eitaa logo
کلمه سواء
322 دنبال‌کننده
123 عکس
110 ویدیو
13 فایل
مدتی است که مسئله‌ی امتداد اجتماعی عقیده "امامت" ذهنم را مشغول کرده با منت پذیرای پیشنهاد و انتقادها هستم. @Moienoddin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پرسمان 📝
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خواب عجیب حاج قاسم سلیمانی: همه حوادثی که بر سر حضرت زهرا سلام الله علیها آمد را در خواب دیدم. آتش گرفتن در و... همه را دیدم. السلام علیک یافاطمة الزهراء سلام الله 🪐🕋کانال پرسمان🕌🪐 📡 @khademorrasoul 📝
ناراحتی از معلول دردی را دوا نمی‌کند؛ باید فکری به حال علت کرد! 1️⃣در این چند روزی که مصاحبه‌ی احمد عابدینی نجف‌آبادی با شبکه کلمه وایرال شده، موجی از خشم شیعیان غیور را فراگرفته است. اما حقیقتِ تلخ، این است که عابدینی یک پدیده‌ی منحصر به فرد نیست و اگر از زمینه‌های اجتماعی-اعتقادی رشد عابدینی‌ها‌ غفلت بورزیم، هرآینه باید در آینده منتظر عابدینی‌های بیشتری درون جامعه شیعی باشیم. 2️⃣عابدینی دو اشتباه بزرگ داشته که یکی علت و دیگری معلول است؛ اما متاسفانه ما تنها به معلول واکنش نشان می‌دهیم و از کنار علت، بی‌توجه رد می‌شویم. توضیح: درست است که مصاحبه‌ی عابدینی با شبکه کلمه خود گناهی بزرگ و نابخشودنی است اما باید در این امر اندیشید که چه چیزی باعث شده دشمنان اسلام و نظام در عابدینی طمع کنند؟ اگر علت، انحرافات فکری اوست پس باید درباره‌ی ماهیت این انحراف و عواملی که منجر به منحرف شدن او شده اندیشید. 3️⃣برای دستیابی به شناختی درست از جوهر اندیشه‌ی اعتقادی عابدینی باید فارغ از هر چیز (از جمله گرایش‌های سیاسی وی) بر محتوای سخنان او تمرکز کنیم. این متن بخش اصلی سخنان او در شبکه کلمه است: «من فکر می‌کنم امروز باید فتیله‌ی فاطمیه رو کشید پایین و در مقابل معارف رو زیاد کرد. بینید همون خطبه‌ی حضرت زهرا در حضور مهاجرین و انصار در مسجد که برای فدک بود اولش بحث توحیده بعدش بحث معاده بحث رسول اللهِ‌ه. نصف خطبه به این امور می‌گذره. خوب اینا امور اصلی دینه. ما چرا به اینا نمی‌پردازیم؟ الان خوب اعتقادات جوونا ضعیف شده. خیلی شبهه دارند؛ راجع به اصلا خدا، راجع به پیامبر، راجع به قرآن. خوب همه‌ی امکانات رو ما صرف کنیم این شبهات رو جواب بدیم. نه امکانات رو صرف دعوای با یکدیگر کنیم و اثبات اینکه در خانه آتش زده شد یا نشد؟ حضرت زهرا پشت در زخمی شد یا نشد؟ کل دین داره زخمی میشه و کل دین داره نابود میشه و ما هنوز داریم دعواهای جزئی می‌کنیم.» 4️⃣مضمون اصلی سخن ایشان را می‌توان در این گزاره‌ها خلاصه کرد: 1.شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از امور اصلی و مهم دین نیست. 2.باید روی امور اصلی دین سرمایه‌گذاری کرد. 3.طرح این مسائل نامهم مانع از تمرکز بر امور مهم بوده باعث تضعیف دین‌داری است. 4.در نتیجه کتمان و اعراض از مسائل مورد اختلاف برای رسیدن به وحدت و تقویت اسلام، ضرورت دارد. 5️⃣اگر از سخنان عابدینی ناراحت شدید و آن را انحراف از مذهب حق و باعث تضعیف انقلاب و سوءاستفاده دشمنان دین می‌دانید، پس نباید با این جنس افکار، براساس قائل و جریان سیاسی‌اش، برخورد گزینشی کنید. 6️⃣این تنها برقعی و قلمداران نیستند که ملازاده وهابی با تعریف و تمجید از آن‌ها به عنوان ظرفیتی برای مبارزه با تشیع یاد می‌کند، بلکه عینا همین تمجیدها را نسبت به اشخاص دیگری نیز داشته است. (اینجا) حال اگر فرضاً آن شخص خودش را انقلابی معرفی کرد، دیگر نباید این انحرافات او محل تأمل باشد؟ 7️⃣عابدینی به خاطر انحرافات سیاسی و عدم پیچیدگی در طرح شبهات، هیچ جایگاهی در میان مردم متدین انقلابی ندارد؛ در حالی که آن‌هایی که همین خط انحرافی را با پرچم انقلابی‌گری (بلکه با امکانات بیت‌المال) دنبال می‌کنند خطرشان بارها و بارها بیش از امثال عابدینی است. 8️⃣جریان نام‌برده علاوه بر تلاش در راستای بی اهمیت جلوه دادن شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و مباحث مربوط به امامت، تلاش می‌کنند با استناد نادرست به فرمایشات رهبر انقلاب هرگونه بیان نسبت به این امور را مصداق دعوا درست کردن با اهل سنت جا بزنند حال آن‌که از نگاه امامین انقلاب اولا امامت اساس دین است.
1 
و ثانیا حفظ و تقویت مبانی اعتقادی شیعیان و پاسخ به شبهات این عرصه با استدلال منطقی ابدا مصداق دعوا درست کردن نیست.(اینجا)
خیز جریان وحدت التقاطی با پرچمداری کمیلی برای ورود جدی‌تر به قدرت
قطعا منظور من این نیست که همه‌ی امضاکنندگان دارای تفکر التقاطی هستند
۱. این جماعت غالبا حرف‌های اصلی‌شان را صریح نمی‌زنند(یعنی جرأتش را ندارند) بلکه پیام را در قالب یک داستان یا یک آزمایش ذهنی طرح می‌کنند و با همین روش جهت‌گیری خاصی را به مخاطب القا می‌کنند. ۲. قرار دادن وحدت به عنوان ملاک سنجش درست و غلط همه چیز همیشه در پیام‌هایشان مشهود بوده اما در نهایت با این ملاک شیعیان و علمای معاصر را نقد می‌کرده‌اند اما این بار پا را فراتر گذاشته و یک کتاب حدیث را مورد نقد(بلکه توهین) قرار داده‌اند. ۳. تفسیر عیاشی یک تفسیر روایی است و مضامین مورد اشاره آقایان هم اختصاص به این تفسیر ندارد بلکه در روایات اهل بیت علیهم السلام به وفور یافت می‌شود. در نتیجه این توهین در حقیقت به یک کتاب و یک نویسنده نیست بلکه توهین به ساحت گوینده آن روایات یعنی خود اهل بیت علیهم السلام است. ۴. معنا ندارد که بگوییم اهل سنت آن‌قدر نزد این جماعت اهمیت دارند که حتی اگر ائمه اطهار علیهم السلام هم چیزی در قدح ایشان فرموده باشند، ایشان را هم اسرائیلی معرفی می‌کنند بلکه اساس کار این جماعت یک پروژه برای تضعیف تشیع و سوق دادن جامعه شیعی به سوی بی دینی است و شعار وحدت فقط و فقط یک پوشش برای این شیطنت است. ۵. در پیشبرد این پروژه از هر فرصتی استفاده می‌کنند. اصرار کمیلی بر برجسته کردن سنی بودن حماس را هم باید در همین بافتار فهم کرد.
برای ماست‌مالی جسارتی که به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام کرده‌اند یک پیام به پیام قبلی پیوست کرده‌اند که بگویند ما با خود عقیده شیعه مشکل نداریم بلکه تنها با بیان آن از تریبون‌های عمومی مشکل داریم اما اولا دم خروستان بدجوری بیرون زده و با این ماست‌مالی‌های همیشگی قابل پوشاندن نیست. ثانیا تعریف آقایان از توهین شامل بیان هرگونه معارفی است که تشیع را از غیرشان متمایز کند. ثالثا دایره عمومی و خصوصی را به تناسب جایی که حرف می‌زنند هوشمندانه هر بار تنگ و گشاد می‌کنند؛ یک بار مصداق عمومی تلویزیون ملی است یک بار منبر حرم رضوی یک بار منبر مسجد و حسینیه سر کوچه و گاهی حتی وقتی شرایط را مناسب ببینند می‌گویند حتی در کتاب تخصصی حوزوی هم نباید بحث امامت مطرح شود چون امکان عکس گرفتن و انتشار آن در فضای مجازی هست(مضمون سخن کمیلی در موسسه دکتر رهدار)
کلمه سواء
۱. این جماعت غالبا حرف‌های اصلی‌شان را صریح نمی‌زنند(یعنی جرأتش را ندارند) بلکه پیام را در قالب یک د
چنان‌که عرض شد مضامین روائی مورد هجمه، هیچ اختصاصی به کتاب عیاشی ندارد و در کتب رواییِ دیگر نیز وجود دارد. اما به همین بهانه بد نیست نگاهی به تجلیل رهبر معظم انقلاب حفظه الله ورعاه را نسبت به شیخ عیاشی رضوان الله تعالی علیه بیندازیم. با یک سرچ دم دستی در سایت رهبر انقلاب: 1- در پیام به کنگره‌ی جهانی هزاره‌ی شیخ مفید - 1372/01/28: مرحوم عیاشی را به عنوان استاد شیخ مفید و کسی که در ایجاد هویت مستقل شیعی و فقه شیعی نقش داشته مورد تجیلیل قرار داده‌اند. 2- در بیانات پس از مراسم روضه حضرت امام حسن عسکری (ع) - 1382/02/20: تجلیل به عنوان عالمی که در بسط نفوذ تشیع تاثیر داشته است. 3- در بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی - 1374/09/13: در صدر علمایی که قدیمی‌ترین حوزه‌های علمیه را در شرق جهان اسلام و ماوراء النهر دائر کرده‌اند از ایشان نام می‌برند.
کلمه سواء
۱. این جماعت غالبا حرف‌های اصلی‌شان را صریح نمی‌زنند(یعنی جرأتش را ندارند) بلکه پیام را در قالب یک د
❓ آیا اصل این داستان درست است یا دروغ؟ ⬅️ ممکن است درست باشد و ممکن است دروغ باشد؛ اصلا مهم نیست. چرا که یک صهیونیست ممکن است بخواهد از هر چیزی سوءاستفاده کند. قرآن باشد روایت باشد یا هر چیز دیگر. نکته مد نظر من اصل داستان نیست. توضیح محل نزاع: ۱. یک جمله واحد ممکن است در بافتارهای متعدد معانی متنوعی داشته باشد؛ مثلا جمله(باران می‌بارد) ممکن است جایی خبر دادن از بارش باران باشد و در جای دیگر ابراز خوشحالی از برطرف شدن خشکی زمین و در جای دیگر هشدار به کسی که لباس‌هایش را روی بند پهن کرده و... پس آن چیزی که تعیین کننده‌ی معنای جدی کلام است بافتاری است که جمله در آن قرار گرفته است. ۲. اخوت فضایی است که همه عالم و آدم را در نسبت با معنای خاصی از وحدت(معنایی آکنده از التقاط و انحراف از مبانی دینی) می‌سنجد و همه جهان را از این منظر برچسب می‌زند. ۳. در این بافتار وقتی اشکال روایات تفسیر عیاشی "تند" بودن تعابیر نسبت به اهل‌سنت بیان شود بدیهی است که حکم امثال فی ما یجوز وفی ما لا یجوز واحد. یعنی در حقیقت اعتراض اصلی به هر روایتی است که در آن چنین معیاری باشد.
﷽ ⏺ مرحوم آیة الله العظمی صافی گلپایگانی برجسته ترین شاگرد محقق بروجردی است. این فقیه بزرگ معاصر در کتاب «فخر دوران» صفحه 14 در شرح حال استادش آیة الله العظمی محقق بروجردی می نویسد: ✍🏻 « آن بزرگوار در حفظ حدود مكتب اهل بيت عليهم‌السلام در برابر همين اشخاص كه [شیخ باقوری و شیخ شلتوت] به او كمال احترام را اظهار مى‌كردند از حق و موضعى تنازل نمى‌كرد؛ چنان‌كه وقتى شيخ شلتوت در تفسيرى كه مى‌نوشت در تفسير آيه‌ى « وَ أَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلاٰمِ » سخن نابجايى گفته بود، در مقام ردّ بر او، به اينجانب امر فرمود تا جواب كافى و شافى طى رساله «حول الاستقسام بالازلام» نگاشتم و براى او ارسال كردند.» ✅ از مهم ترین مبانی فکری تقریب و وحدت مبتنی بر فقه جواهری دفاع همه جانبه از عقاید مکتب شیعه _حتی فروعات فقهی _ است. هر فکری که در صدد سکوت و کوتاه آمدن در مقابل مخالفین _ به بهانه های واهی وحدت و تقریب_ در مقابل شبهات مخالفین باشد، وحدتی نامنضبط و انحرافی است. این برخورد را با ادعای کسانی که می گویند: «مرحوم بروجردی ده نفر مثل علامه امینی را فدای وحدت و تقریب می کند» را مقایسه کنید و عمق انحراف جریان های واداده وحدت نامنضبط را دریابید! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341