هدایت شده از بر ساحل عبقات
👌 مطالب مهم و قابل تأمل مرحوم آیت الله مصباح یزدی رحمة الله علیه در موضوع وحدت و بیان حقایق در مقدمهی کتاب "رساترین دادخواهی و روشنگری "
...در طول این سالها بارها این شوق در دلم جوشش مییافت که در این محفل، جان و دل را با کلمات بانوی دو عالم و نور دیدهی رسول خاتم صلّی الله علیه وآله وسلّم، حضرت زهرا سلام الله علیها صفا و جلا دهم و در راه حبّ حضرتش عرض ارادتی کنم؛ اما خلجان این اندیشه که مبادا طرح گلایهها و سوزهای دل صدیقه طاهره سلام الله علیها موجب حساسیت برادران اهلسنّت و احیانا عامل اختلاف بیشتر گردد مانع این امر مهم میشد.
تا اینکه در سال جاری اتفاقی مبارک، برگ جدیدی را در ذهنم ورق زد. خطبهی شریف حضرت زهرا سلام الله علیها با تأیید مراجع عظام حفظم الله به ثبت رسید و با شمارگان بالا چاپ و منتشر شد.
این بار با خود اندیشیدم که آیا به رغم انتشار این خطبه در سطح عموم، خودداری از شرح و بیان آن گوهر ناب، توجیه معقولی دارد؟
به راستی وحدت مطلوب چگونه تحقّق مییابد؟ آیا رواست که انبوهی از حقایق مکتوم بماند و چه بسا با گذشتِ زمان، گرد و غبارِ انکار، حجاب آن شود؟ آیا صواب این نیست که مسائل علمی و تحقیقی، به دور از تعصبات و با انگیزهی یافتن نور حقیقت بیان شود؟ مگر نه این است که حقیقت، وفادارترین پاسبان آیینِ اسلام و اهداف عالی آن است و باید تنها گم شدهی محافل علمی باشد تا دستهای نورانی محقّقان صادق، راه بلدِ امینِ گرفتاران دریای شبهات باشند؟
حقیقت این است که یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، زنده شدن نام حضرت زهرا سلام الله علیها در جامعهی ما بود.....
🖌محمد تقی مصباح یزدی
رمضان المبارک ۱۴۳۱ ق
۱۳۸۹/۵/۲۲
@mir_hamedhoseyn_110
هدایت شده از اخبار مقاومت اسلامی
برای شرکت در پویش #حریفت-منم اعلام آمادگی مبارزه با اسرائیل نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۳۰۰۰۲۱۲ ارسال کنید #عاشق مبارزه با اسرائیل #لطفا نشر دهید
#اخبار_مقاومت_اسلامی
@akh_moq_is
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این دو خواهر و برادر در حملات صهیونیست ها یتیم شدن و با پای خودشون رفتن بیمارستان
داداش همه جوره هوای خواهرشو داره
آه از مظلومیت این ملت داغدار
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
اینکه امام راحل میفرمایند "ما درصدد خشکاندن ریشههای فاسد صهیونیزم، سرمایهداری و کمونیزم در جهان هستیم"، به این خاطر است که میدانند تا ریشۀ اینها را نزنیم، کار درست نمیشود.
ما میخواهیم بهسمت ظهور برویم، پس باید از این فضای ظلمانی عبور کنیم و جامعه را هم عبور دهیم.
eitaa.com/mirbaqeri_ir/5820
هدایت شده از حامد کاشانی
4.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از علیرضا پناهیان
#توییت علیرضا پناهیان در پی حمله اسرائیل به بیمارستان غزه
🔹 حماسهسازان غزه از اول میدانستند پیامد طوفان آزادیبخش آنها چه خواهد بود. امروز با حمله اسرائیل به بیمارستان غزه ته مانده انسانیت تمدن غرب به باد رفت.
🔹 طوفان الاقصی نه تنها تمدن غرب را به چالش کشید بلکه ايمان تمام مسلمانان را هم محک میزند و غربال بزرگ تاریخ را فراهم کرده است.
#طوفان_الأقصی
@Panahian_ir
هدایت شده از حمیدرضا غریب رضا
9.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ دروغ پردازی و اتهامات مذهبی برای فراموش سازی مساله #فلسطین
✳️ متهم کردن گروه های مقاومت فلسطینی به شیعه کردن اهل سنّت
🔴 ترویج دروغ دشمنی مردم فلسطین با اهل بیت علیهم السلام
❤️ بیان نمونههایی از محبت مردم فلسطین نسبت به اهل بیت (ع)
🔗کانال غریب رضا را در ایتا در آدرس زیر دنبال بفرمایید:
🆔 @gharibreza1
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍️ تبیین التقاط و انحراف در تبیین عناصر کلیدی وحدت از سوی برخی کنشگران وحدت
1️⃣ یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، خطر التقاط در اندیشه های بنیادین است. مشاهده شده است که برخی از کنشگران وحدت، در تفسیر و تبیین نظرات امامین انقلاب و توضیح مراد از «امت ابراهیم» و ویژگی های تمدن اسلامی، سخن از پائین آمدن نقش و اثرگذاری عنصر مذهب شیعه نموده اند.
2️⃣ این در حالی است که با تضعیف جایگاه اندیشه های شیعه، هیچ مفهوم صحیحی از «امت ابراهیم» یا تمدن نوین اسلامی نمی توان مطرح کرد و به تبع آن، شائبه تاثیرپذیری از اندیشه های التقاطی پیش می آید.
3️⃣ چرا که یکی از مهم ترین شیوه های شیاطین برای انحراف بشر از صراط مستقیم «همه حق پنداری» است. این روش در زمان ما با بیان های متعددی از سوی فرق انحرافی و افکار التقاطی مطرح شده است برای مثال:
🔸یکی از اصول دوازده گانه فرقه استعماری و ضاله بهائیت، وحدت ادیان است. در اندیشه این فرقه انحرافی، وحدت عالم انسانی، راهی برای برون رفت از تضاد ها و جنگ ها و اختلافات بشری است.
🔸پلورالیسم، کثرتانگاری یا کثرتباوری، یکی از مهم ترین مبانی لیبرالیزم غربی است. یک پلورالیست، حقانیت همه ادیان را مى پذیرد و اینگونه نیست که نجات و رستگاری را فقط در انحصار دین و یا مذهب خاصی بداند.
🔸با چنین خوانشی؛«دین ابراهیم» پروژه شیطان بزرگ آمریکا، با هدف عادی سازی روابط کشور های اسلامی با اسرائیل با سوء استفاده از اشتراک یهود، مسیحیت و اسلام در مورد شخصیت حضرت ابراهیم علیه السلام است. سازندگان این دین جدید مدعی هستند این پروژه حلال مشکلات میان این سه دین بزرگ است.
🔸اتحاد و اتفاق طریقت ها، برآیند اندیشه مدارا و تساهل و تسامح فرق انحرافی صوفی است. هدف این تفکر، زندگی در کمال صلح و آرامش، با وجود عقاید متعدد و متضاد در کنار یکدیگر است. آنها می گویند: در آرمان شهر جهانی «طرق الی الله بعدد نفوس الخلایق» است.
✅ از کنشگران بی انضباط وحدت می خواهیم که بگویند: مفهوم «امت ابراهیم» و تمدن نوین اسلامی _ با حذف عقاید حقه شیعه و یا کمرنگ کردن آن_ چه تفاوتی با اندیشه های انحرافی فوق دارد؟
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
چند خط به بهانهی نشر تهمت شیعهستیزی به مجاهدان فلسطینی
☀️ شکی نیست در شرایطی که جبهه حق در برابر جبهه باطل ایستاده وظیفه هر مومنی تقویت جبهه حق و جلوگیری از هر چیزی است که سبب تضعیف آن شود.
☀️ همچنین شکی نیست که این معرکه، معرکهی حق و باطل است و اسرائیل امروز تجسد خبیثترین دشمن خدا است.
🥀 در سوی دیگر نیز مردم فلسطین هستند که اولاً مسلماناند ثانیاً مظلوماند و ثالثاً در حال نبرد درون جبهه حق هستند.
⬅️ با توجه به این مقدمات، پرسش اینجاست که چه چیزی مانع از آن است که شیعیان آنچنان که باید و شاید به همبستگی با مردم فلسطین بپردازند؟
نگارنده، این سه عامل را مهم میداند:
1️⃣ ضعف در فهم جبههبندی حق و باطل
🔖 حتی در سپاه خود وجود مقدس امیر مؤمنان صلوات الله علیه نیز بسیار بودند کسانی که دچار فساد اعتقادی بودند؛ تا جائی که گهگاه نسبت به امر و نهی حضرت، صریحاً دهنکجی میکردند(شاید یکی از گویاترین مثالها نهی حضرت از نماز تراویح باشد)
🔖 بدیهی است مادامی که ایشان در رکاب حضرت شمشیر میزنند؛ پیروزیشان پیروزی جبهه حق و شکستشان شکست جبههی حق خواهد بود.
⬅️ در نتیجه:
⏺ در چنین صحنهای تقلیل معرکه به دعوای یک کافر با یک فاسد العقیده ناشی از ندیدن درست صحنه است.
⏺ بی تفاوتی و بی طرفی در چنین معرکهای برای هیچ مومنی سزاوار نیست.
🔖 اگرچه محبت فلسطینیان (مانند اکثر اهلسنت) به اهل بیت علیهم السلام محبتی همراه با اعتقاد به افتراض طاعت حضرات نیست اما باید به این نکته توجه داشت که این امر، پیش از هر چیز معلول فرهنگی است که در آن زاده شده، بزرگ شده و تنفس کردهاند و لزوما برخاسته از انکار عالمانه امامت حجج طاهرین علیهم السلام نیست. پس، از این جهت ایشان ابدا قابل مقایسه با کسانی نیستند که در حضور حضرت بودند و با اینکه حجت بر آنها تمام بود باز هم به لجبازی ادامه میدادند.
🔖گرویدن بسیار از فلسطینیان به تشیع پس از انقلاب اسلامی و رواج یافتن توجه به سیدالشهدا علیه السلام خصوصا در سالهای اخیر خود دلیلی بر این مدعا است.
2️⃣ نشر اکاذیب و تحلیلهای تفرقهافکنانه
🔖همینکه فتنهگرانی که هیچ دلی در گرو مذهب ندارند با انتشار چنین اکاذیبی همراه هستند کافی است برای پی بردن به اینکه این تفرقه به سود چه کسی و به زیان چه کسی است.
3️⃣ تضعیف تشیع به بهانهی دفاع از فلسطین
🔖 قضیه فلسطین در جهان، هواداران بسیاری دارد و هر کسی از ظن خود به یاری فلسطین آمده است؛ برخی از منظر عربیت قضیه را دنبال میکنند؛ برخی صرفا از نگاه انسانیت؛ عدهای رویکردهای حقوق بینالملل یا حقوق بشری دارند و ...
🔖تنها چیزی که یک شیعه پایبند به مکتب اهل بیت علیهم صلوات الله را به همراهی در قضیه فلسطین وامیدارد رسیدن به این تشخیص است که این معرکه، معرکه حق و باطل و در امتداد دفاع از دین حق یعنی مکتب اهل بیت علیهم صلوات الله است.
🔖متأسفانه عدهای به جای تبیین این حقیقت، تریبون دفاع از فلسطین را تبدیل به فرصتی برای ترویج پلورالیسم دینی و ایجاد تردید در حقانیت مکتب کردهاند؛ برای نمونه:
https://eitaa.com/muslimnair/1641
❌ در این فرسته، نویسنده، با استناد نادرست به آیاتی که شأن نزولشان درباره اهل کتابی است که نسبت به دعوت اسلام تکبر میورزیدند، ساحت بحث شیعه و سنی را از ساحت جدال میان حق و باطل به دعواهای من و توئی فروکاسته(گویا هیچ حقیقتی فراتر از فرقهگرائی در میان نباشد) و اعتقاد به حقانیت مکتب را مصداق "خودبرتربینی" و "تضمینی تصور کردن نجاتِ خود در قیامت" و "خود بیمه پنداری نزد خداوند" معرفی کرده است. همچنین منحصر دانستن حق در مکتب اهل بیت علیهم صلوات الله را با تعابیری مانند "منحصر دانستن حق در خود" و "تفرق در دین به جای اقامهی آن در راه گسترش منافع خود" مورد نکوهش قرار داده و آن را از "خصال و اوصاف متعفن" و از "میراث نامیمون اهل کتاب در میان مسلمانان" خوانده است. و در این میان از هیچ توهین و تهمتی نسبت به کسانی که حق را منحصر در تشیع میبینند فروگذار نکرده است.
حاصل آنکه نویسنده میخواهد به بهانهی دعوت به همبستگی با فلسطین خواننده را در برابر این پرسش قرار دهد که: اصلا از کجا معلوم حق با تو (تشیع) باشد؟
❌نمونه دیگر، این فرسته است:
https://eitaa.com/komeilialireza/407
که دعوت به تبدیل حماس به یک "برند سنی" محبوب در جامعه شیعی است؛ اما اشکال آنجا آغاز میشود که نویسنده بر برجسته کردن وصف عنوانی "سنی" اصرار میورزد و در همین راستا حتی اشاره "به اینکه حقیقت بر اینها عرضه اگر بشود چه شود" را نشان از تحجر و قرار گرفتن در جریان تشیع لندنی میخواند.
☀️ در جائی که تریبون دفاع از آرمان قدس و مردم مظلوم و مجاهد فلسطین در دست کسانی است که اعتقاد به حقانیت مکتب اهل بیت علیهم صلوات الله را فلسطینستیزی معرفی میکنند؛ پس زدن برخی از شیعیان دور از انتظار نیست.
پیام یکی از خوانندگان:
به نظرم در این نوشته ارسالی شما تناقض وجود دارد. بالاخره جریان مقاومت سنی که مقابل استکبار و جبهه کفر قرار گرفته خوبه یانه؟
در بالا این نگاه را می ستاید و در ادامه احساس می شود آن را نفی می کند
پاسخ:
آنچه ستوده شده حسن جهاد در راه خدا است و آنچه نفی شده اعتقاد به سقیفه و تولی نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام است.
بحث بر سر لزوم تفکیک میان حسن فعلی و حسن اعتقادی و پرهیز از تسری دادن حسن فعلی به حسن عقیده است.