مانند من وجود ندارد که به وحدت امت و به انس گرفتن آنان با همدیگر، از من دلسوزتر باشد.»
📚سیدرضی، نهج البلاغه، نامه: 78، ص465.
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وحدت و امنیت دو روی یک سکه
کارشناس:
حجت الاسلام دکتر محمد جواد #یاوری سرتختی
#حکایت_خوبان
🔺شوق طلبگی!
▫️حجت الاسلام نائینی:
🔹️توفیق داشتم گاهی وقتها بعد از درس خدمت مرحوم آیت الله #میرزاجواد_تبریزی میرسیدم و سوالاتی را در محضر ایشان مطرح میکردم. گاهی ایشان از خاطرات دوران تحصیل در نجف اشرف سخن میگفتند و میفرمودند:
🔹️ما وقتی در #نجف بودیم، توفیق داشتیم صبحها به درس استاد الفقهاء سید خوئی (رحمه الله) حاضر شویم و خدا میداند، نمیدانستم که برای ظهر غذا داشتیم یا خیر؟
🔹️با ذوق و شوق در درس حاضر میشدیم و فقط فکر و ذکرمان استفاده کردن از محضر #استاد و تلاش جهت نشر آن بود.
🔹️به اینکه وضع خوراکمان چطور باشد، اصلا فکر نمیکردیم! لکن عنایت ولی عصر (سلام الله علیه) به #طلاب در آن زمان مشهود بود و هیچ گاه پیش نیامد که مشکل حل نشود. فشار در زندگی بود و مشکلات طلاب را احاطه میکرد، لکن حل میشد.
📚سیره آیت الله میرزا جواد تبریزی، ص۱۷۴
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
📜چرا پیامبر از اهل مدینه همسری نداشت؟
🔹️بنابر گزارشی که ابن سعد در کتاب الطبقات الکبیر آورده، وقتی از پیامبر سؤال می شود که چرا از انصار زنی را به همسری در نیاروده؟ ایشان در پاسخ به این نکته اشاره می کند که زنان انصاری تحمل پذیرفتن هوو را ندارند و چون پیامبر همسران زیادی دارد، نمی خواهد با ازدواج با زنان انصاری خاطر آنان را مکدر سازد.
🏷عن عمرة بنت عبدالرحمن قالت قیل لرسول الله ألاتتزوّج يا رسول الله في نساء الأنصار فإنّ فيهنّ جمالا؟ فقال رسول الله: هنّ نساء فيهن غيرة شديدة ولايصبرن على الضرائر وأنا صاحب ضرائر وأكره أن أسوأ قومها فيها
📚ابن سعد، الطبقات الكبير، چاپ مکتبة الخانجي بالقاهرة: 10، 195